Milik helpt Nederland een handje: oud-Ajacied scoort op spectaculaire wijze

Milik helpt Nederland een handje: oud-Ajacied scoort op spectaculaire wijze

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 19:14do 14-03-2019 om 19:14

Arek Milik steekt het Nederlandse voetbal de helpende hand toe! De oud-Ajacied zet Napoli op voorsprong tegen RB Salzburg met een spectaculaire halve omhaal. De Oostenrijkers moeten winnen om Nederland nog voorbij te gaan op de coëfficiëntenlijst van de UEFA, voor de felbegeerde elfde plek.

Napoli had het eerste duel met Salzburg al met 3-0 gewonnen. 

Plaats een reactie

donderdag 14 maart 2019 om 19:21
Zelfs oud Ajacieden moeten de NLse subtop een handje helpen.

Wees dankbaar naar Ajax jullie allen!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:22]
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 19:24
Ajax als club ben ik dankbaar, maar Ajacieden moeten, in Rodataal, gewoon hun bek houden. De makkelijkste club om fan van te zijn en dan ook nog stoer doen als er een keer wél eens iets lukt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:24]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:27
Makkelijkste club om fan van te zijn? Gewoon bek houden?

#Doeislief naar Ajax en de VP members hier
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
donderdag 14 maart 2019 om 19:33
Kap dan ook eens met dat zoeken naar waardering. Btw verhuis ook even naar die grachtenstad.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:38
Je kan toch ook gwn waardering tonen ipv haat?

Wij helpen jullie internationaal een podium te bereiken. Zelfstandig kunnen jullie dat niet blijkbaar...

En opmerkingen als verhuizen naar een ander stad enzo...waarom moet je zulke dingen zeggen?

#Doeislief naar Ajax en de VP members hier
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
donderdag 14 maart 2019 om 19:43
Waarom ben je zo op zoek naar waardering dan? Waarom zou ik op dit topic waardering tonen voor ex-Ajacieden (omdat ze voor veel geld gewoon hun werk doen bij napoli?)? En waarom gaat het hier überhaupt over Ajax? Kap gewoon eens met die verongelijkte onzin. Jullie hebben volgens mij meer dan genoeg waardering gekregen voor jullie overwinning op Madrid. En wat dat verhuizen betreft....dat heb ik altijd al eens willen zeggen.
Vind ik leuk
jollyrogers +8322
donderdag 14 maart 2019 om 19:52
laat gaan deze jongen! provoceren, uithalen en jennen, das t enige wat hij hier doet. altijd op zoek naar bevestiging, komt veel te kort in zn leven
Vind ik leuk
Holadiejee +2607
donderdag 14 maart 2019 om 20:12
Spoel dit topic maar door de plee. Hoogmoed komt voor de val.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:45]
Vind ik leuk
jollyrogers +8322
donderdag 14 maart 2019 om 20:13
nee, stel je voor dat we uit de flow komen ;)
Vind ik leuk
Groen +3535
donderdag 14 maart 2019 om 20:57
Prima goal zeg!

Edit: verder ben ik het met je eens dat Rotterdamse Ajacied alleen maar loopt te stoken en te zuigen. Jammer dit soort types, die bewijzen Ajax en ook de echte supporters een slechte dienst. Verdient wat mij betreft zeker een ban. Of wellicht heeft hij/zij er al een paar achter de kiezen (?)
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 21:01]
Vind ik leuk
jollyrogers +8322
donderdag 14 maart 2019 om 20:58
dat wel, beetje jammer van de uitslag...
Vind ik leuk
Groen +3535
donderdag 14 maart 2019 om 21:03
Yep. Hij had beter 3 hele lelijke kunnen maken ;)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:11
Ieder zn mening. Zo geef ik die ook altijd. Ik snap uit welk hoek dit soort kritiek komt.
Vind ik leuk
Aaltje93 +360
donderdag 14 maart 2019 om 19:46
Je weet dat die Europese punten over meerdere jaren ‘gecalculeerd’ worden?
Ajax presteert dit jaar goed. Maar om nu te doen alsof ze de grote redders van het vaderlandse voetbal zijn? Hou eens op zeg.
Vind ik leuk
Studentje +667
donderdag 14 maart 2019 om 19:54
Vergeet niet 2 jaar geleden. (EL-finale), als je inderdaad alles bij elkaar calculeert, heeft PSV 1 uitschieter in 5 jaar (achtste finale in 14/15) en de andere NL clubs zijn gewoon zwaar bagger. Redder wel inderdaad, ooit de coefficientenlijst goed bekeken? Als er volgend jaar niet gepresteerd wordt door NL clubs, zijn we weer achter landen zoals Tsjechie, Kroatie, Oostenrijk en Zwitserland. Dus Ajax als club dankbaar zijn, jup, de fans van de club zelf, neen, als dat jouw mening is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:55]
Vind ik leuk
HanV +5458
donderdag 14 maart 2019 om 20:04
Je kunt beter Denemarken noemen in plaats van Kroatië of Zwitserland. De gevolgen zijn overigens beperkt, dan zakken we terug naar plek 14 waar we vorig jaar op stonden. Dus één voorronde tegen een ploeg als BATE waar PSV 2x van wist te winnen. 11e of 14e maakt voor de nummer 2 geen verschil.
Coëfficiëntenwaanzin. Lekker een voorronde erbij, Zonder voorronde had PSV 6 punten gehaald ipv 8. Dat betekent dat Oostenrijk dan nu boven Nederland op de 11e plek had gestaan. Leve de voorronden.
Vind ik leuk
Studentje +667
donderdag 14 maart 2019 om 20:13
We zagen NL clubs in voorronde tegen op papier kansloze clubs er gewoon uit gaan. PSV-Osijek, Ajax-Rosenberg en Feyenoord- Trencin al helemaal. Voorrondes zijn echt geen voordeel jongen. De kampioen moet bovendien als NL te laag in die coefficientenlijst staat, misschien 1ste of 2de voorronde spelen. Ik zie dat je andere Europese clubs onderschat, wie zijn wij nou om ze te onderschatten. Onthou dat NL onder Turkije, Belgie en Oekraine staat in de lijst. Terwijl Ajax en PSV zo genaamd die clubs uit die landen wel pakken.
Vind ik leuk
RenW +4071
donderdag 14 maart 2019 om 20:06
Niet de grote, wel de enige!
Vind ik leuk
bartjeee +1456
donderdag 14 maart 2019 om 19:51
Niet alleen jull8e helpen psv ook best veel nog hoor.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2533
donderdag 14 maart 2019 om 19:41
Zoeken naar waardering? Het is meer loon naar werken in mijn optiek hoor. Is het dan niet zo dat we die 11e olek zometeen te danken hebben aan ajax? En wat als Psv toch nog kampioen wordt, zouden ze dan niet dankbaar mogen zijn naar Ajax voor het ontlopen van de voorrondes? Wees nou eens niet zo jaloers. Ik op mijn beurt zou Psv of Feyenoord of welke andere club ook dankbaar zijn. Dat eeuwige gehaat is helemaal niet nodig toch?
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
donderdag 14 maart 2019 om 19:46
Maar waarom moet ik die waardering tonen tijdens een topic over een scorende milik?
Vind ik leuk
LaPulga +453
donderdag 14 maart 2019 om 19:48
Woon je ook echt in Blijdorp?
Vind ik leuk
Blijdorp010 +10012
donderdag 14 maart 2019 om 19:49
Ik woon op zeker in de wijk blijdorp in rotterdam.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2533
donderdag 14 maart 2019 om 20:09
Daar heb jij dan weer een punt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:09
Hoeft niet hoor...
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
donderdag 14 maart 2019 om 19:48
jullie doen nu net alsof jullie de enige zijn die punten halen na een keer een goed seizoen
dat is wel heel erg arrogant
dit gaat niet over 1 jaar maar meerdere jaren
wij stonden wel als laatste in de CL
na de winter
Ajax moest 13 jaar wachten
Vind ik leuk
Studentje +667
donderdag 14 maart 2019 om 20:00
Ajax had ook de EL-finale 2 jaar geleden, ook veel punten waard. Niet per se 1 goed seizoen of wel? Doe niet zo salty man, support alle clubs als ze in Europa spelen. Nationale rivaliteit mag altijd, zolang het de Eredivisie betreft, maar probeer op zn minst Europees elkaar te steunen in deze flut tijd van NL voetbal. Welke Nederlandse club het betreft maakt me geen zak uit.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:00]
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
donderdag 14 maart 2019 om 20:04
dat is geen CL
jullie vinden het toch geweldig dat PSV niet meer mee doet, gezien de reacties al maanden lang
ik hoop dat ze Barca loten
en flink op zijn bek gaan
dat gaan ze dan ook maanden lang aanhoren hier
Vind ik leuk
Studentje +667
donderdag 14 maart 2019 om 20:09
Ik persoonlijk vind het gewoon ook naar dat PSV slecht heeft geloot. Ik wens elke NL club succes in Europa, ongeacht of het een aartsrivaal is, national en Europa moet een onderscheiden gemaakt worden. Ik snap dat er klootzaken zijn die altijd hun rivaal uitlachen (zoals jij, hypocriet) maar in dit geval is Nederlands succes, van welke club dan ook, gewoon nodig. Jij liep te trollen in een ander artikel weer over Ajax, kap zelf gewoon met die domme geintjes als je anderen de mond wil snoeren. Jij bent niks beter dan de rest.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
donderdag 14 maart 2019 om 20:11
PSV haters krijgen van mij een koekje van eigen deeg
Vind ik leuk
Studentje +667
donderdag 14 maart 2019 om 20:15
En andersom? Gebruik een keer je hersens gozer. Denk breder dan alleen '' Jij lacht mij uit dus ik jou ook''. Jij geeft gewoon niet toe dat je een hypocriet, watje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:16]
Vind ik leuk
Neuzekneus +2533
donderdag 14 maart 2019 om 20:15
Droeftoeter. Waarom generaliseer jij altijd gelijk man.
Als Psv kampioen is dan feliciteert het gros hier jullie toch ook? Het gaat er niet om dat wij als supporters bedankt willen worden voor de prestaties van Ajax, maar als lui zoals jij Ajax dan af gaan kraken dan komen anderen daar voor op. Net zoals jij.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
het gaat erom de Nederlandse ploegen hebben allemaal de laatste 20 jaar niks klaar gemaakt
dan heeft Ajax een keer een goed seizoen
dan slaat plots de arrogantie onterecht toe
zeker als je al 5 jaar geen prijs meer hebt gepakt
want er is nog niks gewonnen!
Vind ik leuk
Studentje +667
donderdag 14 maart 2019 om 20:30
Jij leert echt niet he, landskampioen zijn is niet prestigeus meer! Als je het volgende jaar eruit gaat in Europa door ploegen die af en toe op 50% spelen en je uitlachen is dat geen titel om trots op te zijn. De Eredivisie is in de ogen van buitenlanders een grap, heb je dat niet door? Arrogant gaat inderdaad soms echt te ver, maar doen jullie niet arrogant, koning hypocriet?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:33]
Vind ik leuk
Neuzekneus +2533
donderdag 14 maart 2019 om 20:31
Nee klopt. De laatste 20 jaar is het kut geweest. En daar heeft elke nederlandse club aan bijgedragen. Maar door de EL finale en de kwartfinales van dit seizoen halen we die felbegeerde 11e plek weer binnen en dat is niet de verdiensten van Feyenoord, AZ, PSV of welke andere club dan ook, dat is te danken aan Ajax en alleen Ajax. Wees er een keer blij mee ipv altijd maar te zaniken en te janken. Niet voor mij of de andere supporters maar voor het hele Nederlandse voetbal. Als jouw cluppie weer eens presteert mag je hetzelfde zeggen maar voor nu, in dit geval: SHHH!!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:56
Als.je nou even opzoekt wie de meeste punten heeft behaald de afelopen 6 jaar, is dat toch echt wel Ajax!
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 19:48
Te danken hebben aan Ajax inderdaad, niet aan wat arrogante supporters op VP, die gewaardeerd willen worden omdat ze voor Ajax zijn. Dat slaat nergens op. Ajax krijgt de complimenten die het verdient, daar hoeven de mensen hier niet om te vragen om het persoonlijk naar ze toe te trekken.
Vind ik leuk
HanV +5458
donderdag 14 maart 2019 om 20:06
Lijkt wel of een clubprestatie een fanprestatie is.
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
Gewoon succes supporters ik denk dat er nog geen tien procent echte amsterdammers in de arena zitten, de rest komt uit de provincie.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2533
donderdag 14 maart 2019 om 20:33
Pfff kortzichtigheid ten top dit. Je moet dus een “echte Amsterdammer” zijn als je in de ArenA naar Ajax wilt kijken? En bij PSV zitten alleen Eindhovenaren, en bij Feyenoord alleen Rotterdammers.....
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
donderdag 14 maart 2019 om 21:26
Nee maar ik ken er hier ook een paar die met een nep amsterdams accent en een davidsterretje om (terwijl ze niet eens joods zijn) rondlopen en voor ajax zijn. Maar tijdens de huldiging van de bekerwinst van Vitesse hier op het plein in Arnhem stonden mee te hossen ! Het is voor mij ook makkelijk om te zeggen, oh ajax heeft de meeste prijzen dus ben ik voor ajax. Ik heb meer respect voor supporters die hun plaatselijke club steunen (ja zelfs die van nec), dan een Arnhemmer die voor ajax is !
Vind ik leuk
Neuzekneus +2533
donderdag 14 maart 2019 om 21:50
Ok prima, maar om dan een getal als 10% daaraan te hangen slaat nergens op. Al je daar een bron voor hebt zie ik het graag en anders niet zo generaliseren aub
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:28
Ja dat is mooi altijd als Ajax wint zitten hier figuren online die doen of reageren alsof ze zojuist zelf van het veld af zijn komen lopen . Kreten en termen zoals WZAWZDB verkondigen terwijl het stiekem succes supporters zijn die de wedstrijd thuis op de zolderkamer ergens in de Achterhoek hebben bekeken met een blikje bier in de ene hand en aan de andere hand in de broek .

En dan moeten ze gefeliciteerd worden .
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:17
Het is een landverrader als hij in 40-45 had geleefd hadden we nu Duits gesproken
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:04
Is doe lief ? goh, dat wist ik niet.
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 19:29
Tja, je kan ook voor een hoop verdriet en frustratie kiezen en Roda supporter worden.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:35
Als supporter volg je je hart.

Terwijl de rest voor succes, geld en glorie gaat. Zo'n 80% dus.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:35]
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 19:37
Roda, de club die zijn ziel verkocht aan een of andere duistere Rus met babbels, die ze wel even succes, geld en glorie zou bezorgen..

Inmiddels weten we dat het de omgekeerde wereld was, en zitten ze in Kerkrade dubbel in zak en as.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:42
Maar wat doe je daaraan als supporter?

Hetzelfde als je partner ziek word. Daar kies je toch ook niet voor?

En daar ontstaat dus al het probleem.
Wat is een echte supporter?

Tot de dood ons scheid.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:45]
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 19:44
Voor je partner schaam
je je doorgaans niet.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:46
Nou ... weet je dat wel zeker?

Er zijn zat situaties, waar dat wel voorkomt.
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 19:48
Dan kan je scheiden, zoals je ook afstand kan nemen van je club als het zichzelf aan een ongure Rus verkoopt.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2533
donderdag 14 maart 2019 om 20:36
Ik ben een echte Ajax supporter. Ik juich als er successen zijn en lever kritiek als het nergens op lijkt....maar de reden dat ik al vanaf heel jongs af aan Ajacied ben is omdat Ajax karakter heeft en altijd zijn eigen filosofie blijft volgen. Dezelfde filosofie die ons zoveel successen heeft gebracht. En niet omdat ik toevallig uit Amsterdam kom.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:39
Natuurlijk bestaat de echte Ajaxsupporter wel.

Maar bij Roda zie je nu de echte supporters.

Terwijl bij Ajax er een heleboel volk om heen hangt.

Maar zulke supporters heb je overal, alleen is het bij Ajax wel extreem. Dat zie je nu bijv ook bij City en PSG.
Vind ik leuk
Neuzekneus +2533
donderdag 14 maart 2019 om 21:48
Tuurlijk heb je die bij elke club. Bij Ajax idd misschien wat meer, mja, grootste club, bekendste club...maar je hebt gelijk, zodra psv zo’n seizoen draait zullen er ook meer van dat soort volk komen. Hoort erbij
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 19:49
Wat heeft Korotaev precies verkeerd gedaan?
Vind ik leuk
Esther +210
donderdag 14 maart 2019 om 19:54
Een ongedekte cheque uitschrijven, dan ben je doorgaans een duister figuur.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 19:57
https://www.telegraaf.nl/sport/3288109/einde-zaak-korotaev-in-zicht
Vind ik leuk
Mazraoui +2859
donderdag 14 maart 2019 om 19:31
Fan van een club die op gras speelt is sowieso makkelijker dan van een club die op kunstgras speelt. Wat een bende. Is toch geen voetbal man
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 19:51
Ik zie persoonlijk ook liever gras, maar dat is een beslissing van passanten. Ik ga niet opeens naar een andere club omdat de ondergrond iets anders is.
Vind ik leuk
Mazraoui +2859
donderdag 14 maart 2019 om 19:52
Je kan toch druk zetten op die passanten. Dit laat je je club toch niet gebeuren
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 19:56
Als supporters zaten we in zak in as na de eerste degradatie na 41 jaar eredivisie, we hadden wel andere dingen aan ons hoofd en als er wordt getwijfeld aan het voortbestaan van de club, dan accepteer je zo'n kostenbesparing wat makkelijker. Liever mijn club op kunstgras dan helemaal geen club meer.
Vind ik leuk
Mazraoui +2859
donderdag 14 maart 2019 om 19:59
Als promotie naar eredivisie er weer komt gewoon vuist op tafel. Heeft met prioriteiten te maken
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:59]
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:01
Prioriteit is dat we blijven bestaan. Met Korotaev zal er binnen een maand weer een normale grasmat liggen, maar dat blijft afwachten.
Vind ik leuk
Mazraoui +2859
donderdag 14 maart 2019 om 20:06
Ja wat mij betreft vallen de clubs om die geen eens een grasmat kunnen onderhouden op het hoogste professionele voetbal niveau in Nederland. Niet naar Roda bedoeld als club. Maar dat plastic zou gewoon niet mogen kunnen in de eredivisie. De KNVB had allang moeten ingrijpen
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:07
Tja, dat is aan de KNVB. Je kunt het clubs niet kwalijk nemen, die willen gewoon het meest uit hun budget halen.
Vind ik leuk
Mazraoui +2859
donderdag 14 maart 2019 om 20:12
Daarom is het aan de fans. Kan me niet voorstellen dat je genoegen neemt met kunstgras. Kijkt toch totaal niet lekker
Vind ik leuk
AZVork +2043
donderdag 14 maart 2019 om 20:14
De 1 voetbalt op plastic en de ander in een gehuurde sporthal. Ik zie het verschil niet erg.
Vind ik leuk
Mazraoui +2859
donderdag 14 maart 2019 om 20:17
Op het hoogste voetbal niveau in Nederland ga je toch niet in een sportzaal voetballen. Wat bedoel je precies. Ben het opzich wel met je eens dat kunstgras en een sportzaal even ver afliggen van spelen op gras
Vind ik leuk
VanGoal +1079
donderdag 14 maart 2019 om 19:40
Volgens mij is Ajax de moeilijkste club om fan van te zijn.. Iedereen heeft er een hekel aan en alles moet op een bepaalde traditionele manier, het zogenaamde Ajax spelletje. Lelijk winnen is niet goed genoeg dus ben je als fan bijna nooit tevreden...
Vind ik leuk
RenW +4071
donderdag 14 maart 2019 om 20:11
Iedereen is er jaloers op, en dat lijkt wel veel op haat!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:48
Hahaha, die zit!
Vind ik leuk
LaPulga +453
donderdag 14 maart 2019 om 19:49
Helemaal niet makkelijk om Ajacied te zijn, weet je wel hoe saai het is als je bijna alles wint?!!
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:55
Hahaha, dat jij de koempelclub kan waarderen, daar kunnen wij niks aan doen, dus zwijgen en verder lijden in de Kkd.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 19:58
Hier heeft mijn club weinig mee te maken. Mijn reactie heeft te maken met irritatie aan misplaatste arrogantie.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:01
Daar zou ik veel op kunnen antwoorden maar daar begin ik niet aan, jullie gaan dadelijk nog promoveren met Engels hoorde ik, en toen werden jullie wakker.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:02
Haha, gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:10
Daarom weer een fout van jullie technisch hart om hem niet te verkopen, die 3-4 ton hadden weer aan de gemeente betaald kunnen worden, maar dit terzijde.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:13
Daar verschillen we van mening.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:36
De inwoners van kerkrade niet !!!
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:50
Boeit me vrij weinig. Heb je een enquête gehouden?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:19
Dat is jullie probleem, jullie boeit niks, en dat kzn niet meer lang goed gaan, ook de politiek moet zich verantwoorden, maar goed, boeit jou niet.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 21:38
We zullen zien wat er gebeurt, waarom maak je je er zo'n zorgen om? Het zal de gemiddelde inwoner van Kerkrade misschien zo'n 20 euro per jaar gekost hebben, maar daar hebben ze ook de Rodaring incl de Leisure Dome voor terug gekregen, en voor een aardig gedeelte van de bevolking vervult Roda toch een belangrijke maatschappelijke rol.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:44
20 euro ? Haha ik weet beter, maakt verder niet uit.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 22:51
Prima, ben ik blij dat ik inwoner van Sittard-geleen ben.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:01
Daar zit het financieel tenminste snor, bij Fortuna dan, gemeente ook niet.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 23:14
Je weet waar Fortuna zou zijn zonder Gün mag ik hopen?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:43
Zeker weten, hun hebben het geluk gehad.
Maar ook beejtje beter gescout als Caenen, hahaha
Vind ik leuk
Rodajc +18649
vrijdag 15 maart 2019 om 00:03
Beetje maar idd... Maargoed, wieweet is de gemeente Kerkrade over een halfjaar van alle zeik af, koopt onze Zwitsers-Russische schoonspringer uit Dubai het stadion terug voor 20 miljoen, pleurt er natuurgras in, haalt de CL binnen een paar jaar naar Kerkrade en ondertussen geeft Anelka privélessen trampolinespringen in de Leisure Dome.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:05
Haha, je mag er in geloven, zie het niet gebeuren met Harmpje.
Vind ik leuk
Swout +1741
donderdag 14 maart 2019 om 20:04
in Rodataal? zijn zeker maar 5 mensen die deze taal spreken met dat bedroevende clubje van je.
Vind ik leuk
RenW +4071
donderdag 14 maart 2019 om 20:04
Wel eens iets lukt?
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:06
In de laatste jaren lukt er vrij weinig naar de Ajaxstandaard, toch?
Vind ik leuk
RenW +4071
donderdag 14 maart 2019 om 20:14
De laatste jaren zijn we netjes eerste of tweede geworden, Een EL finale en nu nog lekker in de CL. Noem het maar vrij weinig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:15]
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:18
De laatste prijs is 5 jaar geleden, in de tussentijd alleen een EL finale als hoogtepunt. Dat noem ik weinig naar de Ajaxstandaard. Sterker nog, haal de periode onder de Boer weg en de hele 21ste eeuw is kommer en kwel.
Vind ik leuk
RenW +4071
donderdag 14 maart 2019 om 20:22
O, ga je ook sommetjes maken.
Voor je verder gaat het totaal is 33.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:23
Wat voor sommetjes?
Vind ik leuk
RenW +4071
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
5 jaar of als het uitkomt 4 jaar.
Maar als je klaar bent met je sommetjes staat er 33.
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:32
Ja dat zal, maar of we het nou over de laatste 5, 10, 15 of 20 jaar hebben, het is minder dan wat Ajax had moeten pakken.
Vind ik leuk
RenW +4071
donderdag 14 maart 2019 om 20:37
Want? staat dat ergens beschreven?
Ik moet er niet aan denken dat 1 club ieder jaar kampioen zou worden. Ik zou een andere sport gaan bekijken, een sport wat een beetje spanning brengt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:20
ben jij Molenaar?
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:22
Nee, ik ben bakker.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:37
Pannekoekebakker idd
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:38
Begrijp deze oerdomme reacties ook niet, zo vragen ze er om dat ze alles onder de rivieren boeren noemen.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:37
Pleur op joh dwaas,toen ik voor Ajax werd was psv de club van europa,dat alle Ajax fans successupporters uit de jaren 90 zijn is echt een verzinsel. Trouwens,de meeste die toen wel voor Ajax "werden" zijn nu weer voor noem een fc uuu of dat kleine afgekeurde belgen cluppie van jou ;)
Vind ik leuk
Rodajc +18649
donderdag 14 maart 2019 om 20:51
Waar beweer ik dat alle Ajax fans successupporters zijn?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:00
Makkelijkste club om supporter van te worden,komt op hetzelfde neer hier in de randstad. Maar succes verder calimero,je maakt al veel vrienden hier zie ik.
Vind ik leuk
Farmer +14274
donderdag 14 maart 2019 om 20:08
Worden gastjes als jij nu nooit moe van dit éindeloze chauvinisme?

t ieder topic het zelfde liedje, van hetzelfde kliekje: 1 grote kontsmeerderij over 'Hoe GOED ajax wel niet is en hoe GOED jullie jezelf wel niet vinden dat je voor ajax bent, en hoe goed alles om ajax is en hoe goed alle voormalig ajacieden zijn'.....

Als ik zeg dat ik er zo naderhand van op de pot moet, maak ik nog een understatement...

Wat dénk je te bereiken met dit oeverloze gezwijmel?
Je zegt éigenlijk helemaal niks, je draagt niks bij aan het topic, je komt met 0.0 aan inhoud, qua reactie...

Dr zijn velen hier die hopen dat Ajax, hartstikke ver komt in de CL, liever nog wint, inclusief de Wereldbeker er na, maar als dít gezeik her product is van Ajax' sportieve prestaties, dan zou ik snel geneigd zijn om te hopen dat ze uitgeschakeld worden want dan zijn we gelukkig weer een beetje van dit zíelige gejammer af...
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:09]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:55
Je bent vrij om te vinden wat je wilt. Ik constateer dat alleen een Ex Ajacied het NLse voetbal een beetje helpt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:14
Op onze blote knieeen bedankt heel nederland ons alles Ajax zonder Ajax was er niet eens een CL of EL geweest laat staan de ED
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:18
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:00]
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
donderdag 14 maart 2019 om 20:23
Het begint hier te ruiken.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:56
Je staat zeker voor het Vitesse stadion? Er ligt daar nog wat bagger ja
Vind ik leuk
Vak-DD +12420
donderdag 14 maart 2019 om 21:22
Eigendunk stinkt, en dat is bij jou het ergst namaak amsterdammer.
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
donderdag 14 maart 2019 om 19:21
PSV kan nou met een gerust hart op weg naar de plattekar.
Vind ik leuk
Mr bien +6849
donderdag 14 maart 2019 om 19:23
Die pakken nooit punten voor Nederland.
Wel profiteren maar zelf niet serieus nemen en klaarspelen
Vind ik leuk
5jaarniks +193
donderdag 14 maart 2019 om 19:27
Who cares?
Vind ik leuk
Mr bien +6849
donderdag 14 maart 2019 om 19:32
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:00]
Vind ik leuk
Arvin +7433
donderdag 14 maart 2019 om 20:01
https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/uefacoefficient-nederland-grootste-bijdrage-psv.htm

Met je nooit... Nu doet Ajax het ff goed, zeker waar en daar mogen we als Nederlanders best blij en trots op zijn, maar dit eeuwige gebedel om aandacht en eeuwige gezeik op PSV door zielige types als jou komen me wel een beetje de strot uit.

Psv heeft het ook jarenlang uitstekend gedaan in Europa terwijl Ajax verloor van Anderlecht en andere clubs. Dat is nou eenmaal voetbal, toen riepen ook niet alle PSV'er dat Ajax niks bracht en alles van PSV moet komen.

Jouw afbeelding is Toon, je leus is "calimero", elke post zeik je op PSV. En de ironie is nog dat je je eigen kleinzerige calimero gedrag niet eens doorhebt. Alleen maar zeiken op anderen, maar niet zien dat jij zelf het toonbeeld bent van waar je andere van beticht.
Vind ik leuk
Mr bien +6849
donderdag 14 maart 2019 om 20:09
PSV heeft nooit iets bereikt in Europa.
Paar jaar geleden 1 keer de groepsfase overleefd.
De europa league namen ze nooit serieus.
Dus zeg niet dat ze veel bereikt hebben.
Ook Europese finales cq prijzen is op 1 hand te tellen.
Maar Ja val mij maar aan en kijk vooral niet naar Holadije en PSV nr1 die elk topic Ajax afkraken en alleen maar lopen te zeiken dat vp een PSV bash site is.
Vind ik leuk
Arvin +7433
donderdag 14 maart 2019 om 20:14
Haha, als je oplet zie je dat ik ook regelmatig PSV'ers aanspreek als ze zich onbehoorlijk gedragen. Moet ik ook aan toegeven dat als een PSV'er zegt dat PSV nog wel kampioen wordt, wordt hij gelijk door tien ajacieden voor Trol uitgemaakt.

Maar, je geeft hier een perfecte illustratie van wat ik schets. "val vooral mij aan en kijk niet naar..." pure calimero. Bovendien heeft dit niks met clubvoorkeur te maken, jij gedraagt je als een klein kind en ik spreek je daarop aan. Ik spreek niet Ajax of PSV ergens op aan, maar jou. Dat jouw reactie gelijk is 'maar zij doen het ook, het is niet eerlijk' kan ik maar op één manier omschrijven.

Haal Toon maar weg als je pfp en zet je eigen koppie maar onder dat eierdopje want je bent een enorme calimero.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
donderdag 14 maart 2019 om 20:14
“Alleen maar zeiken op anderen, maar niet zien dat jij zelf het toonbeeld bent van waar je andere van beticht.“

De pot verwijt de ketel.
Als wij zo’n soortgelijke opmerking plaatsen dan komen de heren uit Eindhoven roepen dat we “arrogant” zijn.

Overigens ben ik het voor de rest gewoon met je eens en slaan zijn reacties nergens op. Hij laat zich een beetje kennen door hier zo op in te gaan.
Maar nogmaals, wij worden bij zulke uitspraken weggezet als arrogante Ajacieden, maar bij jullie is het dan weer bedoeld als geintje zeker of dat zogenaamde “Brabants zelfvertrouwen”?

Vind ik leuk
Arvin +7433
donderdag 14 maart 2019 om 20:17
Ik zie het helemaal niet als een 'wij/zij' kwestie. Maar als een persoonlijke kwestie. Japie met zn trekhakie komt me ook de strot uit, en bien ook. Dat heeft niks met clubvoorkeur te maken, maar met persoonlijk gedrag.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
Klopt, zo denk ik er ook over. Als Ajacieden vervelend gedrag vertonen dan zeg ik daar ook gewoon wat van, net zoals ik hier nu doe.
Maar aan de andere kant kun je ook wat zeggen over de provocerende reactie van Vamos.
Het lijkt voor de rest heel onschuldig, maar deze opmerking heeft ten eerste al niks te maken met de topic en ten tweede weet Vamos zelf ook wel dondersgoed dat hij met deze opmerking reacties gaat uitlokken.
Gezien het aantal likes dat wij hebben, lopen we hier al lang genoeg rond om te kunnen weten dat dit zou gaan gebeuren.
De reacties zijn vervolgens niet goed, maar het begint bij Vamos die ondanks dat hij zelf ook wel beter weet alsnog met zo’n opmerking komt.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:02]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:04
Joh,hoe oud ben je? man man.
Vind ik leuk
5jaarniks +193
donderdag 14 maart 2019 om 21:33
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:02]
Vind ik leuk
1904088 +776
donderdag 14 maart 2019 om 19:28
Zakdoekje nodig?
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
donderdag 14 maart 2019 om 19:28
Die schaal op je kop staat je goed.

Niet zo janken joh
Vind ik leuk
Mr bien +6849
donderdag 14 maart 2019 om 19:30
Ik heet geen toon of luuk
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
donderdag 14 maart 2019 om 19:49
Je naam en je avatar foto...beide ontstaan uit frustratie en huilbuien mbt PSV.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 19:49]
Vind ik leuk
Mr bien +6849
donderdag 14 maart 2019 om 20:11
Nee hoe toon zich gedroeg nadat de KNVB Ajax -Zwolle uitstelde
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
donderdag 14 maart 2019 om 20:35
Mensen maken weleens foutjes, ook Toon.
Vind ik leuk
74ratje +702
donderdag 14 maart 2019 om 20:13
De clubs die voor Nederland de meeste punten pakken zijn ajax en Psv. Ga lekker die andere clubs afzeiken, die iedere keer in de voorronde van de voorronde eruit vliegen.
Vind ik leuk
Mr bien +6849
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
Dat doe ik altijd.
Je speelt een heel jaar voor Europees voetbal en dan speel je tegen veredelde amateurs uit Luxemburg en dan knikkeren ze je er nog uit ook.
Dan moet je je als club dood schamen.
Punten zijn erg belangrijk voor Nederland. Vorig jaar was een dramatisch jaar waar Nederland te pakken is gezet door alle clubs
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
donderdag 14 maart 2019 om 19:24
Pas op dat je onderweg niet struikelt.
Vind ik leuk
Justin Kees +2480
donderdag 14 maart 2019 om 19:28
Je hebt nog dik 11 maanden om er een mooie carnavalswagen van te bouwen. Van de zomer heb je hem toch niet nodig, dus je kunt alvast beginnen...
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
donderdag 14 maart 2019 om 19:30
Plattekar met de KNVB schaal mooi man...
Vind ik leuk
Justin Kees +2480
donderdag 14 maart 2019 om 19:38
Kom je die schaal brengen naar Amsterdam dan? Want jullie doen aan die wedstrijd ook niet mee...
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
donderdag 14 maart 2019 om 20:03
Beetje overdreven om die schaal met de plattekar helemaal naar Amsterdam te brengen, we komen hem wel even ophalen jo.
Toch bedankt voor de moeite.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1161
donderdag 14 maart 2019 om 19:21
Lekker hoor.
Vind ik leuk
Aliassmits +321
donderdag 14 maart 2019 om 19:21
Goed afgemaakt
Vind ik leuk
Mr bien +6849
donderdag 14 maart 2019 om 19:22
Ja als andere Nederlandse club s het verzuimen om punten te pakken.
Dan maar op deze manier.
Dat je afhankelijk bent van andere clubs is best triest
Vind ik leuk
1904088 +776
donderdag 14 maart 2019 om 19:28
Nog een zakdoek nodig?
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
donderdag 14 maart 2019 om 19:53
wij waren de laatste na de winter simpele
voor Ajax duurde het 13 jaar om te overwinteren in de CL
arrogantje
win weer eens wat
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:55
Nee, jullie stonden laatste voor de winter, maar een like voor de moeite.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
donderdag 14 maart 2019 om 19:59
dat was niet 13 jaar geleden
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:20
Klopt, dat is enkele maanden geleden dat jullie laatste stonden.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
donderdag 14 maart 2019 om 20:23
vorig seizoen deden jullie nergens aan mee
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:31
Niet? Volgens mij toch 34 competitie wedstrijden, voorronde EL en wat bekerwedstrijden waar we aan mee hebben gedaan.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
en hoelang hebben jullie niet meer bovenaan gestaan?
een paar jaar?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:32
Veel te lang, daarom hoog tijd om de 5e titel te pakken in 9 jaar!
Vind ik leuk
psv#nr1 +2306
donderdag 14 maart 2019 om 20:34
nee de eerste in 5 jaar
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
donderdag 14 maart 2019 om 19:22
Tja bij Ajax geleerd😎
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
donderdag 14 maart 2019 om 19:24
Ook die grote kansen missen heeft hij bij Ajax geleerd in de laatste wedstrijd tegen de Graafschap?
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
donderdag 14 maart 2019 om 19:31
? Kansen missen kan altijd natuurlijk. Maar je kan niet altijd kampioen worden natuurlijk. 4 keer kampioen in 4,5 jaar het houdt een keer op. Om nu weer zo een serie neer te zetten
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:32
Waarom gelijk weer verleden erbij halen maat?

Wij mogen niks zeggen over ons verleden als meest succesvolle club allertijden...maar omgekeerd wordt er wel heel de tijd gesproken over de afgelopen 5 jaar, 5 jaar helemaal niets en dat soort dingen.

Heb verder geen probleem met jou ofzo...maar als men blijkbaar zonder problemen naar het verleden kan refereren, hoezo mogen wij (Ajacieden) dat dan niet? 🤔
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:23
Mooi doelpunt. Het is alweer 1-1. Gaat die blikjes ook niet lukken toch
Vind ik leuk
Hupfean +5315
donderdag 14 maart 2019 om 19:24
1-1 inmiddels. Lekkere goal, dat wel.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:25
Dat was tenminste nog is een spits :)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:26
Het moet ook allemaal van de Ajacieden of ex-Ajacieden komen 🤗
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:33
Haha echt he
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:38
Die profiteren er zelf ook het meeste van. Maar zonder Cruyff was er misschien geen eens betaald voetbal in Amsterdam.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:53
Zonder mosterd is een broodje bal ook niet lekker.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:36
Dat zeg jij.

Gadver.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:58
En een kampioenschap minder in Rotterdam !
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:36
Maar geen nog lang geen 30.
Vind ik leuk
HanV +5458
donderdag 14 maart 2019 om 20:33
Cruijff debuteerde in het seizoen 1964/65, dat jaar eindigde Ajax op de 13e plek. 4 punten minder en ze waren gedegradeerd. Jaar erop waren ze kampioen, hun derde landkampioenschap in het profvoetbal.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:34
Zoiets idd.

De Ajaxlijn, waarover vaak gepronkt word ...

Is gewoon van Cruyff.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:35]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:43
Spreek je niet tegen
Vind ik leuk
GetRekt +1971
donderdag 14 maart 2019 om 19:30
Winnen of doorgaan?
Vind ik leuk
Il Gordo +18279
donderdag 14 maart 2019 om 19:31
Aardige tor. Dat zag Overmars destijds echt prima.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:40
Net als Kane.

Ik vind dat meer filmsterren, dan voetballers. Lewandowski ben ik al geen fan van, maar dan is Milik nog een nivootje lager.
Vind ik leuk
Akela +115
donderdag 14 maart 2019 om 19:49
In een vrijwel leeg doel, vogeltje vrij vanaf 5 meter, laten we vooral overdrijven VP.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:58
Juiste moment op de juiste plaats 👌
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:57
https://www.ad.nl/europees-voetbal/red-bull-salzburg-nederlaag-goed-nieuws-voor-nederlands-voetbal~a9668bbd/
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 19:58
En alweer een parel uit Amsterdam! Wat een prachtige club is het toch!
Vind ik leuk
0260165 +721
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
Het staat nu 2-1. Wat houdt die 'moeten winnen' van VP in? Is een bescheiden overwinning genoeg voor de coëfficiëntenlijst of moeten ze over 2 wedstrijden winnen en doorgaan om Nederland in te halen??
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:21]
Vind ik leuk
HanV +5458
donderdag 14 maart 2019 om 20:39
Winnen geeft 2 punten, dus 0,4 (5 clubs), dan staat Oostenrijk 11e, 0,017 boven Nederland.
Doorgaan, krijgen ze 1 punt erbij, dus dan zouden ze 0,217 erboven staan.
Vind ik leuk
0260165 +721
donderdag 14 maart 2019 om 20:44
Dankje, das tenminste duidelijk. Hopen dat Ajax minstens 1 wedstrijd gelijkspeelt dus.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:42