Schuurs verklaart weinig speelminuten in Ajax 1: 'Dan is dat ook logisch'

Schuurs verklaart weinig speelminuten in Ajax 1: 'Dan is dat ook logisch'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 23:12ma 11-03-2019 om 23:12

Perr Schuurs hoopt volgend seizoen zijn kans te grijpen in de hoofdmacht van Ajax. De jonge verdediger maakte afgelopen zomer de overstap van Fortuna Sittard naar Amsterdam en stelt zich het afgelopen half jaar goed ontwikkeld te hebben.

"Ik train gewoon dagelijks mee, ben er zo een paar wedstrijden bij. Ik probeer mijn wedstrijden bij Jong goed te spelen om in het ritme te blijven. Uiteindelijk wil ik volgend jaar wel voor mijn kans gaan", aldus Schuurs na Jong Ajax - Jong AZ voor de camera van FOX Sports over zijn perspectief op speelminuten in de hoofdmacht.

Schuurs erkent dat hij op meer had gehoopt, maar is ook realistisch. "Als je kijkt naar onze selectie en wie we allemaal hebben, en dat wist ik vooaf natuurlijk ook, is dat ook logisch en dan moet je ook realistisch blijven", stelt hij. "Ik ben overal beter geworden. Ik heb me hier in dat half jaar al heel goed ontwikkeld en dat hoop ik dat laatste half jaar door te pakken."

Plaats een reactie

Roeptoeter +16348
maandag 11 maart 2019 om 23:15
Volgend seizoen voor zijn kans gaan? Waar, bij Jong Ajax?
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1174
maandag 11 maart 2019 om 23:16
Is toch een kans
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1443
dinsdag 12 maart 2019 om 02:14
Zelfde geval als Obispo
Vind ik leuk
just relax +390
dinsdag 12 maart 2019 om 07:16
Gaat het hier over PSV?
Overigens is Obispo een jeugdspeler van PSV en is Schuurs gekocht door Ajax.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29820
maandag 11 maart 2019 om 23:56
Bij Fortuna. Veel minuten maken in het eerste in de Eredivisie.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6959
dinsdag 12 maart 2019 om 06:30
Ach... De ligt vertrekt toch?
Vind ik leuk
just relax +390
dinsdag 12 maart 2019 om 07:19
En dan kopen ze die Mexicaan die PSV op het oog heeft.
Lekker voor Schuurs. 🙄
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:11
Hoeveel minuten perr wedstrijd zou hij gaan spelen
Vind ik leuk
Lekkerjoh +909
dinsdag 12 maart 2019 om 10:17
Speelde gisteravond hartstikke goed. Hij is snel, goed in de duels, technisch vaardig, goeie lange bal, goeie vrije trap. Zie hem Ajax 1 wel halen hoor. Hij had even een vormdipje maar lijkt zich aardig te herpakken nu.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:13
Schuurs heeft de body van een 15 jarige, die verzuipt in het lichaam van de Ligt. Hij moet dus meer body krijgen maar geen Memphis worden waar spiermassa ten koste is gegaan van zijn handelingssnelheid.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17172
maandag 11 maart 2019 om 23:15
Ook Per zijn kans komt.
Keurige geduldige voetballer.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 09:57
Per toeval of?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:30
Weinig body
Vind ik leuk
2cents +61651
maandag 11 maart 2019 om 23:16
Zijn passes, prachtige trap heeft die jongen.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
maandag 11 maart 2019 om 23:26
ik heb hem nog nooit gezien
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:48
Logisch wanneer je geen Ajax kijkt! Commentaar hebben op spelers terwijl jij ze nooit ziet voetballen, kneus!
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
maandag 11 maart 2019 om 23:48
wanneer speelt hij dan?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:00
Vanavond bijvoorbeeld! Je weet niet wanneer Schuurs speelt en komt dan met bullshit dat Schuurs niks gaat worden haha, wat een kneus ben jìj zeg!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 01:31]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 10:36
Hij zat zondag bij het 1e, mocht dus gisteren niet spelen. Al aan gedacht?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:36
Beter weten waar jij het over hebt! Perr Schuurs speelde gisteren gewoon mee met jong Ajax 😂😂
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 12:37
Altijd leuk dat een Tukkertje het beter denkt te weten, hilarisch 😂😂😂
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 14:07]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:51
Psver? Waar haal je dat vandaan?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:07
Excuus Tukkertje! Maar alsnog Schuurs speelde gewoon!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:10
Weet ik, wist niet dat regels voor beloften onderling anders zijn. Dus t kon idd gewoon
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:18
Ah oke!

Succes trouwens de komende wedstrijden, Twente terug in de eredivisie alleen maar mooi 🖒
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 14:24
Thanxx
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:27
Maak jij je nou maar druk om je eigen spelers die bij een 1-0 voorsprong uitgefloten worden!
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7127
dinsdag 12 maart 2019 om 05:18
Bij jullie kan niemand spelers uitfluiten. Daar zit niemand en stoeltjes kunnen niet fluiten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 06:54
Wat is erger? Een stadion van 50.000 man niet vol hebben of één van 35.000? Lijkt mij duidelijk...
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:50
55.365 was het toch?
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7127
dinsdag 12 maart 2019 om 15:43
Liever een stadion met 5000 man in de keuken kampioen divisie. Daar zitten de èchte supporters.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 16:30
Zal best, al geloof ik ook wel dat Ajax en PSV dat soort supporters hebben.
Vind ik leuk
Mr. O +1624
dinsdag 12 maart 2019 om 00:55
Hahaha, wat een sukkel ben je dan...

😂😂😂
Vind ik leuk
Korm +39911
dinsdag 12 maart 2019 om 08:21
soms kan je beter je mond houden... gewoon een tip ;)
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:00
Waarom zijn er plotseling hier zoveel nieuwe leden met teveel hormonen en trollende psv'ers
Bah !
Je kan niet eens met normaal praten hier!
Die gasten verzieken de website
Vind ik leuk
JCJWZ +14867
dinsdag 12 maart 2019 om 02:42
Opdoeken die club uit Eindhoven
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:55
Ga jij nu aub ook geen onzin verkondigen.
Vind ik leuk
Korm +39911
dinsdag 12 maart 2019 om 08:22
het is niet alleen psv-ers, vlak je eigen soort niet uit...
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 08:29
Idd,beetje jammer weer dit.
Vind ik leuk
Futre +4953
dinsdag 12 maart 2019 om 07:24
Leuk voor een middenvelder maar kan hij ook verdedigen? Ik heb hem letterlijknog nooit zien spelen.
Vind ik leuk
2cents +61651
dinsdag 12 maart 2019 om 07:49
Het gaat hier om het soort passes dat je een CV graag ziet geven. Van achteruit, in één keer naar je buitenspelers of diepgaande backs. Het soort passes waarvoor Koeman ooit van het middenveld naar achterin verhuisde, ondanks dat hij niet kon verdedigen.

Schuurs is een stuk beter in die taak dan Koeman, maar hij is zeker geen De Ligt.

Naast Schuurs heb je daarom een echte verdediger nodig en geen Daley Blind.
Vind ik leuk
Futre +4953
dinsdag 12 maart 2019 om 08:33
Ben benieuwd. Zou leuk zijn als Ajax het verlies van De Ligt kan oplossen met een Nederlander.
Vind ik leuk
2cents +61651
dinsdag 12 maart 2019 om 08:46
Dat zou ik graag zien. Schuurs-Magallan en dan Blind ervoor als verdedigende middenvelder. Die jongens zijn letterlijk en figuurlijk niet voor niets gehaald.

Al moet je dan ook nog concurrentie halen en die kan de strijd om een plekje achterin winnen als hij kwaliteit heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:31
Hij moet meer body kweken, kan nog niet eens in de schaduw van Matthijs staan.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:17
Ik weet t niet met hem. Ik wordt er niet echt gerust op als hij in de basis staat.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17172
dinsdag 12 maart 2019 om 00:10
Mathijs stond er ook niet direct.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:17
Gaat nooit de tweede De ligt worden komt daar veel te te kort voor.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
maandag 11 maart 2019 om 23:18
Met de Ligt voor zich heeft hij het niet makkelijk.
Mocht de Ligt gaan zou ik als Ajax Veltman nog een jaar binnen boord houden. Routine kan centraal rechts of rechtsback.
Schuurs kan zich staande houden tegen de kleinere clubs maar mag nog wel even ruiken aan de CL
Vind ik leuk
Vermeer1989 +3308
maandag 11 maart 2019 om 23:29
Je maakte 1 foutje, Veltman kan alleen centraal.
Ik vind hem in het centrum veel beter spelen dan op rechts.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
maandag 11 maart 2019 om 23:34
Wat is er fout?
Ik kan je de statestoelen van 2017 laten zien.
Meeste onderscheppingen, vooruit voetballend etc. Hij was eind seizoen 2017 de beste back.

Cijfers liegen niet!

Ik ben geen fan van Luuk de Jong, maar feit is wel dat hij nu de meeste erin heeft liggen
[Reactie gewijzigd op maandag 11 maart 2019 om 23:35]
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:18
Ik sla hem hoog aan. Volgend seizoen samen met Magallan het centrale verdedigingsduo.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:20
Ik zie liever een ervaren kracht komen Alderweireld zal mooi zijn naast Magallan.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:27
Alderweireld? Zou hij het Ajax-niveau wel aankunnen? Uiteraard is Alderweireld ervaren.
Vind ik leuk
AjaxRio +92
maandag 11 maart 2019 om 23:46
Blind dan als verdedigende middenvelder?
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:19
Schuurs had beter eerst naar subtopper moeten gaan. PSV was een mooie club voor hem geweest :)
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:21
Beste Perr, je komt te kort. Nu en in de toekomst. Haal het 1e van Ajax maar uit je hoofd, dat zal je veel frustratie besparen. Richt je op een mooie club als Heerenveen, AZ of Utrecht. Daar kan je hartstikke van waarde zijn, en dat is je gegund. Het ga je goed jochie!
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:28
Ik vrees dat jij je nog wel eens achter je oren zult krabben en terug gaat komen op deze uitspraken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:31
Op basis waarvan? Heb jij 'm 1 goede wedstr3zien spelen in Jong Ajax of in 't eerste? En als ik terug moet komen op m'n woorden voel ik me daar niet te groot voor. Ik heb een mening over hem op basis van wat ik nu gezien heb. Sorry, ik kan er echt niet meer van maken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 23:05
Op basis van zijn intrinsieke kwaliteiten. Prima, ik had niet anders verwacht dat je je er niet te groot voor voelde.
Ik heb respect voor jouw mening, absoluut. Als ik het fout heb ivm Schuurs, geef ik het uiteraard grif toe.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +745
dinsdag 12 maart 2019 om 04:59
Jackson, gaan we de volgende speler vast afzeiken nog voordat hij zich serieus in het eerste kan laten zien? Vreselijk dit soort negatieve (niet bij- maar) afdragen zonder motivatie, zonder feiten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:28
Afzeiken? Ik geef mijn mening over zijn vermeende voetbalkwaliteiten. Volgens mij is dit forum hiervoor bedoeld. Ik heb hem verschillende keren in Jong zien spelen, en een paar invalbeurten in het eerste. Jan, dat was zoooooo slecht. Ik geloofde m'n ogen niet, want dit was toch het waanzinnige talent van Fortuna? Nou, dat kon je aan niets afzien. Let op, hij redt 't echt niet bij Ajax, maar dat betekent niet dat hij niet bij een andere leuke club kan slagen.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +745
dinsdag 12 maart 2019 om 07:37
Jackson, alsnog kom je met argumenten en niet afbranden. Dat is al beter.
Bedenk dat ook de Ligt in zijn errste jaren fouten maakte en dat je van Schuurs zelfs niet mag verwachten hetzelfde niveau als de Ligt te gaan brengen. Hij zal het met Blind of Magellan moeten gaan maken. Laat hem in Jong maar fouten maken, dat hoort bij beter worden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:42
Die kans moet hij zeker krijgen, daarvoor is hij gehaald. Maar heb sterk m'n twijfels. We gaan 't zien.
Vind ik leuk
El Cazador +8973
maandag 11 maart 2019 om 23:22
Heb hem zien spelen vanavond was totaal niet onder de indruk, 13 in een dozijn voetballer!!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:33
Helemaal mee eens! Elke keer dat ik 'm zie spelen valt ie zo vies tegen. Geen enkele durf aan de bal, erg onzeker, veel slippertjes achterin.
Vind ik leuk
Gerro +9044
maandag 11 maart 2019 om 23:29
Pas een jaar of 18 oud dus geef die jongen gewoon ff de tijd want een overstap van de eerste divisie naar een club die nu in de kwartfinale CL staat is enorm groot.
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:43
Perr was een fortunees, ik had hem er graag bij gehad nog dit seizoen.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
dinsdag 12 maart 2019 om 06:26
Verhuur hem dan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 07:20
Is geen Mathijs de ligt geef hen de tijd zou ik zeggen is nog maar 19 jaar misschien een jaartje verhuren hij moet toch spelen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 07:21]
Vind ik leuk
Kuip +10070
dinsdag 12 maart 2019 om 07:25
Ik vind Schuurs een verstandige jongen die erg goed kan voetballen. Iedereen doet nu wat denigrerend over hem, maar ik denk dat hij volgend seizoen gewoon basisspeler is.
Deze jongen gaat zijn woorden waarmaken. Let maar op.
Vind ik leuk
Linders +34
dinsdag 12 maart 2019 om 07:28
Denk goed na Ajax gaat zeker spelers kopen ,zal proberen een jaartje naar fc Groningen te gaan .
Vind ik leuk
Fc uuuuu +377
dinsdag 12 maart 2019 om 08:08
Hij had beter nog jaartje bij fortuna kunnen spelen .
Vind ik leuk
Blueman +1029
dinsdag 12 maart 2019 om 08:31
Droom lekker verder! Gewoon een kwestie van niet goed genoeg zijn.
Vind ik leuk
Pancev +1205
dinsdag 12 maart 2019 om 08:45
Lekker terug naar Fortuna, jongen en een seizoentje bikkelen en knokken.
Vind ik leuk
ritje +647
dinsdag 12 maart 2019 om 08:45
hallo Schuurs is een groot talentmaar hij moet nog even wachten tot de Ligt is verkocht! Dan wordt hij samen met PIERIE het nieuwe centrum van Ajax? Dat lijkt mij de beste optie voor Ajax? mvg ritje
Vind ik leuk
peinke +2316
dinsdag 12 maart 2019 om 10:02
Het zal moeilijk worden voor deze jongen. Hij zal volgend seizoen altijd naast de meetlat ,,De Ligt'' gelegd worden en na verwachting op alle details zo worden bekeken. Dan valt het waarschijnlijk al snel tegen bij die Amsterdammers en verdwijnt hij volgend seizoen als huurling weer richting Limburg. Limburgers slagen uberhaupt nagenoeg nooit in Amsterdam! Deze jongen zou z'n leerschool voort moeten zetten bij Stam en Feyenoord. Een betere leerschool is er niet op dit moment!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 10:03]
Vind ik leuk