'PSV sluit langlopend dossier met nieuw en spectaculair verbeterd contract'

'PSV sluit langlopend dossier met nieuw en spectaculair verbeterd contract'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 06:50wo 13-03-2019 om 06:50

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 15:03wo 13-03-2019 om 15:03

Pablo Rosario staat op het punt om zijn handtekening onder een 'nieuw en spectaculair verbeterd' contract te zetten bij PSV. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. De 22-jarige controleur ligt straks tot de zomer van 2023 vast in het Philips Stadion.

Rosario wordt beloond voor zijn ontwikkeling dit seizoen. Hij dwong onder Mark van Bommel een plekje af op het middenveld en houdt onder meer miljoenenaankoop Erick Gutiérrez op de bank. Het leverde de middenvelder zelfs al een debuut in het Nederlands elftal op.

PSV en Rosario waren al maanden in gesprek over een nieuwe verbintenis. Beide partijen zijn elkaar de afgelopen periode genaderd. Rosario wordt bijgestaan door zaakwaarnemer Mino Raiola. Zodra hij heeft bijgetekend, sluit de Eredivisie-koploper een langlopend dossier met succes. Alle jonge basisspelers met veel transferwaarde liggen dan voor langer dan twee jaar vast.

Het huidige contract van Rosario loopt nog maar één jaar door, tot medio 2020, en dateert uit de tijd dat hij net overkwam van Almere City FC. PSV werkt achter de schermen aan het openbreken van diverse andere contracten, maar dat gaat waarschijnlijk langer duren. 'Enkele spelers wegen de opties af en/of bekijken wat hun perspectief voor komend seizoen is', besluit het ED.

Poll

Is Rosario een goede speler voor het Nederlands elftal?

(3598 stemmen)

Plaats een reactie

la galaxy +1100
woensdag 13 maart 2019 om 06:56
Had gehoord dat Roma Interesse in hem had dus PSV is nog niet zeker dat Rosario langer blijft.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:02
Hahaha rosario bij Roma
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:36
Haha ajax de treble ;)
Vind ik leuk
buddha +10895
woensdag 13 maart 2019 om 09:16
hij bedoelde troubles ;)
Vind ik leuk
KCP +737
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
Grotere kans dan PSV hahahaha 🐣🐣🐣
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:02
Verwacht toch wel dat hij nog minimaal een seizoen blijft. Die jongen is nog volop in ontwikkeling en kan heeft in tegenstelling tot bijvoorbeeld Bergwijn nog niet echt zijn stempel afgedrukt. Neemt niet weg dat er belangstelling is, maar ik verwacht dat PSV bij deze dat zal laten gaan.
Vind ik leuk
Always PSV +16971
woensdag 13 maart 2019 om 08:47
Goed bezig PSV, Rosario is een jongen voor de toekomst.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:01
Je hoeft op die positie niet je stempel te drukken. Je moet er gewoon staan. En dat doet hij goed.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:04
Roma😂 Bij Roma hoeven ze geen balletje breed.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:07
Wel een bankje breed, met Kluivert erbij
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:46
Lekker naast Justin op de bank of tribune? Gezellig!
Vind ik leuk
Werner1913 +10637
woensdag 13 maart 2019 om 07:48
Rosario ziet hoeveel succes Kluivert heeft bij Roma. Dus die tekent gewoon bij.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34331
woensdag 13 maart 2019 om 08:51
Ik lees liever dat ze akkoord zijn met Ihattaren voor 5 jaar. Dan ben je verzekerd van minimaal 60.000.000
Vind ik leuk
Nistel +3710
woensdag 13 maart 2019 om 09:40
Ihattaren heeft vorige week al maximaal bijgetekend.

Contract van 5 jaar kan pas vanaf 18 jaar.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:07
Net als Labyat en Bakali zeker
Vind ik leuk
Plattekar bv +34331
woensdag 13 maart 2019 om 12:11
Jij wil Kuyt for president, dus jouw gedachtes zijn niet serieus
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:57
Nee 60 miljoen voor een talentje die zich bijna niet heeft laten zien! Jullie krijgen net als wij niet dezelfde bedragen die Ajax krijgt! Maar geloof lekker wat je wilt geloven! Feyenoord kan dan ook wel 80 mil verwachten voor Kokcu!
Vind ik leuk
Plattekar bv +34331
woensdag 13 maart 2019 om 16:31
Jij herkend echt talent niet. Juve en City hebben zich al gemeld bij Ihattaren. Omdat ie er niks van kan uiteraard
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:39
Je hoort me nergens zeggen dat het geen talent is!! alleen om hem nou gelijk 60 miljoen om ze nek te geven de op 1 na duurtste transfer uit de geschiedenis van de Eredivisie slaat natuurlijk weer nergens op! In Kokcu is ook Juventus en Bayern geintresseerd, Dat komt omdat dit soort clubs altijd in de rij staan. Castaignos ,Drenthe ,Justin Kluivert, Bakkali en ik kan nog heel lang door gaan waren allemaal uitzonderlijke talenten die het niet waar gemaakt hebben!
Vind ik leuk
Plattekar bv +34331
woensdag 13 maart 2019 om 20:27
In de huidige markt zijn dat soort bedragen voor mega talenten normaal. De Jong zat 2 jaar terug nog te blauwbekken op de bank bij Willem 2 ...en zie nu. 80.000.000.....Bergwijn gaat op zeker voor rond de 50.000.000. Ihattaren is onze goudmijn en 4x zo goed als Bakkali (zeker in zijn koppie ). Let op miin woorden : over 4 jaar gaat ie voor 60.000.000 of meer
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:15
Bergwijn 50?? Welke club is bereid dat te betalen? Ik hoop het voor je hoor laat me dat voorop staan! Maar de bedragen die Ajax krijgt krijgen wij bij Feyenoord en jullie bij PSV niet! Laat deze jongen zich eerst maar bewijzen 2 jaar eredivise zoals Frenkie gedaan heeft!

Verder ben ik zeer benieuwd naar je 50 miljoen bron voor bergwijn??
Vind ik leuk
Plattekar bv +34331
woensdag 13 maart 2019 om 21:19
lees maar terug dat Inter in januari al met een bod van 40.000.000 kwam. Dit wees psv af.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:45
Ik zie inderdaad 40 miljoen staan, Wel is dit bekend gemaakt door Tutosport dus ik weet niet hoe betrouwbaar dat is maar ik geloof je hierop je zal het beter weten dan ik. Ik had bergwijn rond de 30 geschat net als Depay toendertijd! Laten we hopen dat jullie een lekker bedrag kunnen pakken voor deze jongen, Hopelijk kunnen wij bij Feyenoord hetzelfde met Kokcu( ook echt een gigantisch talent geloof me). Misschien spreken we straks dan echt weer van een top 3!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:00
Rosario is niet zo goed als ze bij PSV denken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 06:58
Mooie verlenging, is volop in ontwikkeling en groeit als een speer! De afgelopen tijd gaat het iets minder, maar dat heeft meer te maken met de fase waarin PSV zit. Hier komen ze toch weer uit, hoor. Nogmaals, Rosario, wordt wel een mooie speler met een kans op Oranje, zeker een speler voor de toekomst.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 07:02]
Vind ik leuk
3Bier +14323
woensdag 13 maart 2019 om 07:11
Dat denk ik ook. Is pas zijn eerste seizoen op het hoogste niveau. Hij speelt op een cruciale positie en doet dat goed. De laatste wedstrijden legt hij wel erg weinig risico in zijn spel maar dat heeft ook met vertrouwen te maken.
Deze jongen is nog volop in ontwikkeling. Kan alleen nog maar beter worden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:12
Inderdaad, hoop het voor ‘m!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:47
Hij houd in ieder geval een dure Mexicaan op de bank. Vind ik wel sterk van PSV. Gewoon kijken wie het beste speelt en niet het meeste ( heeft ) (ge)kost.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11978
woensdag 13 maart 2019 om 06:59
Goed talent heeft psv goed gedaan om deze jongen zijn contract te verlengen die gaat een goede toekomst tegemoet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 07:02]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:00
Enorme hype geweest om hem. Vind zijn talent wel meevallen prima speler maar geen buiten klasse.
Vind ik leuk
Bengelino +13677
woensdag 13 maart 2019 om 07:40
Dus jij zou hem zaalvoetbal aanraden omdat dat binnen is?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:27
Treurig slechte grap. Maar je probeert het tenminste... 👍
Vind ik leuk
Mitsjel +43
woensdag 13 maart 2019 om 13:15
Kan hem wel waarderen haha
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:11
Net zoals de overhypte de jong
Vind ik leuk
Johnnies +1927
woensdag 13 maart 2019 om 07:01
Goede stap van psv.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:03
Meer een betere stap voor Ajax, dit balletje breed voetballertje gaat de voorspelbaarheid van PSV alleen maar groter maken.
Vind ik leuk
Johnnies +1927
woensdag 13 maart 2019 om 07:04
Het is geen daley blind hoor, tikkie terug tikkie breed.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:12
Tikkie terug is dit nog erger
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:24
Daley Blind is een grootheid vergeleken met dit middelmatige creativiteit ontberende joch.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:03
Wat een haat kerel,volgens mij heeft de fam Rosario je wat aangedaan.
Je komt een beetje zielig over zo haha
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:48
Zoek het doelpunt van van Persie nog eens op, op het wk tegen Spanje. Goed kijken wie de splijtende pass geeft.
Vind ik leuk
Werner1913 +10637
woensdag 13 maart 2019 om 07:50
Tja. Als je 1.000 ballen schiet zal er best een keer een goede tussen zitten. Dat hebben wij met Hendrix ook ;-)
Vind ik leuk
Lucky Kes +7038
woensdag 13 maart 2019 om 09:05
Bekijk die goal van Castaignos eens terug in een oefgenpotje van Twente in Spanje.
Echter.................geen wereld spits.
Niet eens een boven gemiddelde spits...................
Zelfs een waardelose spits............
Ondanks die wereldgoal die ook echt over de hele wereld ging..........................
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:42
Je moet je toetsenbord eens schoonmaken
Vind ik leuk
Lucky Kes +7038
woensdag 13 maart 2019 om 10:15
Maar je snapt 'm toch of niet?
Jij hebt het over die ene wereld pass jaren geleden.
Ik heb het over die ene wereldgoal ook jaren geleden.
Oh nee, Ajacieden zijn bij voorhand al wereldsterren.
Zelfs als ze nog in de leiding van hun vader zitten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:15]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:22
Ik zeg niet dat Blind een wereldster is, ik zeg alleen dat de frame "tikkie breed" een beetje overdreven is. Bovendien moet je niet vergeten dat Blind centraal achterin staat, en heeft als dusdanig niet de taak om het spel open te breken. Toen ze Blind op het middenveld zetten had hij veel meer diepte passes, waaronder die naar v Persie. Die pik ik eruit omdat ie beroemd is.
Vind ik leuk
Nistel +3710
woensdag 13 maart 2019 om 09:42
Als je al zover terug moet gaan in de tijd om een uitzondering te vinden, zegt dat wel meer dan genoeg!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:02
Mr. Balletje Breed
Vind ik leuk
Rabarber +4344
woensdag 13 maart 2019 om 07:07
De nieuwe Bazoer.
Vind ik leuk
3Bier +14323
woensdag 13 maart 2019 om 07:12
Ja nu weten we het wel
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:17
Meneer balletje breed he?
Vind ik leuk
Lucky Kes +7038
woensdag 13 maart 2019 om 09:06
Net als...................;-)
Vind ik leuk
Mirkoff! +688
woensdag 13 maart 2019 om 07:34
Sneu kind, dit is je zoveelste domme reactie in deze topic. Wat wil je er nou mee bereiken dan?
Vind ik leuk
Aliassmits +321
woensdag 13 maart 2019 om 07:07
Eerst wachten totdat het contract werkelijk getekend is, we hebben het toch over mino raiola?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:14
Stelling: nee.

Ik vind Rosario de minste, zeker niet slecht maar de rest is verder. Ook die overtredingen die hij soms maakt, ik zie liever op zijn plaats Sadilek, Ittharan, Guti of zelfs Pereiro
Vind ik leuk
Asje Menou +721
woensdag 13 maart 2019 om 07:32
Eens, Niet echt een speler die wat toevoegt op het middenveld, maar misschien zou hij wel een goede centrale verdediger kunnen worden als hij wat meer ervaring heeft.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:24
Zeer overschat maar valt op omdat er iemand naast hem loopt van het niveau dordrecht
Vind ik leuk
Asje Menou +721
woensdag 13 maart 2019 om 07:35
Ja, die Hendrix is een traag braaf dravertje waar PSV geen reet aan heeft. Zijn contract is volgens mij met een jaar verlengd, dus ik vermoed dat ze hem het liefst verkopen aan het eind van het seizoen. Zeer middelmatige speler die niet geschikt is voor de top van de eredivisie. Of had je het over iemand anders ?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 07:35]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:37
Precies over hem. Die jongen die er voor loopt dat is een ander verhaal dat is het niveau wat ze na moeten streven
Vind ik leuk
Asje Menou +721
woensdag 13 maart 2019 om 07:40
Ihattaren.Ik vind het moeilijk om hem in te schatten. Hij oogt wat traag, maar zijn techniek is een stuk beter dan die van Hendrix, en hij raakt minder snel in paniek in de kleine ruimte. Hij is natuurlijk nog jong, dus er zit nog wel behoorlijk veel rek in.
Vind ik leuk
Wesley Ewa +282
woensdag 13 maart 2019 om 07:26
Toch wel knap van psv al is het wel maar 1 jaartje
Vind ik leuk
Werner1913 +10637
woensdag 13 maart 2019 om 07:51
?? Contract liep tot 2020 en nu tot 2023. In mijn beleving is dat drie jaar.
Vind ik leuk
Wesley Ewa +282
woensdag 13 maart 2019 om 08:01
Ohh haha sorry wijsneus 😂. Las het verkeerd kan keer gebeuren
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 08:30
Fijn dat je dat van jezelf zegt dat dat een keer kan gebeuren 😂😂😂😂 . Ben je toevallig voor ajax?
Vind ik leuk
Wesley Ewa +282
woensdag 13 maart 2019 om 09:24
Ja wat maakt dat in godsnaam uit ? Ik wilde alleen maar zeggen dat ik het knap vind van psv dat ze Raiola zo ver krijgen . Wat ajax moeilijk lukt . Sorry hoor wilde psv een compliment geven weer niet goed..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:38
Mijn excuses dan. Ik pakte de verwijzing "wijsneus" en het vermelden dat het een keer kan gebeuren anders en blijkbaar verkeerd op. Ook dat kan gebeuren 😉
Vind ik leuk
Wesley Ewa +282
woensdag 13 maart 2019 om 14:09
Haha geen probleem. Deze site heeft veel misverstanden en uitlok gozers . Maar ik ben wel is waar voor ajax maar probeer altijd eerlijk en netjes te blijven . Want we zijn misschien wel de 2 beste clubs van Nederland . Maar toch heel verschillend met spelwijze en met zaken gozers omgaan. En buiten Nederland kijken ze bijna allemaal neer op ons... dus hoe beter ajax en psv het doen. Hoe eerder we hun monden kunnen snoeren haha
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:07
Helemaal goed 👍
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1088
woensdag 13 maart 2019 om 07:39
Rosario, van het gehalte Hendrix.... leuk om op je feestje te hebben maar gaat ie weg mis je er niks aan
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:53
Hier onderschat je Jorrit, zeer belangrijk in een team zo een speler!
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1088
woensdag 13 maart 2019 om 08:27
Tja en geen club die interesse heeft, onderschatten ze hem dan allemaal?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:55
Geen idee, maar ik vind dat mensen hem vaak beoordelen of de dingen waarvoor hij niet in het veld staat. Je hoeft geen steekbal te verwachten van hem bijvoorbeeld. Maar als je ziet hoeveel ballen hij onderschept, soms naast Luuk de Jong druk staat te geven met zo veel energie die hij in de wedstrijd stopt is hij gewoon een van de beste op zijn positie qua ballen veroveren. Laat die andere dan maar lekker voetballen..
Vind ik leuk
Asje Menou +721
woensdag 13 maart 2019 om 11:32
Zie je ook wel eens hoe vaak hij verdedigend steken laat vallen en hoe langzaam hij is. Volgens mij doet hij wel twintig seconden over de honderd meter. Het is geen voetballer die PSV naar een hoger niveau kan tillen. Toen Guardado nog bij PSV speelde leek hij best sterk, maar nu deze weg is kun je duidelijk zien dat hij hoogstens een waterdrager is. Die hebben we niet nodig op ons middenveld. We hebben echt heel hard een creatieve middenvelder nodig.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:36
Hij is de laatste weken idd uit vorm (zoals de rest van het team. Maar in de eerste seizoenshelft en zeker in het begin van het seizoen vond ik hem een van de uitblinkers. Maar ik heb dan ook een beetje een zwak voor zo een spelers :P
Vind ik leuk
Asje Menou +721
woensdag 13 maart 2019 om 11:40
Ik krijg echt een slecht humeur als ik hem zie klooien links op het middenveld. Echt vreselijk. Het zal vast wel een aardige gozer zijn, maar hij laat wel heel veel steken vallen in verdedigend opzicht.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:05
toch appart om te zien dat twee mensen zo een verschillende mening kunnen hebben :)
Vind ik leuk
Asje Menou +721
woensdag 13 maart 2019 om 12:46
Het zij zo. Het gaat me niet lukken om je te overtuigen, dus ik moet me er bij neerleggen. Het ga je goed Dennis.
Vind ik leuk
Jozef +44347
woensdag 13 maart 2019 om 07:39
Verlengen en Raiola...

Even wachten...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:05
Wij zijn Ajax niet. Wij hebben nooit problemen met Raiola gehad.
Vind ik leuk
Jozef +44347
woensdag 13 maart 2019 om 14:32
We zullen zien. Malen en deze jongen moeten nog tekenen en zitten bij Raiola. Verhaal klinkt me net iets te bekend....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:44
Goede ontwikkeling om het contract open te breken en te verlengen. Dat zorgt voor rust.
En de andere spelers die hun opties afwegen. Het gaat erom dat je in je hart gelukkig bent en in een fijne groep lekker kunt presteren. Geld is iets waar ze zich geen zorgen over hoeven te maken als ze bij PSV spelen.

Kijk bij real madrid verdient Bale € 28 mio per jaar. Maar wordt hij niet gepruimd door de trainer of het publiek en speelt hij maar weinig. Dan maar liever € 2,8 miljoen per jaar en genieten van de prestaties en op handen gedragen worden. Want ook met dat 'lage' salaris heb je meer dan genoeg tot je pensioen als je geen gekke dingen doet.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3991
woensdag 13 maart 2019 om 07:48
Vreemd dat Raiola hem niet weet te slijten in Italie.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 07:52
Zit even in een dipje maar komt er wel
Vind ik leuk
Isakson +173
woensdag 13 maart 2019 om 08:03
Is dit nieuws uit Eindhoven of Amsterdam en wie is daley blond😉?
Vind ik leuk
3-0achter +306
woensdag 13 maart 2019 om 08:17
Rosario wordt bijgestaan door zaakwaarnemer Mino Raiola.

Die is volgend seizoen weg ondanks een verbetert contract.
Ik snap die voetballers niet die met Mino in zee gaan. Geld is de drijfveer in het voetbal.
Vind ik leuk
Nistel +3710
woensdag 13 maart 2019 om 09:49
PSV heeft geen probleem met Raiola.

En voetballers hebben andere belangen dan voetbalclubs, dus voor hen is Raiola meer dan prima. Uiteindelijk zal de speler echt wel een stem in het geheel hebben. En de één pakt liever nu een zak geld op de gok van een doorbraak op een hoger niveau (en de zekerheid van een flinke bankrekening), de ander ziet meer in geleidelijke ontwikkeling. Raiola is er om dat te faciliteren, hij is geen loopbaanadviseur.
Vind ik leuk
Couto76 +1121
woensdag 13 maart 2019 om 08:35
Ben nog steeds niet overtuigd van deze Rosario. Leuke voetballer voor de eredivisie, maar geen topper en (nog) niet goed genoeg voor Oranje.
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1101
woensdag 13 maart 2019 om 08:45
Mooi. Dan kunnen we nu Hendriks verkopen.
Vind ik leuk
Asje Menou +721
woensdag 13 maart 2019 om 11:34
Dat gaat hopelijk aan het eind van dit seizoen gebeuren. Die heeft een contractverlenging van maar een jaar gekregen, dus dan zijn de intenties van de club wel duidelijk volgens mij.
Vind ik leuk
Smithsonian +43325
woensdag 13 maart 2019 om 09:17
En weer raiola. Man man.
Vind ik leuk
buddha +10895
woensdag 13 maart 2019 om 09:17
doen ze goed. alleen hierdoor al zal zijn afkoopsom stijgen.
Vind ik leuk
Janste +351
woensdag 13 maart 2019 om 09:29
Lekker verkopen. Zo goed is hij ook weer niet
Vind ik leuk
rinirat +3541
woensdag 13 maart 2019 om 09:46
Deze jongen is een beetje gehyped, nu ver terug gezakt,
Vind ik leuk
Donnygo +4956
woensdag 13 maart 2019 om 13:55
22 al? beetje een laat komer dan als talent. Goede zaak, alleen is het afwachten want met Raiola weet je het nooit.
Vind ik leuk
Ray01 +145
woensdag 13 maart 2019 om 14:57
Hoeveel doelpunten scoort hij..? Je moet bijv flinke scorend vermogen hebben en of ook erg dreigend zijn en of andere bijzondere eigenschappen bezitten om in aanmerking te komen voor Oranje.. Dat zie ik niet zozeer bij hem..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws