'Spotgoedkope spelmaker van Bosz heel hoog op verlanglijstje Dortmund'

'Spotgoedkope spelmaker van Bosz heel hoog op verlanglijstje Dortmund'

Gepubliceerd: woensdag 13 maart 2019 om 19:45wo 13-03-2019 om 19:45

Peter Bosz lijkt steeds meer te moeten vrezen voor een vertrek van sterspeler Julian Brandt bij Bayer Leverkusen. Na Bayern München heeft ook Borussia Dortmund lucht gekregen van zijn spotgoedkope transferclausule.

Volgens BILD en Ruhr Nachrichten is Dortmund zeer geïnteresseerd in de diensten van Brandt, die onder Bosz een sleutelrol vertolkt bij de Werkself. De 22-jarige aanvallende middenvelder was afgelopen weekend nog met twee assists belangrijk tijdens de 2-3 zege bij Hannover 96. In totaal staat de teller dit Bundesliga-seizoen op vier goals en negen assists.

Dat is niet onopgemerkt voorbijgegaan. Brandt zou op het lijstje staan bij Bayern, maar ook Dortmund hoopt dus te profiteren van zijn transferclausule van 25 miljoen. Zeker als Leverkusen zich niet weet te plaatsen voor de Champions League, is het aannemelijk dat de Duitse international openstaat voor een vertrek. De equipe van Bosz staat momenteel zesde.

Overigens heeft Dortmund ook het oog laten vallen op verdediger Niklas Stark van Hertha BSC, meldt BILD. Hij kan net als Brandt voor zo'n 25 miljoen worden overgenomen.

Plaats een reactie

woensdag 13 maart 2019 om 19:52
Help ze uit de Brandt jonguh!
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:07
Ajax zeker😂🤣😂🤣😂🤣😂
Vind ik leuk
Holadiejee +2845
woensdag 13 maart 2019 om 20:18
Spelmaker van Bosz? Typisch Nederlands. Onze Bosz. Hij is gewoon van Leverkusen die speler. Wat is het geweldige Ajax toch weer goed bezig zeg? Toekomstige CL winnaar harkt tegen Pec.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:20]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:37
Ja, werd je er bronstig van dat Ajax niet goed speelde?
Vind ik leuk
Holadiejee +2845
woensdag 13 maart 2019 om 20:39
Ik lees hier constant dat wereldploeg Ajax zo'n geweldig voetbal speelt en PSV niet. Nou, dit was weer echt een galavoorstelling.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:42
Heb jij PSV al zulke goede wedstrijden zien spelen dit seizoen dan zoals Ajax heeft gedaan? Is toch logisch dat er een keer een mindere tussen zit?
Vind ik leuk
VetPens +183
donderdag 14 maart 2019 om 06:08
Modebewuste komt zo....
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:52
Beter laten ze hem niet gaan voor 25 miljoen, is veel meer waard.
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21061
woensdag 13 maart 2019 om 19:54
Met een clausule heb je niets te willen als club.
Vind ik leuk
J Kiprich +19007
woensdag 13 maart 2019 om 19:59
Wel als er meerdere kapers op de kust zijn.
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:00
Ook dan niet, als Brandt zelf graag naar bijv. Bayern of Man. United wil, kunnen ze hem overnemen voor het bedrag dat in het contract is opgenomen aankomende zomer (in dit geval kennelijk 25 miljoen euro).. Al zijn er tien clubs die nog veel meer zouden willen betalen aan Leverkusen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:04]
Vind ik leuk
J Kiprich +19007
woensdag 13 maart 2019 om 20:11
Als Brandt wil inderdaad. En als hij die keuze heeft dan zal de kopende club wel wat extra hout op het vuur gooien. Maar je begreep wel wat ik bedoelde toch?
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:12]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:15
Nee eigenlijk niet, want de club waar hij heen wil, hoeft slechts 25 miljoen euro te betalen, ook als er nog 3 andere clubs het dubbele zouden willen betalen. Als hij er bijvoorbeeld van overtuigd is dat United de beste stap voor hem is, zullen ze hem ongeacht wat anderen bieden voor dat lage bedrag kunnen ophalen en zal hij het nodige tekengeld en een heel dik salaris opstrijken.
Vind ik leuk
J Kiprich +19007
woensdag 13 maart 2019 om 20:23
Je gaat niet op m'n punt in maar herhaalt slechts je stelling. Je geeft aan dat als hij zijn keuze heeft gemaakt dan vissen anderen achter het net. Maar dat was niet mijn reactie. Als er meerdere clubs komen hij rustig de aanbiedingen op een rijtje kan zetten. Dan is de kans groter dat er nog wat extra daadkracht bij de potentiele koper komt kijken. Snap je het nu?
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:25
Jij stelde dat je als club - Leverkusen dus! - ineens wel wat te willen hebt als er meerdere geïnteresseerden zijn, maar dat is dus niet zo. Brandt kan aankomende zomer voor 25 miljoen opgehaald worden, men hoeft slechts de clausule te activeren op het moment dat hij heeft besloten een bepaalde stap te willen maken en daar doe je niets meer aan als Leverkusen aangezien dat contractueel is vastgelegd en het is niet van belang of er 'meerdere kapers op de kust zijn', het punt was niet dat anderen dan achter het net vissen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 20:47]
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
woensdag 13 maart 2019 om 20:19
Nope, Rudi Völler moet gewoon bukken voor dat vaste bedrag. Of er nu 1 of 10 geïnteresseerde clubs voor 'm komen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:35
Oh ja natuurlijk, wel raar dat een speler van zijn niveau niet eerder een transfer heeft gemaakt als hij "maar" 25 miljoen kost
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:56
Kan voor veel clubs een toegevoegde waarde zijn en zeker met zo'n clausule zullen ze straks wel in de rij staan, zal uiteindelijk wel bij Bayern belanden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:56]
Vind ik leuk
Dj Storm +458
woensdag 13 maart 2019 om 20:06
Bayern wilde hem vorig jaar al overnemen. Brandt wilde nog niet weg, tekende bij met clausule
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:28
Aanval +(aanvallende middenvelder) is al sterk bezet, de verdediging heeft wat mij betreft meer aandacht nodig. Dus tenzij ze verwachten dragende krachten in aanvallend opzicht kwijt te raken zie ik ze liever op het verdedigend aspect focussen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws