Opoku en Unnerstall bezorgen VVV zwaarbevochten en onverdiende zege op Excelsior

Opoku en Unnerstall bezorgen VVV zwaarbevochten en onverdiende zege op Excelsior

Gepubliceerd: zaterdag 9 maart 2019 om 20:27za 09-03-2019 om 20:27

VVV-Venlo heeft door een 1-0 thuiszege op Excelsior de aansluiting gehouden met het linkerrijtje in de Eredivisie. Een rake kopbal van Johnatan Opoku vlak voor rust en een aantal knappe reddingen van doelman Lars Unnerstall waren genoeg voor drie punten voor de Venlonaren.

Na tien minuten had Excelsior op voorsprong moeten staan. Marcus Edwards, de watervlugge Spurs-huurling van de Rotterdammers, kwam oog in oog te staan met Lars Unnerstall maar zag hoe de Duitse doelman zijn poging op prachtige wijze pareerde. De thuisploeg kwam in die fase niet verder dan een aantal afstandsschoten van Johnatan Opoku, waar Alessandro Damen goed het oog in had.

Na ongeveer een half uur spelen deed Excelsior zich opnieuw tekort. Jeffry Fortes kwam uitstekend voor zijn man en leek de bal de korte hoek in te prikken, maar de bal schoot langs de voor Excelsior verkeerde kant van de paal. Waar de Rotterdammers nalieten om op voorsprong te komen deed VVV dat voor de rust wel. Een goede fase van de Venlonaren werd uiteindelijk beloond door Opoku, die een uitdraaiende vrije trap van Peter van Ooijen in de verre hoek kopte.

De Kralingers speelden na de onderbreking op dezelfde manier als voor de rust. Unnerstall werd een aantal keren getest, maar pogingen van Ali Messaoud, Mounir El Hamdaoui en Jurgen Mattheij eindigden niet achter de sterk keepende Duitser. VVV kon daar bar weinig tegenover zetten en had een kwartier voor tijd alle geluk van de wereld dat invaller Omarsson in vrijstaande positie recht op Unnerstall kopte.

In de slotfase zette Excelsior nog één keer aan en wederom kreeg Omarsson de kans om zijn ploeg een dikverdiend punt te bezorgen. Ditmaal schoot hij de bal voorlangs en begon de tijd te dringen voor de Rotterdammers. In de vijf minuten blessuretijd kreeg de ploeg van Adrie Poldervaart niet meer wat het verdiende, waardoor de goal van Opoku en de reddingen van Unnerstall VVV drie zwaarbevochten punten opleverden.

Plaats een reactie

appeltje +3619
zaterdag 9 maart 2019 om 20:30
Blom drama scheids. Unnerstall weer puike wedstrijd. Maar blijft toch een echte lijnkeeper, had vandaag ook weer een paar rare acties bij het uitkomen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:35
Kuiper gisteren toch ook een drama die Kramer niet bestraft voor een elleboog
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:41
Dat was de schuld van de var en niet van Kuipers. Dat zou jij met je gekleurde bril moeten zien..
Vind ik leuk
appeltje +3619
zaterdag 9 maart 2019 om 20:44
Ik snap wel waarom de VAR daar niet veel kwaads in zag. In mijn ogen was het niet veel meer dan een wat wilde draai. Als er rood voor was gegeven had ik het ook gesnapt hoor.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34319
zaterdag 9 maart 2019 om 21:40
En toch zijn we blij met Unner in Eindhoven
Vind ik leuk
appeltje +3619
zaterdag 9 maart 2019 om 21:41
Natuurlijk. Prima keeper. In deze vorm beter dan Zoet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:13
Altijd beter
Vind ik leuk
Mr bien +6890
zaterdag 9 maart 2019 om 20:31
Unnerstall is veel beter dan Zoetje.
Zoetje had er minimaal 3 door gelaten.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:34
Laten we hopen dat Unnerstall het volgende week ook laat zien tegen PSV.. Dan weet van Bommel dan ook dat hij volgend jaar voor Unnerstall moet kiezen als Zoet zou blijven. ;)
Vind ik leuk
WilcoS64 +3956
zaterdag 9 maart 2019 om 20:40
Zoet blijft wel, wie zou hem willen? Hij gaat al 5 jaar niet weg.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:47
😂😂😂ja blijft toch raar he dat PSV de laatste jaren kampioen werd maar dat Ajax werd leeggekocht. PSV spelers zijn niet zo in trek blijkbaar.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3956
zaterdag 9 maart 2019 om 20:56
Alleen Depay en Locadia
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:11
Ja en nu Bergwijn. Denk zelf dat er voor Lozano steeds minder interesse zal zijn.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3956
zaterdag 9 maart 2019 om 21:14
Ja, Bergwijn gaat weg, is te goed.
Vind ik leuk
frank1971 +2419
zaterdag 9 maart 2019 om 20:32
Onverdiend of niet, zijn toch 3 punten.
Vind ik leuk
Ekster +246
zaterdag 9 maart 2019 om 20:32
Wat ,ij betreft de beste keeper van de eredivisie.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:33
Wat een geluk hebben we dat de clubs onder ons ook geen punten pakken.
Volgende week en dan MOET je punten pakken van PEC.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 20:34]
Vind ik leuk
ForzaVVV +1210
zaterdag 9 maart 2019 om 20:38
Hoppa puntjes binnen. Ik mis wel onze susic op het middenveld. Iets meer creativiteit mag wel.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:39
Unnerstall volgend jaar maar eerste keeper van ajax
Vind ik leuk
sundaymanara +1320
zaterdag 9 maart 2019 om 20:39
Mag toch hopen, dat Excelsior er nu een keertje uitvliegt.
Vind ik leuk
De Joker +195
zaterdag 9 maart 2019 om 21:26
Want?
Vind ik leuk
De Kleine +127
zaterdag 9 maart 2019 om 23:26
Wanneer vlieg jij eruit
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 20:46
Aanstaande keeper van psv 1.
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
zaterdag 9 maart 2019 om 20:51
fuck of VAR
Vind ik leuk
Ben +187
zaterdag 9 maart 2019 om 20:52
Bar slechte wedstrijd, wellicht de slechtste van het seizoen. 3 punten betekenen volgende seizoen eeer eredivisie. Blom was onherkenbaar slecht. Wat mij betreft saaie wedstrijd zonder hoogtepunten en met geen enkele gele kaart.
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
zaterdag 9 maart 2019 om 20:52
krijg de klere
Vind ik leuk
Vamos7 +10958
zaterdag 9 maart 2019 om 20:53
Die VAR heeft ons tal keren al genaaid
Vind ik leuk
Janste +351
zaterdag 9 maart 2019 om 21:01
Wat een slechte wedstrijd van vvv. Maar na 3 goede wedstrijden 0 punten, nu dogs wel 3 punten. Excelsior verdiende meer, maar ik ben blij met de 3 punten
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 21:10
Unnerstall gaat de nr 1 keeper van PSV worden. Zoet zelfde niveau als Waterreus middelmaat heeft geen schijn van kans tegen deze Duitser.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 21:11]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws