'PSV past beter bij Vlap dan Ajax, hij kan heel veel bijleren van Van Bommel'

'PSV past beter bij Vlap dan Ajax, hij kan heel veel bijleren van Van Bommel'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 16:00wo 13-03-2019 om 16:00

Laatste update: woensdag 13 maart 2019 om 16:28wo 13-03-2019 om 16:28

PSV past beter bij sc Heerenveen-revelatie Michel Vlap dan Ajax. Dat laat Geert-Arend Roorda weten in gesprek met VoetbalPrimeur. Dit seizoen is Vlap (21) dé grote verrassing in het Abe Lenstra Stadion. De middenvelder lijkt klaar voor een stap naar de Nederlandse top - al zet Roorda zijn vraagtekens bij een snelle transfer. 

"Ik vind dat PSV het beste past bij Vlap. Ajax speelt vooral heel veel in kleine ruimtes en PSV gebruikt in het aanvalspel en omschakeling wat meer ruimte en speelt dan ook wat directer", zegt Roorda in gesprek met deze websiteRoorda speelde jarenlang voor sc Heerenveen. Tegenwoordig is de oud-middenvelder jeugdtrainer bij Sparta en schrijft hij voetbalcolumns in de Leeuwarder Courant. 

Roorda ziet 'een klik' tussen Vlap en Sam Lammers. De jonge spits wordt dit seizoen door PSV verhuurd aan Heerenveen. Lammers keert na de zomer dus mogelijk terug in Eindhoven. "Ik denk daarnaast dat Mark van Bommel Vlap inhoudelijk nog heel veel kan bijleren als middenvelder. Ook de cultuur van PSV ligt het dichtste bij die van Heerenveen."

Of Vlap - dit seizoen goed voor 14 goals en 4 assists - komende zomer al de stap hogerop moet maken, betwijfelt Roorda. "Ik denk dat het goed is voor hem om nog een jaar bij Heerenveen te blijven en verbeterpunten aan te pakken, zodat hij een completere speler wordt en van hieruit ook constanter presteert."

"Eén seizoen goed spelen bij Heerenveen is wat mij betreft nog niet goed genoeg om te zeggen dat hij een volgende stap móet maken."

(Paul Audenaerd/VoetbalPrimeur)

Poll

Is PSV de ideale club voor Vlap?

(2521 stemmen)

Plaats een reactie

Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 16:03
De onderbouwing is goed van Roorda, toch zou ik hem graag bij Ajax zien.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:21
Denk je dat hij volwassen genoeg is voor Ajax 1? Nog ff rijpen denk ik of wisselspeler
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 16:29
Zoals hij speelde bij een niet geheel in vorm verkerende Heerenveen vraagt wel wat volwassenheid natuurlijk.

Maar dat is wel weer anders dan bij een Ajax of PSV.

Rustig brengen als 12/13e man. Zien hoe snel hij zich dan aanpast en aanhaakt.

Ik vind dat je jongens die vanuit de ED komen nooit als 'redder' of directe versterking gezien moet worden (een uitzondering daar gelaten)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:45
20 miljoen en 20% bij doorverkoop. Even aftikken a.u.b.
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 16:47
Hahahah, dat is iets te gortig zullen we er een nulletje vanaf halen 2 miljoen en 2 % ? ;) kijken waar we op uit komen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:51
De groeten. Jullie hebben geld zat, niet zo moeilijk doen. Bovendien heeft hij een contract tot juni 2022.

Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 16:57
Hahaha, dan niet ;)
Vind ik leuk
ReneAjax +10137
woensdag 13 maart 2019 om 16:53
Ik denk dat Roorda wel gelijk heeft. Vlap is geen Ajax speler en zal het ook nooit worden ook.
Ik zie meer in Pierie en (dat is misschien wel raar) in Sam Lammers. Ik weet dat ie van PSV is, maar ik denk dat ie daar niet goed tot z'n recht zal komen.
Erg benieuwd hoe het Sam de eerst komende 5 jaar zal vergaan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:58
Waarom, geen idee. Maar ik heb ergens de vrees dat Luuk nog een avontuurtje in het buitenland op zoekt om zijn zakken nog even te vullen.
Lammers zal dan de logische vervanger zijn.
Iets minder aanspeelpunt dan Luuk maar voetballend zeker niet minder.
Vind ik leuk
Polly11 +4160
woensdag 13 maart 2019 om 17:37
Lammers heeft juist de ruimte nodig, gaat hij bij PSV meer krijgen dan bij Ajax
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:18
Ik zie vlap eerder bij een AZ of een feyenoord.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:03
Denk dat Feyenoord het niet kan betalen, en AZ wil nooit veel betalen.
Vind ik leuk
Holadiejee +2846
woensdag 13 maart 2019 om 16:47
Vlappie is niet nodig bij PSV. Eigen jeugd genoeg.
Vind ik leuk
Itsese +6242
woensdag 13 maart 2019 om 16:55
Mee eens, echt wel een top speler voor bij Heerenveen en moet zeker daar nog 1, misschien 2 jaar spelen voordat hij een stapje hogerop kan.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:59
Goed om te zien dat er nog mensen zijn die het snappen.
Vind ik leuk
Koeien +3862
woensdag 13 maart 2019 om 19:02
Wat ik dan jammer vind (maar ik ben het met je eens), is dat Lammers waarschijnlijk wel gaat vertrekken terwijl juist die wisselwerking tussen die 2 zo interessant is. Vrij bizar ook hoe vaak de één de aangever voor de goal van de ander is.

Wie kan garanderen dat met een andere speler naast zich eentje of allebei nog steeds zulk rendement gaan opleveren? Zou ze dus ook graag als duo blijven zien spelen.

Vind ik leuk
Ginovanni +21619
woensdag 13 maart 2019 om 16:54
Eerst een beetje ervaring opdoen bij PSV (als ie daar tenminste de kans zal krijgen.....).

Daarna een flinke stap hogerop naar Ajax!😉
Vind ik leuk
Kees Bman +4626
woensdag 13 maart 2019 om 17:01
Dat is dus een stap terug.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
bij PSV rijpen, bij ajaks gaat niet, is alles verrot...................
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:55
Psv mag hem hebben, wij vissen in een andere vijver 😉
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 16:59
Weet ik niet, talenten altijd welkom toch, liever een Nederlands talent als Vlap dan een 20 miljoen voor een Odegaard betalen.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3611
woensdag 13 maart 2019 om 17:37
Nee, denk dat Odegaard beter zal spelen bij Ajax dan Vlap. Ben het helemaal met Roorda eens!
Vind ik leuk
Donnygo +5005
woensdag 13 maart 2019 om 17:54
Ben ik ook wel met Roorda eens maar hij zegt andere vijver vissen maar ik zie dan liever een Vlap dan Odegaard komen want veel verschil in kwaliteit zie ik op dit moment niet, en dan liever een Nederlands talent.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:01
Ik vind hem een typisch PSV hoofd hebben

Nee, dat past niet in een hoofdstad, zeker niet met zo'n naam

Laat maar.....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:18
Zo denk ik er ook ongeveer over. Wij zijn op zoek naar beter
Vind ik leuk
Kees Bman +4626
donderdag 14 maart 2019 om 06:17
Maar die komen niet altijd!!
Vind ik leuk
Wilveld +135
woensdag 13 maart 2019 om 18:33
wat een onzin.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:33
Moet je die foto zien... Is het familie van Adje?

Nee, die jongen moet zich lekker in de Herdgang goed voelen

Met bomen enzo

Soms past iets gewoon niet
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:48
in troebel water zonder prijzen............................
Vind ik leuk
Kees Bman +4626
donderdag 14 maart 2019 om 06:16
AFCA !Tussen de forellen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 08:01
Liever koikarpers 😁
Vind ik leuk
Dani82 +3357
woensdag 13 maart 2019 om 18:01
Hij past ook niet bij psv, want die hebben al zoveul goeie zeggen ze altijd ;)
Vind ik leuk
Swout +1770
woensdag 13 maart 2019 om 19:25
Veel bijleren van van Bommel? Denk niet dat Vlap behoefte heeft in tips om een 4e official te versieren.
Vind ik leuk
WGW +347
woensdag 13 maart 2019 om 16:03
Vlappie zal ook nog veel moeten leren. Denk dat hij Heerenveen wel ontgroeid is.
Vind ik leuk
rexxo +11988
woensdag 13 maart 2019 om 16:03
Goede spelers kunnen normaal overal spelen, het is maar wat je voorkeur heeft.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2740
woensdag 13 maart 2019 om 16:07
Dat ligt er dan natuurlijk wel aan of de trainer zo'n speler goed gebruikt.. maar ben het wel met je eens. Een goede voetballer zou bij elke club goed moeten kunnen spelen tenzij ze het niveau niet halen maar dat ter zijde.
Vind ik leuk
rexxo +11988
woensdag 13 maart 2019 om 16:14
Als ze in Rotterdam slim zijn, halen ze hem op.

Ze missen daar nog behoorlijk wat creativiteit in het elftal.

Die comingman van hun is te jong om een heel jaar het elftal nu al te dragen.

Mag van mij ook naar Ajax als er echt veel weggaan.

Alhoewel spelers van subtoppers doen het de laatste jaren niet zo goed in Amsterdam.

[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:23]
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2740
woensdag 13 maart 2019 om 16:24
Jaa precies, denk dat ze in Rotterdam ook wel meer kunnen gebruikenn. Eigenlijk gewoon zonde voor de ED dat ze te ver achter psv en Ajax staan. Ben van mening dat op het middenveld niet al te veel zou vertrekken de jong kan op gevangen worden door blind. Voor de rest zie ik op het middenveld niet iemand meer vertrekken. Maar goed deze jongen is zeker een optie daar voor.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:52
Mee eens. Dat is ook het probleem van Sam Larsson. De enige die momenteel zijn intenties begrijpt is Van Persie.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:01
Goed om te lezen dat je ons nog altijd als subtopper ziet.
Maar Sinkgraven is toch een doorslaand succes?
Vind ik leuk
rexxo +11988
woensdag 13 maart 2019 om 17:04
Sinkgraven vind ik te slap voor de top.

Laat zich als als back en middenvelder als meisje te makkelijk wegzetten.

Voetbal kwaliteiten heeft hij genoeg.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:06
Was ook een beetje sarcastisch bedoeld ;)
Maar toch, als hij niet zo vaak geblesseerd was zag ik hem graag terug in Heerenveen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:31
En hoe de rest van het team in elkaar zit.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:51
Nee, het is maar net wie met de grootste zak geld over de Afsluitdijk komt.
Vind ik leuk
Ron jans +570
woensdag 13 maart 2019 om 16:03
Neee
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 16:04
Van Bommel is een karikatuur van zichzelf geworden, die moet zichzelf eerst nog een hoop aanleren.
Vind ik leuk
Weisweiler +120
woensdag 13 maart 2019 om 16:44
En afleren. Hij heeft qua performance natuurlijk ook niet het goede voorbeeld van zijn schoonvader gehad. Niet voor niets dat topclubs niet voor hem in de rij staan en hij alleen in discutabele dictaturen aan de slag kan.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1361
woensdag 13 maart 2019 om 16:45
haha , nu weer hier bezig suffie..... , Ten Hag kan jou zeker meer bekoren....lolllll
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:52
Hij is een wannebe Guardiola of Simeone. Bommeltje gaat komende jaren geen prijs pakken in Eindhoven. Ajax tijdperk is weer begonnen. 31-3 gaat Bommetje te ver en mag hij plaatsnemen op de Tribune
Vind ik leuk
Kevindo +1979
woensdag 13 maart 2019 om 17:15
Spijkers met koppen. Hij zit daar als één of andere schriftgeleerde te prediken altijd bij persconferenties en hij heeft volgens mij met zichzelf afgesproken dat hij bij elk interview een uitspraak moet doen met een hoofd van:” zo... en nu heb ik wat gezegd.”

Dat vind ik jammer aan Van Bommel, zeker omdat hij tot nu toe heeft laten zien tactisch sterk te zijn als trainer.
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 16:05
Mark kan hem Limburgs leren, en hij Mark Fries. Redelijke deal...
Vind ik leuk
NvC +8635
woensdag 13 maart 2019 om 16:05
Ik zie hem eerder bij Ajax slagen. Heeft nog wel eens een Bergkamp actie in huis.
Vind ik leuk
GGbrammyGG +209
woensdag 13 maart 2019 om 16:06
Zeker goede leer club voor hem. Vlap is iemand die met beide voeten op de grond blijft.
Vind ik leuk
la galaxy +1131
woensdag 13 maart 2019 om 16:07
Waarschijnlijk alleen door dat Sam de eerste spits word en je dan die tandem hebt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:08
Zullen we maar omdraaien? Dat Vlap beter bij PSV past dan andersom? Die Roorda is ook geen talenwonder...
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 16:09
Waarom denken mensen dat PSV of Ajax geïnteresseerd zijn in Vlap.
Zo goed is ie (nog) niet. De stap zetten zou fout zijn van hem. Meer bijleren.
Vind ik leuk
keesje s +944
woensdag 13 maart 2019 om 16:11
Nee feyenoord!! Die trekt altijd de "toppers" van de subtoppers aan.... Om dan vervolgens aan kuipvrees ten onder te gaan 😂😂😂
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
woensdag 13 maart 2019 om 16:12
Sapper de Vlap
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
woensdag 13 maart 2019 om 16:22
Dat vlap je er zo even uit?
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
woensdag 13 maart 2019 om 16:13
Klopt als een bus. Ook pieri zou er beter passen.
Vind ik leuk
MojoRisin +15208
woensdag 13 maart 2019 om 16:13
Denk ik ook, Ajax kan beter voor Guus Til gaan..
Vind ik leuk
LOZGUTI +1097
woensdag 13 maart 2019 om 16:19
Serieus ik vind dat ook meer een ajax speler
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:23]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:49
Guus Til.. Alsjeblieft zeg! Een over het paard getilde die denkt dat AZ gelijkwaardig is aan Ajax en PSV
Vind ik leuk
Boefje +505
woensdag 13 maart 2019 om 17:14
Helemaal mee eens, een enorme overgewaardeerde voetballer.
Vind ik leuk
Siemjo +304
woensdag 13 maart 2019 om 16:22
Vlappie naar PSV en Pierie naar Ajax, we zullen zien welke van beide clubs het meest moet betalen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:45
Vlap zal duurder zijn dan Pierie
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:23
Is inderdaad niveau Psv.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:25
Ideale club voor hem PSV is alleen middelmaat
Vind ik leuk
Hookiepoki +200
woensdag 13 maart 2019 om 16:26
Onzin ❌❌❌
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:27
Dat zou een domper zijn voor Ryan Thomas. Wellicht een interessante optie als PSV wat langer meestrijdt op alle fronten.
Vind ik leuk
Friend +328
woensdag 13 maart 2019 om 16:44
Bij ons ook , al hebben niet genoeg f(vlappen) !
Vind ik leuk
plein19 +3137
woensdag 13 maart 2019 om 16:47

Prima voor PSV misschien. Maar niet geschikt voor Ajax komend seizoen. Zal tijd nodig hebben. En dat is er niet na de leegloop.
Vind ik leuk
Cookee +12784
woensdag 13 maart 2019 om 16:49
Daar speelt Bergwijn, dus dat wordt hem niet.
Ajax heeft Donny daar, Feijenoord is onduidelijk hoe die gaan spelen.

Maar om nu al te speculeren, hij staat onder contract bij H'veen.
Ik vraag me af of hij beter is dan Ramselaar en Lammers lijkt me niet goed genoeg voor PSV. Maar PSV heeft zo ongelooflijk veel talent, waarom zouden die hem halen?
Ajax heeft niet zoveel op die plek, maar daar zijn de ambities zo hoog.
Mij lijkt Vitesse een mooie club voor hem, daar ligt net zoveel ruimte op midveld als bij H'veen en bij de topclubs is die ruimte er niet.
Dan koop je weer een Larsson.
Vind ik leuk
Blije +66
woensdag 13 maart 2019 om 16:49
Een kut cultuur
Vind ik leuk
AFP +2977
woensdag 13 maart 2019 om 16:50
Klopt dat Vlap beter bij PSV past, hij heeft ook een PSV-uitstraling. Samen met Lammers worden ze en scherp duo.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
woensdag 13 maart 2019 om 16:53
Wie is er door van Bommel beter geworden als speler dan? Voorlopig is het al maanden zeer pover en zien we spelers enorm ver terug zakken in hun niveau.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:43
Dat ligt natuurlijk niet aan Bommelmans maar aan het uitstellen van Ajax - PEC. Walgelijk hoe heel PSV daardoor vreselijk gedupeerd werd!
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
woensdag 13 maart 2019 om 17:47
Dat is waar, dat was zeer oneerlijk en PSV is daar zwaar door gedupeerd.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:49
Gaat nog doorwerken tot in de volgende eeuw 🤣
Vind ik leuk
El Cazador +8973
woensdag 13 maart 2019 om 16:57
Vlap moet volgend seizoen sowieso voor een club kiezen die ook europees speelt. En Feijenoord vind ik een goede club voor hem ipv Eindhoven united.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1361
woensdag 13 maart 2019 om 17:11
....😂🤣....wie is hier de azijnzeiker? ...en Feijenoord,...kleuter🤣
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:20]
Vind ik leuk
Andyking +111
woensdag 13 maart 2019 om 16:58
Ik vind het een goede speler. Volgende stap Feyenoord? Als PSV, net als Ajax, dichter naar internationale top wil, moeten ze op zoek naar een ander kaliber spelers. Vlap is daar nu nog niet aan toe.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:03
Ja in Eindhoven de Gekste schenken ze meer bier. Zet Vlap achter de tap. PSV kan wel een Vlappetap gebruiken.
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
woensdag 13 maart 2019 om 17:04
Dat zei ik gister ook al.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:06
Sapperdevlap, hij past beter bij psv!
Vind ik leuk
Rafael +843
woensdag 13 maart 2019 om 17:10
Lekker naar Feyenoord gaan als vervanger voor Jorgensen
Vind ik leuk
peewee +208
woensdag 13 maart 2019 om 17:12
laat Vlap maar lekker bij van Bommeltje vlapperen, bij Ajax zou hij nog een paar jaartjes in Jong moeten acteren .... en dan achteraf vaststellen dat het eerste van Ajax een niveautje te hoog is voor hem!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:13
Laat vlappie dlen wat het denkt te moeten doen.!!
En wat van calimero leren ??
Glas half vol of half leeg..
1 zekerheid is de wasmachine
Leren bekleding in een nieuwe auto of..
.
Hier kan je VEEL van leren dat
Klopt.
Psv een voordeel ..?? Enigste is de afstand naar huis 😂😂
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 17:14]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:15
Hij kan leren hoe je eenauto koopt en dat je bij een koelkast garantie krijgt.
Wauw
Vind ik leuk
wattenstaafje +24035
woensdag 13 maart 2019 om 17:25
Eens.
Vind ik leuk
KCP +750
woensdag 13 maart 2019 om 18:14
Lmfao ja want talenten breken daar vaker door.. narshing en maher vondt meneer ook daar beter passen🤣🤣
Vind ik leuk
Ben +187
woensdag 13 maart 2019 om 18:25
Voor het Nederlands voetbal in het algemeen en voor de speler zelf lijkt me psv een logische keuze. Ook Feyenoord is een interessante optie.
Vind ik leuk
myrthewit +1669
woensdag 13 maart 2019 om 18:25
Vlap kan het meest leren bij Ajax. Waar hij goed in is hoeft hij niet te leren. Om een complete voetballer te worden is het beter om naar Ajax te gaan. Zal Heerenveen ook liever zien, want Ajax betaalt beter.....
Vind ik leuk
Isakson +284
woensdag 13 maart 2019 om 18:40
Vlap gaat nergens heen hij blijft lekker thuis .
Vind ik leuk
Gyrosregime +2785
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
Is toch niet zo'n bijzondere speler? Ik denk niet dat PSV daar genoegen mee moet nemen..
Vind ik leuk
Basik013 +820
woensdag 13 maart 2019 om 19:01
Hoef hem niet bij ajax , totaal geen meerwaarde voor ons.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:16
Flap en lammers gouden koppel, veel creativiteit, loopvermogen en techniek. Vlug naar Eindhoven halen. Ze hebben beiden ook geweldige traptechniek. Flap doet me een beetje aan Nillis denken.
Vind ik leuk
rinirat +3543
woensdag 13 maart 2019 om 19:36
Hoe kom je op dit sort nonsens
Vind ik leuk
Nummer 23 +67
woensdag 13 maart 2019 om 19:51
Moeten wel weer veel V...Flappen komen.
Vind ik leuk
100%facts +17
donderdag 14 maart 2019 om 11:48
5 miljoen?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:31
Ik denk niet dat vlap het niveau heeft om psv beter te maken, alleen als er iemand weggaat zou ik hem halen. Normaal gesproken is dit niet het niveau wat psv moet nastreven. Zelfde vind ik voor Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws