Ajax actief op drie fronten: is volle agenda voor- of nadeel in strijd met PSV?

Ajax actief op drie fronten: is volle agenda voor- of nadeel in strijd met PSV?

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 14:30zo 10-03-2019 om 14:30

Laatste update: zondag 10 maart 2019 om 14:30zo 10-03-2019 om 14:30

Een slordige twee maanden voor het einde van het seizoen 2018/18 strijdt Ajax nog op drie fronten mee. Wat heeft het bomvolle schema van de ploeg van Erik ten Hag voor gevolgen voor de afloop van de Eredivisie? We willen jouw mening graag horen voor onze podcast De Derde Helft!

Afgelopen week lazen we dat de KNVB bereid is om Ajax, na PEC-gate, weer een handje te helpen. De voetbalbond zou best willen schuiven met duels om Ajax een optimale voorbereiding te gunnen op de naderende kwartfinales van de Champions League. Probleem is alleen: hoe? 

De drukke agenda van Ajax lijkt weinig tot geen ruimte te bieden om ergens te schuiven. Hoe dan ook heeft de club loodzware maanden voor de boeg. Kan PSV wellicht gaan profiteren van het schema van de titelconcurrent? Of zorgt al het sportieve succes er juist voor dat Ajax in een flow komt ? 

De VoetbalPrimeur-community komt deze week weer aan bod in de podcast De Derde Helft. Jij krijgt de kans je mening te ventileren en een plekje in de uitzending te verdienen. Wat je moet doen? Geef onder dit bericht antwoord op de volgende vragen:

- Is Europees succes voor- of nadeel voor titelaspiraties van Ajax? Gaat PSV profiteren? 
- Wat zou de ideale tegenstander voor Ajax zijn in de kwartfinale van de Champions League? 
- Is Jaap Stam wel of geen logische keuze van Feyenoord? 
- En verdienen Cody Gakpo en Mo Ihattaren een vaste basisplaats in Eindhoven? 

De leukste, beste, interessantste reacties worden uitgelicht in De Derde Helft, die vanaf maandagochtend vroeg weer in de podcast-stores staat. Jouw kans op aandacht in de pers is nog nooit zo groot geweest!

Plaats een reactie

Dommetje +3399
zondag 10 maart 2019 om 14:31
Dit gaat opbreken .
Vind ik leuk
KCP +736
zondag 10 maart 2019 om 14:32
Inderdaad dat briefje van van Bommel was de druppel ze eindigen bij PSV straks gewoon derde
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:35
Het is in ieder geval extra zwaar voor de beste ploeg in NL
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:42
Creativiteit missen ze in Eindhoven waar het spel al 2 seizoenen niet om aan te zien is, waar Ajax laat zien tegen Real hoe goed ze zijn laat PSV zien hoe goed ze zijn tegen NAC.
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
zondag 10 maart 2019 om 14:48
Geniet maar lekker van het geweldige Ajax spel. Ik geniet straks weer als de platte kar langskomt.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:57
De platte kar gebruiken ze elders om mest te vervoeren
Vind ik leuk
Angelique +10
zondag 10 maart 2019 om 16:37
Hoe oud ben je 10 jaar wordt eens volwassen
Vind ik leuk
RebelVox +10781
zondag 10 maart 2019 om 19:54
Drukke schema brengt Ajax in een flow en de sterke bank gaat hen nu helpen.
Ajax gaat niet meer verliezen.

In Eindhoven komen er irritaties zeker van spelers die bijna niet aan spelen toekomen.

Dit gaat Ajax helpen.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:06
Als je niet weet dat een platte kar in de rest van Nederland de strontkar wordt genoemd omdat ze mest mee vervoeren tsja. Weet je wel dat blaasontsteking bij vrouwen in bijna alle gevallen veroorzaakt wordt omdat ze hun mestfabriek niet goed schoonmaken?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:47
Wat is er onvolwassen aan zijn reactie? Hij reageerde op een inkoppertje. Een beetje plezier kan toch wel zolang niemand beledigd wordt. Of voel jij je soms beledigd door zijn opmerking?
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
zondag 10 maart 2019 om 17:34
Niet in Eindhoven. Mest loopt van een platte kar af. Stinkt het daarom zo in Amsterdam?
Vind ik leuk
RGB +1359
zondag 10 maart 2019 om 18:45
Nee, daar stinkt het zo door al die ongewassen provincialen die met hun bezopen kop tegen de panden aan staan te zeiken op de wallen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:44
Als de stront van de kar in Eindhoven valt hoe kan het dan stinken in Amsterdam? Die arme simpele zielen ook hier op het forum.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4005
zondag 10 maart 2019 om 15:07
En dan ben je kampioen en speel je weer niets klaar in Europa. En al jaren is het spel niet te genieten, wat een rare supporters heeft PSV toch.
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
zondag 10 maart 2019 om 15:13
Schei toch uit. Een mazzelpoule en een half dood Real en ineens zijn jullie geweldig. Volgend jaar spreken we elkaar weer bij de volgende CL?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:22
Maar wel nog wel actief in de CL. .Psv was een kerstkalkoen..
De Beker .. ook daar de kerst niet gehaald.
En de comp. beslissen we wel tegen elkaar !!!
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
zondag 10 maart 2019 om 15:25
Net zoals de afgelopen 4 jaar zeker?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:31
PSV. komt de voorronde van de championsleague nog niet eens door.
hahaha
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
zondag 10 maart 2019 om 15:33
Dat iemand deze onzin ook nog liked. Gelukkig is het morgen weer rustig hier. Dan zitten jullie weer bij de sociale werkplaats.
Vind ik leuk
Bullet +3353
zondag 10 maart 2019 om 15:44
Is niet zo netjes om te zeggen. De mensen daar doen hun werk daar netjes naar eer en geweten. Die zijn totaal niet minder, ondanks dat ze dan misschien een lvb hebben. Het zegt vooral iets over jou, dat jij denkt dat je beter bent.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:01
Jij logt uit en geeft jezelf een like...hoe zielig moet je daarvoor zijn?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 16:26
Ik denk dat jij ff je mond moet houden met 14 wedstrijden zonder overwinning in de CL.
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
zondag 10 maart 2019 om 16:43
Het grote Ajax dat al jaren de CL domineert. Haha, lachwekkend. 4 jaar helemaal niks, maar de arrogantie daalt niet mee.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 16:54
Bij de laatste 8 dan hoor je bij de grote jongens. Waarom zou de arrogantie moeten dalen? Pas als we 4 puntjes halen in 12 wedstrijden zullen we overwegen om een toontje lager te zingen.
Vind ik leuk
Nar +1116
zondag 10 maart 2019 om 17:42
🤫
Vind ik leuk
Angelique +10
zondag 10 maart 2019 om 16:41
Goed zo je begrijpt het goed gewoon pech gehad voor PSV Eindhoven ik heb respect wat ze hebben gepresenteerd
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 16:49
Al 14 wedstrijden op rij pech. Het zit ook niet mee.
Vind ik leuk
Heeze +13
zondag 10 maart 2019 om 18:52
Sissy gedrag noemen ze dat holladiejee, ben jij het echt Luuk of Toch Chucky
Vind ik leuk
roma1900 +67
zondag 10 maart 2019 om 19:57
Is niet leuk he een Ajax dat gewoon beter is
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
zondag 10 maart 2019 om 20:45
Beter ja. 5 jaar helemaal niks en dwn jezelf een potentiële CL winnaar noemen, is echt wel sneu.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:00
Mazzelpoule met clubs die hoger op de ranglijst staan dan in de PSV poule waarin jullie je niets eens weten te kwalificeren voor de EL na de winterstop....PSV een provincieclub uit de regio.
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
zondag 10 maart 2019 om 21:05
AEK zeker. Kneusje. Dat AEK en Benfica beter zijn dan Inter en de Spurs heb ik nu al 1000 keer gelezen. Gefrustreerd zijn jullie. Wat deed Ajax in de EL vorig jaar eigenlijk?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:11
En wat deden jullie tegen fc houthakker en loodgieter waar wij nog een excuus hadden(Nouri) hadden jullie geen.

Ajax haalde de EL finale waar was PSV toen?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:51
Pak de Europese ranglijst er eens bij knul, Ajax had de moeilijkste poule en schakelt regerend CL winnaar en Wereldbeker winnaar uit wat deed PSV eigenlijk in Europa behalve verliezen?
Vind ik leuk
Angelique +10
zondag 10 maart 2019 om 16:39
Eerst maar eens zien of Ajax Barca en toten op bezoek krijgt kleuter
Vind ik leuk
WilcoS64 +4005
zondag 10 maart 2019 om 16:49
Kleuter?!? Moet jij niet koken of de was doen?
Vind ik leuk
Heeze +13
zondag 10 maart 2019 om 18:54
Leer eerst eens schrijven, of ben je met
1 hand aan het melken 😂😂😂
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:10
toten? Zou mijn doos eens goed schoonmaken om geen rare ziektes op te lopen na het carnaval, pijpen en een soa leveren nu al spraakgebrek op...toten..
Vind ik leuk
roma1900 +67
zondag 10 maart 2019 om 19:55
Ja dat heb je bij een provincie clubje
Vind ik leuk
buddha +10910
zondag 10 maart 2019 om 14:51
tegen real idd meer dan goed. en tegen Feyenoord ?
Vind ik leuk
WilcoS64 +4005
zondag 10 maart 2019 om 15:05
Pas nog 0-3 gewonnen, ook erg goed.
Vind ik leuk
RVB AFCA +14533
zondag 10 maart 2019 om 15:06
De laatste wedstrijd tegen Feyenoord was Ajax goed. Of is dat te selectief denken voor jou en weet jìj alleen de wedstrijd voor de geest te halen van de competitie?
Vind ik leuk
buddha +10910
zondag 10 maart 2019 om 15:15
Nu doet de beker ineens weer mee. PFFFFFFFFF
Vind ik leuk
RVB AFCA +14533
zondag 10 maart 2019 om 15:19
Het gaat toch niet om de beker? Het gaat erom dat jij alleen begint dat Ajax in de competitie slecht speelde tegen Feyenoord. Selectief denken is dat!
Vind ik leuk
psv#nr1 +2370
zondag 10 maart 2019 om 17:01
ondertussen zijn we wel 3 schalen dichterbij gekomen
Vind ik leuk
volharding +1287
zondag 10 maart 2019 om 15:57
Nee hoor, de beste ploeg hoeft alleen die horde in Amsterdam te nemen dan is het over en uit voor de tweede ploeg van Nederland!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:34
Nét als toen Feyenoord kampioen werd 😎
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:35
Dat hoop jij ja 😂😂😂😂😂😂
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 14:43]
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 14:43
Dat hoop jij is... Wat bedoel je daar nou mee?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:44
Ja*
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 14:45
Het antwoord op de vraag: wordt Ajax kampioen is...

Nee

Helaas man
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:52
Wie dan wel? Jullie in elk geval niet met dat matige spel van de laatste weken.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 14:53
PSV🙈
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:56
Nee dus. Ajax heeft op alle posities een beter elftal dan PSV. Kijk de CL wedstrijden er maar op na. Ajax wordt kampioen. PSV staat met lege handen. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
zondag 10 maart 2019 om 15:08
Daarom staat Ajax ook achter PSV. Blijf hopen en dromen, dat doen jullie al 5 jaar.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
zondag 10 maart 2019 om 15:25
3-0
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:38
Van Bommel zei dat het een voordeel is waar het eerder een nadeel zou zijn voor Ajax, in een flow naar de eindstreep. Kampioen, KNVB Beker en en de CL winnen gaat nooit vervelen.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:54
Zo is dat. In Catalonië zeiden ze op social media al. De enige goede club uit NL is Ajax...de rest Sucks. 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:58
Je ziet wel, zelfs daar hebben ze verstand van voetbal
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:24
Ooh, zeiden ze dat daar, Michelangelo? Nooit iets over gehoord.
Vind ik leuk
Wim Horst +813
zondag 10 maart 2019 om 15:04
wel raar dat dit gaat opbreken als van Bommel roept dat hij zou willen dat PSV net zoveel wedstrijden kon spelen als Ajax.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:10
Alleen topclubs kunnen 2 wedstrijden in de week spelen.

In Engeland is het heel gewoon.

In Nederland wil men Ajax sparen en andere clubs benadelen.

We zitten nog lang niet op het niveau van Engeland
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:36
Benadelen .??? Andere clubs ??
Welke competitie zit jij te kijken ?
.
En de competitie PLANNER van de KNVB heeft hier geen rekenschap mee gehouden dat er een vraag komt of er een wedstrijd verplaatst kon worden .
.
Wat heeft dit in vredesnaam dan met competitie vervalsing te maken ??

En kijk even hoeveel wedstrijden Ajax al heeft gespeeld Ten opzichte van alle andere gerespecteerde eredivisieclubs
Vind ik leuk
psv#nr1 +2370
maandag 11 maart 2019 om 19:46
maar twee meer hoor
Vind ik leuk
Dommetje +3399
zondag 10 maart 2019 om 16:02
Zal ook nooit gebeuren coup , ze zullen straks wel weer een weekje rust vragen 🤣🤣
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:02
En terecht !!!
Wat niet gebeurd maar mocht eindhoven kampioenschap krijgen.
Wat zijn ze dan Ajax dankbaar..
Maar dan zal je ze wel cynisch horen..
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
zondag 10 maart 2019 om 14:33
Geen nadeel. Gewoon in het ritme blijven. Geen zorg.
Vind ik leuk
Leedz +7646
zondag 10 maart 2019 om 15:06
Er zijn voor en nadelen bij meer / Europese wedstrijden...

Voor: je blijft in het ritme en als je goed resultaat/verrassend resultaat boekt neem je dit goede gevoel meer naar de competitie.

Na: je team loop het risco eerder tegen blessures aan te lopen wat je weer in de competitie kan opbreken..

Verder...
Beste Tegenstander voor Ajax in de CL Manchester of Porto

Feyenoord had een ervaren coach moeten halen al denk ik dat Stam het best goed zo kunnen doen..

PSV heeft sowieso verfrissing nodig want die spelen heel flets

[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 15:25]
Vind ik leuk
wattenstaafje +24043
zondag 10 maart 2019 om 15:26
Mbt nadelen, er is een redelijke selectie waarmee je wel eea kan opvangen. Ik maak mij daar niet zoveel zorgen over.

Manchester zou wel een leuke zijn, misschien kunnen "wij" iets goedmaken. Ik vond ze overigens geen verpletterende indruk maken.

Wat Feyenoord en PSV doen boeit mij eigenlijk niet ;-) maar oke;

Feyenoord, Van Geel, denkt dat Stam hetzelfde kan doen als in de Championship en heeft voor dat idee 800.000,00 over. Hoe Stam het heeft gedaan was zeker niet slecht maar de lijn is niet echt doorgetrokken. Ik denk dat Stam het niet beter gaat doen dan Van Bronckhorst.

PSV pakt met flets voetbal punten maar het gaat steeds moeizamer. Ajax is moeizaam gestart, paar flinke beuken gehad maar gaan wel steeds beter voetballen. Dat zie ik niet bij PSV. Dus daar moet inderdaad iets gebeuren.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 15:28]
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:33
Ik zie Ajax niet heel veel punten meer verspelen. PSV thuis zal wel beslissend worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 14:34]
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:49
PSV, al 3 jaar ongeslagen in eigen huis...............
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:54
Volgens mij moeten jullie nog naar Amsterdam komen?
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:58
Geen probleem, van Bommel komt ook weer mee, doe de pampertjes maar vast aan, dááág menneke................
Vind ik leuk
Wim Horst +813
zondag 10 maart 2019 om 15:15
ja van Bommel met zijn ik wil interessant zijn briefjes, hahaha wat een looser en zoals PSV nu speelt is er maar 1 ploeg die bagger schikt, en dat is niet Ajax.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 15:21]
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:19
nee, dat is waar, er zijn er 3, dat zijn Feyenoord, PSV, HERACLES ..........
Vind ik leuk
Wim Horst +813
zondag 10 maart 2019 om 15:27
kerel je kunt je zelf wel proberen moed in te praten maar ajax wordt kampuoen, jullie fluiten je eigen spelets uit! nu kan ik het wel begrijpen bij Dumfries 🤣
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 20:37
it is over, joe now ? Doei,doei, blijf maar wanhopen..............
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:37
hoe meer wedstrijden hoe beter de ontwikkeling
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:49
EN FRUSTRATIE'S..................
Vind ik leuk
Mr bien +6985
zondag 10 maart 2019 om 14:37
Voordeel je blijft in het ritme en PSV speelt maar voor 1 prijs.
Weinig mutaties en veel spelers krijgen geen kans.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:38
Nee joh, we blijven in die flow en de selectie is groot zat.
Vind ik leuk
stratumseind +195391
zondag 10 maart 2019 om 14:41
Stratum spreekt:

PSV gaat gewoon zijn eigen weg en das de weg richting titelprolongatie , hoe vaak de concurrent speelt doet niets ter zake.

Wat is een ideale tegenstander ?

Japie heeft 3x niks met feijenoord , fraser was logischer geweest

Als cody en mo structureel laten zien dat ze beter zijn dan hun concurrenten wel.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 14:41]
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zondag 10 maart 2019 om 15:05
De weg die PSV bewandelt is een doodlopende, het is afgelopen over en uit. 🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
stratumseind +195391
zondag 10 maart 2019 om 15:06
ohhh is de schaal al uitgereikt dan?
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zondag 10 maart 2019 om 15:07
Is slechts een formaliteit vriend, en ook jij weet dat, spartelen tegen beter weten in.
Vind ik leuk
stratumseind +195391
zondag 10 maart 2019 om 15:14
ach dat geblaat van jullie horen we al jaren , daar is echt niemand meer die zich daar ook maar iets van aan trekt.
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zondag 10 maart 2019 om 15:16
Je gaat het meemaken en dan kruip maar lekker onder je steen terug, het is zoals het is,
Vind ik leuk
stratumseind +195391
zondag 10 maart 2019 om 15:20
precies dat geblaat bedoel ik inderdaad
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zondag 10 maart 2019 om 15:23
Luister, was dat Nouri drama niet geweest dan was het vorig seizoen al gedaan, ik heb gisteren de eerste 5 minuten en de laatste 2 minuten van de 1e helft gezien daar tussen ben ik in slaap gevallen, zo slecht is psv en dan blaten wij 🤣🤣🤣 je praat tegen beter weten in.
Vind ik leuk
stratumseind +195391
zondag 10 maart 2019 om 15:30
o dan ....dat zal het zijn dan .......
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zondag 10 maart 2019 om 15:31
Een duimpje voor je late inzicht
Vind ik leuk
COYG +8168
zondag 10 maart 2019 om 15:55
Knap dat je Feyenoord nu al afschrijft voor volgend jaar... Die glazen bol wil ik ook wel. Kan ik me tenminste voorbereiden.
Vind ik leuk
stratumseind +195391
zondag 10 maart 2019 om 15:56
Ik schrijf feijenoord voor volgend seizoen niet af ik zeg alleen dat ik het een rare keuze vind
Vind ik leuk
COYG +8168
zondag 10 maart 2019 om 15:58
Hij is in ieder geval niet degene die Van Yellow van te voren had geschetst.
Vind ik leuk
stratumseind +195391
zondag 10 maart 2019 om 16:03
nee dat bedoel ik eigenlijk . dat hele gelul over een feijenoord profiel kan zo de kliko in
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
zondag 10 maart 2019 om 17:18
Doe van Geel dan in de groene bak! Geel in Groen is beter dan groen en Geel ergeren in de Kuip
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
zondag 10 maart 2019 om 16:45
Nou daar hoef je geen helderziende voor te zijn
Vind ik leuk
COYG +8168
zondag 10 maart 2019 om 16:50
Blijkbaar wel, want de gehele selectie is nog niet bekend die het op gaat nemen in de Eredivisie. Er gaan veel veranderingen plaatsvinden, vergeet dat niet.
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
zondag 10 maart 2019 om 16:56
Zonder centen dus dan weet je genoeg
Vind ik leuk
COYG +8168
zondag 10 maart 2019 om 17:05
Centen die in spelers zitten tellen niet mee?
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
zondag 10 maart 2019 om 17:16
Kom op er loopt niks rond en er is geen jeugd!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:41
Ajax heeft punten veilig gesteld en gaat echt wel kampioen worden. Ze gaan hun vrije plaatsing niet aan een armoedig clubje geven die toch niets presteerd en we weer onder oostenrijk staan.
Vind ik leuk
barry m +550
zondag 10 maart 2019 om 14:45
welke punte heeft ajax al veilig gesteld?
leg uit.
ze staan nog steeds 2e.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:51
Coëfficiëntie punten bedoelt hij
Vind ik leuk
chef voetbal +1034
zondag 10 maart 2019 om 14:43
Ajax zit in een veel betere flow, de positiviteit, het vertrouwen, het goede gevoel, het zit bij Ajax in alles veel beter in elkaar, PSV heeft maar 1 pot per week te spelen en zelfs in die potjes stellen ze regelmatig teleur, volgens mij niet 1 echt geweldige wedstrijd gespeeld sinds de winterstop.
Vind ik leuk
buddha +10910
zondag 10 maart 2019 om 14:56
ajax speelde veel meer hele goeie wedstrijden na de winterstop. wel 2.
Vind ik leuk
chef voetbal +1034
zondag 10 maart 2019 om 14:59
Zijn er nog altijd 2 meer dan PSV die zichzelf wekelijks voor lul zet.
Vind ik leuk
buddha +10910
zondag 10 maart 2019 om 15:01
Ik vond dat Ajax zichzelf ook aardig voor lul zette tegen Feyenoord en Heracles.
Vind ik leuk
chef voetbal +1034
zondag 10 maart 2019 om 15:34
Klopt, dat hebben ze daarna echter recht gezet tegen Real en 2x jezelf voor lul zetten is altijd minder erg dan jezelf iedere week voor lul zetten, zeker als de coach na de wedstrijd ook nog eens ongelofelijk veel onzin loopt te verkondigen.
Vind ik leuk
buddha +10910
zondag 10 maart 2019 om 16:00
dan kan die coach naast die van ons gaan staan. die verkondigt ook alleen maar onzin.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1619
zondag 10 maart 2019 om 14:45
Ik denk dat door het drukke schema Ajax wel in een goeie flow blijft maar het kan je ook gaan opbreken en de ideale tegenstander zou voor mij manchester united zijn want daar hebben we nog een appeltje mee te schillen
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:46
Is er geen Europees voetbal, headline... spelers kunnen niet groeien... nu is er weer te veel... zoeken naar bekende antwoorden
Vind ik leuk
fcfc +423
zondag 10 maart 2019 om 14:47
Gakpo mwah, kan. Ihatarran 100%. Gisteren duidelijk te merken dat ihatarran het meest geliefd is in eindje.

N.m.w. bestond er nog geen clubliedje over deze speler. Het publiek was gisteren aan het 'jammen' na zijn wissel. Iets met tuu tuu tuu ihatarran, bleek niet te werken. Mo mo, mo mo mo mo, mo mo mo mo, mo mo ihatarren vond ik meer geslaagd! Chapeau!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:48
Door drukke programma blijf je wel in je ritme, enige wag kan opbreken is blessures.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 14:50
Beker winnen ze met b eftal en ze hebben een goeie kans voor de cl winnen mits gunstige loting en eredivisie gaan ze winnen PSV gaat op een gegeven moment instortten op we pakken ze bij ajax psv
Vind ik leuk
chef voetbal +1034
zondag 10 maart 2019 om 14:57
- Is Europees succes voor- of nadeel voor titelaspiraties van Ajax? Gaat PSV profiteren?

Nee het is geen nadeel, het brengt Ajax mentaal naar een hoger plan terwijl PSV met slechts 1 pot in de week al alle moeite heeft. Ajax zit in een betere flow door de CL wedstrijden, PSV komt juist niet terug in de flow van voor de winter.


- Wat zou de ideale tegenstander voor Ajax zijn in de kwartfinale van de Champions League?

De ideale tegenstander is een ploeg die durft te voetballen, liever niet Atletico bijvoorbeeld, dat worden verschrikkelijke wedstrijden om naar te kijken.


- Is Jaap Stam wel of geen logische keuze van Feyenoord?

Nee, totaal niet logisch, allereerst niet omdat ze een ervaren trainer zochten en dan ineens bij een hele onervaren trainer uitkomen. Stam heeft nog alles te bewijzen en ondanks dat ik best de meerwaarde van Jaap inzie dankzij zijn mentaliteit en verdedigende klasse is hij in niks een betere kandidaat dan clubman Fraser.


- En verdienen Cody Gakpo en Mo Ihattaren een vaste basisplaats in Eindhoven?

Nee, het is geen kwestie van verdienen maar een kwestie van gebrek aan betere opties. Het gekke is dat PSV jarenlang heeft gezien hoe Ajax met teveel jeugd steeds naast de prijzen greep en nu gaan ze zelf ineens leunen op tieners, iets waarvan Ajax al bewezen heeft dat je hier niet mee weg komt als je om de prijzen strijd.
Vind ik leuk
Breezer4u +2312
zondag 10 maart 2019 om 14:57
Je kan er natuurlijk van alles aan voorspellingen aan vasthangen, maar tot nog toe is niets zeker.

Veel zal afhangen van eventuele blessures, bij meer wedstrijden neemt het risico op blessures ook toe.

Aan de andere kant, als het elftal goed op elkaar ingespeeld is hoeft het geen nadeel te zijn.
Iedereen kent zijn taak, en weet hoe de poppetjes moeten staan.

De grootste problemen zie ik bij de verdedigende ploegen, dat is niet echt ons ding.

Tot nog toe ligt alles open, en mag je dromen van het kampioenschap,cl overwinningen en een eventuele KNVB beker.

Alleen dat al is een geweldig gevoel en alleen weggelegd op dit moment voor ons aller Ajax!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 14:58]
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:02
Interessant om te zien dat het gros van al die 'anti-gasten' menen dat het ons zal opbreken. We hebben genoeg spelers op de bank die juist nu van waarde zullen zijn o.a. Huntelaar, Veltman en Ekkelenkamp. Ik denk eerder dat die interlandwedstrijden ons wel eens de das om kunnen doen wat betreft blessures, zal niet de eerste keer zijn.
Wat de ideale tegenstander voor ons in de Championsleague betreft, géén Barcelona, (eventueel) Atletico Madrid of Liverpool en ook niet ... Porto (luizenploeg, ligt een Nederlandse ploeg al helemaal niet). De Spurs zou ons waarschijnlijk het best uitkomen ivm wisselvalligheid.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 15:08]
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:02
Europees succes is voor dit Ajax een nadeel, hadden ze een selectie als bijvoorbeeld Barça of Man City was het anders. De opties om te rouleren zijn niet erg groot. Ik hoop toch dat Ten Hag dit doet, aangezien er een aantal makkelijke wedstrijden op papier bij zitten. Daarnaast is het goed voor de ontwikkeling van een aantal jeugdspelers, zoals Dani de Wit, die op dit moment het dichtst tegen een basisplek aan lijkt te zitten.

De ideale tegenstander voor Ajax is natuurlijk Porto, veruit de zwakste ploeg op papier. Tegen Man City en Barca die zeker doorgaan zal Ajax de kleinste kans hebben door te gaan.

Een logische keus is Jaap Stam niet, gezien het profiel van een ervaren trainer en geen verleden bij Feyenoord maar wel bij Ajax. Een goede keus lijkt het mij echter wel. Bij Reading heeft hij pech gehad en PEC in de Eredivisie houden zal een topprestatie zijn. Hij is een natuurlijke leider en dwingt respect af door zijn verleden als voetballer. Als hij goed presteert met Feyenoord zal hij niet lang trainer van Feyenoord blijven, zodra hij een aanbieding vanuit de Premier League krijgt, is hij weg.

Gakpo en Ihattaren zijn nu al vrijwel net zo goed als Pereiro en Lozano. Dit is dus een dillema. Voor de lange termijn zou het beter zijn als deze spelers zich verder ontwikkelen. Om kampioen te worden zou van Bommel nu nog waarschijnlijk in de meeste gevallen voor zekerheid kiezen en dus Pereiro en Lozano helaas opstellen.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:02
Helemaal afhankelijk van de resultaten. Winnen zorgt voor een flow, een gevoel van onoverwinnelijk zijn. Verliezen of slechte resultaten laten de benen zwaar voelen😎
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 15:03]
Vind ik leuk
Nr14always +4060
zondag 10 maart 2019 om 15:03
De beker is maar 1 wedstrijd, en Ajax moet niet letten op de concurrentie maar pur sang Elke wedstrijd Winnen.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:04
- Is Europees succes voor- of nadeel voor titelaspiraties van Ajax? Gaat PSV profiteren?
Wordt dit nou gebaseerd op 1 goede wedstrijd ? Ajax sperlt ook zo wisselvallig als de pest.
- Wat zou de ideale tegenstander voor Ajax zijn in de kwartfinale van de Champions League?
Porto
- Is Jaap Stam wel of geen logische keuze van Feyenoord?
Geen logische keuze
- En verdienen Cody Gakpo en Mo Ihattaren een vaste basisplaats in Eindhoven?
Ja maar dan oom ten koste van Hendrix, wat was die slecht gisteren.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:07
Hendrix speelt al weken slecht. Ook in de cl kon hij het allemaal niet belopen
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:10
Pfffffff alles maar weer cl he. Shei toch uit, wat was dat nou voor toegevoegde waarde ? Je lijkt wel een kleuter met een grote lolly
Vind ik leuk
abraksas +2520
zondag 10 maart 2019 om 15:11
Volgens van Bommel is dit een voordeel voor Ajax ;)
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:13
Kort seizoen
Vind ik leuk
Niers +92
zondag 10 maart 2019 om 15:22
Wat een reacties hier zeg..... psv speelt een paar weken minder en hebben al 2 jaar geluk volgens sommige. Ajax speelt 3 keer goed en gaan de champions league winnen!!! Wat ongelofelijk hypocriet allemaal.
Natuurlijk is het geweldig dat ajax wint van real, en ze hebben heel goed gespeeld. Het was wel het slechtse real in 10 jaar tijd. Dus blijf gewoon met beide beentjes op de grond en kijk hoe ver je kunt kopen. En psv, ja het is zwakker dan voor de winterstop maar voorlopig staan ze nog 2 punten voor ( als ajax beide inhaal duels wint ). En dan wordt er op 31-03 nog niets beslist want daarna zijn het nog 7 potjes of zo..... een gelijkspel of verlies kan je zomaar overkomen. Als psv wint in de arena dan verwacht ik wel dat het gebeurt is maar bij alle andere uitslagen is er nog van alles mogelijk. Maar enig realisme zou wel goed zijn denk ik!!
Vind ik leuk
B H +320
zondag 10 maart 2019 om 15:25
Nee hoor. De knvb zal toch wel wat regelen!
Vind ik leuk
Isakson +196
zondag 10 maart 2019 om 15:31
Wat heeft de agenda van Ajax met PSV te maken? Alleen 31-3 verder niet.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1075
zondag 10 maart 2019 om 16:08
Wat,ik hoorde ergens iets over Nederlands belang...Je hebt gelijk ik snap niet wat de rest met Ajax te maken heeft.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 15:43
Voordeel in een heerlijk Ritme
2 wedstrijden gem. Per week
Comp. Word beslist in de Arena .maar met wat nieuws hoorde ik net uit betrouwbare grond papiertjes zijn dan verboden alles gaat per 🤳 w.app bij psv ..
Vind ik leuk
Avanko +121
zondag 10 maart 2019 om 15:47
Persoonlijk ben ik er bang voor dat Ajax er weer net naast grijpt dit jaar. De beker pakken we wel denk ik, maar op een of andere manier denk ik dat Ajax in de competitie nog wat punten zal laten liggen en dat PSV aan het langste eind trekt.

Al die kleine clubjes spelen op dezelfde manier (en geef ze eens ongelijk) door met 10 man op de eigen 16 te hangen en te counteren als er een mogelijkheid is. Dat is zo’n beetje de enige manier waarmee je Ajax kan bestrijden in de eredivisie en zelfs dan gaat het vaak mis voor die clubjes. Maar het gaat Ajax nog wel een paar keer punten kosten. PSV loopt er op hun manier wel doorheen, weliswaar niet altijd met mooi voetbal maar toch doen ze het iedere keer weer. Dat dwingen ze dan ook af en is erg knap.

Aan de andere kant, als ik moet kiezen tussen Ajax uit de CL en wint de titel, of nog steeds actief op beide fronten en misschien geen kampioen, dan kies ik toch echt voor het laatste. Waarvoor wil je kampioen worden? Om mee te doen aan de sterkste competitie ter wereld... de hele planeet kijkt daarnaar, dat is toch het mooiste wat er is?

We zullen zien hoe het gaat lopen, ik kan in ieder geval zeggen dat mijn hele seizoen al geslaagd is omdat we Real Madrid uitgeschakeld hebben. Heb no nooit zo’n geweldige wedstrijd van Ajax gezien. Sinds dit seizoen heb ik een seizoenskaart en ik moet zeggen dit was wel het perfecte moment om hem te halen. Ben benieuwd wie we voor de kwartfinale gaan loten! Kan ik misschien wel Messi zien schitteren in de Johan Cruijff ArenA. :-)
Vind ik leuk
Mari +12533
zondag 10 maart 2019 om 15:58
Je kan in een flow komen wat je wilt, als het lichaam zegt; ik ben op, dan houdt het op
Vind ik leuk
JoeyC +4045
zondag 10 maart 2019 om 16:04
Volle agenda is een nadeel. Ajax pakte ook punten mis toen ze de EL finale haalden en Feyenoord kampioen werd. PSV pakte punten mis toen ze de laatste keer de groepsfase van de CL overleefden. Echter werden ze op het nippertje nog wel kampioen.

Ideale tegenstander voor Ajax lijkt mij Manchester United. Engelse clubs liggen de Nederlandse clubs meestal wel. Manchester met al het geluk van de wereld door ten koste van PSG. En een mooie kans op revanche.

Jaap Stam is een volkomen onlogische keuze. De beste man kon zelf de motivatie niet opbrengen om het gewone (ingekorte traject van opleiding tot betaald voetbalcoach af te leggen. Daarnaast zit hij nog geen halfseizoen bij PEC. Zegt ook genoeg over zijn loyaliteit.

Gakpo en Ihattaren zie ik graag voetballen. Echter zijn ze nog jong en is het de vraag of het wel verstandig is om ze tot vaste basisspelers te bombarderen. Als iemand een kans maakt dan lijkt mij dat Ihattaren. Voor Gakpo staan normaliter Lozano en Bergwijn er.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1075
zondag 10 maart 2019 om 16:06
Vraag hulp aan de KNVB Ajax✌️
Vind ik leuk
bert +556
zondag 10 maart 2019 om 16:13
Analisten zeggen dat kan niet,maar de supporters weten beter dan die centen verdieners
Het kan wel Ajax zal het bewijzen.
Vind ik leuk
luccerd +3106
zondag 10 maart 2019 om 16:27
Zal lastig worden, maar ik hoop dat het volle schema niet gaat opbreken bij Ajax. In Engeland spelen ze meer wedstrijden dan hier in de eredivisie. Mocht Ajax zo door blijven voetballen als tegen Real, dan laten ze wel zien dat ze steeds meer groeien richting de Europese top, maar dat kan je niet meteen zeggen na 1 seizoen goed meedraaien. Dat is toch een meerder jaren plan. Hopelijk kunnen de selectie goed bij elkaar houden of ervoor kunnen zorgen dat ze een goedlopend team ook komend seizoen hebben staan!
Vind ik leuk
Mosquito +21911
zondag 10 maart 2019 om 16:45
Of het een voordeel of nadeel is dat ajax Europees actief is weten we niet.
Als ze straks Nationaal alles winnen, dan zegt men dat het een voordeel is en in de flow zitten.
Als ze overal naast grijpen, dan zegt men dat het allemaal te zwaar was.

Heel simpel, we weten het nog niet.
De tijd zal het leren.
Vind ik leuk
Blueman +1028
zondag 10 maart 2019 om 16:45
Ajax zit nu zo in de flow dat ik geen problemen verwacht, al winnen ze natuurlijk niet de Champions League, maar de dubbel in Nederland zie ik ze wel pakken.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:57
Ik denk een voordeel, hoewel het ook nadelig kan zijn. We gaan het zien, lijkt me het beste.
Vind ik leuk
JanTa48 +8087
zondag 10 maart 2019 om 20:25
Ajax word er alleen maar fysiek en mentaal sterker door dus wat mij betreft mag die 2 wedstrijden pw nog even voortduren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws