VP-voetbalkantine: 'De Ligt-Van Dijk is het sterkste centrum ter wereld'

VP-voetbalkantine: 'De Ligt-Van Dijk is het sterkste centrum ter wereld'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 17:00do 14-03-2019 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Barça is het sterkste overgebleven team in de Champions League'

Stelling 2: 'FC Porto in de kwartfinale zou de ideale loting zijn voor Ajax'

Stelling 3: 'De Ligt-Van Dijk is het sterkste verdedigende centrum ter wereld'

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 11:02
Barca en City
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:03
Je vergeet Ajax. Ajax is de meest constante ploeg samen met die 2.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:03
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 21:42]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:14
Krijgen we de “Ajax had geluk/mazzel” weer. We hebben Real zoek gespeeld. Heeft niks met geluk te maken. Poule van ons was wel makkelijker, maar om het nu af te schuiven op “het zat op alle fronten mee” vind ik ook weer afgunst tegen de prestatie van Ajax
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:17

EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 21:42]
Vind ik leuk
Dussss +692
donderdag 14 maart 2019 om 11:30
Als Real was wat het was geweest hadden ze voor de 4e keer de CL gewonnen... Nu schakelde Ajax ze uit en daar bovenop: Ajax speelde over 2 wedstrijden veel beter als de club die 3x op rij de CL won.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:31]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:38
Real heeft dit seizoen al ACHT=8X verloren in de PD, clubs als Juventus 0x,Liverpool 1x in hun competitie. Real zonder Ramos, Marcelo, Isco die mentale stress heeft en het nooit opgevangen vertrek van Ronaldo is niet dezelfde ploeg die 3x op rij de CL won. Blijft een topprestatie van Ajax. Het gemis van Zyech en Frenkie liet zich gisteren toch ook zien? Had Ajax zonder die 2 hetzelfde resultaat gehaald in Madrid, ik betwijfel het. Ik gun elke club succes en ben altijd voor de Nederlandse vertegenwoordiging. Het enige waar ik moeite mee heb zijn "supporters" (vh Engelse To Support=ondersteunen) die denken dat een andere club haten of trollen je een goede supporter maakt. Straks als Oranje speelt en Frenkie geeft een mooie bal aan Bergwijn, die vervolgens Memphis bediend, die scoort, dan juicht iedereen of als de Ligt een supertackle maakt, Cillissen een redding, dan zijn we allemaal blij, toch? Zo beleef ik voetbal. En als Ajax de CL wil winnen moet het nog 5x boven zichzelf uit zien te stijgen.
Vind ik leuk
Linke loe +916
donderdag 14 maart 2019 om 12:00
Psv was de voorrondes niet doorgekomen dat weet ik 100 procent zeker
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:09
Leg dan eens uit waarom PSV met 100 procent zekerheid de poule van Ajax niet zou doorkomen?
Ben benieuwd....
Vind ik leuk
Dee79 +2661
donderdag 14 maart 2019 om 18:04
Omdat ze niet goed genoeg zijn, voetballend leunen ze op 3/4 spelers waarvan chucky en luuk het beste zijn.Ook dumfries was in het begin sterk maar is momenteel ook niet erg sterk.
Luuk blijft altijd gevaarlijk maar die kan het momenteel niet alleen,als de andere niet snel weer hun niveau pakken word je geen kampioen.
En ja ik weet de stand van de ed....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:25
De stand zégt niet veel kan nog alle kanten op.
Ondanks de mindere vorm verliezen ze maar weinig wedstrijden. En om nou te zeggen dat Ajax al zijn wedstrijden makkelijk wint is natuurlijk grote onzin.
Dat heb je gisteren nog kunnen zien tegen een club als Pec Zwolle.
Maar om nou zo stellig te beweren dat PSV niet de poule van Ajax zou doorkomen slaat nergens op. Ajax heeft het gewoon goed gedaan in de CL en dat is niet alleen maar geluk geweest . Je kunt niet ontkennen dat de poule niet de meest lastige was.
AEK was ver weg de slechtste ploeg in de CL.
De beide wedstrijden tegen Benfica hadden ook zo maar eens anders kunnen uitpakken gezien het spelbeeld.
Het is nog al een verschil of je tegen Inter en Spurs speelt of tegen AEK en Benfica.
PSV is nog niet zo slecht als veel Ajacieden hier beweren. Het is heel simpel elke Nederlandse club heeft gewoon een beetje geluk nodig met de loting. Hoe verklaar je anders dat het 13 jaar geduurd heeft voor Ajax om weer eens de groepsfase van de CL door te komen.
Vind ik leuk
Linke loe +916
donderdag 14 maart 2019 om 19:55
Iedereen kan toch wel zien dat Ajax velen malen sterker is als psv en ook veel meer potentie heeft als psv..het gaat om de Europese wedstrijden ..en daar haalt Ajax bijna altijd een zeer hoog niveau ..dat kan psv simpelweg niet halen omdat er teveel middelmatige spelers in zitten
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:33
Wat een erg éénzijdige kijk op voetbal heb jij.
Alles wat Ajax is is top en in Eindhoven kunnen ze er niet veel van.
Sterke analyse met goede inhoudelijke argumenten. Verder discussiëren heeft dan ook geen zin.
Vind ik leuk
Linke loe +916
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
Dat is echt niet waar wat je zegt..kan ook zeker wel kritisch zijn op Ajax en dat ben ik ook vaak zat geweest..alleen deze ploeg is gewoon eeg sterk vind ik..en vind bij psv het middenveld en de verdediging gewoon te zwak voor Europa..de voorhoede vind ik dan weer sterk
Vind ik leuk
Dee79 +2661
donderdag 14 maart 2019 om 20:00
Dat is zeker zo wbt de punten pakken en het matige spel van ajax na een cl wedstrijd.
Alsof het allemaal enkele bv’s zijn die een stuk meer inzet geven in een cl, daar erger ik me ook aan.
Nee het is zeker nog niet gespeeld.
Wbt de loting heb je gelijk maar ik vind dit een oneerlijke manier van loten, in mijn mening moet alles in 1 pot.
Vind ik leuk
Linke loe +916
donderdag 14 maart 2019 om 19:51
Te zwak middenveld te zwakke achterhoede..hebben er gewoon de spelers niet voor
Vind ik leuk
Linke loe +916
donderdag 14 maart 2019 om 12:01
Jij had eerst zo.n grote bek dat real Ajax wel even ging afmaken..dus lul niet zo stom je praat jezelf tegen
Vind ik leuk
Fr koln +64
donderdag 14 maart 2019 om 12:50
Jongen wees nou is blij dat ajax de broodnodige punten binnenharkt, en zon hoog niveau aantikt. Psv won ook niet van een zwak inter! Om over feyenoord nog maar te zwijgen. Ajax haalt de laatste jaren de punten binnen, de rest moet zich stil houden. En eerst is iets presteren europees
Vind ik leuk
Godin1 +1307
donderdag 14 maart 2019 om 13:09
Wat stelt PSV dan voor in Europa? Kansloos laatste in de poule en 2e na 34 wedstrijden. Er is maar 1 ploeg die punten voor NL binnenhaalt dit jaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:15
Je hebt gelijk. Maar toch staan we in de kwartfinale . Wij zijn Ajax en hebben alleen maar geluk en PSV nooit. Zo, weer een reactie voor jou. Veel plezier er mee 😀
Vind ik leuk
mcmodd +27346
donderdag 14 maart 2019 om 14:33
Vinden jullie dit nu leuk? Onderdeel van een discussie, die niemand hoeft te winnen? Ik kan het me niet voorstellen. Als je nu eens van positie wisselt en ieder gaat de club van de ander, onderbouwd met argumenten, hier promoten. Moet je kijken wat je leert waar het gaat om inlevingsvermogen, begrip voor anderen, iets iemand gunnen enzovoorts. Er is een wereld te winnen, maar je kunt ook een wereld verliezen: je eigen wereld.
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 14:44
Ja, wijze woorden man, dat zou ik iedereen met uitgesproken meningen aanraden, bekijk het eens andersom. Verplaats je in de ander.

Los van dat heeft de man gelijk dat het Ajax meezat, maar, geef dan ook toe dat Ajax de kans ook zelf pakt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:08
Heb Utrecht altijd al een mooie club gevonden. Vond ze altijd erg scherp met het aantrekken van talenten die niemand anders zag (Mertens, Strootman, etc.). Helaas dat ze in Europa niet eens een keer echt doorgepakt hebben de laatste jaren. Zou het een club als Utrecht gunnen om een keer te overwinteren in de Uefa cup.

Hopen dat je die ticket voor volgend seizoen kunt veilig stellen!
Vind ik leuk
mcmodd +27346
vrijdag 15 maart 2019 om 15:59
Ja, dat hopen veel Utrechters met je mee Das Winniefred. Eigenlijk hebben we nu met een wat mindere lichting te maken, maar eens zullen we dat meemaken.
Vind ik leuk
Binkie +180
donderdag 14 maart 2019 om 17:32
Diep!
Vind ik leuk
Metal +3267
donderdag 14 maart 2019 om 15:01
Geluk of niet, je bent een ronde verder. Daar gaat het om toch? Dat Real minder is dan voorgaande jaren en Ajax mss wel op zn top zit is niet relevant. Winnen daar gaat het om. En PSV fans zijn jaloers, terecht toch? Kwartfinale CL halen is toch geweldig. Of je nu van Ajax houdt of niet, de prestatie staat
Vind ik leuk
Castromann +9117
donderdag 14 maart 2019 om 14:16
Waarschijnlijk ontloopt ajax de sterkste tegenstanders bij de loting..zoals ze elke keer gedaan hebben dit seizoen.
Verwacht Porto....
Maar goed we moeten ajax ook de credits geven dat ze oa real madrid hebben verslagen ondanks dat real bagger is...moet je toch maar winnen en dat hebben ze gedaan.
Tegen barca en city vliegen ze eraf met 3a4-0.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 14 maart 2019 om 14:21
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 21:43]
Vind ik leuk
Boerrigter +449
donderdag 14 maart 2019 om 14:37
zelfs als ajax de champions league zou winnen zou jij aan komen kakken met een mazze/geluk verhaal dus je bent zeker niet serieus te nemen
Vind ik leuk
Metal +3267
donderdag 14 maart 2019 om 15:12
Afgunst. Niet meer en niet minder. Ik ben ook zeker geen Ajaxliefhebber, maar kan ze alleen maar feliciteren met dit mooie resultaat.
Irritatie komt ws ook omdat het door alle media zo ontzettend wordt uitgemeten. Men doet alsof Ajax de CL al heeft gewonnen. Media zouden ook wat meer respect voor supporters van andere clubs mogen hebben. In elk (voetbal)programma en zelfs tijdens elke wedstrijd wordt het aangehaald. Voor een Ajacied mss leuk, maar voor de rest knap irritant. Bovendien voegt het vaak niets toe aan het commentaar van een wedstrijd.
Vind ik leuk
Boerrigter +449
donderdag 14 maart 2019 om 15:16
Ja wel mee eens dat de media wel wat mag afremmen met de ajax gekte
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:56
Deze vlieger ging lang op, totdat Real uitgeschakeld werd. Nu kan je beter zwijgen en respect hebben.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:13
Bate Borisov is dan volgens jou z' n topploeg schei toch uit je maakt jezelf belachelijk daarnaast zijn het VOORRONDES. Daar tref je dus niet de beste ploegen logisch. Ga lekker janken met de kut PSV van je dat maar 1 puntje wist te behalen thuis dat was nog gestolen ook dat is pas competitievervalsing. Laten we het verneuken dan kan straks niemand meer direct Europa in
Vind ik leuk
markie +2774
donderdag 14 maart 2019 om 18:48
Heee, hoorden we dat de vorige ronde ook al niet?
Vind ik leuk
edjedonnie +168
donderdag 14 maart 2019 om 18:55
Zou Ajax ook niet een pak op de broek krijgen van real?🤔 hahaha zo mooi dit, ik proef zoveel jaloerzie en afgunst. Post aub nog meer van dit soort dingen
Vind ik leuk
Lebowski +537
donderdag 14 maart 2019 om 20:00
Bayern stond 2. Kiev stond 21. en Benfica 23~e op de coefficientenlijst, boven Ajax (31) bij de start vd CL. PSV stond met 39 beduidend hoger dan Spurs en Inter. Dus PSV > heeft zich geblameerd. 2 punten is een top 6 notering in de ranglijst van slechtste poulefases in de CL, en daar staan ze 4(!!!) maal in met AZ en Willem II. Na zo'n prestatie afgeven op Ajax is jezelf voor schut zetten beste kerel.
Vind ik leuk
Ale +5901
donderdag 14 maart 2019 om 14:04
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 21:43]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:27
Jij probeert er van alles aan vast te breien. Zo kun je wel bezig blijven. Ben benieuwd wat je gaat zeggen straks nadat Ajax weer een club uitschakelt.
Vind ik leuk
Boerrigter +449
donderdag 14 maart 2019 om 14:42
ik kan alvast een voorproefje geven als ajax van man city zou winnen:

man city echt een heel overschatte ploeg! In jaren niet in zo'n slechte doen!
Ze staan niet eens 20 punten voor in de competitie wat een slechte ploeg is dat city zeg. Ze hebben nog nooit de champions league gewonnen, dat is dus echt geen ploeg waarvan je mag verliezen als ajax. De bruyne was geblesseerd anders werd ajax opgerold! etc..
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:43]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:57
Zoiets wel ja. Heb je ook al mogelijke scenario's voor de uitschakeling van de andere mogelijke tegenstanders 😁
Vind ik leuk
Boerrigter +449
donderdag 14 maart 2019 om 15:22
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 21:43]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:13
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 21:43]
Vind ik leuk
Twanno17 +113
donderdag 14 maart 2019 om 11:34
Benfica is gewoon een goeie ploeg, als je zo gaat redeneren kun je ook zeggen dat Porto 3x niks is omdat Benfica op 2 maart nog uit bij Porto met 2-1 won.... En die zitten toch in de kwartfinale van de CL...
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:35]
Vind ik leuk
Mari +12538
donderdag 14 maart 2019 om 11:36
haha, je houdt je natuurlijk niet bezig met Ajax (Bommel/ Ger Brands), maar je weet wel alles.
De jaloezie zit diep
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:15
Haha we zijn 1 week verder en we krijgen alweer een grote bek. Liverpool had het gister alsnog moeilijk tegen Bayern. Dat houd in dat Bayern nog wel degelijk wereldtop is.

Laten we het even zo stellen: What de fuck hebben jullie gepresteerd in Europees verband? Helemaal 0, niks, noppes, nada. Hoe durf je zo'n grote bek te hebben over wereldprestaties die Ajax in Europa levert, terwijl niemand in heel de wereld überhaupt nog weet dat jullie Europees meededen dit jaar?
Vind ik leuk
Swout +1770
donderdag 14 maart 2019 om 14:20
Waarom wist Psv niet van Spurs te winnen die ook uit vorm waren? Waarom wisten ze niet van Barca te winnen die klop kregen van Leganes? Inter stelt al jaren niks meer voor, maar winnen ervan ho maar.. Lekker zeuren dat Ajax geluk heeft met de loting.. Ajax heeft het toch mooi maar even laten zien. Het lachertje Psv aan de andere kant....
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 14:41
Je hebt gelijk het zat Ajax mee.
Maar ... en ik bedoel dit opbouwend ...
Ajax maakt het dan WEL af.
Ik hoop dat PSV voortaan ook die lef laat zien,
je mag beginnen uit in de Arena dat te doen - of toch maar gokken op 1 puntje en dan laatste minuut verliezen?
Nee, dan liever zoals Ajax dat doet, met lef de strijd aangaan.
Van Bommel was als speler ook een type met lef, hoop voor je dat hij dat op zijn team overbrengt.
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 17:58
Laten we hopen dat het zoals men zegt, het geluk van de winnaar is ;)
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 18:01
Ja, maar sport begint met talent en dan komt lef erbij, toch?
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 18:17
Ben het helemaal met je eens in je bericht alleen hoop ik dat het niet het geluk met domme maar van de winnaar is ;)

Ja je moet beide hebben talent en lef anders kom je er niet.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:11
Tottenham verliest van Southampthon en is uit vorm, daarnaast Inter is nooit echt in vorm geweest dit seizoen dat wijze de resultaten wel uit dus ik zou maar niks zeggen kneus
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 18:13
Poule van cl PSV.
Barca was niet in vorm
Tottenham is niet zo goed
Inter stelt al jaren niks voor
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:04
Hahaha 😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:06
Hahaha schrijven, maar hoever kwam Psv? Ajax heeft met lef en uitstraling gevoetbald. Daar kan PSV nog wat van leren in europees verband
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:08
Tegen de top?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:12
We hebben tegen een Bayern en Real gevoetbald die normaal halve finale finalisten zijn. PSV’ers gebruiken het excuus “Real en Bayern waren uit vorm” wel heel vaak. Volgende keer proberen een wedstrijdje te winnen en dan mogen jullie pas praten
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:13
Volgenden ronden vliegen jullie eruit 100%, ik zet al mijn geld Erop al zal de odd niet hoog zijn
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:14]
Vind ik leuk
Mallerd +1846
donderdag 14 maart 2019 om 11:19
Zal tegen die tijd wel weinig meer over zijn van je WW-uitkering he?
Vind ik leuk
Johnny Cash +10241
donderdag 14 maart 2019 om 11:19
Ook al vliegen wij er uit dan gaan wij met hoofd omhoog en grootse trots. Over ajax is door heel de wereld positief geschreven in alle kranten. Elke (oud) voetballer complementeert ajax met het aantrekkelijke voetbal. Ons CL avontuur kan al niet meer kapot. Terwijl psv met zijn schamele 2 puntjes door heel de wereld wordt uitgelachen.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 11:25
👍 Een schande voor het NL clubvoetbal wat die 2 zgn. Topclubs in Europa hebben laten zien en dan nog een grote bek, onvoorstelbaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:54
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 15:56
Dat dacht ik al, heb ook een kennis die runt UFC fighters wellicht een van hen 😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:57
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 15:57
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:59
EDIT VP: reactie verwijderd
Vind ik leuk
Boerrigter +449
donderdag 14 maart 2019 om 14:49
ja zo erg gedomineerd worden door een uit vorm tottenham is echt lachwekkend
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 11:24
Die 10 euro kun je beter sparen, is je zakgeld. Wij halen de finale zoveel is duidelijk.
Vind ik leuk
Summit +913
donderdag 14 maart 2019 om 14:31
Dat is wel heel voorbarig ;p. Maar het is Ajax gegund, Spurs is denk de beste te loten tegenstander. Geniet ervan, dat ga ik ook doen!
Vind ik leuk
Twanno17 +113
donderdag 14 maart 2019 om 11:36
Inter is een nog veel mindere ploeg dan Bayern en Real en ik zou nou ook niet zeggen dat die zo lekker in vorm waren. Toch netjes van jou clubje wel 1 puntje tegen dat topteam! Hoop dat Ajax Spurs loot dan flikkeren we die er ook uit en kun jij een keer stil blijven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:41]
Vind ik leuk
Dussss +692
donderdag 14 maart 2019 om 11:57
Maar toch wel gek, van tevoren dachten nagenoeg alle psv'ers dat Ajax ook kansloos zou zijn tegen Real. Sterker nog: ik denk dat ruim de helft van de psv'ers had verwacht dat ajax in de voorronde van de CL uitgeschakeld zou worden. Waarom veranderen jullie zo snel van mening?
Vind ik leuk
Bknowledge +101
donderdag 14 maart 2019 om 12:10
Het leuke is dat jullie dat elke ronde weer opnieuw zeggen: “volgende ronde vliegen jullie eruit”. En als ajax dan uiteindelijk 3 rondes verder er toch eens uitvliegt zeggen jullie: zie je wel. De jaloezie is sterk te proeven van die boeren uit eindhoven😂
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2738
donderdag 14 maart 2019 om 12:11
Blijkbaar gok je niet, de odds liggen in de laatste 16 en kwartfinales hoger dan dat ze normaal zijn. Zet je geld er maar op je hebt zoveel praatjees en niks is waar.. vandaar dat je een troller bent je weeet niet beter.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:44
Dat zei je de vorige ronde ook! 😂😂 Uitendelijk ga je wel een keer gelijk krijgen, mafklapper..
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:45]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:14
Doe dat kun je achteraf hopelijk je internet rekening ook niet meer betalen, scheelt een hoop onzin op deze site.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:18
Ben benieuwd wat je zegt als het niet gebeurd. Vind je verder een geweldige vent en heb altijd diep respect voor je uitgebalanceerde en fantastisch onderbouwde commentaren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:20]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:06
Die 5 euro die je van je vader hebt gekregen?
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 14 maart 2019 om 17:30
Niet gaan huilen als je failliet gaat hé.
En ook niet gaan zeiken over VAR, KNVB, UEFA-Maffia e.d.
Off Topic: #Jaapieout.
Vind ik leuk
Romarioo +763
donderdag 14 maart 2019 om 11:27
Zelfs Louis van gaal zei dat Madrid niet goed was en hij is een Ajaxied
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:28]
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 11:31
Slaat nergens op elke wedstrijd staat op zich, en kijk wat psv twee puntje niks gewonnen en maar blijven janken en trollen, nog niet eens overwintert een schande zijn jullie.
Vind ik leuk
Romarioo +763
donderdag 14 maart 2019 om 20:36
Ik vind het niet erg dat een wedstrijd voor ajax wordt verschoven ik heb daar geen moeite mee mag van mij voor elk nl club, maar waarom ook niet voor Sparta, die staat zijn spelers af aan jong oranje is toch ook voor het nl voetbal
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 23:12
Daar heb je een punt en een duim van mij 👍
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:35
Want inter dat 25 punten achter staat op juve was wel top? Ik kan ook wel zeggen 'ik zet al mn geld volgend jaar in dat PSV niet meer als 2 punten pakt'.
Vind ik leuk
Wichie +108
donderdag 14 maart 2019 om 17:22
Dit is dus wel echt een dikke drogreden meneertje, of je verdedigd een standpunt van Ajax of je valt PSV aan. Dit zijn reacties die nergens op slaan dus kan gewoon overheen worden gelezen. Wel een goed voorbeeld van Ajacieden, goed zijn in pochen en anderen aanvallen terwijl je zelf keihard gaat falen....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:16
Uit Oss ? Alstublieft.
Vind ik leuk
Mari +12538
donderdag 14 maart 2019 om 11:35
haha, dat willen we
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:59
Hoe graag ik ook wil dat Ajax ver komt, is dit natuurlijk onzin.

City
Barca
Juve
Liverpool

Zijn allemaal kandidaten. Barca/Valverde blijft moeite hebben met de intensiteit van clubs in de cl. Het lijkt er altijd op dat Barcelona dat niet kan opbrengen en dat is vreemd.

City guardiola is n beetje naïef omdat hij te aanvallend speelt. Komt goed weg bij Schalke thuis en dit mag niet gebeuren.

Juve heeft met allegri ook een domme trainer in huis en ook met allegri gaat t m niet worden.

Liverpool is voor mij echt een gevaarlijke outsider, zoals ze dat altijd zijn.. salah en mane kiezen niet altijd de juiste opties, maar Liverpool is fucking stabiel met een geweldige trainer..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:12
Om uitgeschakeld ( maar dat wil jij) zijn dit wel de juiste ploegen. En, geen dank voor mijn reactie. Ik help graag mensen.
Vind ik leuk
abraksas +2545
donderdag 14 maart 2019 om 18:17
City op basis waarvan? De 7-0 tegen Schalke? Dat Schalke dat zo geweldig draait dat het op moet passen dat het niet degradeert?
City heeft het in de heenwedstrijd nog knap lastig gehad tegen datzelfde Schalke..
Ik schat Juve wel hoger in eerlijk gezegd.
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
donderdag 14 maart 2019 om 11:03
Ik denk dat ze Ajax hebben over geslagen
Vind ik leuk
rinirat +3543
donderdag 14 maart 2019 om 11:04
Barca ,City en Juventus zou ik zeggen en outsider Liverpool.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
donderdag 14 maart 2019 om 11:04
Liverpool en Juve wil je absoluut niet loten.
City ook niet


Barça is te pakken
Vind ik leuk
Roeptoeter +16351
donderdag 14 maart 2019 om 11:05
Nee, Man City.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7903
donderdag 14 maart 2019 om 14:09
Dan hoef je wss niet eens te gaan. Al stelt city in de cl tot nu toe nog niet heel veel voor.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:05
Real is ook heel goed! ... ooh wacht.. die zijn eruit
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:05]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
donderdag 14 maart 2019 om 11:05
Stelling 1:
Maakt allemaal niet uit wie het sterkste is. UEFA zal nu toch wel gewoon een finale Messi - Ronaldo willen zien?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:21
Daar zou je zomaar een punt kunnen hebben.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
donderdag 14 maart 2019 om 14:30
Zo veel kansen krijgen ze niet meer.
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
donderdag 14 maart 2019 om 11:05
Geef Juventus een hele grote kans.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
donderdag 14 maart 2019 om 11:39
Yep, dat goedmaken van een 2-0 achterstand tegen Atletico is serieus indrukwekkend.
Hebben er ook al een beetje aan gesnuffeld de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5517
donderdag 14 maart 2019 om 11:39
Edit:
1x was zat.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:39]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:09
City is de sterkste. Ajax de mooiste. Barça iets minder mooi en iets minder sterk, maar een goeie tweede.
Vind ik leuk
Wood86 +40
donderdag 14 maart 2019 om 11:11
Eens, maar wel een fijnere tegenstander voor Ajax dan Porto of Juventus. Bij voorkeur Man Utd of Tottenham! Anders maar geen gladiolen maar een leuke pot tegen Barça :-)
Vind ik leuk
Orphen89 +3477
donderdag 14 maart 2019 om 11:13
Barca en City zijn het sterkst. Maar laten we wel wezen, dit zijn de laatste 8!
Iedere ploeg heeft de nodige hordes moeten nemen om hier te komen en iedere ploeg kan dus die CL winnen.
Een slechte dag, een onscherp moment... Iedere ploeg kan verliezen. Real had de afgelopen 3 jaar de focus om in de CL altijd scherp te zijn. Nooit een slechte dag in de CL, dat is een kwaliteit maar je zag ook dat ze de slechte dagen daardoor in de competitie hadden.
Ik zie geen enkele ploeg nu in de CL die dezelfde scherpte hebben. Dus elke ploeg kan verliezen en eruit gaan, ook Barca en City.
Vind ik leuk
Motley +176
donderdag 14 maart 2019 om 12:42
Real had de laatste jaren de focus om scherp te zijn.ze waren zeker heel goed maar alles zat hun ook wel mee.en tegen Liverpool vorig seizoen hadden ze moeten verliezen,maar door een smerige overtreding van ramos op salah liep de wedstrijd opeens heel anders.ik weet dat je zeker een topteam moet zijn om de cl te winnen,en zeker 3x achter elkaar.maar zonder geluk en de scheidsrechter aan jou zijde vaart niemand wel. ook real niet,vergeet dat maar niet
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:14
Barca en Juve
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:14
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 21:45]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:22
Man man man jouw eerste stel. Wat zou dat mooi zijn zeg.
Vind ik leuk
Romarioo +763
donderdag 14 maart 2019 om 11:24
Niet mee eens city kan er ook wat van
Vind ik leuk
hydrowear +25
donderdag 14 maart 2019 om 11:26
Desondanks zou Man.city Barca kunnen ontmantelen, aangezien
city bijna hetzelfde spel etaleert als barca. Bovendien Guardiola
kent barca precies hoe ze spelen. Zelfs Ajax zou dit kunnen,
mits men Messi kunnen inbinden voor het strafschopgebied.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 11:26]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:23
Dat laatste is nu net het probleem.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 11:26
Laat ze Juve maar loten en dat onsympathiek zootje eruit knallen.
Vind ik leuk
Kramertje +1023
donderdag 14 maart 2019 om 11:30
Nee Barcelona is wel een van de favorieten samen met city, Juventus en Liverpool deze ploegen hebben allemaal net iets meer kwaliteit
Vind ik leuk
MirakelMan +177
donderdag 14 maart 2019 om 11:35
Leg eens uit hoe die teams volgens jou meer kwaliteit hebben?

Geen van die teams heeft namelijk een voorhoede als Barça.
Met Busquets, Rakitic en Arthur heb je gewoon de wereldtop op het middenveld.
En verdedigend is Pique niet normaal meer de afgelopen maanden en is Ter Stegen zeker een top 5 van de wereld keeper.

Het zal om de teamcohesie gaan op de dag van de wedstrijd, maar normaal gesproken gaat er geen enkel team met meer dan een verlies naar huis uit het Camp Nou.

Vind ik leuk
MirakelMan +177
donderdag 14 maart 2019 om 11:32
Stelling 1: Mijn inziens kan dit weleens kloppen.
Alle andere teams die zijn doorgegaan zouden van elkaar kunnen winnen.
Er zijn echter een paar teams bij voorbaat kansloos tegen dit Barça.

Manchester City is erg sterk, Juventus heeft Ronaldo, Liverpool is (als ze spelen zoals gisteren) ook beresterk.
Echter heeft Barça een voetbalgod.


Vind ik leuk
Kramertje +1023
donderdag 14 maart 2019 om 11:52
Messi is goed maar dat is Ronaldo ook dat hebben we wel vaker gezien en ook afgelopen dinsdag.



[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:01]
Vind ik leuk
Mari +12538
donderdag 14 maart 2019 om 11:35
samen met Liverpool, City en Juve
Vind ik leuk
JanTa48 +8107
donderdag 14 maart 2019 om 11:50
Barcelona is samen met Manchester City de sterkst overgebleven teams naar mijn mening natuurlijk en dan nog zijn verassingen niet uitgesloten. Ik hoop niet dat Ajax Porto loot, die hebben alles in zich wat met antivoetbal te maken heeft. Deze ploeg speelt tot in de perfectie om niet te verliezen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:51
ff een bericht voor alle psv supporters, of je nu een teletekst supporter bent, of ook wedstrijden bezoekt.
Ajax kan niet zonder psv en psv niet zonder ajax. zo simpel is het! laten we aub stoppen met afgunstig te zijn en de prestaties van ajax niet bagataliseren.
of ajax de volgende ronde er uit vliegt, met een grote nederlaag, of gewoon lekker doorgaat (wat ik hoop)
zij hebben voor dit jaar een topprestatie geleverd. sterker nog....meer dan dat! laten we dat aub koesteren en van genieten!!

#DOESLIEF
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:53
City is dodelijk
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:55
1: Barcelona en juventus in mijn ogen..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 11:56
Met volgende mitsen en maren kan Ajax zo maar de halve finale bereiken:
1. Ontloop City, Barça, en Juve in de loting.
2. Heb een top dag op beide kwartfinale dagen
3. Hopen dat de tegenstander geen topdag heeft.

Persoonlijk ben ik voor man united als tegenstander. Die hebben zich het meest "onverdient" geplaatst. Eigenlijk gewoon 2 keer van de mat gespeeld door PSG. Met een beetje mazzel en top voetbal kan Ajax ze pakken.
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 12:04
1. Nee, dat is City.
Vind ik leuk
B H +320
donderdag 14 maart 2019 om 12:06
Porto en Ajax zijn kansloos. De rest kan iedereen de cl winnen,denk ik
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:18
Toch zou Tottenham ook niet ongunstig zijn, niet negatief bedoeld want ben zeker fan van de club en de spelers die daar momenteel rondlopen.

Maar Tottenham kan het al jaar in jaar uit niet bewijzen wanneer het seizoen vordert en het einde in zicht komt
Vind ik leuk
Napier +115
donderdag 14 maart 2019 om 12:07
Briljante Messi, ja die is het grootste gevaar voor welke tegenstander dan ook.
Wat geniet ik van deze geweldenaar!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:09
Juventus Liverpool city Barca
Vind ik leuk
Linke loe +916
donderdag 14 maart 2019 om 12:24
Nee daar ben ik het absoluut niet mee eens! Ik denk dat Ajax de sterkste is hoor...ik vind die andere overgebleven teams een beetje uit vorm en wij hebben natuurlijk een aangepast programma plus een var die ons mee helpt..daarbij hebben we nog de scheids die ons vaak een handje helpt of de ballen jongens die een tegenstander tackelen voor die kan scoren...dus voor mijn is het heel duidelijk wie de sterkste overgebleven club is 🇮🇱
Vind ik leuk
JoeyC +4133
donderdag 14 maart 2019 om 12:55
Stelling 1. Op papier (UEFA ranglijst) is Barca de sterkste en Ajax de zwakste die nog in de CL zitten.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:55
Was weer genieten met een hoofdrol voor Messi. Ik wil wel Barca-Ajax zien!!
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 14:02
2 Nee totaal niet
Vind ik leuk
Il Gordo +18678
donderdag 14 maart 2019 om 14:02
Stelling 2:
Oneens. Tegen Portugese ploegen hebben Nederlandse ploegen het altijd moeilijk. Ze hebben weinig zwakke plekken en blinken tegelijkertijd nergens echt in uit. Ze zijn geslepen, kunnen in hoog tempo voetballen, kunnen doorgaans goed verdedigen én provoceren. Daarnaast onderschat een Portugese ploeg nooit een Nederlandse ploeg.

Nee, Ajax heeft tegen Spurs en United meer kans. Alleen al omdat die waarschijnlijk vermoeider zijn.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:03]
Vind ik leuk
WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 14:03
Porto is een de minst goede loting. Inzakken en loere op de counter. Ajax wil een voetballende ploeg neem ik aan?
Vind ik leuk
El Cazador +8973
donderdag 14 maart 2019 om 14:06
Barca is voor mij de grote favoriet om de CL te winnen, Ajax de outsider
Elk voetballiefhebber ziet dat FC Porto een zeer verdedigende ploeg is en dat ligt NL ploegen niet, Ajax is veel beter tegen voetballende ploegen dus Tottenham heeft mijn voorkeur!!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:08
Stelling 2: Ja, Porto blijft de zwakste ploeg op papier. En dat Ajax niet tegen een counterploeg kan spelen, klopt ook niet, want het huidige Real Madrid is ook een counterploeg.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
donderdag 14 maart 2019 om 14:19
Stelling 2 Porto in de Kwart Man United Halve Barca Finale
Vind ik leuk
mcmodd +27346
donderdag 14 maart 2019 om 14:22
Stelling 1. Ik ben geneigd het met deze stelling eens te zijn, toch heeft Barca dit seizoen laten zien niet helemaal onkwetsbaar te zijn. Met twijfel stem ik in.
Stelling 2. Hiermee kan ik het niet eens zijn. Tegen FC Porto krijg je nooit de open wedstrijd die Ajax zo nodig heeft om haar beste spel te spelen. Dan toch liever Liverpool of Tottenham zeg ik maar.
Vind ik leuk
deltiaan +1436
donderdag 14 maart 2019 om 14:40
hopelijk Liverpool of City
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:44
Ideaal? Nou dat weet ik zo net nog niet... beter een voetballende ploeg... masr goed, makkelijke zijn er niet. En miss maar goed ook, van onderschatting kan geen sprake zijn
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:02
Hoe kan je nou spreken van onderschatting in de kwartfinale van de Champions League hahaha.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:17
Precies wat ik schrijf indd, kan geen sprake van zijn!
Vind ik leuk
B H +320
donderdag 14 maart 2019 om 15:13
2 ja. Tegen de rest kansloos
Vind ik leuk
JoeyC +4133
donderdag 14 maart 2019 om 15:13
Stelling 2. Nee, juist de minst ideale. Porto zal Ajax niet onderschatten. Eerder andersom.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 15:20
Precies, na Madrid en Bayern krijg je veel zelfvertrouwen en dan is Porto ineens een mindere naam en dan ligt onderschatting altijd op de loer.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 15:19
Porto is zeker niet de ideale tegenstander voor Ajax, liever Tottenham of United.
Vind ik leuk
14forever +9063
donderdag 14 maart 2019 om 15:23
Stelling 1: samen met city lijkt me.
Stelling 2: Geen Porto aub, Totaal geen leuke ploeg om naar re kijken.
Vind ik leuk
Deck010 +9833
donderdag 14 maart 2019 om 15:37
Hoop het niet voor Ajax.
Porto is echt zo’n stugge niet vietballende club die tegenstanders uitdaagt om zelf het spel te maken. Hierdoor ontstaat er ruimte op het middenveld. Daar maken ze graag gebruik van in de counter. Ajax speelt zijn mooiste wedstrijden tegen teams die zelf ook willen voetballen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:50
Deck010, zie mijn reactie. Luizenvoetbal. Zou mij niet verbazen als er dan, met spelers op scherp en al die gele kaarten, de ene na de andere een gele kaart aangenaaid wordt. Fijne dag.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 15:51]
Vind ik leuk
Deck010 +9833
donderdag 14 maart 2019 om 15:54
Helemaal mee eens. Als er ergens op de wereld kaartennaaiers worden opgeleid dan is het wel in Portugal of Brazilie. Zodra ze Portugees spreken krijgen ze de vallende ziekte.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:48
Stelling 1: Juventus is het sterkst overgebleven team in de CL, vanwege de solide verdediging en Ronaldo die echt superbelangrijk is en zo makkelijk scoort.
Stelling 2: FC Porto is een uiterst moeilijk te bespelen tegenstander, snel in de omschakeling en wacht op een fout van de tegenstander om dan meteen toe te slaan. Typisch Portugees dat het Nederlands voetbal beslist niet ligt.
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
donderdag 14 maart 2019 om 17:10
Geen van beide.

1. Juventus ging kansloos onderuit in Madrid, Ronaldo niet gezien. Nu het geluk vand VAR (doellijn) en een erg lompe verdediger
2. Zijn allemaal moeilijk bespeelbaar.

3. 1 van de 8 wordt de winnaar!!!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:05
1: eens

2: oneens, ‘ideale’ is hier misschien niet het juiste woord. Als Ajax ervan verliest, dan is het natuurlijk niet ideaal. Real Madrid was voorhand ook niet ‘ideaal’, maar werd wel 5-3 van gewonnen (over twee wedstrijden). Er bestaat geen ideale tegenstander, maar ja ik denk dat Porto de minst kwalitatieve ploeg is die er nog speelt.
Vind ik leuk
JoeyC +4133
donderdag 14 maart 2019 om 17:07
Stelling 3. Nee. De ligt is nog niet zo goed.
Vind ik leuk
ajaksiet +1272
donderdag 14 maart 2019 om 17:08
Ik vind de Ligt en de Jong het gouden duo
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:13
Denk dat van Dijk Letschert een beter duo zou zijn.
Vind ik leuk
pos +9767
donderdag 14 maart 2019 om 17:34
John vd Brom heeft net bevestigd dat Vlaar-Koopmeiners ook wereldwijd het sterkste duo is.
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 17:39
3 Kunnen ze zeker worden in 2 of 3 jaar over een jaar ook als ze elke week samen komen te spelen.
Vind ik leuk
Mo +12959
donderdag 14 maart 2019 om 18:14
Ramos en Pique zijn de enige die boven Matthijs en Virgil staan.
Vind ik leuk
Isakson +284
donderdag 14 maart 2019 om 18:19
Licht aan de Dijk.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:26
Stelling 3: Kunnen ze worden. De Ligt wordt nog beter en is nu al bijna net zo goed als o.a. Van Dijk
Vind ik leuk
meloen87 +805
donderdag 14 maart 2019 om 18:41
1. Voor mij zijn toch echt Juventus en Liverpool de sterkste, ik vind juist Barcelona en City de minst sterkste, want ze hebben relatief makkelijk gewonnen van de zwakste tegenstanders van de 8e finales. Liverpool, Juventus en ook Ajax en Man. Utd. hebben zeer sterke tegenstanders uitgeschakeld.
2. Nee, geen enkele ploeg zal een ideale tegenstander zijn. Porto moeten ze echt niet onderschatten, en trouwens, Ajax is juist veel beter tegen sterke tegenstanders. Tegen Barcelona zou echt geweldig zijn.
3. Dat worden ze, op dit moment is dat nog niet helemaal zeker. Zodra De Ligt naar het buitenland vertrekt, worden ze echt het sterkste duo in de wereld. Heerlijk, dit heeft Oranje gewoon echt nodig.
Vind ik leuk
derksen +9164
donderdag 14 maart 2019 om 19:01
V dijk- chialini ook goed of hoe je het ook schrijft
Vind ik leuk
Raptor +195