Utrecht en Groningen houden elkaar op een gelijkspel in De Galgenwaard

Utrecht en Groningen houden elkaar op een gelijkspel in De Galgenwaard

Gepubliceerd: vrijdag 8 maart 2019 om 22:03vr 08-03-2019 om 22:03

Laatste update: vrijdag 8 maart 2019 om 23:22vr 08-03-2019 om 23:22

De wedstrijd tussen FC Utrecht en FC Groningen is geëindigd in een doelpuntloos gelijkspel. In een ietwat saaie wedstrijd was Utrecht dreigender, maar tot een doelpunt kwam de club niet. Hierdoor wint Utrecht voor de vijfde keer op rij niet in De Galgenwaard.

In de eerste helft was Utrecht de bovenliggende partij, maar tot een doelpunt kwam het niet. De grootste kans was voor Sander van der Streek, maar hij zag zijn schot gekeerd worden door Groningen-keeper Sergio Padt. Ook twee kopkansen werden door de middenvelder om zeep geholpen. Groningen kwam niet verder dan een mogelijkheid voor Mimoun Mahi, die net niet op tijd aan de bal kon komen. 

In de tweede helft gingen beide teams verder waar ze gebleven waren. FC Groningen was dichtbij een doelpunt, maar een afvallende bal na een voorzet van Thomas Bruns werd door Género Zeefuik wild overgeschoten. FC Utrecht kwam wel dreigend op de helft van Groningen maar tot écht uitgespeelde kansen kwam de ploeg uit de Domstad niet. Michiel Kramer kon na een goede voorzet van Sean Klaiber richting het doel van Padt koppen, maar de spits stond in buitenspelpositie.

Naarmate het laatste fluitsignaal naderde werd Utrecht wat gevaarlijker. Een schot van invaller Othman Boussaid verdween net naast en een kopbal van Kramer werd door Padt naast het doel getikt. De laatste kans van de wedstrijd was voor Groningen, maar David Jensen kon de vrije trap van Ajdin Hrustic uit zijn doel stompen. 

Door het gelijkspel blijft Groningen steken op een achtste plek, net buiten de plekken voor Europees voetbal. Utrecht blijft onveranderd zesde.

Plaats een reactie

vrijdag 8 maart 2019 om 22:05
Toch weer een punt voor Groningen! Die hufter van een Kramer leert het nooit af... die had ROOD moeten krijgen!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
vrijdag 8 maart 2019 om 22:07
Utrecht (Dick) had die gozer never nooit moeten halen!
Vind ik leuk
Filip_FCU +12072
vrijdag 8 maart 2019 om 22:09
Utrecht had Dick nooit moeten halen
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21697
vrijdag 8 maart 2019 om 22:10
Dat ook!
Vind ik leuk
Jajaja +604
vrijdag 8 maart 2019 om 22:42
Advocaat, petrovic en kramer allemaal asap wegwezen. My God wat is dit de supporter tot de max martelen. Alleen maar punaises in de ogen
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:13
Laf voetbal?
Ik hoor een beetje frustratie!
Kijk even naar de statistieken joh!
Utrecht schoot twee keer meer op goal dan Groningen!
Je moet het zelf doen!
Ze gaan écht niet in eigen goal schieten!
Zo veel uitgespeelde kansen creëerde Utrecht ook weer niet!
Jij denkt, we hebben meer balbezit dus verdienen we te winnen!?
Maar je had ook gewoon kunnen verliezen! Ik zag toch een paar momenten voor Groningen waar meer in had gezeten!

Als je dit laf vond, dan vond je jezelf tegen Ajax zeker wel laf, of niet!? 😎
Zo gaat dat soms, weet je!
Volgende keer beter pall ! 👍
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 00:55]
Vind ik leuk
Moi.050 +53
vrijdag 8 maart 2019 om 23:51
Heb je de statistieken gezien? Wedstrijd was 50/50.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 00:48
Precies 👍👍
Vind ik leuk
4everfcu +5312
zaterdag 9 maart 2019 om 06:00
50/50 ? groningen heeft met 11 man verdedigd meer niet.
Vind ik leuk
Moi.050 +53
zaterdag 9 maart 2019 om 11:57
Zoek de statistieken maar op, verzin het niet.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:26
Wat heeft ie nu weer gedaan? Heeft zich weer eens misdragen (zoals altijd en overal)?
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:28
Weer zijn elleboog gebruikt, die gast is gewoon gestoord!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:40
Overdrijven is ook een vak, hij draait zich om en die verdediger van Groningen loopt tegen hem op
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
vrijdag 8 maart 2019 om 22:56
Inderdaad zie er ook geen elleboog in! Hij raakt hem inderdaad maar niet met zijn elleboog maar met de achterkant van zijn hand in een duel. Maar we blazen de boel maar weer op en leggen alles onder één vergrootglas.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 00:53
Vreemd als de bal van 22 meter bij een schot op doel een arm raakt is het een strafschop, maar als je iemand tot bloedens toe in gezicht slaat als aanvaller is het niks....zal de strafcommissie wel anders over denken, net als ik overigens.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 08:10
Slaat? Die verdediger van Groningen loopt tegen hem op
Vind ik leuk
Johnnies +1914
zaterdag 9 maart 2019 om 07:10
Rot op hier.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 09:33
Rot leķker zelf op mafkees 🖕
Vind ik leuk
Stack5 +3204
vrijdag 8 maart 2019 om 22:29
Ik hoop dat ze hem voor 6 wedstrijden schorsen.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14533
vrijdag 8 maart 2019 om 22:31
Helaas gaat dat nooit voorbij met Kramer. Waarom hebben ze die gozer trouwens gehaald? Venema is de dupe.
Vind ik leuk
Stack5 +3204
zaterdag 9 maart 2019 om 12:33
Ja, onbegrijpelijk dat Jordy Zuidam zich zo heeft laten ompraten door Dick. Tannane, Bazoer, Kramer. Allemaal waardeloos en staan eigen jeugd in de weg. Kan niet wachten tot vd Brom bij ons begint.
Vind ik leuk
Jajaja +604
vrijdag 8 maart 2019 om 22:43
Ik hoop voor de rest van het seizoen, kan Dick hem tenminste niet meer opstellen.
Vind ik leuk
4everfcu +5312
zaterdag 9 maart 2019 om 05:58
was idd niets.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 08:18
Als je goed kijkt zie je dat die verdediger tegen hem aan loopt ipv andersom, raakte hem met zijn hand toen Kramer zich omdraaide, gewoon een duel, verder niks
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
vrijdag 8 maart 2019 om 22:05
Laf laf voetbal
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:07
Idd.
Vind ik leuk
komoanFC +2542
vrijdag 8 maart 2019 om 22:13
Inderdaad een waardeloze pot.
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
vrijdag 8 maart 2019 om 22:23
Gefeliciteerd met het punt👍 en met laf voetbal bedoelde ik natuurlijk mijn eigen club FC Utrecht.
Vind ik leuk
komoanFC +2542
vrijdag 8 maart 2019 om 22:31
Nou, Groningen heeft ook niet veel gecreëerd hoor. Maar toch bedankt. We houden aansluiting.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:17
Lees ff hierboven, Mr slechte verliezer!
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
vrijdag 8 maart 2019 om 22:21
Laat mij met rust vervelende stalker om me steeds aan te spreken en op te zoeken triest figuur.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:25
Die Rood&Wit is echt een frustie jongens !!
Vind ik leuk
Rood&wit +4476
vrijdag 8 maart 2019 om 22:34
Weet jij waar het over gaat dan?
Vind ik leuk
Johnnies +1914
zaterdag 9 maart 2019 om 07:11
Jari broekje strak.
Vind ik leuk
keesje s +905
vrijdag 8 maart 2019 om 22:06
Over die hond kramer wordt niks gezegd... Donker rood!!!!
Vind ik leuk
TheMariner +4109
vrijdag 8 maart 2019 om 22:10
Laat je keezen keesje.
Vind ik leuk
keesje s +905
vrijdag 8 maart 2019 om 22:31
Doe je broek maar uit lekkere gay boy... Zal ik jou keezen
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:41
Overdrijf niet zo
Vind ik leuk
Johnnies +1914
zaterdag 9 maart 2019 om 08:26
Doe effe normaal met je hond.
Vind ik leuk
keesje s +905
zaterdag 9 maart 2019 om 08:28
Sorry
Vind ik leuk
elmagico070 +23918
vrijdag 8 maart 2019 om 22:10
Matige pot! En Kramer mag van geluk spreken dat ie niet met rood eraf moest. Had toch wat meer verwacht van Utrecht thuis.
Vind ik leuk
Tienus +1453
vrijdag 8 maart 2019 om 22:10
Bedroevend slechte pot. Groningen wilde niet en Utrecht kon niet. Ben wel
Klaar met Advocaat, die snapt er echt geen klote van.....

Iedereen kotst die kramer uit. Waarom niet Baheback of Venema?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 22:26]
Vind ik leuk
Johnnies +1914
zaterdag 9 maart 2019 om 07:12
Bahebeck was niet fit.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:10
Jezus, laf voetbal van me eigen club ook, had meer in kunnen zitten. Maargoed wel een punt! En die kramer krokettemans, nooit meer opstellen zo'n idioot!
Vind ik leuk
Friend +323
vrijdag 8 maart 2019 om 22:16
Twee matige ploegen aan het werk gezien vanavond , krachteloos en ideenloos voetbal in de Galgenwaard !
Vind ik leuk
lars Utrecht +1365
vrijdag 8 maart 2019 om 22:18
Dit was tenenkrommend slecht. Van beide kanten trouwens, al is de tactiek van Groningen wel te begrijpen. Laatste 10 minuten met Kramer op '10'.. Die Advocaat is echt helemaal klaar. Hij snapt het gewoon niet meer.

In ieder geval is plek 4 helemaal uit beeld... Kutzooi.
Vind ik leuk
Farmer +14277
vrijdag 8 maart 2019 om 22:19
Pff...

Utreg'
Gefeliciteerd met het punt!.... al speelden jullie nog wel voor meer..

Ik ga zéker niet beweren dat Groningen iets verdiende, al wáren er sóms wat speldeprikjes.... 0-0 leek me nog nét een terechte uitslag.

Utrecht had het vizier ook niet op scherp staan om écht aanspraak te maken op 3 punten, maar als het met geluk was gebeurd was er ook niks op af te dingen.

Snel vergeten, op naar volgende week!
Vind ik leuk
fier&koen +2714
vrijdag 8 maart 2019 om 23:57
Slaap wekkend slecht was het. Van beide teams snel vergeten deze pot en door naar de volgende. Vind het wel leuk voor Grunn (mijn vader komt er vandaan) dat ze weer de weg omhoog hebben gevonden. Ze zeggen wel eens dat winter aankopen paniek aankopen zijn maar die van Grunn pakken tot dusver wel goed uit.
Succes de rest van het seizoen.
Vind ik leuk
Farmer +14277
zaterdag 9 maart 2019 om 01:16
Thanks!

Dit was, net als voor 'good old Utreg', ook voor mijn cluppie wel weer een broodnodig puntje om te overleven.
Beide teams zijn wel in staat om onze concurrenten het toch echt lástig te maken om iets te halen, dus in die zin kán dit toch als een eerlijke puntendeling gezien worden?

Ik verwijt vooral de Vrijdagavond!
Als dit een gezellige Zaterdagavond, of een vertrouwde Zondagmiddagpot was geweest, hadden we wellicht een 2-2 of 3-3 mogen genieten...

T is niet voor het eerst dat een Vrijdagpotje, gewoon weer eens op helemaal NIETS uitdraait! :(

Mbt Groningen's 'paniekaankopen'. Ja, ze pakken tot nu toe, goed uit, maar vanavond kon niemand een verschil maken.

Ik gok dat FCG op deze manier nog wel om P5-6-7 gaat spelen.... maar dus écht niet omdat 'we zo goed zijn'... vooral omdat de subtop/middenmoot vd Eredivisie, steeds meer afglijdt, en het laat afweten :(
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 01:17]
Vind ik leuk
SantiagoErik +1421
vrijdag 8 maart 2019 om 22:19
Wat een smerige viespeuk die vuile kroketvreter😫
Vind ik leuk
Fc uuuuu +361
vrijdag 8 maart 2019 om 22:20
Wat een ongelofelijke slechte wedstrijd enigste hoogtepunt was het vuurwerk voor de wedstrijd.
Vind ik leuk
tikkietoe +6115
vrijdag 8 maart 2019 om 22:22
Ik denk niet dat Advocaat iets te zoeken heeft in de play-offs.
Met nog wat van dit soort wedstrijden gaan die niet eens behaald worden.
Vind ik leuk
Forza u +1500
vrijdag 8 maart 2019 om 22:22
Kramer out, Venema in.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 22:24]
Vind ik leuk
Moi.050 +53
vrijdag 8 maart 2019 om 22:24
Wordt je toch ziek van, zo’n klote pot. Ben helemaal klaar met al dat tijdgerek van (mijn) Groningen. En de arbitrage was weer van bedroevend niveau. Maar goed puntje mee de bus in. Hoop dat het volgende week wat beter voetbal is.
Vind ik leuk
Farmer +14277
zaterdag 9 maart 2019 om 01:20
2x geel in 10 seconden vanwege tijdrekken in de slotfase..

Ja da's Groningen onwaardig! Laat men nog iig proberen zichzelf een 'hartverlamming te lopen', en dat ene kansje voor een poging op een gokje op een gezwijnde en gestolen 0-1 nog te forceren....?

Nope..... gewoon op de dode kut 0-0 uitspelen.... pfff...

ZAAD-POT!!!

ik schuif het nog net af op 'de Vrijdagavond', maar voor de rest...

Nee. ik vond béide ploegen gewoon 'slecht voor de dag komen'.... om het zachtjes uit te drukken....
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:25
Beide clubs overtroffen de moeder aller salonremises. PEC Zwolle ('82) vs Volendam. 1988.

Ik zag de wedstrijd niet maar dat vormt op vp uiteraard geen enkele belemmering voor een haarscherpe analyse.

Frits van Turenhout revisited.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 maart 2019 om 22:27]
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:25
Die Advocaat is een kalende lafaard jongens !!
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:27
In mijn ogen was de speler van de match Zeefuik. Ondanks dat de Var wel meekeek vond ik dat Kramer wel rood had moeten krijgen. De keepers haalde er wel behoorlijk wat uit en ik vond dat tijdrekken nergens voor nodig, maar goed het is nou eenmaal zo en ben blij met het punt. Utrecht had kansen genoeg, maar verdedigend stond het prima bij Groningen, maar ook de kansen die Groningen had hebben ze ook gewoon niet goed uitgespeeld. Sommige spelers waren heel slordig met de bal. Op dit moment moeten beide ploegen maar blij zijn met het behaalde punt.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 22:27
2 angstige ploegen die het ene puntje niet op het spel durfden te zetten.
Vind ik leuk
De Mees +41
vrijdag 8 maart 2019 om 22:29
Kramer blijft een waardeloze misbaksel.........
Vind ik leuk
Justin Kees +2621
vrijdag 8 maart 2019 om 22:32
Booooooooooooooooring! Een koninkrijk voor een Utrechtspeler met overzicht en een steekpass. Oh ennuh... wanneer gaan jullie trainen op voorzetten Dicky? Gavory en Kerk vinden vooral de doelman, de tegenstander en Niemandsland! En die Kramer, die moet heel snel optiefen! Brengt niets! Kan niets! Is niets!
Vind ik leuk
Tienus +1453
vrijdag 8 maart 2019 om 22:44
En zal nooit iets worden....
Vind ik leuk
WilcoS64 +3956
vrijdag 8 maart 2019 om 22:47
Kramer levenslang schorsen graag en Advocaat naar het bejaardenhuis.
Vind ik leuk
vrijdag 8 maart 2019 om 23:33
Mooi, weer een punt erbij.

Op naar plek 2 achter PSV.
Vind ik leuk
Uitvak030 +382
vrijdag 8 maart 2019 om 23:58
Wat een waardeloze pot. Dick was er zelf ook van in slaap gevallen denk ik. Kramer rood? Niks van gezien in het stadion?
Vind ik leuk
Johnnies +1914
zaterdag 9 maart 2019 om 07:16
Wat een drama gisteren, snel vergeten op naar NAC, oh ja Dick venomenema vanaf het begin opstellen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws