'Paris Saint-Germain schorst Rabiot tot 27 maart: liken van Insta-post en feestje'

'Paris Saint-Germain schorst Rabiot tot 27 maart: liken van Insta-post en feestje'

Gepubliceerd: donderdag 14 maart 2019 om 21:50do 14-03-2019 om 21:50

Laatste update: donderdag 14 maart 2019 om 22:04do 14-03-2019 om 22:04

Het gaat niet bepaald lekker tussen Adrien Rabiot en Paris Saint-Germain. De club heeft de middenvelder tot 27 maart geschorst. Daar heeft de directie in Parijs twee redenen voor, meldt L'Equipe in Frankrijk.

Nadat PSG vorige week door Manchester United werd uitgeschakeld in de Champions League, besloot Rabiot op stap te gaan en werd hij gesignaleerd in een nachtclub in Parijs. "Zijn houding getuigt van een gebrek aan professionaliteit", zei technisch directeur Antero Henrique over dat incident. "Niet alleen richting de club, maar ook richting zijn teamgenoten en de supporters. Het is onacceptabel."

De tweede reden is dat Rabiot een video van Patrice Evra op Instagram heeft geliked. In die video was te zien hoe de Franse linksback uitbundig aan het juichen was nadat United PSG uit het miljardenbal kegelde. Volgens L'Equipe was PSG het zat en is Rabiot tot 27 maart geschorst.

De Franse sportkrant meldde eerder al dat Rabiot zijn bonussen in moest leveren na eerdere incidenten bij PSG. Zo miste hij een wedstrijdbespreking en kwam hij een aantal dagen niet opdagen op het trainingskamp in Qatar, aldus de berichtgeving. 

Rabiot en PSG kunnen al maanden niet door een deur, omdat de middenvelder zijn contract weigert te verlengen. PSG voelde zich aan het lijntje gehouden en besloot de middenvelder uit de selectie te zetten. Op 11 december 2018 speelde hij zijn laatste duel voor PSG.

Plaats een reactie

Nao Veure +158
donderdag 14 maart 2019 om 21:54
Ze moeten ook niet overdrijven
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:15
Je bent persona non grata, je mag het terrein niet meer betreden, verwijderd van de selectie en je hoeft je nooit meer te melden t/m 30 juni als het contract afloopt......hoe kun je dan nog iemand schorsen, bij PSG zijn ze compleet van de pot gepleurd en durf zelfs te stellen dat ze met Rabiot wel de kwartfinale hadden gespeeld.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
vrijdag 15 maart 2019 om 08:27
Dat niet alleen maar de rede dat hij er al was uitgezet is omdat die niet bij wil tekenen. Vind zoiets vanaf het begin al kinderachtig logisch dat rabiot het spelletje mee speelt. Hij zou gek zijn als die dat niet zou doen.
Vind ik leuk
rexxo +11988
donderdag 14 maart 2019 om 21:54
Zullen ze doorhebben dat hij het niet meer naar zijn zin heeft?
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 21:55]
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
donderdag 14 maart 2019 om 22:00
Als de machtspositie daar zo petty is snap ik wel dat je het niet naar je zin gaat hebben.
Vind ik leuk
RenW +4266
donderdag 14 maart 2019 om 22:04
Vind het gedrag van Neymar eigenlijk schokkender, en zeer kwalijk voor de club. Maar geen paniek, die wordt niet geschorst.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1496
donderdag 14 maart 2019 om 22:07
Nee joh zo hoort dat een watje op het veld een grote waffel daarbuiten.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:19
Wat doet Neymar dan buiten het voetbal? Heb ik iets gemist?
Vind ik leuk
Thobar +4607
vrijdag 15 maart 2019 om 01:20
Jij wel de etische commissie vd Uefa niet.
Vind ik leuk
RenW +4266
vrijdag 15 maart 2019 om 01:45
Grote smoel achteraf over een (fout) van de leiding. Ik vond het geen fout. Hij moet tekeer gaan tegen zijn RB en Buffon, want daar verlies je de wedstrijd door.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 06:44
Bedoel je de scheidsrechters met de leiding? Had daar over wel iets gelezen. Maar tekeer gaan tegen zijn spelers moet die ook juist niet doen, want dat kan voor ernstige problemen zorgen binnen de kleedkamer
Vind ik leuk
chef voetbal +1032
donderdag 14 maart 2019 om 21:54
Alles aan dit bericht is toch een teken dat de wereld compleet doorgeslagen is?
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
donderdag 14 maart 2019 om 21:59
Helemaal mee eens.

Wat je buiten je werk doet moet 'none of their business' zijn. Dit heeft echt 0,0 effect op PSG.

Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:15
Als je zo'n salaris betaald. Dan mag je wel verwachten dat ze zich netjes uitlaten 9ver de club.. Als jij post gaat like Waar iemand volop staat te juichen omdat jou club eruit is gegooid.
Dan klopt er iets niet.
Ik geef psg gelijk.
Als ik op mijn werk ofz.
De concurrent aan juich.
Dan denk ik dat mijn baas mij ook op het matje roept.

Dus gewoon even serieus alsjeblieft.
Jullie leven volgens mij in een bepaalde droom wereld.
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
donderdag 14 maart 2019 om 23:19
Wat een distopische gedachte...

Hij liket een post van een waarschijnlijk vriend van m...

Dat is alles
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:23
OK terwijl jouw Club eruit word gegooid.
De club die jouw salaris betaald.
De club waardoor jij financieel afhankelijk bent, jouw familie het goed heeft.

Maar goed mischien heb ik andere normen en waarden meegekregen.

Maar goed dat is bij veel mensen niet zo.
Dusja
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
donderdag 14 maart 2019 om 23:24
"normen en waarden"

Hahaha dan moet je wel een heel erge moraalridder zijn.
Normen en waarden zijn hier totaal niet bij betrokken. Je jankt om 't janken
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 23:29
Ik zeg al, ik heb die dingen meegekregen van thuis.

En ik vind het een gebrek aan respect.
Jij mag wel een post van je maat like.
Maar moet je nou net eentje like, waarbij jouw maat volop staat te juichen omdat jouw club eruit gegooid is.

verder laten we het erbij , want ja we komen nergens zo
Vind ik leuk
★Timmio★ +25095
donderdag 14 maart 2019 om 23:54
Je snapt toch wel dat veel mensen gewoon ales in hun tijdlijn automatisch liken, vaak zelfs zonder er naar te kijken?

Het heeft helemaal niet te maken met wat je meekrijgt van thuis. Je hoeft je niet boven anderen verheven te voelen. Jij toont er geen reden voor iig
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 00:42
OK dat begrijp ik zeker.
Mijn vriendin word er gek van dat ik 1 x per dag alles. Like op fb.

Maar hij zit in een positie, waar ik van vind dat hij het niet kan doen.
Gewoon al uit respect naar de fans van psg.

En. Ik begrijp zelfs als hij het uit frustratie zou doen.
Of er zelfs niet bij nagedacht zou hebben.

Maar uiteindelijk, vind ik dat psg gelijk heeft met de straf.
.
Maar ik begrijp jouw punt ook.
Maar ik vind het gewoon ene gebrek aan respect.
Naar de mensen toe, die jou in dienst hebbe genomen.
En de voetballers hebben echt niet dezelfde baan, zoals wij hebben.

Hun hebben gewoon meer verantwoordelijkheid in hun doen en laten.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +2731
vrijdag 15 maart 2019 om 08:31
Denk dat rabiot niet financieel afhankelijk is van PSG. Zijn bank is allang gevuld. Ik snap rabiot wel PSG ging een kinderachtig spelletje spelen door hem uit de selectie te zetten vanwege niet bijtekenen? Dat hij het spelletje zo terug speelt is zijn goed recht. Natuurlijk kennen wij niet het hele verhaal maar ik geef hem geen ongelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:58
ze betalen salaris voor zijn "werk" ald voetballer... niet voor zijn prive leven!!!

als hij graag wat liked heeft niemand daar verder wat over te zeggen

jij hebt het in je verhaal over als jij op je werk... maar daar zit het probleem hij was uitgewerkt ;)

werk bij rockwool heb isolatie can recticel op mijn dak laten liggen... zou miss nog een grotere belediging zijn voor je werkgever dan een bericht van iemand like als ik jou moet geloven

bij rockwool is niemand die er over valt en zo hoort het ook in een vrije samenleving zoals we die in nederland en frankrijk kennen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 12:47
Rockwool en psg zijn wel even tweeverschillende banen of niet.
Als jij als voetballer werkt en miljoenen salaris hebt.
Heb je ook andere verantwoordelijkheden. Dan isolatiemateriaal maken


Maar mischien vind ik dat gwoon persoonlijk.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 12:49]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:06
oke dus jij maakt onderscheidt in de mens enkel en alleen om wat ze verdienen... je had het over hoe je bent opgevoed... normen en waarden enzo enzo... betwijfel of je ouders je hebben meegegeven dat mensen ongelijk zijn en dus ongelijk behandeld kunnen worden ;)

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:54
Meen je dit nou serieus.
Begrijp je het punt niet.
Hij is voetballer en heeft andere verantwoordelijkheden.
Als je dat niet begrijpt.
Dan laat maar zitten.
Want dan snap je het normale niet.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:03
dat maakt geen hol uit wat hij is... begrijp je punt goed maar je slaat in mijn ogen de plank volledig mis... en dat voor iemand die het over normen en waarden heeft .. over opvoeding!!!

voor jou heeft iemand met meer geld blijkbaar een andere status... na mijn mening zijn ze niet meer dan jou en mij maar zeker ook niet minder

en als je het over respect hebt een discussie afkappen omdat ik het volgens jou niet snap is pas respectloos heb enkel een andere mening nag toch
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:04]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:24
Heeft niks met geld te maken eigenlijk.
Maar om zijn werk en toewijding naar zijn werkgever.
RESPECT wat je hebt naar die mensen.
De supporters.
Dat je dat niet kunt begrijpen.
Is toch iets heel normaals.
Mischien is het wel dat ik buitenlandse afkomst heb.
Waar respect enz hoog staan.

Maar is goed zo .
Ik snap jou wel.
En jij snapt mij ook.
Maar je wilt gewoon doorgaan.

Uiteindelijk draait alles om respect naar elkaar toe.
En ja dat ontbreekt gwoon bij veel mensen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:48
heeft niks met je afkomst te maken... respect staat ook hoog bij mij in het vaandel maar moet wel wederzijds zijn...

psg is niet echt respect vol met hem omgegaan

wanneer je jou bericht koppelde aan het kabinet zei ik oke... die vertegenwoordigen immers een land... ma we moeten niet gaan doen of voetballers goden zijn of heilig

begrijp me niet verkeerd hou van voetbal... maar als er morgen geen voetbal meer zou zijn zou ik er ook weer niet rouwig om zijn

hecht dan meer waarde aan de bakker... slager enzo enzo ;)

Vind ik leuk
NikosMachlas +1496
donderdag 14 maart 2019 om 22:07
Yup, welkom bij de mensen die het ook zien haha.
Vind ik leuk
power +7733
donderdag 14 maart 2019 om 21:55
Terecht beslissing
Vind ik leuk
JonathanAjax +10729
donderdag 14 maart 2019 om 22:43
Terechte? Of vind je de beslissing terecht? Zie mij maar gewoon als juf Ank... Irritant maar broodnodig! ✌🏼
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:00
Ben ook een keer geschorst door mijn vrouwtje toen ik een post van Mia Khalifa likete...
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:00
EDIT VP: reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 maart 2019 om 22:07]
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4471
donderdag 14 maart 2019 om 22:05
Extra fries please
Vind ik leuk
Guusman +1277
donderdag 14 maart 2019 om 22:06
Heeft ie nou een grote van of een grootte , wat wauwel je allemaal zeg.
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:07
Daarom struikelt hij zo vaak!
Vind ik leuk
Eimersweide +9298
donderdag 14 maart 2019 om 23:11
Taalnazi Guusman heeft het nog verkeerd ook. Correct is: Hij heeft een grootte van 40cm, of een 40cm grote.
Vind ik leuk
Pikzak +0
donderdag 14 maart 2019 om 23:24
Waar begint ie dan? hij is "maar" 40 cm lang.. Waarom zou iemand hem dan vast moeten houden...?
Vind ik leuk
donderdag 14 maart 2019 om 22:03
Maar liefst tot 27 maart !
2 wedstrijdjes dus.
Vind ik leuk
Ove +2708
donderdag 14 maart 2019 om 22:09
2 wedstrijdjes om des keizers baard,kampioen zijn ze al
Vind ik leuk
Leodinho +728
donderdag 14 maart 2019 om 22:05
Wat is die Rabiot toch een triest mannetje. Vindt zichzelf heel wat maar heeft nog niets bewezen. Blij dat Barcelona De Jong heeft gekocht i.p.v. deze koekenbakker.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1255
donderdag 14 maart 2019 om 23:23
Ik zou zeggen: Vragen??? geen vragen!!!
Waar er 2 kijven hebben er 2 schuld.
WTF een stelletje dombo's zijn dit zeg.
Had dan als Rabiot gewoon een andere club gezocht tijdens de transfer-periode. En als PSG had je hem er gewoon keihard uit moeten knikkeren tijdens die periode.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:53
Ik hekel die rabiot echt bah wat een naar klein arrogant mannetje🤮🤮 is dat zeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws