'Ik hoor verhalen dat Ajax hem wil kopen en hem dan hier wil laten rijpen'

'Ik hoor verhalen dat Ajax hem wil kopen en hem dan hier wil laten rijpen'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 16:40ma 11-03-2019 om 16:40

Een transfer naar Ajax zou 'fantastisch' zijn voor FC Emmen-doelman Kjell Scherpen. Dat laat Jo Wubbels, voorzitter van supportersvereniging Rood-Wit, maandag weten aan het Dagblad van het Noorden. 

Eerder op de dag kwam datzelfde medium met het nieuws dat Ajax belangstelling heeft voor Scherpen. Mogelijk is er zelfs al sprake van een 'informeel' akkoord tussen Ajax en de negentienjarige goalie, al wordt dat verhaal ontkend door de zaakwaarnemer van Scherpen en Emmen. 

"Als Kjell inderdaad naar Ajax gaat, is dat fantastisch voor hem. En voor FC Emmen is het ook goed. Zo'n transfer straalt af op de club. Laten we reëel zijn: Als FC Emmen spelers heeft die er qua talent en prestaties echt bovenuit steken, dan gaan ze toch weg", reageert Wubbels op het gerucht.

"Dan is het toch veel leuker dat zo'n speler naar Ajax gaat dan naar bijvoorbeeld Heracles? Ik hoor verhalen dat Ajax hem wil kopen en daarna nog een tijdje wil laten rijpen bij FC Emmen. Dat zou leuk zijn. Dan heb je echt een win-win situatie."

Lees ook: Voetbal International: Ajax richt vizier op Pierie, Scherpen-bod in de maak

Poll

Zou Scherpen een goede aanwinst zijn voor Ajax?

(10619 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 16:43
Goeie keeper voor zijn leeftijd
Vind ik leuk
Molletje +2676
maandag 11 maart 2019 om 16:50
Schuurs vonden ze ook een goede verdediger voor zijn leeftijd, maar spelen bij Ajax is toch echt wel een gigantische stap als je van een club uit de onderkant van het rechterrijtje of KKD komt. Vooral mentaal.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:18
Schuurs is nog jong die heeft tijd nodig
Vind ik leuk
Molletje +2676
maandag 11 maart 2019 om 20:48
Ja, maar die tiid wordt in de top helaas niet altijd gegeven.
Vind ik leuk
DQA +61
maandag 11 maart 2019 om 17:53
Waar kwam Frenkie vandaan?
Vind ik leuk
Molletje +2676
maandag 11 maart 2019 om 20:45
Willem II, maar hij speelde wel vanaf de O15 in elke lichting van Oranje. Dát is wel een wezenlijk verschil met bijv. Schuurs.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
maandag 11 maart 2019 om 17:59
Schuurs of de Ligt wie zou jij opstellen?
Vind ik leuk
Molletje +2676
maandag 11 maart 2019 om 20:42
Uiteraard de Ligt, maar hij is (nog) niet onderscheidend bij jong. Sterker, er wordt serieus aan hem getwijfeld. Vandaar dat ik hem als voorbeeld neem.
Maar zo zijn er nog meer geweest in het verleden. (Sikora, Soetaers, Sonck, Sulejmani) ...


Ik zie trouwens een patroon met de letter S... maar dat zal wel toeval zijn.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
maandag 11 maart 2019 om 23:05
Silooy, Schip,Shota?
Vind ik leuk
Molletje +2676
dinsdag 12 maart 2019 om 06:18
Nee... dat zijn geen aankopen waarvan de achternaam begint met een S en zijn gekocht van subtoppers.
Vind ik leuk
Nilsinno +693
maandag 11 maart 2019 om 18:06
Goede keeper maar voordat hij klaar voor Ajax is moet hij nog een hoop stappen maken hij heeft in iedergeval zijn postuur en leeftijd mee
Vind ik leuk
Molletje +2676
maandag 11 maart 2019 om 20:46
Ik denk dat hij beter die stappen bij een Vitesse of AZ kan maken alvorens hij de stap maakt naar de top.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:03
Maakt nog veel fouten maar heeft zeker talent maar hij is een Feyenoord fan dus ik vraag me af hoe dat gaat
Vind ik leuk
Tommieman +5921
maandag 11 maart 2019 om 22:18
Dat zie je bij Jaap Stam hoe dat werkt 😉
Vind ik leuk
Sven! +1632
maandag 11 maart 2019 om 16:43
Kopen en twee jaar terug verhuren.
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
maandag 11 maart 2019 om 16:51
Terugverhuren alleen als Emmen in de Eredivisie blijft!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:07
Ja dat dus, hij moet wel in de Eredivisie blijven om op niveau te blijven. Ajax heeft nu Benjamin van Leer bij NAC onder de lat gezet. Die zal in de zomer weer ergen anders heen moeten want Ajax is iets te hoog gegrepen voor hem.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10899
maandag 11 maart 2019 om 17:58
VVV misschien!?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:42
Emmen stabiliseert zich. Ik vermoed dat ze zich handhaven maar weet niet direct hun programma in vergelijking met de nrs. 12 tm 15 en 17.
Vind ik leuk
Brijk +955
maandag 11 maart 2019 om 16:43
Ik zou het hem echt gunnen!

Zeker na die klote tijd die die momenteel doormaakt..
Vind ik leuk
MojoRisin +15208
maandag 11 maart 2019 om 16:44
Ik zou hem kopen, grote keeper en er zit een goede kop op..
Alleen het mee voetballen kan nogal beter, maar dat is te trainen..
Vind ik leuk
Sven! +1632
maandag 11 maart 2019 om 16:46
Klein is ie idd niet.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:36
Precies, Ajax heeft wel een heel goede keeperstrainer met Carlo Lamie.
Vind ik leuk
Pazienza +138
dinsdag 12 maart 2019 om 10:58
Bl

Wat vindt iedereen zo goed aan deze gast? Omdat die 2 meter is en zijn broer verloren is maakt hem nog geen goede keeper. Hij is nog jong, maar bij ajax zie ik hem echt niet keepen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16347
maandag 11 maart 2019 om 16:44
Inderdaad. Kopen en dan laten rijpen. Flink doorverkoop percentage in het vooruitzicht stellen zodat de club er ook tijd en aandacht in wil investeren.
Ajax zou zo een heel schaduw elftal in de eredivisie moeten hebben. Spelers met potentie die ervaring op mogen doen bij de eigen club.
Jong Ajax moet meer voor de eigen jeugd zijn/blijven.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:44
zeker doen, niks te verliezen lijkt me.
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
maandag 11 maart 2019 om 16:45
Hij maakte bij Emmen een goede indruk maar kom je naar Ajax dan zijn de verwachtingen vele malen hoger ook is het (nog) voor JAjax.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:45
Ik PSV beter voor hem rustigere cultuur
Vind ik leuk
MN223 +1669
maandag 11 maart 2019 om 17:31
Alleen heeft PSV al 86 keepers.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:45
Wat is er mis met Heracles afgezien van (blijvend) kunstgras?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:54
Het is geen ajax
Vind ik leuk
John Garp +4802
maandag 11 maart 2019 om 17:33
Met dat kunstgras hebben ze nog niet zolang geleden de hele eredivisie gechanteerd, louter vanwege eigenbelang, houden ze in hun eentje de Nederlandse ambitie tegen om aan te sluiten bij Europa. Korter geleden wilden ze hier nog een financieel slaatje uit slaan. Andere clubs zouden hun gras moeten betalen.
Dat vind ik een heel groot ding, wat alleen maar kan voortkomen uit het feit dat zij een stelletje egocentrische, megalomane machtswellustelingen zijn.

Verder is er inderdaad niet zoveel mis met ze.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:59
Maar verder heb jij niet echt een hekel aan Heracles ;-)
Ik sta helemaal achter jouw gedachte over Heracles , als je zo je poot stijf houd over kunstgras , heb je geen voetballiefhebbers in je bestuur en denk je alleen maar aan jezelf .
Vind ik leuk
Jan Nijhof +745
dinsdag 12 maart 2019 om 07:32
Poot stijf houden is wat makkelijk. De sponsor is van het kunstgras, afscheid nemen van kunstgras betekent niet alleen de meerkosten van 'natuurlijk' gras maar ook afkopen sponsorcontract, nieuwe sponsor vinden, etc.
Dat is misschien wel je faillisement aanvragen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:55
Ze houden wel hun poot stijf , want ze hadden ook kunnen zeggen ; we gaan kijken wat we met de sponsor kunnen regelen en anders gaan we op zoek naar een andere sponsor , en dan stappen we over op hybridegras .
Vind ik leuk
Jan Nijhof +745
dinsdag 12 maart 2019 om 11:45
Ik geloof dat ik die mogelijkheid en de te verwachten risico's noemde. Houd jij nu je poot stijf?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:55
Ik denk dat Heracles het allemaal wel gemakkelijk vind omdat ze nu een aantal extra punten halen omdat ze hun thuiswedstrijden op kunstgras spelen .
Daarbij is ten cate niet alleen kunstgras , die maken veel meer producten .
En als kleinere clubs zoals Emmen willen overstappen , moet Heracles dat zeker kunnen .
Voetbal hoort op gras , niet op plastic , en als je dat niet snapt geef je niks om voetbal .

In England speelt niemand op kunstgras , ook niet in de lagere divisies waar ze een veel lagere begroting hebben dan Heracles .
Vind ik leuk
Jan Nijhof +745
dinsdag 12 maart 2019 om 13:47
Je houdt echt je poot stijf. Probeer je eens in te beelden wat jij, als Sponsor Ten Cate zou bedingen.
Je laat jou opstelling bepalen door je afkeer van kunstgras, je gaat helemaal voorbij aan het econkmisch belang wat die sponsor tracht te realiseren/veilig stellen.
Ik heb zelf helemaal niets met Heracles. Maar het lijkt me dat je een veroordelende mening hebt zonder je zelfs maar een voorstelling te maken van de belangen en juridische posities.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:14
Dus omdat Heracles afhankelijk is van zijn sponsor , moeten we het maar tollereren dat zij als enige club dadelijk op kunstgras voetballen ???
En zoals ik al zei ; kunstgras is maar een klein gedeelte van ten Cate , die hebben heel veel meer producten , laat ze daar lekker reclame voor maken
Vind ik leuk
Jan Nijhof +745
dinsdag 12 maart 2019 om 14:18
Sterkte.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:29
Ik snap niet wat jij op een voetbalsite doet , want je bent duidelijk geen voetballiefhebber met je bla bla bla verhaal over economische belangen van kunstgras .
Ga naar een hockey forum zou ik zeggen , daar is iedereen pro kunstgras .
Vind ik leuk
AFCA 1972 +814
maandag 11 maart 2019 om 19:51
Dat dus....
Vind ik leuk
Nr14always +4043
maandag 11 maart 2019 om 16:46
Dat is heel mooi van Ajax 👍👍
Vind ik leuk
De Haan +610
maandag 11 maart 2019 om 16:52
vind hem nog matig, maar heeft zeker potentie.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 16:53
Hij laat bij mij een positieve indruk achter
Vind ik leuk
Cappie +7890
maandag 11 maart 2019 om 16:55
Ik weet het niet hoor... zou zomaar de nieuwe Jurjus kunnen zijn. Maar natuurlijk ook zomaar de nieuwe Van der Sar.

Voor die paar ton kun je wel een gokje wagen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 16:56]
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
maandag 11 maart 2019 om 16:57
Ajax moet inderdaad meer overwegen om talenten bij andere clubs op te kopen en ze dan 1 of misschien wel 2 jaar bij diezelfde club te laten verder groeien.

Schuurs had echt zoveel meer gehad aan een jaar eredivisie bij Fortuna dan aan een jaar Jong Ajax om 'aan de cultuur te wennen bij Ajax'.

Sinkgraven, Zivkovic en Schuurs, zulke talenten moet je gewoon een jaar aan de club verhuren waar je hem van koopt, dat is voor hun ontwikkeling echt beter.

Alleen spelers die echt uitgeblonken hebben bij hun club kun je direct halen en zich in de basis laten knokken. Zeker nu aankopen als Blind, Tadic en Ziyech het niveau bepalen en niet meer doorgeschoven talentjes als Fischer, Bazoer en Riedewald de standaard neer moeten zetten.
Vind ik leuk
Polleke +1028
maandag 11 maart 2019 om 16:57
Ik zie er geen Ajax-keeper in eerlijk gezegd. Nog jong dus zal echt nog wel stappen maken, maar toch…
Ajax heeft al een jonge keeper waar ze (als ik het goed heb) veel vertrouwen in hebben...waarom dan Scherpen halen?
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
maandag 11 maart 2019 om 22:30
Wat is een Ajax keeper dan? Als hij de ballen uit het doel houdt is hij gewoon geschikt.
Vind ik leuk
Polleke +1028
maandag 11 maart 2019 om 22:44
Klopt helemaal wat je zegt, maar daar is het dit seizoen al een paar keer te opzichtig mis gegaan...vandaar.
En voor de volledigheid mag Ajax ook vervangen worden door een willekeurige top8 ploeg...
Vind ik leuk
Bint +314
maandag 11 maart 2019 om 17:03
Zou natuurlijk mooi zijn als Ajax een Nederlandse opvolger voor Onana kan vastleggen, al dan niet met een tussenpaus (wat eigenlijk van Leer zou worden, maar daar heb ik nu zo mijn twijfels bij..). Het is alleen te hopen dat het geen gevalletje Jurjus wordt. Een prima seizoen bij De Graafschap, waarna hij na zijn vertrek naar PSV geen knikker meer heeft gevangen.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24034
maandag 11 maart 2019 om 17:24
Van Leer gaat geen tussenpaus worden en deze jongen ook niet, Ajax heeft Varela niet voor niets gekocht.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 17:25]
Vind ik leuk
Marco B. +321
maandag 11 maart 2019 om 17:37
Volgens mij gehuurd, met optie op...
Vind ik leuk
Bint +314
maandag 11 maart 2019 om 17:47
Van Leer werd gehaald als opvolger van Onana, maar is nogal door de mand gevallen bij NAC. Of Varela een aanwinst is, vraag ik me af. Aan de andere kant kan ik me ook nog herinneren van Onana na zijn eerste wedstrijd met de grond gelijk werd gemaakt en zie hoe hij daarna is beginnen te keepen. Scherpen zal zeker niet als tussenpaus gehaald worden, maar juist als de doelman van de toekomst lijkt mij. Mits hij zich blijft ontwikkelen.
Vind ik leuk
Rood&wit +4454
maandag 11 maart 2019 om 17:06
Heb wel eens ergens gelezen dat hij voor Feyenoord is. Opzich wel leuk een Feyenoorder in de goal bij Ajax.
Vind ik leuk
YC93 +860
maandag 11 maart 2019 om 17:19
haha ja zag net een paar oude tweets voorbij komen van scherpen die ze in amsterdam niet zullen waarden
Vind ik leuk
Rood&wit +4454
maandag 11 maart 2019 om 17:41
Sociaal media he 🙄
Vind ik leuk
HJR +9045
maandag 11 maart 2019 om 18:31
Scherp hoor
Vind ik leuk
Eenbanaan +44
maandag 11 maart 2019 om 18:48
Kuyt sliep ook in een Ajax pyama.
Vind ik leuk
Rood&wit +4454
maandag 11 maart 2019 om 21:14
Nog steeds 🤣
Vind ik leuk
Vak-DD +12414
maandag 11 maart 2019 om 17:09
Oftewel meespelen bij jong-ajax in de keukenkastjes divisie in plaats van in de Eredivisie.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
maandag 11 maart 2019 om 17:47
Verassend nieuws maar kan een goede keeper worden is nog jong
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:50
Verrassend
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:58
Moop ..huur .. perfecte optie
Wel als ze eredivisie ijven spelen
Want een beetje niveau zal die wel moeten hebben . En x keer op trainingsdagen bij ajax ..club gewenning
Vind ik leuk
Voetbalfan +1798
maandag 11 maart 2019 om 18:01
Kjell Scherpen moet natuurlijk nog veel leren, en is op zijn 19 jarige leeftijd nog geen onbetwiste topper zoals De Ligt nu is.
Maar bij keepers komt al het goede vaak toch later, Kjell heeft nu ook een lastige periode door het overlijden van zijn broer.
Ik weet helaas hoe dat voelt, des te knapper vond ik het dat hij gewoon in het doel stond dat weekend.
Lengte heeft hij genoeg, daar ligt het absoluut niet aan maar hij moet eerst wat meer gaan uitstralen dat iedereen bang van hem wordt door zijn lengte bij lange ballen, voorzetten, hoekschoppen en vrije trappen etc.
Wat dat betreft is Unnerstall een goed voorbeeld!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:01
Ik zou gewoon 2 miljoen neerleggen en hem idd nog een jaartje verhuren aan Emmen als ze in de ED blijven.
Vind ik leuk
Cookee +12784
maandag 11 maart 2019 om 18:03
Eerst nog 5 jaar wachten... een keeper moet rijpen.
Vind ik leuk
myrthewit +1669
maandag 11 maart 2019 om 18:09
Hij is gelukkig nog jong genoeg om speelminuten in de Keuken Kampioen divisie te kunnen spelen....
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 18:38
Nou let FC Groningen weer niet op, net zoals destijds met Zoet die ze bij BV Veendam hadden kunnen halen. Na Luciano da Silva, heeft er niet echt meer een keeper bij Groningen zijn niveau behaald. Ik denk dat als Groningen gewoon goed opgelet had dat ze nu al hadden moeten handelen en Scherpen halen en contracteren en dan even nog bij Emmen laten rijpen als opvolger voor Sergio Padt. Maar goed ik hoop uiteindelijk dat Groningen toch eens oplet voor de volgende keer! Dit is een keeper die de FC echt ook wel aan punten kan helpen. Maar het is en blijft afwachten wat het gaat worden en of ze bij Ajax eruit komen.
Vind ik leuk
Eenbanaan +44
maandag 11 maart 2019 om 18:44
Mooi ventje.
Vind ik leuk
RGB +1381
maandag 11 maart 2019 om 19:08
En ik ben bang voor Emmen dat ze Anco Jansen ook niet kunnen houden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:04
Het lijk me een leuke kerel, nu maar hopen dat het wat wordt.
Vind ik leuk
Lobsin +9
maandag 11 maart 2019 om 20:47
Geen slecht idee, inderdaad alvast kopen en nog een of twee jaar laten spelen bij Emmen. Zodat er straks een geweldige keeper onze kant op komt!
Vind ik leuk
usr8200 +9
maandag 11 maart 2019 om 21:20
Even voor de duidelijkheid; Scherpen is een echte Feyenoord supporter. Het zou mij verbazen als hij daadwerkelijk naar Ajax gaat....

Voor iedereen die wil dat ik deze stelling onderbouw:

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=335686
https://www.fr12.nl/nieuws/47998-scherpen-vaste-doelman-van-feyenoord-worden.html
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:20
"Dan is het toch veel leuker dat zo'n speler naar Ajax gaat dan naar bijvoorbeeld Heracles? Ik hoor verhalen dat Ajax hem wil kopen en daarna nog een tijdje wil laten rijpen bij FC Emmen. Dat zou leuk zijn. Dan heb je echt een win-win situatie."

Ajax is de beroerdste niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 00:21]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:51
Bert Sutherland
Ik ben van mening, dat Kjell Scherpen het in zich heeft op termijn een goede en betrouwbare keeper te kunnen worden. Hij heeft als doelman zijn uitstraling en lengte mee. Indien Onana vooralsnog een jaar bij AJAX blijft, zou Kjell Scherpen in Jong AJAX gedurende het seizoen 2019/2020 de nodige ervaring kunnen opdoen. Met name zal dan aandacht dienen te worden geschonken aan de factor "het meevoetballen als keeper bij AJAX". Naar mijn mening zou AJAX er goed aan doen Kjell Scherpen meteen over te nemen van Emmen waardoor hij de gelegenheid krijgt de AJAX cultuur eigen te maken. Kjell Scherpen lijkt mij een talentvolle doelman die zeker een kans verdient elders, lees bij AJAX, aan de slag te gaan. Kjell veel succes voor de toekomst waar deze ook mag zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws