Bondscoach vreest rommelige aanloop richting duel met Oranje: 'Kan zooitje worden'

Bondscoach vreest rommelige aanloop richting duel met Oranje: 'Kan zooitje worden'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 10:51do 14-03-2019 om 10:51

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 10:53do 14-03-2019 om 10:53

Gareth Southgate maakt zich zorgen over de beschikbaarheid van enkele spelers voor de halve finale van de Nations League tegen het Nederlands elftal. Vijf dagen daarvoor wordt namelijk de finale van de Champions League afgewerkt.

Liefst vier Engelse clubs hebben zich weten te plaatsen voor de kwartfinale van de Champions League. "Het kan een zooitje worden", tekent The Guardian op uit de mond van de Engelse bondscoach. "Als twee van onze vier ploegen de finale halen, kunnen we op zijn vroegst maandag over ze beschikken, voor we op donderdag spelen."

Southgate baalt daarvan. "We hebben de halve finale gehaald en hebben de mogelijkheid om iets te winnen. En dan krijg je het team eigenlijk niet bij elkaar. En met de emotie van de wedstrijd van een Champions League-finale, is het dan realistisch te verwachten dat deze spelers donderdagavond voor ons spelen?"

De bondscoach is van mening dat de voorbereiding van zijn ploeg wordt verstoord. "We zullen tegen die tijd moeten kijken naar de spelers die de Champions League-finale hebben gespeeld. Het is een beetje zoals een voorbereiding op een WK, waarbij spelers op verschillende momenten klaar zijn."

Overigens zitten er ook nog enkele Oranje-internationals in de Champions League. Bij Liverpool zijn dat Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum, bij FC Barcelona staat Jasper Cillessen onder contract en ook bij Ajax lopen enkele internationals van Oranje rond.

Lees ook: De mogelijke tegenstanders van Ajax in de kwartfinale van de Champions League

Lees meer over:EngelandNederland

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 10:53
Misschien bied 'wedstrijden verschuiven' een uitkomst? Als je niet ken winnen Dan bied dat mogelijk uitkomst. Tenminste Ajax denk er Zo over
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 10:56]
Vind ik leuk
Kristian +450
donderdag 14 maart 2019 om 10:55
Eens met jou
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:56
Wedstrijd verschuiven of niet, je zult toch een prestatie op de mat moeten neerleggen. PSV zal volgend jaar indien gunstig voor Europees voetbal ook wedstrijden mogen verschuiven
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:00]
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 11:39
Zelfs dit jaar al gebeurd voor PSV, maar ze hebben een selectief geheugen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:20
Ergens snap ik ze wel, in 2015 werd er geen wedstrijd verschoven van PSV. Alleen heeft de KNVB van deze fout geleerd en hier profiteert Ajax nu meer van dan PSV.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 13:26
Hoezo profiteerd Ajax er meer van dan? Voor beide zijn wedstrijden verschoven.

Het is voor hun alleen maar iets om te roepen dat de KNVB Ajax is maar het gebeurde vanaf dit jaar voor beide.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:38
Klopt, maar omdat Ajax wel door is en PSV niet kan Ajax nog wel wedstrijden verzetten waarvan ze profiteren. En dat vindt PSV "oneerlijk". Als zij er volgend jaar voordeel van hebben horen we ze niet.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 18:52
Oke zo ja, maar daar kunnen ze bij Ajax niks aandoen natuurlijk. Hopelijk hebben er volgend jaar meer clubs profeit van. Daarom snap ik niet waarom PSV zo moeilijk deed over de wedstrijd tegen PEC. Nee denk ik ook niet hahahah.
Vind ik leuk
HanV +5495
donderdag 14 maart 2019 om 14:26
Het verschuiven binnen het weekend is het hele huidige seizoen al mogelijk. Dat kunnen ze trouwens beter doen ook in de EL bij de voorronden, want die punten tellen ook en die ploegen hebben het meer nodig.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:43
100% mee eens
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
donderdag 14 maart 2019 om 10:59
Als Ajax de finale van de CL haalt verwacht ik dat inderdaad van de Uefa. De interlands kunnen wel een week later.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 10:59
Wat leuk dat je tegenwoordig ook op VP zit Toon Gerbrands.
Vind ik leuk
Hyena +30518
donderdag 14 maart 2019 om 11:01
Toon, ben jij dat?
Vind ik leuk
NikosMachlas +1496
donderdag 14 maart 2019 om 11:01
Ja dat ging fantastisch gisteren ahum ahum... Maar goed mensen die het grotere belang niet willen zien hoeven dan ook niet op Europees voetbal te hopen met hun Nederlandse club. Trieste misgunners bij elkaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:02
😭Ajax wordt gewoon kampioen na 4 jaar. KNVB heeft zich bij de wedstrijd Ajax-Pec misschien niet aan de regels gehouden, maar diegene die volgende jaar kampioen wordt hoeft zich tenminste niet meer in de voorrondes te kwalificeren. Iedereen mag Ajax wel bedanken!
Vind ik leuk
HanV +5495
donderdag 14 maart 2019 om 14:27
Die voorronde voor de kampioen hebben we één jaar gehad, PSV won beide wedstrijden.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1496
donderdag 14 maart 2019 om 14:57
Dus daarom is het vanzelfsprekend dat je elk jaar wel doorgaat? Je kan ook een roma ofzo loten dan is het huilen. Daarnaast is het ook voor de subtop belangrijk om meer tickets te krijgen/ minder voorrondes te spelen.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11778
donderdag 14 maart 2019 om 11:04
Iets met taalfouten en treurig...
Vind ik leuk
RenW +4266
donderdag 14 maart 2019 om 11:06
Huilebalkie, ga weer lekker aan de tiet!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:16
Gelukkig denkt PSV er net zo over. Of ben je de groepsfase vergeten?
Vind ik leuk
jochempje +4237
donderdag 14 maart 2019 om 12:05
Je weet dat die regeling op voorspraak van PSV ingesteld is?
Vind ik leuk
MOKUM*** +2131
donderdag 14 maart 2019 om 12:28
Doordat jouw clupje weer eens niets presteerde in de CL, moet er toch een club zijn die de puntjes binnenharkt. En die club komt nu eenmaal uit Mokum. En ja de KNVB heeft die wedstrijdjes verschoven, en niet Ajax. En ja, dit zou moeten gaan over Engeland en Oranje, en niet over Ajax. Gekkie.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:11

[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:18]
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 13:27
Er is een verschil tussen niet kunnen winnen en meer willen winnen.
Waarom doe je jouw ogen niet eens open joh, nu kom je uit de lichtstad en heb je het licht alsnog niet gezien.
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 13:44
Zelfs Gerbrands stonden daarover te janken... Ook zijn niveau begint aardig te dalen sinds hij weg is bij AZ.

In Limburg heb je het Slager-Festival, en in Brabant het Klager-Festival, met onbetwiste toppers als de Jong, Bommeltje en Gerbrands....
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:44]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:47
Grappig dat het jou zo diep zit.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 10:57
Hekel aan de interlandperiode en aan jaapie !
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
donderdag 14 maart 2019 om 10:58
Laten we dan maar hopen voor Southgate dat alle 4 de Engelse teams niet doorgaan. De wedstrijd tegen Oranje is belangrijker.
Vind ik leuk
HanV +5495
donderdag 14 maart 2019 om 14:29
Met de EL erbij zet het mogelijk zelfs 6.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:51
De PL is op dit moment wel veruit de sterkste en leukste competitie. En dan nog staan Liverpool en City ruim voor.

Knap hoor.
Vind ik leuk
Ero +572
donderdag 14 maart 2019 om 11:02
Als de finale Ajax - Liverpool zou worden dan heeft hij juist een voordeel in de Nations League:
Engeland heeft dan Trent Alexander (geen basisspeler), Milner (geen basis), Henderson.
NL heeft dan: Van Dijk, Wijnaldum, Blind, De Ligt, Frenkie de Jong, Van de Beek (geen basisspeler).
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:36
Milner stelt zich niet meer beschikbaar voor het nationale team 👍
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 13:32
Hahaha iemand met dit seizoen al 42 wedstrijden op zijn naam, noemen als niet basisspeler..
Vind ik leuk
Ero +572
donderdag 14 maart 2019 om 14:18
In het nationale elftal gaat het om. Ik begrijp dat je niet gewend bent dat mensen on-topic reageren maar daar ging dit artikel toch echt over. Maar anders doe je gewoon alsof ik gek ben.

Zoals Vasseveld zegt komt Milner niet meer uit in het nationale elftal, dat wist ik dan weer niet.

Maar anders doe je gewoon alsof ik gek ben.
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 14:54
Als je het qua geen basis speler zijn had over de Nationale elftallen heb ik je inderdaad verkeerd begrepen.
Zou best kunnen komen doordat on-topic zeldzaam is geworden. ;)
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 14 maart 2019 om 11:02
Nou dan maar gewoon een Nederlandse club tegen een Engelse club in de finale van de CL, dan is het weer eerlijk toch?
Vind ik leuk
Mazraoui +3189
donderdag 14 maart 2019 om 11:06
En dan beide cups mee naar de hoofdstad nemen
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 14 maart 2019 om 11:13
Precies!
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
donderdag 14 maart 2019 om 11:02
Trieste figuren.....gaat de topic over een interland gaan ze het alsnog over Ajax hebben....de frustratie moet wel heel erg hoog zitten
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:21
Tsja, veel psvers zijn gefrustreerd na de schitterende winstpartij tegen PEC.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
donderdag 14 maart 2019 om 11:41
Die frustratie zal alleen maar oplopen
Vind ik leuk
De Liefhebber +11778
donderdag 14 maart 2019 om 11:03
Want er spelen natuurlijk alleen Engelse internationals bij de Engelse teams....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:24
13 van de 23 spelers in de laatste selectie speelden bij de Engelse clubs die nu nog in de CL zitten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:25]
Vind ik leuk
De Liefhebber +11778
donderdag 14 maart 2019 om 18:58
Maar er komen niet 4 Engelse teams in de finale.... en als de finale Ajax-Liverpool is (dromen mag...) dan heeft Nederland er net zo veel zoniet meer last van!
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 13:34
Nee, Engelsen staan nou niet echt bekend als Globetrotters.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:03
Spelen ook echt veel Engelsen bij die Engelse clubs. Behalve bij Spurs met Ali en Kane en utd mer Rashford en Shaw, maar die halen de finale toch niet. Mooi hij is nu al bang.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
donderdag 14 maart 2019 om 11:03
Wat lul je nou, staat haast geen Engelsman op het veld bij die clubs.
Ook is de regel dat clubs uit het zelfde land elkaar niet kunnen loten niet van toepassing dus met wat mazzel zijn er zo 2 Engelse ploegen weg.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:25
Idd. Vanaf deze ronde geen restricties in de loting. Iedereen kan iedereen loten nu. Met een beetje pech zijn ze allemaal klaar xD
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:25]
Vind ik leuk
Dorzon +4821
donderdag 14 maart 2019 om 11:10
hij kan gerust zijn, geen engelse ploeg gaat de finale halen
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
donderdag 14 maart 2019 om 12:37
Op Barca en misschien Juventus na, schat ik Liverpool en City toch hoger in dan de rest.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 11:27
Die is bezig zich in te dekken 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:41
Southgate is traag van begrip.

In de afgelopen 4 jaar is het wel vaker voorgekomen dat er 3 of meer Engelse teams in de kwartinale stonden.

Ook weet iedereen dat de finale van de CL altijd aan het eind van het voetbalseizoen plaats vind.

Dit had hij dus ook al kunnen aankaarten toen de datum van de Nations League finale bekend werd gemaakt.

Maar nee.... nu er 4 Engelse teams in de kwartfinale vd Champions League staan valt het kwartje pas bij hem.

Southgate you retard!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:42]
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 11:44
Hopen dat Liverpool dan de finale haalt tegen Barca, dan is het aantal internationals in ieder geval gelijk met 2 om 2.
Vind ik leuk
Hazelnoot +94
donderdag 14 maart 2019 om 12:04
Cillisen bankt alleen maar. Eigenlijk te zot voor woorden dat een bankzitter wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal, zou niet moeten kunnen.
Vind ik leuk
Hesses +1222
donderdag 14 maart 2019 om 12:10
Tja toch liever Cillisen op doel bij oranje dan Bizot of die vechtersbaas uit Grunn.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:27
En toch is ie nog beter dan alle anderen.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7212
donderdag 14 maart 2019 om 12:39
"Helaas" wel ja.
Dat is ons lot qua niveau van keepers.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws