Transfervrije Ruiter (31) zoekt nieuw avontuur: 'Ik wil graag verder kijken'

Transfervrije Ruiter (31) zoekt nieuw avontuur: 'Ik wil graag verder kijken'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 17:15ma 11-03-2019 om 17:15

Robbin Ruiter hoopt komende zomer op een mooi, nieuw avontuur. Het contract van de 31-jarige sluitpost loopt af bij Sunderland. Sinds 2017 speelt Ruiter voor de club. 

Een langer verblijf bij The Black Cats lijkt uitgesloten voor de voormalig keeper van FC Utrecht en FC Volendam. "We hebben daarover nog niet gesproken, maar ik wil zelf ook graag verder kijken. Ergens heen waar ik meer uitzicht heb op speeltijd. Hier was de manager meteen duidelijk: vóór zijn komst had hij in de goal zijn keuze al gemaakt", zegt Ruiter in gesprek met Voetbal International. 

"Hij nam een eigen keeper mee en zou die ook niet snel gaan wisselen. Goudeerlijk, maar leuk is anders. Ik geef niet op, blijf me inzetten voor deze verschrikkelijk mooie club. Er waren in de zomer en in de winter voor mij wel andere opties. Maar ze waren sportief of financieel niet mooi genoeg om Sunderland voor te verlaten."

De routinier 'staat overal voor open'. "Terug naar Nederland, een andere club in Engeland; ik zie het wel. Maar eerst wil ik mijn tijd hier positief afsluiten."

Lees ook: 'Lullige beelden' van Ruiter in Netflix-docu: "Een gigantische ketser"

Plaats een reactie

maandag 11 maart 2019 om 17:22
Hoe groot is ie
Vind ik leuk
Bengelino +13677
maandag 11 maart 2019 om 17:23
Een goede ruiter is nog geen goede
Keeper, blijkt maar weer
Vind ik leuk
Roeptoeter +15655
maandag 11 maart 2019 om 17:23
VVV zoekt volgend jaar nog een keeper.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:24
Ajax ook als ze weer een wedstrijd verliezen 😝
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
maandag 11 maart 2019 om 17:24
Als ik VVV was zou ik Kjell halen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15655
maandag 11 maart 2019 om 17:28
Vind ik niet eens een slecht idee. Moet wel Steijn daar blijven. Ik vraag me af of VVV dit niveau kan blijven halen met een andere trainer. Daar tegenover staat dat een keeper bij een degradatie kandidaat genoeg schoten op doel krijgt om zich te onderscheiden.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:28
Net alsof die haalbaar is...
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
maandag 11 maart 2019 om 17:31
Voor FC utrecht, AZ, enzovoort allemaal nog een stapje te hoog hoor. Die jongen wordt letterlijk naar ajax geschreven, maar zo'n goede keeper is het echt niet.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:40
Ben ook niet kapot van hem, hoop dat Ajax hem niet haalt. Maar ik zie VVV niet een dergelijk transferbedrag op tafel leggen.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:25
Prima optie voor VVV lijkt me ja
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:30
Zou idd een prima keeper zijn voor VVV!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:30
Misschien iets voor Vitesse, kunnen volgens mij nog wel een goede keeper gebruiken. Die Eduardo? ben ik niet echt fan van.
Vind ik leuk
Het Brein +4770
maandag 11 maart 2019 om 17:32
Kom maar naar Vitesse aub
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:32
Hij heeft zo weer een nieuwe club.
Vind ik leuk
Johnnies +1915
maandag 11 maart 2019 om 17:32
Robbin ruiter, terug naar ons mooie fc Utrecht.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 17:34
Precies. Lekker terug naar huis. Mooier kan niet!
Vind ik leuk
Johnnies +1915
maandag 11 maart 2019 om 17:36
Zo is dat.
Vind ik leuk
mcmodd +26975
maandag 11 maart 2019 om 18:31
Hij was voor onze club een topkeeper. Hij pakte echt regelmatig de punten voor ons, alleen de laatste zes weken waren wat minder. Van mij mag hij terug als Jensen vertrekt, even goed dus. Maar als Jensen blijft, Ruiter niet halen. Ga dan voor een jongeling met veel talent. Die hebben we wel.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 18:33]
Vind ik leuk
Johnnies +1915
maandag 11 maart 2019 om 18:41
Ben niet zo fan van Jensen, dan zie ik liever robbin ruiter terugkomen. Of Maarten paes een kans geven die jongen heeft zeker potentie om een goede keeper te worden.
Vind ik leuk
Justin Kees +2623
maandag 11 maart 2019 om 19:22
Ik ben geen fan van Ruiter, totaal niet zelfs. Hoewel hij uitstekende reflexen heeft, goed in 1 tegen 1 is, is hij zeer matig in afstandschoten en vrije trappen. Stond mij te vaak de bal na te kijken...

Jenssen is een goede doelman, maar heel FCU is momenteel uit vorm en Jenssen dus ook. Peas is nog lang niet zo ver, dus we moeten geduld hebben tot volgend seizoen. Kijken of John het op de rit krijgt..

Heb liever Vorm terug overigens. Die zie ik graag thuiskomen bij ons...
Vind ik leuk
Johnnies +1915
maandag 11 maart 2019 om 19:27
Jensen, hou me hart vast bij een corner of vrije bal. Nee het is mij keeper niet vorm zou zeker mooi zijn, al zie ik die niet komen.
Vind ik leuk
Shelbourne +5957
maandag 11 maart 2019 om 17:43
Degelijke doelman voor een Eredvisieclub, geen hoogvlieger maar toch. Ik kan me voorstellen dat een club als VVV met weinig financiële middelen zo’n jongen transfervrij binnenhaalt
Vind ik leuk
Just Nuts +677
maandag 11 maart 2019 om 18:09
Ajax had in zijn Utrecht tijd interesse dus wie weet als Onana vertrekt
Vind ik leuk
Ruud1987 +5932
maandag 11 maart 2019 om 18:21
Ajax, halen die jongen, 100 keer beter dan Lampie
Vind ik leuk
Cookee +12692
maandag 11 maart 2019 om 19:49
Nou is simpel... Ruiter ... dan denk je snel aan paardenclub H'veen.
Hi hihihi ... hinnikte hij.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 19:56
Is wel wat voor Vitesse.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 20:26
Iets voor emmen
Vind ik leuk
Dunneke +237