ED: zaakwaarnemer Pereiro wil niet verlengen, gedwongen verkoop dreigt

ED: zaakwaarnemer Pereiro wil niet verlengen, gedwongen verkoop dreigt

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 10:42ma 11-03-2019 om 10:42

Paco Casal, de zaakwaarnemer van PSV'er Gastón Pereiro, is 'niet genegen' om het contract van zijn cliënt te verlengen. Dat schrijft het Eindhovens Dagblad maandag. De huidige verbintenis van Pereiro loopt door tot medio 2020. 

Het ED noemt de situatie van Pereiro een 'heikele kwestie'. Voormalig technisch manager Marcel Brands deed al meerdere pogingen om de verbintenis van de Uruguayaan te verlengen, maar telkens kreeg hij nul op het rekest van Casal. Omdat het contract van de linkspoot aan het einde van het seizoen 2019/20 afloopt, is PSV komende zomer mogelijk al gedwongen om Pereiro te verkopen. 

Casal 'trekt achter de schermen aan de touwtjes', schrijft het ED, en een nieuw contract voor zijn cliënt lijkt dus geen prioriteit te hebben. Als er voor de zomer nog geen duidelijkheid is over een nieuwe verbintenis, ontstaat er een situatie waarin PSV niet anders kan dan Pereiro in de etalage zetten.

'De goede statistieken van de Uruguayaan zullen zeker voor geïnteresseerden zorgen', stelt het ED. 'De vraag is echter wat Casal in dat scenario gaat doen, aangezien ook Pereiro met een verkoop zal moeten instemmen.'

Pereiro (23) is momenteel geen basisspeler in Eindhoven. PSV-trainer Mark van Bommel gaf tijdens de laatste twee duels de voorkeur aan tiener Mo Ihattaren. 

Plaats een reactie

2cents +61652
maandag 11 maart 2019 om 10:49
Lijkt me begrijpelijk, als bankzitter.
Vind ik leuk
Snapje? +8689
maandag 11 maart 2019 om 11:00
Verlengen aub, is een van de betere bitterballen haler!
Vind ik leuk
Bruno Conti +1360
maandag 11 maart 2019 om 15:47
... zou zomaar eind maart de beslissende kunnen maken...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:50
En daar zal hij ook wel blijven als hij niet verlengt, lijkt mij dat je dan anderen de voorkeur geeft boven Pereiro mede omdat hij niet constant genoeg is.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:25
denk dat hij nog wel 2 miljoen oplevert aan het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
Gelukshand +925
maandag 11 maart 2019 om 10:50
Wie wilt deze man kopen?
Voor hoeveel is hij gekomen, halen ze er meer uit?

Ik kan mij niet voorstellen dat PSV er qua geld op vooruit gaat.
Ik wens bij deze PSV veel succes.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:54
Kijk hier heb je er een ;)
Vind ik leuk
Bizzy +23390
maandag 11 maart 2019 om 10:59
Correctie: jij hoopt dat PSV niet op vooruit gaat.
Vind ik leuk
Gelukshand +925
maandag 11 maart 2019 om 11:18
Hoezo? Ik hoop wel degelijk dat PSV erop vooruit gaat.
Hoe beter PSV, hoe beter Ajax erop wordt.
Hoe beter het voor het Nederlands elftal wordt, hoe beter het is voor het nederlands voetbal

Dus kom op PSV.
Vind ik leuk
SimonSays +7421
maandag 11 maart 2019 om 11:03
Ze gaan er niet meer uithalen, maar Pereiro heeft een belangrijk aandeel gehad in het sportieve succes van de afgelopen jaren. Getuige ook zijn goede statistieken. Dat sportieve succes is mij meer waard dan winst maken op Pereiro. Al moet je natuurlijk zo af en toe wel winst maken op spelers om nieuwe te kunnen kopen.

Ik hoop dat die jongen bij een leuke club in Spanje terecht komt, daar kan hij met zijn fluwelen techniek goed terecht.
Vind ik leuk
Romarioo +714
maandag 11 maart 2019 om 12:25
Het iemand die graag in de arena scoort, wie weet
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:22
Als hij psv zou gunnen zou hij zn contract met 1jaar verlengen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43389
maandag 11 maart 2019 om 10:50
Hele grote strik erom.

Vind ik leuk
Bizzy +23390
maandag 11 maart 2019 om 11:00
Voor de juiste bedrag rij ik de man zelf wel naar Schiphol. Geen probleem
Vind ik leuk
2cents +61652
maandag 11 maart 2019 om 11:03
Welk bedrag had je in gedachten?
Vind ik leuk
Bizzy +23390
maandag 11 maart 2019 om 12:05
Gaston is gekocht voor Eur 7 mil. Hij speelde niet alle wedstrijden voor PSV maar desondanks weet hij het net te vind. Eur 10 mil. lijkt me fair.
Vind ik leuk
Korm +39906
maandag 11 maart 2019 om 13:15
5 a 7 is meer dan genoeg denk ik...
Vind ik leuk
Bizzy +23390
maandag 11 maart 2019 om 15:07
Gaston heeft 7 mil gekost. PSV wil toch een kleine winst pakken. Spelers met verlies verkopen wil niemand.
Vind ik leuk
Korm +39906
dinsdag 12 maart 2019 om 08:15
moet je wel presteren
Vind ik leuk
Bizzy +23390
dinsdag 12 maart 2019 om 08:26
Qua scorend vermogen zit het wel goed. Daar kijken geinteresseerde clubs ook naar. Perreiro past niet in het Psv spelletje. Wellicht dat hij elders beter af is.
Vind ik leuk
leozao +938
maandag 11 maart 2019 om 10:51
Zo zijn wij Kluivertje vorig jaar kwijtgeraakt... Dus: niets nieuws onder de zon. En een zaakwaarnemer zal niet iets doen wat zijn client echt niet wil
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 11:03]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10799
maandag 11 maart 2019 om 10:57
Ben benieuwd wat hij moet kosten denk dat er zat clubs hem wel willen!
Vind ik leuk
Johnny Cash +10168
maandag 11 maart 2019 om 11:22
Kliivertje 😂 die zit toch bij dat team wat niet eens de kwartfinale van de CL kan halen 😁
Vind ik leuk
leozao +938
maandag 11 maart 2019 om 11:24
Eigen schuld is goud waard! :-) maar ik ben blij dat hij weg is. Hij werd wat voorgetrokken vond ik. Kijk nu naar Neres... Kluivertje who the... is ???
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 11:47]
Vind ik leuk
Johnny Cash +10168
maandag 11 maart 2019 om 11:27
Ja vind het ook niet erg hoor dat hij weg is. Gun die jonge het beste hoor maar heb er geen traan om gelaten
Vind ik leuk
Topdrie +3963
maandag 11 maart 2019 om 12:01
Als Kluivertje was gebleven had Ajax de kwartfinale ook niet gehaald
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 12:07
Omdat?
Vind ik leuk
Topdrie +3963
maandag 11 maart 2019 om 12:22
Omdat ze dan Tadic waarschijnlijk niet hadden aangetrokken. Daarom
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:38
Denk je dat? Volgens mij werd Tadic meer gehaald vanwege het toekomstige vertrek van Ziyech (maar die bleef). Bandé was de vervanger van Kluivert.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:56
Hij krijgt ook nooit de waardering, terwijl het een hele goede speler is. Maar van Bommel kan blijkbaar niet tevreden houden, blijkt toch de onervarenheid
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:01
Als Pereiro niet presteerd en iemand anders beter is, dan zit je gewoon op de bank. Pereiro heeft al ontzettemd veel kansen gekregen en ook van Van Bommel. Hij heeft bijna heel de eerste helft van het seizoen gespeeld, maar speelde niet constant genoeg. Dat je zegt dat het onervarenheid is slaat dan ook nergens op!
Vind ik leuk
SimonSays +7421
maandag 11 maart 2019 om 11:05
Tja, deed Bommel dat bij Hendrix ook maar. Die presteert ondanks zijn harde werken toch ook vaak ondermaats.

Als Pereiro de werklust had van Hendrix, dan had hij de wereldtop kunnen halen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:46
Precies. Hij heeft praktisch de gehele 1e seizoenshelft gespeeld. En 2e seizoenshelft wordt hij op de bank gezet en.........? Welke seizoenshelft bevalt jou beter tot nu toe?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 10:57
Zn tijd zit erop bij PSV. Kan prachtig voetballen maar laat t te weinig zien. Transfer is t beste voor beide.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 10:57]
Vind ik leuk
aartstyle +1788
maandag 11 maart 2019 om 11:08
Zaterdag viel hij dan wel serieus gemotiveerd in. Hij wilde nog een beetje tempo maken in de wedstrijd, snel een corner nemen etc. Het gaat natuurlijk nergens over hoe snel iemand een bal haalt, maar het laat in ieder geval een geïnspireerde indruk achter. Als hij dat nou ook elke wedstrijd liet zien als hij in de basis begon..... Van Bommel heeft hem veel tijd gegeven dit seizoen, maar het komt er maar niet uit. Aardige gast verder, maar een verkoop lijkt mij het beste voor beide partijen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 11:08]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:11
Hij kan verschrikkelijk goed voetballen maar na al die jaren komt t er maar niet uit in een lange reeks. Lekker verkopen, met Ihattaren heb je een goede speler ervoor terug. Al moet er nog wel iemand bij, want deze jongen is ook pas 17.
Vind ik leuk
Mari +12532
maandag 11 maart 2019 om 10:58
PSV wil van hem af en hij wil van PSV af: conclusie lijkt me duidelijk
het verlengen is dan ook alleen gericht op een hogere transfersom
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:00
Tja, als je meer op de bank zit dan op het veld staat, maakt dat de keuze niet zo moeilijk. Best jammer want ik vind het een goeie speler. PSV doet een beetje aan kapitaalvernietiging. Geen club betaalt boven de 10 miljoen voor een bankzitter...dat kan alleen bij Ajax. Helaas maar waar.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:06
Als ie er zin in heeft een geweldige speler, maar te vaak onzichtbaar.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:12
Goede scouting heeft PSV 😂🤣 waar is guti? Oja ook geflopt
Vind ik leuk
Leeuw +6178
maandag 11 maart 2019 om 11:53
Lekker belangrijk je reactie. Enkele wedstrijden niet spelen = geflopt?
neres van Ajax speelde ook veel wedstrijden niet, was ie ook gelopt?
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +236
maandag 11 maart 2019 om 11:12
Een goede en degelijke speler. Maar ben er niet van onder de indruk. Denk dat er wel meer van rondlopen en is zeker vervangbaar. Dus als psv zijnde, heeft zijn dienst bewezen, strik erom heen en nieuwe de kans geven. Denk dat die 17 jarige knul veel meer potentie heeft
Vind ik leuk
plein19 +3133
maandag 11 maart 2019 om 11:23
Gaan of lekker cashen maar natuurlijk niet bijtekenen. Een speler moet aan zichzelf denken. Het zijn broodspelers. Clubs denken ook aan zichzelf. Neres moet ook aan zichzelf denken. en niet langer afhankelijk zijn van de grillen van TH.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:33
Geen basisplaats. Logisch gewijs ga je dan niet verlengen. Nog langer onder een baas werken waar je niks mag
Vind ik leuk
AFP +2976
maandag 11 maart 2019 om 11:41
Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 11:52
Ik vergeet vaak dat die jongen pas 23 is. Jammer dat het er nooit bij hem uitkomt.
Vind ik leuk
Romarioo +714
maandag 11 maart 2019 om 12:23
Verkopen, het probleem is dat geen enkel club wat voor hem wil betalen
Feijenoord pereiro iets voor Julie??
Vind ik leuk
michelhx +4632
maandag 11 maart 2019 om 12:43
20 miljoen moet je nog wel binnen kunnen harken voor hem. Lekker naar Italië laten gaan. Een contractverlenging zie ik niet zo zitten, hij heeft nu genoeg kansen gehad. Hij moet gewoon eens leren constant te worden.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +812
maandag 11 maart 2019 om 13:13
Deze man gaat PSV verlaten, Mark heeft hem gebroken door hem in het begin van het jaar tot koning te kronen en nu als slaaf te gebruiken.
Vind ik leuk
Donnygo +4960
maandag 11 maart 2019 om 13:51
Was toch te verwachten, valt elke keer net tussen basis en bank, kan niet zijn stempel drukken en dus zal hij ook ergens anders mogelijk voor kansen gaan.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:00
Die hadden ze al afgelopen jaar moeten laten gaan,hij is het gewoon net niet,blijft te wisselvallig,zelfs op zijn favorieten positie.
Vind ik leuk
bert +556
maandag 11 maart 2019 om 14:17
Ik had het ook niet gedaan,het is toch ZO EEN warme club zeggen ze ( huichelaars) ze laten je vallen als een rotsblok
Vind ik leuk
Come on Utreg +29747
maandag 11 maart 2019 om 15:09
Geen probleem, toch? Vraag is welke club hem wil hebben.. Voor een bankzitter zal het niet storm gaan lopen.
Vind ik leuk
Isakson +195
maandag 11 maart 2019 om 22:27
1e goal van onze Gaston was tegen Ajax; daar heeft ie te lang op kunnen teren......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws