Kuyt begrijpt ophef over stageplaats niet: 'Eigenlijk stelt het niet zo veel voor'

Kuyt begrijpt ophef over stageplaats niet: 'Eigenlijk stelt het niet zo veel voor'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 11:30wo 13-03-2019 om 11:30

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 15:21wo 13-03-2019 om 15:21

Dirk Kuyt is stapsgewijs op weg om over een paar jaar hoofdtrainer van Feyenoord te worden. De Katwijker zal één of twee dagen in de week stage gaan lopen bij het eerste elftal van de Rotterdammers in het kader van de cursus Coach Betaald Voetbal.

Kuyt zal geen officiële rol vervullen in de staf van Feyenoord. "Ik heb me ingeschreven voor de cursus Coach Betaald Voetbal en dan heb je een stageplek nodig", legt hij uit in de 538 Ochtendshow met Frank Dane. "Er is nogal wat ophef over dat ik stage ga lopen bij het eerste elftal, maar dat is eigenlijk heel gebruikelijk bij zo'n cursus. Ik blijf ook gewoon Onder-19 doen. Het stelt eigenlijk niet zo veel voor."

"Ik heb na mijn carrière gezegd dat ik drie jaar de tijd wil nemen om me voor te bereiden op een nieuwe loopbaan na die als voetballer", legt Kuyt zijn planning uit. "Daar heb ik de tijd voor genomen en ik heb in mijn eerste seizoen samen met Martin van Geel de club ook van de andere kant leren kennen. Dit jaar doe ik dus Feyenoord onder 19 en volgend jaar rond ik de cursus hopelijk af. Dan ben ik er klaar voor."

Lees ook: 'Kuyt gaat bij Feyenoord geen deel uitmaken van technische staf Stam'

Plaats een reactie

3Bier +14424
woensdag 13 maart 2019 om 11:33
Welke ophef?
Vind ik leuk
NvC +8635
woensdag 13 maart 2019 om 11:34
Haha precies.
Vind ik leuk
Metal +3270
woensdag 13 maart 2019 om 11:35
Ophef die VP wil veroorzaken zeker?
Men wil zich ook overal mee bemoeien. Als hij zich goed voelt in die rol, dan lekker laten gaan.
Vind ik leuk
The Iceman +16513
woensdag 13 maart 2019 om 11:36
Denk niet dat Kuyt vanwege VP bij de broer van Jensen zit. Daarmee geef je VP iets teveel eer.
Vind ik leuk
Mazraoui +3190
woensdag 13 maart 2019 om 11:43
Gerbrands is niet meegenomen in de besluitvorming
Vind ik leuk
abraksas +2545
woensdag 13 maart 2019 om 12:04
Ik wist niet eens dat ie de cursus volgt, laat staan een stage doet.
Vind ik leuk
voebtalie +2378
woensdag 13 maart 2019 om 12:51
Zoals hij zelf zegt stelt het allemaal niet zoveel voor.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:36
Wat een gezeur weer, het boeit alleen mensen binnen Feyenoord dunkt me.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:06
En waar voelt Kuyt volgend jaar klaar voor (= opzich en vraag)? Kan ik niet opmaken uit het citaat?
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 11:34
Dan krijgen we weer wekelijks alle clichés van deze demagoog te horen.
Vind ik leuk
Rabarber +4418
woensdag 13 maart 2019 om 11:36
Lekker vanaf dag 1 sneaky en schijnheilig aan de stoelpoten van Jaap Stam zagen.
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 12:49
Wat n loser ben jij.


Vind ik leuk
Rabarber +4418
woensdag 13 maart 2019 om 12:53
En jij bent zeker een knaapie uit het koor van pastoor Dirk? Ongelofelijk dat mensen massaal in die poppenkast trappen.
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 13:03
Of dat je blind achter anderen en de media meehobbelt, das nog veel erger
Hij gaat de cursus doen... so what wat heb jij daar voor last van
Vind ik leuk
Rabarber +4418
woensdag 13 maart 2019 om 13:09
Hoezo achter de media aanhobbelen, ik vind Kuyt al jaren een schijnheilige kwal en ben zeker niet de enige. Zelfs binnen Feyenoord of in Katwijk zijn er genoeg mensen die walgen van deze vent. Het is allemaal toneel voor de buitenwereld. Maar blijf lekker in die onzin geloven, ook prima.
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 14:05
Nou ik ben n Feyenoorder
En ik ben en was blij met Dirk
Ik beoordeel hem nl.als speler
En binnen Feyenoord zijn er veel supporters die hem op handen dragen en ik denk ook in Katwijk
En de rest is anti Feyenoord.... lijkt mij
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:08
Noem die mensen eens op dan, Rabarber. Jij hebt inside information. Jij kent mensen binnen Feyenoord en in Katwijk die hem een schijnheilige kwal vinden? Namen graag en bronnen. Ik wil dit al jaren weten namelijk. Ik ben zo benieuwd wat jij allemaal weet.
Vind ik leuk
Rabarber +4418
woensdag 13 maart 2019 om 21:53

Ik moet helemaal niks. Ga niet zomaar namen het internet opgooien omdat een of ander lastig mannetje dat wilt. Als je het zo graag wil weten ga je toch zelf lekker rondvragen, succes gegarandeerd. Plezierig 👍
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 22:06
Lekker rondvragen doe ik al. Aan jou, Rabarber, want jij beweert dat allemaal te weten. Lekker makkelijk allemaal. Zomaar wat roepen, en je bronnen geheim houden. Dat kan ik ook. Ik ben juist zo benieuwd wie binnen Feyenoord allemaal Kuyt een kwal vinden. Vertel me dat nou eens.
Vind ik leuk
fer65 +333
woensdag 13 maart 2019 om 19:51
Dat zullen we zeker doen.
Vind ik leuk
rexxo +12008
woensdag 13 maart 2019 om 11:41
Dirk Pastoor heeft nog nooit gezegd dat hij vroeger fanatiek Ajax fan was.😜
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 14:02]
Vind ik leuk
Rabarber +4418
woensdag 13 maart 2019 om 11:49
Dirk zegt alleen wat de mensen willen horen en de kudde trapt er nog in ook.
Vind ik leuk
rexxo +12008
woensdag 13 maart 2019 om 14:51
Met pubers / minderjarigen kan je en moet je niet op dit forum discussiëren.

Straattaalgebruik sla ik over.

Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 14:06
Ja en vd Sar een ras Feyenoorder ....
Vind ik leuk
rexxo +12008
woensdag 13 maart 2019 om 14:08
Loop niet zo dom te zwetsen, kleuter.

Het is te merken dat de scholen vanmiddag vrij zijn.
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 14:19
Uhhh van de Sar was Feyenoorder ... sukkel
Jammer als je als klein kind je zin niet krijgt
Simpele
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:21
Papegaaien
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:34
Het zou goed zijn als Kuyt eens bij pak-m-beet Borussia Dortmund ofzo gaat kijken, puur om eens zijn blik te verruimen. Zit ook alweer een jaar of vier tegen van geel aan te koekeloeren nu.
Vind ik leuk
Metal +3270
woensdag 13 maart 2019 om 11:35
Aan te koekeloeren of probeert hij hem weg te koekeloeren? :)
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 11:36
Er moet volgens mij ook een poosje (week of 2) stage gelopen worden in het buitenland.
Zal hij wel naar Liverpool gaan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:37
Dat bedoel ik dus juist te zeggen; verbreed je spectrum eens . Erna zal hij wel assistent bij oranje en hoofdtrainer bij Fenerbahçe worden.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 11:41
Toen hij bij Liverpool zat, was die spaanse ober daar trainer.
Nu Klopp. Club is dan wel hetzelfde maar heel andere trainer natuurlijk.
Je zou gelijk hebben als hij bij newcastle stage zou gaan lopen.
Het gaat bij een stage om de trainingen, niet om de omgeving waar die training gehouden wordt.
Vind ik leuk
3Bier +14424
woensdag 13 maart 2019 om 11:36
Kuijt moet de politiek in. ChristenUnie of SGP. Dan is hij binnen 4 jaar de minister president van ons land.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:37
Dat zou goed zijn, eens in een andere 'keuken' kijken.. tuurlijk heeft hij wel veel ervaring als speler.. maar deze rol is toch echt een totaal andere.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
woensdag 13 maart 2019 om 12:04
Het vak moeten leren van van Geel. Ik zou huilend weglopen.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2423
woensdag 13 maart 2019 om 12:33
Doe toch maar, dat huilend weglopen!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
woensdag 13 maart 2019 om 11:35
Azijnpissers zijn in overvloed. Accijns van de azijn omhoog gooien.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 11:35]
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 11:35
De enige ophef die gemaakt word is van Kuyt zelf
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:39
Hzo Kuyt, hzo Kuyt op basis waarvan Kuyt? Die slijmbal! Grootste griezel in het voetbal! ;)
Vind ik leuk
FRChamp +1361
woensdag 13 maart 2019 om 15:11
Nee, dat is Ten Bah
Vind ik leuk
rinirat +3543
woensdag 13 maart 2019 om 11:44
Kuyt is veel te lief en meeloper om trainer te worden...
ER is dus geen ophef.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 11:48
Prima Dirk goede keuze
Vind ik leuk
basl +72
woensdag 13 maart 2019 om 11:51
Stagelopen doe je niet bij een beginnend coach (want dat is stam nog wel).
Vind ik leuk
mcmodd +27347
woensdag 13 maart 2019 om 11:52
Laat Kuyt maar lekker die cursus doen, met bijhorende stage. Of het slim is om die stage bij Feyenoord 1 te doen betwijfel ik een beetje, maar naar mijn mening is er geen enkel bezwaar te bedenken. Laten we hopen dat hij voor Nederlandse begrippen een goede trainer gaat worden, eentje die de oudere garde opvolgt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:07
Wesley Sneijder zal dat papiertje wel weer per post toegezonden krijgen. Zonder 1 lesuur.

De KNVB kennende.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:01
Geen aandacht aan geven. Als de kritische mensen de regels doorlezen van de KNVB zouden zij niet eens reageren. Simpele zielen
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
woensdag 13 maart 2019 om 12:10
Ben die kerel wel een beetje zat, kun je niet 5 tot 10 jaar uittrekken voor je hoofdtrainer wordt?
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
woensdag 13 maart 2019 om 12:25
Net zo een narcist als die Bommel, wordt niks.
Vind ik leuk
michelhx +4638
woensdag 13 maart 2019 om 12:27
Waar klaar voor?
Vind ik leuk
Eddy T67 +2341
woensdag 13 maart 2019 om 12:31
Ophef? Kuijt denkt echt dat de wereld om hem draait.
Vind ik leuk
FRChamp +1361
woensdag 13 maart 2019 om 15:08
Hij zegt toch zelf dat het allemaal niet veel voorstelt..
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 12:51
Dirk laat ze lekker lullen

Allemaal jaloezie, meelopers of napraters.

Ga lekker je cursus doen
Haal je papiertje...en fuck de rest
Vind ik leuk
De Goffert +836
woensdag 13 maart 2019 om 12:58
Ik vind Kuyt echt een naar ventje! Instelling met voetbal was altijd top maar dat gekontdraai is een lelijke eigenschap van hem!
Met het vertrek bij Utrecht was Utrecht zijn club, na het vertrek bij Feyenoord was Feyenoord dat en na Liverpool was Liverpool zijn club. Beetje een “ van Gaaltje’ en daar hou ik niet van!
Snap Feyenoord ook niet dat ze de club willen laten leiden door onervaren mensen!
Vind ik leuk
fer65 +333
woensdag 13 maart 2019 om 19:53
Kuyt voor presidento
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:43
Pure onzin! Hij heeft altijd gezegd dat hij zn carrière wilt afsluiten bij Feyenoord. Dan is het wel logisch waar hij graag voor speelt. Ben je aan het klagen om het klagen?
Vind ik leuk
De Goffert +836
donderdag 14 maart 2019 om 10:06
Klaag niet heb alleen een mening die niet strookt met die van jou. Poeh poeh wat een lef😉
Vind ik leuk
Romo +1397
donderdag 14 maart 2019 om 09:05
Kuyt gaat stage lopen ....en traint -19 meer niet
En naar ventje, je micht willen dat die in de Goffert gelopen had, als speler of wat dan ook
Daar lopen al jaren koekenbakkers
Vind ik leuk
De Goffert +836
donderdag 14 maart 2019 om 10:07
Dus je volgt NEC ook? Looen inderdaad al jaren kneuzen ja. Maar dan nog ben ik geen fan van de persoon Kuyt. Als speler top maar als mens is het niet mijn type!
Vind ik leuk
Romo +1397
donderdag 14 maart 2019 om 19:11
In mensen die je persoonlijk niet kent, kun je je vergissen.
Wie weet is het een super gast
Ik vind heel Ajax eng, maar ik ken ze persoonlijk niet
Wie weet zou ik die zelfs dogen ...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:06
Het ligt toch ook helemaal niet aan Kuyt dan, als ik de meningen af en toe eens lees.
Die gast wil gewoon zijn diploma trainer betaald voetbal halen.
Niks mis mee toch.
En daar heeft hij nou eenmaal gezien de voorwaarden een stageplek voor nodig.
Dat hij die als trainer van de JO19 bij Feyenoord vraagt is meer dan logisch.
Kun je beide blijven doen en verandert er voor je persoonlijke situatie niets.

Dat het mss niet in de visie of de eventuele belangen van Feyenoord past volgens velen, is dus een fout van Feyenoord dan.
Dan moeten ze hem namelijk maar niet aanstellen als trainer van de JO19 en als stagiair.

Kuyt kun je 3 x niks kwalijk nemen in dit verhaal.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:18
Dus Dirk neemt het stokje over een jaar over van Jaap ?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:45
Mogelijk een seizoen of twee Dordrecht?
Vind ik leuk
Panna +54
woensdag 13 maart 2019 om 14:56
Vriendje van van Geel. Wacht op van Persie!!
Vind ik leuk
FRChamp +1361
woensdag 13 maart 2019 om 15:06
Doe het maar rustig aan, Dirkie, alle tijd. Het is goed om je te blijven ontwikkelen tot de tijd rijp is.
Vind ik leuk
Ray01 +152
woensdag 13 maart 2019 om 15:14
Je hebt praktijk voetballer.. En dan theorie trainer.. Maar praktijk als trainer moet ook nog.. Dus ook na 2 jaar veel te vroeg voor hem, lijkt me..
Vind ik leuk