Update: Ook ED heeft Van Marwijk-nieuws, mogelijk bondscoachschap én PSV-functie

Update: Ook ED heeft Van Marwijk-nieuws, mogelijk bondscoachschap én PSV-functie

Gepubliceerd: zondag 10 maart 2019 om 20:54zo 10-03-2019 om 20:54

Bert van Marwijk is in beeld om bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten te worden, meldt Voetbal International zondagavond. De oud-trainer van onder meer Feyenoord en het Nederlands elftal staat bovenaan een shortlist met vijf kandidaten.

Henk ten Cate staat eveneens op die lijst, net als de Kroaat Zlatko Dalic, de Argentijn Juan Antonio Pizzi en de Fransman Hervé Renard, momenteel actief als bondscoach van Marokko. Van Marwijk is volgens VI echter de meest aansprekende kandidaat om de Italiaan Alberto Zachheroni op te volgen. Die leidde de VAE naar de halve finale van de voorbije Azië Cup, waarin echter met 4-0 van Qatar werd verloren.

Van Marwijk is de aangewezen man om de Verenigde Arabische Emiraten naar het WK van 2022 is Qatar te gidsen. Het zou voor de verzameling aan oliestaten de eerste deelname sinds 1990 worden. Of de 66-jarige Deventenaar zijn eventuele werkzaamheden in het Midden-Oosten kan combineren met die in Eindhoven, is vooralsnog niet duidelijk.

Update 20.54: Ook het Eindhovens Dagblad meldt dat Van Marwijk in de belangstelling staat van de Verenigde Arabische Emiraten. Volgens het medium blijft Van Marwijk zijn eventuele nieuwe trainersklus combineren met zijn functie bij PSV, waar hij als klankbord voor trainer en schoonzoon Mark van Bommel dient.

Plaats een reactie

Wim Horst +811
zondag 10 maart 2019 om 19:11
zakken vuller
Vind ik leuk
Bengelino +13675
zondag 10 maart 2019 om 19:15
Dat is 1 woord
Vind ik leuk
Wim Horst +811
zondag 10 maart 2019 om 19:53
zakkenvuller! zo goed meester!
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:17
Hij kan wel met Mark daarheen.

Het kampioenschap in Nederland is toch al een feit.
Vind ik leuk
stratumseind +195331
zondag 10 maart 2019 om 19:17
Bertje gaat weer ff een vrachtwagentje dollars ophalen
Vind ik leuk
★Timmio★ +25076
zondag 10 maart 2019 om 19:38
Geef 'm ns ongelijk...

Qua materiaal is VAE niets minder dan Saudia dus wie weet krijgt hij er weer een WK-tje in
Vind ik leuk
stratumseind +195331
zondag 10 maart 2019 om 19:40
hij ziet maar wat ie doet , zolang ik het maar niet hoef te doen vind ik alles best
Vind ik leuk
★Timmio★ +25076
zondag 10 maart 2019 om 19:41
Ik doe het ook niet maar dat ligt meer aan dat het VAE is.

Niks tegen de VAE hoor, maar ik wil geen vermoedens van matchfixing als Irak ineens onverwachts 20-0 wint van de VAE
[Reactie gewijzigd op zondag 10 maart 2019 om 19:41]
Vind ik leuk
ficusje +2903
zondag 10 maart 2019 om 22:02
Bertje is de stoorende factor.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 19:25
Hebben ze daar in dat land zelf geen coach-achtigen? Gaan ze dan ook spelers lenen uit bijvoorbeeld Turkije of Iran?

Van Marwijk mag van mij gerust vertrekken, we hebben bij PSV nog genoeg assistent-trainers, is mij geen gemis als hij weggaat.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1324
zondag 10 maart 2019 om 19:44
Nu stort PSV helemaal in
Vind ik leuk
vierde-ster +4520
zondag 10 maart 2019 om 21:04
Bert ziet ook dat er geen eer meer te behalen valt en de Ajax trein door denderd
Vind ik leuk
bert +554
zondag 10 maart 2019 om 21:05
Hij moet toch bij zijn jongetje blijven,die kan het niet alleen af,als brommertje huilt als een Calimero moet papa hem toch troosten
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:13
van bommel zal wel meegaan
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:14
Niet doen Bertje Marc heeft hulp nodig
Vind ik leuk
Vak-T +1795
zondag 10 maart 2019 om 21:19
Wat heeft Overmars hier mee te maken????
Vind ik leuk
Nr14always +4061
zondag 10 maart 2019 om 21:21
Klankbord LMAO, hij bestuurt die buikspreekpop.
Vind ik leuk
AFP +2948
zondag 10 maart 2019 om 21:26
Ten Hag heeft geen klankbord nodig, wat een slap gedoe bij PSV met Mark van Bommel en Van Marwijk.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 05:29
nee alleen een vertaler..
Vind ik leuk
AFP +2948
maandag 11 maart 2019 om 07:22
Niet nodig,zelfs in Madrid verstaan ze hem 4-1
Straks 31.3 Arena wordt de vertaling Onttroond.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:33
Bertje gaat weer knaken halen in de zandbak...
Vind ik leuk
M +188
zondag 10 maart 2019 om 21:42
Waarom is hij nooit in beeld geweest bij Feyenoord?
Ze zochten een ervaren coach en is eerder succesvol geweest bij ze.
Vind ik leuk
zondag 10 maart 2019 om 21:47
Klankbord zijn is toch geen functie? Wij zitten hier met zijn allen de hele dag te klankborden, dus als je die kerel er voor betaald om dat in Eindhoven te doen dan ben je niet goed.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws