VP's Elftal van de Week: Fryslân Boppe, duo van Ajax en Willem II, Gastón wie?

VP's Elftal van de Week: Fryslân Boppe, duo van Ajax en Willem II, Gastón wie?

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 10:00ma 11-03-2019 om 10:00

Laatste update: maandag 11 maart 2019 om 10:02ma 11-03-2019 om 10:02

Het beste Eredivisie-elftal van speelronde 25 is een divers gezelschap. Zeven clubs leveren minstens één afgevaardigde aan dit selecte gezelschap. Ajax en Willem II vinden zelfs twee spelers terug, maar sc Heerenveen is de hofleverancier van het elftal.

Lars Unnerstall (VVV-Venlo)
Een vaste gast in het Elftal van de Week. Unnerstall pakte tegen Excelsior uit met een serie waanzinnige reflexen en redde daarmee de punten voor VVV. Jeroen Zoet kan zijn borst alvast natmaken, gezien de vorm waarin zijn toekomstige concurrent al anderhalf jaar lang verkeert.

Fernando Lewis (Willem II)
Was er een tijdje uit geweest met een blessure en vond zichzelf tegen De Graafschap plotseling terug als centrale verdediger. Lewis bekroonde zijn sterke optreden na een uur spelen: na een indrukwekkende sprint van eigen helft behield hij zijn kalmte en legde hij de bal keurig binnen in de verre hoek.

Darryl Lachman (PEC Zwolle)
Verbannen door John van 't Schip, in genade aangenomen door Jaap Stam. De centrale verdediger maakte zondag tegen AZ zijn eerste minuten na de winterstop en hield zich keurig staande. Knap, gezien de belabberde seizoenshelft die Lachman achter de rug heeft.

Daniel Höegh (sc Heerenveen)
Höegh had zaterdagavond niet de meest makkelijkste taak: leiding geven aan één van de meest gepasseerde defensies van Nederland, met een 'gemaakte' rechtsback en een Zweedse basisdebutant naast zich. De Deense captain kon de boel echter aardig bij elkaar houden. De vliegende tackle waarmee hij Tomas Necid van een treffer afhield, verdient een extra vermelding.

Hakim Ziyech (Ajax)
Speelde dinsdagavond in Madrid dé wedstrijd van zijn leven en was ook tegen Fortuna Sittard prima op dreef. Strooide met ragfijne passjes, voordat hij een kwartier voor tijd een applauswissel kreeg.

Mohammed Ihattaren (PSV)
Gastón wie? Erick wie? De PSV-aankopen van zeven en zes miljoen zijn moeten voorlopig tweede viool spelen dankzij een zeventienjarig schoffie uit Utrecht. De creatieve Ihattaren zorgt voor nieuwe impulsen bij de koploper, die zo moeizaam uit de winterstop was gekomen.

Michel Vlap (sc Heerenveen)
De man uit Sneek schoot tegen ADO Den Haag zijn dertiende en veertiende treffer van het seizoen binnen: waanzinnige cijfers voor een aanvallende middenvelder van een middenmoter. Zijn combinaties met Sam Lammers waren een lust voor het oog. Vlap solliciteert al wekenlang naar een fraaie transfer.

David Neres (Ajax)
De meeste van zijn ploeggenoten speelden The Match After uit in wandeltempo, maar Neres had er zin in tegen Fortuna Sittard. De Braziliaan dartelde door de groen-gele defensie, scoorde twee keer en had de pech dat Kasper Dolberg zijn loepzuivere voorzet niet tot doelpunt promoveerde.

Sam Lammers (sc Heerenveen)
We kwamen zijn naam net al tegen: Vlap en Lammers stuwen elkaar de laatste weken tot grote hoogten. De PSV-huurling etaleerde in Den Haag zijn schitterende balbehandeling, leidde de 0-1 van Vlap in en noteerde nummer zijn veertiende competitiegoal dit seizoen. Kijken we mee, Mark van Bommel?

Alexander Isak (Willem II)
De Nieuwe Zlatan, De Man van 9 miljoen: Isak arriveerde met hooggespannen verwachtingen in Tilburg, maar laat wekelijks zien dat hij een aanwinst van de Eredivisie is. De snelle, sterke én dynamische spits velde De Graafschap met twee doelpunten.

Sheraldo Becker (ADO Den Haag)
Twee goals en vijf assist na de winterstop: sprintkanon Becker is niet de meest populaire ADO-speler, maar steekt de laatste maanden in prima vorm. Tegen Heerenveen zorgde hij weer negentig minuten lang voor dreiging en leverde hij zeer behoorlijke voorzetten af. De afstemming met zijn ploeggenoten mag echter wel wat beter.

Poll

Wie vond jij de beste speler van dit weekend?

(1498 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 10:03
Isak doet t leuk bij WillemII
Vind ik leuk
Snapje? +8564
maandag 11 maart 2019 om 10:10
Ajax
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 10:22
Het is hetzelfde niveau, maar speelt toch echt bij Willem II
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:17
De hele voorhoede doet het goed, lekker voetballen met die drie voorin zo.

Staat sowieso een leuk team, wat niet in gevaar hoort te komen.
Vind ik leuk
Heeze +12
maandag 11 maart 2019 om 11:09
Ben zéér benieuwd of Lars Ünerstahl aan komend weekend ook zo zal staan te keepen tegen zijn werkgever, of zal het net zo gaan als bij Sam Lammers toen Heerenveen tegen psv speelde??!!!
Ik ben héél bang voor het zelde scenario
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:13
Echt hè, dat ventje is echt goed
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:03
Niemand van NAC na die topwedstrijd van zaterdag??
Vind ik leuk
Momo&Mimi +24685
maandag 11 maart 2019 om 10:03
Nounou. Momo was wel goed hoor, maar echt niet elftal-van-de-week goed.

Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:15
En dan staat Becker er ook nog tussen. Kwam 90 minuten lang niet aan voetballen toe.
Waren die andere 8 wedstrijden dan zooo slecht VP?
Vind ik leuk
Koeien +3709
maandag 11 maart 2019 om 10:33
yes, met op eenzame hoogte de zaadpot van het seizoen tussen Utrecht en Groningen.

Hier zijn alle hoogtepunten:
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:04
Kijk, dit kon wel eens het mooiste nieuws van vandaag zijn.
Fryslân Boppe in een titel op VP.
Hulde!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:06
Zo is dat. Geniet ervan. Ze staan er niet voor niks in. Dat is verdiend.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 10:07]
Vind ik leuk
Dani82 +3237
maandag 11 maart 2019 om 10:07
Wat een heerlijke spelers die vlap en lammers samen zeg
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:13
Ook de nominatie van Daniel Hoegh is een vermelding waard!
Solide verdediger die altijd wel een voldoende scoort maar zelden uitblinkt.

En mocht je het niet gezien hebben, zoek dan zijn vliegende tackle aan het adres van Necid nog maar even op.
Vind ik leuk
3Bier +14276
maandag 11 maart 2019 om 11:48
Speelde zeker goed, maar die Necid scoorde wel en versierde ook nog een penalty.
Hoe kan het eigenlijk dat Heerenveen zoveel tegengoals krijgt? Is het elke week open huis achterin? Zelfs zonder Bulthuis vallen de tegengoals als rijpe appelen uit de boom.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:21
Laat ik voorop stellen dat ik Necid een prima spits vind voor het niveau van Ado.

Heerenveen hanteert een ontzettend aanvallende manier van spelen. Daardoor is de verdediging erg kwetsbaar. Daarnaast is Hornkamp niet snel genoeg en verdedigen de middenvelders vaak te weinig mee.
Maar zo lang je meer goals maakt dan de tegenstander is er weinig aan de hand.
112 goals in 25 wedstrijden, in ieder geval spektakel genoeg!
Bovendien (even de positieve kant van het verhaal) hebben we de meeste goals gemaakt na PSV en Ajax.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 11 maart 2019 om 13:21
ik denk dat heerenveen goed weg kwam tegen ado, Die immers heeft het voor ADO aardig verkloot zeg...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:22
Is maar net hoe je het bekijkt.
We hadden er alleen in de eerste helft al wel 5 kunnen, en zeker 3 moeten maken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:22
Daar heb je wel gelijk, maar als wij gewoon 2-0 voorkomen dan zou Heerenveen misschien alleen figureren. De 0-1 zette de wedstrijd op zn kop. Is denk ik voor de neutrale toeschouwer ook wel een leuke wedstrijd geweest
Vind ik leuk
elmagico070 +23917
dinsdag 12 maart 2019 om 09:10
En Den Haag ook de 1e half uur 2/3-moeten voor staan.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:05
Neres met afstand, Vlap een goede tweede
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:11
Ook tadic was weer lekker hoor!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:11
Goede keuzes, verkeerde volgorde.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:18
Waar is St Juste?
Vind ik leuk
COYG +8130
maandag 11 maart 2019 om 10:23
Kökcü had toch ook wel een uitverkiezing mogen hebben. Speelde wéér goed, tegen een betere tegenstander en scoorde ook weer.
Vind ik leuk
Lebowski +476
maandag 11 maart 2019 om 10:40
Die Vlap klopt wel op de deur zeg. Zal me niet verbazen als PSV met Lammers terug ook hem erbij neemt. Zal toch met 4-tot 6 miljoen te doen zijn.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:33
Ik denk dat je dat wel vergeten kan namelijk.
Vind ik leuk
Korm +39890
maandag 11 maart 2019 om 13:19
Becker snap ik niet helemaal, vond hem weinig diepgang hebben, had in de wedstrijd tegen heerenveen er meer uit kunnen halen en de beste man mag oefenen op hoge voorzetten
Vind ik leuk
Erik-Vites +723
maandag 11 maart 2019 om 16:20
Unnerstall wat een wedstrijd keepte hij afgelopen weekend.
Zal volgend jaar wel 1e keeper worden bij psv.
Voor Room is het beter te vertrekken daar uit eindhoven.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:33
wat zal ik balen als Michel Vlap zal vertrekken...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws