Zidane-revolutie begonnen: Real slaat toe bij FC Porto en strikt dure Braziliaan

Zidane-revolutie begonnen: Real slaat toe bij FC Porto en strikt dure Braziliaan

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 12:06do 14-03-2019 om 12:06

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 12:35do 14-03-2019 om 12:35

De eerste versterking van Real Madrid na de terugkeer van Zinedine Zidane is een feit. De Spaanse grootmacht maakt donderdag via de officiële kanalen bekend dat Éder Militão is overgenomen van FC Porto. De Braziliaanse verdediger heeft een zesjarig contract gesigneerd in Madrid. Hij maakt in de zomer de overstap naar Real. 

Over een transfersom doet De Koninlijke geen uitspraken. Eerder op de dag maakten diverse media in Spanje en Brazilië al melding van de transfer van Militão naar De Koninklijke. Toen werd er gerept over een transfersom van circa vijftig miljoen euro. Dat is de vastgelegde afkoopspom in het contract van de 21-jarige stopper. 

Militão blinkt dit seizoen bij Porto vrijwel wekelijks uit als centrale verdediger. Ook kan hij uit de voeten op rechts én als controlerende middenvelder. Militão is bezig aan zijn eerste seizoen in Portugal. Porto nam hem in augustus over van Sao Paulo. 

Eerder deze week nam Real afscheid van trainer Santiago Solari en sloot het Zinedine Zidane weer in de armen. Afgelopen jaar strikte De Koninklijke overigens al een andere Braziliaan voor het seizoen 2019/20. Voor Santos-wonderkind Rodrygo (18) werd ruim 40 miljoen euro betaald. 

Plaats een reactie

GGbrammyGG +209
donderdag 14 maart 2019 om 12:11
Hele goede aankoop erg talentvol!
Vind ik leuk
dhrwobo +44266
donderdag 14 maart 2019 om 12:15
Voor 20 miljoen extra hadden ze De Ligt kunnen halen... in dat kader vind ik 50 miljoen voor Militao een dure koop ;-). En De Ligt naar Real Madrid zou ook niet verkeerd zijn, zeker als hij nog 1-2 jaar naast Ramos kan voetballen.. zou voor zijn ontwikkeling ook niet verkeerd zijn. Ook al is De Ligt uit beter hout gesneden
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:19
Idd wel een oké aankoop, maar ze geven het geld uit als water terwijl ze schulden hebben..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:22
Is het misschien een idee dat jij je eerst eens ergens in verdiept voordat je deze flauwekul het wijde web op gooit?

http://www.soccernews.nl/news/429724/dit-zijn-de-clubs-met-de-hoogste-schulden-van-europa
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 12:55
Ze zijn zelfs buiten de top 20 terecht gekomen.
Goed beleid de laatste 5 jaar. (Misschien al iets langer)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:15
Belastingschuld is hier niet in opgenomen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:45
mee eens
maar als je van de bank moet leven klopt het ook niet
dan kan je je schulden wel verdonkeren
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:12
Het is geen zuivere koffie bij Real...
Vind ik leuk
kloakatv +172
donderdag 14 maart 2019 om 14:37
Dus dat!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:20
Naast Ramos voetballen zou voor elke verdediger een goede les zijn.
Dat de Ligt ook goed bij Real had gepast ben ik met je eens maar dit is ook een ontzettend talentvolle speler al is men er in Nederland niet bekend mee.
Onbekend is onbemind zegt men dan maar deze jongen heeft evenals Matthijs een gouden toekomst in het verschiet.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:15
Ja en bovendien Braziliaanse samba ook nog he? Die magie past toch beter bij Real in plaats van een oud-Hollandse kaaskop.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:24
De ligt voor 70?? Die kost 100+ maat👏🏼😘
Vind ik leuk
McRobbos +1329
donderdag 14 maart 2019 om 13:06
Hahahhaha
Vind ik leuk
_Mark +817
donderdag 14 maart 2019 om 12:31
Valt Varane tegen dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:35
Maar denk je dat Real Varane zomaar op de bank zou zetten dan?
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 12:56
Gezien zijn laatste CL optreden? Volmondig JA!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:58
Gezien afgelopen WK? volmondig NEE!
Nee meningen kunnen verschillen natuurlijk, maar iemand op 1 wedstrijd beoordelen is natuurlijk niet representatief..
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:00]
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 13:04
Ik volg hem verder niet en heb er ook bij gezet dat het alleen op basis was van die wedstrijd.

Als ik een heleboel mensen moest geloven was Real al héél lang uit vorm, maar Varane zal wel de enige zijn die de overige wedstrijden wel zijn niveau haalde..
Daar zeg ik verder maar niets over, zoals gezegd volg ik hem niet.
Vind ik leuk
Bizzy +23387
donderdag 14 maart 2019 om 13:32
De Ligt naar Madrid kan als nog.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:05
Ja Atletico wilt m hebben.
Vind ik leuk
Bizzy +23387
donderdag 14 maart 2019 om 14:51
Of Getafe, Leganes, Rayo Vallecano, Alcorcón,Rayo Majahonda, Fuenlabrada, Real Madrid Castilla ???
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:12
Prachtig rijtje! Ik had ze niet kunnen opnoemen. Alleen Getafe en Leganes komen uit een voorstad van Madrid. Rayo V. Uit Madrid zelf. Castilla weten we. Maar de rest ken ik iig niet.
Vind ik leuk
Bizzy +23387
donderdag 14 maart 2019 om 15:17
Lang leve google :)

Maar zonder gekheid, Ajax kan zeker 80 mil cashen voor de Ligt. Ik als PSV supporter zie hem liever vandaag nog gaan. Toegegeven ik heb hem onderschat. In potentie is het een wereldtopper.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:21
Dat kan hij wel opleveren. Maar we gaan niet t maximale eruit halen als Barca komt. Maar vindt ook dat we hem zn droomclub niet mogen afpakken. Ik gok op een miljoen of 75.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:02
Dealtje maken dat hij op zijn 30ste weer terug keert.
Vind ik leuk
M477Y +1406
donderdag 14 maart 2019 om 14:03
maar Matthijs wil naar Barca dus Real kan willen wat het wil, maar de speler moet het ook willen ;-)
Vind ik leuk
dhrwobo +44266
donderdag 14 maart 2019 om 14:27
Onder Zidane spelen lijkt me voor hem echt geen straf hoor
Vind ik leuk
M477Y +1406
donderdag 14 maart 2019 om 14:30
Hij wil naar Barcelona dus ja, dan is het wel een straf om voor Zidane te spelen.
Vind ik leuk
Demi +336
donderdag 14 maart 2019 om 14:26
Hij speelt op een hoger niveau/betere competitie dan de ligt.. Zidane weet precies wie hij wil hebben
Vind ik leuk
Maxx Jw +1494
donderdag 14 maart 2019 om 16:44
Maakt niet zoveel uit...iedereen heeft gezien dat De Ligt op hoog niveau prima mee kan.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:51
Als je het vergelijkt met de vraagprijs die Ajax vraagt voor de Ligt is het een koopje. Deze jongen is namelijk beter dan de Ligt
Vind ik leuk
WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 12:12
Prima verdediger. Snel, goede inspeelpass, positioneert goed. Speelde tegen Roma ook een goede pot
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:13
"dure" maar er worden geen uitspraken gedaan over geld......
Vind ik leuk
WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 12:14
'circa 50 miljoen' staat er
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:15
Dat is er net bijgezet. Stond er eerst nog niet.
Vind ik leuk
WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
Ah oke, dan heb ik niks gezegd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:16]
Vind ik leuk
dhrwobo +44266
donderdag 14 maart 2019 om 14:28
Wel waar, dat kunnen we toch teruglezen? ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
Dan word het 150 miljoen voor de Ligt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:16]
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
donderdag 14 maart 2019 om 12:34
Irreëel.
Vind ik leuk
Elohim +1425
donderdag 14 maart 2019 om 12:57
Mooi dan blijft hij en dat hebben de Ajacieden het liefst.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Had er ook een 😉😉 bij moeten zetten. Den dat de Ligt ergens tussen de 60 en 80 miljoen op gaat leveren.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:49]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
Is net aangepast.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:15
Waar precies zie jij dan "dure" staan?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
In de titel
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
Er komen er nog een stuk of 5 als ik de berichten moet geloven
Vind ik leuk
Het Brein +4815
donderdag 14 maart 2019 om 12:16
Een beetje een wildebras, maar niet slecht.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
donderdag 14 maart 2019 om 13:51
Is al een stuk verder dan De Ligt.
Vind ik leuk
Het Brein +4815
donderdag 14 maart 2019 om 14:40
Yeah right, waarin dan in vredesnaam?
Vind ik leuk
shilla +28
donderdag 14 maart 2019 om 12:19
ajax is nog lang niet real Madrid dus of vd ligt het lukt om dan in de basis te komen wordt heel moeilijk en zeker niet die prijs waard beetje te hoog in het bolletje
Vind ik leuk
Johnny Cash +10241
donderdag 14 maart 2019 om 12:19
Zit real madrid toch een klein beetje bij de laatste 8
Vind ik leuk
T. Henry +386
donderdag 14 maart 2019 om 12:28
Als ze toch met geld gaan smijten kunnen ze ook proberen om Virgil van Dijk over te nemen. Van Dijk naast Ramos. Kan mijn clubje ook weer cashen haha.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
donderdag 14 maart 2019 om 12:35
Hoezo profiteert Arsenal van een eventuele transfer van Van Dijk?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:00
Ik denk Willem 2-fan.
Vind ik leuk
Goo..Jari! +148
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Maar krijgt Willem II dan ook eventueel geld? Ontvang je elke keer opleidingsvergoeding of zo als een speler switcht van team, aangezien hij al naar Groningen, Celtic, Southampton en daarna Liverpool is gegaan.
Vind ik leuk
T. Henry +386
donderdag 14 maart 2019 om 14:08
bij een binnenlandse transfer niet, maar mocht hij van Engeland naar Spanje gaan dan weer wel.
Vind ik leuk
Goo..Jari! +148
vrijdag 15 maart 2019 om 10:25
Thanks, weer wat geleerd!
Vind ik leuk
Joe Benchama +1643
donderdag 14 maart 2019 om 13:50
Dat zou kunnen. Sorry, ik wist niet dat Thierry Henry een verleden bij de Tricolores heeft.
Vind ik leuk
T. Henry +386
donderdag 14 maart 2019 om 14:09
Was dat maar zo, maar ik vond hem een geweldige speler vandaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:31
Uitstekende aankoop, in de topper tegen benfica was hij ondanks het verlies, goed bezig. En in de CL wedstrijden van Porto speelt hij zeer constant.
Vind ik leuk
Donnygo +5004
donderdag 14 maart 2019 om 12:32
Nog 450 miljoen te gaan.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 12:35
Het miljoen strooien is begonnen. Een soort 2e miljoenen bal :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 12:35]
Vind ik leuk
kees ee +942
donderdag 14 maart 2019 om 12:58
militao, . . en nu ? zijn ze nu voor 50 mln beter ?? geld kan niet voetballen !?
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 13:25
Zidane mag meteen (veel) geld uitgeven... De vorige trainer was gewoon een tussenpausje.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:26
Ze waren al met hem bezig voor Zidane hoor dus Zidane revolutie is natuurlijk onzin of denk je nou echt dat zo'n transfer in één dag word gedaan 🤣🤣 hoe dom kan je zijn
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:27]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Hoe zit dat me de transfer Windows? Bestaat dat niet meer? Of mocht er altijd al buiten die window onderhandeld worden? Ik ben er iig geen voorstander van!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:29
Dat is geen probleem, maar Real kan hem dus pas vanaf 1 juli registreren als speler.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:10
Ja ok, dat snap ik wel. Beetje zelfde als met Frenkie de Jong.
Maar mijn vraag is niet beantwoord 😉
Vind ik leuk
RDion +128
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Heeft die Militão wel gehoord van Messi en co?
Vind ik leuk
RMA +5
donderdag 14 maart 2019 om 22:35
Wie zal de volgende speler zijn die Real na hem koopt?
Vind ik leuk
RMA +5
donderdag 14 maart 2019 om 22:36
Ik denk persoonlijk Hazard maar ik hoop op Mbappe
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:53
Ben benieuwd wat voor aankopen ze nog meer gaan doen. Moet heel wat gebeuren willen ze volgend jaar weer volop meedoen met alle prijzen. Maar Zidane als coach is de eerste goede stap in die richting! Marcelo en Isco blijven nu beide ook denkik. En Ramos probeert samen met Zidane de boel weer op orde te krijgen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws