Luuk de Jong: 'Dat moeten we eisen van elkaar, zijn daar soms te gelaten in'

Luuk de Jong: 'Dat moeten we eisen van elkaar, zijn daar soms te gelaten in'

Gepubliceerd: zaterdag 9 maart 2019 om 21:57za 09-03-2019 om 21:57

Luuk de Jong moest toegeven dat het spel van PSV ook tegen hekkensluiter NAC Breda stroperig was. De aanvoerder van de Eindhovenaren ziet daar een verbeterpunt voor de selectie van coach Mark van Bommel.

"De eerste helft was af en toe slordig van onze kant. We willen wel ons spel spelen en geven niet heel veel weg, maar we komen er zelf ook moeilijk doorheen omdat NAC het heel klein maakt met 5-4-1", zegt De Jong bij FOX Sports. "Er was weinig ruimte. Die paar keer dat we het goed doen en de diepte zoeken, vallen de doelpunten. Dat moeten we vaker doen."

"In de tweede helft deden we het wel beter, maar we moeten misschien meer doelpunten maken", vervolgt de spits. "Voor de fans, voor onszelf, voor iedereen. We willen ook gewoon een signaal afgeven", aldus De Jong, die al snel de score opende en daarmee voor zijn 21e treffer van het seizoen tekende. Desondanks kon hij niet voorkomen dat Van Bommel geïrriteerd was na de eerste helft.

"Iedereen kon wel zien dat we slordig waren en dat we een paar ballen achter elkaar fout speelden", verklaart De Jong. "We lieten het een beetje gaan. Daar moeten we korter op zitten bij elkaar, dat moeten we eisen van elkaar. Soms zijn we daar iets te gelaten in, omdat we natuurlijk nog een jonge groep zijn."

Poll

Wie wordt kampioen: PSV of Ajax?

(5901 stemmen)

Plaats een reactie

ReneVoorPSV +1139
zaterdag 9 maart 2019 om 22:04
Luuk Held!
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
zaterdag 9 maart 2019 om 22:09
8 punten los. De titel komt steeds dichterbij!
Vind ik leuk
Bengelino +13675
zaterdag 9 maart 2019 om 22:10
Welnee joh. Je raakt steeds verderop wat doelsaldo betreft
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
zaterdag 9 maart 2019 om 22:13
Het gaat niet om doelsaldo als eerst, maar om puntensaldo 😉
Vind ik leuk
Castromann +9045
zaterdag 9 maart 2019 om 22:14
Liever slecht spelen en telkens 3punten...dan fantastisch voetballen en weer met lege handen staan.
Het fraait om prijzen pakken...kan het met mooi voetbal...graag!
Maar zo niet dan alles voor de 3punten en de titel.
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
zaterdag 9 maart 2019 om 22:17
In Amsterdam denken ze dat mooi meedoen, belangrijker is dan winnen.
Vind ik leuk
Mosquito +21892
zaterdag 9 maart 2019 om 22:37
Ik zat me echt te ergeren.
Hoop niet dat we in Amsterdam ook zo spelen zoals vandaag.
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
zaterdag 9 maart 2019 om 22:42
Dat gaat echt niet gebeuren...maar het mag echt wel beter tegen een team als NAC
Vind ik leuk
fier&koen +2717
zaterdag 9 maart 2019 om 22:48
Dan gaan jullie eraan. Maar goed tegen Ajax spelen of nac is wel totaal andere koek. Ajax zal willen voetballen nac niet die wil alleen maar tegen houden. Zijn lastige potjes om te spelen helemaal als de goeie vorm even weg is. Dan is het zaak om te winnen en dat is wel gelukt. Da's dan even het enige wat telt.
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 22:55
idd slecht spelen! wie weet wordt PSV kampioen dan mogen ze rechtstreeks de CL in, OM DE DUUR GEWONNEN PUNTEN VAN AJAX WEER WEG TE GOOIEN, DOOR 4DE TE WORDEN IN DE POULE!
de enige ploeg die verdient (en zal) kampioen te worden is Ajax, psv heeft de mazzel gehad en die mazzel is op, zou mij niet gelukkig prijzen al spsv fan, om met dit getoonde spel van vandaag naar Amsterdam te gaan, jullie publiek fluit nu al, na 31 is alles voorbij voor psv.
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
zaterdag 9 maart 2019 om 22:58
Dronken? Wat een megafrustratie zeg!
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 23:06
ach het moest er even uit, en nee niet dronken en gefrustreerd na afgelopen dinsdag onmogelijk
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:58
Wim Horst is altijd zo.. sneu figuur
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zondag 10 maart 2019 om 00:02
hhaah ik sneu, kerel ik lach me kapot woon niet eens in NL de zon is hier nog maar net onder
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 12:38
Als je missie gelukt is wanneer iemand reageert op je provocatie dan ben je sneu in ´t kwadraat.
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zondag 10 maart 2019 om 14:48
met missie gelukt bedoel ik dat het gelezen wordt, en het er antwoordtwas op een vraag, maar als dat sneu vind, is dat een mening en niets meer net als dit mijn mening is.
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
zaterdag 9 maart 2019 om 23:07
je schreeuwt om aandacht... niemand luistert ooit zeker naar je.
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 23:53
jij reageert toch, missie gelukt!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 07:46
Een missie om uit te lokken.
Vind ik leuk
fier&koen +2717
zaterdag 9 maart 2019 om 23:27
Ik snap je punt maar denk aan je hart. Rustig aan het komt wel goed. En Nederland is afhankelijk van beide ploegen voor de punten in Europa. Helaas kunnen we van Feyenoord daarin weinig verwachten zelfs AZ doet het beter in dat opzicht. Er is een duidelijke top 2. En ik ben benieuwd hoe PSV Ajax bij gaat houden. Tot dusver lukt dat dermate goed.
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 23:55
niet met je eens Ajax haalt nu alleen de punten, ook van PSV hebben we geen hulp.
Vind ik leuk
Blije +63
zaterdag 9 maart 2019 om 22:56
De 31e worden jullie opgevreten in Amsterdam dag kampioenschap provincie clubje uit Eindhoven
Vind ik leuk
Castromann +9045
zaterdag 9 maart 2019 om 23:00
Dat horen we al bijna 5jr......en het eindresultaat =.... wederom geen schaal in A'dam.
Ook niet na 50milj inversteren dit jr...
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 23:57
kijk even over 8 jaar terug 4-3-1 4x Ajax - 3x PSV - 1x Feijenoord! en je mag ook verder terug kijken! dan is het altijd Ajax die het meeste heeft van alle NLse clubs, maar ja 4 jaar komt jullie beter uit.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:59
Haha.
Alsof provincie (AZ) inferieur zou zijn aan de arrogantie van jullie 😜
Vind ik leuk
Blije +63
zondag 17 maart 2019 om 20:23
Jullie hebben alleen een grote bek en heel veel geluk
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:27
Was terecht, AZ had wel met 5-0 kunnen winnen. PSV was ook klasse, 5 aanvallers, had wel 0-5 kunnen zijn. We hebben overigens monden en pech dat de overwinning zo klein uitviel.
Vind ik leuk
Blije +63
zondag 17 maart 2019 om 20:47
PSV is nog nooit klasse geweest met al die kampioenschappen liggen ze wereldwijd nog lichtjaren van verwijderd van Ajax
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:01
Is wel een echte voetbalclub. Proficiat met je arrogante lichtjaren en je bakken met geld. 😂
Vind ik leuk
voebtalie +2325
zaterdag 9 maart 2019 om 23:16
Denk dat je met deze manier van spelen nog heel wat punten gaat verspelen in de uitwedstrijden.. zie ajax nog 2x punten verspelen dit seizoen en psv 3x dus het wordt nog spannend.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zaterdag 9 maart 2019 om 22:11
Nog wel twee wedstrijdjes van Ajax he, maar heb zo een vermoeden dat ze in één van de twee punten gaan verspelen
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 22:49
dat geloof je toch zelf niet! na de magere wedstrijd met maar 2 doelpunten, je doet net alsof ze real hebben verslagen, het was NAC maar de nummer 18, maar 8 punten zijn natuurlijk geen 8 punten morgen zijn hert er nog 5 en woensdag nog maar (weer) 2
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
zaterdag 9 maart 2019 om 22:57
Dan hoeven ze dus niet te spelen toch?
Vind ik leuk
Blije +63
zaterdag 9 maart 2019 om 22:54
Daar is zij ook weer
Vind ik leuk
Jayjayajax +1324
zondag 10 maart 2019 om 11:12
2 wedstrijden meer?
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 22:47
luuk jankerd, wat klaagt die veel man en vallen bij het minste contact, er is een VAR Luuk zw trappen er minder en minder in! en bal met handjes spelen mag ook niet, zelfs niet als je zegt dat het niet jou fout was.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zaterdag 9 maart 2019 om 22:48
Pluk een roos Wim
Vind ik leuk
Holadiejee +2635
zaterdag 9 maart 2019 om 22:52
Ik snap dat het moeilijk voor je is, hopen op verlies van PSV en dan dit. Vervolgens speelt Lozano niet en kun je je daar ook niet op kuren. Helaas. Neem een borrel, dat lucht op. Of kijk de herhaling van PSV-Ajax.
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 23:01
ik kijk wel een herhaling maar dat is die van Real - Ajax!
nog naar Ajax, Vitesse en Az, dan zit daar tussen ook nog Willem 2 uit, en jullie hebben de meeste punten UIT verspeeld, dus dat hossana gevoel zou ik nog even mee wachten.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:00
Twee mooie goals van Luuk.
Vind ik leuk
roma1900 +67
zondag 10 maart 2019 om 00:30
Een held in Duiken
Vind ik leuk
Mr bien +6897
zaterdag 9 maart 2019 om 22:06
Luukje gaat zich alvast indekken voor als het mis gaat.
Vind ik leuk
Johnnies +1921
zaterdag 9 maart 2019 om 22:08
PSV word kampioen, dat is duidelijk gewoon.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14533
zaterdag 9 maart 2019 om 22:21
Feyenoord wint de beker dat is duidelijk.

Real Madrid gaat Ajax uitschakelen dat is duidelijk.

Utrecht gaat knallen tegen Groningen dat is duidelijk.

Dat zijn drie voorspellingen van Johnnies geweest de afgelopen anderhalve week, het is beter dat jij een andere sport gaat volgen, verstand van voetbal heb jij namelijk niet.
Vind ik leuk
FRChamp +1172
zaterdag 9 maart 2019 om 22:31
Voorspellen mag altijd.
Vind ik leuk
Sven! +1358
zaterdag 9 maart 2019 om 22:36
Iets is pas duidelijk wanneer het is gebeurt, een voorspelling kan nooit duidelijkheid zijn omdat een voorspelling eerst moet uitkomen.
Vind ik leuk
Mosquito +21892
zaterdag 9 maart 2019 om 22:40
Ik voorspel dat jouw reactie duidelijk is.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:32
🤣🤣🤣🤣Johnnies de mos
Vind ik leuk
Johnnies +1921
zaterdag 9 maart 2019 om 22:40
Jullie Ajacieden zijn gek op mij hé.😂😂😂
Vind ik leuk
RVB AFCA +14533
zaterdag 9 maart 2019 om 22:46
Gek niet maar ik heb geen hekel aan PSV'ers en jij bent toch een PSV'er?
Vind ik leuk
Johnnies +1921
zaterdag 9 maart 2019 om 22:48
Mag jij invullen, je weet wat ik allemaal geschreven heb, dan weet je ook voor welke club ik ben.
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 23:03
nou, die is pas duidelijk! hahhahaha
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
zaterdag 9 maart 2019 om 22:09
Wat ie zegt, lastig voetballen tegen die negen man achter de bal. Maar het moet wel beter. Meer gif en agressie. Laat Sadilek maar een paar potjes staan denk ik zo. Al met al drie puntjes en door.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 22:09]
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
zaterdag 9 maart 2019 om 22:16
Juist ja Sadilek voor Hendrix of Rosario laten staan. Die heeft zoveel energie en gif in zijn spel. Is mooi om te zien.
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
zaterdag 9 maart 2019 om 22:28
jep, die jongen geeft niet op maar moet wel nog blijken dat ie voetballend beter is. ( ik denk van wel)
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zaterdag 9 maart 2019 om 23:05
Sadilek is ok maar vorige week met gestrekt been vandaag met gestrekt been, gaat een keer fout natuurlijk!
Vind ik leuk
Pelemaradona +1053
zaterdag 9 maart 2019 om 22:10
Je komt moeillijk doorheen,Nou zo strak was Nac niet achterin...
Vind ik leuk
Antikunstgras +13955
zaterdag 9 maart 2019 om 22:11
Stroperig? Dat is ook een kwalificatie die je er aan kan geven
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:12
Als je de bal alleen maar terugspeelt dan wil je er helemaal niet doorheen. Wat een vertoning. Ik heb me kapot geergerd. Het zou mij zeer verbazen als de schaal nog on Eindhoven komt. En dat roept deze ploeg over zichzelf af.
Vind ik leuk
De fries +2064
zaterdag 9 maart 2019 om 22:13
Die Rosario speelde de gehele 1e helft in de middencirkel ( stilstaand)
Blijft continu in positie ... walking football
Vind ik leuk
Blutbad +622
zaterdag 9 maart 2019 om 22:14
Nee hoor hoeft niet. Vooral zo door gaan. Gaat prima toch.
Vind ik leuk
stratumseind +195332
zaterdag 9 maart 2019 om 22:15
Als opleidingsclub met zoveel jongens uit de eigen opleiding die ook nog eens nagenoeg allemaal nederlander zijn is een groot gewin voor Koeman en de rest van voetbalminnend Nederland
Vind ik leuk
Pelemaradona +1053
zaterdag 9 maart 2019 om 22:17
Eerst jong Oranje en Ihattaren gaat voor Marokko kiezen..
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
zaterdag 9 maart 2019 om 22:18
Er breken er wel veel door op dit moment. Zal mooi zijn om ze allemaal tegelijk volgend jaar te zien.
Vind ik leuk
De fries +2064
zaterdag 9 maart 2019 om 22:19
Sorry stratum maar die Rosario , dat kan echt niet, niet in bb en niet in BBT , hij doet werkelijk niks!
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zondag 10 maart 2019 om 00:01
hetzelfde geldt voor Dumfries die speelt alleen omdat er niets anders is! wat was die slecht en maar zeuren dat ze hem vasthouden net een prima donna
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zaterdag 9 maart 2019 om 22:28
Noodgedwongen omdat je geen centen hebt om te kopen.
En nagenoeg allemaal Nederlanders, waarom die briefjes dan?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 22:31]
Vind ik leuk
stratumseind +195332
zaterdag 9 maart 2019 om 22:36
Baas Bommel leert de jongens meerdere talen voor als ze straks naar het buitenland gaan.

Vind ik leuk
Sven! +1358
zaterdag 9 maart 2019 om 22:38
Op zoiets moet je niet eens reageren, dat soort zit juist op tegen reacties te wachten, niet iedereen is volwassen wanneer ze de 21 jaar zijn gepasseerd, je hebt en blijft ze erbij houden die zich als een kind blijven gedragen en hopen op reacties omdat ze het zo leuk vinden.
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
zaterdag 9 maart 2019 om 23:02
Mam lul toch niet zo dom, PSV heeft geen eigen jeugd is het niet goed en heeft PSV eindelijk weer eens eigen jeugd is het ook niet goed. Als je niks nuttigs te melden hebt zeg dan ook niks.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zaterdag 9 maart 2019 om 23:04
De waarheid is hard en nuttig.
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
zaterdag 9 maart 2019 om 23:18
Vergeten ook nog eens te melden dat je Stratums post niet goed gelezen hebt, die gaf aan dat de meest doorbrekende jeugdspelers Nederlanders zijn. De waarheid is hard en nuttig.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zaterdag 9 maart 2019 om 23:25
Vandaar dat men met die doorbrekende jeugdspelers moet communiceren via een briefje.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:22
Het was slecht vandaag. Het baltempo lag laag en Hendrix en Rosario speelde alles terug en breed. Zal volgende week in Venlo echt beter moeten.
Vind ik leuk
De fries +2064
zaterdag 9 maart 2019 om 22:24
V Bommel blijft maar steeds met 2 controleurs spelen ! Zelfs thuis tegen de nummer laatst !! Komop zeg
Vind ik leuk
WilcoS64 +3996
zaterdag 9 maart 2019 om 22:35
Oh jeh nou is Stratum boos op je hoor.
Vind ik leuk
De fries +2064
zondag 10 maart 2019 om 09:10
Denk het niet ; stratum is ook realistisch ...
Psv is ook mijn club; maak me gewoon zorgen !
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:05
Hoeft niet hoor. VVV speelt thuis tegen de topclubs meestal wel goede wedstrijden. Dus als PSV niet beter speelt kunnen ze zonder punten naar Eindhoven.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:34
Kampioen worden met panopticumvoetbal of de tweede plaats opnieuw uitroepen tot een hoofdprijs bij gebrek aan 'silverware'.

De domestieke competitie bevindt zich in een loyaliteitsspagaat.
Vind ik leuk
Sven! +1358
zaterdag 9 maart 2019 om 22:41
De moderne en profylactische Mark van Bommel schakelt moeiteloos tussen A4 voetbal, concertinavoetbal, panopticumvoetbal en snelkookpanvoetbal.

Mark van Bommel wendt dat niet aan als doel maar als middel. In dier voege onderscheidt hij zich wezenlijk van trainersgilde in Nederland. Het is een klassieke denkfout. Hetzelfde geldt voor het door Barcelona gepredikte landscapevoetbal dat daar geen middel maar doel is.

Mark van Bommel is met zijn profylactische catenaccio dé exponent bij uitstek van varianten op modern voetbal en de heilige graal als exportexponent op trainersgebied.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zaterdag 9 maart 2019 om 23:02
van bommel die zich omringt met feiten, niet toestaat dat hij verrast wordt, geen flits van intuïtie kent, geen veronderstellingen maakt, geen risico neemt, leeft in een afgesloten cel.

Als de directie van psv moeilijk doet vraag dan maar een briefje van de dokter dat u niet in staat bent onberispelijk te zijn.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 08:27
Chapeau! Beter perfecte plagiaat van de inspirerende syllabemaestro en je spirituele leermeester dan slecht gejat!.
Vind ik leuk
Sven! +1358
zondag 10 maart 2019 om 10:23
Wisselspeler ben jìj dus ook, ik wilde het weten en met je tegen bericht heb je dat beantwoord.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:54
Ik reken in jouw geval de nom de plume en het sobriquet Publiekswissel óók goed. Proficiat, Sherlock!
Vind ik leuk
Sven! +1358
zondag 10 maart 2019 om 22:01
Dankjewel trollenbol.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:17
Dit PSV is niet in staat om Ajax op de knieën te krijgen. Hoe erg ik dat als PSV'er ook vindt. 2 buitenspelers die enkel met hun eigen bezig zijn, een overschatte defensieve middenvelder als Hendrickx die enkel het spel vertraagd, 2 Backs die hun niveau van voor de winterstop niet halen .. nee PSV moet hopen dat Ajax nog ergens een puntje morst ... Niet om aan te gluren dit voetbal!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 23:17]
Vind ik leuk
Nr14always +4061
zaterdag 9 maart 2019 om 23:44
Hij is en blijft een schlemiel
Vind ik leuk
Isakson +182
zondag 10 maart 2019 om 00:26
NEPNIEUWS
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 01:43
Luuk maakte wederom positief het verschil, wat vele ook tegen hem hebben ben blij dat Luuk onze spits is.

Wat Luuk wel fout doet is soms de ballen gaan ophalen op het middenveld, dat moet hij niet doen. Yep, ik weet wel waarom hij dat doet maar toch moet hij trachten te blijven staan in het midden.

21 goals, ik denk dat hij de 30 haalt mits blessurevrij.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 22:03
Rare poll. Ajax gaat alle komende wedstrijden winnen. De treble.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws