'Echt genoten van De Ligt en De Jong, kijk daar zonder gevoel van rivaliteit naar'

'Echt genoten van De Ligt en De Jong, kijk daar zonder gevoel van rivaliteit naar'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 20:10do 14-03-2019 om 20:10

De Champions League-successen van Ajax boezemen AZ geen angst in voor het onderlinge duel van zondag in de Eredivisie. Dat stelt Guus Til, die zich juist spiegelt aan de Europese prestaties van de Amsterdammers.

"Ik kreeg er een heel positief gevoel van", zegt Til tegen Voetbal International over de 1-4 zege van Ajax bij Real Madrid. "Het is niet zo dat ik dan ineens vrees voor onze eigen wedstrijd tegen Ajax. Integendeel zelfs. Ze hebben bewezen dat een Nederlandse club van de absolute top kan winnen. De bekerhouder van de laatste drie jaar, dertienvoudig winnaar van de Champions League; als je die op deze manier te pakken neemt, dat is niet niks."

"Het kán dus gewoon, op papier grotere clubs verslaan", stelt Til. "Waarom zouden wij dat bij AZ dan niet kunnen? Ajax durfde zijn eigen spel te spelen tegen Real Madrid, met veel druk naar voren. En op het resultaat viel niets af te dingen. Dat biedt hoop, aan ons allemaal."

Til ziet dat het Nederlandse voetbal op de weg terug is. "We hebben ontzettend grote talenten rondlopen, die ons voetbal steeds beter op de kaart zetten in Europa. Ik heb echt genoten van jongens als Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong tegen Real Madrid. Daley Blind speelde trouwens ook erg goed. Daar kijk ik zonder gevoelens van rivaliteit naar."

Poll

Wat wordt AZ-Ajax zondag?

(4257 stemmen)

Plaats een reactie

Mazraoui +3190
donderdag 14 maart 2019 om 20:15
We zijn niet arrogant we zijn gewoon de beste
Vind ik leuk
Holadiejee +2872
donderdag 14 maart 2019 om 20:18
Iedereen heeft kans tegen Ajax, zelfs RKC.
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 20:20
Rkc ook tegen psv hahaha
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
Hey Tommie ! Het ging zo goed 🤔
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
Ja het gaat nog steeds heerlijk. Ik ben topfit. 😎
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 20:31
De Graafschap tegen Ajax ook ha ha ha
1 om nooit te vergeten
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 20:33
Ja zoveel clubs om uit te kiezen komt ie met rkc...
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 20:41
15 december 2016
Ajax heeft vanavond niet de kwartfinales van het KNVB-bekertoernooi weten te halen. SC Cambuur klopte de club uit Amsterdam in Leeuwarden met 2-1.
Cambuur leidde bij rust al met 2-0 door doelpunten van Martijn Barto.

Na ruim een uur greep Ajax-trainer Peter Bosz in. Lasse Schöne, Kasper Dolberg en Amin Younes kwamen in het veld. Vier minuten later maakte Pelle Clement er 2-1 van. Hij kopte een hoekschop van Schöne achter Cambuur-doelman Nienhuis. Ondanks een slotoffensief van de Amsterdammers wist Cambuur overeind te blijven. Tot grote vreugde van het Friese publiek.
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 20:43
En? Wat is je punt. Of ben jij het Japie 😉😆
Vind ik leuk
vierde-ster +4912
donderdag 14 maart 2019 om 20:53
Je zal maar PSV aanhanger zijn en al je inkt gebruiken om met 500 woorden te zeggen dat je in principe van Ajax houd...wereldvent die PSV#nr1🤣🤣
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 21:35
even ter herinnering dat elke club wel eens de mist in gaat
en je RKC er steeds bij haalt
wie is er nu het japie
CALIMERO
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 21:46
Meeste normale personen die praten over het huidige seizoen. Dat is 1.
Punt 2: je mede-psvsupporter begin over rkc. Ja dat is een inkoppertje lijkt me.
Zelf zou ik er uit mezelf nooit zo over beginnen maar dit was gewoon grappig.
Ga jij gelijk huilen en beginnen over wedstrijden van jaren terug. Why so serious. Heb een beetje lol in je leven 👍
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:58
Haha 32 jaar geleden hebben de boertjes voor het laatst een Europees finale gespeeld. Voor eeuwig de derde club van Nederland
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:00
En die wonnen we ook
de halve finale Schakelde we REAL MADRID uit
de finale tegen Benfica
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:30
Toen de DDR nog bestond. Man man man
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:56
Dit was de kampioenswedstrijd bammm week later kwam Twente op bezoek 2-6 en de titel was voor Ajax 💪
Vind ik leuk
buddha +10918
donderdag 14 maart 2019 om 22:05
lang geleden he zo'n bammmm kampioenschap
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:10
da's lang geleden
Vind ik leuk
Heeze +31
donderdag 14 maart 2019 om 21:54
Idd Tommieman ook 1e divisionist Roda JC
Want die knikkerde die boere uit de beker
😂😂
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:29
win eens wat
Vind ik leuk
Heeze +31
vrijdag 15 maart 2019 om 11:57
⭐️⭐️⭐️

😂😂
Vind ik leuk
Ginovanni +21622
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
Yep.....dat heeft RKC tegen jouw favoriete clubje bewezen, Hodeladiejotie !😜
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:55
Hha boertje mag PSV morgen ook de koker in? Oh nee die waren half oktober al compleet uitgeschakeld in Europa 😁
Vind ik leuk
Holadiejee +2872
donderdag 14 maart 2019 om 20:58
De koker waar de andere 7 hopen dat ze deze als tegenstander krijgen? Wie heeft het geluk de voetbaldwerg te loten en het doelsaldo op te vijzelen?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:04
Hahaha de beste 8 van Europa. PSV absoluut schandalig gepresteerd in Europa. Als je de Champions League ingaat als Psv zijnde met Clownsduo Schwaab en Viergever en Jorritje Hendrix ervoor dan neem je je eigen fans niet serieus. Heerlijk je gehaat. Ik ben wel bang dat als Ajax kampioen word jij een stuk touw koopt.
Vind ik leuk
Adjab +1290
donderdag 14 maart 2019 om 23:36
En weer miljoenen in de pocket en heel Europa is lyrisch over Ajax .
Heerlijk man zo goed voelt dat 💪
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:31
nee NEUS Barcelona wel
mooie club
Ajax out niks meer nada
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:41
Haha PSV was in Oktober al uitgeschakeld. De meiden van Von Bommel gaan niks winnen komende jaren
Vind ik leuk
Heeze +31
zaterdag 16 maart 2019 om 11:07
#Pisvé#nr1

Jij bent echt een Sissy zoals heel veel die daar rondlopen.
Maar ik ga stoppen om op jou te reageren.

Hopelijk doe ik het in Mei nog eens een keertje ❌❌❌
Vind ik leuk
14forever +9063
donderdag 14 maart 2019 om 23:34
Yep de bal Is rond he!!
Vind ik leuk
|Ajax| +1340
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
Mooi gezegd Mazraoui!
Vind ik leuk
psv#nr1 +2393
donderdag 14 maart 2019 om 22:32
wie is dat?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:38
De speler die het wint van Dombofries
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:45
En zo is het :)
Vind ik leuk
Groen +3827
donderdag 14 maart 2019 om 21:15
Hey Mazraoui. Wist niet dat jij ook een trollenpet had. Jammer, hele topic verziekt...
Vind ik leuk
Mazraoui +3190
donderdag 14 maart 2019 om 21:21
Valt wel mee toch. Vond het gewoon even grappig. Niet verkeerd bedoeld
Vind ik leuk
Johnnies +1923
donderdag 14 maart 2019 om 20:15
AZ gaat winnen3-1
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
0-8
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:42
Ja 31 maart haha.
Vind ik leuk
markie +2774
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
Doe dat de laatste speelronde maar
Vind ik leuk
Johnnies +1923
donderdag 14 maart 2019 om 20:32
Jazeker.
Vind ik leuk
raoul88 +871
donderdag 14 maart 2019 om 20:16
Omdat az gewoonweg zwakker is...
Vind ik leuk
Ginovanni +21622
donderdag 14 maart 2019 om 20:19
Als Ajax net zoals gisteravond tegen PEC op 30% denkt te kunnen voetballen tegen AZ dan kan het nog een lastig verhaal worden.

Speelt Ajax 'gewoon' op 100% dan is AZ geen probleem.

Maw....Ajax kan alleen van zichzelf verliezen.😉
Vind ik leuk
Florian87 +12161
donderdag 14 maart 2019 om 20:23
Don't worry Gino! Het varkentje uit Allmaar wordt zondag door Ajax gewassen.
Vind ik leuk
raoul88 +871
donderdag 14 maart 2019 om 20:40
Dan verwacht je dat az 100% gaat spelen, dan nog als Ajax 60% speelt winnen ze nog..
Vind ik leuk
Ginovanni +21622
donderdag 14 maart 2019 om 20:43
Haha...ik hoop het Raoul.

Alhoewel.... ik ga er vanuit dat Ajax nu wel ff op 100% gaat spelen.

Lesje geleerd gisteravond....🤔
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:54
60% moet genoeg zijn,
Vind ik leuk
companen +2197
vrijdag 15 maart 2019 om 04:57
Speelt AZ 100 % dat zijn ze zeker wel een probleem voor ajax,zeker thuis, alleen dat doen ze maar 6 keer oer jaar. Anders hadden ze meegedaan voor de titel. Speelt ajax zo tegen AZ van eergister word dikke overwinning voor AZ.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 04:59]
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:16
Het was ook mooi om te zien, hoe het machtige Real van het kastje naar de muur werd gestuurd.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:17
Mooie reactie, en een leuke speler ook trouwens. Zo heeft AZ die Stengs ook in hun team, benieuwd hoe hij en Til zich verder zullen ontwikkelen
Vind ik leuk
erikv78 +463
donderdag 14 maart 2019 om 23:19
Vergeet Boadu niet
Vind ik leuk
14forever +9063
donderdag 14 maart 2019 om 23:44
AZ heeft een aantal leuke talenten rond lopen. Als je speelt zoals gisteren ga je gewoon grandioos op je muil..
Vind ik leuk
rinirat +3543
donderdag 14 maart 2019 om 20:18
Die Til heeft zoveel praatjes altijd, maar als het er op aan komt...
Wij gaan niet 3 keer van Willem 2 verliezen toch hahahahahaha
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
Erg ja alle wedstrijden verloren van Willem11. Jammer maar lig er gelukkig niet wakker van. De laatste keer zat ik wel wakker want pas 3 uur in de nacht terug uit Tilburg.
Vind ik leuk
Florian87 +12161
donderdag 14 maart 2019 om 20:48
Willem11? Welke klasse spelen die?
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 20:56
Dan2 droevenis.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21814
donderdag 14 maart 2019 om 20:18
Leuk potje zondag
Vind ik leuk
psvfan1913 +7904
donderdag 14 maart 2019 om 20:22
Voor ajax ja. Voor AZ heb ik er weinig vertrouwen in.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21814
donderdag 14 maart 2019 om 20:25
Wie weet... Maar het wordt wel een aantrekkelijke pot denk ik zo :)
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 20:28
Komt goed. We pakken ze. Niks aan de hand. Ga ik eens arrogant en uit de hoogte doen. Schijnt hier normaal te zijn.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:38
En wanneer ze verliezen ga je dan net als Pinkelman verstoppertje spelen tot de resultaten weer goed zijn?!
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 20:40
Uhh nee. Ik ben niet zoals de ajax supporters na die 6-2.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:42
Even terugkijken vorkje, op die topics ik was er gewoon net zoals veel andere Ajacieden, je verzint dus weer iets wat niet klopt!
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 20:54
Ik miste er wel een aantal. En weer denigrerend he. Met je verklein woordje. Zit er echt in he die hoogmoedswaanzin
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 21:11
Vorkje
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 21:14
Tommiemannetje met zijn pukkeltjes en kleine piemeltje.
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 21:18
Hahahaha kom niet meer bij van jou berichtjes hier. Ga zo door!
Vind ik leuk
pos +9767
donderdag 14 maart 2019 om 21:48
Iedereen met een beetje omhooggevallen karakter kiest voor Ajax. Het is een keuze om er bij te horen. Het is een beetje als met Oranje als het goed gaat.
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 22:07
Vind ik onzin. De laatste jaren Oranje niet mee gedaan aan een toernooi en ik loop gewoon in mijn oranje shirtje hoor. En ik heb een oranje leeuwtje al 20 jaar in mijn auto.
Ow en ik woon niet in NL.
Vind ik leuk
pos +9767
donderdag 14 maart 2019 om 22:23
Dan ben je geen omhooggevallen type blijkbaar. Laat ik zeggen dat ik op mijn werk de laatste weken weer heel veel mensen heb gehoord over Ajax die ik heel 2018 niet gehoord heb. Dat soort gepeupel een beetje.
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 22:27
Achja die hou je altijd. Zoals ik al zei voor mij heeft het niet eens nut het te doen om erbij te horen want niemand hier boeit de Nederlandse competitie echt haha
Vind ik leuk
pos +9767
donderdag 14 maart 2019 om 22:39
Er zijn gelukkig ook uitzonderingen hoor. Procentje of 10 gok ik.
Vind ik leuk
companen +2197
vrijdag 15 maart 2019 om 05:02
Haha grappenmaker die cietjes kropen in hun holletje na hun dikke verlies en dat gaat zondag weer gebeuren.
Vind ik leuk
1313 +8803
donderdag 14 maart 2019 om 20:48
Ja hoor, ik heb zelf de Feyenoorders gefeliciteerd, na onze wan-vertoning. Wat lul je nou slap man.😂
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
donderdag 14 maart 2019 om 22:02
Nee Vorkje, die arrogantie moet je eerst verdienen 🤪
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 22:08
Ohoh dat vind vorkje niet leuk als je dat zegt 😆😉
Vind ik leuk
companen +2197
vrijdag 15 maart 2019 om 05:03
Verdienen whaha nooit naast je schoenen lopen, heeft je moeder je ook vast geleerd
Vind ik leuk
Neuzekneus +2588
vrijdag 15 maart 2019 om 08:38
Klopt, want dan slijten je schoenen scheef af en dus sneller. Kost dus geld 😂
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:20
Ik kijk naar hun echtgenoten
Vind ik leuk
Tommieman +5922
donderdag 14 maart 2019 om 20:26
Is het wat?
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
donderdag 14 maart 2019 om 20:33
Kijk liever naar hun echtgenotes, maar goed ieder zn ding...
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:21
Wat zegt til. Haha die wordt straks weet duizelig gespeeld. Eerste wed was 5-0 op 70%
Zegt genoeg, ze denken daar in Alkmaar echt dat ze meetellen in de top he.
Dat is gewoon zielig man
Richt je gewoon op plek 4 tot 7 dat is jullie niveau met misschien een keer een uitschieter naar plek 3.
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 20:26
Dat is ook precies de doelstelling.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:27
Nou perfect toch.
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 20:30
Ja hoor. Als we winnen ben ik blij als we verliezen kan gebeuren. AZ kan van iedereen verliezen. Ben dat zo weer vergeten. Maar blijft toch me cluppie he.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:34
Het kan dooien het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen,
als het maar voor jou de mooiste club is...…..
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:35
Jazeker moet ook.
Voor mij geldt hetzelfde alleen moet je vindt ik 1 keer in de 2 jaar sowieso kampioen worden. Maar hier op vp is het gewoon ouwe hoeren joh. Ik gun iedereen succes
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:33
Want Ajax heeft toch alles gewonnen en staan ongeslagen aan kop.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:38
Dat niet
Maar voor mij zijn ze de beste
Spelen de mooiste voetbal
Magisch godenzonen
Bluf
Lef
Eigen jeugd
Van eigen kracht uitgaan
Historie
Spelers
Shirt
Gras
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:41
Niet alle kenmerken worden gewaardeerd.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:42
Ja gras is niet altijd goed in Amsterdam haha
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:43
Haha.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:26
Ik mis 'arrogant' ?
Vind ik leuk
markie +2774
donderdag 14 maart 2019 om 20:27
Wacht even met neerbuigend doen tot dat je zondag dik gewonnen hebt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 20:28]
Vind ik leuk
Jayjayajax +1321
donderdag 14 maart 2019 om 20:28
Oké tot zondag
Vind ik leuk
companen +2197
vrijdag 15 maart 2019 om 05:06
Ajax heeft nog nooit in Alkmaar 5 nul gewonnen.. AZ 100% kan van iedereen winnen, zeker van ajax op 70% appeltje eitje voor AZ.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 20:37
Is een lastige uitwedstrijd natuurlijk, maar volgens mij is VVV uit net zo goed een lastige uitwedstrijd voor PSV.

Tegen AZ mag ik toch aannemen dat er geen enkele vorm van gemakzucht in het team aanwezig is, thuis tegen PEC kan ik me nog voorstellen na een reeks van zware wedstrijden, maar uit bij AZ moet gewoon volle bak gas gegeve worden.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 20:43
Als het allemaal zo makkelijk was, dan was Feyenoord nu ongeslagen koploper.
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 20:54
Nee, want jullie hebben niet voldoende kwaliteit in de selectie.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:04
Ik vind jou echt grappig Wim! ;-)
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:07
Met mogelijk 3 wissels is het geen zekerheidje. Dat is het trouwens nooit
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 21:07
Die Guus Til is echt een Stripfiguur jongens !!
Vind ik leuk
AZVork +2218
donderdag 14 maart 2019 om 21:28
Jij als kaakchirurg kan daar wat aan doen.
Vind ik leuk
Isakson +284
donderdag 14 maart 2019 om 21:41
Echtgenoten?
Vind ik leuk
Avanko +121
donderdag 14 maart 2019 om 21:51
Als je ‘Echt genoten’ in de titel aan elkaar leest staat er ineens iets heel anders 😂
Vind ik leuk
Bhj +2302
donderdag 14 maart 2019 om 21:51
Mooi
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2203
donderdag 14 maart 2019 om 21:52
waren maar meer mensen zoals Til, vooral hier de Anti-Ajacieden VPers.
Vind ik leuk
Gerardovic +115
donderdag 14 maart 2019 om 21:53
Verstandig ventje die Til
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:15
ik denk dat het moeilijk gaat worden voor beide vvv uit is altijd lastig stugge ploeg ajax heeft het vaak lastig tegen az uit en 3 wedstrijden in een week laat het positief uitpakken voor beide en de beslissing in de arena vallen zou ook top zijn voor beide suporters
Vind ik leuk
AjaxSneek +163
donderdag 14 maart 2019 om 22:26
Sportieve reactie, kunnen mensen wat van leren.. Wat een bout wedstrijd, Arsenal - Rennes trouwens...
Vind ik leuk
AFP +2977
donderdag 14 maart 2019 om 23:20
Natuurlijk Guus Ajax is tenslotte minder dan Willem 2.
Vind ik leuk
companen +2197
vrijdag 15 maart 2019 om 05:08
Heracles minder dan Madrid haha... waan van de dag.
Vind ik leuk
AFP +2977
vrijdag 15 maart 2019 om 10:50
Nee hoor Heracles was 2 keer beter dan Ajax ha ha.
Vind ik leuk
Zegikniet +169
vrijdag 15 maart 2019 om 07:09
Leuke vent, die Til. En gelijk heeft hij toch? Waarom met angst tegen Ajax spelen als je eigenlijk weinig te verliezen hebt en elk team altijd een keer een off-day kan hebben.

We hebben het genoeg gezien, ook dit seizoen weer. Kans dat Ajax wint is natuurlijk vele malen groter, maar als je geen hoop hebt kun je beter helemaal de mat niet op stappen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws