Van Bommel 'hoeft Guti niets uit te leggen': 'Hiermee maken we de meeste kans'

Van Bommel 'hoeft Guti niets uit te leggen': 'Hiermee maken we de meeste kans'

Gepubliceerd: zaterdag 9 maart 2019 om 19:42za 09-03-2019 om 19:42

Mark van Bommel hoeft Erick Gutierrez niet uit te leggen waarom hij al een tijdje geen speeltijd krijgt bij PSV. De Mexicaan stond in de eerste seizoenshelft nog wel eens in de basis en maakte ook als invaller zijn minuten, maar nu krijgen de jonge PSV-talenten de voorkeur.

Guti accepteert zijn reserverol, zo zegt Van Bommel. "We hebben zo'n 25 spelers en Guti is er daar één van", zegt de trainer van de Eindhovenaren voor de wedstrijd tussen PSV en NAC tegen FOX Sports. "Ik kan er maar elf opstellen en hiermee denk ik de meeste kans te maken om te winnen. Hij snapt het, ik hoef hem weinig uit te leggen. En soms kan je het niet uitleggen."

Van Bommel verwacht een zeer defensief ingesteld NAC. "Ze spelen 5-4-1. Ik denk dat als ze de bal hebben, dat ze hem vooral heel hard naar voren gaan schieten en hopen dat hij goed valt. We moeten geduldig zijn en op het juiste moment de juiste keuzes maken. Dat is niet makkelijk."

Plaats een reactie

zaterdag 9 maart 2019 om 19:44
Mooie wedstrijd voor het doelsaldo voor PSV.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:33
Inderdaad die 1-0 is erg sterk.

En eindigen met 2-0.....dat was even goed om aan doelsaldo te werken🤣
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 23:56]
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1711
zaterdag 9 maart 2019 om 20:58
Gaat toch geweldig??
Na 55 minuten nog steeds maar 1-0 en een hoop overtredingen nodig om bij te blijven.
Bij elke schwalbe van Luuk de Janker gaat het halflege stadion uit zijn dak.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:28
Lekker objectief, bedankt! Zijn genoeg spelers die vaker de grond knuffelen. En over halfleeg valt weinig te zeggen als he voetbal kijkt en minder huilt. Zou het bij rukken houden als ik jou was
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:58
Lozano wordt al expres niet genoemd, om hem erbij te betrekken werkt alleen maar op de lachspieren.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:51
Oh dankje! En ik maar denken dat het gewoon een uitleg was over de speeltijd van Gutierrez. Maar dat werkt inderdaad op mn lachspieren; een lozano op kampioenskoers! Konden we hetzelfde maar zeggen van de spelers die voor grote bedragen zijn gekocht door Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:45
Ik zie dat PSV nog steeds op nr 1 staat.

Word weer zweten voor Ajax om geen punten aan Fortuna te verspelen.

Utrecht op weg naar plek 2.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:59
Zou niet zo hard meer roepen als ik jou was met PSV in deze vorm.....deze maand komt Ajax op 1 en kunnen jullie kneuzen nieuwe namen gaan bedenken.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 10:48
Blijven hopen tegen beter weten in.

Zou maar naar beneden gaan kijken want plek is binnenkort niet meer.
Vind ik leuk
Vak-T +1794
zaterdag 9 maart 2019 om 22:32
Beetje gefrustreerd rukker????
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 22:36
ja dat doelsaldo is omhoog gevlogen wat een wedstrijd meer achteruit dan naar voren, Rosario, en Dumfries man wat waren die slecht, en Dumfries begint prima donna trekjes te krijgen, met zijn geklaag bij de scheidsrechter!
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 22:44
wat was dat gedoe met een briefje weer, 3 punten maar waardeloos wat slecht.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 19:44
Ik wil Gutiérrez best wel weer een keertje zien spelen hoor, ik ga de wedstrijd kijken, veel plezier mede-supporters.
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 22:42
Guti is alleen gehaald om Lozano tevreden te houden!
Vind ik leuk
RGB +1305
zaterdag 9 maart 2019 om 19:49
"Soms kan je het niet uitleggen? Hoezo niet? Vreemde opmerking.
Vind ik leuk
Mazraoui +2985
zaterdag 9 maart 2019 om 19:50
Ja of zeggen je bent slechter dan een 18 jarige. Kan je beter niets uitleggen
Vind ik leuk
Dommetje +3397
zaterdag 9 maart 2019 om 19:54
Succes PSV 4-0
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 19:54]
Vind ik leuk
Guust +6393
zaterdag 9 maart 2019 om 19:57
Man wat een onzin, zeggen dat hij het snapt, ik de k dat hij het helemaal niet snapt, maar dat zegt hij natuurlijk niet tegen Bommeltje.
En tegen NAC noemt hij al heel lastig, tsja als je bovenaanstaat en dat roept dek je jezelf al in.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3991
zaterdag 9 maart 2019 om 20:00
Gutierrez gaat in de zomer gewoon weg. Als je als Mexicaans international door de trainer gepiepeld wordt omdat hij een 17 en 19 jarige junior opstelt dan moet je weg wezen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:17
En toch heeft hij een contract.

Messi speelt altijd.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:01
Trainersgelul natuurlijk, PSV heeft een vrij smalle selectie waarbij het nu al een tijd beroep moet doen op tieners zoals Gakpo en Ihattaren terwijl ook basisspeler Rosario al weinig ervaring had.

Als je dan een international in je groep hebt dan moet die gewoon spelen gezien zijn ervaring en daarbij behorende kwaliteiten, dat hij dus bijna nooit speelt zegt heel veel, alleen wil van Bommel dat niet toegeven.

En denk je werkelijk dat Guti het begrijpt en accepteert? Niemand wil op de bank zitten en zelden spelen, zeker niet als je met veel bombarie binnengebracht bent en vervolgens gepasseerd wordt door jochies.

Ik vind dat altijd zulke inhoudsloze uitspraken, we hebben 25 spelers en ik kan er maar 11 opstellen...
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:15
En toch is het zo simpel.

Er mogen er echt geen 25 meedoen. En toch heb je wisselspelers nodig.

Bij Feyenoord kun je wekelijks zien, dat dat echt nodig is.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:20
Er mogen er geen 25 mee doen, maar dat is op geen enkele wijze een verklaring waarom een peperdure aankoop nooit speelt terwijl jochies zonder baard in de keel continue de voorkeur krijgen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:23
Dus dure spelers moeten altijd spelen?
Dat is een rare selectieprocedure.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:26
Je bent wel behoorlijk slecht in het trekken van conclusies. Hij is een dure speler omdat hem bepaalde kwaliteiten toegedicht werden, anders ga je niet zoveel geld betalen.

Als zo'n speler dan vervolgens zelden tot nooit speelt en ingehaald wordt door jochies die nog nooit een prof wedstrijd gespeeld hebben dan is dat toch wel dermate vreemd dat je als coach niet weg komt met zulke open deuren intrappen.

Hoe kan het dat een 23 jarige internationaal van Mexico zelfs door oke spelende talenten uit de basis wordt gehouden? We kunnen namelijk ook niet doen alsof die talenten iedere week de sterren van de hemel spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:31
Als trainer kijk je toch naar dit moment?

Toch niet naar wat iemand vroeger gepresteerd heeft?

Een aankoop kan tegen vallen, dat is het probleem van de TD.

Van Bommel wil winnen, en geen geld verdienen. Dat lijkt mij een logische gedachte. Talenten kunnen toch ook goed zijn? Wees blij dat van Bommel geen onderscheid maakt tussen gekochte spelers en talenten.
Dat doen al zoveel trainers. Zo krijgen talenten juist nooit een kans.

Marc heeft daar dus schijt aan.
Mooi zo.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:35
Laat maar, je snapt niet wat ik wil zeggen, geeft niet, maar ik ga niet nog een hele lap tekst eraan wagen.
Vind ik leuk
Mr bien +6891
zaterdag 9 maart 2019 om 20:09
Pleur Hendrix er eens gewoon uit dat kan echt niet meer.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:12
Zo is dat.

Er is er maar 1 de baas in huis ...

Na mijn vrouw, mijn 3 kinderen, de hond en de kanarie, ben ik dat natuurlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:42
Wij hebben een papagaai, dat is nog erger. Heeft altijd het laatste woord.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:00
Gadverdamme.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:31
Hij doet zijn spelers het zelfde aan wat Van Basten bij hem deed!!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:34
wat doodsaai weer zeg. echt PSV. Die supporters hebben toch ook AJAX gezien tegen Real? Die zullen ook wel eens echt voetbal willen zien zou ik denken. Je kunt beter op tv voor de zoveelste keer naar AJAX kijken dan naar dit PSV
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:38
Is het zo erg? Ik zit niet te kijken
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
zaterdag 9 maart 2019 om 20:44
Het is niet best.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:45
Klopt. En die supporters hebben ook Ajax gezien tegen Feyenoord, tegen Heerenveen, tegen Heracles en tegen PSV. Dus lul niet zo slap.
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 22:41
en tegen Real! waarom noem je die niet!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 06:53
Daar begon dit verhaal mee.

Wil je het zo graag nog een keer horen?
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zondag 10 maart 2019 om 14:58
had het gezien, sorry! maar jemag hwt gerust nog een keer zeggen🙄
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 14:58]
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 12:08
Jij noemt ook de wedstrijden die PSV wel prima heeft gespeeld??

Beetje eenzijdig persoontje jij.

Maar als je alleen PSV af wilt zeiken en zelf alleen veren in je reet wikt ontvangen bij deze: Ajax was prima tegen Madrid. Oprecht.

Verder heeft Ajax het het hele jaar alleen maar perfect gespeeld en psv dramatisch.
Blij nu ?
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zondag 10 maart 2019 om 14:52
yyyeeesssss thank you.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:08
Graag gedaan ;)
Toch nog een mooie zondag ondanks de wind :)
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zondag 10 maart 2019 om 15:16
jij ook maar hier schijnt de zon😎
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:41
Er moet wel meer gebeurd zijn achter gesloten deuren dat guti niet mag spelen,zelfs niet invallen,te gek voor woorden,mits er wat is gebeurd wat wij niet weten.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
zaterdag 9 maart 2019 om 20:44
Als je garanties wil, moet je een wasmachine kopen......haha
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 20:45]
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1711
zaterdag 9 maart 2019 om 20:56
Heb je al klein stadion en zie je nog heel veel lege stoeltjes.
Leuk om te zien dat de koploper het zo moeilijk heeft tegen de hekkesluiter.
En nog vieze overtredingen nodig ook om overeind te blijven.
Blijven janken tegen de arbitrage!!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 12:13
Ik heb nog nooit een stadion gezien die een eigen speler zo'n lange tijd achter elkaar heeft uitgefloten als jullie Ziyech hebben gedaan. Maar die is nu geweldig toch...

Richt je aub op je eigen clubje die nu 8 punten achter staan.

NIETS zo hypocriet dan een Ajax is.
En daar ben jij het perfecte voorbeeld van.
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1711
zaterdag 9 maart 2019 om 20:59
Rosario is ook een toppertje, weet alleen soms niet naar welke kleur hij moet spelen.
Vind ik leuk
Bertus Ruk +1711
zaterdag 9 maart 2019 om 21:04
Half leeg stadion en die er dan zijn fluiten hun eigen spelers uit.
Het is dan ook wel een verschil om naar te kijken als Real Madrid-Ajax natuurlijk.
Wat een armoedig zooitje.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 12:10
Was jij in het stadion?
Aan je bericht te lezen niet.

En mooi dat alweer een Ajaxied zich richt op Ajax tegen real. Wij richten ons vooral op Ajax tegen Heracles, tegen Feyenoord en tegen PSV.

Overigens wel respect voor hoe Ajax speelde tegen real. Maar typisch Amsterdams om die wedstrijd te gebruiken om de kok dit jaar dramatische wedstrijden van Ajax te verbloemen. En Maar zeiken op PSV...kijk naar jezelf.
Vind ik leuk
Luon +7
zaterdag 9 maart 2019 om 21:08
Tis weer ouwerwets verschrikkelijk slecht pffffff
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:13
Slap, ongeïnspireerd, lamlendig. Kan er niks anders van maken. Een godswonder dat PSV bovenaan staat (nog). 31 maart wordt een drama voor PSV.
Vind ik leuk
bert +554
zaterdag 9 maart 2019 om 21:40
Die is alleen maar naar psv gekomen ,omdat lozano anders ging huilen,en Calimero huilt altijd
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:49
Doet ie gewoon met een briefje....wat niemand snapt.
Vind ik leuk
Hesses +1219
zaterdag 9 maart 2019 om 23:05
"Ik kan er maar elf opstellen en hiermee denk ik de meeste kans te maken om te winnen.....

Eigenlijk zegt v Bommel dus "Guti" is niet goed genoeg....hij verpakt t alleen in n mooi jasje.
Vind ik leuk
bert +554
zaterdag 9 maart 2019 om 23:55
Waardeloze trainer,durft niet voor zijn mening uit te komen,anders krijgt hij ruzie met vriens Mexicaanse pikanto lozano de kaarten naaier
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 23:57]
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 12:15
Kan je even 2 voorbeelden noemen welke kaart onterecht was...want ik vind het nogal een uitspraak of lul je nu graag Derksen na die jullie altijd de grond in trappen als hij eens wa kritisch is over je eigen clubje...

Dus feiten graag.
Vind ik leuk
bert +554
zondag 10 maart 2019 om 16:15
Kan het he niet uitleggen,je weet het toch beter.lekker blijven juichen voor die kaarten matennaaier
Vind ik leuk
Hesses +1219