FC Emmen sleept punt uit het vuur tegen Heracles in winters landschap

FC Emmen sleept punt uit het vuur tegen Heracles in winters landschap

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 16:27zo 10-03-2019 om 16:27

Laatste update: zondag 10 maart 2019 om 17:18zo 10-03-2019 om 17:18

FC Emmen heeft een punt overgehouden aan het thuisduel met Heracles Almelo in de Eredivisie. De formatie van coach Dick Lukkien kwam in een winters landschap in de slotfase via Sven Braken langszij, nadat Tim Breukers een rode kaart had gekregen: 1-1.

Heracles had de smaak te pakken met drie competitiezeges op rij - onder meer Ajax werd verslagen - maar ging vorige week hard onderuit tegen FC Utrecht (1-5). De ploeg van trainer Frank Wormuth toonde in Drenthe aanvankelijk beterschap. Na zeventien minuten werd de score geopend, nadat Emmen stond te slapen bij een hoekschop. Adrián Dalmau stond helemaal vrij en werd bediend door Maximilian Rosmann, die eveneens alle ruimte kreeg: 0-1.

Ondanks de vroege voorsprong wist Heracles niet door te drukken. De thuisploeg nam het initiatief over en was dicht bij de gelijkmaker. Jafar Arias kopte de bal van dichtbij in de handen van Heracles-keeper Janis Blaswich. Kort voor rust werd Emmen in het zadel geholpen. Rechtsback Tim Breukers van de bezoekers pakte in een tijdsbestek van twee minuten twee gele kaarten wegens onhandige overtredingen halverwege het veld.

Toch wist Emmen lange tijd niet te profiteren van het overtal en ook de weersomstandigheden waren een complicerende factor. Het begon flink te sneeuwen, waardoor zelfs de oranje bal eraan te pas moest komen. Vijf minuten voor tijd kon het thuispubliek alsnog juichen. Het was invaller Braken die uit een voorzet van Glenn Bijl fraai raak kopte.

Emmen probeerde daarna drie punten uit het vuur te slepen, maar dat bleef de Heraclieden bespaard. Wel kwamen de bezoekers met de schrik vrij toen de bal via Bart van Hintum op de paal eindigde. De club uit Drenthe blijft zestiende in de Eredivisie, Heracles staat zevende.

Plaats een reactie

Nietkoeroe +4393
zondag 10 maart 2019 om 16:31
Jammer. Domme kaart van Breukers. FC Emmen is een schande voor de eredivisie. Laat die maar snel eruit gaan
Vind ik leuk
MojoRisin +15026
zondag 10 maart 2019 om 16:39
Een schande voor de ED ? Waarom ? Ze houden zich aardig staande..
Vind ik leuk
Farmer +14267
zondag 10 maart 2019 om 17:32
Inderdaad. Emmen sprokkelt toch kéurig haar puntjes binnen?
Op deze manier zie ik Lukkien-en-de-zijnen, ook nog wel bóven 'de Streep' eindigen!

En dat zou ook 100% verdiend zijn, als ik eerlijk ben.

Nog nooit in haar clubhistorie heeft FC Emmen in de Eredivisie gevoetbald. Hebben veruit de kleinste begroting, en smalste selectie. Maar ondanks dat ze momenteel 16e staan hebben ze 'hun lot nog in eigen hand'. T is een paar puntjes sprokkelen, en ze staan gewoon veilig op een P12 ofzo! T staat hartstikke dicht op elkaar, dus als je als 'groentje' je zó staande weet te houden tussen clubs met vele járen Eredivisie-ervaring, dan heb je het toch verdiend?

Stukje respect voor zo'n klein clubje, die het toch wel even flikt, zou niet misstaan!
Vind ik leuk
Plattekar bv +34288
zondag 10 maart 2019 om 16:39
Heracles kan wel Braken
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 16:32
Niet zo slim van Breukers.

Kost 3 punten vandaag.
Vind ik leuk
NvC +8476
zondag 10 maart 2019 om 16:37
Prima kopballetje van Braken. 👍
Vind ik leuk
mazu +3899
zondag 10 maart 2019 om 16:37
Helaas.....bedankt Breukers
Vind ik leuk
Uncle Fester +2364
zondag 10 maart 2019 om 16:38
Voetballend was het niet best, ook niet tegen 10 man. Dat zal volgende week in Sittard toch echt beter moeten. Dát wordt me toch een kraker :-)
Vind ik leuk
Koeien +3709
zondag 10 maart 2019 om 16:44
ik hoop het voor jullie, ik heb veel spelers en vooral Lukkien hoog zitten. Opbouwend speelt Emmen netjes, maar het mist nog wat aan de beide uiteindes van het veld.

Ik hoorde dat als Emmen in de ED blijft dat het kunstgras eruit gaat, alle reden waard om jullie nog meer succes te wensen!
Vind ik leuk
Sportvogel +270
zondag 10 maart 2019 om 17:13
Gewoon 1 jaar te laat. Weg met dat plastic.
Vind ik leuk
Koeien +3709
zondag 10 maart 2019 om 17:19
Jij denkt dat een versgepromoveerde 1e divisieclub direct al z'n geld gaat besteden aan een grasmat terwijl je juist spelers moet halen om op het niveau aan te haken?
Vind ik leuk
Sportvogel +270
zondag 10 maart 2019 om 22:48
Ze hadden er niet eens aan moeten beginnen.
Vind ik leuk
Uncle Fester +2364
zondag 10 maart 2019 om 18:21
Ben zelf Fortunees, dusss...
Maar ik hoop dat Emmen er ook in blijft, als het maar niet ten koste van ons gaat.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3667
zondag 10 maart 2019 om 16:41
Mooi bij elkaar gevochten wintersport punt
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 16:50
Heracles antie voetbal maar wat wil je met een Duitse trainer
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 17:18
Bron: Voetbal International 😂😂
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 17:22]
Vind ik leuk
Emmenaar +807
zondag 10 maart 2019 om 17:37
De schrijver van dit stukje moet zich echt kapot schamen. Duidelijk te lezen dat hij de wedstrijd niet eens heeft gezien!

Doelpogingen: 14-2
Schoten op doel: 5-1
Verhouding balbezit: 71%-29%

En als je het verslag dan leest lijkt het alsof Emmen met geluk een punt heeft behaald. ''Emmen probeerde zelfs nog drie punten uit het vuur te slepen, maar dat was te veel van het goede.'' Wat een grap zeg, wij hebben vandaag gewoon met 1-1 verloren!
Vind ik leuk
FCE1925 +264
zondag 10 maart 2019 om 18:04
Klopt. Heracles had de eerste helft toen ze met 11 man speelden ook al niks in te brengen. Hoe ze dat punt mee konden pakken is een heus mirakel. Emmen had de wedstrijd moeten winnen, aangezien het veldoverwicht, kansen en aantal gewonnen duels duidelijk in het voordeel waren van FC Emmen
Vind ik leuk