De Ligt komt voormalig teamgenootje tegen: 'Vaak verbaasd over hem geweest'

De Ligt komt voormalig teamgenootje tegen: 'Vaak verbaasd over hem geweest'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 11:59wo 13-03-2019 om 11:59

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 15:24wo 13-03-2019 om 15:24

Zian Flemming kijkt met bewondering naar de ontwikkeling van Matthijs de Ligt. De middenvelder annex aanvaller van PEC Zwolle speelde in de jeugd bij Ajax lang samen met De Ligt en ziet nu hoe zijn voormalig ploeggenootje indruk maakt op de hele voetbalwereld.

Woensdagavond komt Flemming zijn oude teamgenoot tegen in de Johan Cruijff Arena. "Inmiddels zijn we het wel een beetje gewend, maar toen hij voor het eerst bij het Nederlands elftal zat, viel onze mond open van verbazing", meldt Flemming in gesprek met De Telegraaf. "Sindsdien is er elke maand een nieuwe verbazing bijgekomen."

"Het blijft heel bijzonder hoe snel Matthijs zich ontwikkelt", vervolgt de 20-jarige middenvelder van de Blauwvingers. "Wat hij al heeft neergezet, hoop je normaal te bereiken als je 24 of 25 bent."

"Voor mij is dit de meest bijzondere wedstrijd van het seizoen. Het wordt de eerste keer dat ik in de Arena ga spelen. Dat is iets waar ik mijn hele leven naar uit heb gekeken. Weliswaar nu in een ander shirt, maar ik zal er toch wel even van genieten."

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 12:03
Matthijs is ook een ultiem talent.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:05
Golden boy !
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:05
Tijd vliegt als je pret hebt, zegt mijn vrouwtje altijd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:19
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:00]
Vind ik leuk
DeanJayden +13362
woensdag 13 maart 2019 om 12:06
Hoop Ajacieden bij PEC
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 13 maart 2019 om 13:55
Flemming is mogelijk wel de enige Zwollenaar die denkt of hoopt dat Flemming in de basis staat.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 13:55]
Vind ik leuk
Jandieze +673
woensdag 13 maart 2019 om 18:44
Klopt. Daardoor was al die ophef over dat verplaatsen zo schijnheilig van PEC. Die geven Ajax in de competitie altijd zeer ruim baan. Weggeefpunten.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 12:06
Hij gaat als een komeet die Matthijs, heeft alles in zich op de beste verdediger van deze generatie te worden!
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 12:06
Mooie woorden van Flemming
Vind ik leuk
El Cazador +8973
woensdag 13 maart 2019 om 12:30
Doe dan maar ff rustig aan dan geniet je er dubbel van, van de nederlaag!!!
Vind ik leuk
just relax +390
woensdag 13 maart 2019 om 12:41
Voormalig teamgenootje, erg denigrerende iutspraak VP!!
Vind ik leuk
Jandieze +673
woensdag 13 maart 2019 om 17:39
Als Jaap ballen heeft zet hij deze Ajax-fan direct uit de selectie voor deze pot. PEC is een jodenfiliaal.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws