Schwaab krijgt briefje van Van Bommel: 'Heel verhaal, weet het niet allemaal'

Schwaab krijgt briefje van Van Bommel: 'Heel verhaal, weet het niet allemaal'

Gepubliceerd: zaterdag 9 maart 2019 om 22:30za 09-03-2019 om 22:30

Daniel Schwaab zorgde zaterdagavond voor een opvallend moment tijdens de thuiswedstrijd van PSV tegen NAC Breda. Invaller Michal Sadilek overhandigde de verdediger een briefje van trainer Mark van Bommel.

Wat Van Bommel hem precies duidelijk wilde maken, kon Schwaab echter niet uitleggen. "Het was een heel verhaal", zegt hij tegen FOX Sports. "Ik weet niet wat er allemaal opstond. Het was voor standaardsituaties tegen ons, dus hoekschoppen en vrije trappen tegen. Dat was alleen omdat Sadilek erbij kwam, ja."

"Ik heb wat dingen opgepakt en bij de corner geregeld dat iedereen een man oppakte, maar ik heb niet het hele verhaal dat erop stond aan iedereen verteld", lacht Schwaab, die het briefje al snel in zijn sok stopte. "De scheidsrechter wilde dat ik het briefje verstopte. Ik wilde het in mijn hand houden om er nog eens naar te kijken, maar dat wilde hij niet. Doe die maar weg, zei hij."

Hoewel de instructies van Van Bommel niet helemaal goed aankwamen, hield PSV het doel schoon. De koploper won met 2-0 van de hekkensluiter.

Plaats een reactie

zaterdag 9 maart 2019 om 22:38
🤣🤣🤣 een briefje tegen NAC !
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 22:45]
Vind ik leuk
Bengelino +13677
zaterdag 9 maart 2019 om 22:38
Ongelofelijke onzin ook die domme briefjes.
Vind ik leuk
vierde-ster +4525
zaterdag 9 maart 2019 om 22:42
Dat briefje was ook voor de 4e official bedoeld
Vind ik leuk
Jeroen Water +4138
zondag 10 maart 2019 om 07:40
😂
Vind ik leuk
Holadiejee +2633
zaterdag 9 maart 2019 om 22:43
Wat een belachelijke club is PSV toch. Hoe geweldig is Ajax niet. VP is weer 'neutraal' bezig zoals altijd. AjaxPrimeur.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 22:46]
Vind ik leuk
Mr bien +6891
zaterdag 9 maart 2019 om 22:46
Calimero ben jij het ?
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zaterdag 9 maart 2019 om 22:50
Nee, Sjaak.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zaterdag 9 maart 2019 om 22:51
Volgens mij heb jij een eierdop op je foto
Vind ik leuk
Mr bien +6891
zaterdag 9 maart 2019 om 22:52
Nee dat is oppercalimero Toontje.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zaterdag 9 maart 2019 om 22:53
Ik denk dat die foto genoeg over jou zegt
Vind ik leuk
Justin Kees +2686
zaterdag 9 maart 2019 om 23:07
Zo, ben je weer bezig met je “zinnige” reacties? Wat is je doel nou hier? Mensen afzeiken, zodat jouw leventje in gedachten iets voorsteld? Wel lullig dat je om de paar weken weer met een nieuwe naam moet komen hier hè? Erg triest ook, dat dit het enige is wat je kan. Waarschijnlijk moet je jouw kutjeugd compenseren met misselijk gedrag, van achter je anonieme schermpje...
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zaterdag 9 maart 2019 om 23:11
Denk aan je hart Justin
Vind ik leuk
Justin Kees +2686
zaterdag 9 maart 2019 om 23:20
Die doet het prima jochie... you can’t touch me! Hoe graag je ook zou willen...

Maar bedankt, je bewijst meteen mijn punt. Kwestie van tijd, voor ze je bij VP voor de zoveelste keer zat zijn...
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zaterdag 9 maart 2019 om 23:23
Oké Justin, hopelijk ben je morgen wat minder boos
Vind ik leuk
Justin Kees +2686
zondag 10 maart 2019 om 00:38
Ik zei al, je kan blijven proberen. Je bewijst enkel mijn punt, dat je hier bent om te trollen...

Mij krijg je niet boos, vandaag niet en morgen ook niet..
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 10:09
Is te merken inderdaad Justin😂
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:16
Ja, dat hij Toon een Calimero vindt..
Vind ik leuk
Uthan +16
zaterdag 9 maart 2019 om 23:08
Op dat briefje stond ....31 mrt gaat de arena huilie huilie doen net als in eindhoven😂😂😂😂die kampioens wedstrijd schitterrund😋😋😋8pnt
Vind ik leuk
Holadiejee +2633
zaterdag 9 maart 2019 om 23:07
Hoe groot is je PSV fobie na 4 jaar helemaal niks, als je zoveel werk moet steken in een profielfoto? Het ergste is nog dat je zelf niet begrijpt wat calimerogedrag is, want die foto zegt alles.
Vind ik leuk
Mr bien +6891
zaterdag 9 maart 2019 om 23:13
Nee jouw reacties zeggen alles.
Vind ik leuk
dhrwobo +43963
zaterdag 9 maart 2019 om 23:53
Nee ditmaal zet jij jezelf ff goed voor joker met je zielige post
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:23
En in Eindhoven weten ze blijkbaar niet dat ze al sinds de jaren ‘90 calimero’s Genoemd worden. In De Ajax Ster was fc Calimero de naam voor PSV.
Vind ik leuk
Ove +2667
zaterdag 9 maart 2019 om 23:02
Ajax werkt altijd met briefjes.
Alleen geven zij een tas met briefjes van 500 aan de arbitrage
Vind ik leuk
langeGek +1537
zaterdag 9 maart 2019 om 23:05
Goed verhaal
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:07
Hahahaha
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:10
Hadden jullie maar wat briefjes he! v Geel zou er een moord voor doen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:11
Is het de bedoeling dat dit grappig moet zijn en hiervoor een daverend applaus gegeven moet worden?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:13
Wat een figuur ook...zegt die een keer wat anders dan: 'ja maar de afgelopen 5 jaar...blabla' komt er dit uit?!?! 🤣🤣

Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:48
Idd, een idioot figuur waar een paard de hik van krijgt. Er komt geen woord uit die gap, laat staan een zinnig woord. Ik zeg: afvoeren die handel.
Vind ik leuk
Ove +2667
zondag 10 maart 2019 om 01:19
Hee ,daar heb je de Rotterdamse Ajaxmiet
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 02:13
Haha ouwe grappenmaker gaat toch spelen man. Compleet voorschut
Vind ik leuk
1313 +8756
zondag 10 maart 2019 om 02:49
Hahaha gast, zeg je dit ook op FR12. Waar bijzonder veel Feyenoorders hebben genoten van Ajax tegen Real? In een topic van 1100 reacties gingen er 800 over Ajax. Zelfs daar dringt het tot ze door dat Ajax gewoon een mooie club is.😉
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:24
Post je dit nu echt? 😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:10
Gaaap.
Vind ik leuk
Guust +6393
zaterdag 9 maart 2019 om 23:59
Ladijo
Vind ik leuk
Youri99 +10451
zondag 10 maart 2019 om 09:30
Op dat briefje stond: geen kaart pakken zoals ramos, dat straft ajax genadeloos af...
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:38
Niet het enige wazige van die enge Turk.
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zaterdag 9 maart 2019 om 22:41
Die afgekeurde goal van Luuk was inderdaad ook belachelijk.
Vind ik leuk
RenW +4133
zaterdag 9 maart 2019 om 22:44
Als de spelers het briefje niet belangrijk vinden, gaat het niet goed daar met Bommeltje.
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zaterdag 9 maart 2019 om 22:48
Heb je het artikel wel gelezen?

"De scheidsrechter wilde dat ik het briefje verstopte. Ik wilde het in mijn hand houden om er nog eens naar te kijken, maar dat wilde hij niet. Doe die maar weg, zei hij."
Vind ik leuk
RenW +4133
zaterdag 9 maart 2019 om 22:49
Staat nergens in de spelregels dat je niet een boek mag lezen tijdens de wedstrijd.
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zaterdag 9 maart 2019 om 22:51
Ja dus?
Vind ik leuk
RenW +4133
zaterdag 9 maart 2019 om 22:58
Gewoon lezen als je trainer dat wil.
Dus zijn gezag wordt ondermijnd.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:19
En die had gelijk. Niets met gezag ondermijnen te maken.
De Scheidsrechter wil het niet hebben punt !!
Eigenlijk had die piepkuiken er overaan moeten spreken..
Hij schreeuwt tiert aan de zij lijn steeds zeuren met de vierde man.
Moet je dan nog papiertjes sturen ?? Pfff
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:15
Maar ff eerlijk man...een briefje voor een wedstrijdje tegen Nac die bijna gaat degraderen?!?! Zeg nou es eerlijk van Bommel wilt gwn beetje fancy doen man.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5593
zondag 10 maart 2019 om 09:10
Precies. 'Kijk mij eens de tacticus uithangen...'
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:49
Waarom was dat belachelijk? Licht dat eens toe. Was toch buitenspel.
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zaterdag 9 maart 2019 om 22:51
Nee was geen buitenspel.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:57
Dan toch maar eens maar de oogarts gaan. Hier had de VAR toch echt gelijk.
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zondag 10 maart 2019 om 00:09
Luuk stond in buitenspel positie maar die kreeg de bal niet.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:15
Toen de bal richting Gakpo werd geschoten stond deze toch buitenspel hoor. Luuk stond idd veel verder buitenspel maar kreeg toen idd nog niet de bal. Ging dus ook niet op Luuk maar om Gakpo.
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zondag 10 maart 2019 om 00:33
Dus die arm van de verdediger telt niet mee?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:38
Alles van het lichaam, behalve de armen en handen, tellen mee in de beoordeling van de buitenspelpositie. (Bron: wikipedia)
Vind ik leuk
Mosquito +21852
zondag 10 maart 2019 om 00:53
Dan neem ik mijn woorden terug.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 01:07
Het is je vergeven. 😉
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 10:36
Let er maar eens op, die loopt altijd maar wat zonder te kijken of hij buitenspel staat. Vaak wel 5 meter.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6530
zaterdag 9 maart 2019 om 22:39
dit zouden ze moeten verbieden.
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zaterdag 9 maart 2019 om 22:39
Die wordt door zijn eigen spelers te kakken gezet, het is ook een idioot.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zaterdag 9 maart 2019 om 22:51
Lijkt ten Hag wel. En die is ook niet te verstaan.
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zaterdag 9 maart 2019 om 22:54
Dat klopt, maar als je wint heb je vrienden en dus die zit safe.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zaterdag 9 maart 2019 om 23:02
Net als Bommeltje.
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zaterdag 9 maart 2019 om 23:14
Van NAC, 🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zaterdag 9 maart 2019 om 23:39
NAC, Heracles, de Graafschap. Noem eens wat op.
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zondag 10 maart 2019 om 00:27
En dadelijk punten in Venlo laten.. en dan?, dan moet hij eruit 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zondag 10 maart 2019 om 00:36
Nee, dan blijven we rustig. Peter Bosz doet het goed in Duitsland hé?
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zondag 10 maart 2019 om 00:38
Die kale in Amsterdam pakt het meer academisch aan, heeft hij bij die Duitsers geleerd ik gun Bosz het beste en die mag terug keren no problem.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zondag 10 maart 2019 om 00:50
Bosz wil niet meer terug. Die hebben jullie er uit gezet. Net als Keizer. Misschien nog meer geld er tegen aan gooien.
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zondag 10 maart 2019 om 00:53
Iedereen heeft een prijs zo weet ik uit ervaring, iedereen.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zondag 10 maart 2019 om 01:01
Ik ook. Sommige dingen zijn niet te betalen. Daar geniet ik van.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:12
Of rapport cijfer een 4- want goed was en ging het niet !!
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:41
Je zag die Schwaab echt kijken wat doet die mafkees nou met zn briefjes. Hij slaat nu wel heel erg door hoor die v Bommel.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:17
Wanna be fancy toch
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 01:14
Wordt steeds gekker zo. Wat een komedie dit.
Vind ik leuk
Mr bien +6891
zaterdag 9 maart 2019 om 22:45
Wat een klein kind is die van Bommel briefjes geven net zoals Koeman deed. Wat een onzin
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
zaterdag 9 maart 2019 om 22:45
Van Bommel is de weg kwijt ... en zijn team ook ...
Vind ik leuk
Il Gordo +18468
zaterdag 9 maart 2019 om 22:46
Leren bekleding of toch die automaat?
Vind ik leuk
Pietje2015 +17174
zaterdag 9 maart 2019 om 22:47
Op dat briefje stond:

Ajax O11 – PSV O11 20 - 5

Wat een uitslag, gefeliciteerd Ajax O11
Vind ik leuk
markie +2763
zaterdag 9 maart 2019 om 23:02
Damn, 5 tegen
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:08
😂😂
Volgend jaar geen papiertjes meer ivm. Milieu regels..dan alle linie,s krijgt er 1 een oortje in rechtstreeks info of krijgen ze instructies via w.app. 🤳🤳...😱💬
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 maart 2019 om 23:44]
Vind ik leuk
Pietje2015 +17174
zaterdag 9 maart 2019 om 23:15
De Brabantse taal is best moeilijk hoor.
Dus toch weer briefjes.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zaterdag 9 maart 2019 om 23:40
Net als de VAR, jullie billenmaten.
Vind ik leuk
Guust +6393
zondag 10 maart 2019 om 00:05
Op groot scherm.
Vind ik leuk
Uthan +16
zaterdag 9 maart 2019 om 22:48
8pnt
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:52
Stond dat erop?
Vind ik leuk
Uthan +16
zaterdag 9 maart 2019 om 23:11
8pnt stond erop😂😂😂
Vind ik leuk
Uthan +16
zondag 10 maart 2019 om 14:44
Yeo😋😋😋
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:51
Meisje met betraande ogen: 'ein brief aus Holland'
was steht da in die brief?
meisje: 'weiss ich nicht, ich kan keiner Hollands'

van Herman Finkers.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 22:57
Totale idiotie dit. Als je tegen DIT NAC een briefje nodig hebt om uit te gaan leggen (blijkbaar in veel tekst) wat er allemaal wel niet moet veranderen als gevolg van één wissel, ben je door de week niet serieus met je team bezig óf zijn al je spelers te dom om te poepen.

Daarbij, standaardsituaties... Heeft die Van Bommel de wedstrijd wel gezien? Of überhaupt een eerdere wedstrijd van NAC? Het was precies wat de commentator zei - dit NAC heeft in balbezit geen flauw idee wat ze moeten doen.
Vind ik leuk
markie +2763
zaterdag 9 maart 2019 om 23:01
Als je tegen nac al briefjes moet in gaan zetten
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:02
Calimero gedrag.
Een papiertje schrijven met corner situaties ? Haha hadden ze wel een A4 voor nodig gehad.
Schandalig voetbal .je Wint omdat Nac niet beter kon.
En de Dikke verdiensten aan Nac dat ze het maar 2-0 hebben laten worden. "Beetje cynisch bedoeld" ..Maar ze speelden een mooie pot voetbal !!
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zaterdag 9 maart 2019 om 23:06
Jammer voor je. Vergeet niet dat de VAR vrienden uit de hoofdstad ons dus nìet helpen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:28
Calimero!
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zaterdag 9 maart 2019 om 23:41
Meneer de Uil!
Vind ik leuk
Guust +6393
zondag 10 maart 2019 om 00:08
Tjoepje, je valt in herhaling, hup naar bed.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7096
zondag 10 maart 2019 om 00:16
Ga jij maar met die Calimero naar bed. In de hoofdstad is dat normaal.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:12
Je hebt je kabouterbijdrage prima samengevat met je aanhef.
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:09
PSV speelt origamivoetbal dat het midden houdt tussen A4-voetbal en landscapevoetbal.

Briefgeheim.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:19
Ohw Einstein is er ook weer bij hoor
Vind ik leuk
zaterdag 9 maart 2019 om 23:10
Ik lees weer het woord calimero veel... wat een ongelooflijke sukkel ben je als volwassen vent andere mannen gaat uitschelden voor calimero. Doe het in mijn gezicht, kijken wie dan calimero is. Zielig peuter gedrag hier. Laf ook.
Vind ik leuk
Guust +6393
zondag 10 maart 2019 om 00:09
Krijg je daar dan een Kick van als hij dat zou doen.
Vind ik leuk
Cantonoy +50
zaterdag 9 maart 2019 om 23:13
Van Bommel met zijn uitspraken en nu dit.... vreemd maar ook wel weer vermakelijk
Vind ik leuk
Koekie1970 +1200
zondag 10 maart 2019 om 00:22
Nou nog ff leren schrijven in het Duits dus voor Markie Marc.
Vind ik leuk
Isakson +172
zondag 10 maart 2019 om 00:23
30-1-2008 ajax - psv 0-2
Vind ik leuk
Isakson +172
zondag 10 maart 2019 om 00:32
swueinpeN
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 00:37
Wat een kutverhaal, kan hij niet zeggen wat erop stond of kan hij niet lezen.
Vind ik leuk
Beste PSV +290
zondag 10 maart 2019 om 01:23
Stop nou er mee met je briefjes
Vind ik leuk
Beste PSV +290
zondag 10 maart 2019 om 01:26
Als je tegen Ajax pf feyenoord speelt en je moet forceren zeg ik prima maar nr 1 tegen kansloze nr laatst kom op
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
zondag 10 maart 2019 om 10:28
Ongelofelijk trainen 6 dagen per week en zijn volgens van Bommel te dom om een wissel uit te voeren! Met briefjes thuis tegen NAC zet je jezelf wel voor lul! En nu moeten we hem geweldig vinden dat hij jeugd opstelt! Dat doet hij enkel omdat hij ergens de regie verloren is bij zijn basis 11 en de motor niet aan de praat krijgt ! Het team zat na Cocu nog als team in de kampioenschap flow en de nieuwe jongens konden uit blijdschap alles geven! Pas nu kunnen we zien dat van Bommel pure middelmaat is
Vind ik leuk
bert +554
zondag 10 maart 2019 om 10:29
Apen al jaren iedereen na vroeger altijd spelers van Ajax ,en nu dacht brommertje laat ik eens EEN keer positief in het nieuws komen ,wat Koeman kan kan ik beter.bah misselijk ventje
Vind ik leuk
pacoootje +167
zondag 10 maart 2019 om 11:02
Een PSV topic, en toch iedere keer weer Ajax erbij brengen.

Verbaasd iedere keer weer.
Vind ik leuk
Isakson +172
zondag 10 maart 2019 om 11:41
3 x wiener schnitzel, 5 x bratwurst und 1 x Vette Pens
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
zondag 10 maart 2019 om 12:58
Boodschappen briefje?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws