Tilburgse veldbestorming krijgt mogelijk staartje: 'KNVB neemt de zaak serieus'

Tilburgse veldbestorming krijgt mogelijk staartje: 'KNVB neemt de zaak serieus'

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 19:09di 12-03-2019 om 19:09

De KNVB gaat een vooronderzoek starten naar de pitch invasion van Willem II-fans. De Tilburgers bereikten de finale van het bekertoernooi door AZ vanaf de stip te verslaan, waarna de fans massaal het veld van het Koning Willem II-stadion bestormden.

De aanklager van de voetbalbond start nu een vooronderzoek naar die veldbestorming, schrijft het Brabants Dagblad. Fans mogen zich niet op het veld begeven en om dat te voorkomen had Willem II een rij stewards langs de lijnen opgesteld. Ook verzocht de stadionspeaker de fans diverse malen om terug te keren naar de tribunes. Dat was tevergeefs.

De Tilburgers hebben echter volgens protocol gehandeld en de aanwezigheid van de supporters op het veld zorgde niet voor problemen. Toch wil de aanklager van de KNVB de wedstrijdrapporten van de scheidsrechter en de beide clubs afwachten. "De KNVB neemt deze zaak serieus en wil tot een goede schikking komen", zegt een woordvoerder tegen het regionale medium.

Plaats een reactie

Niels92 +36487
dinsdag 12 maart 2019 om 19:11
Triest van de KNVB!
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
dinsdag 12 maart 2019 om 19:14
Eens ... nu wss enkel Ajax-supporters in de Kuip ... 😊
Vind ik leuk
McLovin +621
dinsdag 12 maart 2019 om 19:18
Laat er dan ook paar duizend feyenoorders zitten. Kunnen ze eindelijk beetje goed voetbal zien.
Vind ik leuk
Roel Boeli +430
dinsdag 12 maart 2019 om 19:30
Van Feyenoord zelf in dat geval inderdaad. 😀
Vind ik leuk
jollyrogers +8322
dinsdag 12 maart 2019 om 20:22
en weer on-topic...

triest van de knvb. een fantastische ontlading bij een club die dit maar eens in de weinig tijd bereikt. en wat doet onze bond... kijken of het wel volgens de regeltjes gaat... gadver
Vind ik leuk
Gearry +1425
dinsdag 12 maart 2019 om 20:37
Sparta kreeg ook een boete nadat ze kampioen geworden waren. Ook daar was de veldbetreding heel netjes verlopen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:25
wij gingen toch ook niet het veld op nadat we van Madrid hadden gewonnen en dat is ook iets wat weinig tot nooit is voorgekomen en waarschijnlijk ook nooit meer gaat voorkomen . Ze moeten zich gewoon gedragen zoals wij dat ook altijd doen
Vind ik leuk
jollyrogers +8322
donderdag 14 maart 2019 om 15:40
was ook niet zo handig geweest vanaf de plek waar ze zaten ;)
Vind ik leuk
jollyrogers +8322
dinsdag 12 maart 2019 om 20:20
zielig
Vind ik leuk
klick +1265
dinsdag 12 maart 2019 om 19:20
zielig zooitje man die KNVB
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 19:36
Omdat??? Je wel door rood mag rijden als je geen ongeluk veroorzaakt? Als Ajax of PSV winnen en en het halve stadion stroomt op het veld, en er gebeurt niks, dan kan dat gewoon?
Vind ik leuk
klick +1265
dinsdag 12 maart 2019 om 19:46
Is gewoon een oorzaak en gevolg kwestie. Als ja na zoveel jaar de finale haalt en iedereen viert feest op het veld. Schitterend om te zien. Mooi dat dit nog kan in deze tijd! Vroeger gebeurde dit jaarlijks! Met al die regels wordt het er niet beter van. Ik ben een beetje klaar met het nutteloze gezever over van alles en nog wat! Ga nuttige dingen doen!
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 21:31
Ik vind het ook prachtig. Dat is mijn punt ook niet. Maar waar ligt de grens? De argumenten zijn leuk, maar niet echt objectief. Nogmaals, ik heb nergens belang bij, maar zie het al gebeuren dat we 40x per seizoen het veld vol hebben staan.
Vind ik leuk
klick +1265
dinsdag 12 maart 2019 om 22:07
wel nee. We hoeven niet alles in hokjes te stoppen. De meeste mensen weten echt wel wat redelijk is.Objectiviteit en onafhankelijk bestaat al een tijdje niet in deze wereld!.
Vind ik leuk
schfan1920 +6355
dinsdag 12 maart 2019 om 19:48
Die vergelijking gaat natuurlijk compleet mank. Natuurlijk moet het geen standaard worden, maar dat is het punt ook helemaal niet. Willem II is een relatief kleine club, die iets groot heeft bereikt, iets wat niet vaak zal gebeuren. Dan volgt een "veldbestorming" uit op rechte vreugde. Ik kan me er niet druk om maken, vond het mooi.

Weetje wat het met dit land is? Mensen zeuren en zeiken op alles, doen overal moeilijk over, allemaal regeltjes etc. Soms moet je gewoon genieten en even niks willen zeggen of zien.
Vind ik leuk
Slashed +47
dinsdag 12 maart 2019 om 20:00
100% waarheid
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:13
👏👏👏👏👏👏👏👏 en zo is het en niet anders !!!
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 21:33
Maar de KNVB kan toch niet ' gewoon ff niks zeggen'????
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 02:20
Ik ben Willem II supporter en stond ook op het veld. Op het moment dat de bal van Johnson tegen paal ketste en we zeker waren van winst was ik me er niet van bewust dat dit misschien wel ernstige gevolgen zou kunnen hebben voor de club. Ik liep pas richting het veld, op het moment dat de winst zeker was. Ik stond dus niet al klaar voor een eventuele overwinning. We hebben de spelers van AZ netjes behandeld en in een erehaag toegeklapt voor hun prima prestaties tot dusver. Ik denk dat zij dit als mooi hebben ervaren. De media vond het ook mooi en zelfs een voorbeeld hoe clubs in combinatie met supporters en spelers met elkaar om moeten gaan. Maar om dit te voorkomen in de toekomst met eventuele ernstige gebeurtenissen die wel plaats kunnen vinden met supporters en spelers tegelijkertijd op het veld, na de wedstrijd, moet er een geschreven regel komen wat de gevolgen zijn als dit gebeurt of het nu wel of niet goed afloopt. Zodat mensen bewust zijn van de nadelige gevolgen die ze de club aan kunnen doen en weten wat de gevolgen zijn voor hun zelf. Dan puur over het euforisch gedrag na de wedstrijd bij bijvoorbeeld een kampioenschap of bekerwinst of in dit geval het behalen van de bekerfinale.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 02:30]
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
dinsdag 12 maart 2019 om 22:10
Ik geef je helemaal gelijk wat betreft je laatste zin, helaas kunnen er geen uitzonderingen worden gemaakt anders is het straks bij elke wedstrijd het geval en loopt er elke keer een of meerdere supporters het veld op om iets te vieren. Als ze daarna worden opgepakt dan zouden ze daarna altijd kunnen wijzen naar dit voorval...
Vind ik leuk
klick +1265
dinsdag 12 maart 2019 om 23:02
Eén spreekwoord bevat `uitzondering bevestigt de regel`
de uitzondering bevestigt de regel (=overal zijn er uitzonderingen.)
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
dinsdag 12 maart 2019 om 23:08
Spreekwoorden zijn leuk maar juridisch heb je er niks aan. Ik heb nog nooi een rechter een beslissing zien maken op basis van een spreekwoord. Zou mooi zijn bij een moordzaak... meneer de rechter “deze man die terecht staat is een hele lieve man, ook al heeft hij het slachtoffer in stukken gezaagd. Ik zeg het u eerlijk, hij heeft het nooit eerder gedaan, dit was een uitzondering” ... uitzonderingen bevestigen de regel
Vind ik leuk
klick +1265
dinsdag 12 maart 2019 om 23:40
Bij elke regel bestaan er grijze gebieden. Je moet persee alles in een hokje willen proppen. Gelijk de dag erna even bellen, niet meer doen. Klaar. Wordt nu gigantisch opgeblazen. Wordt moe van nutteloze onderzoeken. als je echt volgens de regel gaat leven zou iedereen een stadion verbod moeten krijgen.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
woensdag 13 maart 2019 om 06:43
Hoezo grijs.... in 2016 heeft Willem II al een boete gekregen voor hetzelfde voorval tijdens de play-offs. Boete en volgens mij voorwaardelijke straf, eind vorig jaar boete voor het gooien van vuurwerk op het veld.... dit moet bij de vaste supporters groep ook bekend zijn. Dus hierdoor gaat je spreekwoord ook niet op... 3 uitzonderingen zijn geen uitzonderingen meer
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 06:44]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 02:45
Kijk naar mijn bovenstaande reactie! Dit lijkt me de beste oplossing en begrijp dat spreekwoorden niet voor gerechtigheid zorgen.
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
woensdag 13 maart 2019 om 06:23
Ik kan mij in de emotie vinden en in het feit dat je het veld oploopt, helaas had het ook anders kunnen aflopen. Het netjes behandelen van de AZ spelers is natuurlijk hartstikke mooi. Maar wat als er verloren was of de AZ supporters kwamen ook het zelfde moment het veld op? Voelden de AZ spelers zich wel veilig of toch ongemakkelijk? Het kan ook zomaar dat een supporter een speler aanvalt. Dat hebben wij laatst nog in Engeland kunnen zien en natuurlijk in de beker bij Ajax-AZ. Hier ging het maar om 1 “ supporter” die dan tijdens de wedstrijd de keeper aanviel. Ik zie het nog gebeuren dat die malloot het veld oploopt... Helaas is het niett meer zoals 60- jaar geleden dat er geen camera toezicht nodig was, iedereen braaf zingend stond te juichen vooor zijn club en er nog geen supporters al schuimbekkend op de tribune stonden. Stel dat de uitsupporters van bijv Ajax of Feyenoord na elke overwinning het veld opkomen om een feestje te vieren?

Het kan helaas niet, hoe mooi en goed het ook verlopen is bij jullie
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:27]
Vind ik leuk
klick +1265
woensdag 13 maart 2019 om 17:23
je klopt het wel erg op. je moet het wel in het juiste hokje stoppen. Er is niks gebeurd en het was feest en geen enkel foute intentie van de supporters
Vind ik leuk
AFCA 1972 +815
woensdag 13 maart 2019 om 17:24
Het is niet de eerste keer bij Willem II, ben bang dat ze nu echt de sigaar zijn
Vind ik leuk
klick +1265
woensdag 13 maart 2019 om 19:32
zou het ontzettend kinderachtig vinden
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 20:07
Maar wat is de regel eigenlijk??

Tuurlijk mag je tijdens de wedstrijd niet het veld op. Maar zijn er daadwerkelijk regels over wat er wel of niet mag NA een wedstrijd. Want de wedstrijd was natuurlijk al helemaal afgelopen
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:11
Ja die zijn er
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 22:17
Kan ze namelijk nergens vinden. Weet jij wat precies de regelgeving is?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:29
Weet dat 11 Twentefans hier een tijdje geleden voor bestraft zijn met stadionverboden
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 22:31
Maar was dat voor het betreden van het veld tijdens de wedstrijd? Of ná het laatste fluitsignaal?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 22:37
Na
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 22:40
Kan me het zo niet voor de geest halen maar zou goed kunnen hoor
Vind ik leuk
Alexk87 +1
dinsdag 12 maart 2019 om 22:33
Ik weet niet meer wat de straf was in 2005? Toen gebeurde het soortgelijke tegen Ajax in de halve finale(toen nog Amstel cup) kan ik me herinneren.. 🤔 Sneijder toen nog een schouderklopje gegeven 😁
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 22:35]
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 22:35
Was er toen ook bij. Maar kan me niet meer herrinneren dat daar een straf voor is gegeven
Vind ik leuk
Alexk87 +1
woensdag 13 maart 2019 om 18:22
Dat was mij dus ook ontgaan...
Vind ik leuk
Roeptoeter +15560
dinsdag 12 maart 2019 om 19:21
Er is nog geen uitspraak. De KNVB kan het ook niet gaan negeren, straks gaat het overal gebeuren want als het bij Willem II mag..
Totdat het een keer fout gaat. Waar wijst iedereen dan naar, juist de KNVB.

Goed dat ze dit serieus onderzoeken. Ik hoop wel een zware voorwaardelijke straf en/of proeftijd om andere supporters te ontmoedigen. En aangezien het Willem II publiek niet als agressief bekend staat is die voorwaardelijke straf zo weer voorbij en niets aan de hand.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 19:55
Hopenlijk gaat die straf dan in nà 5 mei. Want na de winst in de beker willen we weer het veld op. Geven we de spelers van ajax ook een erehaag
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
dinsdag 12 maart 2019 om 19:58
Haha goeie
Vind ik leuk
Kuip +9924
dinsdag 12 maart 2019 om 19:41
Terecht dat de KNVB dit onderzoekt. Iedereen moet gewoon op z’n plek blijven. Supporters hebben niets op het veld te zoeken.
Vind ik leuk
Moi.050 +53
dinsdag 12 maart 2019 om 20:39
Blijf jij nou maar op thuis op de bank
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:13
Ijskonijn
Vind ik leuk
Thobar +4599
dinsdag 12 maart 2019 om 19:42
Met de invoering van de var is er hoop werk voor de aanklager en de tuchtcommissie verdwenen.
Voor de leden toch een lucratieve bijbaan en ja dan ga dit soort zaken vervolgen. Want wat is er eigenlijk gebeurt, wie is er tekort gedaan en of wie heeft er schade opgelopen
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:15
Niemand, daarom is dit ook zo triest Met deze intentie het veld betreden mag niet strafbaar zijn 😎
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 19:53
Zeker triest!! Misschien eens tijd dat supporters van ALLE clubs eens in opstand komem met die maffiamannetjes op het pluche die geen enkel gevoel voor voetbal en supporters hebben
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:11
Voetbal is van de supporters niet van de bobo's

Toch prachtig dit ! 😎
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:11
Belachelijk!!
Vind ik leuk
Patje41 +1137
dinsdag 12 maart 2019 om 19:11
Gelijk schorsen voor de finale
Vind ik leuk
Slashed +47
dinsdag 12 maart 2019 om 20:02
PSV Supporter beetje boos?
Vind ik leuk
Clown123 +713
dinsdag 12 maart 2019 om 19:11
Knvb maffia
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 19:37
Leg uit!
Vind ik leuk
Clown123 +713
dinsdag 12 maart 2019 om 21:31
Serieus?!
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 21:36
Graag. Is zo'n emotiekreet. Maffia, weet je wat die doen?
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 12 maart 2019 om 19:11
Het is niet goed te praten maar laat ze toch het is once in a lifetime
Vind ik leuk
035 +223
dinsdag 12 maart 2019 om 19:13
Neen!!
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 19:57
Jaaaa
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 12 maart 2019 om 19:58
Jahaaa!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:30
Laat ze dit toch vieren, in de finale valt er niets voor ze te vieren 😉
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
dinsdag 12 maart 2019 om 21:31
🤣🤣🤣oke oke
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
woensdag 13 maart 2019 om 06:35
Toch wel.. we hebben van zwolle begrepen hoe het moet 😉
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1088
dinsdag 12 maart 2019 om 19:13
Mensen mogen geen enkel stukje pret hebben. Ze deden toch niks fout en waren respectvol voor de tegenstander. Als Birmingham City in Nederland zat hadden ze dus 10 punten aftrek gekregen en een paar wedstrijden zonder fans. ZIELIG.
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 19:39
Dus als dat standaard wordt bij supporters, dan vind jij dat dus prima. Zo lang er maar niks gebeurd. Denk eens ff wat langer na. Eventuele gevolgen misschien?
Vind ik leuk
4everfcu +5307
dinsdag 12 maart 2019 om 19:59
welke gevolgen? die erehaag die ze maakten voor de spelers vd tegenstander ze zouden de fairplay prijs daarvoor moeten krijgen maar de knvb moet weer zinloos op de strepen gaan staan .
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 20:00]
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 21:27
Dat dus iedere wedstrijd supporters het veld op mogen.
Vind ik leuk
Tilburgia +414
dinsdag 12 maart 2019 om 21:55
Precies, dit dus!!!
Vind ik leuk
RWB013 +2307
dinsdag 12 maart 2019 om 20:50
Je doet nu net alsof dit de eerste keer is dat dit gebeurd, maar in werkelijkheid is dit min of meer al vaak 'standaard' bij grote prestaties. Zo kwam het ook vaak voor bij clubs die promoveerde de afgelopen jaren. En niet alleen in Nederland, maar overal. En het mooie is dat het eigenlijk nooit fout gaat. Ik vind de oprechte vreugde alleen maar mooi om te zien.
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 21:26
Maar mag het dan ook as zaterdag? En volgende week zondag? En over 4 weken?
Vind ik leuk
RWB013 +2307
dinsdag 12 maart 2019 om 21:38
Ik neem aan dat je dat zelf wel een beetje in kan schatten toch? Ik noemde eerder al clubs die promoveren als voorbeeld. Nu gaat het over Willem II die voor hun doen een uitzonderlijke prestatie neerzetten. Dat het geen wekelijks iets moet worden begrijpt iedereen. Zou zulke momenten als deze ook minder mooi maken. :-)
Vind ik leuk
Dafkuh +180
dinsdag 12 maart 2019 om 20:59
Bulletje heb jij iets tegen wII ? Je reageert op iedereen die het belachelijk vindt wat de knvb doet.
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 21:25
Kijk, ik zal het uitleggen.

Stel dat Ajax van PEC wint en het halve stadion stroomt het veld op, dat zou toch bizar zijn? Maar als je het bij WII goed vindt, dan moet je het dan ook goed vinden. Er zijn regels, en die zijn er omdat het anders een chaos wordt. Waar leg jij de grens? Bij een grote prestatie? Wie bepaalt wat groot is?
Vind ik leuk
Dafkuh +180
dinsdag 12 maart 2019 om 21:50
Haha wat een vergelijkenis
Vind ik leuk
Bullet +3350
dinsdag 12 maart 2019 om 22:18
Vitesse? Heracles? Emmen? Ado? Welke clubs net wel en welke net niet? Daarom zijn er dus regels.
Vind ik leuk
4everfcu +5307
woensdag 13 maart 2019 om 19:52
als ajax van pec wint is dat geen grootste prestatie toch ,die vinden de beker geen echte prijs.
maar schakelen ze real in eigen huis uit kan ik het wel begrijpen ja.
Vind ik leuk
Moi.050 +53
dinsdag 12 maart 2019 om 19:13
Meteen weer janken, spelers van az zijn met respect behandeld dus niks aan de hand..
Vind ik leuk
Roeptoeter +15560
dinsdag 12 maart 2019 om 19:13
Geen enkele fan van Willem II bij de bekerfinale. Alle kaarten naar Ajacieden en de Kuip opeisen.
Vind ik leuk
T. Henry +383
dinsdag 12 maart 2019 om 19:27
Droeftoeter
Vind ik leuk
Roel Boeli +430
dinsdag 12 maart 2019 om 19:31
Die krijgen ook nog straf dus gewoon in een lege kuip. Na een kuip vil Feyenoorders het mooiste wat er is
Vind ik leuk
schfan1920 +6355
dinsdag 12 maart 2019 om 19:49
Natuurlijk, waarom niet een finale verzieken ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:57
Sukkel, blinde mongool
Vind ik leuk
4everfcu +5307
dinsdag 12 maart 2019 om 20:01
nee jij komt gochem over
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:17
Jankert
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:42
haha,heb je voor deze comment een accountje aangemaakt ?
Best sneu haha.
Vind ik leuk
plein19 +3104
dinsdag 12 maart 2019 om 19:14
Het was bijna net zo mooi als de winst op Real. Echt geweldig om te zien
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:16
Wat een gezeik weer van de knvb
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6150
dinsdag 12 maart 2019 om 19:16
De KNVB is een soort minu UEFA aan het worden, net zo sneu
Vind ik leuk
NvC +8482
dinsdag 12 maart 2019 om 19:16
Kom op zeg, laat die mensen in Tilburg gewoon uitbundig blij zijn. Is toch ook niets verkeerds gebeurt?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:17
De KNVB zorgt ervoor dat alle stadions leeglopen met haar beleid uit 1937. Ga nu eens in de schoenen van een supporter staan. En hoezo bepaald de KNVB of iemand wel of niet op een veld mag oprennen op vastgoed van Willem II. Wordt eens tijd dat de KNVB concurrentie krijgt.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 19:58
Godverdomme zeg... dat ik het nog mee mag maken dat ik het 100% met je eens ben!
Maar je hebt helemaal gelijk in deze!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3694
dinsdag 12 maart 2019 om 19:18
Wat een dom gelul dat hoort gewoon bij de passie van het spelletje geweldig toch
Vind ik leuk
Nightcrawler +6171
dinsdag 12 maart 2019 om 19:18
Geen pyro geen pitch invasions, de KNVB heeft het liefst dat iedereen met een stuk duct tape op de mond braaf blijft zitten.

Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:18
Daar gaan de frenkie miljoenen............................
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:19
Triest dit, hun spelen de laatste jaren nooit meer zo goed in de bekers dan dit jaar, laat die fans toch ook een keer plezier hebben.
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2236
dinsdag 12 maart 2019 om 19:19
Werken zeker alleen maar boa's bij de knvb? Wat een kut organisatie zeg, het feestje is toch prima verlopen en spelers vermaakten zich prima. Geouweteringhoer is het.
Vind ik leuk
voyager73 +23
dinsdag 12 maart 2019 om 19:19
Vooral blijven doen KNVB. Eerst het vuurwerk en nu dit. Maak de voetbalbeleving in de stadions maar kapot!! IDIOTEN!!!!
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2236
dinsdag 12 maart 2019 om 20:13
Over een paar jaar worden er alleen nog van die achterlijke e-game wedstrijden gespeeld.
Vind ik leuk
Suck r +292
dinsdag 12 maart 2019 om 19:20
Serieus. Deze veldbestorming was precies hoe een veldbestorming moet zijn: Uitzinnig, massaal, spontaan, gaaf, maar vooral heul respectvol, juist ook richting de AZ-spelers, die nota bene nog een erehaag kregen ook. Ik zou dat elke week willen zien. Gewoon een feestje. En natuurlijk zal het volgens de regels wel niet mogen, maar als je een beetje gevoel voor de sport hebt dan zie je het voor deze ene keer natuurlijk gewoon door de vingers en deel je alleen een hele deftige berisping uit.
Vind ik leuk
pos +9685
dinsdag 12 maart 2019 om 19:22
Precies. Volgende keer straffen en nu flinke waarschuwing.
Vind ik leuk
4everfcu +5307
dinsdag 12 maart 2019 om 20:20
gewoon helemaal niet straffen gebeurde vroeger ook niet.
wat kunnen clubs nou doen als een bezoeker zich misdraagt helemaal niets toch ?
maar omdat die mensen bij bepaalde clubs op de tribune zitten straffen we die clubs maar omdat we zelf geen oplossing voor het maatschappelijk probleem hebben.
Vind ik leuk
pos +9685
dinsdag 12 maart 2019 om 21:21
Uiteraard moet je vooral degene straffen die zich misdraagt. Maar goed kan me de Graafschap een paar jaar geleden ook nog herinneren. Sommigen verpesten het gewoon al jaren en jaren helaas voor de rest.
Vind ik leuk
sundaymanara +1310
dinsdag 12 maart 2019 om 19:22
Humorloze KNVB.
Vind ik leuk
Suck r +292
dinsdag 12 maart 2019 om 19:22
Volgens mij neemt de KNVB zichzelf een beetje te serieus. Ga wat zinnigs doen. Kunstgras verdelgen of zo. Lijkt me nuttig!👍🏻
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
dinsdag 12 maart 2019 om 19:22
Hoe ver kan je zinken KNVB?
O het was Ajax niet die een vrijbrief hebt.
Van onderandere wedstrijden verzetten bijvoorbeeld.
Wat Sparta niet kreeg terwijl ze een goede argument hadden.
KNVB rot op stelletje debiele.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:33
Toch nog effe ajax noemen, zit het je dwars ouwe?
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
dinsdag 12 maart 2019 om 20:09
Een voorbeeld hè.
En zit me totaal niet dwars.
En enigste wat me dwars zit.
Als 1 Club een goedkeuring krijgt.
En een ander niet ruikt dat naar partijdigheid.
En ik kan je verzekeren als dat in Amsterdam was gebeurd.
De KNVB door de vingers zag.
Met een Kut smoes in Nederlands belang.
Want Ajax is in de Finale KNVB Beker.
Dan kan je wel zo raar reageren.
Maar het zij zo.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 23:04]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:27
Onpartijdigheid is juist goed toch ;-)
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
dinsdag 12 maart 2019 om 23:05
Goed lezen maat😉
Vind ik leuk
Cookee +12645
dinsdag 12 maart 2019 om 19:44
Ik snap dat jij je feestje wilt.
Maar dit is ook gewoon een regel die rottigheid voorkomt.
Wat nou als er wel een gek tussen gezeten had.
Bij Cambuur H'veen pakte een jongen een vlag liep er voor de wedstrijd een rondje mee en kreeg een stadionverbod voor 3 jaar.

Ik gun jou je pleziertje wel, maar wat moet je dan met iemand die met een vlag gaat lopen? Mag dat wel?
En mag je wel op het veld als je goed gedraagt ... en niet als je slecht gedraagt?
Ik zou ook zeggen laat dit gaan, maar een KNVB moet ook regels zetten en er aan houden.
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
dinsdag 12 maart 2019 om 20:03
Dan geldt alle regels.
De afspraak was ook dat een Club die Europees speelt.
Op een vrijdag of op Zondag 16.45 speelt.in de competitie dan.
Maar een Rustdag aanvragen staat nergens.


Vind ik leuk
Dommetje +3161
dinsdag 12 maart 2019 om 19:24
Beetje sympathie graag , stelletje geldwolven in Zeist .
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:24
Gadverdamme ben je dan een ongelofelijke klootviool als je hier nog een onderzoek naar gaat instellen. Bah, zulke mensen verpesten alles, regelneukertjes die lachen en lol maken het liefst zouden verbieden!

Vind ik leuk
Savior +2511
dinsdag 12 maart 2019 om 19:25
Laat gewoon lekker joh dit is toch een stunt dat ze het gehaald hebben. Als ze nou de boel verpest hadden met het aanvallen van de tegenpartij maar het tegendeel is waar dus laat gewoon
Vind ik leuk
Koekie1970 +1161
dinsdag 12 maart 2019 om 19:29
In 1 woord:

BELACHELIJK
Vind ik leuk
Degraaf +1535
dinsdag 12 maart 2019 om 19:30
Het wordt steeds gekker daar in Zeist!
Vind ik leuk
henk1952 +195
dinsdag 12 maart 2019 om 19:35
Knvb moet wel iets doen voor ieders persoonlijk enorme salaris.. beter dit dan beslissen over bijvoorbeeld kunstgras
Vind ik leuk
Drobtine +2613
dinsdag 12 maart 2019 om 19:37
Diskwalificeren Ajax bekerwinnaar en direct rust voor CL
Vind ik leuk
Koenbres +2012
dinsdag 12 maart 2019 om 19:37
Dat ze dit zeggen snap ik prima maar als ze hier serieus straffen voor uit gaan delen pff zou echt te triest zijn gewoon.
Vind ik leuk
lange076 +318
dinsdag 12 maart 2019 om 19:37
Lekker laten voor wat het was, het was feest en dat moet gevierd worden!! ik zou wel als club gaan kijken hoe er zoveel mensen op het veld kunnen komen want het zou niet moeten kunnen..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:38
De KNVB moet eens niet zo janken..... de supporters maakte zelfs een erehaag voor de spelers van AZ
Vind ik leuk
lange076 +318
dinsdag 12 maart 2019 om 19:39
Lekker laten voor wat het was, het was feest en dat met gevierd worden!! ik zou wel als club gaan kijken hoe er zoveel mensen op het veld kunnen komen want het zou niet moeten kunnen..
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:41
Stelletje zeikers.Hebben ze eindelijk een voorbeeld van echte supporters die zich keurig gedragen en zelfs een erehaag vormen voor de verliezers en dan komen ze met dit.
Zouden ze dit ook doen bij Ajax of Feijenoord ?
Vind ik leuk
Justin Kees +2480
dinsdag 12 maart 2019 om 19:43
Kansloze Nederlandse Veroordelings Bende 🤮
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:44
Geen supporters toelaten tot de finale! Net zo’n belachelijke straf als bij pyro toepassen. Risico hiervan veel groter. KNVB vergeet te vaak dat we voetballen voor de supporters niet voor die zeistse elite
Vind ik leuk
Fooligan +1120
dinsdag 12 maart 2019 om 19:44
Helaas zijn regels nou eenmaal regels. Ze moeten hier wel naar kijken, want als ze hier niks en doen en het gaat een keer wel fout heb je de welbekende poppen aan het dansen. Zal wel een geldboete en een voorwaardelijk straf zijn met een proeftijd van 5 jaar. Nou maakt dat niet zoveel uit, want de vorige keer dat we de finale haalden is alweer 14 jaar geleden. Dus over 14 jaar kan iedereen weer het veld op stormen.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
dinsdag 12 maart 2019 om 19:46
Wat een flauwekul. Houd je bezig met belangrijkere dingen.
Ze gaven notabene AZ nog een erehaag. Hulde!
Vind ik leuk
FCG1971 +4739
dinsdag 12 maart 2019 om 19:47
Gebeurde eerder bij mijn club ook toen wij de bekerfinale hadden bereikt. Je zou toch denken dat de KNVB enig begrip voor het geluk en de reactie van de fans kan opbrengen. Voor clubs als WII en ook mijn club is het bereiken van de finale uniek dus dat mensen dat als uiting van dolle vreugde het veld opgaan zonder enige intentie rottigheid uit te halen zou dat een keer moeten kunnen. Geen regel maar uitzondering dus. Ik zeg, WII goed gedaan en heel veel plezier in de finale!
Vind ik leuk
Lippie80 +141
dinsdag 12 maart 2019 om 19:49
Tuurlijk begrijp ik de euforie bij de supporters in dezen maar deze regels zijn er niet voor niets, er hoeft er maar 1 debiel tussen te zitten en dan is veiligheid van de spelers niet te waarborgen
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
dinsdag 12 maart 2019 om 23:10
Er lopen in Zeist meer debielen rond.
Dan wat er bij W2 op veld liep.
Of val ik nou jouw Vriendjes aan.
Die nu al weer lopen te zoeken naar eventuele nieuwe Rustdag voor Ajax.
Dat is belachelijk ten eerste Competitie vervalsing.
Ten tweede horen ze elk Nederlandse Club die Europees uitkomt voor CL of EL.
Een Rust Weekend te geven.
Is in belang van het Nederlandse voetbal,toch?
En ten derde snap ik niet dat Eufa optreed tegen de KNVB.
Elke Club in Europa krijg geen rustdag.
Het is hier en in Europese wedstrijden Competitie vervalsing.
En zeker als er 1 Club in bijzonder
de voorkeur krijgt bij de KNVB.
Ik zal daar maar druk over maken.
En niet die een Feestje aan het vieren zijn.
Die eens in de pakweg 15 jaar langs komt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 23:20]
Vind ik leuk
Lippie80 +141
woensdag 13 maart 2019 om 08:53
Wat een frustraties 😨, gaat het goed? Ik weet niet waarom je ineens met Ajax komt want daar ging de hele topic niet over!? 🤔
Vind ik leuk
Realist1892 +1450
woensdag 13 maart 2019 om 10:34
Het gaat om straffen uitdelen door de KNVB.
Hebt Ajax überhaupt wel eens straf gehad.
Feyenoord wordt nu gestraft door vuurwerk incident.
Werd Ajax gestraft Door Vuurwerk in de Finale KNVB Beker tegen PEC?
Antwoord een dikke NEE.
En dat is mijn standpunt,dat Ajax en de KNVB 1 zijn.
Het is geen Frustratie het zijn Feiten.
En daar moet de EUFA wat aan doen.
Dat de KNVB geen 1 lijn trekt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 19:50
Niks gebeurt , juist respect voor de willem 2 supporters die zelfs een erehaag maakte voor de az spelers.
Een voorbeeld voor velen
Vind ik leuk
Roodbergen +9822
dinsdag 12 maart 2019 om 19:54
Ga wat nuttigs doen knvb!!!!!! Voetbal hoort een feest te zijn, zeker als je je plaatst voor de finale!!!! Begrijp dat toch!
Vind ik leuk
Ihen +69
dinsdag 12 maart 2019 om 19:55
Schikking? Dit was reclame voor het voetbal, pure positieve emotie waar niemand door beschadigd is en wat alleen maar vrolijke gezichten opleverde. Na een tijdje zijn alle supporters ook alsnog netjes teruggekeerd naar de tribune en hebben spelers op een leeg veld nog een ereronde gelopen. En ja er zijn niet voor niets regels, maar ik heb altijd geleerd om te denken in de geest van de regels. Onderzoek prima, maar de straf mag wat mij betreft een symbolische straf zijn.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 20:01]
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
dinsdag 12 maart 2019 om 19:56
Beker finale zonder toeschouwers
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:00
je bedoeld geen Willem 2 supporters in de finalen!!?
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
dinsdag 12 maart 2019 om 21:44
Ja dat bedoel ik zeker ja
Vind ik leuk
Barbaar013 +266
woensdag 13 maart 2019 om 01:52
Bang dat je overstemd word? 😂
Vind ik leuk
Kwal +802
dinsdag 12 maart 2019 om 19:57
Ja schandalig die supporters op het veld. Misschien toch az door laten gaan.
Vind ik leuk
BT410 +398
dinsdag 12 maart 2019 om 19:59
Ahhh jo laat ze lekker. Feyenoord wordt vaker kampioen dan dat Willem II de finale haalt!
Vind ik leuk
013Tilburg +722
dinsdag 12 maart 2019 om 21:10
Afgelopen 14 jaar Willem II 2 x bekerfinale en Feyenoord 1 x kampioen.
Vind ik leuk
JanTa48 +8052
dinsdag 12 maart 2019 om 20:01
Wat triest van de KNVB. Bij wie willen ze zich bewijzen.?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5517
dinsdag 12 maart 2019 om 20:01
Heeft de knvb uberhaupt wel een punt? Ik snap dat je tijdens een wedstrijd niet het veld op mag. Maar zijn er ook regels nà de wedstrijd. Aangezien het gewoon afgelopen was
Vind ik leuk
Het Brein +4766
dinsdag 12 maart 2019 om 20:02
Iedereen op camera en foto een stadionverbod!
Vind ik leuk
wil +1323
dinsdag 12 maart 2019 om 21:27
Doe toch eens normaal.
Vind ik leuk
De Kleine +127
dinsdag 12 maart 2019 om 20:06
Waanzin KNVB als er nu iets met de tegenstander was gebeurd dan zeg ik oke maar die supporters vormde een erehaag voor az ga lekker achter dat spandoek van feyenoord aan want dat moet niet kunnen
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:12
Met andere woorden de knjb ruikt geld.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:20
De knvb, ik heb het al eerder gezegd. Ben zelf voorzitter geweest van een prachtige amateurclub. Op een bepaald moment kwam er een KNVB regio man binnen, net voor een wedstrijd.

Als voorzitter was ik bezig met de jeugdspeler van de week die de aftrap mocht verrichten.

“ Dag, ik ben xxx en zou graag een koffie willen”

Dat kan maar ik ben eerst bezig met de jeugdspeler van de week.

“ Euh u begrijpt dat ik van de KNVB ben en een redelijk rit heb gemaakt dus ik zou graag koffie willen”

Tja ik ben met de jeugdspeler naar het veld gelopen en dacht bij mezelf, wat bezielt je om regio man te worden van de KNVB, dan moet je thuis het wel heel erg slecht hebben.

Waarschijnlijk dacht de regio man van de KNVB hetzelfde over mij ha ha.

Terug naar Willem 2, als er iets was gebeurd absoluut onderzoek maar als Willem 2, de scheidsrechter en AZ niks te melden hebben dan een dossier gewoon opslaan onder “ mooie momenten KNVB beker jaar 2018-2019”

Yep en als PSV fan ben ik jullie voor, ook de wedstrijd van ons PSV tegen RKC is opgeslagen in dezelfde map “mooie momenten, submap RKC”

Man man wat was dat een drama wedstrijd, die vergeet ik denk het nooit meer, zei voor de wedstrijd al dat deze wedstrijd onderschatten je seizoen naar de gort helpt, regen, enorm veel jeugd en dan de Behich en co show.

Eigenlijk achteraf gezien een mooie comedy aflevering van Allstars.

Jammer dat RKC de finale niet gehaald heeft, ons PSV en RKC hebben toch een mooie band, Marcel Brands, Ben Mandemakers niet te vergeten, Zoet en Petro.

Vond RKC in de ED altijd een mooie club, leuk stadion, jammer dat ze zover zijn afgezakt en veel credits voor de man bij RKC die zijn dochter van 2 verloor zomaar op een ochtend, man man.

Hup RKC, hoop dat jullie nog eens in de ED terugkomen.

Ik dwaal af...het ging over de KNVB en Willen 2....sorry beste VP forum leden...medicatie zorgt voor vreemde bijwerkingen...


Vind ik leuk
Importbrabo +2214
dinsdag 12 maart 2019 om 20:24
Aanklager...beter aanpassen naar klager. Er is niet gebeurd, niemand had last, er was geen gevaar, iedereen was happy (zelfs die dude die een warming-up deed en waarschijnlijk een droom uit zag komen).

KNVB moet klagen. KNVB wil boete innen. KNVB wil sancties opleggen.
We hebben door wanbeleid van de KNVB al bijna 8 jaar zonder eindtoernooi moeten doen in de zomermaanden. Mag ik ook even klagen dan en een factuurtje sturen?
Vind ik leuk
Monnikehuize +1626
dinsdag 12 maart 2019 om 20:29
Laat ze maar optreden tegen kunstgras, ipv veld bestormers
Vind ik leuk
Dafkuh +180
dinsdag 12 maart 2019 om 21:01
Juist monnikenhuize dat is vele malen ergen.schande dat er elke week op dat plastic gespeeld wordt
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:30
Het moet nu toch duidelijk zijn dat de KNVB de belangen behartigt van een club!
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:56
gewoon geen Willem 2 bij de finale in Rotterdam
Vind ik leuk
wil +1323
dinsdag 12 maart 2019 om 21:28
Geef eens een normale reactie.
Vind ik leuk
Tilburgia +414
dinsdag 12 maart 2019 om 21:59
Niet op zo'n onnozele ingaan Wil!! Geen podium geven die appetjoek
Vind ik leuk
wil +1323
dinsdag 12 maart 2019 om 21:26
KNVB wil gewoon oorlog tegen de supporters.
Vind ik leuk
AZVork +2043
dinsdag 12 maart 2019 om 21:35
Dat zal ze leren daar in Tilburg. Ik was erbij. Een grote schande. Nee hoor ik vond het mooi om te zien. Ze leefden super mee met het team. Maar ja de knvb moet wel iets doen anders is het een vrijbrief voor anderen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:40
Die mensen hebben toch gewoon plezier gemaakt... knvb stel je niet aan
Vind ik leuk
Clown123 +713
dinsdag 12 maart 2019 om 22:00
Zucht... je snapt het wel toch? Zielig gedrag dit van de knvb. En in de voetballerij wordem bestuursorganisaties nou eenmaal maffia genoemd.
Vind ik leuk
Bint +302
dinsdag 12 maart 2019 om 23:16
Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat er emotie komt kijken bij voetbal he.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 00:10
Ach ja tegen Willem II kan de KNVB nog wel winnen. Wordt een finale zonder publiek. Ajax supporters mogen Rotterdam en de de Kuip niet in e Willem II krijgt als straf een wedstrijd zonder publiek.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 00:15
Je zal een stadionverbod krijgen en de finale missen... dat worden spannende weken daar in Tilburg.

Treurige KNVB. Laat die mensen hun feest vieren zolang er geen geweld gebruikt word is dat toch prima. Vroeger bestormde we regelmatig het veld bij halen Europees voetbal in arnhem. Zijn prachtige herinneringen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 00:49
Dit dus!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 00:48
Wat een in- en intrieste bende die knvb. Gadverredamme!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 06:25
KNVB maffia👎🏻
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 06:28
KNVB stel je niet zo aan! Beetje empathie laten zien mag wel! ER is verder niks ernstigs gebeurt, nee feitelijk gezien is het verboden, maar als knvb moet je dit gewoon bij een waarschuwing houden en verder genieten van de euforie die er was.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 06:29]
Vind ik leuk
Molletje +2568
woensdag 13 maart 2019 om 14:25
Mocht dit vanavond op tv komen als sport-item... Dan graag wel met de beelden van die supporter die gaat warmlopen!

(Wat het juist mooi maakte, was dat het een kopie was van de Coen Moulijn imitator. Voetballiefhebbers van rond de 40 en daarboven weten zeker wel welke beelden ik bedoel)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws