Feyenoord zwaar gestraft voor vuurwerk tegen PSV: heel vak moet leeg blijven

Feyenoord zwaar gestraft voor vuurwerk tegen PSV: heel vak moet leeg blijven

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 13:38ma 11-03-2019 om 13:38

De tuchtcommissie van de KNVB heeft Feyenoord een straf opgelegd naar aanleiding van het afsteken van vuurwerk tijdens het duel met PSV op 2 december. Voor het treffen met sc Heerenveen op donderdag 4 april moet Vak S leeg blijven in De Kuip.

Feyenoord krijgt bovendien een boete van 15.000 euro opgelegd, meldt de Rotterdamse club. De tuchtcommissie neemt met de zware sancties één-op-één het voorstel over van de aanklager betaald voetbal. Het verweer van Feyenoord dat de sanctie buitenproportioneel is, vindt daarmee geen gehoor. De club vindt het onjuist dat een heel vak opdraait voor de acties van een klein deel. De tuchtcommissie nam in het oordeel mee dat Feyenoord al vaker is bestraft.

Stadiondirecteur Jan van Merwijk wordt 'moedeloos' van de groep aanwezigen die vuurwerk, fakkels en rookpotten blijft afsteken. "Als club en stadion doen we er van alles aan om vuurwerk te weren. Er wordt gefouilleerd, we zetten honden in en denken nu toch weer na over het plaatsen en structureel richten van nog meer camera's op bepaalde vakken en overige extra maatregelen om de pakkans van daders te vergroten. Maar we willen ook gastvrij blijven voor die 99 procent die hier wel gewoon naartoe komt voor een mooie en leuke voetbalmiddag of -avond."

"Helaas lijkt het er vooralsnog op dat het deze groep vooral te doen is om het te verpesten voor de club en de rest van het publiek, in plaats van het daadwerkelijk positief steunen van het team", baalt Van Merwijk.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 13:48
@ KNVB: You can never ban a Feyenoord fan.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:49
Toch wel dus
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:53
Je moet niet alles willen bestraffen, vuurwerk op de tribune prima zolang je niet de spelers of het veld bestookt
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:59
Niet dus.
Vind ik leuk
voebtalie +2301
maandag 11 maart 2019 om 15:28
Ik ben tegen collectief straffen. Je kunt zo de daders eruit halen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:40
Dat is zo. Die daders worden er ook als eerste uitgepakt en krijgen een stadionverbod.
Dan waren er nog " vrienden " uit Luik die zich ( allemaal ) misdroegen en die zijn met bus en al teruggestuurd en komen er niet meer in.
Op de vakken met de fanatieke aanhang is betere controle en daar kun je alleen als seizoenkaarthouder ( extra ) kaartjes voor kopen.
Zo hou je de goedwillende over en hoef je geen heel vak meer te sluiten, sterker nog; de hekken zijn weg, die zijn niet meer nodig.
Zelfs toen er van Twente bij ons het veld opkwamen, bleven onze supporters gewoon zitten ( al hield ik mijn hart vast)
Elke club gaat kapot aan tuig als je niet iets doet.

Voor uitwedstrijden wordt gewerkt met een puntensysteem
Na goed gedrag krijg je een punt, alleen met voldoende punten mág je mee. Dat werkt ook prima.
Vind ik leuk
voebtalie +2301
maandag 11 maart 2019 om 15:43
Precies!!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:59
En de veiligheid van de (echte fans) mag gewoon wel in geding komen? Gewoon straffen en bannen! Vind deze reactie toch erg jammer, en was waarschijnlijk niet met de verkeerde intenties. Maar gewoon geen vuurwerk in de stadions:) er zijn gewoon genoeg voorbeelden te over dat door teleurstelling of jaloezie de spelers toch bestookt worden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:06
Als jij vuurwerk gebruikt voor de sfeer prima maar niet op het veld of spelers mee gaan bestoken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:15
Hierover zullen we het vast niet eens zijn en worden denk ik:) ik vind het niet nodig! Op het veld of in de vakken allebei de keren krijgt (jou) club een boete! Los van de veiligheid die niet meer te garanderen is?
Vind ik leuk
dhrwobo +43772
maandag 11 maart 2019 om 15:49
Maar als de club het vuurwerk regelt, dan verlaagt dit de drempel voor supporters om dit niet meer mee te nemen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 09:22]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 08:44
Denk ik niet,dat zijn pubers die nog een kick krijgen om met wat vuurwerk te gooien.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:29
Ook niet op de tribune.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:15
Allemaal in de houding recht blijven staan en vooral niet juichen...democratie vs. gecontroleerde politiestaat.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:18
Okay dan.
Vind ik leuk
dhrwobo +43772
dinsdag 12 maart 2019 om 09:22
Mwa.. of je gaat je gewoon op een normale manier gedragen ipv extremen opzoeken/overschrijden...
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6053
maandag 11 maart 2019 om 14:37
Straffen en bannen als de veiligheid in het geding komt, prima. Onschuldige mensen straffen voor daden van een paar gasten is natuurlijk klinkklare onzin.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:53
Ik bedenk de straffen die hierop staan helaas ook niet:) door deze straf worden ook de onschuldige (zwaar onterecht) supporters gestraft
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:33
Nederland is het zwaarst straffende land in Europa, mensen moeten eens ophouden overal over te zeiken.
Vind ik leuk
FRChamp +1038
maandag 11 maart 2019 om 16:12
Helemaal gelijk in, kappen met dat vuurwerk! Ook loop je het risico andere supporters te verwonden en het stadion te schaden dus gewoon niet meer doen inderdaad!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 21:51
Eens. Vuurwerk op de tribune, hoort gewoon.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:56
In this case....yes it can! Maar is gewoon jammer weer, maar dat gebeurd ons toch ook vaker dan ik wil. Voor de club is het jammer, en voor de personen die het verpesten. Tsja....een tijdje de wedstrijden thuis kijken of elders kijken is voor ieder beter.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:16
Bij elke club zitten dat soort figuren
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:58
Jij denkt dat men niet binnenkomt? Niet zo naïef.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:01
Ex Moderatortje, hoe is tie kerel?

Tuurlijk zijn er wel manieren maarja dit is de zoveelste keer dat het legioen zich heeft misdragen he.

Et moet ook gwn klaar zijn met dat geouwehoer elke keer.
Vind ik leuk
Stranger +6634
maandag 11 maart 2019 om 15:54
Er is geen vuurwerk in andere vakken gegooid!
Er is geen vuurwerk op het veld gegooid !
Ik vind het gewoon onzin wat jij zegt!
Die dingen hebben een aantal mafkezen van jou club namelijk wel gedaan.
Dus om nu met een vingertje te wijzen kun je beter niet doen!
En los hiervan ik vind het wel iets hebben vuurwerk bij de opkomst van de spelers!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:29
Zo rustig maar hoor gefrustreerde...ga anders even wandelen...daar was jij toch van...even uitblazen...

Misschien is het een idee als we alleen afspreken dat er vanuit de club vuurwerk wordt afgestoken en niet door supporters?

Gwn normaal met elkaar in dialoog gaan, dan bereik je veel meer mee
Vind ik leuk
Stranger +6634
maandag 11 maart 2019 om 17:03

Goh ,wat een verstandige woorden ineens.
Had je er niet aan gedacht dat een gedeelte van de lieverdjes zich ook niet gedragen.
Voor jou informatie die straf hangt Ajax ook boven het hoofd.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:39
Lachwekkend Rotterdamse Ajacied. In dialoog blijven. Dat jij dat durft te zeggen. Hahahaha🤣
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:23
Ja ik snap dat het moeilijk voor jou is om dat te begrijpen
Vind ik leuk
Blindsy +18788
maandag 11 maart 2019 om 21:51
Ajax kan ook een UEFA-straf tegemoet zien en da's niet vanwege het zingen van psalmen.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:00
Ja daar weet je alles van hè
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:04
Van?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:06
Van? Jouw club is vaker in het nieuws vanwege dit. Je bent zielig man. Als je iets met Feyenoord ziet, gelijk reageren. Ben je een keer de kk geslagen ofzo
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:09
😆😆😆

Ga ga spelen jochie
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4196
maandag 11 maart 2019 om 14:17
Haha. Samen met Ove de zandbak in. Ekte gekkies zijn het.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:20
Die Ove is zeker een merkwaardig persoon om het zo maar even te formuleren...
Vind ik leuk
Ove +2643
maandag 11 maart 2019 om 14:14
Rotterdamse Ajaxcied is eenTT supporter
De grootste internet hooligan van Nederland.
Je kunt hem beter negeren.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:31
Hier, mensen zien al dat het helemaal niet lekker gaat in die bovenkamer van je
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 15:31]
Vind ik leuk
Ove +2643
maandag 11 maart 2019 om 15:40
Blijven proberen,je bent al meerdere keren door de mand gevallen met je leugens.
De frustratie spat er vanaf,nu kom je hier je gal spugen omdat ze je erbij vz uit geflkkerd hebben!
Nog een tip Rotterdamse Ajaxmiet,schrijf je leugens op,blijkbaar is het te moeilijk voor je om al die leugens te onthouden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:43
Hahahaha jij denkt nog echt dat ik bij VZ kwam...ah joh dat jij niet spoort...zien anderen nu ook in.

Ga jij maar lekker spelen...want de gene die gefrustreerd is dat ben jij.
Vind ik leuk
Ove +2643
maandag 11 maart 2019 om 15:50
Compleet door de mand gevallen
In het topic over Ado supporters werd jij er ook al op geattendeerd,door die Hagenees
En dan ga je het bericht aanpassen,ha,ha,ha
De groeten aan je vriend!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:52
Joh het zal allemaal wel. Vind et helemaal prima 😆
Vind ik leuk
Blindsy +18788
maandag 11 maart 2019 om 21:56
Uh... ben van nature best nieuwschierig... wat is 'VZ'?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:36
Hij zegt dat ik op een ander voetbalforum zat...voetbalzone ofzo.

Ik heb daar nooit op gezeten en 1 website bezoeken waar je dagelijks met gekke feyenoorders moet dealen, is al erg genoeg 😝😝
Vind ik leuk
Blindsy +18788
dinsdag 12 maart 2019 om 16:18
Zeker. Iets wat ik trouwens met elke clubsite heb. Die gekleurde brillen. Die idiote statements. Iew.
Vind ik leuk
Relaxie +416
maandag 11 maart 2019 om 15:41
Ik zit hier nog niet zo lang maar die boy is zeker vervelend....een heel vervelend mannetje is het!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:53
Heyyyy DK ben jij er ook weer??? Ga es relaxen man
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:31
....nee hoor knul
Vind ik leuk
Vakkie D +4604
maandag 11 maart 2019 om 15:18
Helaas sluit je een vak maar pak je de daders niet aan.
Vind ik leuk
Relaxie +416
maandag 11 maart 2019 om 15:38
Ach jij weet wat het is om thuis voor de buis te zitten als je favoriete cluppie moet spelen!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:40
Jij weer met je hoofdpijn-gezeik.

Ga es ff relaxen man, DK.
Vind ik leuk
Relaxie +416
maandag 11 maart 2019 om 15:44
Jij denkt dat je heel populair bent met die onzinnige reacties van je die kant nog wal raken ..net een klein kind die bij de Jamin geen snoeppie krijgt van zijn moedertje!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:51
Hey DK, als je mij onzinnige reacties vindt geven...waarom reageer je dan elke keer op die onzinnige reacties? Dan ben jij volgens mij nog onzinniger bezig? 🤷🏾‍♂️

Ga spelen man en zoek een leven!
Vind ik leuk
Relaxie +416
maandag 11 maart 2019 om 16:02
Nou volgens mij heb jij absoluut een kutleven bij je ouders thuis.....wat voor leven heb jij verder dan thuis naar voetbal te kijken en heel de dag op een forum rond te hangen?

Oh ja ik ben hier ff weg heb nog andere dingen te doen nl...maar misschien dat ik vanavond nog ff tijd heb om op jou onzin te reageren 🤫
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:36
Is goed DK
Vind ik leuk
Legion73 +220
maandag 11 maart 2019 om 20:31
Zodra hij buiten zijn gezicht laat zien krijgt hij een paar Rotterdamse vuisten op zijn pleuresmuil.
Daarom sluit hij zich binnen op.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 21:30]
Vind ik leuk
Donnygo +4940
maandag 11 maart 2019 om 13:50
Zijn die vuurwerk gooiers wel echt fan? Je weet toch dat je de club meer schade dan goeds brengt door vuurwerk te gooien en af te steken.
Vind ik leuk
WTSGD +1602
maandag 11 maart 2019 om 13:52
Lul jij nou weer met het gooien?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:01
Dat zijn geen fans. Het zijn idioten. Prima. Dit helpt.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:53
Natuurlijk wel! En ook nog tegen Heerenveen!
Precies goed dit. Bereid je maar vast voor op de volgende nederlaag in het oh zo wispelturige Rotterdam!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:02
Ja kom maar, zie je een echte stadion in een echte stad.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:04
Prima! zie ik ook meteen een wisselvallig elftal en twee clubs uit de subtop in actie.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:07
Ja kan gebeuren hè, weet niet welke doel jullie elk jaar hebben. Linkerrijtje is ene topprestatie zeker elk jaar.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:11
Play-offs.
Vorige jaar gewoon gehaald en ook dit seizoen weer op ramkoers.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:33
Let niet op die gozer joh...het is helemaal NIETSSS in de Kuip!

Heerenveen gaat winnen van Feyenoord, appeltje eitje
Vind ik leuk
KCP +737
maandag 11 maart 2019 om 13:58
Klopt daarom zijn jullie zo blut door de boetes
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:59
Heel stoer !😂
Vind ik leuk
Ove +2643
maandag 11 maart 2019 om 14:00
Juist Hans !
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:11
De KNVB blijft het diep zitten dat door hun eigen onnozele personeel Feyenoord met zijn huisjurist meestal onder alles uit kan komen! Dat zagen we vorig jaar ook met de schorsing op Vilhena en nu weer met het lege vak! Het gaat nergens over! Die boete is meer dan terecht maar dat vak er ook nog bij? Als het om zaken gaat is de KNVB op oorlogspad richting Feyenoord!
Vind ik leuk
davidben +6482
maandag 11 maart 2019 om 15:24
De tuchtcommissie is niet in dienst vd knvb.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:13
Oohe dat dacht ik altijd? Wie bepaalt dan de straffen tuchtcommisie of de KNVB?( ik ben oprecht nieuwsgierig ik weet het zelf namelijk niet voordat je denkt dat ik het sarcastisch bedoel)?
Vind ik leuk
davidben +6482
maandag 11 maart 2019 om 16:16
De aanklager is knvb en de tuchtcommissie is onafhankelijk.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:19
Aahe kijk, Alsnog heb ik het idee dat Feyenoord behoorlijk hard gestraft word sinds we die 3 zaken achter elkaar wonnen! Maar dan zal dat denk ik een gekleurde bril zijn als er een onafhankelijke tuchtcommisie bij komt kijken! Bedankt voor de info!
Vind ik leuk
davidben +6482
maandag 11 maart 2019 om 16:22
De drie zaken waren volgens mij speelsituaties. Over het afsteken van vuurwerk valt weinig verweer tegen het verzoek op te brengen.
Vind ik leuk
koppig +527
maandag 11 maart 2019 om 15:33
O nee geen ban?
Je ziet tocht dat het kan
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:49
Wat een overdreven gedoe allemaal weer zeg haha. No pyro no party! Zolang er niks gebeurd is het toch prima.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:28
Hopelijk gaan de goeie gasten uit Vak S gewoon de idioten zelf aanpakken. Dan is de lol er snel vanaf.
Zelf aanspreken is er niet meer bij, wegkijken de norm: 'dat moet de politie oplossen of laat de stewards de klappen opvangen.' Op internet een held ruimt in het echt al gauw het veld 🤔
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 20:05]
Vind ik leuk
Il Gordo +18361
maandag 11 maart 2019 om 13:49
Tsja, het werd toch al leger en leger.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:50
Ja dat hebben we gezien, na de 0-3 was er geen supporter meer te zien
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:51
Had je zeker je ogen dicht? 😂
Vind ik leuk
Il Gordo +18361
maandag 11 maart 2019 om 13:53
Dat is dan weer niet waar.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:04
Ja wij lopen weg jullie rennen weg, goed podium voor jou dit. Voor de rest kan je niet zo tof lopen doen hè
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4196
maandag 11 maart 2019 om 14:20
Leuk. Een echt internetgekkie.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:21
Ja als je maten reageren is het fantastisch hè, gewoon normaal doen anders kan je m verwachten.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4196
maandag 11 maart 2019 om 14:23
Haha! Weet je schoolmeester wel dat je raar doet op internet? Hup hup, aan je huiswerk blaag!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:24
Haha leuk
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:37
Wat nou verwachten joh? Van jou hoef ik helemaal nix te verwachten man! Net als je amateurclub....jullie passen bij elkaar....HELEMAAL NIETSSSS...

Je komt hier popijopi lopen spelen met Fey dit Fey dat....luister dan oliebol....FEYENOORD IS KLAARRRR dit seizoen...tis over gwn...leg je erbij neer ipv heel de tijd misplaatst stoer te doen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:14
Jij hebt wel je geluks dag vandaag he, Allemaal Feyenoord topics je kan lekker de hele dag beetje zieken! Weetje ik ga je een like geven voor de moeite! Kan me weer kostelijk vermaken om je!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:30
ga toch fietsen jij man
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:35
Hij heeft het zelf ook niet eens door he...denkt interessant te zijn ofzo 😆
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:03
Wrm loop je alleen te reageren op Feyenoord topics? Iets zit je dwars hè? Altijd de eerste en dan om te gallen. Ben je op straat ook zo dapper? Of is het alleen hierzo, in de hoop dat je likes krijgt. Heel goed van je, gasten zoals jij zijn niets, zijn eenzaam en depri. Liever helemaal niks in rdam dan van de Euromast willen tieven.
Vind ik leuk
Degier +1779
maandag 11 maart 2019 om 19:09
Laat lullen joh. Is weer zo'n nep Ajacied (hij kan de naam niet eens spellen), die hard roept dat ie voor Ajax is, omdat de kinderen in zijn klas hem anders pesten. Er zijn gelukkig ook nog echte Ajax supporters op dit forum, waar je wel een normale discussie mee kan voeren.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:21
Hahaha...ik proef frustraties.

Wordt je cluppie geen kampioen jonge?
Vind ik leuk
MOKUM*** +2124
maandag 11 maart 2019 om 14:40
Gaat het wel goed metje? Of heb je last van luieruitslag?
Vind ik leuk
Legion73 +220
maandag 11 maart 2019 om 20:35
Misschien waren ze jou aan het zoeken
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:38
Woon er 5 min vandaan, dus dat hoeft geen hele wedstrijd te duren ;-)
Vind ik leuk
Blindsy +18788
maandag 11 maart 2019 om 22:04
Voor iemand die zegt niet te trollen, doe je toch akelig goed je best om mij van het tegendeel te overtuigen... ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:30
Niets is wat het lijkt en wat het lijkt is ook niet wat het is, Pik ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:50
Alsof dit iets gaat oplossen, hoe vaak zijn club's al niet gestraft door t gooien van vuurwerk en het gebeurt nog. Verzin wat anders of doe niks
Vind ik leuk
Degier +1779
maandag 11 maart 2019 om 19:10
Er is niets gegooid.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:51
Jammer dat altijd dezelfde clubs gepakt worden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:52
broer van van Marwijk ?
Vind ik leuk
WTSGD +1602
maandag 11 maart 2019 om 13:52
Laatste alinea is echt walgelijk, maar past goed in het plaatje dat Feyenoord al het fanatisme weg wilt hebben. Zitten hou je bek publiek is de ultieme droom van het Feyenoordbestuur
Vind ik leuk
Il Gordo +18361
maandag 11 maart 2019 om 13:54
Hoho, zitten én dokken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:02
Er zit nog wel iets tussen zitten en je bek houden en vuurwerk.
Vind ik leuk
Oale grond +1074
maandag 11 maart 2019 om 16:35
Tja, er moet een nieuw stadion komen voor het klapvolk, bacterie en ongedierte bestendig. Nee, geen arbeiders meer op de tribunes, maar witte boorden en oliesjeiks! Zie hier Feyenoord 2025.
Vind ik leuk
Blindsy +18788
maandag 11 maart 2019 om 22:11
Jemig. Straks is Ajax de arbeidersclub. En Feyenoord de club voor academici, artiesten, theaterpubliek, brrrrr.....
Vind ik leuk
Blindsy +18788
maandag 11 maart 2019 om 22:10
Wat dan ook best logisch is, aangezien Feyenoord met het 'ik heb schijt aan die lui in het Maasgebouw, ik ga gewoon lekker op de trappen zitten en steek vuurwerk af'-publiek regelmatig boetes krijgt, en nu zelfs een vak moet ontruimen. Je snapt toch wel dat de KNVB dit uiteindelijk áltijd gaat winnen?
Stop nou gewoon met dat vuurwerk, ga maar met papiersnippers gooien.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
maandag 11 maart 2019 om 13:53
Zolang het grootste gedeelte het schitterend vind als dat Bengaals vuur ontstoken wordt dan zal het nooit veranderd. En gezien de hoeveelheid bij de bekerwedstrijd recentelijk is het geen klein probleem zoals Feyenoord zelf beweert maar een structueel gedoogbeleid om de sfeer en intimidatie te verhogen.
Betrek die mensen erbij die dit willen en zorg dat het veilig en mooi gedaan wordt. Plekken zat om dit af te steken. Die ene die het dan in het vak alsnog doet volledig de boete laten betalen van de KNVB.
Ps. Dit geld ook voor bij mijn club Ajax. Wat een teringzooi zijn die fakkels. Heb al een paar keer geluk gehad met mijn kleding of erger. Ik sta er liever niet bij maar soms sta je vast in de massa.
Vind ik leuk
Jorchie +519
maandag 11 maart 2019 om 17:10
Eindelijk n normale reactie waar over nagedacht is, ik sluit me hier bij aan.
Vind ik leuk
Blindsy +18788
maandag 11 maart 2019 om 22:12
Dus dát.
Vind ik leuk
Alucard +61
maandag 11 maart 2019 om 13:55
Ze zeggen wel dat ze er alles aan doen om het te voorkomen, maar stiekum vinden ze het wel leuk dat hun clubje zo’n fanatiekd harde kern heeft. Of ze worden door hen geterroriseerd, wat ik mij goed kan voorstellen. Al vind het zelf ook wel sfeervol, het hoort gewoon niet en is de straf terecht
Vind ik leuk
tikkietoe +6115
maandag 11 maart 2019 om 13:55
Dat zijn zware straffen voor Feyenoord.
Het is goed om de pakkans naar de daders te vergroten om de schade op te verhalen.
Vind ik leuk
Roffel1998 +2712
maandag 11 maart 2019 om 13:57
Ze vinden t daar allemaal normaal. Las laatst op Twitter dat iemands moeder of oma daar om ver werd geduwd omdat ze iemands bivakmuts aftrok. Als je al met een bivakmuts naar t stadion gaat, is t duidelijk dat je iets wilt gaan doen waar je anders gepakt voor gaat worden. Maarja iedereen die t gezien had, vond t normaal en moest ze maar in een ander vak gaan zitten. Triest volk, zit overigens ook genoeg bij andere clubs.
Vind ik leuk
WTSGD +1602
maandag 11 maart 2019 om 14:06
Als je geen zin hebt in pyro en fanatisme, moet je inderdaad lekker van S en omliggende vakken wegblijven
Vind ik leuk
Roffel1998 +2712
maandag 11 maart 2019 om 14:08
Ach je komt niet zomaar in zo'n vak, zal dr vast al langer staan.

Maar wat ben je sowieso voor een respectloze hond als je een oudere vrouw gaat duwen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 14:13]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:08
Precies het gaat niet om Feijenoord, die capuchonnetjes heb je overal.

Bij ons is het na rigoureuze maatregelen gelukkig weer prima.
Ter info: bij Den Bosch is niet een vak maar een hele tribune een jaar lang gesloten, is het complete supportershome afgebroken, zijn er veel stadionverboden uitgedeeld en het hele stadion is enige tijd drooggelegd.
Leuk? Nee!
Hielp het? JA!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 14:16]
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
maandag 11 maart 2019 om 15:08
Dat is rigoureus. Kwam het vanuit Den Bosch of KNVB?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:25
De burgemeester sloot de hele tribune! Op grond van " sociale onveiligheid.
Het supportershome, door de supporters zelf gebouwd, werd met de grond gelijk gemaakt.
Tijdens de wedstrijden wordt er gewaarschuwd dat als er met bier wordt gegooid er stadionverboden volgen en dat de tribune zal worden drooggelegd. Dat helpt omdat ze weten dat er ook echt sancties volgen.

De kwaadwillenden worden zoals je begrijpt ook gewaarschuwd/gecorrigeerd door de goedwillenden.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4433
maandag 11 maart 2019 om 13:58
Belachelijk weer maar we zijn niet anders gewend.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:58
En dan vinden mensen het raar dat er steeds minder mensen naar het stadion komen in heel Nederland. Heel knvb wil dat je op je braaf op je stoeltje zit en je mond dicht houd. Je gaat juist naar het stadion voor de sfeer de gezelligheid. Lekker van tevoren een mooie sfeer actie en daarna lekker met je biertje op het vak staan.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 11 maart 2019 om 19:29
Ja lekker een stel gekken die een hele wedstrijd in je oren lopen te brullen en dan als dank nog even vuurwerk in je nek gooien. omdat dat hersenloze volk zoveel gesnoven heeft dat ze niet eens weten wat ze doen.
Vind ik leuk
Blindsy +18788
maandag 11 maart 2019 om 22:17
Gewoon niks slopen en geen vuurwerk afsteken, dan is de KNVB al dik tevreden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:06
Waarom zou je daar willen gaan kijken ?
Vind ik leuk
Vak-DD +12419
maandag 11 maart 2019 om 14:08
Een beetje sfeer moet kunnen, en ik kan me niet voorstellen dat er gezinnetjes in een vak van de harde kern gaan zitten.
Vind ik leuk
rinirat +3525
maandag 11 maart 2019 om 14:36
Oww als ze dat maar kunnen betalen..
Zielig die KNVB
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 14:37]
Vind ik leuk
Smithsonian +43284
maandag 11 maart 2019 om 14:45
Dank malloten.

Kut vuurwerk...
Vind ik leuk
deltiaan +1423
maandag 11 maart 2019 om 14:46
beter controleren ,zelf schuld
Vind ik leuk
Barry Engels +32313
maandag 11 maart 2019 om 15:03
Maakt niet uit.... ze leren het nooit.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:42
Maakt wel uit! Weetje wat voor gevaarlijke situaties dat met zich meebrengt!!!

Beetje kort door de bocht dit
Vind ik leuk
plein19 +3118
maandag 11 maart 2019 om 15:06
Veel te lichte straf. Ze moeten straffen in de wedstrijd tegen PSV volgend seizoen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:13
Vuurwerk, de naam zegt het al nl. vuur. Het is en blijft gevaarlijk in verkeerde handen en bij onbekendheid met de risico's. Oftewel verbannen en extra camera toezicht.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:14
"Vuurwerk" is bij Feyenoord een traditie. En net als met dat Zwarte Pieten gezeur, geeft zoiets ellende.
Er zal steeds meer een twee-deling ontstaan, tussen de voetbalsupporter en de rest van NL.
De voetbalsupporter is onnavolgbaar, net als een moslim extremist. Of Geert Wilders aanhangers. Of zwervers. Of kunstenaars. Of wetenschappers.

Wie begrijpt er nou wat een wetenschapper denkt? Niemand toch ...
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 11 maart 2019 om 19:26
Tuurlijk joh ga het even lopen verdedigen,ik hoop dat ze jouw de volgende keer een in je nek douwen.Dan mag je niet klagen maar moet je zeggen vuurwerk hoort bij Feyenoord.Vuurwerk hoort bij geen enkele club dus ook niet bij Feyenoord
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 09:46
De egoïstische voetbal supporter is onnavolgbaar. Die is vooral met zichzelf en zijn eigen kringetje bezig. De echte supporters gaan hun club en fans etc niet duperen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:14
Heel Amsterdam reageert weer vol afschuw. Bemoei je eens gewoon met je eigen clubje.

Laat lekker gaan joh! Veel te zware straf weer. Van Benthem mag weer warmlopen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:30
Afschuw naar de KNVB!!!!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:02
Dan is 't goed! :)
Vind ik leuk
Beukenbv +380
maandag 11 maart 2019 om 15:18
Lekker als er zo’n mafklapper met een fakkel achter je staat die vonken en spetters schroeien je jas en je nekvel naar de getver. Als het al geen cobra is die helemaal gevaarlijk zijn.
Vind ik leuk
Sabau +1733
maandag 11 maart 2019 om 15:49
Ja en alcohol is ook nergens voor nodig en er moeten meer vrouwen in topfuncties..ofzo
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:34
Normaal gebeurt dit op het vak van de harde kern. Als je niet ertegen kan moet je gewoon lekker op een familie vak gaan staan. Als je toch bij de harde kern wil staan dan weet je dat zoiets kan gebeuren.
Vind ik leuk
Beukenbv +380
dinsdag 12 maart 2019 om 06:17
Daar heb je een punt.
Vind ik leuk
El Cazador +8923
maandag 11 maart 2019 om 15:20
Die zitten op 4/4 gewoon ergens anders in het stadion, dit is verre van een lik-op-stuk-beleid van de bond. Zet er meer camera's probleem opgelost.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:29
PYRO IS NOT A CRIME!!!!!

Puta KNVB.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:47
Wat een onzin. Tegenwoordig kunnen ze iedereen eruit halen met die camera s.
Vind ik leuk
Sabau +1733
maandag 11 maart 2019 om 15:47
Denken ze bij de KNVB dat dit helpt en dat het nou nooit meer gebeuren zal?
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 11 maart 2019 om 19:23
Nee ze hopen dat de echte fans eens op gaan staan tegen dit soort idioten.Telkens weer roept iedereen er schande van maar telkens weer laat iedereen het weer gebeuren.Als echt fan zou je 100 procent achter je club moeten staan en dit soort losers eruit schoppen.
Vind ik leuk
Sabau +1733
maandag 11 maart 2019 om 22:24
Ik heb eerder het idee dat 90% het eigenlijk prachtig vindt.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +223
maandag 11 maart 2019 om 15:59
is toch te gek
is er nou niks tegen te doen
we vinden het allemaal nooi
als feyenoord het veld op komt
weten julie nog beker finale tegen fc den Bosch
iedereen liep uit
.media bkeef maar fotos maken
keken hun ogen uit
als supporter mogen we niks meer
geen
banaan
rasisme
plastike hamer
.picorno
joden roepen
wat ik ook niet goed vind
maar!!! daar komen media met rabeinen op de proppen
dit mag wel geroepen worden in amsterdam geuzen naam
ja ja
gele ster mag wel
( zogennaamd het aantal kampioen
is dit geen rasisme dan
tegenwoordig kan er ook een schaal gedrukt worden met het aantal bij ons dus 17
bij Twente 1
nu dat vuurwerk
waarom moeten de goede boeten
als degene die dit nou op hun geweten hebben
en het mooi vinden
toont dan ballen
en
stort dan anoniem geld op rek Feyenoord
is maar een idee en van een idee komt een idee
snap je
wanneer komt nou die straf beker finale
pec-ajaks?,,
ook KNVB
hoe zal het gaan bij willem 2-ajaks
knvb huurt stadion v feyenoord
.we kunnen ook deze wedstrijd landelijk
pas in de12e minuut het vak gaan betreden
elke club heeft een 12e man
voetbal wordt al genoeg verziekt
door derde
niet alleeen de harde kern van elke club
media doet hier ook aan mee
laten alles zien en maken het erger dan het is
laatst die spandoek
dan vertellen en dik gedrukt in de kranten wat er gezongen wordt
laat dat negeer deze dingen
maak geen slapende honden wakker
laat way meer posutieve dingen zien die sup
ondetnemen en voor hun club over hebben
wezitten niet te wachten op die shit
nee TOCH
nou ik heeft de voorzet gegeven
laat nu ándere met leuke positieve oplossingen komen
mobieltje rode lampjes??
of wat je wel eens ziet met en bij binnen optredens
van die licht gevende dingen??
succes
dirk uit
Arnhem

.

ja TOCH


Vind ik leuk
bert +554
maandag 11 maart 2019 om 17:22
Hoe vaak zijn ze al gewaarschuwd tig keren
Vind ik leuk
bert +554
maandag 11 maart 2019 om 17:24
Enige oplossing is geen alcohol meer in het stadion,ze kunnen er niet tegen
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 11 maart 2019 om 19:18
Deze nemen pillen en zooi mee dat vreten ze al voor de wedstrijd op.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +223
dinsdag 12 maart 2019 om 17:06
is al evenementen bier
het is het voor
drinken
gaan al vaak aangeschoten het stadion in
stadion bier erg duur en bier biet te zuipen
buiten het stsdion
benzine statio,supermarkten de kroeg,
bij de amateurs gezellig en betaalbaar
ja TOCH
Dirk
Vind ik leuk
ronnieb +685
maandag 11 maart 2019 om 18:28
Als je 45.000 toeschouwers hebt en 1% neemt vuurwerk mee dan heb je dus "450 vuurwerkers", lijkt me een beetje veel. Troiwens heeftPSV toen ook een vak moeten leeglaten na die zwarte rook?
Vind ik leuk
Geer +15
maandag 11 maart 2019 om 18:46
dit zijn geen supporters maar ordinaire relschoppers met heeeeel weinig hersenscellen. Die het verpesten voor echte Feijenoord fans.
Als je club je zo lief is doe je dit niet.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 11 maart 2019 om 19:17
Maar die echte Feyenoord fans doen er ook niets aan om dit soort volk te weren.Gewoon er eens een keer met een hele groep opkletsen dan maar even een blauwe kaak maar dan heb je dat snertvolk wel te pakken.Nu komen ze steeds terug en blijven het verpesten voor de rest. Want iedereen is bang voor deze stumpers.
Vind ik leuk
Geer +15
maandag 11 maart 2019 om 18:49
De oplossing is om de boetes te verhalen op deze relschoppers.
15 duizend euro doet zeer. zijn ze met meer verdeel je de kosten over hen en niet betalen is inbeslag nemen van hun auto of andere waardevolle spullen.Ze moeten nu maar eens echt pijn hebben van hun daden.
Vind ik leuk
Caniggia +1219
maandag 11 maart 2019 om 19:13
Ja je wilt het leuk en gastvrij houden voor die 99 procent die welwillend zijn.Maar die etterbakken blijven gewoon komen en de groep meelopers erom heen is net zo erg. Als echte fan en dat is 99 procent hoef je alleen maar 1 procent het stadion uitwerken.Zo moeilijk kan dat niet zijn.
Vind ik leuk
Cookee +12691
maandag 11 maart 2019 om 20:46
Dus een aantal mensen vindt dat vuurwerk moet.
En die nemen dat dus mee.
Waardoor anderen nu niet in hun vak mogen zitten.

Je kan vuurwerk mooi vinden maar wie wil nou mede supporters duperen?
Vind ik leuk
Lady Sam +172
dinsdag 12 maart 2019 om 13:41
En er komt nog een boete aan want er zijn nog 2 wedstrijden met vuurwerk geweest helaas.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws