Feyenoord-fans komen in opstand: Het loopt volledig uit de hand

Feyenoord-fans komen in opstand: "Het loopt volledig uit de hand"

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 09:30wo 13-03-2019 om 09:30

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 15:17wo 13-03-2019 om 15:17

Dat een deel van het Feyenoord-publiek van plan is om het thuisduel met sc Heerenveen te boycotten, levert gemengde reacties op in Rotterdam. De boycot komt voort uit een straf die de KNVB eerder deze week oplegde aan Feyenoord. Omdat er tijdens de ontmoeting met PSV vuurwerk werd afgestoken in De Kuip, moet Vak S volledig leegblijven tijdens de wedstrijd tegen Heerenveen. 

Een groep Feyenoord-fans wil zich solidair verklaren met de fans die niet welkom zijn. "Een lege Kuip is natuurlijk wel een signaal naar de KNVB toe", stelt Mark de Bokx, lid van de Supportersraad van Feyenoord, in gesprek met RTV Rijnmond

"Het collectief - een vak - wordt gestraft voor het feit dat er vuurwerk is afgestoken. De straf is buitenproportioneel. Een boete is ook niet mooi, maar daar kun je nog mee leven. Maar dat een heel vak niet mag komen om te supporteren, is een beetje het begin van het einde. Wat gaat er straks komen? Waar eindigt dit?"

Hij vindt de straf van de KNVB buitenproportioneel, omdat ook onschuldige fans de dupe zijn. "Zij worden nu gestraft. Vuurwerk hoort erbij. Het is onderdeel van de supporterscultuur. Vooral aan de Noordzijde, waar Vak S zit. Dat vak neemt vaak het stadion mee op sleeptouw."

"Je zit bijna te wachten op het feit dat er gespeeld moet worden zonder publiek. Ga bij elkaar aan tafel zitten, spreek dit door en probeer een oplossing te vinden. Op deze manier loopt het volledig uit de hand."

Lees ook: Feyenoord-fans boycotten wedstrijd na straf KNVB: 'Iedereen vindt pyro mooi'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 09:34
Eensgezindheid kan geen kwaad maar je dupeerd er je ploeg mee
Vind ik leuk
Zultkop +6651
woensdag 13 maart 2019 om 09:35
Stam+T
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 09:36
dus de supporters zijn belangrijker dan de club?
de knvb legt dit op, dan laat je je team toch niet in de steek??

ga dan een of andere pyro-actie houden daar in de bossen van zeist!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:39]
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6180
woensdag 13 maart 2019 om 09:37
Ja
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
prima, ik ben voor feyenoord en niet alleen voor vakkie s
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6180
woensdag 13 maart 2019 om 09:40
Moet je zelf weten, ik heb me nog nooit zo gedistantieerd gevoeld van de club als dit moment. De kloof tussen club en supporters wordt groter en groter, precies zoals het bestuur het wil zien. Alleen nog de makke supporters met hun klappertjes blijven na verloop van tijd over, zonder enige wanklank lekker braaf blijven zitten
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:02]
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 09:42
dat ben ik wel met je eens. afstand is groter dan ooit.
maar dr komt n moment, dan zijn al die passanten weg en dan blijft er n mooie club over, die ik altijd heb gesteund.
daar veranderen een aantal van die paaseieren in t dwaasgebouw of pipo's in zeist niets aan
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:45
Goeie reactie van je, en ik heb al geschreven dat dit Kut bestuur Feyenoord helemaal kapot maakt.
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 09:55
dat dus! als ze al dat geld dat nu al in FC zit hadden geïnvesteerd in de spelersgroep, dan had er nou veel meer kwaliteit gelopen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:10
Je moet niet alleen naar Feyenoord city kijken. Er moest ook geld terug naar VVF mensen die klaar stonden voordat onze club echt naar de klote ging.
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 10:12
klopt, dat kost veel geld, maar denk dat die jongens wel met t juiste hart naar de club kijken.
FC heeft alleen nog maar geld gekost, dr staat niets, steun wordt steeds minder en ik ben bang dat dit de club financieel de kop gaat kosten
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:22
Het plan moet sowieso bekeken worden door de deskundige binnen Feyenoord en onafhankelijke personen. Het plan moet berekend worden en doorgerekend worden. Daarnaast moeten mensen binnen Feyenoord goed beseffen die de knopen gaan doorhakken over (feyenoord city) dat als dit zonder nadenken verkeerd gaat, zij heel veel narigheid over zich heen zullen krijgen. Dus zij moeten zich heel goed laten informeren
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 10:24
ik denk dat ze vooral op de 25 mln inkomsten zitten te kwijlen. maar die gaan er in een half vol stadion ook niet komen...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:59
Feyenooitcity 😂😂 Iets met een droom
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:14
Vandaar ook droomparken als hoofdsponsor straks. Je zet jezelf echt behoorlijk voor schut met zo n sponsor
Vind ik leuk
Grijs +1328
woensdag 13 maart 2019 om 12:36
Je bedoelt 'omdat' de club naar de klote ging ipv 'voordat'. De club is in 25 jaar niet zo gezond geweest dan nu.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:24
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:45
van Geel heeft al niks meer te vertellen, hij mag alleen nog meldingen geven dat er b.v. iemand heeft bij getekend.
De VvF maken momenteel de dienst uit.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:03
gelukkig dan maar .maar het wordt ook eens tijd dat VvF .om zijn ontslag eisen ,of anders geen euro meer in feyenoord steken
Vind ik leuk
Grijs +1328
woensdag 13 maart 2019 om 12:33
'De kloof wordt groter gemaakt' wordt er dan gezegd. Maar wie zorgt er voor die kloof dan?

Voorbeeld: 10 a 15 jaar geleden was een fakkel vrij sporadisch en dat heeft Feyenoord ook heel lang gedoogd. Het is nooit legaal geweest.

Nu is het niet meer sporadisch, maar moet het volgens de supporters de standaard zijn. No pyro, no party. En kleinschalig is het ook niet meer. De waarschuwingen en boetes lopen torenhoog op en Feyenoord kan het gewoon niet langer gedogen.

Is het dan Feyenoord, dat zich aan de(zelfde) regels houdt, maar deze strenger naleeft, dat zorgt voor de kloof of zijn het de supporters, die het zelf steeds bonter maken en schijt hebben aan de huisregels?

En waarom zou Feyenoord dan alleen maar supporters willen met klappertjes? Omdat de huisregels worden aangehouden? Omdat een aantal fanatieke fans structureel schijt hebben aan de huisregels? Of slaat je opmerking echt ergens op en worden er ook ineens stadionverboden uitgedeeld voor zingen, schreeuwen en juichen? Zeg maar zoals het er voornamelijk aan toe ging voordat 'de kloof' er was?
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6180
woensdag 13 maart 2019 om 12:51
Ik doel niet alleen op het vuurwerk hoor, mocht je dat denken
Vind ik leuk
Grijs +1328
woensdag 13 maart 2019 om 13:31
Ik vind dat roepen over die 'kloof' iets typisch van de laatste jaren. Een nieuw bedacht stokpaardje, dat nergens op slaat. Wat is die 'kloof' dan precies? En hoe heb je daar last van als supporter?

Volgens mij mag je nog steeds zingen, springen, schreeuwen, vloeken en tieren. Je mag nog je (normale) spandoekje maken en meenemen. En dat zijn al jaren de regels.

Dus waarom wordt die 'kloof' dan groter? Omdat Feyenoord dezelfde regels hanteert of omdat het publiek extremer wordt en steeds meer zijn eigen gang gaat?

En waar komt de stelling vandaan dat Feyenoord alleen maar publiek met klappertjes zou willen? Zeg je dat omdat de huisregels worden nageleefd?

Het is in mijn ogen allemaal populistisch gelul en ongefundeerde stemmingmakerij om de eeuwige hetze naar het bestuur te kunnen behouden.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6180
woensdag 13 maart 2019 om 14:22
Spandoeken moeten aan allerlei vereisten vokdoen, want stel dat er eens een kritisch noot op zou staan.....

Trainingen die haast allemaal besloten zijn (enerzijds begrijp ik dat goed, wanneer dat in het veld terug te zien is. Maar dat is onder Gio niet bepaald het geval)

Laatste training voor Klassieker.

Eindeloze gesteggel over het nieuwe stadion zonder enige transparantie, wat inmiddels al vele miljoenen heeft gekost.

Niet kloppende informatie over jeugdbeleid (het niet instappen in de piramide) en supporterszaken.

Prima dat jij aan het profiel van V Geel en De Jong voldoet, ook wel 'klant' genoemd.
Maar dat is niet meer de club waar ik van houd. We zijn een kille, enge club aan het worden geleid door mensen die het niet in zich hebben een club van dit formaat te besturen. Raar he, dat steeds meer supporters zich beginnen te roeren...
Vind ik leuk
Grijs +1328
woensdag 13 maart 2019 om 15:07
Spandoeken moeten al 20 jaar pro-Feyenoord zijn; invalide punt dus.

Besloten trainingen zijn een vorm van het 'topsportklimaat'' dat geëist word. Dat jij dat niet terugziet in het spel is echt geen enkel argument om het daarom maar niet te doen. (Bovendien maak je je eigen mening wel erg belangrijk zo.)

Daarnaast kan je nog steeds naar de trainingen, maar moet je nu eerst naar je agenda kijken. Wauw, wat een kloof...

Laatste training voor klassieker: goed voorbeeld! 20 jaar geleden was dat namelijk nog niet zo'n pyro-feest als dat het nu is. Maar nu er terug wordt gegaan naar normalisatie, wordt er ineens een kloof gecreëerd?

Dat stadionargument; ook weer een drogreden. Hoeveel transparantie wil je hebben voordat je tevreden bent? Je kan bijna alle documenten bekijken. Daarbuiten; het spel wordt nu in de politiek en bij de banken gespeeld. Dat gaat al-tijd achter de schermen. Moet er voor Feyenoordsupporters een uitzondering gemaakt worden?

Misschien bedoel je dat je betrokkenheid mist, maar die fase is nog lang niet aangebroken...

En welke leugens zijn er verspreid over het jeugdbeleid?

Dat je me nu ook als ideale 'klant' probeert weg te zetten (in jouw ogen is dat vast ook minderwaardig) spreekt boekdelen. Anderen veroordelen en in een verdomhoekje stoppen omdat diegene het niet met je eens is. Uiterst zielig.

Maar goed, ik heb dan weer geen fakkeltje nodig om sfeer te maken, al jaren niet...

Edit; Wat ik eigenlijk vooral lees zijn je eigen frustraties die je op één hoop gooit. Dat heeft echt niets met een kloof te maken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:09]
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
donderdag 14 maart 2019 om 08:52
we zijn altijd een club van het volk geweest, iedereen was een stukje feyenoord.
de heren in het maasgebouw hebben de club nu toegeëigend, en varen een nieuwe koers, waarbij het gaat om geld. dat is iets totaal anders dan waar rotterdam bekend om staat: met elkaar keihard werken voor resultaat.
als de supporters en de club zijn groot geworden met die mentaliteit, kun je niet vanuit een gebouw ineens andere clubmentaliteit brengen. dat werkt niet. niet bij feyenoord en bij geen één organisatie. dan is er dus die kloof. de directie van feyenoord heeft de afgelopen jaren steeds meer regeltjes aangescherpt tegen de supporters. dat irriteert. de club is van hun geworden en niet meer van allemaal.
Vind ik leuk
Grijs +1328
maandag 18 maart 2019 om 13:08
Een late reactie, maar ik kan me niet vinden in je verhaal. Hoe hebben de heren in je Maasgebouw dan de club toegeëigend? Hoe is dit anders dan onder vd Herik?

Verder is Feyenoord commerciëler geworden, zoals elke voetbalclub. Maar dat is ook al 20 jaar geleden ingezet. En ook toen werd er qua beleid niets 'samen gedaan met supporters'.

Het grote verschil met vroeger is dat supporters anno nu daadwerkelijk denken dat supporters alles horen te bepalen. In mijn ogen is het gevoel van de kloof gewoon een onterecht gevoel van machtsverlies. Een macht die het Legioen nooit heeft gehad, maar zichzelf de laatste jaren wel toedichten. Sinds de leus 'wij zijn Feyenoord' lijken supporters het idee te hebben dat ze een bepaalde recht op macht hebben ofzo.

Overigens hebben Feyenoordsupporters veel meer inspraak dan vroeger. Heb niet het idee dat Red de Kuip ook maar een voet tussen de deur had gehad onder vd Herik. Eigenlijk heb ik het gevoel overgehouden dat de jaren 90 meer een ontransparante bende was (vandaar alle verborgen lijken), waarbij het publiek juist weinig inspraak had. Het is een club van het volk, maar dat betekent niet dat volk alles maar beslist.

Nee, ik denk dat 'de kloof' vooral bij de misplaatste houding van bepaalde (losgeslagen) supporters ligt. Supporters die koste wat kost vuurwerk moeten afsteken en het dood normaal vinden dat Feyenoord de boetes betaald (want er zit een percentage voor calamiteiten in de ticketprijs verwerkt...).

Aan de ene kant kan je de reden leggen bij het feit dat de regeltjes aangescherpt (of gehandhaafd) worden. Maar ik zou het zelf meer zoeken in asociale supporters die zich nooit iets hebben aangetrokken van de regels en de club proberen toe te eigenen. Nu ze niet meer kunnen doen en laten wat ze willen, beginnen ze wild om zich heen te slaan.
Vind ik leuk
Kaar +3115
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
Eens, wat een onzin dit.
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 09:39
ja toch? niet dan?
je steunt je cluppie toch?
Vind ik leuk
Kaar +3115
woensdag 13 maart 2019 om 09:41
Zeker te weten. Ik ga ook zeker gewoon naar de wedstrijd die avond.
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 09:43
zo leg ut
Vind ik leuk
Dani82 +3357
woensdag 13 maart 2019 om 09:49
Ik vind het ook maar vreemd.
Ze willen een signaal afgeven aan de knvb. Ik denk niet dat er iemand is bij de knvb die een minuut minder slaapt omdat feyenoord een duel gaat boycotten door een vak leeg te laten
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 09:50
precies, die lachen zich een breuk als ze dat doen
Vind ik leuk
Fc uuuuu +377
woensdag 13 maart 2019 om 09:57
Idd of het de knvb wat kan schelen dat een stadion niet vol zit.
Vind ik leuk
RenW +4266
woensdag 13 maart 2019 om 12:32
Die vuurwerkgooiers slapen er ook niet minder om, raar dat niemand het hier over de veroorzakers heeft. Laat de verongelijkten en echte supporters, die apenkoppen eens aanpakken en ze het stadion lekker uitflikkeren
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 12:34]
Vind ik leuk
Dani82 +3357
woensdag 13 maart 2019 om 13:07
Klopt maar dat is niet een heel vak, die het vuurwerk gooit natuurlijk. Ze willen een heel vak straffen
Vind ik leuk
RenW +4266
woensdag 13 maart 2019 om 13:14
Nee maar het viel me op dat, iedereen hier de schuld krijgt, behalve de schuldigen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:56
Ik geloof ook niet dat er iemand van de KNVB wakker gaat liggen omdat Feyenoord in een lege kuip speelt .
Het gebaar van de Feyenoord supporters is misschien mooi naar hun mede supporters toe , maar ik zie er het nut niet zo van in .
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:13
Misschien moeten wij maar solidair zijn met feyenoord! Heel nederland boycotte, ook tegen geen uit-supporters. Denk dat je dan met zijn alle een statement maakt, dat voetbal van ons is en niet van de niets zeggende moraal ridders van die nep bond. Dus Mischien een idee om met alle supver van clubs om de tafel te gaan! Eendracht maakt macht zeggen wij bij PSV!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:20
Ja de supporters ZIJN namelijk de club technische staf spelers directie spelers zijn allemaal passanten.
Wij blijven wij zijn Feyenoord niet hun.
Ik al 18 jaar ALLES geweest in de kuip.
Alles wat er nu zit heb ik zien komen en zal ze ook weer zien gaan.
Dus ja supporters zijn t belangrijkste
Vind ik leuk
Mario 1 +2384
woensdag 13 maart 2019 om 11:50
Man word in de stad beroofd , het is niet duidelijk wie het was.
Al het winkelend publiek wordt opgepakt.!!!
????
KNVB dit kan en mag niet.!!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:21
Dit doen ze in Nederland toch al lang zo .
1 Marokkaan pleegt een overval en heel de gevangenis zit vol met onschuldige Marokkanen .
Oh nee , wacht ....
Vind ik leuk
Ikkuh +2001
woensdag 13 maart 2019 om 11:50
Ja, zonder supporters geen club....
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4471
woensdag 13 maart 2019 om 09:36
Jaap stam met een natte t
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
=Stamt
Vind ik leuk
Metal +3267
woensdag 13 maart 2019 om 09:43
Dat leren ze wel als Stam trainer is komend seizoen :)
Vind ik leuk
Zultkop +6651
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
hahaha, als je niet doet wat jaap zegt krijg je stam zijn t? Of geen t in de pauze....
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
woensdag 13 maart 2019 om 09:57
Jaap Stam + Thee?🍵
Vind ik leuk
SanKev +1072
woensdag 13 maart 2019 om 10:13
:D
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:13]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:23
Goeie, maar in de tekst zag ik "suporteren" en ik moet eerlijk zijn daar had ik ook nog nooit van gehoord (dacht zelf aan "supporten") en ik denk niet dat vierde-ster geld krijgt voor zijn bijdrage.
Maar de schrijver van dit artikel misschien wel (al vond ik de voorwaarden die in de vacature stonden ook niet echt duidelijk).

😉
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:34
Welke vacature?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:05
Tijdje geleden stonden er advertenties voor moderator en medewerker VP gezocht.
Heb jij waarschijnlijk gemist dan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:12
Die medewerker heb ik dan inderdaad gemist. Die moderator heb ik wel gezien. Die krijgt gewoon niets. Een keer naar een wedstrijd toe. Daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan, maar salaris werd niet genoemd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:43
Volgens mij stond er ook iets van 600€ (of dat was twv).
Anyway, gezien de kwaliteit van de berichtgeving soms, zou het ze sieren wèl iemand (‘goed’) te gaan betalen.
Deze site lijkt mij nu goed genoeg bezocht.

😊
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:50
Zou goed kunnen dat het twv is. Voor een heel jaar lang dit forum met querilanten, betweters en fanaten in de gaten houden. Ruim onder betaald natuurlijk.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1821
woensdag 13 maart 2019 om 10:38
Stam+t...dacht dat Stam pas volgend seizoen naar de Kuip ging???😂😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:13
Jaap Stam + t
Vind ik leuk
Quaresma +5893
woensdag 13 maart 2019 om 09:36
Alsof het nog ene ruk uitmaakt dit seizoen
Vind ik leuk
KCP +750
woensdag 13 maart 2019 om 09:46
Onzin de gigantische hoeveelheid vuurwerk slachtoffers in voetbalstadions is on accepteerbaar. We krijgen elke wedstrijd onsmakelijke foto’s in de JCA te zien. Deze Feyenoorders moet je eerder een levenslang stadion verbod geven totaal de beeld met de werkelijkheid verloren.
Vind ik leuk
Metal +3267
woensdag 13 maart 2019 om 09:48
Zwaar vuurwerk moet ook niet kunnen. Maar Bengaals vuur is toch prachtig?
Vind ik leuk
lexy88 +1703
woensdag 13 maart 2019 om 09:54
Dan moet je die discussie voeren vóórdat je dat vuurwerk afsteekt en dus de regels overtreedt. Als je de regels overtreedt en straf krijgt, gewoon accepteren. Wat een kleuters dat je dit nog moet uitleggen euggenlijk. En het zal de KNVB een rotzorg zijn joh
Vind ik leuk
mcmodd +27346
woensdag 13 maart 2019 om 10:24
Als je weet dat dit de club een boete kost, vervolgens een verdergaande strafmaatregel oplevert van de KNVB, wat is er dan nog leuk aan vuurwerk? O, omdat je vindt dat het erbij hoort? Dan moet je de bijhorende boete ook maar samen betalen. Dat wordt heel duur vuurwerk. De prijs daarvan doorschuiven naar de club is absoluut niet solidair. Ook al denk je dat je gelijk hebt, stoppen man, want je krijgt het niet.

Bovendien, bedenk: het vuurwerk zal zwaarder worden naarmate het (meer) wordt toegestaan. Het gevaar op ongelukken neemt dan navenant toe. Dat wil je toch ook niet? Gebruik allemaal toch die grijze cellen, die heb je niet voor niets. En met het wegsturen van het bestuur ben je er niet, elk bestuur zal worden gehouden aan wat de KNVB je aan regeltjes oplegt, dus ook opvolgende besturen zullen wel moeten luisteren. Uiteindelijk wil niemand meer in dat bestuur zitten. Je laat je toch niet expres als een Jan Doedel behandelen? Of benadelen door je supporters? Zie af van vuurwerk en zie dat je allemaal weer snel een topclub in Nederland wordt genoemd, werk daaraan!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:38
Allemaal Peter R de Vriesjes. Zelf op het gaspedaal stampen en dan gaan lopen janken dat ze een boete krijgen waarbij de hoogte van de overtrwding ook al naar beneden bijgesteld is. Die sfeerjongens mogen ook helemaal niets toch? Geen spandoeken ophangen met 020 er op. Niet zwemmen in fonteintjes. Etc etc. Gewoon straf accepteren als je naast de pot pist. Savonds een vent smorgens een vent riepen wij vroeger in dienst als er weer eens iemand te veel gezopen had de avond er voor.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 14:40]
Vind ik leuk
KCP +750
woensdag 13 maart 2019 om 17:58
Bengaals vuur?? Dit zijn SOS flairs je weet wel vuur wat ook onderwater blijft fikken! Deze dingen koop je ook niet zo maar bij scheepvaarts winkels.
Vind ik leuk
ronnieb +686
woensdag 13 maart 2019 om 11:22
Nepnieuws. Jaren 90 ging ik elke wedstrijd, hoogtijdagen van de Pyro. Hele stadion stond in de "fik". Nooit een brandwondje gezien. Nooit. Als je schrijft "gigantische hoeveelheid vuurwerkslachtoffers in stadion" dan zijn de statistieken tegen je. Er is trouwens nieuw "koud" bengaals vuurwerk in ontwikkeling wat ook door water geblust kan worden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:01
Was ook exact mijn reactie. Ben nog nooit 1 vuurwerkslachtoffer tegengekomen nav het afsteken v fakkels in voetbalstadions 👊
Vind ik leuk
KCP +750
woensdag 13 maart 2019 om 17:57
KNVB heeft meerdere foto gepubliceerd van meerdere slachtoffers
Vind ik leuk
KCP +750
woensdag 13 maart 2019 om 17:56
Bengaals vuur🤣🤣🤣. Koud🤣🤣🤣🤣. Stop er een in je gezicht hahaha


Maar effe zonder dollen het zijn SOS noodsignaal hulpmiddelen voor de scheepvaart. De shots heten flairs en doven niet ook niet volledig onder water.


Maar soweerso koud vuur 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
KCP +750
woensdag 13 maart 2019 om 18:01
https://www.joostenwatersport.nl/veiligheid/signalen-bij-nood/nood-vuurwerk


Koud he🤣🤣🤣 spring onderwater en steek er een af en hou hem tegen je aan kijken of hij brand🤣🤣🤣 of überhaupt uit zal gaan🤣🤣🤣

En deze pro shit steken de meeste af geen sterretjes pik🤣🤣🤣
Vind ik leuk
companen +2197
woensdag 13 maart 2019 om 11:37
Wat een knuppel ben jij.. welke slachtoffers? Dat beetje van tegenwoordig, Feyenoord europees bv. tegen Monaco of Ajax tegen Torino dat was pas vuurwerk. Zulke figuren als jij verdienen levenslang stadionverbod met je onzin.
Vind ik leuk
KCP +750
woensdag 13 maart 2019 om 17:51
Welke slachtoffers? Zie de KNVB site voor gruwelijke brandwonden
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:57
Hoeveel zijn dat er dan? Ik heb namelijk in 'mijn' voetbalstadion (NAC Breda) nog nooit 1 vuurwerkslachtoffer ontmoet. Let wel.. Heb het over de sfeerverhogende fakkels, geen vuurwerkbommen oid.
Vind ik leuk
KCP +750
woensdag 13 maart 2019 om 17:54
Je weet dat vuurwerkbommen uit gaan onder water en... SOS signaal voor de scheepvaart vrolijk verder branden. “Fakkels” zijn juist het grootste probleem. In de arena krijgen we wekelijks gruwelijke foto’s hiervan op het scherm bij het omroepen van het vuurwerk verbod.
Vind ik leuk
Metal +3267
woensdag 13 maart 2019 om 09:46
De KNVB houdt niet van sfeer. Het zijn net politici. Zodra het voor de burger leuk en aantrekkelijk wordt, dan moet je snel iets verzinnen om dat tegen te gaan.
Zolang het in overleg gaat en er geen gevaarlijke situaties ontstaan snap ik niet wat er op tegen is om een feestje te bouwen. Hoe meer sfeer in een stadion, hoe beter toch?
Spreek met elkaar af hoe het vuurwerk mag worden afgestoken, waar het neergegooid mag worden en tot welk moment. Na afloop zelf de rommel laten opruimen en klaar. Dat is voor iedereen toch te doen?
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 09:48
Lijkt mij wel ja maar de KNVB dult geen tegenspraak of inmenging ....zij maken de regels en dat heb je maar uit te voeren ....beetje oost Europees
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2736
woensdag 13 maart 2019 om 10:24
Vind het wel terecht er zijn altijd leipo's (heel veel) die er toch nog mee gaan lopen gooien, dat is niet tegen te gaan. Als ik 140 rij tegen de regels in moet ik ook een
boete betalen. Vuurwerk is toegestaan zolang het professioneel uitgevoerd word. Dat ze hier om zeiken is natuurlijk gewoon kinderachtig de onschuldige mensen zijn al de dupe door deze actie en dan willen ze het ook nog eens met de rest gaan proberen te boycotten? Vreemd verhaal Neem het aan en leer hier van ze wisten van tevoren dat dat tegen de regels is. No pyro No Party maar ga het dan organiseren als supporters club zijnde.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 10:30
Meestal worden onschuldige de dupe van de acties zoals je zegt en dan is het leed niet meer terug te draaien....bij Ajax word er wel professioneel vuurwerk afgestoken en ik hoop voor de supporters van Feyenoord dat er ook zo compromis komt
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2736
woensdag 13 maart 2019 om 10:33
Dat zou voor hun mooi zijn inderdaad zolang ze er maar van leren. Vind het sneu voor de onschuldige er tussen. Laat staan dat de rest het door iets wat vak s ook gaan doen niet te komen supporter die zijn gek als ze dat doen.
Vind ik leuk
3Bier +14423
woensdag 13 maart 2019 om 10:36
Hoewel ik de straf van de KNVB wel erg buitenproportioneel vind, ben ik het niet volledig met je eens. Waar in Europa is de beste sfeer in de stadions? Engeland. En zie je daar vuurwerk op de tribune? Nooit! Dat vuurwerk wordt hier heilig verklaard maar de sfeer in het stadion wordt gemaakt door de supporters, niet door het vuurwerk.
Ik ben zeker niet tegen vuurwerk in de stadions, maar mocht het verboden worden lig ik er geen seconde wakker van.
Vind ik leuk
mcmodd +27346
woensdag 13 maart 2019 om 10:40
Metal, een heel redelijk verhaal. Maar... Daarmee is de kous niet af. Je kunt je precies houden aan die afspraken en je wilt dat ook. In jouw voorstel zie ik de goedwillenden dat vuurwerk afsteken en zich keurig aan dat scenario houden. Dat het kan laten ze in Utrecht zien, dat kan bij ons gewoon. Maar steeds ga je zien, dan is er slechts één malloot die vuurwerk naar een keeper of een assistent scheidsrechter gooit. Dat gebeurt steeds weer en steeds weer door een volgende malloot. Dat wil je niet, maar het gebeurt toch. Totdat een grensrechter of een speler eens een oog verliest, of een woedende menigte zich tegen die ene malloot keert en hem doodslaat. Reken maar, niemand mag nog vuurwerk afsteken, nooit meer. Mensen zullen worden gecontroleerd op het hebben van aanstekers of lucifers, voor mijn part vuursteentjes. Rokers worden gedupeerd, kortom: je mag niet eens meer iets in je zakken hebben.
Vind ik leuk
KCP +750
woensdag 13 maart 2019 om 19:31
Roken mag ook niet dus hoe bedoel je?
Vind ik leuk
mcmodd +27346
donderdag 14 maart 2019 om 13:19
KCP, als je geen vuurwerk meer kunt afsteken omdat je geen aansteker of lucifers mag meenemen naar binnen, kan je ook geen sigaret of sigaar meer opsteken. Voor mij is dat niet erg, ik rook niet, maar anderen wel. De ontwenningsverschijnselen maakt mensen ook heel vervelend, vaak dan.
Vind ik leuk
KCP +750
donderdag 14 maart 2019 om 14:31
Maar van de KNVB mag je ook geen sigaretten roken in het stadion. En ook heb je voor die noodsignaal fakkels geen aansteker nodig. Ze hebben een eigen ontsteking net een granaat werken ze.
Vind ik leuk
mcmodd +27346
donderdag 14 maart 2019 om 14:49
Je ziet, ik weet niks van vuurwerk en zeker niks van dat, wat ik dan maar even noem, beroepsvuurwerk. Pyrotechniek. Maar als je even daaraan voorbij gaat, snap je dan de bedoeling van wat ik zeg? Bovendien, het roken in het stadion, althans van de Galgenwaard in Utrecht, wordt fasegewijs verboden. Eerst het familievak, dan het vak voor jawel, slechtzienden, blinden en doven, dan de rolstoeltribune, enz.
Dat wordt niet door de KNVB verboden, jammergenoeg, dat zou beter zijn: gewoon van het ene seizoen op het andere, aangekondigd in het seizoen waarin het laatst gerookt mag worden in het hele stadion. Maar het ging hier over wangedrag, vanaf het moment dat er niet meer gerookt mag worden bestempelen we dat ook maar als een lichte overtreding van de regels.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:51]
Vind ik leuk
KCP +750
donderdag 14 maart 2019 om 16:23
Het is ook geen vuurwerk maar een noodsignaal voor de watersport. Die dingen kunnen onder water branden dat maakt ze ook zo gevaarlijk. Zie ze maar uit te krijgen als ze op iemand vallen. Flares zijn geen speelgoed en of vuurwerk. Dus laten we het vooral geen vuurwerk noemen.
Vind ik leuk
mcmodd +27346
vrijdag 15 maart 2019 om 16:22
Kijk, hier hebben we iemand die er meer van weet. Levensgevaarlijk dus.
Vind ik leuk
KCP +750
vrijdag 15 maart 2019 om 17:07
Ja ik heb er zelf mee gekloot in de jaren 90.. kan niet meer in deze tijd. Daarbij hebben we nu bij de leuke wedstrijden professioneel vuurwerk en een licht show... kortom wel vuurwerk maar op de veilige manier.
Vind ik leuk
mcmodd +27346
zaterdag 16 maart 2019 om 14:08
Zoals bij FC Utrecht. Wees er tevreden mee, dat is in goede handen en wordt niet door de KNVB verboden. Maar voor sommigen is het nooit mooi of gevaarlijk genoeg. Dat kan niet in een vol stadion, nog niet eens in een bijna lege straat.
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 13 maart 2019 om 09:56
Het kan toch niet onverwacht komen dat een voorwaardelijke straf wordt uitgevoerd als je als fan op hetzelfde punt opnieuw de fout gaat.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 09:58
Klopt maar soms is er wat meer aan de hand als mensen wederom de fout in gaan
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:11]
Vind ik leuk
Red de Kuip +2535
woensdag 13 maart 2019 om 10:10
Klop inderdaad, best een aardig idee. Maar ik denk dat de KNVB het geen hol intereseerd. En het grootste deel is na vak s seizoenkaarthouders dus het is toch al betaald. Ik twijfel nog of ik solidair ben.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 10:12
Soms is je gevoel de beste raadgever
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:33
De echte Feyenoord supporter boycot dus zijn eigen club omdat de KNVB iets besloten heeft....tsja!
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 10:38
Ze willen een statement maken...of dit de goede is dat is een ander verhaal
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:40
Dat kun ook op een andere manier doen dan je club in de steek te laten, vuurwerk bijv. voor de kuip.
Vind ik leuk
RenW +4266
woensdag 13 maart 2019 om 12:45
KNVB maakt regels die bij stemming ondersteund worden door de leden van de bond, dat zijn de clubs en de leden van die clubs.
Dus die regels zijn door ons de leden gemaakt.
Als de KNVB die regels naleeft is dat toch prima democratisch geregeld?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:18
In een stadion heeft de KNVB niets te vertellen alleen op het veld, de meeste club huren het stadion dus de KNVB kan geen beslissingen nemen over de rug van derden.
Vind ik leuk
RenW +4266
woensdag 13 maart 2019 om 13:22
De KNVB heeft alles te vertellen. En dat hebben alle clubs samen besloten. En zeker over veiligheid.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 13:23]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:13
Een zielig beperkt denkend volkje is het. Je zou er haast medelijden mee krijgen. De KNVB zou hier maling aan moeten hebben
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 11:15
Ik denk ook niet dat het stadion leeg is er zullen best wel mensen zijn die er anders over denken
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:18
Ik bedoel ook het deel dat niet op komt dagen en niet de rest
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:45
Wie? De supporters?
Vind ik leuk
Bertjes +1557
woensdag 13 maart 2019 om 09:35
Ah een boete is niet erg, maar een leeg vak wel. Moeten we dat soort gasten serieus nemen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:36]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 09:51
Die boete betaalt zich terug als die 2000 allemaal een broodje en een drankje kopen tijdens de wedstrijd.
Nu wordt de club dus feitelijk dubbel gestraft, vak moet leeg blijven en 2000 man kopen niks die wedstrijd.

En heel simpel, als ik een seizoenskaart voor dat vak had en ik zou rechtsbovenin zitten en het voorwerk is links onderin afgestoken, geloof ik niet dat ik zonder slag of stoot zou accepteren dat ik nu niet naar Feyenoord - Heerenveen zou mogen.

Vind ik leuk
Bertjes +1557
woensdag 13 maart 2019 om 09:59
Als ze geen vuurwerk afsteken hadden de supporters gewoon de wedstrijd mogen kijken en had Feyenoord dat geld gewoon in de zak kunnen steken ipv aan een boete besteden, iets wat elke club uiteindelijk goed kan gebruiken.

Ik ben het als supporter nogal beu dat er altijd een kleine groepering zich structureel misdraagt en dat de club(s) daar uiteindelijk de dupe van is. Misschien dat de andere supporters in het vak volgende keer die gasten aanwijst, ben je direct van het gezeik af.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:00]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 10:08
Ah... daar is tie: "Misschien dat de andere supporters in het vak volgende keer die gasten aanwijst, ben je direct van het gezeik af."
Ja... ik ga naar het stadion om voetbal te kijken, niet om de orde te handhaven.

Waar hebben we het over? Een paar fakkels en rookpotten.

Wat zou de KNVB gaan doen als het op deze schaal was: https://www.youtube.com/watch?v=E5NevDrhCKc
De doodstraf invoeren?
Vind ik leuk
Bertjes +1557
woensdag 13 maart 2019 om 10:33
Tsja, en je vind het wel prima dat de club er keer op keer weer voor mag opdraaien dat een paar schijt aan de regels hebben en lekker doet waar ze zin in hebben. Zou wat zijn als iedereen zo in het leven zou staan.

Ik snap overigens ook dat geile gedoe bij een beetje vuurwerk niet zo. Ik vind het alleen maar irritant aangezien je dan in het begin de helft van het veld niet kan zien en het is lekker voor je gezondheid.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 10:47
En iets zegt me dat je er ook niet aan moet denken om in een stadion zonder overdekking te zitten? Ook lekker kacheltje boven je in de winter?

Ik vind de boetes en stadionverboden belachelijk voor een paar fakkels.
Nu ook nog eens collectief een heel vak gaan straffen.
Noem mij 1 situatie buiten het voetbal waarbij dat geaccepteerd zou worden?

Dat hele steriliseren van het voetbal is op den duur de doodsteek. De fans die er altijd zijn, weer of geen weer, prestaties of geen prestaties, worden zo langzamerhand het stadion uit getreiterd ten faveure van de dagjesmensen met selfiesticks.

En als je denkt dat ik overdrijf... kijk even wat er in Engeland gebeurt. Enige vak waar in de meeste stadions daar bij een doorsneewedstrijd nog sfeer heerst, is het uitvak.
Die dan overigens wel £90 per persoon voor het privilege hebben mogen aftikken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:35
Mooi statement! Hand in hand zoals ze zeggen!!
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 09:37
dit is niet vanuit feyenoord opgelegd!
dan laat je t team toch niet in de steek?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:40]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:40
Onzin natuurlijk! Feyenoord doet er net zo hard aan mee! Zie je ze in beroep gaan? Die stadion directeur die altijd maar uithaalt als het om vuurwerk gaat! Laatste training voor de klassieker mag ook al geen vuurwerk meer bij! Ik vind het een goed statement daarbij waar spelen we nou nog om?

Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 09:43
ben t met je eens met die regeltjes, maar dat is niet mijn club! dat zijn de bobo's!
Vind ik leuk
Kaar +3115
woensdag 13 maart 2019 om 09:52
Misschien moet je je wat beter inlezen. Feyenoord is niet akkoord gegaan met het schikkingsvoorstel en toen is de zaak voorgelegd aan de tuchtcommissie. De tuchtcommissie heeft helaas het voorstel van de aanklager overgenomen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:58
Oohe excuus daar heb ik overheen gelezen!
Vind ik leuk
jamesquinn +4111
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
Als ze er nou eens voor zouden zorgen dat “die eenlingen” kappen met dat vuurwerk. Dat zou pas een mooi statement zijn.

Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:43
Als Feyenoord eens met hun in gesprek zou gaan om samen een vuurwerk actie te organiseren, Nee Feyenoord en KNVB doen er alles aan om een publiek te creeeren wat klapt en zit!
Vind ik leuk
jamesquinn +4111
woensdag 13 maart 2019 om 10:13
Zo'n beetje elke club heeft al georganiseerd vuurwerk. Feyenoord toch ook?
Vind ik leuk
RenW +4266
woensdag 13 maart 2019 om 12:48
Waarom vuurwerk?
Vind ik leuk
jamesquinn +4111
woensdag 13 maart 2019 om 09:36
“Vuurwerk hoort er bij”...

Zucht. Als je zo begint, diskwalificeer je jezelf gelijk als gesprekspartner.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:36]
Vind ik leuk
lexy88 +1703
woensdag 13 maart 2019 om 09:58
Haha echt he, precies wat ik dacht. Maar als je zo het gesprek begint, dan kun je inderdaad beter iets anders gaan doen dan de boze supporter uithangen. Je hebt ook met een maatschappelijke discussie te maken (remember Parijs Nov 2015) en vuurwerk hoort er dus helemaal niet vanzelfsprekend bij..
Vind ik leuk
Kaar +3115
woensdag 13 maart 2019 om 09:37
Nou wat een signaal naar de KNVB zeg. Alsof die hier wakker van liggen! Als ik dan lees dat op sommige vakken mensen zullen worden belet om het vak op te gaan, dan weet je zeker dat deze gasten niet sporen. Steun je club man!
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4471
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
Het js ook naar t eigen bestuur
Vind ik leuk
Kaar +3115
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
Ja maar die kunnen toch niets aan deze straf doen? Feyenoord is in bezwaar gegaan, dus ze hebben alles wat ze konden doen gedaan om de straf te voorkomen. Dat is helaas niet gelukt, dus ik zie het statement niet zo.
Vind ik leuk
Zultkop +6651
woensdag 13 maart 2019 om 09:48
Precies Karin!
Dat soort types vinden zichzelf belangrijker dan de club.
Vind ik leuk
Kaar +3115
woensdag 13 maart 2019 om 09:53
Ja echt he, ik snap hier niets van. De KNVB legt de straf op maar die liggen hier niet wakker van.
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 09:37
Probleem is bewezen dat er in het verleden vervelende ongelukken zijn gebeurd met vuurwerk met name bengaals. Dat er dan tóch weer mensen zijn (van welke club dan ook) tóch vuurwerk afsteken terwijl men van te voren weet dat het verboden is dan is dit het logische resultaat!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:41
Waarneer dan? Heb je een bron dat het mis gegaan is bij Feyenoord?
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 09:51
https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/belangrijke-informatie-omtrent-vuurwerk-in-de-kuip
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 09:52
Lees het hele artikel goed door. Trouwens dit geld voor alle clubs!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:53
Www.focus-wtv.be/supporters-verbrand-door-bengaals-vuurwerk-3-aanhoudingen
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4471
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
Ja als je eigen stadionbestuur je al een raddraaier en onbenul noemt omdat je een fakkel afsteekt kan je weinig verwachten van dat kliekje uit t maasgebouw. Dan maar zo, misschien realiseren de heren zich dan van wie de club is.
Vind ik leuk
Buck Worrier +1525
woensdag 13 maart 2019 om 11:03
Zonder supporters geen club, zonder club geen supporters.
Welke realisering moet er dan zijn volgens jou?
Het is een samenwerking tussen beide.
Maar als er perse afgedongen moet worden om onveilig vuurwerk af te steken midden tussen de mensen dan stopt elke discussie.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6180
woensdag 13 maart 2019 om 09:38
Gewoon bepaalde vakken voor aanwijzen, net als de staanplaatsen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:39
Lijkt me duidelijk. Het mag gewoon niet en daar heb je je aan te houden. Dat je graag anders ziet is weer wat anders, maar regels zijn regels. Het moet dan wel overal hetzelfde benaderd worden uiteraard.

"en boete is ook niet mooi, maar daar kun je nog mee leven". Eeehm, dat slaat werkelijk nergens op. Laat die gasten de boete dan ook betalen en niet de club !
Vind ik leuk
pietprecies +11835
woensdag 13 maart 2019 om 09:40
Je kan het ook omdraaien.

Je weet dat het niet mag dus duperen die vlerkjes het hele vak..

Het maar toelaten is ook geen oplossing want dan is de KNVB en Fey aansprakelijk als er ongelukken gebeuren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:41]
Vind ik leuk
Dirk Zaal +226
woensdag 13 maart 2019 om 09:41
om dit goed aan te pakken
boycot met zn alle
alle ckubs

met hun sup
dit vuur werk hoort er bij
niet dat knal vuurwerk
sfeeractie bevordert alles
en iedereen geniet er van
ook ik als fox kijker zal dan niet kijken
zet de tv of radio maar aan
knvb en media maakt alles kapot
niet altijd naar de sup. wijzen
feesten en dingen organiseren in ned
kan niet meer op een normale manier
is al tijd wel wat
helaas

DIRK uit arnhem
Vind ik leuk
Groen +3825
woensdag 13 maart 2019 om 09:48
Nou Dirk. Straks maar even naar buiten denk ik. Even lekker uitwaaien!
Vind ik leuk
pietprecies +11835
woensdag 13 maart 2019 om 10:16
En een taalcursusje
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 10:39
;)
Vind ik leuk
Dirk Zaal +226
woensdag 13 maart 2019 om 14:19
sorry
weet het
veel fouten
kan maar beter niet meer reageren
bedoeld het GOED
n.ah
zie dingen te laat
goede of foute woord zie ik over het hoofd
Dirk
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
woensdag 13 maart 2019 om 09:41
Wat een onzin om weg te blijven. Staat haaks op het altijd steunen van je club en spelers. Blijkbaar gaat het bij het legioen ook alleen maar om zichzelf.
Vind ik leuk
Kaar +3115
woensdag 13 maart 2019 om 09:54
Bij dit kleine deel van het legioen wel blijkbaar.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:54
Als deze lui nou eens voor altijd wegbleven..dan kan het legioen het weer over voetbal hebben.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:42
Vuurwerk hoort niet thuis op een tribune
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 10:42
Mee eens.. een zakje Paprika chips kan in principe geen kwaad ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:43
Dit Kut bestuur maakt heel Feyenoord kapot!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:47
Dankzij hun zijn jullie wel nog eens kampioen geworden..
Vind ik leuk
Kaar +3115
woensdag 13 maart 2019 om 09:55
Je weet dat het bestuur deze straf niet heeft opgelegd maar er juist tegenin zijn gegaan?
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 10:42
Hans dat lucht op he? ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:47
Wat bedoel je Pim?
Want eerst moet dat Kut bestuur en die Kut trainer weg zijn voordat Feyenoord weer kan gaan bouwen aan een elftal wat enig sinds in de buurt van Ajax en Psv kan gaan komen.
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 10:55
Snap ik Hans maar volgens mij zijn ze al begonnen. Stam vorige week benoemd als nieuwe trainer. Hij zal ook zorgen voor een nieuwe selectie en denk dat dan eigen jeugd meer kans krijgt. Van Geel gaat denk ik alleen weg als het de komende periode heel slecht gaat met Feyenoord en de supporters in opstand komen zoals jaren geleden bij het Maasgebouw was dat niet met Gertjan Verbeek? Misschien moet je daar dan maar op hopen. Beter nu dan aan begin nieuw seizoen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:43
Klopt helemaal Pim wat je schreef.
Maar uuuuuh, ik zie dat je een ander avatar hebt, maar helaas geen Feyenoord avatar.....;-)
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 12:12
Oké zíjn we het daarover eens Hans. Hahaa ja dat heb jij goed gezien en wie weet een keer een Feynoordavatar. Ik vinf het wel een mooie club Hans maar dat vind ik óók van Sparta (ja auw auw sorry) ..traditieclubs én Excelsior meer omdat ik ze het altijd gun nog uit de tijd van oudpapierclub. Met PSV heb ik weinig tot niets misschien meer omdat ze ons destijds altijd leegkochten en het
vroeger toch altijd Ajax én Feyenoord waren. Die tijd komt echt wel weer als Feyenoord goed bestuur heeft, jeugd serieus aanpakt en een nieuw stadion. Heeft wel tijd nodig maar ze zijn bezig.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:33
Maar 1 ding is zeker Pim en dat is dat Feyenoord gewoon bij Ajax en Psv aansluit al heeft dat inderdaad wel z,n tijd nodig. Persoonlijk denk ik dat als het nieuwe stadion er staat dat Feyenoord dan veel meer financiele mogelijkheden heeft als nu. Ik heb ook niks met dat Psv, alleen al om het feit dat we maar 2 echte klassiekers in het seizoen hebben.
Vind ik leuk
Pimman +10447
vrijdag 15 maart 2019 om 09:20
Mogge Hans, ik heb mijn avatar weer veranderd. Misschien moeilijk te zien maar als je goed kijkt Cruyff..dus een beetje Feyenoord zit er nu wel in ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:50
Mogguh Pim, met deze avatar kan je jaren mee vooruit.....;-)
Vind ik leuk
Pimman +10447
vrijdag 15 maart 2019 om 14:51
Ik ga het proberen Hans..het is al een oudje vanuit het mooie zwartwit-tijdperk ;)
Vind ik leuk
Nicholas +31
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
"Een boete is ook niet mooi, maar daar kun je nog mee leven." Tuurlijk, want die betaald de club en niet de supporters...
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
Dan moet je zorgen dat die onschuldige niet gestraft kunnen worden en het vuurwerk weren, niet zeggen vuurwerk hoort erbij.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
Ga bij elkaar aan tafel zitten, spreek dit door en probeer een oplossing te vinden.....

Net als dat de Ajax supporters niet welkom in de kuip zijn.

Ik verheug me alleen daarom al op de bekerfinale
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:05
Je begrijpt natuurlijk wel dat die regel alleen geld als ze tegen Feyenoord spelen he.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:18
Waarom verheug je je daarop?
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 12:15
Ik wil dan wel eens zien wat er gaat gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:09
Nou dat de kaarten gelijkwaardig verdeeld worden over beide clubs
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 14:25
En jij denkt dat er geen Feyenoord naar stadion of de stad gaan?
Vind ik leuk
Sargon +1736
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
Als je vuurwerk wil, laat de club dit dan veilig organiseren. Als je bewust regels overtreedt, dan moet je niet zeuren wanneer je gestraft wordt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:13
Elke supporter in vak S had ook echt een fakkel afgestoken. Vandaar dat het hele vak gestraft wordt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:44
Overdreven straf, alleen boete was genoeg. Voor soortgelijke incidenten met vuurwerk, heeft de KNVB ook niet dit soort straffen uitgedeeld, maar volstond een boete en/of een voorwaardelijke straf. Zoals bij Ajax voor het bekerduel tegen Heerenveen.
Vind ik leuk
Pimman +10447
woensdag 13 maart 2019 om 10:45
Nee is niet genoeg meer.. Er is al vaak gewaarschuwd dus men wil schijnbaar niet luisteren..dan wordt automatisch de straf zwaarder.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:03
Tja zeg dat maar tegen een rechter als je voor de 5e keer voor zijn neus staat omdat je weer hetzelfde fout hebt gedaan. Dan mag je gaan zitten ipv 3 weken tuintjes schoffelen zoals vroeger bij de eerste keer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:09]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:45
Kunnen ze hand in hand in de ktoeg gaan kijkrn rn schuimbekken trieste figuren.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:04
De R mist daar waar hij hoort te staan en staat daar waar hij niet hoort te staan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:46
Vind het goed dat mensen zich solidair verklaren naar de harde kern. Maar denk niet dat het erg veel mensen zijn die dit gaan doen. In dat geval bereik je er weinig mee.

Ik ben een voorstander van pyro in het stadion. De KNVB zou eens een kijkje moeten nemen in de Balkan landen of in Griekenland. Of waar dan ook in Europa. Maar nee ze kijken liever naar hoe het eraan toegaat in Engeland. Geef gewoon een boete en laat het vak gevuld met supporters. Waarom dubbel straffen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 09:46]
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 09:46
Een lege kuip een signaal naar de KNVB? Dat helpt geen reet want in het GelreDome doen ze dat al jaren.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:46
Nu lopen ze te huilen als baby's maar dat supporters van Ajax niet mogen komen vinden ze heel normaal..
Vind ik leuk
R94 +2046
woensdag 13 maart 2019 om 09:47
Over 5 jaar krijg je een boete als je boven een bepaald decibel zingt. Bek houden en stil zitten, dat heeft de KNVB graag
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 00:32
Triest idd.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
woensdag 13 maart 2019 om 09:49
Ach seizoen is toch over.
Vind ik leuk
rinirat +3543
woensdag 13 maart 2019 om 09:50
Die kuip was toch al half vol , dat gaat niet eens opvallen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:53
Ook Feyenoord moet zich aan regels houden.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:53
Dit had al 10 keer doorgesproken moeten zijn en beter ingeregeld. Er zijn al meerdere waarschuwingen aan vooraf gegaan, maar als de "fans" bepalen dat zij zelf de regels op mogen stellen naar hun eigen goedvinden, dan komt er een moment dat er een grens gesteld wordt. En als je die blijft overtreden, dan krijg je reacties.

Dat de dader zich als slachtoffer opstelt zorgt niet voor begrip aan de buitenkant.
Inderdaad worden velen gedupeerd door de enkeling die vuurwerk afsteekt. Maar dat is ook als er een banaan gegooid wordt en er de volgende wedstrijd een heel leeg stadion is.

Binnen het vak moet er gewoon eerder NEE gezegd worden tegen dit hersenloze gedrag. En het besef moet ontstaan wat de gevolgen zijn van dit handelen, zodat het eindelijk stopt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:53
Je kan het er hartstikke mee oneens zijn, maar de club wordt geconfronteerd met dit feit. Om dan je ploeg in de steek te laten vind ik dan wat merkwaardig. Dit kan de ploeg er eigenlijk niet bij hebben. En buiten dat, het is niet de eerste keer dat er een straf is.... wel klote dat er goeden zijn die nu moeten boeten... dat zijn altijd vervelende consequenties
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 09:58
Bij Den Bosch is er vanwege vuurwerk in de buurt van een ballenjongen een hele tribune gesloten. Niet voor 1 wedstrijd maar voor 1,5 jaar!!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:08]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:02
Zo! Dat is een wel erg pittige straf zeg.... dan valt deze straf nog wel mee...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:13
De sluiting van de tribune werd opgelegd door de burgemeester die in dezelfde straf ook meteen het supportershome tegen de vlakte gooide. Dat home was door de supporters zelf gebouwd met en de gemeente betaalde het materiaal ( 100.000 euro)
De tribune is weer open, de camera's hangen en worden gebruikt tegen individuen , de hekken zijn weggehaald en het gaat uitstekend.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 00:33
Jeetje zeg, niet te filmen!
Vind ik leuk
ritje +647
woensdag 13 maart 2019 om 09:54
hallo De suporters van dat Cluppie zou er beter aan doen? om van Geel er uit te werken! want hij alleen hij is verantwoordelijk ( inkoopbeleid) Dat het niet loopt bij feyenoord! Ik ben er van overtuigt dat gio gewoon door van Geel is weggewerkt! Want meneer moet zijn eigen hachie redden! mvg ritje
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 10:01
Ok Hans, bedankt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
Hahaha, domste reactie ooit.
Vind ik leuk
keesje s +944
woensdag 13 maart 2019 om 10:05
Ach... Goeie reden om dit als excuus te gebruiken om niet te gaan. Ook bij feyenoord succes supporters stadion was toch al minder bevolkt, nu een "goeie smoes" om niet te gaan 😂😂
Vind ik leuk
Biennie +2464
woensdag 13 maart 2019 om 10:08
maar zonder het publiek bakt feyenoord er niets van en die 3e plek is nogal belangrijk lijkt mij zo...
Vind ik leuk
plein19 +3137
woensdag 13 maart 2019 om 10:12
die 3e plek pakken ze wel. AZ tegen de top3 is bijna een garantie voor punten
Vind ik leuk
plein19 +3137
woensdag 13 maart 2019 om 10:11
Niet afsteken is de oplossing. Gewoon aan de regels houden. Over vuurwerk afsteken door de club kun je praten. Maar in ieder geval kappen met vuurwerk
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:14
Alsof de knvb (knjb volgens vele feyenoorders) hiervan wakker ligt.
Vind ik leuk
fr1963 +4367
woensdag 13 maart 2019 om 10:17
Waarom zet feyenoord zelf niet 25 palen achter het veld in de goot aan vak S zijde met daarop bengaalse fakkels? Dan kan er niets misgaan en de sfeer is er dan ook. Wie gaat dit idee even oppakken?
Vind ik leuk
Fentas +559
woensdag 13 maart 2019 om 10:21
Boete kom je nog wel overheen? Ja logisch, die gaat naar de club en niet naar de supporters.
Vind ik leuk
Teppie +82
woensdag 13 maart 2019 om 10:22
Je doet iets wat niet mag, en daar krijg je een straf voor. Niet zo piepen, het ‘ niet meer doen hè’ werkt niet meer!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:31
Tja je hebt het als supporter zelf in de hand, je weet dat het niet mag, je hebt al een voorwaardelijke straf dan kan je het een keer verwachten.

En heel simpel gezegd, je mag geen vuurwerk afsteken muv 31 december tenzij je een ontheffing hebt.

Als je het dan zo sfeerverhogend vind, wat ik best snap regel dan met Feyenoord/ Stadion Feyenoord dat je het op structurele basis professioneel regelt.
Als dat allemaal goed zit dan krijg je echt niet op je flikker van de KNVB
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 10:31
Even de advocaat van Feijenoord naar Zeist laten bellen en alles komt goed.
Vind ik leuk
Eric55 +558
woensdag 13 maart 2019 om 10:37
Laat die lui die dat vuurwerk afsteken de rekening van die 15000 € betalen en laat de rest gewoon zitten. Zijn altijd van die onnozelaars die denken leuk te zijn maar die verpesten het voor heel het stadion. Gewoon laten betalen en er niet meer inlaten voor een aantal jaren en laat de echte supporters gewoon erin blijven, en met boycotten schiet je niks op, de KNVB zal het een rotzorg zijn en je benadeeld je cluppie grandioos.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 10:37]
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 10:40
Ik denk dat het signaal dat de knvb bereikt is dat het werkt
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:08
Onschuldige 010 fans

Contradictio in terminis....
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
woensdag 13 maart 2019 om 11:09
En een terechte uitsluiting.
KNVB + de clubs hebben gezegd er wordt geen pyro meer geaccepteerd. En wie niet horen wil moet voelen. In een oorlog zijn onschuldige burgers ook slachtoffer, omdat er een aantal hersenloze rondlopen.
Rare vergelijking, I know.
Maar zo os dit nu ook,
In NL is vuurwerk verboden buiten oud en nieuw om. Dus hoort het er niet.
En ook ik vind het geweldig sfeerverhogend. Maar dan moet de club er maar geld in gaan steken en het verzorgen op het veld.

Dus je kan zeuren en zeiken op de KNVB, maar regels zijn regels.
Als er iets mis gaat wordt er naar andere gewezen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13622
woensdag 13 maart 2019 om 11:25
Een lege Kuip is geen signaal naar de KNVB maar gaat slechts ten koste van de eigen belangen van Feyenoord😂 , ik dacht dat Connie alleen dom was maar ze zijn het allemaal daar.....😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
woensdag 13 maart 2019 om 11:25
No pyro, no party!

Dit hoort bij de fanatieke aanhang, moet gewoon blijven. Net als bij ons, groengele fakkels horen erbij!
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 17:23
Veel plezier dan in je lege stadion. Gezellig man.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
woensdag 13 maart 2019 om 17:43
Ze maken steeds meer sfeer kapot, VAR, kunstgras en nu dammen ze de sfeermakers ook nog in. Over een paar jaar is voetbal alleen nog op tv.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
woensdag 13 maart 2019 om 11:26
Hoe mooi het ook is, vuurwerk mag gewoon niet. Klaar. Punt uit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:27]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4504
woensdag 13 maart 2019 om 11:27
Ze hebben groot gelijk.
Vind ik leuk
BenikBen +117
woensdag 13 maart 2019 om 11:37
Boete kun je mee leven ? Zag gistet Juventus ook geen lieverdjes maar geen vuurwerk niets op het veld gegooid . Waarom ? Omdat men daar keihard straft .
Vind ik leuk
haarlemx +435
woensdag 13 maart 2019 om 11:37
KNVN? Die hebben toch geen zeggenschap, niet zo druk doen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:46
Hoezo kun je wel leven met een boete??? Omdat Feyenoord die moet betalen en niet de supportersclub? Lekker is dat! Rotzooi maken en de club laten betalen. En dat voor een paar minuten zogenaamde sfeerverhoging! Wanneer krijgen die pyro-supporters hun verstand weer eens terug? Hoe stom kun je zijn???
Vind ik leuk
Tismewat +335
woensdag 13 maart 2019 om 11:46
Het laatste vuurwerkslachtoffer in de kuip was de heilige grasmat. Even denken, wie waren daar ook alweer verantwoordelijk voor?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
ontevreden supporters, Geen winning team, Tegenstanders mogen niet in die badkuip komen.... Misschien een goed idee om die hele club op te doeken! Scheelt de gemeente ook een bats geld wat elke keer in een bodemlozeput wordt gegooid☺️
Vind ik leuk
Korm +39911
woensdag 13 maart 2019 om 11:57
KNVN???was dat?

Misschien moeten supporters zich eens gaan gedragen dan zijn er ook geen sancties nodig :)
Vind ik leuk
hollister +789
woensdag 13 maart 2019 om 12:03
Sociale controle heet dat... als je eigen supporters jou en je club benadelen door buiten de regels om dingen te doen die niet kunnen, dus inclusief vuurwerk afsteken, moet je als legioen DIE gasten aanpakken en niet afgeven op de KNVB... en dan maar denken dat je diezelfde KNVb een beetje onder druk kan zetten door de wedstrijd te boycotten? Wat een simpele zielen zijn het toch... de enige oplossing is die mafkjezen aanpakken die steeds die pyro's meesmokkelen en afsteken... maar stiekem vinden ze het wel leuk en dan maar zgn de KNVB als zondebok neerzetten... wat een tokkies.. KNVB moet nog veel harder optredden... volgende keer vuurwerk, hele stadion zonder publiek... net zolang tot ze het leren
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 12:06
Een sfeeractie met een groot spandoek en fakkels vind iedereen mooi. Maar als er een boete komt van de KNVB dan is de solidariteit ver te zoeken en geven ze de supporters van de sfeeractie de schuld. Als nou iedereen bij bijvoorbeeld feyenoord een euro overmaakt naar de club dan is die boete zo terugbetaalt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:26
Precies, maar als je het verkloot door aanpassingen te doen op het doek en daarmee je ploeg en je side een negatieve naam berokkent, dan moet daar niet om gelachen worden, maar moet het gezonde verstand zeggen: Kappen, zo doen we dit niet!
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 16:13
Dat zeker, hier worden de doeken ook gekeurd voordat ze worden opgehangen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:04
Jammer dat er zoveel gezeur ontstond over dat doek tegen Ajax, dat maakt al het werk waar iedereen trots op is in één keer kapot.
Vind ik leuk
bert +566
woensdag 13 maart 2019 om 12:07
Ja nu is het jammeren,maar luisteren willen de Nederlanders niet.zeer correcte beslissing van de knvb
Vind ik leuk
DeNeutrale +222
woensdag 13 maart 2019 om 12:46
Dan spelen ze maar in een leeg stadion. De fans die zitten te kloten, krijgen zo ook nog bijval van de 95% die welwillend zijn! Ik zou niet zwichten voor dat gepiepeld!
Vind ik leuk
Vlo +4
woensdag 13 maart 2019 om 13:30
Vuurwerk is verboden dusssss discussie hierover heeft geen nut. Enige discussie is misschien dat de supporters die nietsnutten aan moeten pakken om de club niet te benadelen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:47
Kan mij nog een wedstrijd herinneren van NAC Breda ivm afsteken van wat fakkels...

De tuchtcommissie van de KNVB heeft NAC Breda een thuiswedstrijd zonder publiek opgelegd. De straf is naar aanleiding van het afsteken van vuurwerk toen NAC won van FC Groningen in de beker op 21 januari. De Brabantse club moet ook een boete van 15.000 euro betalen. Dat maakte de voetbalbond donderdag bekend.

Gaat toch allemaal veel te ver deze strafmaat. m. i. Sfeerverhogend, met als doel je club te supporten.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 17:21
Ga maar wat harder zingen. Dat werkt ook sfeerverhogend.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:04
Met een boete kunnen de supporters nog wel leven. Goh, wat verrassend, die boete betaalt de club en niet die pyro-lovers.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:00
Zo is het.

En anders kan de wedstrijd wel verplaatst worden naar de Arena. Daar zit de KNVB niet mee.
Vind ik leuk
Jan ref +1654
woensdag 13 maart 2019 om 15:45
Straks komt de KNVB met 3punten in mindering voor afsteken vuurwerk dat kan leuk worden dan
Vind ik leuk
Hulsink +594
woensdag 13 maart 2019 om 16:05
OPLOSSING: Gewoon GEEN VUURWERK afsteken! Het publiek komt om naar Voetbal te kijken en vuurwerk is een andere sport!
Vind ik leuk
Vak-DD +12415
woensdag 13 maart 2019 om 16:15
Maar datzelfde publiek geniet wel van zulke acties. Als je daar niet van houd dan kun je beter thuis Fox gaan kijken.
Vind ik leuk
Hulsink +594
woensdag 13 maart 2019 om 16:35
Vind ik geen argument Vak-DD: Feyenoord kijken in de Kuip is toch iets ander dan voor de buis. De Feyenoord Supporters zorgen ook zonder vuurwerk wel voor een uitstekende sfeer!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:34
Wij zijn klanten en als in mei de seizoenskaarten zijn betaald, wordt je genaaid waar je bij staat.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
Want je mag geen kaarsje afsteken en dan wordt je dus genaaid?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:22
Dit moment wordt ook aangegrepen om de onvrede te uiten. Niet alleen het uitsluiten van S.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 17:25
Dan verwacht ik een muur met spandoeken met leuzen richting Loeki en de grindtegel.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:41
Tijdens die betreffende wedstrijd zat ik ook in het stadion.
Het was sfeer verhogend al dat vuurwerk.
Wel blij dat ik er ver vanaf zat, scheelde me tog een jas zonder gaten.
Ook ik heb daar van genoten, en het is voor de spelers om ze op scherp te zetten.
Laten zien dat er wat belangrijks op het spel staat.
Grootste onzin om dat te verbieden.
Der zijn al kut regeltjes zat in het dagelijkse leven.
Vind ik leuk
Blindsy +19034
woensdag 13 maart 2019 om 17:18
Het is het signaal naar de KNVB toe dat ze op de goede weg zijn om het vuurwerk volledig uit te bannen. Het zal ze echt worst zijn, dat lege stadion.
Vak S: kom eens gezellig naar n wedstrijdje van Schalke kijken. Dan maak je ns mee hoe n groep supporters voor sfeer kan zorgen, zonder vuurwerk. Geloof me, vergeleken met de herrie die de Nordcurve daar maakt, bestaat vak S uit n kinderkoor.
Wil je Mijn Feyenoord kapot maken? Lekker die typhuskaarsen thuis laten, sukkels!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:31
Gewoon blijven straffen je niet laten piepelen door zo zogenaamde supporters
aanpakken. Dat gepeupel
Vind ik leuk
De Kleine +127
woensdag 13 maart 2019 om 19:13
Als nu elke supporter 5 euro betaald voor begin van seizoen dan kan er elke wedstrijd vuurwerk afgestoken door een professioneel bedrijf voor elke thuis wedstrijd en heb je geen last meer op de tribunes
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 19:14
Ook onschuldige fans worden nu de dupe hoezo,die onschuldige fans laten dat klootjesvolk ook gewoon vuurwerk gooien zonder iets te zeggen.Dus ben je er net zo schuldig aan zo simpel is het.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:44
Nieuw stadion , nieuwe supporters , herverdeling vak s . Diverse supporter(s)- groepen weigeren . Nieuwe regels ( wetten ( vergroot stadion toezicht met ultra-camera's . .
Feyenoord supporters zien jullie niet waarom dat nieuwe stadion koste wat kost er moet komen ?
Is allemaal goed over nagedacht .
Grote delen van vak s ( o.a.)komen nooit meer bij elkaar te zitten .
Nieuwe investeerders hebben ook hun wensen en eisen neergelegd .
Afstand tussen bestuur en diverse supporter- groepen word bewust groter .


Afstand nemen van t oude Feyenoord en
Vind ik leuk
Geer +15
woensdag 13 maart 2019 om 20:43
Als je je club echt lief heb moedig je ze aan op een manier zoals in Liverppool, Barcelona publiek die steken geen vuurwerk af maar juichen zingen en moedigen aan. Tegenwoordig moet er zonodig sensatie zijn, knokken, ruzie zoeken met Politie, vuurwerk afsteken enz enz. Verder nog haat liedjes en roepen dat de vrouw van de arbitrage een hoer is. zo zijn er nog veel voorbeelden die aangeven hoe het niet moet.maar laten zien hoe lekker ordinair we zijn geworden ipv van een voorbeeld publiek waar de club echt steun aan beleefd. Fustratie komt altijd voor in een wedstrijd bij verlies maar is geen reden om je club nog verder in de problemen te helpen.

Extra kosten lopen gigantisch op door alle boetes ( weer een speler minder) nu een leeg vak, hoeveel kost dat wel niet voor de club.
En dan roepen dat het bestuur hier schuldig aan is???? volgens mij help je daar zelf net zo hard aan mee dan. lekker zo'n stelletje supporters die het verzieken voor echte liefhebbers van Feijenoord. Bedankt klojo's
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:14
Iedereen weet wie er gegooid heeft dus de oplossing is simpel en anders niet zeuren. Hoezo hoort vuurwerk bij voetbal en als je het toch doet dan moet je niet zeuren over een straf omdat iedereen dom zijn bek houdt en te laf is om zijn verantwoording te nemen. Stoer hoor jochies.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +226
donderdag 14 maart 2019 om 12:22
gisteren Gezien!!!
dat het ook zonder bengaalsvuur kan maar met vlaggen en sjaaltjes
ook een mooie
sfeer ontstaat
laten we nu niet elke keer verwijten naar sup en bestuur
we willen allemaal het beste voor de club
of niet DAn
de rotte appels moeten er uit
maar die creeren ook weer sfeer
kijk maar als je met wat vrienden op stap gaat en er is er1 in melige bui is
dan is het toch ook lachen en baldadigheid met elkaar
weet niet zo goed het te omschrijven
maar jullie weten wel wat ik bedoel
dus wat ik ook erg mooi vind dat bengaals vuurwerk
maar laten we het accepteren
het weg uit de stadions te laten
maak seizoenskaart en de kaartjes danook goedkoper
want die boetes zillen daar best in verwerkt zitten
denk je niet
en een betere en goedkopere catering
bier is duur en NIET te zuipen
Dirk uit Arnhem
succes
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws