Van 't Schip geniet van 'onverstoorbare' Ajacied: 'Ik geloof echt in hem'

Van 't Schip geniet van 'onverstoorbare' Ajacied: 'Ik geloof echt in hem'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 13:15wo 13-03-2019 om 13:15

John van 't Schip kijkt uit naar de clash tussen Ajax en PEC Zwolle van woensdagavond. De momenteel clubloze coach heeft bij beide ploegen een verleden. Van 't Schip was speler en assistent-trainer in Amsterdam; in december 2018 werd hij ontslagen als trainer van PEC. 

Zijn gedwongen afscheid in Zwolle heeft Van 't Schip (55) inmiddels 'een plek kunnen geven', vertelt hij op de website van Ajax. "We hebben bij PEC echt heel goed voetbal gespeeld, vooral in mijn eerste periode. Ik had een visie en zag dat spelers daarin gingen geloven. Dat was hartstikke mooi en leverde bovendien veel goede resultaten op. Maar na de winterstop kantelde het. Het werd onrustig. Transfergeruchten en tegenvallende resultaten brachten de boel uit evenwicht."

Woensdagavond is Van 't Schip vooral benieuwd naar David Neres. "Ik geloof echt in Neres en ben blij dat hij weer speelt. David brengt iets anders, onvoorspelbaarheid, diepgang. Hij blijft gevaarlijk. Of je hem nou op links of rechts zet. En dat onverstoorbare koppie van 'm, daar kan ik echt van genieten."

Ajax-PEC begint woensdagavond om 18.30 uur. Als de thuisploeg wint, wordt het gat naar koploper PSV teruggebracht naar twee punten. 

Lees ook: De Visser: "Achteraf was Ajax ook beter voor zijn ontwikkeling dan Chelsea"

Poll

Hoe eindigt Ajax-PEC Zwolle?

(5448 stemmen)

Plaats een reactie

RVB AFCA +14557
woensdag 13 maart 2019 om 13:21
Neres moet altijd spelen!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:21
Iedereen die van Ajax houdt is blij met Neres en dat hij niet verkocht is.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 13:21
""We hebben bij PEC echt heel goed voetbal gespeeld, vooral in mijn eerste periode."

Maak daar maar gewoon ALLEEN in je eerste periode van.
5 of 6 potjes gewonnen in heel 2018.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 13:24
En deze man moest volgens velen naar Ajax.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
woensdag 13 maart 2019 om 13:25
Dat zijn dezelfde mensen die roepen dat Advocaat de beste kandidaat voor Feyenoord was.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 13:27
Waarschijnlijk, al vind ik Stam een minstens net zo opvallende keuze.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
woensdag 13 maart 2019 om 13:33
Ja, al komt hij in de media wat minder labiel op me over.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 13:37
Dat klopt, maar dat wordt hem door Dick ook wel vrij makkelijk gemaakt :p
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 13:49
Beter van niet. Zitten je betere spelers meteen bij City.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 13:52
Sandler heeft overigens alweer 113 minuten gespeeld in bekerwedstrijden. Hij zal wel blij zijn dat hij heeft afgedwongen dat hij niet werd verhuurd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:41
Niet goed genoeg bevonden door Ajax destijds, er glipt weleens iets door het net.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 14:52
Wie zegt dat ze het fout hadden?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:59
Sandler? Foutje maar kan gebeuren.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 14:42
Daar heeft ie vast veel van opgestoken van die potten tegen het altijd lastige Rotherham en Burton Albion.

Weet overigens niet waar die wel speelt want bij de U23 houdt net met 223 minuten ook niet over.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 14:53
Ja, stukken beter dan eredivisie met AZ.

Dan is men waarschijnlijk minder enthousiast dan Van 't Schip.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 14:56
Mmm... knieoperatie eerste helft van het seizoen.
https://www.mancity.com/news/first%20team/first%20team%20news/2018/december/philippe%20sandler%20happy%20to%20be%20back

Dat helpt ook niet echt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 15:00
Zal ik nu zeggen dat je niemand zoiets wenst? Dat lees ik hier vaak bij blessures.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 15:02
Nee sorry... is te laat.
Hij is al hersteld.
Perfecte timing is om het als 3de reactie te hebben op het bericht dat iemand geblesseerd is geraakt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 15:10
Oh, hij is al hersteld?
Dat gun je iedereen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 15:25
Neem aan van wel.
Link is van voor de kerst en op 14 januari liep hij lekker te verdedigen tegen Arsenal U23
https://uk.soccerway.com/matches/2019/01/14/england/premier-league-2-division-one/arsenal-u23/manchester-city-u23/2864742/
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 15:26
bij 5-1 nog even geel pakken uit frustratie. Altijd goed.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 15:29
https://uk.soccerway.com/players/jayden-jezairo-braaf/572150/

Hebben ze die bij ajax gejat?
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 15:32
https://www.transfermarkt.nl/jayden-braaf/profil/spieler/470391

Nee, Eindhoven, maar het is wel een Amsterdammer.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 15:35
Nou, loop je het ene jaar dus eredivisie bij Pec en een jaar later op maandagavond samen met de 16-jarige jayden-jezairo uit Eindhoven bij Arsenal U23 tegen 5-1 tikkies aan.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 15:39
He'll be crying all the way to the bank.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 15:53
Ongetwijfeld.

Ik heb absoluut niet de illusie dat ie er over in zit dat ik hem hier een tikkie belachelijk zit te maken.

Moet zeggen dat het me ook weinig boeit. Zo goed vind ik hem niet dus een potentiële oranje klant is er niet mee verloren gegaan in mijn ogen.
Als hij zich toch op deze manier financieel binmen kan ballen.... more power to him.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 15:58
Ik denk ook niet dat dat je bedoeling is. Ik bedoel ook qua perspectief bij City.

Dat denk ik ook niet. Het is voor het Nederlands voetbal alleen wel jammer, AZ had hem wel kunnen gebruiken.
En Virgil was ook beter dan we dachten.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 16:05
Maar AZ kon of wilde geen 2,5 miljoen aftikken voor hem, toch? Dan houdt het op. Pec gaat hem niet voor minder weg doen om AZ een lol te doen.

Dat het voor hem beter was geweest om te blijven en eredivsie te spelen ipv met jayden jezairo op maandag, is een ding wat zeker is.


Gisteren ook weer zo'n vroege vertrekker bezig gezien.... Ging lekker de eerste 20 minuten.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 16:09
Zij zaten op 2 miljoen dacht ik, voordat City zich meldde.
Waar het mij om gaat is dat City eigenlijks niks te zoeken heeft bij een Sandler. Dan had AZ hem wel kunnen kopen.

Haha, overigens kun je over Jayden Jezairo hetzelfde zeggen.

Wie was gisteren aan de beurt?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 16:18
Die geweldenaar die zich onder Hiddink\Blind ineens in het Nederland elftal zag staan, Bruma.
Ging lekker, tot ie de penalty voor de 1-0 veroorzaakte.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 16:45
Oh ja, die was ook goed. Ooit het grootste talent van Rotterdam volgens mij.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 16:53
Nah. Zelfde lichting als De Vrij. Die was altijd al beter en dat zal hij altijd blijven ook
Titel van "grootste talent" gaat sowieso zelden naar verdedigers.

Bruma sleet op een goed moment zijn dagen bij HSVII in de regionalliga en kwam daar zelfs op de bank.
1 drama seizoen bij PSV, 1 goed seizoen daarna met die andere ster naast hem daarna en psv deed hem lachend van de hand naar Duitsland.
En van hun betere beslissingen ooit.

Wat heb ik om hem moeten lachen in deze pot: https://uk.soccerway.com/matches/2013/12/01/netherlands/eredivisie/feyenoord-rotterdam-nv/psv-nv/1478463/
Helemaal gek werd ie van Pelle.

(ik ook overigens... had geld op een hatrrick van Pelle, scoort ie er 2 om vervolgens een pingel te missen)

Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 17:07
Ik dacht dat Chelsea niet zomaar bij hem uit was gekomen, maar misschien was hij ook gewoon de beste die wilde komen.

Haha, misschien had hij zelf ingezet op 2 goals.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 17:54
Geen idee hoe de pikorde was in de jeugd maar misschien zag Bruma de bui De Vrij al hangen. In dat geval was het misschien juist een goede keuze om maar alvast tas te gaan vullen

Als dat zo is... knap want die penalty die hij miste, ging op de paal :D

Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:36
Zou het niet aan de selectie liggen? Onder Stam een opleving zoals vaker gebeurt bij een nieuwe trainer maar ondertussen terug op aarde.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 13:47
Ik heb het over het kalenderjaar 2018. Dus 2de helft vorig seizoen was het al niks.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:50
Je moet kijken wat er is vertrokken en wat is er aangetrokken, je levert minimaal 50% aan extra kwaliteit in met wat je terughaalt.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 14:49
Die in de afgelopen zomer zijn vertrokken liepen er dan toch nog gewoon in de 2de seizoenshelft van seizoen 2017\18 waar hij 3x won?

https://i.gyazo.com/10477b0ee192675f9f94b4a9aa939838.png

De selectie waarmee in oktober 2017 4de of 5de stond, had ie de 2de helft van de competitie nog steeds.
Vind ik leuk
Metal +3270
woensdag 13 maart 2019 om 13:22
Pfff al die meningen van oud spelers...maar je moet wat om je site mee te vullen
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:24
Tel daarbij op de meningen van supporters en het houdt echt niet over...
Waar moet het heen met ons liefste tijdverdrijf mopperen en kibbelen op VP? 😏
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 13:25]
Vind ik leuk
RenW +4268
woensdag 13 maart 2019 om 13:24
Als we het alleen met jouw mening moeten doen, wordt het wel heel stil hier.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:24
Denk een 1-5
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:24
Neres is ook een heerlijke speler om erbij te hebben... indd diepgang, en wanneer hij aam de bal is gebeurd er iets... daarvoor o.a. ga je kijken. Basisspeler voortaan svp
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:27
Blijft wel de vraag of het vormdipje in december/januari mentaal was (willen vertrekken en de transfer niet krijgen). In dat geval wel verstandig om hem een paar keer te passeren imo.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:29
Eens, dat hakte er wel even in. Voetbalt nu weer vrijuit en met plezier. Heerlijk om naar te kijken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:44
Eens. En daarom denk ik niet te houden. Tenzij Ajax afgaat als een gieter in de kwartfinale. Dan wordt het toch rustiger. Zo werkt het nu eenmaal ook in de voetbalwereld. Aan impulsaankopen geen gebrek.
Dan bestaat er een kleine kans dat Neres blijft imo.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:08
Dat denk ik ook, tenzij je indd echt kleurenblind wordt gespeeld en o.a. Neres geen knikker raakt...
Maaarrrrr daar gaan we maar niet vanuit!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 14:08]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:26
Onverstoorbare koppie... die gozer heeft maar 1 uitdrukking en dat is die van een platgespoten koe. Maar ja, kan wel goed voetballen!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:27
En maar weer een ajaxtopic
Vind ik leuk
Molletje +2677
woensdag 13 maart 2019 om 13:36
Tot nu:

29 topics.

8 topics over Ajax.
6 topics over PSV.
2 topics over Feyenoord
3 topics over Ajax-PEC
1 topic over Liverpool trainer die Ajax benoemd.

Verder dus nog 9 andere topics.

Je kan het ook zo zien... 17 topics die niet over Ajax gaan waar je op kan klikken, ipv continue je ongenoegen, irritatie en aversie tegen Ajax uit.

Het hoeft niet... maar je maakt het jezelf wel makkelijker (en het forum onder de Ajax topics leuker)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 13:32
Dat onverstoorbare koppie van Neres had ik twee geleden al over geschreven. Het was in de wedstrijd tegen Feyenoord die Ajax met 1-4 won. Neres gaf de voorzet waaruit Dolberg de 1-2 scoorde. Vervolgens werd hij door het Feyenoord publiek uitgefloten en uitgescholden maar dat gezicht van Neres alsof hij wilde zeggen “ wat nou weer is het nog steeds niet goed “ ? Ha ha mooi mannetje !
Vind ik leuk
El Cazador +8973
woensdag 13 maart 2019 om 13:35
Mijn complimenten aan VP het is en blijft errug lekkerrrrr om veel over Ajax en oud Ajax spelers te lezen, ga zo door!!!
Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
woensdag 13 maart 2019 om 13:52
Nou Sjonnie, geniet jij maar van dat heerlijke onverstoorbare koppie hoor!

Altijd al gedacht dat hij wel kon genieten van jonge knapen.
Vind ik leuk
Itsese +6243
woensdag 13 maart 2019 om 13:59
Met dit soort dom gelul, kom je ook helemaal niet meer aan de bak..
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 14:04
100% mee eens!
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
woensdag 13 maart 2019 om 14:06
8% heeft wel heel veel hoop.

4-1 ajax.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 14:38
John moet snel een functie binnen Ajax oppakken. Misschien niet nu als hoofdcoach, maar met zijn kennis en ervaring kunnen we hem goed gebruiken.
Vind ik leuk
Aihlre +417
woensdag 13 maart 2019 om 14:40
Dus had jij op een gegeven moment moeten ingrihpe en die spelers die alleen met zichzelf bezig waren op de bank zetten, maar je deed helemaal niets, week in week uit...
Vind ik leuk