Van der Heide volgt voorbeeld De Jong: 'Is hier gekomen op voorspraak van Henk'

Van der Heide volgt voorbeeld De Jong: 'Is hier gekomen op voorspraak van Henk'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 15:07do 14-03-2019 om 15:07

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 15:13do 14-03-2019 om 15:13

Naast Henk de Jong vertrekt ook Sandor van der Heide aan het eind van het seizoen bij De Graafschap. Dat melden de Doetinchemmers via de officiële kanalen.

Eerder deze week werd bekend dat De Jong wegens privéomstandigheden aan zijn laatste maanden in Doetinchem bezig is. Voor assistent-trainer Van der Heide geldt dus hetzelfde. De Superboeren melden op de website dat Van der Heide heeft aangegeven na dit seizoen De Graafschap te verlaten.

"Na de aankondiging van Henk, dat hij in verband met zijn gezinssituatie na dit seizoen niet kan verlengen in Doetinchem, heeft ook Sandor ons meegedeeld dat hij niet ingaat op een contractvoorstel", aldus manager voetbalzaken Peter Hofstede. "Sandor is hier gekomen op voorspraak van Henk. Nu Henk hier niet verder gaat, kiest ook Sandor voor een toekomst dichter bij zijn woonplaats Sneek en wellicht in de toekomst ook weer ergens samen met Henk. Wij vinden het jammer, maar hebben ook begrip voor dit besluit."

De Jong is topkandidaat om volgend seizoen de bij SC Cambuur vertrekkende René Hake op te volgen. Het aangekondigde vertrek van Van der Heide voedt de speculatie dat ook hij zijn loopbaan in Leeuwarden gaat vervolgen.

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 15:10
Assistent van jaap stam?
Vind ik leuk
Hupfean +5331
donderdag 14 maart 2019 om 15:20
Wat doet zijn linkerhand dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:27
Die zal nu het trekwerk moeten verrichten, zal even wennen zijn.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:24
Trekken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 16:25]
Vind ik leuk
SjeH +409
vrijdag 15 maart 2019 om 04:37
Is er niet ergens een DKV topic waar jij je prachtige grapjes kunt etaleren?
Dat volk kan er waarschijnlijk wel om lachen.....
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:10
Zou Heerenveen het aandurven met de jong? Of toch ‘gewoon’ Cambuur?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:13
Nou, in principe hebben wij gewoon een trainer die het zeker de laatste tijd goed doet.
Als hij de play-offs haalt heeft hij bovendien gewoon de doelstelling te pakken dus is er weinig reden voor een trainerswissel.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:15
Ik dacht; onrustig daar, zal ook wel een trainerswisseltje komen 😃
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
donderdag 14 maart 2019 om 16:23
Omdat we 3 wedstrijden gewonnen hebben doet hij het ineens goed? Dat is wel heel gemakkelijk. Wij hebben alle geluk dat de teams zo dicht op elkaar staan, daardoor is het mogelijk om in 3 weken van onderkant naar de bovenkant te klimmen.

Maar als je tot dusver het seizoen bekijkt is het gewoon niet goed genoeg. Het voetbal zelf was lange tijd niet om aan te zien. En daarbij komt dat we het lange tijd echt belabberd deden. Nee al met al scoort hij geen voldoende overall. Maar goed het seizoen duurt nog even..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:12
Toch vind ik het nog te vroeg om hem daar op af te rekenen.
Het is de laatste tijd in ieder geval een spektakel en dat geldt echt niet alleen voor de laatste 3 wedstrijden.

De aanvallende speelstijl van JOR begint eindelijk zijn vruchten af te werpen. Daarnaast hebben we de meeste moeilijke tegenstanders al 2x gehad. Alleen Utrecht en Feyenoord nog.

Ik blijf er bij, als hij gewoon de play-offs haalt is er geen reden om te stoppen met deze trainer.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:57
nee henk bij heerenveen zou goede match zijn
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 13:04
Dat denk ik ook wel maar dit is vooralsnog geen slechte match.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:10
Nou die gaat met Henk naar Cambuur, waarom allemaal zo schimmig?
Vind ik leuk
Roodbergen +9831
donderdag 14 maart 2019 om 15:11
Logica
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:14
Dit was gisteren toch ook al lang bekend?
Vind ik leuk
Roodbergen +9831
donderdag 14 maart 2019 om 17:56
Zo voorspelbaar en te verwachten inderdaad
Vind ik leuk
DaMaLeJoMa +234
donderdag 14 maart 2019 om 15:11
Zonde hoor. De graafschap toch wel mooie club en supporters. Snap de beweegredenen overigens van beide wel.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:16
Jaap Stam is een fantastische trainer man gaat Feyenoord zeker naar een nieuwe 3de plaats brengen!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:22
Echt een fantastische trainer is jaapie ! Hij heeft al fantastische resultaten gehaald bij zijn vorige clubs ! 😂
Vind ik leuk
Metal +3269
donderdag 14 maart 2019 om 16:06
Reading in zijn eerste jaar bijna laten promoveren. Was ver ver boven verwachting. En ze speelden goed voetbal.

Ten Hag heeft toch ook nog nooit ergens als hoofdtrainer hoofdprijzen gepakt? Die man krijgt de kans en laat zien dat hij een goede visie heeft.
Stam komt er wel. Hopelijk krijgt hij een fatsoenlijke selectie om mee te werken, want wat er nu rondloopt houdt niet over.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 15:31
Dacht ff de rechterhand van de Jong trekt....
Vind ik leuk
Dorzon +4821
donderdag 14 maart 2019 om 15:40
heel netjes van hem. zie je niet vaak dit soort solidariteit
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 15:45
Sandor en Henk weer bij Cambuur, zou wel wat zijn.
Hoop dat er ook een tas met centjes is om goede spelers te halen.
Vind ik leuk
Liwwadder +3957
donderdag 14 maart 2019 om 15:53
Geen doekjes meer omheen doen...maak maar gewoon bekend. Zal anders na het weekend gebeuren.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 16:22
Heide!! Heide!!! Cultheld van cambuur en ONS Sneek!
Vind ik leuk
AjaxSneek +163
donderdag 14 maart 2019 om 16:27
Sandor! Uiteraard een Sneeker! Als deze man niet zo'n last van heimwee had, had zijn carrière er heel anders uitgezien. Toen ik met hem samenspeelde was 't echt een groot talent!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:39
Speelde je in de F2 samen met hem?😉
Vind ik leuk
AjaxSneek +163
donderdag 14 maart 2019 om 17:59
Wat jij wil joh.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:09
Waar heb je met sandor gespeeld dan? ONS?
Vind ik leuk
AjaxSneek +163
donderdag 14 maart 2019 om 22:14
Cambuur. Maar ik wil redelijk anoniem blijven. Met een beetje Google vind je 't wel maar ik hoop dat je 't kan respecteren dat ik de rest privé hou.. Maar ik geef je een hint, top 3 gespeeld en 3 jaar liga.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:56
Cool, kom zelf ook uit sneek. Sandor woont bij mij om de hoek😁
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:05
Bij milan?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:09
Super super sneekers!! Jalalalalalala
Vind ik leuk
Pec010 +2528
donderdag 14 maart 2019 om 18:16
Begon die heimwee al in Leeuwarden?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:49
Mannheim toch?
Vind ik leuk
Habbekrats +343
donderdag 14 maart 2019 om 17:17
Allebei meer dan welkom in Leeuwarden na dit drama seizoen onder Hake!
Nu hopen dat er ook in de spelersgroep geïnvesteerd kan worden
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
donderdag 14 maart 2019 om 17:19
Gaan saampjes naar cambuur let maar op
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:04
Inderdaad bij Reading eerste jaar boven verwachting daarna was het bagger. Bij zwolle gaat het ook niet goed.

Wie heeft het nu weer over ten Hag ? Natuurlijk heeft ten Hag nooit een hoofdprijs gewonnen omdat hij niet bij een club zat die daarvoor speelde. Maar hij heeft WEL altijd goed gepresteerd bij zijn clubs in tegenstelling tot stam.

Bij Reading eerste jaar inderdaad boven verwachting gepresteerd, daarna was het bagger evenals bij Zwolle.

De vergelijking met ten Hag slaat nergens op. ten Hag heeft inderdaad geen hoofdrpijzen gewonnen omdat hij niet bij een club zat die daarvoor speelde. De clubs die hij heeft getraind speelde altijd goed en hebben altijd meer dan de doelstellingen gehaald.

Zoals je zegt krijgt hij de kans om zich opnieuw te laten zien. Maar dat betekend nog lang niet dat hij nu al een fantastische trainer is. Hij kan er wel een worden.
Vind ik leuk
broedkip +2222
donderdag 14 maart 2019 om 18:24
Is Zijn vrouw dan niet meer ziek als hij Cambuur traint? Trainen en wedstrijden zijn geen 7 dagen in een week. Iedereen vindt de Jong een topgozer ik een aandachts geile trainer. Samen weer naar Cambuur de glibbers.
Vind ik leuk
SjeH +409
vrijdag 15 maart 2019 om 04:40
Zal vanavond wel om Henkie en Sandor geroepen worden in ons knusse stadionnetje....
Ouwe tijden herleven.......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws