Schalke zet Tedesco op straat: Huub Stevens aangesteld als interim-trainer

Schalke zet Tedesco op straat: Huub Stevens aangesteld als interim-trainer

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 18:58do 14-03-2019 om 18:58

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 11:48vr 15-03-2019 om 11:48

Domenico Tedesco is donderdag ontslagen door Schalke 04, zo maakt de Bundesliga-club bekend. De 7-0 nederlaag bij Manchester City in de achtste finale van de Champions League, is de 33-jarige trainer fataal geworden.

Het ontslag van Tedesco betekent dat Huub Stevens terugkeert in de dug-out van Schalke. De Limburger is aangesteld als interim-trainer voor de wedstrijd van komende zaterdag tegen RB Leipzig.

Tedesco leidde Schalke vorig seizoen nog naar een knappe en verrassende tweede plaats in de Bundesliga, maar deze jaargang gaat het een stuk moeizamer. Die Königsblauen zijn verwikkeld in een degradatiestrijd. Met negen wedstrijden voor de boeg staat de club slechts vier punten boven de rode streep. Tot overmaat van ramp leed Schalke woensdag zijn grootste nederlaag ooit in de Champions League.

Technisch directeur Jochen Schneider sprak vorige week nog het vertrouwen uit in Tedesco, maar heeft nu toch ingegrepen. "Het was allesbehalve een makkelijke beslissing, maar we zaten in een neerwaartse spiraal. We denken dat een ommekeer met deze staf niet meer mogelijk is", laat hij weten op de clubsite.

Daardoor pakt Stevens, tegenwoordig lid van de raad van toezicht van Schalke, tijdelijk de handschoen op. De 65-jarige Nederlander zette drie jaar geleden wegens hartritmestoornissen nog een punt achter zijn trainerscarrière. Tegen Leipzig neemt hij samen met clubicoon Mike Büskens de honneurs waar.

Plaats een reactie

Kim Jung-On +5632
donderdag 14 maart 2019 om 19:04
Contract gaat in per 1 april!
Vind ik leuk
Aal +23430
donderdag 14 maart 2019 om 19:07
Vuile klootzak!!
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 19:10
Ik ben benieuwd hoe lang hij dit keer blijft zitten.
Vind ik leuk
rexxo +11989
donderdag 14 maart 2019 om 19:20
Dreckiges Arschloch klinkt niet zo goed als het origineel van drill Sergeant Huub
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:58
hahaahhaahahahahahahahahahahahaha
Vind ik leuk
power +7733
donderdag 14 maart 2019 om 19:11
of 14 April...
Vind ik leuk
tikkitrug +901
donderdag 14 maart 2019 om 19:05
Tja dat zat eraan te komen!
Vind ik leuk
ArieBombarie +43221
donderdag 14 maart 2019 om 19:06
VUILE KLOOTZAK!!!

Huub is een held. Ga direct Schalke kijken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:06]
Vind ik leuk
Mr bien +7020
donderdag 14 maart 2019 om 19:06
Klootzak
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
donderdag 14 maart 2019 om 19:07
De clown is ook weer terug
Vind ik leuk
Fc uuuuu +377
donderdag 14 maart 2019 om 19:07
Die hebben vd week flink op hun kloten gehad van City zeg.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 14 maart 2019 om 19:08
Huub Stevens de man die Schalke '04 de UEFA-cup bracht.
Youri Mulder als assistent.
Vind ik leuk
Bert Kamp +24
donderdag 14 maart 2019 om 19:32
Lieve mensen, van gaal niet meer terugvragen, Cees Rijvers en stevens ook niet,allemaal tunnelvisie
Vind ik leuk
HanV +5495
donderdag 14 maart 2019 om 19:44
Tunnelvisie? Ik dacht aan: Paniek!
Vind ik leuk
power +7733
donderdag 14 maart 2019 om 19:09
Wat dacht ze bij Schalke,, met die kut selectie wil ze volgende rond ook bereiken.. De Duitse club zijn gewoon lachertje van CL..
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 19:10
Dan heb je wel paniek in de tent als je Huub weer eens van stal haalt. Wanneer heeft Huub voor het laatst nou ergens iets goeds neergezet? Ik kom niet verder dan destijds toen hij de de UEFA cup won met Schalke.
Vind ik leuk
Rodapaus +6157
donderdag 14 maart 2019 om 19:11
Haha das snel, Hubertus net toegetreden tot de rvc en nu als trainer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:11]
Vind ik leuk
Mari +12538
donderdag 14 maart 2019 om 19:11
Gefeliciteerd Huub.
Geel had je ook kunnen hebben gepolst
Vind ik leuk
Alucard +92
donderdag 14 maart 2019 om 19:11
Dat Huub zich daar op deze leeftijd, met zijn slechte gezondheid, nog voor laat lenen, tsja........
Vind ik leuk
Pancev +1205
donderdag 14 maart 2019 om 20:54
Rudi Assauer is er niet meer, en toch is de trainer de sigaar. Huub zal de klus wel klaren.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:12
Toch knap, trainer 33 jaar, 2de in Bundesliga geworden, achtste finales tegen City.

Geloof niet dat Huub daar nog wonderen gaat verrichten
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 19:12
Huub gaat er met een zweep overheen.
Vind ik leuk
Johan C +18
donderdag 14 maart 2019 om 19:16
Terug op het oude nest. Die Köningsblauen retten. Lukt hem wel....
Vind ik leuk
Enw02 +664
donderdag 14 maart 2019 om 19:16
Wat bezielt zo club toch. Deze man is nog een traier die werkt zoals dat in de jaren 70 gebeurde.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:20
De juiste man, heeft trouwens ook Groenendijk nog gevormd bij Roda.
Vind ik leuk
Enw02 +664
donderdag 14 maart 2019 om 19:56
En wat wil je daar mee zeggen dan ??
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:58
Niks verkeerd aan Huub, geweldige vent.
Vind ik leuk
Enw02 +664
donderdag 14 maart 2019 om 21:30
Is niks mis mee, alleen 45 jaar over de datum
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:45
Mag je vinden, nergens op gebasserd, maar goed.
Vind ik leuk
Enw02 +664
vrijdag 15 maart 2019 om 08:43
Geef jij dan het tegensdeel aan aub
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:56
De man heeft zich genoeg bewezen, dus lul niet zo dom.
Vind ik leuk
Enw02 +664
vrijdag 15 maart 2019 om 12:57
Zoals, behalve schalke europacup.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:11
Met Roda tweede geworden bijvoorbeeld
Vind ik leuk
Enw02 +664
vrijdag 15 maart 2019 om 16:06
👍🏻
Vind ik leuk
Donnygo +5005
donderdag 14 maart 2019 om 19:18
Dacht het Al, zal wel zijn zodat nu rustig kijken naar een nieuwe trainer voor na de interland break
Vind ik leuk
Cookee +12784
donderdag 14 maart 2019 om 19:18
Kumpels helpen elkaar.
Wel mooi voor Huub hoor en prachtige club.
Vind ik leuk
ROCK +83
donderdag 14 maart 2019 om 19:19
Pittige tegenstander zaterdag !
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:33
Man man waar begin je aan 🤦‍♂️
Vind ik leuk
JBB +104
donderdag 14 maart 2019 om 19:49
Hebben een matige selectie maar speelden ook gewoon slecht en saai voetbal onder Todesco. Was niet om aan te zien. Zelfs vorig seizoen niet. Hopelijk word het nu allemaal weer wat beter!
Vind ik leuk
Smithsonian +43405
donderdag 14 maart 2019 om 19:50
Haha lekker man
Vind ik leuk
Roodbergen +9831
donderdag 14 maart 2019 om 19:57
Wat een paniek reactie van Schalke, Huubje is allang over de datum.
Vind ik leuk
Twanno17 +113
donderdag 14 maart 2019 om 20:07
Wat dom! Tedesco is gewoon een geweldige trainer met kut spelers... Zonde, ben benieuwd waar hij nu aan het werk gaat.
Vind ik leuk
1313 +8803
donderdag 14 maart 2019 om 20:13
Nergens. Iedereen heeft die afgang gezien, misschien krijgt hij bij VFL Bochum nog een kans.
Vind ik leuk
Pancev +1205
donderdag 14 maart 2019 om 20:57
Nergens is de stoelendans zo eindeloos als in de Bundesliga. Die is snel weer aan het werk, bij Hannover of zo. Stuttgart misschien.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:05
Dan moet de nood wel héél erg hoog zijn, wanneer je een trainer van deze leeftijd aanstelt, die ook nog eens met gezondheidsproblemen kampt 🙈
Vind ik leuk
Isakson +284
donderdag 14 maart 2019 om 21:13
Huub begrijpt de kolen-cultuur, hij is er zelf door gevormd en kan zich uitermate inleven in deze club.
Vind ik leuk
ErikAjax +2341
donderdag 14 maart 2019 om 21:16
Wat een club... 😂
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3769
donderdag 14 maart 2019 om 22:04
Geweldig dit
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:40
EDIT VP: bedankt voor je inbreng, je bericht is doorgegeven.

Verder is bij Schalke afgelopen zomer zo wat de hele verdediging en de beste middenvelders vertrokken, en niet adequaat vervangen. Om daar nu Tedesco voor verantwoordelijk te maken...
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 23:00]
Vind ik leuk
Het Brein +4815
donderdag 14 maart 2019 om 23:08
Hoe vaak gaan we "vuile klootzak" zien?
Vind ik leuk
stratumseind +195655
donderdag 14 maart 2019 om 23:38
Huubke is BAAS
Vind ik leuk
Benniewies +5386