Rampavond voor Arsenal in Europa, Villarreal verrast in Rusland

Rampavond voor Arsenal in Europa, Villarreal verrast in Rusland

Gepubliceerd: donderdag 7 maart 2019 om 20:54do 07-03-2019 om 20:54

Arsenal moet volgende week alle zeilen bijzetten om uitschakeling in de Europa League te voorkomen. Op bezoek bij het Franse Stade Rennes werd een verrassende 3-1 nederlaag geleden. Werkelijk alles ging mis voor de Londenaren.

Stade Rennes - Arsenal 3-1
Arsenal blijkt het in de knock out-fase van de Europa League lastig te hebben op vreemde bodem. Bij BATE Borisov werd er verloren en ook bij Stade Rennes ging het mis. De ploeg van Unai Emery pakte razendsnel de leiding via Alex Iwobi, maar daarna liep het in de soep. Sokratis Papastathopoulos pakte na 34 minuten een gele kaart en moest zeven minuten later met rood van het veld vanwege vasthouden, waar hij zijn tweede kaart voor kreeg. Een minuut daarna maakte Rennes via Benjamin Bourigeaud gelijk: 1-1.

Rennes was heer en meester in Frankrijk en zette Arsenal in de tweede helft regelmatig met de rug tegen de muur. The Gunners kregen amper kansen en incasseerden na 65 minuten een eigen goal van Nacho Monreal. Op knullige wijze schoot de Spanjaard de bal achter Petr Cech. Arsenal hoopte met een gelijkspel weg te komen uit Frankrijk, maar kreeg vlak voor tijd opnieuw de deksel op de neus.

Rennes onderschepte een Engelse aanval en counterde zich vervolgens naar een comfortabele 3-1 voorsprong. De return is over een week in Londen. Zaterdag wacht een Premier League-wedstrijd tegen Manchester United.

Zenit Sint-Petersburg - Villarreal 1-3
Villarreal is degradatiekandidaat in de Primera Division, maar in de Europa League gaat het een stuk beter. De nummer achttien van Spanje heeft uitstekende papieren om de kwartfinales van het toernooi te bereiken. De Russische koploper Zenit Sint-Petersburg werd in eigen huis op een 1-3 nederlaag getrakteerd. 

De openingsfase in Rusland bood weinig spektakel. Villarreal liet zich na een kwartier voorzichtig wat meer zien en kwam na ruim een half uur op 0-1 door middenvelder Vicente Iborra. Twee minuten later stond het dankzij Sardar Azmoun alweer gelijk. Na wat tactische omzettingen nam Villarreal in de tweede helft het heft in handen. Dat leverde na 64 minuten de 1-2 van Gerard Moreno op, die de Zenit-doelman kansloos liet met een geplaatste kopbal in de verre hoek. 

Het werd nog mooier voor Villarreal toen Manu Morlanes nog geen tien minuten later buiten het strafschopgebied een bal voor zijn voeten kreeg, geen twee keer nadacht en prachtig raak schoot: 1-3. Zenit kreeg nog wat kansjes op de 2-3, die niet viel.

Overige uitslagen

Sevilla - Slavia Praag 2-2
Dinamo Zagreb - Benfica 1-0
Eintracht Frankfurt - Inter 0-0

Plaats een reactie

donderdag 7 maart 2019 om 20:58
Zal nog een loodzware klus worden om dit om te buigen, maar je roept de problemen natuurlijk over jezelf af als je in de eerste helft al rood pakt en eigenlijk mogen ze nog niet eens klagen met deze 3-1. De derde goal van Rennes was trouwens wel prachtig, met name de assist.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 maart 2019 om 20:59]
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 20:59
Wat toevallig dat Rennes ook een weekend vrij heeft gekregen helpt mischien toch wel. 😉
Vind ik leuk
Jesperb1 +452
donderdag 7 maart 2019 om 21:03
Gelukkig spelen ze volgens VP zaterdag alweer tegen Utd.. Boel snel herstellen....
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:05
Zondag..
Vind ik leuk
Jesperb1 +452
donderdag 7 maart 2019 om 21:06
Iets van charcasme..
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:58
Is dat charmante sarcasme?
Vind ik leuk
StoneyTony +1702
donderdag 7 maart 2019 om 21:06
Heb helaas de wedstrijd niet gezien..Wat een uitslag die zag ik niet aankomen.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 20:59
Wat een drama! Lijkt wel een beetje op het Real Madrid drama.. hoewel Arsenal het nog kan repareren 😂😂😂
Vind ik leuk
Mazraoui +2950
donderdag 7 maart 2019 om 21:03
Real gaat het in de zomer repareren. 80 miljoen proberen ze Schöne te halen
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6960
vrijdag 8 maart 2019 om 08:23
Wie is die gast met die bos haar? Die laat me die kerel een partijtje lopen zeg...
Vind ik leuk
1313 +8755
donderdag 7 maart 2019 om 21:01
Heb Frankfurt -Inter gekeken. Jeetje, wat speelt dat Inter zielloos zeg. Was niet om aan te gluren de 2de helft. Gunde Frankfurt de winst wel!
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:06
Inter is een inderdaad een doodsaai elftal en ook niet bijster sterk, had liever gehad dat PSV derde was geworden in de poule destijds, had er ook best ingezeten.
Vind ik leuk
1313 +8755
donderdag 7 maart 2019 om 21:12
Idd helemaal met je eens ja! Had er zeker ingezeten voor Psv ja. Die zie ik ook veel liever spelen dan dit Inter. Ongelooflijk. En maar geld erin pompen, maar een fatsoenlijk team neer zetten lukt ze niet.
Vind ik leuk
Mari +12442
donderdag 7 maart 2019 om 21:02
Ontslag
Vind ik leuk
Dj Storm +402
donderdag 7 maart 2019 om 21:05
Heerlijk, mijn avond kan niet meer kapot
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:12
Wat geven we het weer weg......Echt zo frustrerend. Middenveld was slecht. Xhaka Toreirra normaal heel sterk.
Die derde goal kan wel is uitschakeling betekenen.
Uitgerekend Sokratis die rood krijgt, onze beste verdediger.
We hadden na de 0-1 paar mooie kansen op de 0-2 maar lieten het zoals gewoonlijk liggen.
Word heel lastig volgende week. Zeker zonde Lacazette en met een op dit moment uitvorm Aubameyang.. Gerustelend is dat wij thuis bijna altijd wel 2x scoren. Maar met onze verdediging moeten we zeker meer dan twee goals maken.
Op naar zondag, met Lacazette! COYG!!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 maart 2019 om 21:58]
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:13
Héérlijk dat Napoli op voorsprong is gekomen!!! Buitengewoon goed voor het Nederlands voetbal!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 maart 2019 om 21:14]
Vind ik leuk
1313 +8755
donderdag 7 maart 2019 om 21:18
Hoppa 2-0!
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:28
Ja echt heerlijk. Ik juich nog niet. Maar begin is lekker!
Vind ik leuk
1313 +8755
donderdag 7 maart 2019 om 21:33
Zeker lekker. En nee, niet te vroeg juichen idd. Voetballen kan dat Salzburg wel.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 22:06
Idd. Toch denk ik dat Napoli, door hun individuele kwaliteiten, over twee wedstrijden wel aan het langste eind gaat trekken. Hoewel, als ik Napoli nu al een tijdje zie schutteren... fingers crossed!
Vind ik leuk
1313 +8755
donderdag 7 maart 2019 om 22:19
Zeker dit gaan ze wel halen idd. 3-0 dit mag Napoli toch echt niet meer weggeven!
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 22:21
Precies. Het loopt allemaal zoals ik had gehoopt en iedereen uiteraard. 3-0 mag Napoli idd niet meer weggeven. Zou schandalig zijn.
Vind ik leuk
1313 +8755
donderdag 7 maart 2019 om 22:25
Echt ja, dit gaat nog wel een grotere uitslag worden denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 00:39
Jammer genoeg is het bij 3-0 gebleven. Het is nog niet binnen. Wat een gatenkaas daar achterin bij Napoli. Volgende week is Coulibaly er niet bij, zeer goeie verdediger van Napoli. Ik moet het nog zien of Napoli het houdt hoor. Ipc wel, maar die verdediging kan echt niet.
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 8 maart 2019 om 01:10
Klopt idd. Laten veel liggen achterin ja, toch denk ik wel dat ze het gaan redden. Verwacht wel dat Napoli een goaltje maakt daarzo! En ze hebben een aardige keeper (gelukkig).
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 01:13
Eens. Hoewel, het zal niet van die Belg Mertens moeten komen. Vanavond ook weer, alleen voor de doelman hard missen.
Godzijdank hebben ze een heel behoorlijke keeper idd.
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 8 maart 2019 om 01:24
Idd. Dries heeft niet zijn beste vorm op het moment. Maar, blijft wel een geweldige speler natuurlijk! Die ook zomaar wedstrijden kan beslissen. En ja absoluut, prima keepertje hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 01:26
Zeker, abdolute klassespeler. In combinatie met Milik goud waard.
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 8 maart 2019 om 01:29
Eens ja. Toch wel een lekker ploegje hoor dat Napoli. Hopelijk nemen ze de EL wel serieus nu, al ziet dat er wel naar uit. Napoli -Chelsea lijkt me een heerlijke finale eigenlijk.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:23
Napoli 2-0 voor, dus als ik me niet vergis ligt op dit moment Salzburg er uit (zonder puntjes te scoren) en dus zijn we al zeker van plek 11 toch?
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:32
De kampioen van Nederland...................
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:38
Aandacht te kort of heb je ook serieus wat te melden?
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:31
Arsenal.........semiclub die weinig of niets winnen, maar zo zijn er veel, Spurs, Borussia, Napoli, AEK, Lyon, en natuurlijk ajaks al jaren niets..........
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 21:43
Ben benieuwd tegen wie PSV loot in de kwartfinale van de CL, beloven weer mooie voetbalavonden te worden in april voor Spurs, Ajax en dus PSV.
Vind ik leuk
donderdag 7 maart 2019 om 22:04
Man, man, man, wat laat je je weer kennen. Je toont maar weer aan hoe klein jouw clubje eigenlijk is. Je doet net alsof ze daar de prijzen aaneen rijgen, maar de afgelopen 10 jaar slechts drie landstitels... Europees zijn ze helemaal het lachertje. Maar dat is best knap voor een provincieclubje!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 01:11
Tsja, laat hem. Waarschijnlijk uit zijn instelling gevlucht.
Vind ik leuk
kees ee +922
donderdag 7 maart 2019 om 22:41
. . zijn ze bij arsenal toch wel gewend ??
Vind ik leuk
Solo +40
vrijdag 8 maart 2019 om 03:22
Tering idioten door arsenal ben ik 5000 euries misgelopen met toto
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws