Ten Hag: 'Waar speelt de subtop voor als wij de punten niet binnenhalen?'

Ten Hag: 'Waar speelt de subtop voor als wij de punten niet binnenhalen?'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 18:30wo 13-03-2019 om 18:30

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 08:55do 14-03-2019 om 08:55

Ajax-trainer Erik ten Hag vindt het een goede en logische zaak dat de KNVB Ajax tegemoet komt rond de Champions League-wedstrijden. De bond heeft de wedstrijden voor speelronde 29 en 30 verplaatst zodat Ajax maximale rust pakt.

"Het is logisch, het is in het belang van het Nederlands voetbal", stelt de oefenmeester voor de camera van FOX Sports. "We krijgen rust voorafgaand aan belangrijke wedstirjden. Voor Ajax, maar ook zeker voor het Nederlandse voetbal. Daar spelen we toch voor? Waar speelt de subtop voor als wij de punten niet binenhalen?"

Het Eredivisieduel tussen Ajax en Excelsior, dat oorspronkelijk op zondag 14 april om 16.45 uur op het programma stond, is daarom een dag naar voren gehaald. Het duel staat nu voor zaterdag 13 april om 18.30 uur op de rol. Ook het aanvangstijdstip van het duel tussen Willem II en Ajax van zaterdag 6 april is gewijzigd. Die wedstrijd stond gepland om 19.45 uur, maar wordt nu vervroegd naar 18.30 uur.

Lees ookKNVB gooit programma om en wil Ajax weer helpen rondom Champions League

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 18:34
Edit VP: Reactie verwijderd

Kan VP iets doen aan al die trollen?
In plaats van serieuze reacties verwijderen?

Dank U
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:06]
Vind ik leuk
J Kiprich +19007
woensdag 13 maart 2019 om 18:35
Oftopic trol!!!

;-)
Vind ik leuk
jollyrogers +8448
woensdag 13 maart 2019 om 20:54
wat n arrogantie van die Ten Hag, gadver
Vind ik leuk
Ajacied61 +205
woensdag 13 maart 2019 om 23:47
Allemachtig. Ben jij nou echt zo dom met je reactie.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:36
Beetje off-topic dit.
Vind ik leuk
Piranha73 +290
woensdag 13 maart 2019 om 18:44
Lekker opzeggen...doei
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:46
Zeg je hem toch lekker op kerel
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 18:46
Volgens jou is iedereen die het niet met jouw waardeloze visie eens is een troll. Je kan ook wat meer zelfreflectie gaan krijgen.
Vind ik leuk
Uitvak030 +386
woensdag 13 maart 2019 om 20:23
De grootste trol is ten hag zelf..... mag nu wel eens stoppen met die zelfverheerlijking.
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
woensdag 13 maart 2019 om 18:35
Belachelijk. Competitie vervalsing puur sang.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:50
Sinds 100 jaar presteren ze weer eens wat in Amsterdam. En iedereen moet het weten ook.

PSV werd 2 jaar geleden tegen Atletico niet geholpen.

Dat was geen enkel probleem toen. Anders moet je geen EU voetbal gaan spelen, als je er niet tegen kan.

Hoorde ik toen ...
Vind ik leuk
lars Utrecht +1389
woensdag 13 maart 2019 om 18:57
Natuurlijk is het prima als clubs hun pijlen op de CL kunnen zetten, maar Ajax kan er toch ook voor kiezen om 'in het belang van het nederlands voetbal' met een B-team te spelen in de competitie wedstrijden zodat het A-team een weekje extra rust heeft?

Daarbij is dit geneuzel van Ten Hag echt vreemd. Dat Nederland in de top-10 komt is alleen belangrijk voor de kampioen van Nederland. Daar heeft de subtop helemaal niks mee te maken. Voor de EL ticket veranderd helemaal niks... Hooguit dat de bekerfinalist 1 ronde later mag instromen. Thats all...
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 18:59
Ben je wel wijs?
In de competitie met b team?

Misschien is dan gelijk beter om het hele Europese voetbal gewoon af te schaffen
Vind ik leuk
lars Utrecht +1389
woensdag 13 maart 2019 om 22:58
Waarom niet? Doen andere clubs ook hoor.. De wisselspelers van Ajax zouden best een wedstrijd kunnen spelen..

In belang van het Nederlands voetbal wat ze bij Ajax toch zo hoog hebben staan?
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 23:30
Als je om kampioenschap speelt stel.je de beste elf op. Welke wedstrijd ook.

Ajax wil kampioen worden en zo ver mogelijk in de CL.
Ook voor Nederlandse voetbal.

Hoe verder Nederland op de lijst komt hoe minder voorrondes.

Zou toch mooi zijn dat nr 1 en 2 weer direct geplaatst wordt voor de CL en de nr3 en bekerwinnaar gelijk EL kunnen spelen?

Vind ik leuk
lars Utrecht +1389
vrijdag 15 maart 2019 om 00:02
En in het belang van het Nederlands voetbal hadden ze deze wedstrijd en straks ook met hun B-team kunnen spelen. Die moet qua budget nog steeds goed genoeg kunnen zijn om te winnen...

Dat Ajax wilt winnen snap ik en is ook logisch, maar dan is deze wedstrijdverplaatsing dus in het belang van Ajax. Niet in het belang van het Nederlands voetbal... Dat is mijn punt.

Alle clubs leiden enorme verliezen door alles steeds te veranderen. Het kost klauwen met geld, terwijl alleen Ajax (en dan wellicht de nummer 2 en de bekerwinnaar) erop vooruit gaan. Maar dat geldt niet voor alle andere clubs.

Dus nogmaals, als neutrale toeschouwer is het top dat de kans aanwezig is dat een Nederlandse club in de CL speelt, maar als supporter van alle andere clubs (op de top-4 na) zijn al deze constructies pure bullshit.
Vind ik leuk
Blindsy +19036
woensdag 13 maart 2019 om 19:05
Daarentegen is Ten Hag met deze uitspraken hard op weg om een échte Ajacied te worden.
Vind ik leuk
El Pibe +1400
woensdag 13 maart 2019 om 19:47
Blindsy, jij bent al tijden op weg met jouw uitspraken om het tegenovergestelde te benadrukken...
Vind ik leuk
Blindsy +19036
woensdag 13 maart 2019 om 19:54
Dat komt dan goed uit, want ik kom al sinds 1980 in de Kuip.
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 13 maart 2019 om 19:28
Voor de bekerkampioen is de grens 12. Lager dan 12 is een voorronde. 7-12 maakt alleen uit voor de nummers 1 en 2.
Geneuzel van Ten Hag.
Vind ik leuk
Fissah14 +1318
woensdag 13 maart 2019 om 19:32
Scheelt behoorlijk, 2 voorrondes EL of direct groepsfase EL...
Vind ik leuk
HanV +5495
woensdag 13 maart 2019 om 20:10
Tot en met nummer 12 de bekerwinnaar toch direct poule?
Nr 13-17 bekerwinnaar inderdaad 2 voorronden.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 18:57
Was toen in de groepsfase!
En ja PSV is dit jaar in de groepsfase meer geholpen dan Ajax alle wedstrijden werden vervroegd in tijdstip behalve Excelsior PSV, die ging zelfs van de zaterdagavond naar de vrijdagavond.
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
woensdag 13 maart 2019 om 19:16
In de groepsfase. Kijk even terug in de statistieken. Dat was de achtste finale nadat er in Eindhoven een resultaat gehaald is.

Maar boeit helemaal niets. Die ten Hag moet niet zo dom lullen. Over paar jaar is hij weer trainer van de subtop. Want heeft nu het geluk van geweldige spelers.
En het verzetten in het weekend was al heel normaal heeft totaal niets met de club of wat dan ook te maken.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 19:20
Kijk ff goed

13-09-2016 was het de eerste poule wedstrijd
Was op mijn verjaardag

En in november was de return

Blijf bij de tijd.

Heb het voor je opgezocht groep D in 2016


https://www.google.com/search?q=psv+atletico&oq=psv+&aqs=chrome.0.35i39j69i60l3j69i57j69i59.2447j0j4&client=ms-android-hisense&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#sie=m;/g/11hczcbjn4;2;/m/0c1q0;dt;fp;1;;
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:24]
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 19:30
https://www.vi.nl/wedstrijden/2016/09/13/europa/uefa-champions-league/psv-vs-atletico-madrid


Weet je het nu weer?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:41
achtste finales CL seizoen 2015-2016:

24 februari 2016: PSV - Atletico Madrid 0-0
15 maart 2016: Atletico Madrid - PSV 0-0

PSV verliest 8-7 met penalty's.

Een seizoen later treffen beide ploegen elkaar weer in de poulefase..
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:44]
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 19:55
Je zegt het zelf dat het idd 2 jaar geleden (2 seizoenen) geleden is! Daar gaat het over!

Waar jij over hebt is 3 seizoenen



Hier reageer ik op



Hup Wim Jansen +580 woensdag 13 maart 2019 om 18:50Sinds 100 jaar presteren ze weer eens wat in Amsterdam. En iedereen moet het weten ook.

PSV werd 2 jaar geleden tegen Atletico niet geholpen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:57]
Vind ik leuk
Harrie82 +4359
woensdag 13 maart 2019 om 21:41
Oh ja klopt. Daarna is het ook nog in de poule geweest. In de poule wordt er altijd wel rekening mee gehouden. Maar in de achtste finales nu extra en dat had toen ook mogen gebeuren. Maar nu maar hopen dat het vaker gaat gebeuren indien er iemand verder komt.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 23:53
Ben ik met je eens.

Of het nu Ajax Feyenoord PSV AZ of Vitesse of wie dan ook is...
Vind ik leuk
Nr14always +4043
woensdag 13 maart 2019 om 18:57
Dat ene kampioenschap dat Ajax en Nederland jullie gunde vanwege dominee kuyt, je hebt wel praatjes.
Vind ik leuk
Blindsy +19036
woensdag 13 maart 2019 om 19:04
"Waar speelt de subtop voor als wij de punten niet binenhalen?" Riep prof. Ten Hag. Toen begreep de KNVB dat er maar één ding op stond.

"Waar speelt de middenmoot dan voor als wij de punten niet binnenhalen?" Roept Stam volgend jaar, nadat Feyenoord gevraagd heeft om de wedstrijd Willem II - Feyenoord te verplaatsen, zodat Feyenoord zich kan voorbereiden op de clash tegen Hoffenheim en zo de poulefase te overleven.
Als de KNVB dan óók weet wat hun te doen staat? Hoor je mij niet klagen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:37
Je kan tijdens een spelletje toch niet de spelregels blijven wijzigen?

Al hoewel ... zo win ik meestal wel.
Vind ik leuk
Blindsy +19036
woensdag 13 maart 2019 om 19:44
Ja hoor. Kaartspelletjes lenen zich er uitstekend voor. Elk gezin zn eigen regels voor pesten.
Ajax-sympathisanten pesten ook graag. Ik zie een rode lijn.
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 19:06
Er zijn afspraken over gemaakt sjakie en dat was toen nog niet zo.Dat doen ze vanaf dit seizoen dus wel en daar houden ze zich goed aan.Als Psv nou wat beter had gepresteerd dan hadden die er ook van kunnen profiteren.En had het nederlandse voetbal er ook wat aan gehad nu moet Ajax het alleen doen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:12
PSV had hier ook last van 2 jaar geleden. Ajax verleden keer ook, met die EL finale.

Waarom moet nu dan de hele ere divisie op zijn kop staan voor Ajax?

Dat gebeurt nergens in EU hoor.
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 19:17
Omdat er nu afspraken over zijn gemaakt met alle clubs en die hebben er mee ingestemd.Nu het echt gebeurt gaan ze opeens zeuren.Als je het ergens niet mee eens bent moet je er tegenin gaan voordat een beslissing genomen is.Niet erna.Die afspraken zijn er waarschijnlijk gekomen na dat gezeur van de afgelopen jaren.Over dat er geen 72 uur tussen zat en nog wat van dat soort dingen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:26
Maar waarom heeft Ajax dat niet eerder geregeld dan?

Iedereen krijgt de schuld, behalve Ajax zelf.
Vind ik leuk
Emnu +7136
woensdag 13 maart 2019 om 19:31
Terwijl jij Ajax de schuld geeft en niemand anders.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:32
Zo is het toch ook?

Er is nooit 1 schuldige.

De KNVB kan ook doorspelen in de winter of doorgaan tot 30 juni.

Er zijn vele mogelijkheden, maar niet tijdens een competitie.
Vind ik leuk
Emnu +7136
woensdag 13 maart 2019 om 19:40
Ik begrijp dat t ongebruikelijk is, ik begrijp echter niet alle ophef.
Wat is er nou echt aan de hand?
Dat 30 PEC supporters niet meekunnen?

Competitievervalsing?

Wie wordt hier nou benadeeld?
Ajax wordt wellicht bevoordeeld, ontlast zou n betere verwoording zijn.
Maar wie heeft hier nou last van?
Ik bedoel, echt last, geen gepiep om het piepen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:44
De tegenstander van Ajax in de CL bijv?

De meeste clubs hebben alles geregeld via websites en alles. Bussen, treinen etc.

Het gaat er niet om, wie er bevoor- of nadeelt worden, maar dat de spelregels gewijzigd worden.
Vind ik leuk
Emnu +7136
woensdag 13 maart 2019 om 19:47
Dat jij zo prat gaat op regelgeving.

Of alleen wanneer t je uitkomt?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:49
Beiden, dat doet Overmars ook ten slotte.

Ik hou van eerlijke spelletjes. Anders win ik liever niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:49]
Vind ik leuk
Emnu +7136
woensdag 13 maart 2019 om 19:55
Dan stel ik voor dat je dammen of zo als nieuwe sport uitzoekt.

Het voetbal is al corrupt sinds Havelange; Blatter en Infantino treden slechts in zijn voetsporen, met in hun kielzog alle onderliggende bonden.
Het zijn soms net regeringen.

Maar om dit nou n uitwas van corruptie te noemen die de sport verziekt, gaat mij wat ver.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:56]
Vind ik leuk
035 +266
woensdag 13 maart 2019 om 20:15
Zie jouw reactie van 19:37. :-)
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 19:55
De spelregels zijn van te voren voor de competitie met alle clubs doorgenomen en door alle clubs goedgekeurd.Dus waar heb je het over? De spelregels worden gewoon gebruikt zoals ze aangenomen zijn.
Vind ik leuk
Darter 876 +877
woensdag 13 maart 2019 om 19:33
Ajax heeft voor verplaatsing van de wedstrijd tegen PEC gevraagd...
Dit wordt door de KNVB gedaan, Ajax heeft nergens om gevraagd!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:35
Nee hoor, Overmars heeft dit voorstel gedaan.

100%
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Nou laat even zien wanneer Overmars dat gevraagd heeft dan ? Als jij het zo goed weet.Dan weet je ook vast wanneer Overmars dat gevraagd heeft en kun je vast de mail/brief ook wel laten zien.
Vind ik leuk
Darter 876 +877
woensdag 13 maart 2019 om 19:46
Nee joh, de KNVB heeft dit besloten. Overmars is druk met de selectie van volgend seizoen.....😜
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 19:37
Zoals je weet beslissen de clubs met zijn allen samen met de KNVB over veranderingen.En die veranderingen worden nu doorgevoerd.Het maakt mij niet uit of dat nou voor Ajax,Psv of Feyenoord is.Het maakt alleen uit of je punten kunt pakken voor Nederland om wat uit het slop te geraken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:41
Dat kun je op meerdere manieren regelen.

Je kunt ook de competitie 2 weken verlengen.

Waarom zo vroeg stoppen? Voor Oranje?
Alle spelers spelen toch in het buitenland.
Of begin op 2 januari weer.
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 19:43
Ja dat kan allemaal maar daar is niet voor gekozen,En zoals het nu gaat is wel voor gekozen simpel he?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:45
Maar niet in het voordeel van PSV of PEC. Simpel he?
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 19:58
Nee inderdaad waarom zou Psv daar voordeel bij moeten hebben die zijn al voor de winterstop Europees uitgeschakeld en wat heeft Pec er voor nadeel van ? Dat er een paar supporters niet bij de wedstrijd kunnen zijn?Nou 99 van de 100 keer verliezen ze toch van Ajax dus das niet echt relevant.
Vind ik leuk
semi1946 +318
woensdag 13 maart 2019 om 19:14
en vorig jaar feijenoord ook niet ,uit tegen shaktar op vrijdag thuis en zondag competie
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:29
Met 99 geblesseerden.

Ik vind her raar, dat nu opeens alles overhoop gehaald moet worden.

En daarbij speel je dan ook een beetje vals ten opzichre van de clubs in de CL.

Het is van beide kanten niet OK.
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 20:00
Zoals ik al zei zijn ze er dit jaar in overleg met de clubs mee begonnen,maar jullie willen alleen je eigen mening lezen en geven er niet om wat een ander schrijft.Dus heeft uitleggen ook geen zin.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:20
Het is ook bijna niet uit te leggen.
Vind ik leuk
rexxo +12008
woensdag 13 maart 2019 om 19:36
Gewaagde uitspraak in je eerste alinea.

Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:37
Wim speelt volgend seizoen weer liever lekker eerst een voorronde potje tegen Trencin. Ieder zijn voorkeur ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Van EU voetbal word ik de laatste 100 jaar al niet meer blij.

Gedoe allemaal ...
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:46
Stiekem wel genoten van de 1-4 toch? ;)
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:46
Ajax kijk ik niet.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:48
Is het echt zo erg?? Waar zijn je likes gebleven trouwens?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:50
In de prullenbak, bij die andere troep.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:52
Haha oke
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 20:04
Je houd niet van echt voetbal dus.Maar ben je dan zelf voor Feyenoord,Psv of een andere Eredivisie club. want die eerste twee zijn al een paar jaar niet om aan te zien.Dus hoef je jezelf eigenlijk geen voetbalfan te noemen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:05
Mag ik dat zelf bepalen of wil je die regels ook al gaan wijzigen?
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 20:11
Jij noemt jezelf voetbalfan maar houd niet van echt voetbal,dus ja kies zelf zou ik zeggen.Maar ik zit nog steeds op het Bericht/mail van Overmars aan de KNVB te wachten want jij weet toch zo stellig dat Overmars die gestuurd heeft.Nou kom maar op met dat bericht .
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:17
Het voorstel was ... als Ajax thuis zou winnen of gelijk spelen, weet je nog?
En daar was Overmars bij. Dat verzint de KNVB toch niet, die onzin?
En daarna besloot Overmars en de KNVB, dat een 1-2 in 1 keer ook telde als een gelijkspel.

Een bijna gelijkspel.
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 20:31
Nou laat dat stukje dan even zien waar Overmars zegt en besloot dat Ajax bevoordeeld moest worden.Want dat is wat jij hier zegt.het interesseerd me helemaal niets of Ajax nou wel of niet eerder of later moet spelen.En alle clubs moeten daarin hetzelfde behandeld worden.Alleen is er maar een club meer die nog Europees speelt.Onze Nationale trots aan teams die zichzelf allemaal geweldig vinden komen meestal niet verder dan een 1e ronde en vinden zichzelf dan nog steeds geweldig.
Vind ik leuk
Feye1908 +9105
woensdag 13 maart 2019 om 18:51
Zolang niet alle wedstrijden altijd oo het zelfde moment starten waarbij de uit en thuiswedstrijden netjes om-en-om zijn verdeeld blijf je competitie vervalsing houden.

Ik snap de beweegredenen van de KNVB wel maar dit hadden ze gewoon voorafgaand aan het seizoen al schriftelijk moeten vastleggen. Hopelijk passen ze dat vanaf komend seizoen standaard toe voor clubs die Europees spelen. Ieder internationaal punt is tenslotte zeer hard nodig.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 18:54
Gelukkig hebben de clubs ook geen tijd om zich erop voor te bereiden
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
woensdag 13 maart 2019 om 19:18
Vertel eens? Waarom dan wel?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:35
Wy knielen voor Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:54
Ik ga straks een lekker biefstukje eten in het park ... tussen de zwervers. Dan kunnen ze ook mee genieten, hoe ik mijn biefstukje verorber.

Ik zie ze al watertanden.
Vind ik leuk
Emnu +7136
woensdag 13 maart 2019 om 19:32
Alleszeggende post.

De afgunst druipt er niet vanaf, dat gaat met emmers tegelijk.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:34
Dat schrijf ik juist.

Maar ook andersom.

Bekijk het eens van 2 kanten. Doe eens gek.

En lees het dan nog eens.
Vind ik leuk
Emnu +7136
woensdag 13 maart 2019 om 19:44
Nou, ik heb m’n iPad op de kop gezet, maar de tekst klapte meteen weer om...

Lastiger dan je denkt nog.

Vreemd ook dat n Feyenoorder hier zich zo solidair denkt op te moeten stellen, was t niet juist jouw club (onder de GKL) die groot voorvechter was van het individueel verkopen van tv rechten e.d. en de kleinere clubs volledig in de stront wilde laten zakken?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:36
Ten hag nu moet jij ook nie gaan janke he
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:36
Nog even en Ajax mag zelf ZIJN hele competitie samenstellen.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:38
Zou wat zijn he 😂
Vind ik leuk
jochempje +4238
woensdag 13 maart 2019 om 18:38
Je weet dat ook jouw club akkoord gegaan is met deze regeling die Nederlandse clubs moet helpen in Europa? Ben je tegen je eigen club ofzo, nepsupporter?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:40
"Waar speelt de subtop voor als wij de punten niet binenhalen?"

Waarom zegt Ten Hag dit?
Vind ik leuk
RR12 +739
woensdag 13 maart 2019 om 18:42
Best walgelijk deze hoogmoedswaanzinnige.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:44
Hoezo?

Dit doen ze in Munchen ook.
Vind ik leuk
RR12 +739
woensdag 13 maart 2019 om 18:57
Nog geen reden om t normaal te vinden toch?
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 20:08
Tis alleen jammer dat hij wel gelijk heeft,want welke club pakt er nog meer Punten dan?
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 18:43
Omdat als er geen punten worden gepakt in Europa, er straks niemand meer Europese plekken krijgt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:45
Daar heeft PEC toch niks aan? PEC ziet alleen maar het gat groter worden.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 18:48
"Waar speelt de subtop voor als wij de punten niet binenhalen?"

Hij heeft het toch duidelijk ook niet over PEC?
Daarnaast gaat het over speelronde 29 en 30, niet over de wedstrijd van vanavond.

Ik vind wel dat hij het onhandig zegt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:53
Ten Hag bedoelt Feyenoord!
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 21:12
Net of Pec elke wedstrijd van Ajax wint nu kunnen ze een beetje spelritme houden tussen de wedstrijden door.
Vind ik leuk
jochempje +4238
woensdag 13 maart 2019 om 18:44
Omdat hij in dit geval gelijk heeft? Zonder de overwinning op Real had Nederland geen directe CL-plaats gehad. en kost het Nederland ook op den duur een Europees ticket.
Vind ik leuk
Feye1908 +9105
woensdag 13 maart 2019 om 18:55
Dat ze extra rust krijgen is prima maar dit moet je voorafgaand aan een seizoen standaard afspreken. Dan is het voor iedereen duidelijk en heeft iedere club die Europees speelt dezeldde rechten.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:03
Volgens mij zijn deze data's in april / mei al bekend.

Dan prik je voor EU spelende clubs toch 2 datums per weekend?

Voor het geval dat. Dan weet iedereen het ruim van te voren of kan protest indienen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:03]
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
woensdag 13 maart 2019 om 20:48
Daar heb jij dan weer gelijk in. KNVB laat steken vallen, en het wordt op Ajax afgereageerd.
Vind ik leuk
jochempje +4238
woensdag 13 maart 2019 om 20:44
Dat is toen ook afgesproken, op voorspraak van PSV.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:01
En wie heeft er profijt van die ticket?
Vind ik leuk
jochempje +4238
woensdag 13 maart 2019 om 20:43
De subtop.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:22
Omdat wij verantwoordelijk zijn voor de helft van de punten.. Die zijn erg belangrijk voor dat derde plekje
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:24
Dat valt wel mee hoor. Vooral als je er volgend jaar na 1 EU speelronde weer uitlegt.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:27
Kan jij me toto invullen? Aangezien je kan voorspellen.

Maar het zijn nou eenmaal de feiten. Weetje laat ook maar. Fijne avond.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:38
Gio belt ook elke week Overmars, om te vragen wie hij op mag stellen.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 18:45
Zoals Feyenoord de loting mag doen bij de beker?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
Het ligt er ook wel aan, hoe je je onzin probeert te verkopen.

Bij Ajax schreeuwen ze het altijd van de daken.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
Feyenoord mag de loting niet zelf doen, maar ze bepalen wel de thuiswedstrijden van Feyenoord in het KNVB toernooi. Beetje opletten Esther.
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 18:48
Wat miep je zelf dan over Ajax?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:52
Ik miep niet over Ajax schat, maar ik schrijf gewoon wat de meeste niet Ajax supporters denken. Maar ga jij nou lekker voor de buis zitten om naar Ajax te kijken, althans een beetje supporters is nu wel aan het kijken maar jij schijnt VP belangrijker te vinden.......#
Vind ik leuk
Piranha73 +290
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
Scheidsrechter lindhout zal wel instructies mee hebben gekregen uit Zeist....KNVB de 12de man
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 19:34
Boehoe.
Vind ik leuk
Piranha73 +290
woensdag 13 maart 2019 om 20:29
Je doet een koe na??
Vind ik leuk
Esther +210
woensdag 13 maart 2019 om 20:31
Nee, jouw gehuil.
Vind ik leuk
Feye1908 +9105
woensdag 13 maart 2019 om 18:53
Doen ze dat nog niet dan? Inclusief de scheidsrechters selecteren? 😉
Vind ik leuk
Ove +2710
woensdag 13 maart 2019 om 18:53
Veel vreemder is het verzoek van Ajax aan de KNVB, om Blom aan te stellen voor Ajax-Psv.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2785
woensdag 13 maart 2019 om 18:36
Als ten Hag coach van Zwolle was had hij anders gepraat..
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:38
Logisch iedere trainer preekt boor eigen parochie
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
woensdag 13 maart 2019 om 18:38
Dat had hem wel veel kritiek gescheeld, want iedereen heeft het altijd over hoe hij praat.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:37
Ajax is het wondermiddel in de NLse voetbalwereld.

Het glijdt lekker weg.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:01
Wij zijn juist degene die niet weg glijden mijn beste Wim 😉
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:04
Afglijden dan.

Ik ben lekker aan het afglijden hoor. Heerlijk.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:06
😂😂 veel plezier 💪
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:07
Hopelijk stopt het vandaag of morgen, anders zit ik over een maand in China.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:10
Nee dan kan je beter bij de Chinees zitten. Sambal bij ?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:14
Ja, en een glaasje biel.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:43
Ohhhh 😋😋😋
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 21:18
Nee Ajax is de enige club in Nederland die straks nog wat te makken heeft en dat is best triest.Misschien kan Psv nog een klein beetje mee maar daarna word de kloof heel groot.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 21:28
Tja, triest indd
Vind ik leuk
Roeptoeter +16353
woensdag 13 maart 2019 om 18:38
Het is ook logisch. Het zou nog logischer zijn als het TV-geld voor Ajax verhoogd wordt aangezien wij de enige zijn die onze competitie nog wat glans geven door er aan mee te doen.
Vind ik leuk
Yoink +422
woensdag 13 maart 2019 om 18:42
Toch vreemd hoe de kijkcijfers laten zien dat de verhouding nú al scheef is.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:43
En zou dit gaan veranderen, als Ajax nog groter word?
Vind ik leuk
Yoink +422
woensdag 13 maart 2019 om 18:50
Wat bedoel je precies? Ik kan je post niet helemaal goed interpreteren.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:42
Ik zou een Amsterdamse ere divisie beginnen.

Wat jij nu zegt, zo denkt Rutte ook.

Krijg allemaal de kolere maar ... in die trant.
Vind ik leuk
Roeptoeter +16353
woensdag 13 maart 2019 om 18:48
De vergelijking met Rutte doet wel zeer.

Ik erger me steeds weer opnieuw aan al die mensen die vinden dat de televisie gelden eerlijker verdeeld moeten worden. Er is al een toenadering van Ajax door een deel van de Europese opbrengsten af te staan en men wil nog meer.
Ik ga daar tegenin. En dan als schipper van de renaissance vloot. :p
Vind ik leuk
Yoink +422
woensdag 13 maart 2019 om 18:52
Roeptoeter, de cijfers laten zien dat Ajax onevenredig veel krijgt, 5:1. Een verhouding van ongeveer 3:1 of 3,5:1 is eerlijk op basis van de kijkcijfers. Waarom dan met een gedeelte van geld komen dat totaal onvoorspelbaar is?
Houd lekker die Europese gelden, die zijn voor Ajax. Eerlijk verdiend.
Juist hetgeen wat samen verdiend wordt mag toch eerlijker verdeeld worden?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
Caniggia +1218
woensdag 13 maart 2019 om 21:22
Hoezo wat samen verdient word er zijn maar 7 of 8 clubs die recht zouden moeten hebben op tv gelden.De rest is niet om aan te zien en daar word alleen naar gekeken omdat er op dat moment of niets anders voor is of omdat het gratis in hetzelfde pakket zit.Als elke club apart werd uitgezonden dan werden de verhoudingen een heel stuk anders hoor.Dan kregen de onderste 6 clubs zeker niets meer.
Vind ik leuk
Yoink +422
woensdag 13 maart 2019 om 22:46
Ja, je hele post slaat dus nergens op.
JIJ vindt andere ploegen niet om aan te zien.
JIJ denkt dat mensen alleen maar kijken, omdat er 'niks anders op is'.
Alleen maar mening, geen feiten.

Puntje bij paaltje wordt het verkocht als pakket, maak je samen een competitie en kan één club op zichzelf de rechten niet vermarkten. Ook Ajax en PSV niet, want de camera's worden simpelweg geweigerd dan bij de andere clubs. Maar andere clubs zijn alleen fijn als het de toppers uitkomt. Andersom kunnen ze stikken en worden ze leeggeknepen.
Vind ik leuk
Caniggia +1218
donderdag 14 maart 2019 om 06:43
Jij gaat dus voor je plezier Nac-Excelsior zitten kijken.Nou ik niet.Zoals ik al zeg als elke wedstrijd apart betaald zou moeten worden en je daarvan je deel krijgt.Dan liggen de verhoudingen heel anders dan dat ze nu liggen.Dan krijgen de kleine clubjes bijna niets meer.Dus ze krijgen al veel meer dan dat ze verdienen alleen is dit de gemakkelijkste manier om geld te krijgen voor hun.En proberen ze er nog meer uit te halen dat is hun goed recht alleen moet je niet janken.Dat je maar zo weinig krijgt want de meeste clubs krijgen al veel te veel.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:44
Het zou nog logische zijn als jullie lekker een competitie beginnen met Ajax en alleen Ajax kunnen ze lekker elke week tegen het oh zo geweldig Ajax spelen tegen het andere oh zo geweldige Ajax. Pff walgelijk
Vind ik leuk
Mvdv +3
woensdag 13 maart 2019 om 18:38
Luckey ajax zal ook wel eens niet he! En wat een arrogante flikker die ten hag 😂
Vind ik leuk
Nao Veure +160
woensdag 13 maart 2019 om 18:41
Jij kent hem persoonlijk?
Vind ik leuk
Mvdv +3
woensdag 13 maart 2019 om 20:30
Helaas wel 👋🏼
Vind ik leuk
Arvin +7485
woensdag 13 maart 2019 om 18:39
"Het Eredivisieduel tussen Ajax en Excelsior, at oorspronkelijk op zondag 14 april om 16.45 uur op het programma stond, is daarom een dag naar voren gehaald."

Prachtige tangconstructie. Prima journalistiek geschreven dit...
Vind ik leuk
Yoink +422
woensdag 13 maart 2019 om 18:41
De waarheid ligt in het midden wat mij betreft. Kan best dat je een ploeg een dagje extra rust gunt. Op zondag en dinsdag ballen bijvoorbeeld is niet handig. Dat je daarom een beetje schuift vind ik goed. Dat je met allerlei andere wedstrijden gaat schuiven die er niks mee te maken hebben is alléén in het belang van FOX.

- Een dag extra rust gunnen voor een CL-wedstrijd lijkt me prima.

- Een wedstrijd 2 uur verzetten lijkt me onzin.

- Allerlei andere losstaande wedstrijden verzetten, omdat FOX anders
moeilijk doet lijkt me onzin.

- Een wedstrijd uit het weekend verplaatsen naar woensdag om 18.30 lijkt me belachelijk.
Vind ik leuk
keesje s +944
woensdag 13 maart 2019 om 18:46
En zo is het precies Erik!!! 👍
Vind ik leuk
mike29 +41
woensdag 13 maart 2019 om 18:46
in Duitsland passen ze ook vaker het programma aan van clubs die Europees moeten spelen. Laatst Dortmund nog op een maandag, ik snap de ophef niet zo goed, maar dit zal wel komen omdat we in Nederland niet gewend zijn dat een Nederlandse club zover in Europa komt ;)
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 19:17
Ach wat zijn de Nederlandse azijn zeikerds wel gewenst? Bij sneeuw durven ze niet naar buiten, rijden de treinen niet, dus blijven we thuis.
De buurman heeft een andere auto, dat kan niet, die zit in de drugs etc
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:37
@ Benniewies,

U vergeet:
Het waait of regent een beetje dus we doen het dak (weer) dicht van onze cabrio-arena.
Vind ik leuk
Benniewies +5386
woensdag 13 maart 2019 om 19:40
Jullie doen maar.
Dé Nederlanders gewoon geen mentaliteit meer.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:47
Na jaren te hebben gelachen om alle opmerkingen toch maar eens een profiel aangemaakt. Waar ligt dan de grens? Begrijp wel dat de knvb dit doet maar word dit dan ook bij de europa league wedstrijden gedaan? Waar ligt de grens.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:57
Overal komen ze jullie mee tegemoet van crooij krijgt geel en tagliafico niet belachelijk
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 18:59
Kunnen ze Ajax de schaal niet beter opsturen?

Vind ik leuk
rdv0612 +2
woensdag 13 maart 2019 om 19:07
Prima dat ze het met 1 dag of paar uur eerder spelen. Zolang als ze het maar niet met 1.5 weken verplaatsen. In heel Europa spelen ze soms 3 wedstrijden achter elkaar dus waarom hier niet.
Vind ik leuk
Cookee +12784
woensdag 13 maart 2019 om 19:09
Ja, Erik alles goed en wel maar PEC heeft de punten hard nodig om te overleven.
Vind ik leuk
semi1946 +318
woensdag 13 maart 2019 om 19:12
net of het ajax alleen is die punten heeft binnen gehaald , als az voor 2 jaar terug geen punten had binnen gehaald was ajax dit jaar niet in de voorronde gekomen , ze al arroganter
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
woensdag 13 maart 2019 om 19:16
Ja klopt. En als de Amerikanen in de jaren '40 ons niet geholpen hadden, hadden we nu Duits gesproken.
Vind ik leuk
mchollie +3628
woensdag 13 maart 2019 om 19:56
Tja, dat weet je dan weer niet zeker.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
woensdag 13 maart 2019 om 20:15
Met "als dan" weet je het nooit zeker.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
woensdag 13 maart 2019 om 19:15
Tsja, Ten Hag zegt hier niets raars.
Vind ik leuk
Zekur +610
woensdag 13 maart 2019 om 19:37
Het gaat om de rare trekjes die hij steeds vaker begint te vertonen. Arrogant en hoogmoedig. gewoon lekker normaal blijven doen, hij is onze lieve heer niet. Maar dat denkt hij wel. Niet nodig.
Vind ik leuk
Il Gordo +18679
woensdag 13 maart 2019 om 19:39
Ach, 't is een methode om onzekerheid te verbergen. Ik vind het wel grappig.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1085
woensdag 13 maart 2019 om 19:29
Och doen ze het eindelijk goed in de CL...
Vind ik leuk
mchollie +3628
woensdag 13 maart 2019 om 19:55
Vorig jaar vloog ajax er gelijk uit in europa, waar speelde de sub top toen voor???
Vind ik leuk
Doby Woby +13
woensdag 13 maart 2019 om 20:40
Haha ja met zijn grote bek nu omdat ze teams hadden die waardelos spelen denken ze nu dat ze de beste zijn die neuzen
Vind ik leuk
FRChamp +1361
woensdag 13 maart 2019 om 20:14
‘En Ajax wordt kampioen’
Vind ik leuk
Isakson +284
woensdag 13 maart 2019 om 20:35
Van de trollencompetitie
Vind ik leuk
kees ee +943
woensdag 13 maart 2019 om 20:37
. . zou pastoor ten hag zich bij zijn preken willen beperken tot zijn eigen parochie ??
Vind ik leuk
Doby Woby +13
woensdag 13 maart 2019 om 20:39
Och och ze komen ook een keer verder in de 10 jaar en meteen een bek.. ze gaan op zijn bek de volgende wedstrijd
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:48
Heerlijk dit vanaf de wedstrijd AJAX-PSV., speelt Ajax zijn resterende wedstrijden voor dat PSV speelt.Alleen de laatste 2 speeldagen spelen ze gelijktijdig.PSV speelt al het gehele seizoen eerder dan AJAX.
Huil niet zo k.t boeren.
Vind ik leuk
Isakson +284
woensdag 13 maart 2019 om 22:03
Erik ten V
Vind ik leuk
Budazonen +470
woensdag 13 maart 2019 om 22:05
Wat een gezeik weer. Steun gewoon het Nederlands voetbal. Help elkaar. Als Feyenoord ook zo ver komt ben ik ook voor het Ned voetbal. Idem voor PSV.
Vind ik leuk
Farmer +14403
woensdag 13 maart 2019 om 23:57
T is ook een hele goede zaak dat de KNVB hier goed rekening mee houdt.
De 2 blessures die Real in het begin van de confrontatie al moest lijden, waren toch minstens wel een teken daarvan?

Het is de nalatige manier waarop de KNVB dit tot stand bracht!
Men wist eind-december al láng dat Ajax in deze weken een tweeluik in de 8e Finales zou hebben: De KNVB had hier al veel eerder in kunnen(moeten) ageren!

Het wordt al járen door de deelnemende clubs verzocht aan Zeist, maar elk jaar negeren ze het weer en lopen ze achter de feiten aan: Op de laatste snik verschuiven ze Ajax-PEC nog een keer...

En ook nu, de kwartfinales, weer een tweeluik: De KNVB had toch mákkelijk een scenario kunnen schetsen waarin..?
Betreffende clubs deze schets vast sturen, dat op het moment dat bv afgefloten werd in Benabeu, de betreffende clubs al gelijk wisten wát er wijzigt!
Was Ajax uitgeschakeld, dan was alles hetzelfde gebleven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 23:58]
Vind ik leuk
DeNeutrale +222
donderdag 14 maart 2019 om 01:07
Zou Ten Hag ook zo slap lullen als hij nog trainer was van FC Utrecht? Tuinkabouter!
Vind ik leuk
Joody +0
donderdag 14 maart 2019 om 01:07
En de speler zelf ? heeft niets te vertellen denk je ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws