Zeven mogelijke tegenstanders: op wie moet Ajax vrijdag wel of niet hopen?

Zeven mogelijke tegenstanders: op wie moet Ajax vrijdag wel of niet hopen?

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 08:00vr 15-03-2019 om 08:00

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 09:04vr 15-03-2019 om 09:04

De loting voor de kwartfinale van de Champions League is hét gesprek van de dag. Wie komt er vrijdagmiddag uit de koker voor Ajax? Welke ploeg ligt de Amsterdammers goed, wie moet juist absoluut vermeden worden? VoetbalPrimeur zet alle mogelijke opponenten van Ajax op een rij, met daarbij de vraag: wel of geen goede loting? 

Manchester United

Wel: Wraakgevoelens! De verloren Europa League-finale van 2017 zit de Ajax-selectie ongetwijfeld nog dwars. Een tweeluik met United zou voor spelers als André Onana, Hakim Ziyech en Donny de Beek een perfecte kans zijn om sportief revanche te nemen. Daarbij zijn verdedigers als Ashley Young, Chris Smalling en Eric Bailly elke wedstrijd wel op een paar foutjes te betrappen. 

Niet: Los van de wedstrijd tegen Arsenal van afgelopen weekend zijn The Red Devils in bloedvorm sinds José Mourinho is vervangen door Ole Gunnar Solksjaer. Geen ploeg doet het in de afgelopen twee maanden beter dan United. Solskjaer geeft zijn spelers vertrouwen en laat onder meer Paul Pogba en Marcus Rashford optimaal renderen. 

FC Barcelona

Wel: Barça zal nooit de spreekwoordelijke bus parkeren. Ajax krijgt tegen Lionel Messi en co. sowieso ruimte om te voetballen en aan te vallen. De achterhoede is waarschijnlijk de meest kwetsbare linie van Barcelona. Tegen Real Madrid, toen ook al compleet uit vorm, had Barcelona het twee weken geleden erg moeilijk. 

Niet: De beste speler ter wereld speelt voor Barcelona en dat alleen al is een reden om de ploeg van Jasper Cillessen, Luis Suarez en - binnenkort - Frenkie de Jong te mijden. Op Messi staat geen maat. Simpel gezegd: als Messi het op z'n heupen heeft, is Ajax zo goed als kansloos. 

Tottenham Hotspur

Wel: Spurs laat ook dit seizoen zien dat het geen échte topploeg is. Te vaak laat de club uit Londen het afweten op belangrijke momenten. PSV toonde aan dat er best iets te halen valt tegen Tottenham. In de groepsfase werd het 2-2 in Eindhoven en won Spurs nipt (2-1) op Wembley dankzij twee late goals van Harry Kane. Ook leuk: Ajax-Tottenham zou voor Davinson Sanchez, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen en Christian Eriksen een terugkeer in Amsterdam betekenen. 

Niet: Met Kane beschikt manager Mauricio Pochettino over de beste spits van Engeland. Hij scoort altijd, overal en vanuit alle hoeken en standen. Ook Heung-min Son weet het doel dit seizoen makkelijk te vinden. Links en rechts lezen we dat veel Ajax-fans hopen op Tottenham als tegenstander, omdat het de meest gunstige loting zou zijn. Is er misschien een beetje sprake van onderschatting? Spurs is en blijft natuurlijk de nummer drie van de Premier League. 

Juventus

Wel: Toegegeven, het is lastig om een zwakke plek aan te wijzen bij dit Juventus. De Oude Dame beschikt over een selectie vol winnaars met ontzettend veel ervaring op het hoogste niveau. Waarschijnlijk is de kampioen van Italië de minst gunstige tegenstander voor Ajax. Wat wel opvalt, is dat Juve met Miralem Pjanic over slechts één creatieve middenvelder beschikt. Erik ten Hag zou een plannetje kunnen uitdokteren waarbij de Bosniër aan de ketting wordt gelegd. 

Niet: Wie machine Cristiano Ronaldo deze week aan het werk zag tegen Atlético Madrid, weet voldoende. Zelfs op 34-jarige leeftijd is de Portugese vedette simpelweg niet te stoppen. Het ultieme doel van CR7 en het uitgekookte Juve moge duidelijk zijn: eindelijk weer eens de Champions League winnen. In de Serie A is de titel nu al bijna binnen. Juventus kan het zich daardoor permitteren om belangrijke spelers rust te geven en zich vólledig te richten op Europees voetbal. 

Liverpool

Wel: Liverpool, onder aanvoering van de indrukwekkende Virgil van Dijk, doet het erg goed in Europa - maar het winnen van de Premier League heeft dit seizoen toch écht prioriteit. De laatste landstitel dateert van 1990 en The Reds zijn volop in een kampioensstrijd verwikkeld met Manchester City. Veel spelers van Liverpool kampen met pijntjes na een loodzwaar seizoen met constant drie duels per week. Ajax zoú kunnen profiteren van vermoeidheid en afleiding. 

Niet: Waar de sterrenploeg van Jürgen Klopp het de laatste jaren nog weleens af liet weten in topduels, is dat dit seizoen niet het geval. De Duitse manager heeft een imponerende aanvalsmachine weten te smeden op Anfield. Doelman Alisson Becker en rots-in-de-branding Van Dijk waren de laatste puzzelstukjes. Zeker voor eigen publiek kan Liverpool élke tegenstander wegblazen. 

FC Porto

Wel: Samen met Tottenham Hotspur de minst aansprekende ploeg van alle kwartfinalisten. Porto wist met enig fortuin van AS Roma te winnen en beschikt niet over absolute sterren. In de groepsfase deed Ajax het natuurlijk al uitstekend tegen een andere topclub uit Portugal, Benfica. 

Niet: Ook hier ligt mogelijk onderschatting op de loer. Porto een relatief makkelijke tegenstander? Echt niet. Porto is een lepe ploeg die vooral érg gevaarlijk is uit corners en vrije trappen. De ploeg van trainer Sérgio Conceição speelt gegroepeerd en schaamt zich niet om afwachtend te voetballen, loerend op een paar kansjes. Nederlandse ploegen hebben het historisch gezien sowieso bijna altijd moeilijk met ploegen uit Portugal.  

Manchester City

Wel: Net als tegen Liverpool, Man United en Spurs zou Ajax ook tegen Manchester City ruimte krijgen om te voetballen. De voetbalfilosofie van Pep Guardiola is bekend: hij wil aanvallen, domineren, veel doelpunten maken - en graag met verzorgd voetbal en opbouw van achteruit. De speelwijze van City is riskant en dat biedt kansen. Olympique Lyon liet in de groepsfase zien dat The Citizens te pakken zijn. In Manchester speelde Lyon met lef en druk vooruit en dat leverde een 2-1 zege op. City gaat daarnaast een loodzware slotfase van het seizoen in. De Premier League-titel staat op het spel. 

Niet: Wie dinsdagavond zag hoe het arme Schalke 04 werkelijk aan gruzelementen (7-0) werd gespeeld, weet genoeg. In aanvallend opzicht heeft City bizar veel kwaliteit. Sergio Agüero is al jaren een van de beste goalgetters ter wereld, Kevin De Bruyne is misschien wel de beste spelmaker ter wereld en dan heeft Guardiola óók nog de beschikking over onder meer Leroy Sané, Bernardo Silva, Riyad Mahrez en Gabriel Jesus. Als dit City on fire is, loopt elke club - en dus ook Ajax - het risico om compleet van de mat te worden getikt. 

Op welke tegenstander hoop jij? Tegen wie heeft Ajax een goede kans? Deel je mening in de comments! 

Poll

Wie zou jij graag als tegenstander van Ajax willen zien?

(17972 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 17:03
Maakt niet uit kunnen ze allemaal hebben wzawzdb
Vind ik leuk
Johnny Cash +10241
donderdag 14 maart 2019 om 17:34
Ajax zou op een goeie dag van alle 7 kunnen winnen. Maar tegelijk kunnen ze op een slechte dag ook van alle 7 verliezen.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 17:43
op een goeie dag 4-0 voor Barcelona
op een slechte dag 7-0 voor Barcelona
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:50
Ajax is PSV niet!
Vind ik leuk
Johnny Cash +10241
donderdag 14 maart 2019 om 17:50
Hadden jullie een goeie dag dan tegen barca. Dat werd ook 4-0 toch. Wees maar blij dat jullie geen slechte dag hadden toen dan werden jullie nog harder uitgelachen
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 18:15
daarom zou het ook geweldig zijn als ze Ajax loten
kijken of er nog grote bekken zijn
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:25
31-3 gaan jullie een slachtpartij meemaken net als vorig seizoen.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 20:56
staan jullie dan met de schaal langs de weg PSV uit te zwaaien met tien punten achterstand
net als wij vorig seizoen tegen Ajax
of moeten jullie eerst nog eerste op de ranglijst worden?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:01
Wij hebben alles in eigen hand. Ik zou zeggen blijf van de drugs af. Clownsduo Schwaab en Viergever met alleskunner Jorritje ervoor. Comedy in onze Johan Tempel.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:50
wij hebben ook alles in eigen hand grapjas ha ha ha ha deed doet pijn he
en ik ben geheel onthouder
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:51
Ja alleen 31-3 word het ouderwets janken en eierdopjes op in Eindhoven. Van Bommel word naar de tribune gestuurd let maar op 🤣
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:55
jullie scenario's komen zelden uit
blijven dromen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:56
Haha dombo daarom zijn wij ook in alles recordmeister zowel nationaal als internationaal. Nogmaals ken je plek
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 17:57
Zoals ik al in een andere reactie zei, in Europa zou je gewoon iedereen moeten supporten, of het nou PSV, Ajax, Feyenoord, Vitesse of elke andere Nederlandse club is, maar nu is Ajax alleen over, dus kap gewoon even met dit. Als PSV en Feyenoord Europees zo ver zouden komen, is het alleen maar goed voor NL. Nationaal is het oke, maar internationaal gewoon effe kappen. Die uitslagen zijn gewoon niet realistisch, Real verloor 0-1 en 0-3 van Barca en Ajax won 1-4 van Real. Zelfs je troll is gewoon dom.
Vind ik leuk
Johan C +18
donderdag 14 maart 2019 om 18:35
21 aug 2018 21:00 uur FC BATE Borisov - PSV 2 - 3
29 aug 2018 21:00 uur PSV - FC BATE Borisov 3 - 0
18 sep 2018 18:55 uur Barcelona - PSV 4 - 0
3 okt 2018 21:00 uur PSV - Internazionale 1 - 2
24 okt 2018 18:55 uur PSV - Tottenham Hotspur 2 - 2
6 nov 2018 21:00 uur Tottenham Hotspur - PSV 2 - 1
28 nov 2018 21:00 uur PSV - Barcelona 1 - 2
11 dec 2018 21:00 uur Internazionale - PSV 1 - 1

TOPPRESTATIES VAN PSV dit seizoen Europees gezien ...
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 19:40
2017-2018 Ajax?
helemaal niks
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:41]
Vind ik leuk
Cappie +7890
donderdag 14 maart 2019 om 17:04
"Hebben Nederlandse ploegen het historisch gezien sowieso niet bijna altijd moeilijk met ploegen uit Portugal? "

Hebben Nederlandse ploegen het historisch gezien sowieso niet bijna altijd moeilijk met ploegen?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:08
Ajax doet het over het algemeen beter tegen Engelse clubs..
Vind ik leuk
Mario 1 +2384
donderdag 14 maart 2019 om 17:09
Denk dat de grootste onderschatting Tottenham is , moeilijke ploeg die altijd scoort.
Doe dan Porto maar.
Als Ajax zo speelt als tegen Real kunnen ze ze allemaal hebben!!
Vind ik leuk
Metal +3267
donderdag 14 maart 2019 om 17:12
ligt eraan hoever je terug gaat in de historie
Er zijn ook fases geweest dat we iedereen aankonden
Lijkt dat we langzaam een klein beetje opkrabbelen
Vind ik leuk
Farmer +14403
donderdag 14 maart 2019 om 18:09
Vooral dat "Sowieso niet bijna altijd".....

Echt, leg dát neer in die combinatie op een scrabblebord en het is OORLOG in de huiskamer!! Tafels vliegen door de lucht!!
Vind ik leuk
Johan C +18
donderdag 14 maart 2019 om 18:41
Benfica dit jaar ging ze goed af.....
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
donderdag 14 maart 2019 om 17:04
Ben benieuwd, maar worden sowieso weer twee mooie potjes met veel inzet, durf en strijd!
Vind ik leuk
Muscles +1770
donderdag 14 maart 2019 om 17:06
Zullen we maar wachten op morgen? 😎
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5632
donderdag 14 maart 2019 om 17:06
Spurs en Porto onderschatten. Dan heb je het hoog in de bol.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
donderdag 14 maart 2019 om 17:19
Gelukkig zeggen de zogenaamde ''kenners'' dat en niet de spelers van Ajax zelf..
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:51
Niemand onderschat, alleen is wel het gunstigst natuurlijk.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
donderdag 14 maart 2019 om 17:59
Ik heb juist het liefst geen Porto.
Doe mij maar Juve, Barca of Liverpool dan, of Tottenham omdat er zoveel ex-Ajacieden spelen.
Ajax is op zn best wanneer ze tegen een Europese topclub spelen die zelf ook aanvallend voetbal spelen.
Daarnaast heeft Ajax tegen een club als Barca of Juve ook helemaal niets te verliezen en kunnen ze vrijuit gaan voetballen. Terwijl zij juist wel alles te verliezen hebben tegen een club als Ajax.
Overigens is elke tegenstander in deze fase gewoon supersterk, maar dan heb ik toch liever een mooie, grote en historische Europese topclub als tegenstander dan bijvoorbeeld Porto.
Hoe mooi is het om tegen clubs als Barca of Liverpool te mogen spelen, doe mij dat maar. Ik ben allang trots en gelukkig dat we de kwartfinales hebben gehaald, elke ronde verder is alleen maar leuk meegenomen, maar als we deze ronde sneuvelen dan ben ik als nog supertrots op deze ploeg.
Vind ik leuk
Farmer +14403
donderdag 14 maart 2019 om 18:12
Kwartfinale CL: Dan heb je geen zwakkere tegenstanders meer!!

Dit zijn de acht BESTE ploegen van Europa op het moment!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:07
Man. United
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:09
Barca loten we, en ondanks dat gaan we door met onze CL CRUSADE!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:10
Maakt niet uit, we winnen toch wel.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:17
Dat hoop ik ook natuurlijk maar om dat klakkeloos aan te nemen is ronduit belachelijk
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:17]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:10
ik hoop op tottenham of porto denk dat daar de meeste kans is voor ajax om een ronde verder te komen. maar als Psv suporter moet ik mijn respect geven aan dit Ajax als ze er uit vliegen dan vind ik nog steeds dat Ajax goed heeft gepresteerd en absoluut geen schaamte hoeft te hebben ivm met uitschakeling nogmaals mijn respect en dank natuurlijk voor de europese punten had gehoopt voor jullie dat psv er ook wat meer had kunnen halen👏👏👏👍👍👍
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:21
Laten we hopen dat we de komende jaren weer beiden CL mogen spelen, en wie weet hebben we allebei eens geluk met de loting en mogen we elkaar uitschakelen in de kwartfinale! Heb nu al zin in alle VP discussies die dan volgen
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:11
zou mooi zijn indd laten we het hopen en het niveau opkrikken hier in nl
Vind ik leuk
Metal +3267
donderdag 14 maart 2019 om 17:14
Juve, Liverpool, Barca en ManCity zijn de gewenste halve finalisten.
De UEFA zal vast dusdanig loten dat zij ook de meeste kans hebben
Vind ik leuk
Verratti +2312
donderdag 14 maart 2019 om 18:24
Mogelijk. Wat de twee komende wedstrijden ook interessant maakt zijn de gele kaarten. En daarnaast de blessures aan het naderende einde van het seizoen. Wat zit er op de bank. Knap overigens van de vier Engelse teams om zover te komen met de zwaarste competitie.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:36
in de roos ie je wel weer
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:28
Het gaat zo:

QF
Ajax - man united
Barça - City
Porto - Liverpool
Tottenham - Juve

HF
Ajax - Liverpool
Barça - Juve

Finale:
Ajax - Barça

Jammer alleen dat Barça wint...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:52
Stel je voor Ajax loot Barca in de kwartfinales (of hopelijk zelfs verder in het toernooi ;) ), en dat Frenkie dan de winnende scoort. Zie het al helemaal voor me.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 20:09
ik hoop het ook dat ze met 2X 5-0 klop krijgen van Barca
dan krijgen de Ajax fans het hier zwaar te verduren
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:09
Dan mogen de psv fans zelf niks zeggen
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:11
maar dat doen wij wel
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:52
Ik teken hiervoor en dan moet ik het nog zien dat Barca van Ajax wint. Ik denk dat Barca net zo veel angst voor Ajax heeft als Ajax voor Barca. Maar wie van de twee de beste is wordt pas in de finale bekend.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:53]
Vind ik leuk
Johnnies +1919
donderdag 14 maart 2019 om 17:40
Juventus, en eruit ligt Ajax.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 17:44]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:53
Ajax gaat er waarschijnlijk ook uit, maar maakt niet eens meer uit. Al heel erg blij met dit CL seizoen.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:13
jij bent gauw blij met een dode mus
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:16
Ajax heeft Nederland weer op de kaart gezet, ik heb geweldige wedstrijden gezien en we zitten nog steeds in de CL. Mag je als fan trots op zijn.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:22
zeker
is nog geen reden andere clubs af te zeiken
terwijl er zelf al 5 jaar niks gewonnen is
Vind ik leuk
Studentje +666
donderdag 14 maart 2019 om 17:59
Nou, dat wordt nog interessant hoor. Juventus heeft wel wat wedstrijden gehad waarin ze het echt lieten liggen, zeg niet dat Ajax dat ook niet heeft gehad, maar......
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:59
Dat schreeuwde jij ook toen Ajax Real Madrid lootte. Jij bent een geboren negatieveling.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:46
Allemaal leuk en aardig, dat gegis over potentiële volgende tegenstanders, maar invloed heb je er totaal niet op.

Er geldt wat mij betreft maar één gouden regel: Als je kampioen wil worden, zul je van iedereen moeten winnen, ongeacht in welke fase van het toernooi je de sterkere tegenstanders tegen krijgt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 17:58
Doe toch maar weer Real Madrid hoor !
Vind ik leuk
MojoRisin +15208
donderdag 14 maart 2019 om 18:08
Een 'voetballende' ploeg aub.. Maar goed, dat zijn de meeste overgebleven teams wel.. Hoop zelf Tottenham, mooie affiche en maak je wel kans tegen..
Maar nu heb je geen zwakke tegenstanders meer.. Porto lijkt dat op papier te zijn, maar die wil ik dus juist niet..
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2023
donderdag 14 maart 2019 om 18:14
ROY DONDERS !!!!!
Vind ik leuk
SantiagoErik +1491
donderdag 14 maart 2019 om 18:18
Als je de cup met de grote oren wil pakken moet je iedereen verslaan🤔
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:50
En xo is dat en niet anders !
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:27
Porto lijkt me wel wat !.. als Ajax deze wint dan kunnen ze de rest
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:27]
Vind ik leuk
meloen87 +805
donderdag 14 maart 2019 om 18:34
De enige ploeg waarvan ik denk dat Ajax een kans zal hebben is tegen Manchester United. Ook Porto zou niet misstaan, alhoewel ze niet onderschat moeten worden.
Vind ik leuk
Makis +1180
donderdag 14 maart 2019 om 18:38
Liverpool- Porto of Tottenham tegen de andere ben ik bang dat je gewoon tekort zal komen. Sowieso ongelofelijk knap dat ze zich nu mogen meten met de beste van de wereld, ondanks ze elke week in de keuken competitie spelen. Waarom heb ik het gevoel dat ze gewoon de finale halen??
Vind ik leuk
Tim Loverr +159
donderdag 14 maart 2019 om 18:45
Misschien nog 4 keer neerzetten wie de mogelijke tegenstanders zijn. Het is nog steeds niet helemaal duidelijk.
Vind ik leuk
Kaar +3115
donderdag 14 maart 2019 om 18:52
Ik weet niet op wie Ajax moet hopen. Ik weet wel dat ze alle 7 op Ajax hopen.
Vind ik leuk
Johan C +18
donderdag 14 maart 2019 om 18:57
Ik denk dat je dat fout ziet. Ajax brengt de laatste jaren altijd iets extra's in de Europese wedstrijden. Ook twee jaar geleden toen Ajax met Peter Bosz als trainer de finale van de Europa League behaalden. Wat heeft Nederland toen genoten van prachtige voetbalwedstrijden. En of het nu PSV of Feijenoord of welke Nederlandse club dan ook is maakt geen moer uit.....

Ook al klopt mijn hart al jaren rood/wit uit Amsterdam.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 18:59]
Vind ik leuk
Kaar +3115
donderdag 14 maart 2019 om 19:09
Eens, maar ik denk toch dat ze door de andere 7 als de zwakste worden gezien. Geeft niet, want dan worden ze wellicht onderschat.
Vind ik leuk
Johan C +18
donderdag 14 maart 2019 om 19:11
Leuk deze discussies :-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 18:52
Manchester United puur alleen voor de verloren finale betere revanche zou er gewoon niet zijn want ik slaap nog steeds slecht daardoor.
Vind ik leuk
+40 +272
donderdag 14 maart 2019 om 19:16
Maakt niet uit tegen wie Ajax loot. Nog twee wedstrijden en ze liggen eruit.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 19:37
Ik hoop dat ze PSV loten. Om daar de strijd verder te voeren op de hoogst haalbare clubniveau dat zou echt waanzinnig zijn voor de wereld en Nederlands voetbal.
Shit PSV speelt maar in keer in de week vergeten🙊
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:38]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:17
"Shit PSV speelt maar in keer in de week vergeten" , wat betekent deze zin? Probeer het nog eens a.u.b.!
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
vrijdag 15 maart 2019 om 17:09
Ik reageer gewoon
Je weet toch wat ik bedoel neem ik aan.
Shit, psv
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:15
Ik snapte werkelijk niet wat je bedoelde
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
vrijdag 15 maart 2019 om 17:17
Oké
Dat PSV maar 1 keer in de week speelt.
Dus genoeg energie heeft om de wedstrijden te spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 17:22
Dank je voor je reactie. Het heeft te maken met het plaatsen van wat komma's en punten. No hard feelings?
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
vrijdag 15 maart 2019 om 17:23
Nee zeker niet.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13622
donderdag 14 maart 2019 om 20:39
Het wordt Barcelona dus.....
Vind ik leuk
kees ee +942
donderdag 14 maart 2019 om 21:48
. . rene van der gijp ??
Vind ik leuk
AFP +2977
donderdag 14 maart 2019 om 23:24
Ajax moet niet aan kansenberekening meedoen zoals PSV dat deed na de loting van hun poule. Is zwak vooral dat gezeur achteraf.
Ajax kan voetballen en kan ook scoren en kan ook winnen en kan ook verliezen, daar is niks mee. Voorlopig is Ajax nog steeds de enige Nederlandse voetbalclub die respect verbazing en waardering afdwong. De enige.Nederlandse club !!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:16
Je bedoelt de afgelopen 10 dagen, AFP? Anders vind ik dat je onzin schrijft.
Vind ik leuk
AFP +2977
vrijdag 15 maart 2019 om 10:24
10 dagen of minder zijn genoeg, er zijn geen CL-dagen meer toch ?
Dat je het onzin vindt kan ik wel verwachten van tegenstanders van Ajax en dat respecteer ik, maar dat geeft niets, een ieder zijn club, maar dat Ajax wereldfaam verwierf en respect en waardering afdwong is geen onzin. zie reacties van buitenlandse media. En Ajax is de enige Nederlandse club.
Helaas ik kan er ook niets aan doen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:45
Prachtig topic van Voetbal Primeur. Hulde!
Porto, Manchester United en daarna Manchester City
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 01:09
Até o fim , força Porto !! Kom maar op met die kleintjes van Ajax
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:15
Ik gok op Juventus. We zullen het zien.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:17
Loting is al bekend en is al via twittr gelekt door uefa.
WordtvAjax -liverpool en barca tegen mancity
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:18]
Vind ik leuk
Mari +12538
vrijdag 15 maart 2019 om 09:49
Ajax, Porto en Tottenham zijn de minste van de 8.
Lijkt me duidelijk op welke club je moet hopen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws