Mislukte comeback in Amsterdam: 'Mee naar Feyenoord? Zo zit Jaap niet in elkaar'

Mislukte comeback in Amsterdam: 'Mee naar Feyenoord? Zo zit Jaap niet in elkaar'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 13:08do 14-03-2019 om 13:08

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 14:15do 14-03-2019 om 14:15

Pelle Clement heeft niet bepaald genoten van z'n terugkeer bij Ajax. Met PEC Zwolle verloor Clement woensdagavond met 2-1 in de Johan Cruijff Arena. Liefst elf jaar (2006-2017) speelde hij voor Ajax. 

Bij Jong Ajax deelde Clement onder meer een kleedkamer met Frenkie de Jong en Donny van de Beek. "In dat ploegje zat zó veel voetbal. Carel Eiting en ik waren eigenlijk ook middenvelders, maar daar was geen plaats. Carel speelde achterin en ik linksbuiten. Dat team was één groot middenveld; het balletje ging heerlijk rond", vertelt Clement in gesprek met Het Parool. 

PEC-trainer Jaap Stam haalde Clement in januari naar Zwolle. Eerder al werkten de twee samen bij Reading. "Wat Jaap Stam in mij ziet? Een middenvelder met loopvermogen die in het veld dingen kan regelen. Het is fijn voor een trainer als spelers ook zelf dingen zien in het veld en daarnaar handelen."

Natuurlijk wordt er nu al gespeculeerd over een mogelijke hereniging tussen de twee in Rotterdam. Stam is daar volgend jaar trainer van Feyenoord. "Omdat ik zo'n aardige gozer ben zeker? Nee, zo zit Jaap niet in elkaar."

"Hij heeft me gevraagd voor PEC Zwolle omdat ik iets kan toevoegen. En ik ben blij dat ik weer aan spelen toekom, want dat was het laatste half jaar bij Reading niet meer het geval."

Lees ook: 'Of Jaap Stam me naar Feyenoord haalt? Dat zou leuk zijn, haha'

Plaats een reactie

WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 13:11
Voegt niet veel toe aan dit Ajax. Leuke speler voor een subtopper
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:12]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10902
donderdag 14 maart 2019 om 13:12
Zijn top is Zwolle, vind het wel een aardige jongen!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:13
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Tsubamba +3047
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Op dit moment wel, maar zo oud is hij ook nog niet, dus wie weet dat hij nog stappen gaat maken richting niveau Feyenoord..
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
donderdag 14 maart 2019 om 14:02
Wat doet het er verder toe of hij iets aan Ajax toevoegd?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 14:44]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:12
Edit VP: Reactie verwijderd









































































































Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:13
Oke🙄
Vind ik leuk
WGW +347
donderdag 14 maart 2019 om 13:14
VP, doe iets aan deze gast aub. Bloedirritant.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:15
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:16]
Vind ik leuk
JanvdLisme +1072
donderdag 14 maart 2019 om 13:23
Zwarte bananen gooien wij thuis áltijd weg....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:32
Je ouders zullen wel trots op je zijn
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10902
donderdag 14 maart 2019 om 13:17
Gewoon blijven rapporteren meer kan je niet doen zolang VP geen IP ban kan/wil geven!?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:18
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:36
Komt goed.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:21
Zo is dat. Scherm licht rood op.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:30
Soms ben je aangenaam aan de wandel en trap je per ongeluk op het trottoir in een uitgedroogde plak uitgespuugde kauwgom. Vervolgens schraap je achteloos de kauwgom onder je schoenzool moeiteloos af aan de stoeprand. Het verstoort je ritme enigszins, het is slechts een tijdelijk ongemak, maar je vervolgt onverstoorbaar je weg. De gepatenteerde laagschedelige huistrolletjes hier zijn het asociale equivalent van uitgespuugde en uitgekauwde gum.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:38]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:33
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Violist +0
donderdag 14 maart 2019 om 14:17
Iemand die zo praat heeft geen vrouw ;)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 14:58
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
Frietbakker +5724
donderdag 14 maart 2019 om 13:38
uitgedroogde kauwgom is meestal niet zo'n probleem.
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 13:40
Zegt dat dan iets over hoe wij als maatschappij met mensen omgaan, dat ze eindigen als uitgespuugde en uitgekauwde gum?
Of voer ik je vergelijking dan te ver door?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:49
Het trollende en asociale, 'heldhaftige' primeurschorem voldoet moeiteloos aan de beelden die de kauwgommetafoor oproepen; kansloos en in alle opzichten nietig plebs.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 13:49]
Vind ik leuk
Violist +0
donderdag 14 maart 2019 om 14:17
Hoeveel keer ga je dit nog copy pasten...
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 19:19
Ben je een boek aan het schrijven?
Een roman
Vind ik leuk
Erik-Vites +768
donderdag 14 maart 2019 om 13:14
Goed verhaal, doen we niks mee....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:17
Toch heb ik bij Pelle het idee dat Stam hem wel degelijk overal voorrang geeft. Heeft nog nooit ergens laten zien dat hij een volwaardig basisspeler is. Bij PEC vind ik hem er ook niet bovenuit steken.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 13:18
De beste man is wel al vaak aan het woord geweest sinds Stam bij Feyenoord heeft getekend. Next
Vind ik leuk
leozao +990
donderdag 14 maart 2019 om 13:20
Wel een spelertje voor AZ
Vind ik leuk
Frietbakker +5724
donderdag 14 maart 2019 om 13:32
Clement naar Feyenoord voor eenzelfde bedrag als stam
Vind ik leuk
#Keizerout +45797
donderdag 14 maart 2019 om 13:40
Ik zou meer vragen.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5632
donderdag 14 maart 2019 om 13:40
Misschien nog een berichtje over Pelle Clement? Wat een primeur...
Vind ik leuk
Come on Utreg +29821
donderdag 14 maart 2019 om 13:51
Vandaag is het Pelle Clement-dag. Daarna niet meer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws