Kuyt bereidt zich voor op trainersklus: 'Ik ben trainer zoals ik als speler was'

Kuyt bereidt zich voor op trainersklus: 'Ik ben trainer zoals ik als speler was'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 15:54wo 13-03-2019 om 15:54

Dirk Kuyt denkt dat hij als trainer dezelfde karaktereigenschappen heeft als toen hij nog speler was. De Katwijker gaat vanaf volgend seizoen stage lopen bij het eerste elftal van Feyenoord en hoopt zich op die manier optimaal voor te bereiden op zijn eerste trainersklus.

Kuyt volgt de cursus Coach Betaald Voetbal, waarvoor hij minimaal één dag in de week stage moet lopen bij het eerste elftal van Feyenoord. Als hij de cursus haalt kan hij op eigen benen staan en zelf hoofdtrainer worden. "Ik denk dat ik een trainer ben zoals ik als voetballer was", legt hij uit bij de 538 Ochtendshow met Frank Dane.

"Iemand die het maximale uit zichzelf wil halen, maar ook uit het team. Dat vind ik het allerbelangrijkste, dat je als individu boven jezelf uit kan stijgen als de wisselwerking in het team optimaal is", gaat Kuyt verder. "Daar ben ik veel mee bezig."

Lees ook: Kuyt begrijpt ophef over stageplaats niet: 'Eigenlijk stelt het niet zo veel voor'

Plaats een reactie

Johnnies +1918
woensdag 13 maart 2019 om 15:56
Laat het maar eens zien kuytje.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 15:57
Dus hard werken met weinig inzicht op tacktiek zijn de eigenschappen die hij gaat gebruiken als trainer?
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 16:00
Het lijkt me logisch dat je je eigen kwaliteiten en beperkingen houdt als je stopt.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 16:02
Zeker, maar welke andere kwaliteiten had hij dan op voetbal gebied, niet dat ik het beledigend bedoel maar hij gaf nu niet de indruk zo goed het spelletje te zien en te begrijpen in het veld.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 16:07
Hij was tactisch niet de meest briljante speler, maar trainer is volgens mij net als voetballer een verzameling kwaliteiten.
Als jij heel goed een team kunt maken en het maximale uit spelers kunt halen kun je tactisch misschien wat minder zijn.
Ik weet niet hoeveel je in tactisch opzicht kunt leren. Ik denk wel aardig wat. Ik had ook nooit het idee dat Danny Buijs het allemaal heel goed zag.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 16:12
Tacktiek is ook lezen van de wedstrijd, dat leer je niet echt denk ik, maar als je alleen goed een team kunt maken ben je meer assistent dan hoofd trainer lijkt mij. Laat me wel graag verrassen net als Buijs mij dat doet.

Al heb je als CDM wel iets meer met het spel te maken dan als een buitenspeler.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 16:15
Dat vind ik heel moeilijk in te schatten. Buijs heeft me daarin ook verrast. Dus of hij had meer inzicht dan ik dacht, of hij heeft zich daarin ontwikkeld. Dus dat kan ik bij Kuyt moeilijk uitsluiten.

Dat klopt, maar Kuyt was wel in staat op meerdere plekken te spelen. Volgens mij moet je dan wel enig besef van het spel hebben. Dat red je niet met alleen maar je best doen.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 16:23
Laat me maar wat graag verrassen door Kuyt hoor maar als hij aan het woord was, in veld blind rende geven mij niet direct het vertrouwen.

Maar wat is het verschil tussen als rechtsbuiten de hele kant bestrijken inclusief verdedigen en als links back het zelfde te doen. Spits was hij ook maar daarin was het ook niet altijd goed maar door zijn inzet altijd wel een voldoende.

Als CDM ben je natuurlijk wel bezig met het neerzetten en van spelers en het verbinden van verdediging naar middenveld dat vraagt wel meer van een persoon dan rechtbuiten of linksback natuurlijk.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 16:50
Dat is wel zo. Nou ja, we zullen het over ongeveer 3 jaar weten :p
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1465
woensdag 13 maart 2019 om 18:07
Eat een bullshit weer zeg!! Waar basseer je op dat Kuyt tactisch geen sterke speler was! Iers roepen is leuk? Maar waar basseer je het op? Dat het een harde werker is is trouwens geen argument voor wel of niet tactisch inzicht
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 16:14
"hij gaf nu niet de indruk zo goed het spelletje te zien en te begrijpen in het veld."

Zou een speler met die eigenschappen op een WK zo'n beetje alle posities in een elftal kunnen bekleden en het op al die posities ook goed doen? (wk2014)
Of een hele matige rechtsback kunnen laten uitgroeien tot een internationaal gewilde speler (van der wiel, wk2010)

Denk dat Kuyt terecht veel waardering voor zijn mentaliteit krijgt maar daardoor ook behoorlijk tekort gedaan wordt op andere vlakken.

Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 16:19
Waarom was hij zo veel en verschillend in te zetten dan, dat was alleen te danken aan zijn 120% inzet.

Niet dat hij totaal geen inzicht heeft maar hij heeft nooit die indruk gegeven aan mij, niet de speler eigenschappen voor een trainer.

V/d Wiel net als een Stekelenburg (2010) piekte op het juiste moment, zoals wel meer 'wereldsterren' in wording gedaan hebben.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 16:26
Is te makkelijk om te stellen dat je daar alleen maar inzet voor nodig hebt.
Links of rechtsbuiten... ja meh. dat is lom het even
Maar hij heeft dat gestaan, links en rechtsback,, rechter middenvelder, spits. Allemaal ander disciplines.


Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 16:36
Het is ook makkelijk maar klopt ook voor 80%

Zijn inzet en loopvermogen maken het voor hem niet zo moeilijk om als back of als buitenspeler te starten.

Hij zal ook wel het spel begrijpen en weten wat gevraagt word op die posities, maar inhoudelijks op tacktiek en dergelijke heb ik hem nooit kunnen betrappen.

Maar laat me graag verrassen alleen nooit het idee gehad dat hij trainer zou worden of het karakter daarvoor te hebben. Zoals ik dat wel meer bij Van Persie zie bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
woensdag 13 maart 2019 om 16:47
En RvP zie ik het nou juist net niet worden.

Je weet het toch nooit.
De tamelijk modale middenvelder van Real Solari die ook ineens trainer van Real werd.

En hoe goed je als trainer gevonden wordt, hangt ook wel af van je status.
Real ging nou niet bepaald mooier voetballen toen Zidane trainer werd. Ging 100% puur voor het resultaat in de Cl en liet Ronaldo niet eens meer in de bus voor uitwedstrijden in La Liga
Maar wie gaat hem dat even vertellen?
Of verwijten na 3x CL.
Maar dat zijn toch lastig briljante taktische vondsten te nomen van wat we leen briljante voetballer was.

Dus wie weet. ik verwacht geen totaal opnieuw uitgevonden spelletje onder Kuyt maar misschien verrast ie ons.
Laat ie eerst maar eens slagen voor zijn cursus.


Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 16:56
Daar hebben we het al hahah, kijken er net anders tegenaan.

Klopt Solari was ook niets speciaals. Wel net als Kuyt begon hij in de jeugd als trainer na zijn carriere in dit geval dus Real (als ik me niet vergis)

Dat zeker maar ook van waar en wanneer je ergens instapt.

Voor Zidane was de eerste keer wel het perfecte moment om in te stappen natuurlijk. 3 bepalende spelers op hun top van hun kunnen.

Ja hij maakte de keuze voor het meeste aanzien in korte tijd CL, heb ik ook niet gezien hoor ook daarin telt het je bent zo goed als je materiaal en bij Real ben je al snel redelijk goed ;).

Laatste helemaal mee eens, laat me zeker graag positief verrassen, ja zou toch wat wezen hij haalt het niet.

ze passen het wel aan hoor deden ze bij Stam ook ;)
Vind ik leuk
Deck010 +9833
woensdag 13 maart 2019 om 16:07
Was ik toch even vergeten dat ten Hag ook zo'n wereld voetballer was zeg.........
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 16:11
De meeste Nederlandse toptrainers waren geen wereldvoetballers.
Waarom moet Ten Hag erbij gehaald worden?
Zeg ik iets vervelends over Kuyt? Volgens mij niet.
Vind ik leuk
Deck010 +9833
woensdag 13 maart 2019 om 16:13
Was ook niet persoonlijk op ten Hag bedoeld maar meer op hetgeen jij ook opmerkt, de meeste goede trainers waren geen goede voetballers. Ik had ook van Gaal kunnen noemen maar die is iets minder succesvol op het moment.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 16:16
Oh, dat haalde ik er niet uit.
Van Gaal had ik ook goed gerekend, Hiddink, Beenhakker, Advocaat, Van Marwijk.
Vind ik leuk
Deck010 +9833
woensdag 13 maart 2019 om 16:19
Je moet me nu toch onderhand wel kennen #Keizerout ?
Misschien zeg ik wel eens iets voor de lol, maar hatelijk zijn of trollen zal je mij niet zien doen.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 16:49
Dat is zo, alleen de meningen over Ten Hag lopen ook nog steeds wel uiteen :p
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
woensdag 13 maart 2019 om 18:03
Wat dacht je van v. Gaal, was ook maar een heel modale voetballer net als met Michels.
Vind ik leuk
Dani82 +3357
woensdag 13 maart 2019 om 16:04
Ja precies, hij gaat blind rennen en dan proberen een goal te maken. Dan veranderd er niet heel veel aan de speelstijl van feyenoord in ieder geval;-)
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 16:05
Blijft hij wel weg bij de 4e man, dat is wel fijn ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:58
Als je zou zeggen beperkte techniek zou je een punt hebben, al had hij wel functionele techniek anders scoor je niet zo veel. Maar hij snapte het spelletje wel anders houd je het niet vol in de top. Zowel bij Feyenoord, bij Liverpool als bij Oranje onomstreden. Alleen in amsterdam ondergewaardeerd maar die waarderen niemand die niet bij hunnie heeft gespeeld.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
woensdag 13 maart 2019 om 17:02
Ik waardeer de speler Kuyt juist wel, dus dat is een compleet verkeerde aanname.

Zijn spel was tacktisch en Technisch heel basic dat is niet erg of wat maar wat hij daarin misschien te kort kwam, compenseerde hij heel erg goed met zijn inzet en loopvermogen.

Dat is wat ik zag als ik hem zag voetballen, die dingen geven mij niet direct een idee van dat zal een trainer worden.

Dat jij dan nu op je pik getrapt bent is jammer voor jouw.
Vind ik leuk
leozao +990
woensdag 13 maart 2019 om 15:57
FC Dirk met 11 kuitenbijtertjes met opgestroopte mouwtjes in het veld!
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:08]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:01
Iemand die weet wat hij wil en weet waar hij voor staat ! 👍🏿
Vind ik leuk
Romo +1397
woensdag 13 maart 2019 om 16:02
Kom op Dirk
Haal je cursus
En laat al die haatdragende azijnzeikers lekker lullen.

Simpele heinies allemaal
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
woensdag 13 maart 2019 om 16:03
Dan zal het heel veel rennen worden in de dug out.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +226
woensdag 13 maart 2019 om 16:08
als dat zo is met wat ie zegt oké
maar het overboverbrengen is en blijft moeilijk
maar geef hem maar een kans
zpals ook kocu,gio,en v bommel het kregen
succes
DIRK

Vind ik leuk
Jan Guevara +10321
woensdag 13 maart 2019 om 16:10
Ik denk dat hij wel het juiste karakter heeft om een goede manager te zijn.

Alleen nog bekijken hoe het met zijn tactische kennis gesteld is....
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
woensdag 13 maart 2019 om 16:13
Kuytshow. Ik, ik en ik.
Vind ik leuk
Mari +12538
woensdag 13 maart 2019 om 16:14
Dan wordt het niet bijster veel
Vind ik leuk
Snappi +61
woensdag 13 maart 2019 om 16:14
Ben benieuwd hoe hij het zal gaan doen als trainer. Denk dat hij wel vechtlust van zijn team zal verwachten, net zoals hij zelf altijd ervoor ging. Daar wil het dit seizoen helaas bij Feyenoord weleens aan ontbreken.
Vind ik leuk
Wim59 +646
woensdag 13 maart 2019 om 16:27
Wat een ego heeft die Kuyt, een soort eng mannetje😨
Vind ik leuk
wiesin +6
woensdag 13 maart 2019 om 16:28
Weer sterke teksten van die Kuyt. Tjonge wat een cliché’s en open deuren. Zo is hij zijn hele leven al. Geen inhoud, helemaal niets!!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:30
Kuyt is als een vis in het water, en daarmee bedoel ik dat hij op een vis lijkt, Kuyt, alsook kuitschieten :)
Vind ik leuk
Hulsink +594
woensdag 13 maart 2019 om 16:39
Ik vind dat er niets mis is met de mening van Dirk Kuyt! Johan Derksen zal het daar zeker niet mee eens zijn!

Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:47
Het woord "voetbal" in de media doet het altijd goed. En er is wat media tegenwoordig. 1 verhaal kun je 40x terug lezen.

Ook dat nog.

En dan gaan ze op social media daar weer dagen over posten. Over 1 simpel interviewtje.

Leuk tijdverdrijf.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 16:49]
Vind ik leuk
Weisweiler +120
woensdag 13 maart 2019 om 16:49
Veel rennen, vliegen en inzet. Weinig technisch en tactisch vernuft. Wellicht wel een goede peoplesmanager. Moet dan wel bij een club instromen die wel goede spelers heeft.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 16:52
Die Dirk Kuyt is echt een inteelt hoofd uit Katwijk jongens !!!
Vind ik leuk
plein19 +3137
woensdag 13 maart 2019 om 16:55
Ik denk dat hij het beter zal doen dan Gio. Maar niet zo goed als Van Bommel. Van Bommel zal internationaal ook gaan scoren. Kuyt is een harde werker voor de nationale subtop. Gio is alleen geschikt voor Feyenoord
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:01
Ik zie zowel Kuijt als van Bommel wel slagen. Gio kan beter TD bij Feyenoord worden, als trainer vind ik hem ook niet goed.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
woensdag 13 maart 2019 om 19:35
Waarom zal Van Bommel internationaal gaan scoren dan?
Voor de camera vind ik hem wel sterk, maar voor de rest ben ik nog niet zo overtuigd door Van Bommel.
Vind ik leuk
plein19 +3137
woensdag 13 maart 2019 om 19:41
Zie het verschil met TH. Nieuwe trainer en meteen duidelijkheid en resultaten. Hij moet nog ervaring opdoen maar durft toch Lozano aan te pakken. Of veranderingen te snel of langzaam gaan blijft een discussiepunt.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
woensdag 13 maart 2019 om 19:49
Dat over Lozano ben ik 100% met je eens. Ik heb echt helemaal niks met Van Bommel, vond hem als speler al vervelend en als trainer heeft hij ook al regelmatig van die vervelende maniertjes laten zien, maar vond het wel heel knap en gedurfd van hem om zo met Lozano om te gaan.
Dat zal je Ten Hag bijvoorbeeld niet zo snel zien doen zodra een Ziyech of een Frenkie geen pepernoot raken.
Maar toch zie ik Van Bommel ook regelmatig merkwaardige keuzes maken en vond ik hem in de CL redelijk naïef door zn tactiek niet aan te passen na die eerste wedstrijden.
Vind ik leuk
plein19 +3137
woensdag 13 maart 2019 om 19:52
Ik heb ook altijd een gruwelijke hekel aan hem gehad. Ik vond zijn manier in de CL lijken. Liever 1 hele aanpak dan meerdere matige manieren. Daarom vind het toch best knap hoe hij jeugd inzet na zolang te hebben vastgehouden aan 1 team
Vind ik leuk
El Cazador +8973
woensdag 13 maart 2019 om 17:00
Waarom gaan ex voetballers met een godsvermogen in godsnaam weer terug in de voetballerij, ik zou lekker gaan golfen of zoals Rob Rensenbrink anoniem leven.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
woensdag 13 maart 2019 om 19:32
Anoniem leven zoals Rob Rensenbrink....?
Lekker anoniem ja..
Vind ik leuk
Cookee +12784
woensdag 13 maart 2019 om 17:10
Ik ben trainer zoals ik als speler was... hoe dan hard werkend en langs de lijn?

Ik zie in Kuyt niet een bedachtzame denker die vorm geeft aan een team.
Begrijp niet waarom men zoveel waardering heeft voor hem.
Als voetballer wel ja, maar nog niet als trainer.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:39
Aan zijn kennis, wil en inzet zal het niet liggen. Hopelijk geeft hij de directie voldoende tegengas en kan hij het team inspireren. Hier werd hij als speler door menig coach om geroemd.
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 17:45

Sam Larsson opgenomen in nationale selectie Zweden



Sam Larsson heeft een uitverkiezing ontvangen voor de nationale selectie van Zweden. De buitenspeler heeft bij Feyenoord de laatste maanden voldoende indruk gemaakt op bondscoach Janne Andersson voor een definitieve plek in de selectie. Zweden speelt EK-kwalificatieduels tegen Roemenië en Noorwegen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 17:58
Gaat deze schijnheilige tv dominee nu ook heen en weer rennen voor de dugout?
Vind ik leuk
kuurie96 +1577
woensdag 13 maart 2019 om 18:09
en met jasjes gooien??
Vind ik leuk
Panna +54
donderdag 14 maart 2019 om 23:05
Je kan beter dominee worden. Steeds gewenst gedrag.... Van Persie naar boren schuiven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws