'Robin Hood' wil KNVB-voorzitter worden: 'Ajax en PSV krijgen het steeds beter'

'Robin Hood' wil KNVB-voorzitter worden: 'Ajax en PSV krijgen het steeds beter'

Gepubliceerd: vrijdag 8 maart 2019 om 07:42vr 08-03-2019 om 07:42

Laatste update: vrijdag 8 maart 2019 om 08:31vr 08-03-2019 om 08:31

Pieter de Waard is al twaalf jaar het gezicht van Telstar, maar de directeur van de Noord-Hollanders wil nu hogerop. De 58-jarige bestuurder wil de binnenkort aftredende Michael van Praag opvolgen als voorzitter van de KNVB.

De Waard vindt dat alles een stuk eerlijker moet. Zo wil hij geen premies meer voor Oranje-internationals die toch al miljonair zijn en moet er een eerlijkere verdeling komen met de vrouwen. Ook wil hij het amateurvoetbal dienen. "De top, Ajax en PSV met name, krijgt het steeds beter. Voor dat establishment is de laatste jaren goed genoeg gezorgd. Nu zijn de andere clubs aan de beurt", zegt hij in de Volkskrant.

"De top moet breder, de weerstand groter. Het speelveld mag, nee het moet gelijkwaardiger", vertelt De Waard, die tevens een prominente rol in gedachten heeft voor voormalig topspelers. "Ik zou het bijvoorbeeld prachtig vinden als Marco van Basten ambassadeur zou zijn van de KNVB, als een soort geweten van ons voetbal. Iemand die zich uitlaat over actuele zaken. Andere voormalige toppers zou ik meesturen op missies. We mogen veel trotser zijn op ons voetbal en op onze toppers."

"Misschien is het nog beter om voetballers als Frank Korpershoek (Mister Telstar) en voormalig Roda JC'er Nathan Rutjes in te schakelen als ambassadeurs", aldus De Waard, die door de Volkskrant wordt omschreven als een soort Robin Hood. "Jongens met clubliefde, of met grote uitstraling en identificatie in de maatschappij."

Poll

De Waard als KNVB-voorzitter?

(1744 stemmen)

Plaats een reactie

Kim Jung-On +5592
vrijdag 8 maart 2019 om 07:45
Pieter is altijd nummer 1.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:14
Interessante gedachten heeft die. Rustig laten uitwerken en dan eens kijken of hij wel de handen op elkaar krijgt.
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
vrijdag 8 maart 2019 om 09:17
Exact. Volgens mij adresseert deze man gevoelens van vele mensen
Vind ik leuk
Mario 1 +2308
vrijdag 8 maart 2019 om 12:05
Nou de waard , je bent het niet waard. Wil jij ploegen straffen voor hun beleid, Ajax en PSV ?
Wat een slecht argument.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 07:46
Geen zin in zo’n vermoeiende man hoor
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1659
vrijdag 8 maart 2019 om 07:47
De man zal de drugstest niet doorstaan vrees ik. Of was hij clean en nuchter toen hij al deze opmerkingen maakte??
Dan is het nog zorgelijker😂😂
Vind ik leuk
Roeptoeter +15649
vrijdag 8 maart 2019 om 07:54
Het erge is dat de andere clubs er wel zo over denken. En die mogen stemmen op zijn functie. Dus eigenlijk is het al beslist.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1659
vrijdag 8 maart 2019 om 08:25
Ben er ook bang voor Roeptoeter.
Kennelijk willen de meeste clubs de naam echt naar "Mickey Mouse" league gaan omzetten.
Vind ik leuk
HanV +5471
vrijdag 8 maart 2019 om 10:30
Het is wat, die vervelende democratie. Waarom laten ze mij niet alles beslissen. Ik beloof echt naar niemand te luisteren.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 07:48
Verdeling met de vrouwen is eerlijk. You get what you pay.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 07:48
Luchtfietser!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:10
Met een lekke band ook nog.
Vind ik leuk
Mosquito +21844
vrijdag 8 maart 2019 om 07:48
Wat een komediant zeg.
De topclubs hebben het zelf verdient.
Van Basten wil je ook niet bij de KNVB hebben met zijn belachelijke ideeën.
Vind ik leuk
Molletje +2606
vrijdag 8 maart 2019 om 08:14
Alleen het buitenspel afschaffen vond ik zelf een apart idee, gewoon omdat dat niemand het anders kent.

maar de zuivere speeltijd vind ik een goed idee.
een tijdstraf voor iemand die geel krijgt vind ik ook een goed idee (want het is toch eigenlijk raar dat als een speler een overtreding maakt en diegene voor een behandeling uit het veld moet, de overtredende speler mag blijven staan en zo een overtal situatie heeft gecreëerd voor zijn ploeg)
en een via een trap de bal in het spel brengen ipv gooien vind ik ook gewoon een goed idee. Het is voetbal toch? Bij basketbal schoppen ze de bal toch niet het veld in ipv dat ze gooien?
Vind ik leuk
Mosquito +21844
vrijdag 8 maart 2019 om 09:27
Zo kan je heel veel veranderen.
De charme van het voetbal glijdt langzaam weg.
Vind ik leuk
Molletje +2606
vrijdag 8 maart 2019 om 10:15
Och, de terugspeelbalregel (niet in handen pakken door de keeper)… Vind je dat dat ten koste van het spel is gegaan? Ik niet.

En het is toch ook apart, dat ze het hebben over Fair play, maar dat als je iemand zijn enkel flink raakt, diegene uit het veld moet voor een behandeling ivm de tijd, maar de "dader" mooi mee kan blijven voetballen?

Ook het tijdrekken is voor vele een doorn in het oog, nou, dat is dus zo aan te pakken door bij elke achterbal of inworp de tijd stil te zetten. De speeltijd verlagen van 45 minuten naar 35 minuten en de snelheid zal omhoog gaan en het tijdrekken vanaf de 10e minuut zal totaal verdwijnen en de charme van het voetbal niet.
Vind ik leuk
HanV +5471
vrijdag 8 maart 2019 om 10:31
Volgens mij hoef je tegenwoordig toch niet uit het veld als het een overtreding was?
Vind ik leuk
Molletje +2606
vrijdag 8 maart 2019 om 10:39
Volgens mij wel hoor, maar goed... kan me vergissen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 11:59
Indien de dader van de overtreding een gele kaart ontvangt voor zijn actie dan hoeft het slachtoffer van die actie het veld niet uit voor behandeling.
Vind ik leuk
Molletje +2606
vrijdag 8 maart 2019 om 12:12
Ok duidelijk!

(Maar ik zou het een mooie regel vinden :-))
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 07:49
Aan zijn teksten te zien is hij veel te licht voor die functie...
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:08
Wat heeft zijn huidskleur hier mee te maken ?
Vind ik leuk
Op afstand +1337
vrijdag 8 maart 2019 om 07:51
Is het de opa van Valentijn Driesen ?
Vind ik leuk
Roffel1998 +2712
vrijdag 8 maart 2019 om 07:52
De verdeling met de vrouwen moet zeker niet eerlijker, hij is nu al eerlijk genoeg. Dat vrouwenvoetbal is een schande, het lijkt helemaal nergens op.
Vind ik leuk
Yoooouri22 +180
vrijdag 8 maart 2019 om 07:52
Begin eerst maar eens een schep te pakken om al dat kunstgras eruit te scheppen! Dat rechtvaardigd ook al een hoop!
Vind ik leuk
Roeptoeter +15649
vrijdag 8 maart 2019 om 07:52
Nivelleren is een feest en De Waard de ceremonie meester..
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
vrijdag 8 maart 2019 om 07:53
Nog zo’n dwaas. Hou op man met Ajax en Psv afbranden. Clubs als deze zijn broodnodig om in Europa aanwezig te zijn.
Tv geld mag wel anders verdeeld worden.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:18
Buck Worrier. Wat hebben wij aan Ajax en PSV in Europa als het niveau in Nederland zelf steeds verder afglijdt. Zorg er eerst eens voor dat die niveau verschillen verkleind worden, tenslotte spelen we meer wedstrijden in NL dan in Europa.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
vrijdag 8 maart 2019 om 08:29
Misschien eens eerst alles op alles zetten om echt gras verplicht te stellen voor de Eredivisie.
Kosten moeten terug te halen zijn uit de tv gelden. Ajax heeft die niet nodig en PSV ook niet.
Qua competitie zijn ze echt niet zo slecht maar je hebt eerst Ajax en PSV nodig om meer punten te genereren in Europa.
Het is toch van de gekke dat de Belgen veel hoger staan dan ons puur en alleen door resultaten in de Europaleague?
Misschien moeten al die “subtoppers” als Feyenoord, AZ, Vitesse, Heerenveen en FC Utrecht eens diep in hun eigen kunde kijken waarom zij voor minder punten dan België bezorgt hebben.
Vind ik leuk
Degier +1779
vrijdag 8 maart 2019 om 08:44
Helemaal mee eens. Kijk bijvoorbeeld eens naar het systeem dat de sportbonden in de USA gebruiken. Die genereren veel meer inkomsten (ook verhoudingsgewijs gezien). De bond regelt alles en de competities zijn leuker en gelijkwaardiger, omdat meerdere clubs hoge ogen kunnen gooien. De kampioenen in de MLS:
Seizoen Club
2018 Atlanta United
2017 Toronto
2016 Seattle Sounders
2015 Portland Timbers
2014 Los Angeles Galaxy
2013 Sporting Kansas City
2012 Los Angeles Galaxy
2011 Los Angeles Galaxy
2010 Colorado Rapids
2009 Real Salt Lake City
2008 Columbus Crew
2007 Houston Dynamo
2006 Houston Dynamo
2005 Los Angeles Galaxy
2004 D.C. United
2003 San Jose Earthquakes
2002 Los Angeles Galaxy
2001 San Jose Earthquakes
2000 Kansas City Wizards
1999 D.C. United
1998 Chicago Fire
1997 D.C. United
1996 D.C. United
Ook in Engeland zie je dat er meer clubs zijn die kampioen kunnen worden ieder jaar.
Wat meer weerstand in de competite kan geen kwaad. Daar worden je spelers alleen maar beter van. Uiteindelijk trekt dat het hele niveau omhoog, dus ook dat van Ajax en PSV, waardoor je Europees structureel weer een woordje mee kan spreken.
Deze man slaat een beetje door volgens mij, want die wil alles nivelleren heb ik het idee.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:49
Die vergelijking gaat niet op. De USA heeft geen verenigingsleven. Alle spelers komen vanuit college via een draft. Deze worden eerlijk verdeeld, degene die laatste is geworden kiest als eerst. Dit en een salary cap voor de salarishouding houden de boel gelijk. Net als al hun andere sporten. Hun hogere inkomsten zijn logisch, meer mensen, betere sponsoren. Omdat de voetbalclubs vaak in beheer zijn van de plaatselijke NFL of bsseballploeg houd de kosten van het stadion laag, wordt er via die tak makkelijk uitgehaald.
Kortom, is een beetje appels met peren vergelijken.
Je hebt gelijk waar je zegt dat deze heer uit het artikel alles wil nivelleren, daar wordt uiteraard niemand beter van..
Vind ik leuk
Degier +1779
vrijdag 8 maart 2019 om 10:00
Ging mij er meer om, dat de KNVB het gewoon laat gebeuren, dat straks één club heel rijk is, één club iets minder en de rest er bij bungelt, terwijl dat niet goed is voor het voetbal in het geheel.
Kijk naar Schotland. Zo'n competitie moet je toch ook niet willen?
De bonden in de USA zijn professioneel geleide instituten. Hier zitten wat mensen, die wat in het voetbal hebben gedaan, of in het bedrijfsleven, maar geen echte professionals, die kijken naar de lange termijn. Er gaat enorm veel geld om in het voetbal, terwijl het geleid wordt door amateurs.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:13
Daar gaat moeten de clubs ook gewoon zichzelf bedruipen. Bond bepaald wel alles, dat is waar en effectiever dan de KNVB welke zich laat leiden door kleine clubs met kleine ambitie
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:25
Jos Willemsen... ja en hoe doe je dat dan,iedereen behalve Ajax en Psv krijgen 50 miljoen om goede spelers te kopen, zoiets?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:57
in Nederland is dat precies zo Ajax koopt alles in NL voor een appel en een ei en verkoopt voor grof geld
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:06

jos Willemsen... Sulemani ruim 16 miljoen .. moest Ajax aan Heereveen betalen,bovendien ligt het bedrag toch aan de verkopende club.
En er loopt zoveel talent in Nederland dat Ajax maar naar het buitenland moet gaan om iets te kopen,slappe opmerking
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:13
je snapt het nog steeds niet he. Als een speler naar Ajax wil en de andere club wil niet verkopen, laat Ajax dei desbetreffende speler gewoon een zaak aanspannen wegens positie verbetering en klaar is kees. Jij noemt nu een psler op van 16 miljoen. Kijk eens naar al die spelers dei voor een habbekras gekocht zijn en duur doorverkocht ( vaal al na 1 jaar)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:25
Jos Willemsen ja en dat is allemaal de schuld van Ajax Psv Feyenoord,wanneer een speler van noem maar een club naar een van deze clubs wil gaat hij.maar wanneer hij mislukt is het verlies voor de club,hoor je niemand.Maar wordt deze speler verkocht gaan al die jaloerse gasten weer zeuren.Ajax heeft vaak spelers uit de eredivisie gekocht die het niet waar kunnen maken, Labyad-- Sinkgraven, om er maar een paar te noemen krijgen zij toch ook hun geld niet terug,nee dan is het verlies voor Ajax.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 12:26]
Vind ik leuk
Gilze +1114
vrijdag 8 maart 2019 om 07:55
Hij kan beter doorgaan als prins carnaval met zulke uitspraken.
Moeten de clubs die altijd boven hun stand geleefd hebben altijd geholpen worden?

Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 07:56
Niks tegen de man of Telstar echter wellicht is het beter om een ex profvoetballer aan te stellen.

Marco van Basten, Gio, Cocu, Frank de Boer, Seedorf zouden naar mijn mening wel goede voorzitters kunnen zijn van de knvb.
Vind ik leuk
Waagplein +785
vrijdag 8 maart 2019 om 09:14
Waarom? Wat voor bestuurlijke ervaring nemen zij mee?

Je moet altijd de meest geschikte persoon aanstellen op een positie, niet iemand omdat die persoon toevallig een voetbalachtergrond heeft.

Toon Gerbrands bijvoorbeeld komt uit het volleybal, ik ken maar weinig effectievere bestuursleden.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:00
Oke, Van mij mag Jan Peter Balkenende of Rutte het ook worden, die besturen beiden ook goed, anders wordt je niet 3 x herkozen.

Mbt Toon, hopelijk tekent hij tzt nog voor de een paar jaar bij.
Vind ik leuk
Degier +1779
vrijdag 8 maart 2019 om 10:05
Je moet het laten leiden door echte professionals. Niet door goedwillende amateurs op dit gebied. Het gaat om honderden miljoenen. Van Basten had een nono baantje bij de FIFA, en zelfs daar moesten ze lachen om zijn ideeën. 99% van de ex voetballers wil je niet in je bestuur. Je moet er goede bestuurders neerzetten. Mensen die hun sporen in het bedrijfsleven hebben verdiend en die weten hoe je een mega onderneming moet leiden. Niet de eigenaar van een conservenfabriek, die het leuk vindt om het erbij te doen.
Vind ik leuk
BoRiNo13 +371
vrijdag 8 maart 2019 om 07:56
Leuk bedacht, maar die namen die hij opnoemt....dat zet m gelijk weer op de grond.
Vind ik leuk
Kayzer +3244
vrijdag 8 maart 2019 om 07:56
Dream on met je idealisme.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 07:56
Er is maar 1 man die daar geschikt voor is. Martin van Geel, en graag per direct!!!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:09
Ja dat zou je willen he ? En assistent van ten Hag, is dat niks ?
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:17
Alles is goed, als die maar zo snel mogelijk op pleurt bij Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:02
Ik las gisteren de analyse over van Geel bij VP, ik dacht direct dat u het daar niet met eens zou zijn.

Off topic, heeft van Geel met Stam de juiste trainer aangesteld voor uw Feyenoord?
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:14
Hoi voetbal@com.
Een nieuw account aangemaakt?

Nee ik was het zeker niet eens met de analyse over van Geel.
Maar niet van Geel heeft Stam aangesteld als nieuwe trainer maar de VvF. Vrienden van Feyenoord.
Martin van Geel mag steeds minder doen en vandaag of morgen krijgt hij zijn ontslag.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:20
Dag meneer Feyenoorder van het leven,

Dank u, kijk dat is informatie, de vrienden van Feyenoord hebben gelukkig dus veel meer invloed dan ik zelf dacht.

Inderdaad, nieuw account moeten aanmaken, niet wegens een ban overigens, had vp een mail gestuurd of mijn account een bug had, kon wel reageren maar niet meer kijken naar de reacties, daarom maar opnieuw deze ochtend aangemaakt. Gelukkig kan dat wel met dezelfde naam.

Bedankt voor uw info.
Vind ik leuk
Yoink +414
vrijdag 8 maart 2019 om 07:58
Maar wat wil hij nu echt doen? Wordt me niet helemaal duidelijk wat zijn concrete ideeën zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:14
Wat ik er uit lees :
Dat Ajax en Psv te veel verdienen .dat dat minder moet worden
Alle geld wat ze daar aan verdienen word in het amateursvoetbal gestopt...... om zo de amateurs sterker te maken.
.
Al met al ..zelfs als je denkt te weten wat die zegt ..Dan weet je het niet.
Als je voor ned. Elftal speelt krijg je geld voor ..dat wil die eraf hebben.
Zegt 90% je denkt toch niet dat we komen ?? Spiertje doet al snel veel pijn 🤒🤒🤧
Dat het minder mag oke.
Vind ik leuk
leozao +903
vrijdag 8 maart 2019 om 08:00
Als je vind dat vrouwenvoetbal gediscrimineerd wordt, laat de vrouwen dan maar toe tot het mannenvoetbal. Die geforceerde emanicipatie hier in Nederland...
Vind ik leuk
Nar +1119
vrijdag 8 maart 2019 om 08:00
Lijkt me een mislukte manager van een geflopt bedrijf.... Als je goed presteert wordt je vanzelf een grote club.... Deze man wil het Marxisme introduceren in het voetbal.... Voetbal is prestatiegericht, niet een sociale gelegenheid....
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:05
Wat een ..... zeg ..behoed zo.n iemand tegen het echte voetbal.
Blijf bij Telstar.. En bemoei je niet met mannen zaken.
Geld mannen vrouwenlijk is een punt. Maar de rest .....
Vind ik leuk
Jorg Vde +360
vrijdag 8 maart 2019 om 08:07
Pieter jij bent niet de moeite Waard.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:08
De top moet breder, dat wil dus zeggen dat er een aantal clubs zijn die veel beter zullen moeten worden, of 2 clubs die veel slechter gaan worden,.

Het eerste is niet realiseerbaar met een eerlijke verdeling want dan komen er kleine bedragen binnen bij elke club, bedragen die nog niet genoeg zijn om de boekhouder van te betalen.

Het tweede zal dan wel de optie worden die dhr de Waard er uiteindelijk doorheen krijgt.

Conclusie bij beide kunnen we onze positie op de coëfficiëntenlijst wel vergeten.

Altijd maar dat gezeur over het helpen van de kleintjes en het gelijktrekken van de financiën, in welke competitie zijn de kleintjes net zo sterk als de grote?
Volgens mij geen een, in elke zichzelf een beetje respecterende competitie, Italië, Spanje, Duitsland, Frankrijk en Engeland heb je standaard een klein aantal topclubs die elk jaar vechten om de titel,
Elk jaar de zelfde clubs die standaard Europees voetbal spelen en dus sterk genoeg blijven.
Vind ik leuk
HanV +5471
vrijdag 8 maart 2019 om 10:44
We hebben het hier over de KNVB, Ajax en PSV lopen net als de betere clubs in de andere landen uit op hun competitie-genoten omdat ze door de UEFA geholpen worden met de prijzengelden. Daar gaat de KNVB niet over.
De tv-gelden zijn voor Ajax en PSV maar bijzaak, maar voor de andere clubs wel de hoofdzaak. Daar gaat de KNVB trouwens ook niet over maar dat wordt door de ECV, de clubs zelf beslist.
Wat hij als KNVB-bobo kan bereiken is dat er niemand meer twijfelt of voor de KNVB wat clubs meer gelijk zijn dan de andere en dat jokers als Knijff, Bluyssen en de arbitrage denken vanuit alle clubs en geen onderscheid maken.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 14:15
Met alle respect, maar juist onderscheid maken is wel goed, denk jij werkelijk dat de grote Europese clubs zover zijn gekomen door dat ze allemaal het zelfde behandeld worden, de grote clubs, die regelmatig spelen in Europa die geven je competitie status, dat dat voor de kleinere clubs niet fijn is kan ik me voorstellen, maar zij kunnen ook op andere manieren mee profiteren van het succes van de grotere clubs, het idee wat wordt geopperd dat Ajax en PSV een deel van hun CL inkomsten moeten afstaan slaat natuurlijk nergens op, dat geld hebben die clubs verdiend door goed beleid te voeren en goed te presenteren en heel belangrijk door de focus echt op voetbal te houden en niet op randzaken.
Vind ik leuk
HanV +5471
vrijdag 8 maart 2019 om 14:28
Dat hoeven ze helemaal niet, het is notabene hun eigen voorstel waarmee ze proberen de andere clubs te lijmen om o.a. de eredivisie in te krimpen zodat er ruimte in voor een nacompetitie naar Belgisch model en te zorgen dat de eredivisie-clubs tegen stemmen als er een mogelijk voorstel door de KKD-teams om de jong-teams eruit te gooien.
Vind ik leuk
Oohzo +210
vrijdag 8 maart 2019 om 08:13
Dat het testeron-gehalte in de voetballerij vrij hoog is blijkt wel uit al die kale knarren die er rond lopen.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
vrijdag 8 maart 2019 om 08:19
Het lijkt de politiek wel. Mooie verhalen voor de mensen zonder topsalaris. Maar uiteindelijk zal hij niets waarmaken.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:26
Zijn er maar 2 wie verstand van hebben
Louie v Gaal . En
Koeman maar die is bondscoach

Vind ik leuk
Molletje +2606
vrijdag 8 maart 2019 om 08:31
Toch valt er wat voor te zeggen, de kans is groot dat er nu een soort Schotse competitie effect gaat ontstaan, met 2 clubs die elk jaar uit gaan maken wie er kampioen wordt, maar Europees steeds minder gaan voorstellen doordat de grote talenten en spelers steeds eerder weggaan en 4 teams eronder die strijden voor Europees voetbal.

Hoe meer weerstand de topclubs in de eredivisie krijgen, hoe beter het is voor het algehele niveau.

Maar ik denk dat dat ook alleen maar kan met een gelijkere verdeling van de televisiegelden en dat je wel kan degraderen uit de KKD en geen nacompetities meer.

Gewoon nr. 16 t/m 18 degraderen uit de Eredivisie.
Gewoon nr. 1 t/m 3 promoveren uit de KKD
Gewoon nr. 18 t/m 20 degraderen uit de KKD

Nieuwe opzet amateurvoetbal (ja alweer :-))

4 divisies met 20 clubs. (verdeeld door 10x zaterdag en 10x zondag per divisie, heb je ook dat gezeur niet) en ook daar een promotie/degradatie regel van de 1e 3 en laatste 3 clubs.

hatsiekiedee.



Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:39
De topclubs moeten niet zeiken. Willen ze meer topwedstrijden moeten ze hun best doen in de beker. Vanaf de achtste finale uit- en thuis. Met de beste 16 clubs. Voor mij mag er best vooraf een plaatsingssysteem zijn.

Uitbreiding naar 20 clubs in de eredivisie, je maakt mij niet wijs dat FC Twente niet beter is dan De Graafschap.

En kunstgras verbieden.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:35

@ meneer molletje (alias Nielson?)

helemaals eens.

Zorgen dat de amateurclubs die promoveren niet direct voor miljoenen aan veiligheidseisen moeten investeren voor de 0,01% aan "supporters" die niet voor het voetbal naar een wedstrijd gaan.

Denk dat mede daardoor amateurclubs de stap niet willen maken.

Zo toch mooi zijn als een huidige amateurclub in de eerste divisie zou komen en daarna in de eredivisie.

Kijk naar Dumfries, los Van mijn eigen PSV voorkeur, is toch een prachtig verhaal van Barendrecht naar Oranje. En al die prachtige verhalen van Engelse clubs die de PL hebben gehaald.
Vind ik leuk
Molletje +2606
vrijdag 8 maart 2019 om 10:44
Nee niet alias Nielson, gewoon een verbastering van mijn achternaam en tevens bijnaam/roepnaam uit mijn jeugd.

Dat zou inderdaad afgeschaft moeten worden.

Kijk bijvoorbeeld naar Leicester City. Ook een mooi verhaal toch.

Wat ook nog steeds een mooi jongensboek is, is de carrière van Danny Koevermans.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 10:57
Mbt Nielson was een grapje, u kijkt: wie is de Mol waarschijnlijk niet, morgen de finale en Nielson zou de mol kunnen zijn.

Dank u verder, inderdaad Leicester, hopelijk maken we het ooit mee in NL, ondanks onze huidige voorkeuren.

Vind ik leuk
Molletje +2606
vrijdag 8 maart 2019 om 11:48
Ah... nu valt het kwartje en nee, ik kijk "Wie is de Mol?" niet.

Precies. Zal toch alleen maar mooi zijn? Dat je na zo'n invoering, zo'n 6, 7 jaar later een IJsselmeervogels in de eredivisie ziet voetballen?
Vind ik leuk
flater +59
vrijdag 8 maart 2019 om 14:09
die veiligheids regels zijn er niet voor niks.
en volgens mij is het al jaren zo dat je in nederland een top 3 of twee heb.
met af en toe een uitzondering.
en met het beetje televisie geld versterk je echt niet de kleine clubs.
word dan gewoon weer meer mismanagement.
en de verzwakking van de competitie heeft naar mijn mening meer temaken met het bosman arrest en de europese regelgeving.
vroeger mocht elk team met max 2 buitenspelers spelen en er maar 3 onder contract hebben.dus wat inhield dat er meer spelers hier bleven voetballen.
maar nu gaan zelf spelers uit de keukencompetitie hun zakken vullen in het buitenland.
Vind ik leuk
HanV +5471
vrijdag 8 maart 2019 om 10:50
Waarom haal je promotie/degradatie erbij, eigenlijk is dat onbelangrijk welke club onderin staat, alleen breek je clubs af als die steeds wisselen. Juist de nacompetities zijn spannend en als je geen periodekampioenschappen zou hebben dan heb je elk seizoen in de KKD een boel clubs die nergens voor spelen. Voor meer weerstand zou je moeten hebben dat de subtoppers het beter doen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:31
Speelt Telstar op kunstgras? Laat ze daar eerst eens mee stoppen om het een gelijk speelveld te laten zijn.

In het amateurvoetbal moet ik 2 paar schoenen meenemen omdat ik vooraf niet weet of we op gras of op plastic moeten voetballen.

Daarnaast kijken we graag naar goede voetballers, vandaar dat Ajax en PSV meer kijkers trekken, die clubs hebben betere spelers. En omdat ze betere spelers hebben winnen ze meer prijzen, zijn ze populairder en kunnen ze ook weer betere vervangers aantrekken.
Vind ik leuk
Il Gordo +18359
vrijdag 8 maart 2019 om 08:33
Wat rookt Pieter?
Vind ik leuk
peewee +206
vrijdag 8 maart 2019 om 08:34
jouw ideeen zijn NIETS WAARD !!! opzouten met dat domme gezwets ...
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:44
Wat een idioot op een kansloze missie. Alsof de top ploegen en spelers de boemannen zijn. Zij geven kleur aan de competitie en zorgen voor de centen. Laat de andere clubs zich eerst wat nederiger opstellen om een opening te vinden. Iedereen wil meer concurrentie maar begin eerst eens met zelf een duidelijk beleid te voeren ipv de hand op te houden.
Vind ik leuk
DEWEE +2759
vrijdag 8 maart 2019 om 08:45
De Waard: de ondergang van het Nederlands voetbal. Zal een leuke documentaire worden.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 08:54
De beste 2 spelers van Jong Ajax en Jong PSV in het afgelopen Eerste Divisie seizoen, kunnen gedraft worden. Of Ajax en PSV moeten deze spelers van de draft af houden omdat ze deze spelers zelf willen behouden. Zo kan FC Twente als ze promoveren een toptalent van Jong PSV of Jong Ajax huren voor een jaar. Dat maakt Jong Ajax en Jong PSV zwakker, de spelers van die clubs sterker en de competitie beter.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
vrijdag 8 maart 2019 om 08:58
Ik heb waardering voor de manier waarop hij Telstar overeind houdt maar laten we nou niet helemaal doorslaan

" eerlijkere verdeling komen met de vrouwen"

Waarom dan? Brengen ze ook net zo veel binnen?
Goede man heeft dat clipje van de week van de Algarve cup niet gezien waar Nederland fantastisch 11de werd?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 13:30]
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 09:02
Waarom zouden de vrouwen meer moeten verdienen? Het is een totaal andere competitieklasse. Als ze net zoveel als de mannen willen verdienen, maak dan het voetbal gemengd. Ben benieuwd hoeveel vrouwen dan in de top meekunnen.

Doorgeslagen emancipatiedenken.

Ik zie overigens wel liever dat de salarissen van de mannen omlaag gaan, want dat is wel buitensporig als je ziet hoeveel voetballers verdienen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 09:08]
Vind ik leuk
Emnu +7057
vrijdag 8 maart 2019 om 09:05
"De top, Ajax en PSV met name, krijgt het steeds beter. Voor dat establishment is de laatste jaren goed genoeg gezorgd. Nu zijn de andere clubs aan de beurt",

“We mogen veel trotser zijn op ons voetbal en op onze toppers."


Denken mensen nou echt niet meer na voordat ze hun scheur opentrekken?
Vind ik leuk
Hesses +1214
vrijdag 8 maart 2019 om 09:58
Aan jou reactie te zien is het antwoord op jou vraag...Nee
Vind ik leuk
Emnu +7057
vrijdag 8 maart 2019 om 10:03
“Aan jouw” en “op jouw”, maar leuk geprobeerd.
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
vrijdag 8 maart 2019 om 09:18
Hopelijk komt deze man aan de macht. Een betere verdeling van gelden zal de competitie veel sterker maken. De UEFA heeft allang laten zien alleen oog te hebben voor de toch al rijke clubs.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 09:18]
Vind ik leuk
Psvsg +62
vrijdag 8 maart 2019 om 12:03
Beter? Stemt zeker SP of niet ? Gewoon eerst presteren dan verdienen! Niet je hand ophouden maar zelf voor werken dat is pas eerlijk !
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
vrijdag 8 maart 2019 om 13:29
Onderbouw eens je aanname... ben erg benieuwd....

Gewoon eerst presteren... even kijken: je verliest 1 wedstrijd en wint 1 wedstrijd. Ronde door. Beloning ruim 10 miljoen. Vertel eens: gezien de begrotingen etc.... hoe verklaar je ldie verhouding precies?

Maar goed; begin eerst eens met je aanname, ik ben benieuwd.
Vind ik leuk
Psvsg +62
vrijdag 8 maart 2019 om 17:12
Dat geld wat clubs verdienen in Europa is op basis van de comercieele waarde die deze wedstrijden en deze clubs hebben. Waarom moet je iets delen wat deze clubs op basis van prestaties verdient hebben ? Clubs als Ajax, PSV en Feyenoord hebben deze status zelf verkregen door wat ze nu en in het verleden hebben laten zien. Misschien moet jij eens kijken naar waarom het bij al die ander clubs niet lukt om organisch te groeien ipv mee te liften op wat andere hebben opgebouwd.
Vind ik leuk
Rodapaus +6150
vrijdag 8 maart 2019 om 09:27
Laat Rutjes maar mooi bij ons, een beetje positieve pr kunnen we nog altijd goed gebruiken
Vind ik leuk
Hesses +1214
vrijdag 8 maart 2019 om 09:53
Heeft goede ideeën maar de namen die hij opnoemt als ambassadeurs kunnen echt niet.. v Basten met alle respect lijkt me geen goed voorbeeld ondanks zn staat van dienst....neem dan bergkamp of davids....en die andere 2 ....de mr. Telstar ken ik niet maar nathan rutjes kom op zeg dan kun je nog beter een willekeurige open deuren intrapper nemen van een willekeurig voetbalprogramma op tv...zou persoonlijk Gio een goede ambassadeur vinden of Seedorf.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:15
Bergkamp durft niet in een vliegtuig te zitten
Seedorf is met andere dingen bezig
(Zijn bedrijven)

En dan nathan rutjes niet het beste voorbeeld is ziet stevie worden nog
Maar hij is wel maatschappelijk betrokken, iets wat we van de KNVB niet kunnen zeggen de laatste twintig jaar 🤨
Vind ik leuk
bramski +101
vrijdag 8 maart 2019 om 10:37
Dan lijkt het helemaal een circus als deze man voorzitter wordt
Vind ik leuk
Bas Bus +154
vrijdag 8 maart 2019 om 11:49
Och jee.....een zieltjeswinner......wordt niks dus...
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 11:51
Wat een uitspraken. Als je weet dat de meerderheid van stemmen zit bij de bodem 33. Dan ga je de top 3 schofferen. Daarmee kweek je stemmen in het Calimerotijdperk.


Maar als de topclubs serieuze handreikingen willen doen, dan worden deze niet aangenomen. Iedereen een basis inkomen. Niemand aan het werk en buitenlanders hierheen halen om dat op te knappen. Puik beleid.
Vind ik leuk
HanV +5471
vrijdag 8 maart 2019 om 14:40
Als ik het originele artikel lees maakt het voorlopig niet veel uit hoeveel stemmen hij zou kunnen krijgen, hij moet eerst maar eens voorgedragen worden door (voormalige) bestuurders van Ajax, PSV en Feyenoord.
Die dragen hem vast niet voor, maar een andere kandidaat. Omdat Feyenoord/Gudde al een prominente plaats heeft zal het wel een PSV of Ajax-icoon worden.
Vind ik leuk
Psvsg +62
vrijdag 8 maart 2019 om 12:00
Hahah het is weer zover, vrouwen willen meer verdienen tja wie niet moeten ze beter spelen en zelfs sponsors/ publiek regelen. Hoezo de oranje mannen niet betalen, daar werken ze toch voor en maken ze de KNVB rijk mee. Dat het tv geld niet gelijk verdeeld is klopt dat is namelijk verdeeld op basis van prestaties en achterban en dat lijkt mij niet meer dan normaal. Eerst presteren en dan verdienen is gewoon een normaal model.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:12
Jezus hoevaak kan je de plank missen in een comment
Ik denk dat je het record probeerde te vestigen
Vind ik leuk
Psvsg +62
dinsdag 19 maart 2019 om 13:25
Zo wat een top reactie. probeer het de volgende keer eens te onderbouwen. Alles wat ik zeg is gewoon (naar mijn mening) waar. Leg dan eens uit waar ik dan zo volledig langs zit. Of is dat te moeilijk aangezien je voor deze nuttelozen bijdrage al 11 dagen nodig had.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:05
Prestaties en achterban hebben er toch helemaal geen drol mee te maken hoe het geld verdeelt hoort te worden
Gezien het niets te maken heeft met de aantallen
En die denigrerende houding over het vrouwenvoetbal 🤮
Ben ook geen fan ervan maar jij maakt het wel erg bont
Vind ik leuk
Psvsg +62
dinsdag 19 maart 2019 om 21:32
Lachwekkende reactie van je zeker omdat het wel degelijk is hoe het geld verdeeld wordt. Buiten dat is het niet denigrerend wat ik zeg over het vrouwen voetbal maar gewoon feitelijk waar.
Aangezien jij alleen als een kleuter emoticons kan gebruiken en niet je reactie kan onderbouwen laat ik het hier verder maar bij.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:36
Ik weet dat dat de drogreden was om de verdeelsleutel te introduceren
Betekent nog steeds niet dat het een zuiver verhaal was

En je weet duidelijk niet dat een deel van de inkomsten van de internationals naar promoten van vrouwenvoetbal gaat
Vind ik leuk
Psvsg +62
dinsdag 19 maart 2019 om 21:45
Dat weet ik wel en daar zouden ze al tevreden moeten zijn. Laat ik het even makkelijker maken voor je een persoon studeerde en krijgt daardoor een goede baan en bijbehorende betaling. Tweede persoon heeft zelf niets gedaan om in een soort gelijke positie te komen maar wil gewoon omdat de ander meer heeft dat zonder tegen prestatie ook krijgen is dat volgens jou dan ook terecht ?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 21:55
Ben ook geen fan van vrouwenvoetbal
Meestal geef ik na een paar foute passes op ( vijf minuten dus)
Maar hoe jij het bracht was wel erg kleinzerig en zelfs erg bekrompen

Moet er wel bij zeggen dat qua vrouwenvoetbal alleen Duitsland en Zweden leuk zijn om naar te kijken
Die hebben namelijk redelijke organisatie en een aardig goede spelopvatting
Dat zijn de enige twee waar ik het kan aanzien 😂
Vind ik leuk
Psvsg +62
dinsdag 19 maart 2019 om 22:18
Dat mag jij vinden maar dat was niet de intentie die ik daarmee heb/had.
Het vrouwen voetbal mag van mij best een commercieel succes worden en dus ook op die manier betaald worden maar ik geloof niet in eerst betalen en dan maar afwachten of het iets gaat worden. Op dit moment is het vaak niet om aan te zien en dus zie ik niet in waarom dat ze wel volwaardig betaald moeten krijgen (met middelen uit contracten van andere).Wat betreft het verdelen van de tv gelden in de eredivisie daar zijn bij de meningen over verdeeld en dat zal denk ik ook zo blijven. Het is ook zo dat al naar andere oplossingen/ invullingen is gekeken zonder dat het tot beter ideeen heeft geleid( of iedergeval) die een meerderheid aan stemmen konden krijgen. Ajax, PSV en Feyenoord zover als ik weet ook geen veto daarin dus als het zo oneerlijk Is moet dat makkelijk te verhelpen zijn door de rest van de BVO’s
Vind ik leuk
Bhj +2285
vrijdag 8 maart 2019 om 12:10
De top, Ajax en PSV met name, krijgt het steeds beter

dat is inherent aan het als beste presteren op diverse vlakken.

populistisch gelul, maar hoe wil hij het gaan doen dan? De gehele eredivisie nog verder naar beneden halen?
Vind ik leuk
haarlemx +435
vrijdag 8 maart 2019 om 12:49
Frank who? Aankondiging bij evenementen..... Het boegbeeld van het Nederlands voetbal, De ambassadeur van het Nederlands voetbal, tatarataaaaaa.
Ik zie hem al aam tafel zitten met zeg maar Pirlo, Dunga, Deschamps, Klinsmann en anderen. Well Frank tell us your story.....
Vind ik leuk
Cookee +12690
vrijdag 8 maart 2019 om 13:12
De top-3 zorgt al goed voor zichzelf.
Ik vind het fijn dat deze man pleit voor de breedte van het voetbal.
Vind ik leuk
RGB +1283
vrijdag 8 maart 2019 om 13:22
Op basis van zijn ideeën is de man niet geschikt. Nathan Rutjes als ambassadeur. "Jongens met clubliefde, of met grote uitstraling en identificatie in de maatschappij." De enige identificatie die Nathan Rutjes in de maatschappij heeft is die van clown.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 11:09
Ga ff zoeken wat die man allemaal doet voor de maatschappij

Nu ben jij de clown namelijk
Vind ik leuk
RGB +1283
dinsdag 19 maart 2019 om 18:02
het heeft totaal niets te maken wat die man doet voor de maatschappij. Het gaat om zijn ideeën en die zijn bespottelijk.

Liever een clown dan een sukkeltje.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:08
Je probeert duidelijk mijn punt te bewijzen met je hersenloze respons
Je weet wel dat de KNVB heel veel masterclasses voor jeugd geeft etc
Waar nathan dus voor veel goede exposure kan zorgen
Wat de KNVB na al die jaren van belangenverstrengeling etc wel hoed kan gebruiken om het beeld een beetje op te schonen

Dat je me een sukkeltje vind boeit me helemaal niets gezien je ook 0,0 verstand hebt van zaken

Dus dank je wel voor je compliment 👍👍
Vind ik leuk
RGB +1283
dinsdag 19 maart 2019 om 18:11
Is die gozer je broer of zo? Ga jij maar lekker los op mij hoor met je beledigingen. Hersenloos... tof argument. Maar ga lekker door, ik reageer verder niet meer op je. Je bent te triest.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 18:13
Jij bent echt de meest achterlijke hypocriet tot nu toe
Zelf mensen uitschelden en huilen als men terugscheld

Geniaal Einstein
Vind ik leuk