'In de Champions League is Neres heel geconcentreerd, maar dat moet ook tegen ADO'

'In de Champions League is Neres heel geconcentreerd, maar dat moet ook tegen ADO'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 15:32wo 13-03-2019 om 15:32

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 15:47wo 13-03-2019 om 15:47

Wamberto denkt dat David Neres de Europese top kan halen. De voormalig middenvelder van Ajax is blij om te zien dat zijn landgenoot floreert bij Ajax en verwacht dat Neres nog wel een stapje hogerop kan.

Neres zat dit seizoen een aantal wedstrijden op de bank bij Ajax, maar nu is de Braziliaan niet meer weg te denken uit de basiself van de Amsterdammers. "Als David geconcentreerd blijft, kan hij de Europese top halen", meldt Wamberto in gesprek met De Telegraaf. "Daar ligt zijn grootste uitdaging."

"In de Champions League is hij enorm geconcentreerd, maar dat moet hij ook in de Eredivisie laten zien tegen bijvoorbeeld ADO Den Haag", gaat Wamberto verder. "Als hij zo blijft spelen als tegen Real Madrid, kan hij een heel goede speler worden voor Brazilië."

Het succes van Neres is extra speciaal voor Wamberto. Hij begeleidde Neres toen die net aankwam in Nederland. "David moest heel erg wennen aan de taal, het weer en het Ajax-systeem. Dat laatste is heel anders dan bij de clubs in Brazilië. Ik heb hem ook gewaarschuwd voor het uitgaansleven in Amsterdam, haha. Een gevaarlijke plek voor spelers, met al die discotheken. Maar David is een goede jongen, die alleen af en toe een hapje gaat eten in de stad."

Poll

Eens met Wamberto?

(725 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 15:33
Jaaa echt heel goeie braziliaan maar romario en Ronaldo van PSV veel veeeeeeel beter
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:34]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:35
Bedtijd jaapie! Trusten gabber! Hehe
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:36]
Vind ik leuk
Cantona88 +326
woensdag 13 maart 2019 om 15:37
Toppers die allang met pensioen zijn, hoeveel top brazilianen zijn er nu actief bij PSV? Oh wacht.. Geen!
Vind ik leuk
Cookee +12784
woensdag 13 maart 2019 om 17:14
Wat geeft jou het idee dat dit over PSV gaat?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:45
Alleen de echte eindbaas was Zlatan en die speelde bij ons aller Ajax Jaapie.
Vind ik leuk
WGW +347
woensdag 13 maart 2019 om 15:48
Wat een gejank zeg. Daar gaat dit topic toch niet over. Romario en Ronaldo waren idd goed maar volgens mij doet Neres het ook aardig op t moment, en nee ik ben niet voor Ajax..
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 15:49]
Vind ik leuk
firewire2 +798
woensdag 13 maart 2019 om 15:48
is het nou echt zo moeilijk om naar het station te gaan en dan te springen?
Vind ik leuk
Hotboy99 +631
woensdag 13 maart 2019 om 15:51
Optyfen gauw!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:04
Nou zeker die Ronaldo is nu niet meer beter. Die kan amper nog lopen...
Vind ik leuk
Johan59 +1001
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
Wie ???? Konden die voetballen dan, oooo iets van 25 jr geleden toch
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
woensdag 13 maart 2019 om 15:34
Zijn niet veel spelers in de top die net zo samba zijn als Neres
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
woensdag 13 maart 2019 om 15:34
deze jongen gaat ongetwijfeld nog een stap hogerop maken, heeft die alle kwaliteiten voor.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:35
Wamberto. Ik mis hem, niet om zijn voetbalkwaliteiten, maar het was gewoon zo'n grappige dwerg.
Vind ik leuk
Ruud1987 +6008
woensdag 13 maart 2019 om 15:37
man ik heb me altijd groen en geel geërgerd aan Wamberto, enige waar die echt in uitblonk was grote kansen missen hahahah.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:38
Hij kon er niks van, klopt dat zeg ik ook, maar hij zag er echt grappig uit.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:35
Mooie speler om naar te kijken, hoop dat Ten Hag hem nu ook laat staan.
Vind ik leuk
fier&koen +2717
woensdag 13 maart 2019 om 15:48
Zal toch wel? Hij kan het nu echt niet meer maken om hem niet op te stellen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:52
Vond het al eerder onbegrijpelijk dat ie Neres op de bank zetten dus ik acht het niet onmogelijk. Laten we hopen dat Ten Hag zijn foutjes voor dit seizoen al heeft gemaakt
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 15:35
Hoe kan dat dan?
Op VP riepen leden hier nog dat hij er niets van kon.
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 13 maart 2019 om 15:37
Is dat zo?
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 15:40
haha, zelf sommige fans riepen toch dat hij wissel moest staan.
Ik denk dan altijd terug aan de periode Keizer.
Na Keizer, of de laatste stuiptrekking, werd hij opgesteld en de trein ging lopen. (geen Fyra)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:51
Neres had echt tijd nodig. En daarnaast heeft hij zich na zijn dipje van december/januari (transferwens en -perikelen) uitstekend herpakt. Als hij dit niveau vasthoudt en iedere wedstrijd opbrengt is hij ready to move on.
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 15:54
De dip had hij niet. Dat werd zo bedacht en naar buiten gebracht. Maar dan moet hij wel spelen en niet als 12de man worden gebruikt terwijl je goed presteert.
Hij werd er gelukkig door ten Hag van overtuigd dat er geen 12de man is.
Wat bedoel je met to move on.
Wel bij Ajax toch?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:59
Over de dip verschillen we dan van mening. Ik heb de meeste wedstrijden met hem gezien en vond hem twee maanden geleden echt minder presteren. Maar vooruit, hij speelt nu echt de pannen van het dak.
En als hij daar mee doorgaat is hij van de zomer zeer moeilijk te houden. Voor zijn (mentale) stabiliteit zou een jaar langer bij Ajax het verstandigst zijn. Dat is de achtergrond van mijn opmerking.
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 16:07
Dan denk ik dat jij toch een beter inzicht hebt dan ik.
Ik zit thuis en hou nou eenmaal van snelle spelers met diepgang die niet zeuren. Die kunnen bij mij weinig fout doen en heb ik mijn roze bril op.
Ik hoop dat hij blijft net als jij maar vrees ook het ergste
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:19
Niks mis met die bril. Daar ben je ook supporter voor. Anders wordt door dik en dun moeilijk vol te houden ;-)
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 13 maart 2019 om 15:57
Ach, eerste halfjaar vond ik 'm ook niet zo indrukwekkend. Enigzins logisch, als warmbloedige Braziliaan in het koude Nederland en een andere speelstijl. En dan krijg je meteen die verhalen over miskoop i.r.t. z'n tranfersom.

Daarna had-ie zich meer gesettled en kwam-ie los. Ik vond dat-ie als "aankoop uit het buitenland" zich nog best snel bewees. Gasten die niet uit Europa komen of nauwelijks Engels spreken, moet je sowieso een half jaar tot een jaar de tijd geven.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 15:35
Voor een flinke zak geld meteen wegdoen de middelmatige slaapkop.
Vind ik leuk
Cantona88 +326
woensdag 13 maart 2019 om 15:38
Heb je het nu over je eigen vent?
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 13 maart 2019 om 15:38
Hoi Esther, we zijn inmiddels twee jaar verder. Het is geen maart 2017 meer.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
woensdag 13 maart 2019 om 15:37
Stapje hogerop word hem gegund na nog eerst een jaar bij Ajax te excelleren
Vind ik leuk
Weisweiler +120
woensdag 13 maart 2019 om 15:38
Niet beter dan kluivertje.
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 15:41
Dus een topper in wording.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 15:47
Kluivert is geflopt. Bij Ajax bankzitter en in Italië tribunezitter. Kan maximaal het niveau van AZ aantikken.
Vind ik leuk
Weisweiler +120
woensdag 13 maart 2019 om 15:51
Verkeerde keuzes en een groot ego kunnen carrière in de weg zitten. Zie ook Depay en Bazoer.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 15:55
Inderdaad. Vooral hun ego speelt ze parten. Castaignos is ook zo’n faalhaas.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:27
Je zou ze mensen gunnen die hen helpen om op jonge leeftijd met beide voeten op de grond te blijven.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
woensdag 13 maart 2019 om 15:39
Ow nu gaat elke "bekende" (Nederlander) iets roepen over Neres. Wie is het morgen?
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 15:39
Belgische Braziliaan.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
woensdag 13 maart 2019 om 15:42
ja snap je de haakjes niet?
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 13 maart 2019 om 17:16
Dan had je die op Nederlandse moeten zetten..
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
woensdag 13 maart 2019 om 19:41
daar staan ze ook...
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 13 maart 2019 om 21:42
Nee, ze staan op bekende.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
woensdag 13 maart 2019 om 21:52
Dat zijn aanhalingstekens...
Man man man
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 21:52]
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 13 maart 2019 om 23:37
Precies, als je die op Nederlandse had staan kon je er nog mee kunnen verwijzen naar het in Nederland spelen.
Nu zeg je gewoon dat hij een min of meer bekende (dat trek je in twijfel) Nederlander is en en doet uit de hoogte richting Keizer terwijl hij je gewoon terecht corrigeert want het is een Braziliaanse Belg.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 23:37]
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
donderdag 14 maart 2019 om 09:43
Welnee. Ik geef aan dat elke bekende persoon, vooral Nederlander, maar dat zet ik tussen haakjes, hoeft dus niet perse, een mening gaat geven.
Begrijpend lezen is lastig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 09:44]
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 09:51
Je kunt het ook niet willen begrijpen.. Blijf vooral volhouden dat het aan andere ligt.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
donderdag 14 maart 2019 om 10:19
Zolang jij aanhalingstekens voor haakjes aanziet zijn we uitgepraat.
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 10:36
Je kunt iets wat er totaal niet hoort te staan wel tussen haakjes zetten, maar dat maakt het niet ineens relevant.
Wij zijn inderdaad wel uitgepraat, als je toch niet weet wat je zelf schrijft en daarmee impliceert heeft dit geen nut.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
donderdag 14 maart 2019 om 10:38
Lees nu nog eens wat Elohim zegt. die zegt dat er haakjes staan op bekende. Als je de namen niet weet van diverse leestekens....
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 10:58
Tegen wie heb je het nu eigenlijk? (Dit is net zo onsamenhangend als de eerste reactie van je.)

Nog een 1x: Het is geen Nederlander, dus wat er tussen haakjes staat is fout.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
donderdag 14 maart 2019 om 11:12
Nee daarom staat Nederlander tussen haakjes. Het is een algemene reactie. Dus je vindt nu wel dat dat haakjes zijn en geen aanhalingstekens?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:43
Nee, Europese subtop, daar houdt het ook wel op voor hem. Te wisselvallig, als het moeilijk wordt zie je hem niet of nauwelijks
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:53
Hij is 22. Als die jongen blijft werken en niet ieder bod uit China serieus neemt, heeft hij nog best wel veel groeipotentieel imo.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 15:47
Willen we Neres niet veel liever in oranje?
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 15:48
In het begin van het seizoen ging het over dat mexicaantje met de vallende ziekte... Nu praat iedereen over David Neres (nosso jogador maravilhoso)
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 15:49
ook een etalagevoetballer net als Tadic
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 13 maart 2019 om 17:19
Gelukkig, daardoor blijven ze op de been tegen Real, beter dan dichtslaan tegen Trencin.
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 17:38
wat een klein kleutertje ben jij zeg,eng ventje
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 13 maart 2019 om 17:41
Zeer inhoudelijk..

Maar jij gaat er dus liever kansloos af tegen Trencin?
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
Helemaal mis: etalage voetballers scoren niet, deze 2 heren overal!
Vind ik leuk
Aihlre +417
woensdag 13 maart 2019 om 15:52
Ja ook laten zien tegwn ADO. Liever niet tegen PEC vanavond...
Vind ik leuk
Johnnies +1918
woensdag 13 maart 2019 om 15:55
Wamberto die 300 meter buitenspel liep, die ons de beker koste.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:03
😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Elohim +1425
woensdag 13 maart 2019 om 17:19
Die ja..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:10
Ik hoop dat DH het nieuwe seizoen andere spelers binnen haalt. En in het einde van dit seizoen moeten ook minimaal 3/4 spelers afscheid nemen Want dat zijn geen eredivisie spelers waardig ook. En DH moet ook meer de jeugd een kans bieden💚💛

FORZA FCDH💪😎⚽️

[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:29]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:23
Wamberto 🤣
Vind ik leuk
Snappi +61
woensdag 13 maart 2019 om 16:33
"In de Champions League is hij enorm geconcentreerd, maar dat moet hij ook in de Eredivisie laten zien"

Ah vandaar dat zn ogen maar half open zijn.
Vind ik leuk
Muscles +1770
woensdag 13 maart 2019 om 16:36
Neres is behalve een goede speler ook effectief en dat is een vereiste voor de top, waar die ook mag liggen.......
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 20:17
En vandaag laat hij weer eens zien waarom hij zwaar overschat is.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws