'Real is natuurlijk geen PSV, wellicht dat wij straks gaan stunten in Amsterdam'

'Real is natuurlijk geen PSV, wellicht dat wij straks gaan stunten in Amsterdam'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 13:52ma 11-03-2019 om 13:52

René van de Kerkhof kijkt uit naar de Eredivisie-topper tussen Ajax en PSV op 31 maart. Het Eindhovense clubicoon beseft wel dat het momentum momenteel bij de Amsterdamse rivaal ligt.

"PSV begon als een wervelwind, maar al snel zakte de ploeg terug", blikt Van de Kerkhof in gesprek met Omroep Brabant terug op het thuisduel met NAC Breda (2-0). "Ja, PSV pakte die drie punten, maar in deze wedstrijd tegen nota bene de hekkensluiter van de Eredivisie, had PSV toch echt meer aan het doelsaldo moeten werken. NAC was bedroevend, maar PSV stelde daar tegenover ook niks."

PSV koestert nog altijd een voorsprong van vijf punten op Ajax, maar de ploeg van trainer Erik ten Hag heeft nog één duel tegoed. Het onderlinge treffen in de Johan Cruijff Arena kan wel eens cruciaal zijn. "Ajax is in vorm", weet Van de Kerkhof. "Die club leverde afgelopen week een fenomenale stunt door Real Madrid naar huis te sturen. Ik denk dat we allemaal hebben genoten van die wedstrijd."

Zijn broer Willy van de Kerkhof is het daar mee eens. "Ajax is in de vorm van z'n leven. Dit wordt de kraker van het jaar." Toch gelooft René in de kansen van PSV. "Real is natuurlijk geen PSV. Er is nog altijd hoop. Wellicht dat wij nu gaan stunten, straks in Amsterdam."

Lees meer over:EredivisiePSVAjax

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 13:54
PSV gaat er in Amsterdam aan!

Eerst even tussendoor Zwolle en AZ verslaan en 31 maart staat Ajax op 1!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 13:55]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:55
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:06]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:56
Dat gaat ook wel gebeuren!
Vind ik leuk
benny-boys +2034
maandag 11 maart 2019 om 15:42
WAAR hebben we dat al Meer gehoord??
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
maandag 11 maart 2019 om 17:09
Ieder jaar hetzelfde. Veel geroep en niks daar. PSV heeft de drie punten daar niet eens nodig. Ajax gaat nog zoveel punten verspelen op jacht naar de zekere winst in de CL.
Vind ik leuk
Groen +3744
maandag 11 maart 2019 om 18:24
Lijkt me duidelijk dat Ajax nog wel punten gaat verspelen als je naar de laatste paar maanden kijkt. Maar PSV gelukkig ook :) 't Zal nog wel spannend worden denk ik.

Edit: Maar zolang Rene winst tegen Ajax een "stunt" noemt zitten we wel goed :)
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 18:30]
Vind ik leuk
Always PSV +17045
maandag 11 maart 2019 om 19:00
Eerlijke analyse van de gebroeders. Als PSV in Amsterdam wint vind ik dat ook een stunt, ook ben ik al blij met een gelijkspel. AZ uit is ook voor Ajax lastig, dat is ook al een flinke hobbel om te nemen.
Vind ik leuk
Groen +3744
maandag 11 maart 2019 om 19:19
Klopt, AZ uit kan lastig zijn. Gelukkig nog net geen stunt als Ajax 'm wint :) Hopen dat ze willen voetballen maar dat verwacht ik wel...
Vind ik leuk
roma1900 +67
dinsdag 12 maart 2019 om 00:26
Ik vind PSV lastiger voor Ajax dan az
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 06:54
Volgens de statistieken zou dat helemaal geen stunt zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 03:29
Zuurstof gebrek bij je geboorte
Vind ik leuk
Holadiejee +2637
dinsdag 12 maart 2019 om 06:54
Ik ga het je baas vertellen hoor dat je steeds op VoetbalPrimeur zit en je klanten voorbij laat lopen
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:25
Oei, ik lees hier iemand die angstig begint te worden dat PSV met lege handen komt te staan 😉
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:57
Heerlijk zoveel haat.....................
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:58
Geen haat...hoopvol dat Ajax zal winnen.

Vind ik leuk
AVDV +1432
maandag 11 maart 2019 om 15:05
Eventjes PEC en AZ verslaan is niet hoopvol.. Vooral niet met het woord 'eventjes'.
Vind ik leuk
voebtalie +2343
maandag 11 maart 2019 om 15:41
Denk dat pec thuis op het juiste moment komt. En als je az ziet spelen... Die hebben zoveel ontzettend veel zwakke plekken achterin.. dat is normaal met deze selectie heel goed te doen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:28
Pure haat en arrogantie
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:28
Anna Dushi, geen haat voor jou...dat weet je toch ;-)
Vind ik leuk
karnisse +524
maandag 11 maart 2019 om 15:37
Ga lekker naar Eindhoven.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:49
Daar zit ik in het weekend
Vind ik leuk
roma1900 +67
dinsdag 12 maart 2019 om 00:32
Die haat komt eerder van PSV vandaan hoor
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:33
Nee echt niet
Ik kan het weten
Ik woon er al hoewel de fanatiekste niet uit amsterdam komem maar uit de provincie
Vind ik leuk
roma1900 +67
dinsdag 12 maart 2019 om 17:17
Ik kan het ook weten ik ben vaak in Eindhoven en als je daar het woord Ajax zeg dan beginnen ze al van de KNVB en Ajax werken samen en iedereen is tegen PSV wat trouwens echt een syndroom. Van Eindhoven is
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:24
Haat? Hahaha, grapjas.... Wij koesteren geen haat. De enige hater ben jij met al je reacties op Ajax topics... Over zes weken is dat voorbij...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:34
ssssssssst je moet nog naar "de Graafschap"..........je weet wel?.....................
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:39
En dan nog kampioen worden 😂
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:36
en Willem ll..............2007, remember ?.........................
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:41
Willem II? Je bedoelt die club waar jullie vorig jaar 5-0 klop van kregen? 😂 Wij winnen daar gewoon hoor...
Vind ik leuk
benny-boys +2034
maandag 11 maart 2019 om 15:48
Willem II heeft ook met 2-1 in Amsterdam gewonnen
kan ik mij nog herinneren en begint nu erg goed te draaien met goede spelers.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:03
Als Willem II gewoon net zoals vorig jaar met 5-0 wint, ben ik tevreden 😊
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1216
maandag 11 maart 2019 om 14:48
Naar mijn weten won Ajax die wedstrijd gewoon (0-2 ofzo) maar PSV maakte gewoon tegen Vitesse gewoon de broodnodige 5de treffer (5-1) waardoor ze op doelsaldo kampioen werden dat seizoen Ajax heeft niks weggegeven AZ daarentegen wel hadden op Woudenstein op visite bij Excelsior genoeg aan een gelijkspel om kampioen te worden verliezen ze met 3-2 die hebben het weggegeven Ajax niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:44
Gewoon wordt gewoon een gewoonte bij jou.
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1216
maandag 11 maart 2019 om 21:02
Ik kan tenminste zeggen dat ik gewoon ben gebleven :D
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 21:03]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:08
Houen zo.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:26
geen haat........alleen angst en complexen ..............
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:31
Je angst en complexen die hoef je hier biet zo te uitten hoor. Je doet jezelf er tekort mee en je komt ook best wel sneu over...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:00
Heerlijk? Het is gewoon zielig zoals grote jongens zich gedragen. Totaal geen enkele waardering voor een ander. Ikke ikke en de rest kan stikke. Wees er gelukkig mee
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:07
idd, grachtengordel mentaliteit noemen ze dat...........................
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:45
Zoals de directie van Philips; zodra het hoofdkantoor in de hoofdstad stond stopte de sponsoring van PSV.
Vind ik leuk
Ruud1987 +5951
maandag 11 maart 2019 om 14:32
nouja gewoon makkelijk uitspelen en van ze winnen is ook genoeg :P

hoeven niet meteen afgemaakt te worden hahaha
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:23
Jawel afmaken die gasten, pakkie, jantje heel de reutemeteut erbij...HOPPAAA

Gwn als soldaten het veld op en een complete veldslag neergooien! 😈😈😈😈😈😈
Vind ik leuk
Wichie +108
maandag 11 maart 2019 om 13:56
Jaja wacht maar af, straks gaan alle Ajacieden met de staart tussen de poten het veld af.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 13:57]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:58
Om verder te gaan met de CL, zou kunnen ja :-)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:58
In je dromen ja! Bommeltje gaat het afleggen in Amsterdam!
Vind ik leuk
SimonSays +7421
maandag 11 maart 2019 om 14:23
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:11]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:26
Bommeltje als bommelding zien? Eerder een gillende keukenmeid 😂😂
Vind ik leuk
SimonSays +7421
maandag 11 maart 2019 om 15:24
Je verwart Bommeltje met de Kerkhofjes😂 Die gaan na Ajax-PSV weer 'zingen'.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:25
Bommen ?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:48
1999, Bommel's 1 ste keer in a'dam met Fortuna...........weet je nog ? of was je nog vloeibaar in die dagen..............Bommel niet hoor, die verpulverde jullie...............
Vind ik leuk
ludoboy +636
maandag 11 maart 2019 om 14:51
we mogen toch niet in het verleden kijken ? worden ajax supporters toch ook altijd op gewezen door jullie. Owja nu komt het jullie ook even uit in het verleden te kijken.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:53
ludo......................heerlijk die naam hoor boy
Vind ik leuk
KCP +736
maandag 11 maart 2019 om 13:57
Wordt appeltje eitje PSV is zwakker dan afgelopen 10 jaar op dit moment. Ze klaar voor de slacht
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:55
idd, kant & klaar en..........mals gekruid...........dus doe je best.....niet zoals de afgelopen jaren, want dan verslikken jullie je weer............
Vind ik leuk
KCP +736
maandag 11 maart 2019 om 16:59
Volgens mij zit je punt knopje vast of je denk vermogen is te laag🐣
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:00
Komt goed, wij gaan gewoon kampioen worden en pakken daarnaast nog de troostprijzen CL en beker.😂
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:11
Dat er nog steeds fans van dat clubje zijn die een grote mond hebben na de stunteling bij de Graafschap. Al jaren niks en nog steeds praatjes😂😆
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:22
Kwart finale CL, finale EL is dan ook iets anders dan het niet kunnen presteren van PSV in Europa.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1214
maandag 11 maart 2019 om 14:30
Hoezo zouden er geen fans meer zijn dan?
Fan ben je toch je hele leven!!!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:18
Klopt fan ben je je hele leven. Maar als je goed leest succes supporters met babbels daar gaat het om. Altijd maar praatjes maar niet waar kunnen maken. Vorig seizoen PSV Ajax 3-0 waar zelfs 8-0 niet had misstaan . Toen werd er ook veel van de ajax fans geschreeuw vooraf. Dit seizoen bla bla beste selectie bla en weer met 3-0 er af. Telkens blaffen maar elke keer afgang. Geef PSV maar voer juist in zulke wedstrijden gaan ze er vol voor. En denk er aan wij zetten gewoon Perero er even in. 😆
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 17:19]
Vind ik leuk
Koekie1970 +1214
maandag 11 maart 2019 om 17:27
Samen met Swaab, Vier(Ajax)gever en Hendrix?
Nou nu word ik bang.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:38
Je hoeft niet bang te worden 😆je krijgt straks alweer een koekie van eigen deeg😜
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:07
Bijna 3 miljoen kijkers real Madrid versus Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:12
Stop met van de kerkhofjes een podium geven!!

Ik smeek het je !!!
Vind ik leuk
Lachuh +745
maandag 11 maart 2019 om 14:33
Dream on.
Vind ik leuk
vierde-ster +4797
maandag 11 maart 2019 om 14:39
van Bommel weet zijn plek....hij wil stunten
Vind ik leuk
AVDV +1432
maandag 11 maart 2019 om 15:03
Ja joh eventjes PEC en AZ verslaan....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:46
Dat zit er echt wel aan te komen hoor
Vind ik leuk
Baksteen95 +361
maandag 11 maart 2019 om 15:22
Aanstaande zondag al denk ik!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:17
Zou kunnen, maar naast je schoenen voetbalt het toch een stuk minder fijn.
Vind ik leuk
companen +2196
maandag 11 maart 2019 om 16:39
Zo denken we bij AZ ook over ff ajax verslaan met dikke cijfers op naar plek 3.
Vind ik leuk
Mario 1 +2376
maandag 11 maart 2019 om 17:17
Wat het ook wordt , hoop op de wedstrijd van het jaar.!!!!!
De winnaar is nog lang geen kampioen.!!!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:56
Dit wordt een potje om naar uit te kijken!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:59
Precies Henkie, ouwe open deuren intrappert!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:03
😆😆
Vind ik leuk
Roeptoeter +16080
maandag 11 maart 2019 om 13:57
Voor PSV wel. Voor Ajax is dat de volgende CL wedstrijd.
Vind ik leuk
JanTa48 +8087
maandag 11 maart 2019 om 13:57
Net als tegen Madrid, we zien wel maar de vooruitzichten zijn goed.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:57
Dromen zijn bedrog René, Ajax word kampioen van Nederland.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:00
laat René maar dromen, doet ie al 4 jaar met succes!.............
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:01
Dit jaar helemasl niets in Eindhoven.
Vind ik leuk
JanTa48 +8087
maandag 11 maart 2019 om 14:03
Zelfs geen shirtsponsor.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:39
Philips...........beste sponsor ter wereld.....al ruim 105 jaar !!
Vind ik leuk
JanTa48 +8087
maandag 11 maart 2019 om 14:45
Ik weet niet onder welke steen je vandaan komt maar Philips is sinds ze hun hoofdkantoor naar verplaatst hebben naar Amsterdam zijn ze steeds minder gaan betekenen voor PSV. Sinds ze uit de consumentenmarkt zijn gestapt is hun strategie wat sponsoring betreft ook gewijzigd.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:52
Philips pompt nog jaarlijks miljoenen in de club..........als founder EN als shirtsponsor op de linkermouw..........dusss, PHILIPS Sport Vereniging................daaag menneke..............
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:06
En dat maakt ze de beste sponsor in de wereld volgens jou? Dag menneke, kruip maar weer lekker onder die steen van je.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:17
O ja? Misschien moet je nog even goed kijken...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:00
Laten we het hopen kerel!!
Vind ik leuk
Wesley Ewa +284
maandag 11 maart 2019 om 13:57
Het klinkt net alsof de kerkhofjes psv beter vinden dan Real haha 😂
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:01
ze weten jullie wél te kloppen in eigen Theater.......................
Vind ik leuk
abraksas +2519
maandag 11 maart 2019 om 15:00
Voor mij klinkt het alsof ze die wedstrijd met die van Real-Ajax vergelijken waar Ajax als underdog won en nu heeft PSV de rol van Ajax en Ajax de rol van Real.
Vind ik leuk
Wesley Ewa +284
maandag 11 maart 2019 om 15:28
Dat is ook een manier om het te zien . Maar ik vind ze eerlijk gezegd alle twee het zelfde want de psvers zeggen steeds we staan van speelronde 1 al 2 punten voor dan kan je niet opeens underdog gaan spelen beetje zwak vind ik dat.
Vind ik leuk
Mazraoui +3135
maandag 11 maart 2019 om 13:58
Heb de 1 alvast op mn stropdas laten borduren
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:02
de vorige is natuurlijk al door de motten opgevreten..................
Vind ik leuk
Mazraoui +3135
maandag 11 maart 2019 om 14:13
Zal zo eens kijken zal wel ergens tussen de vier Champions League bekers liggen
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:19
Ach arme... Je bent best wel gefrustreerd hè? Waar komt al die afgunst vandaan? Mis je een beetje erkenning? Je zoekt wel heel erg om bevestiging hè?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:58
Laten we rustig afwachten wie er na de interlandperiode heelhuids terugkomen en speelklaar zijn!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:04
PSV ers, er worden alleen geblesseerden geselecteerd,is mooi toch ?
Vind ik leuk
Blac-ca +563
maandag 11 maart 2019 om 14:09
Goed bedoeld zeker ,laten we hopen dat er geen 1 speler van de twee clubs gebleseerd raakt ,kijk toch leuk naar clubs met de elf basis spelers met alle respect voor de overige spelers want die horen er zeker ook bij.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1214
maandag 11 maart 2019 om 14:32
Kijk dit is nu een zeer realistische reactie.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:04
idd
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:58
Dat biedt toch wel weer een heel nieuw perspectief op dit affiche.
Vind ik leuk
The Iceman +16415
maandag 11 maart 2019 om 13:59
“Real is natuurlijk geen PSV”

Meestal wordt hiermee bedoeld dat Real beter is, maar bedoelt René dat deze keer ook?
Vind ik leuk
Gelukshand +925
maandag 11 maart 2019 om 14:09
Ja dat denk ik wel. Als je namelijk Real ziet voetballen dan denken ze namelijk dat PSV beter is.

Vroeger werd er altijd gezegd dat Ajax arrogant is maar volgens mij kan PSV'ers er ook wat van.

Maar was die wedstrijd nou 31-3? Dat is alleen voor mensen in eindhoven belangrijk. Die schaal daar kijkt de rest van europa niet naar. Beetje vreemd dat er geen interesse is in welke speler dan ook van PSV:O

Wellicht een cursus gaan volgen bij een andere club?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 13:59
Psv heeft geen kans tegen ons mooie ajax
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:00
Ik denk dat Ajax momenteel te sterk is, maar het blijft voetbal natuurlijk. Kijk er iig naar uit! Come on psjeveee..
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:04
Het seizoen van PSV vertoont treffende gelijkenis met het geinverseerde vlindereffect en roept beelden op van een variant op het oorspronkelijke stapritme tijdens de Echternachprocessie.
Vind ik leuk
The Iceman +16415
maandag 11 maart 2019 om 14:11
Daarmee kwam je in ieder geval nog vooruit. Momenteel lijkt het qua vorm alsof PSV een pas op de plaats maakt.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:17
lijkt wel zo,ja.........................nog effe......
Vind ik leuk
The Iceman +16415
maandag 11 maart 2019 om 14:21
Graag. Ik heb het liefste een PSV dat in Amsterdam probeert te voetballen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:37
Vandaar dat ik een variant aanhaalde op het originele drie stappen vooruit/twee stappen achteruit -principe.

Voor het draaideuraccount 'Met Fritz' is de analogie overduidelijk een stap te ver...
Vind ik leuk
Blac-ca +563
maandag 11 maart 2019 om 14:06
PSVvvvvvvvvvv kampioenen ✍31 maart in huize Amsterdam te Zuid-Oost.hahhahahaha
Vind ik leuk
Garrie +3814
maandag 11 maart 2019 om 14:15
Mooi affiche! Twee pitbulls die losgelaten worden in een arena.. Ajax op dit moment zwaar favoriet, maar in een week kan de wereld er weer helemaal anders uit zien. Counterspel van PSV heeft Ajax het altijd lastig tegen.
Vind ik leuk
El Cazador +8945
maandag 11 maart 2019 om 14:08
the Kerkhof ( graveyard) brothers forget it, it is quality versus quantity
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:15
Gewoon bus parkeren en counteren, ajax moet, psv niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:23
Veel succes met dat clowsduo Schwaab en Viergever achterin met alleskunner Hendrix ervoor. 4-1 voor ons aller Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:25
Dank je wel
Vind ik leuk
The Iceman +16415
maandag 11 maart 2019 om 14:26
CL-opstelling. Tadic brengt Schwaab en Viergever helemaal in de war.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:30
En dat weet psv niet allang?
Vind ik leuk
The Iceman +16415
maandag 11 maart 2019 om 14:31
Ik mag hopen van wel, maar iets weten en spelers hebben die in staat zijn om ermee om te gaan zijn 2 verschillende dingen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 14:31]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:36
Klopt, wie weet speelt psv dan ook anders, misschien met andere mensen, ander systeem. Alle tijd om dat te bedenken.
Vind ik leuk
The Iceman +16415
maandag 11 maart 2019 om 14:48
Eens, maar die tijd had Real ook ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:50
Ja, maar psv langer. En qua taktiek heb ik van Bommel hoger zitten.

Daarbij ligt de druk bij ajax, niet bij psv
Vind ik leuk
The Iceman +16415
maandag 11 maart 2019 om 14:54
Ajax speelt al het gehele CL-seizoen in dezelfde opstelling, dus zoveel scheelt het niet. Ik weet niet waar je op baseert dat Van Bommel tactisch sterker is dan Solari, maar z’n centrale verdedigers zijn iig minder dan Varane en Ramos/Nacho. Over die druk kan je ook twisten, want PSV lijkt momenteel toch te kampen met negatieve spanning terwijl er bij Ajax een wat positievere spanning lijkt te zijn.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 14:57]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:00
Ik bedoel de druk van kampioen moeten worden, ze worden t al vier jaar niet.

Bij psv is t geen spanning, denk alleen dat tegenstanders zich nu wel goed instellen bij psv en dat ballen die er vorig jaar niet ingingen er nu wel ingaan.
Vind ik leuk
The Iceman +16415
maandag 11 maart 2019 om 15:06
Tja, zou kunnen. Dit weekend/de afgelopen weken leek PSV alleen wel minder ontspannen te spelen dan Ajax.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:18
?????????? Hakkelaar gebruikte al 26 spelers dit jaar .....................
Vind ik leuk
The Iceman +16415
maandag 11 maart 2019 om 15:22
Hoeveel in het CL-seizoen? Daar had ik het immers over. In de CL is de standaardopstelling met Tadic in de spits, sinds Bayern-uit in oktober.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 15:22]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:54
Prima mogen ze ook weten, alleen plan alles op Bergwijn en Luuk gaat niet werken. De Ligt heerst achterin let maar op.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:02
Luuk gaat in een andere zone als de Ligt lopen, en veel ballen op Lozano. Rechts achter ligt t zwakke punt bij ajax, dat zag je tegen Real.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:59
Word leuk met Tagliafico die gaat alleen maar naar voren. Ziyech gaat Hendrix helemaal gek maken. Neres en Tadic trekken dat stijve duo constant uit elkaar. Heb er zin in.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:07
En toen speelde psv in een keer anders. In een andere opstelling.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:18
? Wie gaan ze dan opstellen Behech en Sainsburry? Prima van mij mogen ze meteen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:41
Ik ben de trainer niet. Wie weet dezelfde mensen, op een andere plaats?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:45
Laat maar heeft totaal geen nut met jou. Ajax kan de Champions League variant opstellen of misschien een verassende 4-4-2.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:03
En Bergwijn op links, tov Mazraoui kan ook.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:20
Ik dacht aan de foto en de inleiding...pfff Calimero wil zich vergelijken met real.
Maar het waren verstandige .mensen ..René en Willy en kn de Arena daar valt die beslissing !!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4329
maandag 11 maart 2019 om 14:22
Wat is dit voor sneu indekken? PSV staat het hele seizoen bovenaan. Spannende pot, zonder een grote favoriet.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1214
maandag 11 maart 2019 om 14:27
Hahaha de broertjes praten al over stunten in Amsterdam.
Broekpoepers eerste klas.
PSV is toch zo goed??
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:30
Ze zeggen toch juist dat ze niet goed spelen?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:29
Zou ook wel een schandaal zijn als ajax geen kampioen wordt, met al die investeringen.
Zou t schandaal dan wel compleet maken, al 5 jaar geen ster

[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 17:00]
Vind ik leuk
Koekie1970 +1214
maandag 11 maart 2019 om 14:41
Een ster krijg je pas na een tiental titels en het veelvoud daarvan dus voor jou even de uitleg:
1 t/m 9 titels geen ster (Zie o.a. AZ 2 titels en FC Twente 1 titel)
10 t/m 19 titels is 1 ster op het shirt.
20 t/m 29 titels is 2 sterren op het shirt.
30 t/m 39 titels is 3 sterren op het shirt enz.

Wat betreft je laatste regel kom op zelfs jij bent van een beter niveau.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4329
maandag 11 maart 2019 om 14:52
Denk juist dat die laatste zin exact haar niveau is. Jammer. Onnodig ook.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:30
Ik kan me vaak mateloos irriteren aan de gebroeders kerkhof. Deze keer ben ik het met ze eens.
Vind ik leuk
JanNL +92
maandag 11 maart 2019 om 14:30
Ajax mag zich schamen wanneer het geen kampioen wordt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 14:43]
Vind ik leuk
guusje +1452
maandag 11 maart 2019 om 14:38
het zal wel weer stuntelen worden in plaats van stunten
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:38
"Real is natuurlijk geen PSV" ..... Suggereert hij hier nou mee dat PSV beter is ?

Willy, blijf toch eens van die stimulerende middelen af, je begint te hallucineren.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1214
maandag 11 maart 2019 om 14:42
Het was René die het zei..... Alhoewel hij was Willy en ik René of was hij nou René en ik Willy of whatever....
Vind ik leuk
Nr14always +4060
maandag 11 maart 2019 om 14:48
Die gek met de rotte tanden, treurig figuur. Ze gaan eraan en dat weet die clown ook.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:51
Willem 2 uit, altijd lastig
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 14:54
Je mag het hopen...
Vind ik leuk
SantiagoErik +1470
maandag 11 maart 2019 om 15:01
Marco Borsato zong ooit Dromen zij bedrog. Dus broertjes blijf dromen😜
Vind ik leuk
kees ee +932
maandag 11 maart 2019 om 15:09
. . daar hoeft psv niet voor te stunten, . . die zijn vaker de baas daar !?
Vind ik leuk
chef voetbal +1034
maandag 11 maart 2019 om 15:09
Real is natuurlijk geen PSV? Wat wil je zeggen Rene? Dat Real niet kan tippen aan de kwaliteiten van PSV?

Vind ik leuk
michelhx +4632
maandag 11 maart 2019 om 15:18
Ach, iedereen schrijft hier op waar hij op hoopt. Dat kan en mag ook, al moet je sommigen niet te serieus nemen. Feit is dat Ajax in eigen huis de beste papieren heeft op een overwinning, ook gezien de huidige vorm. Neemt niet weg dat PSV altijd een kans heeft. Veel zal ook afhangen van het scoreverloop.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1505
maandag 11 maart 2019 om 15:34
"Real is natuurlijk geen PSV. Er is nog altijd hoop. Wellicht dat wij nu gaan stunten, straks in Amsterdam."

Ik denk dat hij doelt op het feit dat Ajax zich enorm kon opladen voor het duel tegen Madrid en minder tegen PSV.
Waarom is mij onduidelijk omdat Ajax uit verloren had nadat het bijna op voorsprong kwam en een nog een keer miste voordat psv uitbrak en scoorde.
Ajax thuis met het publiek kan meerwaarde zijn maar statistieken liegen niet. Ze verliezen niet vaak van ons in de Arena.
Statistisch gezien zijn we bijna gelijkwaardig onderling :

Ajax speelde in haar historie maar liefst 132 duels tegen PSV. Daarvan won Ajax er 54 (40,9%) en gingen er 54 (40,9%) verloren. 24 (18,2%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 220 keer, een gemiddelde van 1,67 goals per wedstrijd. PSV stelde daar 218 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,65 per wedstrijd.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 15:36
Als PSV wint in Amsterdam is dat toch geen stunt? Dan is het toch gewoon de koploper die wint? Ajax is wel de favoriet wat mij betreft. Ik hoop op de sfeer zoals thuis tegen Twente met het 'vliegtuigje' van Siem. Alles of niets.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 15:37]
Vind ik leuk
Oud Fluks +1089
maandag 11 maart 2019 om 15:57
Droom lekker verder want PSV krijgt in Amsterdam een pak slag doordat Ajax nu wel compleet is en daarbij spelen ze 3 klasse beter dan de boertjes !
Vind ik leuk
hollister +783
maandag 11 maart 2019 om 17:54
Uh.. ff afwachten of ze die wedstrijd idd compleet zijn... karma ligt op de loer hoor.. zeg ik als Ajacied...
Vind ik leuk
Mari +12532
maandag 11 maart 2019 om 16:37
Haha, de landskampioen, de ploeg die aan kop staat spreekt over stunten tegen een ploeg die tweede staat op 5 punten achterstand.
De angst is groot
Vind ik leuk
Dommetje +3399
maandag 11 maart 2019 om 16:53
AZ gaat de punten pakken Kampioenschap gaat daar verloren .
Vind ik leuk
5jaarniks +216
maandag 11 maart 2019 om 17:10
De selecties van Ajax en PSV zijn gelijkwaardig, dus dat wordt een mooie pot.
Vind ik leuk
hollister +783
maandag 11 maart 2019 om 17:51
De selecties zijn verre van gelijkwaardig, wat voor onzin verkondig jij nu? Maar dat zegt idd niets over de uiteindelijke uitkomst van die wedstrijd en of verloop van de competitie
Vind ik leuk
5jaarniks +216
maandag 11 maart 2019 om 17:55
Hoezo onzin? Psv won van ajax en ajax komt iets verder in de cl
Vind ik leuk
hollister +783
maandag 11 maart 2019 om 18:04
Jij mag best voor PSv zijn, maar als jij niet wil toegeven dat de selectie van Ajax een heel stuk beter is dan die van PSV dan zijn we snel uitgepraat.. en dan jouw mening vormen op basis van en wedstrijdje? Dus Feyenoord wint met 6-2 en heeft dus een betere selectie dan Ajax? Kijk voor de gein even naar wat de waarde is van beide teams.. PSV komt dan nog niet tot 30% van de waarde van Ajax... maar dan nog zegt dat geheel niets over de uitkomst
Vind ik leuk
Retweet +750
maandag 11 maart 2019 om 17:13
De VAR zal z'n werk wel doen. Zeist wil de Amsterdammers kampioen maken.
Vind ik leuk
hollister +783
maandag 11 maart 2019 om 17:49
Hier hebben we vast weer een kakkerlakje of een boertje aan het woord... de frustratie straalt er van af.. zakdoekje of Eierdopje? Zeg het maar ....
Vind ik leuk
WilcoS64 +4005
maandag 11 maart 2019 om 17:30
Hahahahaha!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:31
De komende drie potjes eredivisie van Ajax worden allemaal door Ajax gewonnen, en we winnen de dubbel.
Die twee demente mannetjes weten dat zelf ook wel
Vind ik leuk
hollister +783
maandag 11 maart 2019 om 17:48
Heel simpel.. Als Ajax woensdag van PEC en zondag van AZ weet te winnen ben ik ervan overtuigd dat ze kampioen worden. Ongeacht wat PSV er dit jaar verder nog tegenover stelt...
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:25
Waarom al die onzin wie wel of niet zal winnen.Laten we genieten van een pot voetbal .Ongeacht winst of verlies
Vind ik leuk
Isakson +196
maandag 11 maart 2019 om 19:01
Inderdaad wat een onzinnig artikel zoals zoveel informatie op dit forum omzinnig is. Een beetje nivo story / prive.😉
Vind ik leuk
Machtman +14
maandag 11 maart 2019 om 19:24
Eerlijk Ajax is al het HELE SZ ER WISSELVALLIG. DAARDOOR EN OOOOK DOOR VEELLLL MAZZEL STAAN DE LICHTJES NOG STEEDS BOVENAAN. EN GELOOF MIJ MAAR ZE ZIJN IN FITINGCITTY ALS DE DOOOOOD OM DE TITEL TE VERSPELEN!!!DAT IS ZOAS DE DE HORROR HALLOWEEN!!!
Vind ik leuk
Phoxy75 +659
maandag 11 maart 2019 om 19:45
Begrijp die onzin op dit forum niet zo dat Ajax wel ff PSV aan de kant schuift. Ajax doet het geweldig op 3 fronten, maar het is ook knap van PSV dat het maar blijft winnen en Ajax al jaren frustreert. Ajax en PSV hebben elkaar gewoon nodig om tot een hoger niveau te komen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:56
Ajax gaat gaat PSV naar plek 2 schieten
Vind ik leuk
Ray01 +148
maandag 11 maart 2019 om 21:48
Ik vind het wel naief van de broers Kerkhof dat ze in een stunt geloven als PSV bij Ajax komt, terwijl ze sinds de winterstop bagger presteren of het eind scorebord geeft steeds een wanprestatie aan..
Vind ik leuk
Isakson +196
maandag 11 maart 2019 om 22:58
De knvb heeft maar 1 wens helaas.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:52
31 maart 11 punten los
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws