De Jong: 'Zag Charly in zijn handen klappen, krijg er nu weer kippenvel van'

De Jong: 'Zag Charly in zijn handen klappen, krijg er nu weer kippenvel van'

Gepubliceerd: maandag 11 maart 2019 om 23:28ma 11-03-2019 om 23:28

Laatste update: dinsdag 12 maart 2019 om 00:29di 12-03-2019 om 00:29

Henk de Jong noemt de keuze om aan het eind van het seizoen te stoppen als hoofdtrainer van De Graafschap 'vervelend', maar wel 'de makkelijkste beslissing die er is'. De oefenmeester kiest voor zijn gezin en gaat voor zijn vrouw zorgen, die kampt met fysieke ongemakken.

De Jong heeft meerdere gevoelens bij zijn besluit. "Voor de club en voor het volk en de spelers: daar heb ik zo'n klik mee. Dat vind ik heel vervelend. Maar aan de andere kant is het de makkelijskte beslissing die er is voor mij", stelt hij voor de camera van FOX Sports. "Mijn gezin is heilig. Ik ben met mijn vrouw getrouwd, daar heb ik een hok vol kinderen mee. Daar hoor ik op te passen. En dat ga ik doen."

De Jong bracht zijn selectie zelf op de hoogte en de reactie vanuit de spelersgroep deed hem wel wat. "Heel respectvol hè. Ik zag Charly Benschop nog in zijn handen klappen toen ik het vertelde. En de jongens ook: keurig, lief naar me toe. Ik krijg er nu weer kippenvel van."

"Ik zei ook: ik ga het heel snel vertellen. Dan lul ik er overheen dat er ook weer een nieuwe trainer komt en dan gaat alles mooi weer verder. En dat doe ik omdat ik anders emotioneel word", aldus De Jong.

Lees ookDe Jong neemt afscheid van De Graafschap: trainer kiest voor zijn gezin

Plaats een reactie

Gerro +8855
maandag 11 maart 2019 om 23:30
oow ik dacht frenkie nieuws bij deze kop maar niet dus.
Vind ik leuk
Benniewies +5370
maandag 11 maart 2019 om 23:32
Waarom niet Luuk? Hij is topscoorder toch?
Vind ik leuk
Tommieman +4868
dinsdag 12 maart 2019 om 06:04
Tadic komt eraan.... 😆
Vind ik leuk
Jordtt +1535
dinsdag 12 maart 2019 om 07:38
Zelfs die titel gaat Ajax afpakken :P

Ontopic. Goede trainer die altijd het groepsgevoel opzoekt, hou ik wel van! Nuchtere en vooral goudeerlijke man. Dat zie je steeds minder in t voetbal.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10026
dinsdag 12 maart 2019 om 07:46
Niks titel afpakken dit is natuurlijk 1000x belangrijker dat voetbal respect voor de moeilijke maar logische keuze! Sterkte voor Familie de Jong ook uit Amsterdam!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 11:57
Ja of Nigel of Jean-Paul. :d
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
dinsdag 12 maart 2019 om 09:49
Maak eens keer aan met je Frenkie nieuws duimpjes scoren, originaliteit is er al lang vanaf
Vind ik leuk
Benniewies +5370
maandag 11 maart 2019 om 23:31
Henk de Jong

Een mooi mens.

Ik wens hem en zijn familie veel goeds en sterkte
Vind ik leuk
maandag 11 maart 2019 om 23:32
Ik dacht even dat het om Frenkie de Jong ging. Nou, nee dus. Ach... de andere De Jong’s mogen ook hun ‘aandachtstijd’ krijgen. We zijn de beroerdste niet.
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
maandag 11 maart 2019 om 23:35
Denk niet dat dit aandachtstijd is🤦🏻‍♂️
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:18
Je hebt gelijk🤒 Zeer ongepast van mij om het aandachtstijd te noemen. Slaat nergens op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 00:19]
Vind ik leuk
Jozef +44146
dinsdag 12 maart 2019 om 07:52
Jammer dat er telkens een verwijzing wordt gedaan naar Frenkie. Deze man heet ook De Jong en bij aanklikken weet je dat het om de coach van De Graafschap gaat.

Heb heel veel respect voor deze man en zijn motief.
Een groot voorbeeld.
Hopelijk gaat het hem goed.
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
dinsdag 12 maart 2019 om 09:50
Nog zo'n frenkie duimpje scoren......
Vind ik leuk
Pietje2015 +17152
maandag 11 maart 2019 om 23:33
Een heel goede beslissing Henk.
Het gezin staat altijd op nummer 1.
Hoop dat dat snel alles goed komt in huize de Jong.
Vind ik leuk
Benniewies +5370
maandag 11 maart 2019 om 23:44
Ik ook, is een leuke vent en verdient meer respect en ook meer geluk
Vind ik leuk
HansVites +6404
dinsdag 12 maart 2019 om 06:46
Het respect hier op de site is weer ver te zoeken scrol maar naar boven, maar waarom verbaasd mij dat niet.
Vind ik leuk
Jozef +44146
dinsdag 12 maart 2019 om 07:53
Het maakt het allemaal wel een stuk eenvoudiger hier.

Een blinde kan het kaf van het koren scheiden...
Vind ik leuk
Paulhuynh +1387
dinsdag 12 maart 2019 om 08:53
Andere mensen hebben niet zo’n luxe positie maar het is deze man natuurlijk gegund
Vind ik leuk
SantiagoErik +1399
maandag 11 maart 2019 om 23:43
Sterkte met je vrouw Henk.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 00:53
En sterkte voor de vrouw van Bennie daar gaat Apollo over heen
Vind ik leuk
Tommieman +4868
dinsdag 12 maart 2019 om 06:05
Ik denk persoonlijk dat de vrouw van Bennie over Apollo heengaat 😉
Vind ik leuk
yuuup +10810
dinsdag 12 maart 2019 om 05:26
Beste man.
Vind ik leuk
Cantonoy +51
dinsdag 12 maart 2019 om 06:08
Zonde! Kleurrijke trainer en mooi mens. Sterkte
Vind ik leuk
SvL +412
dinsdag 12 maart 2019 om 06:31
Prachtig mens die Henk. Ik ga zijn nuchterheid en ritjes naar de Mac Donalds missen...
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1609
dinsdag 12 maart 2019 om 07:37
Wat een verademing in de voetballerij deze man. Eerlijk, recht door zee en gewoon de juiste keuze maken.
Hopen dat het goed gaat met zijn vrouw en dat hij snel terug kan keren op de velden.
Vind ik leuk
Jan ref +1634
dinsdag 12 maart 2019 om 09:00
@VP doe eens wat aan die onzinnige reacties hier dat slaat nergens op dat is geen respect voor iemand hebben


On topic: Henk de Jong het ga je goed kerel en veel sterkte we zullen je missen als een goede trainer en als mens
Vind ik leuk
Forza DTC +17
dinsdag 12 maart 2019 om 09:36
Natuurlijk gaat dit niet over frenkie de jong, als hij voor zijn familie zou kiezen zou dat betekenen dat die de tiet van zijn moeder zou missen voor wat extra voeding
Vind ik leuk
kuurie96 +1272
dinsdag 12 maart 2019 om 10:08
Mooie ,eerlijke en oprechte man,heel veel sterkte voor zijn vrouw,Henk en zijn gezin.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 13:54
We love you Henkie we do!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:40
Ik vind hem altijd al een sympathieke en realistische kerel. Zijn keuze maakt hem ook nog eens tot een goede, loyale man.
Ik heb veel waardering en respect voor een kerel als jij, Henk!
Vind ik leuk
bal +48
dinsdag 12 maart 2019 om 21:51
zou het fijn vinden dat de etterballen die het telkens over wat anders hebben dan wat er geschreven word, van dit forum verdwijnen. Mocht je niet weten wat te doen ga dan met jezelf spelen, of je moeder, vader, broer, zus, vriendin of vriend lastig vallen maar verdwijn in ieder geval van dit forum!! Bah en nog eens bah wat een stelletje hopeloze zeikerds zijn jullie toch!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 21:53]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws