PSG spoelt 'Manchester United-kater' weg en bouwt kloof uit tot 17 punten

PSG spoelt 'Manchester United-kater' weg en bouwt kloof uit tot 17 punten

Gepubliceerd: dinsdag 12 maart 2019 om 20:50di 12-03-2019 om 20:50

Paris Saint-Germain heeft de draad weer opgepakt na de dramatische Champions League-uitschakeling tegen Manchester United. De uitwedstrijd tegen nummer 18 Dijon leverde een ruime overwinning op voor de onaantastbare Ligue 1-koploper.

PSG speelde zijn eerste officiële wedstrijd sinds de 1-3 nederlaag tegen Manchester United en liep uit naar een snelle voorsprong: Marquinhos kopte na zeven minuten de 0-1 binnen uit een corner. De miljoenenploeg uit Parijs hield de wedstrijd onder controle en liep vlak voor rust uit naar 0-2: Ángel Di Maria vond Layvin Kurzawa met een steekpass en Kylian Mbappé gleed de voorzet van de linksback binnen.

Kort na rust maakte Di Maria aan alle onzekerheid een einde: de Argentijnse linkspoot krulde een vrije trap via de paal voorbij de verbouwereerde doelman Rúnar Rúnarsson en zorgde daarmee voor 0-3. De wedstrijd was hiermee gespeeld en kende nog twee opmerkelijk momenten: PSG-trainer Thomas Tuchel besloot een kwartier voor tijd om in één keer al zijn drie wisselmogelijkheden te gebruiken Eric-Maxim Choupo-Moting tekende in blessuretijd de 0-4 aan.

De Ligue 1-koploper loopt uit naar 74 punten uit 27 wedstrijden. Runner-up Lille moet het doen met 57 punten en heeft zelfs één wedstrijd minder gespeeld. PSG hoeft nog maar vijf keer te winnen om zijn achtste landstitel ooit te pakken en kan bovendien nog de magische grens van honderd punten slechten.

Plaats een reactie

Bengelino +13626
dinsdag 12 maart 2019 om 20:52
Leuke competitie zeg.
Vind ik leuk
Dommetje +3124
dinsdag 12 maart 2019 om 20:54
Kampioenschap is binnen ,maar uit de CL dat doet toch echt pijn hoor .
Vind ik leuk
Noh +121
dinsdag 12 maart 2019 om 20:54
Die olie boeren verzieken de hele Franse competitie om maar die verdomde CL te winnen en wat bereiken ze??
Vind ik leuk
ReneVoorPSV +1139
dinsdag 12 maart 2019 om 20:55
Winst van de competitie
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:55
Het zou een schande zijn als ze geen kampioen worden en in die zin is het meer je plicht vervullen, maar het doel is al jaren om er eens wat van te bakken in de CL en ze zijn nu voor de derde keer op rij al in de 1/8-finale uitgeschakeld ondanks de Qatarese gasmiljarden, in die zin zal de kater na het debacle thuis tegen United nog wel even duren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 20:58]
Vind ik leuk
Verratti +2297
dinsdag 12 maart 2019 om 23:04
Na de uitschakeling tegen Barcelona in de CL hebben ze wel geleerd. Ze zijn stabieler geworden en onder Tuchel is hun positiespel een stuk verbeterd. Vergeet niet dat enkele jaren geleden een man als van der Wiel het shirt van PSG droeg nog recenter dat de TD Kluivert was. PSG wordt steeds professioneler en speelt modern, snel en aanvallend voetbal. Zij hadden gehoopt op een halve finale-plaats, maar dat is net niet gelukt. Ze hebben hun kansen niet gemaakt, zelf domme fouten gemaakt en op het eind pech gehad. Daar heb ik het management en ook Tuchel niet over horen klagen. Dat tekent toch hun professionaliteit.

Ik stap voor de CL over op Man.City. Die hebben eenzelfde soort idee over voetbal (het positiespel en de snelheid van handelen) en spelers die het kunnen uitvoeren. Al wel veel stabieler dan PSG.

[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 23:34]
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:57
Is een lastige wedstrijd, puik werk.
Vind ik leuk
Vamos7 +10935
dinsdag 12 maart 2019 om 20:58
Is maar wat je herpakken noemt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 20:58
Wat ' spanning die Franse competitie,
Paris Spanning Geen
Vind ik leuk
Weisweiler +108
dinsdag 12 maart 2019 om 20:59
Als ik sjeik was zou ik een paar honderd miljoen investeren in Feyenoord Rotterdammistan.
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:00
Volgens mij moet het niet zijn; zelfs 1 wedstrijd minder gespeeld. Er zou moeten staan; maar heeft 1 wedstrijd minder gespeeld. Of heb ik te veel bier op?
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:14
Allebei waarschijnlijk
Vind ik leuk
dinsdag 12 maart 2019 om 21:15

Lille heeft 1 wedstrijd meer gespeeld*
Vind ik leuk
Jan ref +1634
dinsdag 12 maart 2019 om 21:30
Er moet staan dat PSG één wedstrijd minder heeft gespeeld
Vind ik leuk
power +7663
dinsdag 12 maart 2019 om 21:01
Matige competitie,,,ik zou gek vinden als PSG geen Kampioen wordt.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
dinsdag 12 maart 2019 om 21:53
het Lijkt wel of Lyon of Marseille niks zijn in de competitie
Vind ik leuk
Enw02 +661
dinsdag 12 maart 2019 om 21:56
Spannend daar hoor.
Vind ik leuk
tikkietoe +6100
dinsdag 12 maart 2019 om 22:32
Ik ben altijd blij dat Utrecht zijn ogen open houd in de betere Franse competitie voor talent, maar qua spanning en interesse blijft de Nederlandse competitie voor mij leuker.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 maart 2019 om 22:33]
Vind ik leuk
Cantonoy +51