Manchester United 'de beste optie' voor Ajax: Afgezet tegen de kwaliteit

Manchester United 'de beste optie' voor Ajax: "Afgezet tegen de kwaliteit"

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 09:44vr 15-03-2019 om 09:44

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 09:47vr 15-03-2019 om 09:47

Manchester United zou voor Ajax tegenstander de meest gunstige tegenstander in de kwartfinale van de Champions League zijn, denkt Arman Avsaroglu. Volgens de NOS-commentator zijn The Mancunians de minst sterke van de vier overgebleven Premier League-clubs.

Engelse ploegen liggen Ajax het beste, meent Avsaroglu. "Dan krijg je altijd ruimte om te voetballen", laat de commentator weten aan zijn werkgever. Avsaroglu schat de huidige nummer vijf van Engeland minder hoog in dan Manchester City, Liverpool en Tottenham Hotspur. "Wat dat betreft is United de beste optie, afgezet tegen de kwaliteit in de selectie."

Algemeen Dagblad-journalist Geert Langendorff is het hier gedeeltelijk mee eens. "Voor een fris Ajax is dit op papier de makkelijkste tegenstander. United heeft ongelooflijk gestunt tegen Paris Saint-Germain, maar dat lijkt eenmalig te zijn. De spelers lopen namelijk in het rood", doelt hij op de blessuregolf op Old Trafford: liefst tien selectiespelers van The Mancunians kampen met fysieke klachten. "De selectie is gesloopt door een enorme waslijst aan blessures."

Langendorff houdt echter nog een slag om de arm, aangezien de kwartfinalewedstrijden pas in april plaats zullen vinden. "Als ze iedereen fit weten te krijgen voor de kwartfinales en als ze in vorm zijn, is United een vervelende ploeg."

De loting voor de kwartfinales vindt vrijdagmiddag plaats. Behalve Ajax en de vier bovenenoemde Premier League-clugs gaan FC Barcelona, Juventus en FC Porto in de koker.

Lees ook: De Boer heeft liever Spurs dan FC Porto: 'Iets betere spelers dan bij PEC Zwolle'

Lees ook: Zeven mogelijke tegenstanders: op wie moet Ajax vrijdag wel of niet hopen?

Poll

Wie zou jij graag als tegenstander van Ajax willen zien?

(17972 stemmen)

Plaats een reactie

Gerro +8908
vrijdag 15 maart 2019 om 09:47
Van mij mag het zou goeie loting zijn.
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
vrijdag 15 maart 2019 om 09:47
Ik zag een aantal ajacieden dit ook al zeggen. Maar United is de laatste maanden ongelofelijk goed. Die stunt tegen PSG sloeg dan nergens op, maar in de PL laten ze zien dat ze echt goed kunnen voetballen.
Bovendien hoor ik mensen altijd zeggen dat Ajax liever tegen clubs spelen die zelf ook aanvallend voetballen. Tegen Spurs, Liverpool en PSG speelde United erg op de counter. En met Martial Lukaku Rashford zijn alle 3 echt heel snel. Als Mazrouai niet oplet of Blind de duels opeens moet gaan uitvechten tegen Lukaku/Rashford komen erproblemen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:51]
Vind ik leuk
Blutbad +622
vrijdag 15 maart 2019 om 09:49
Is ook zo maar als de alternatieven Barca, Juve en City zijn loot ik liever United
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:57
Kun je het een stunt noemen als de tegenstander je letterlijk twee goals cadeau geeft en de scheidsrechter een gratis strafschop?? PSG speelde united helemaal zoek in Manchester en ook in Parijs had United niks te vertellen. Je hebt helemaal gelijk dat United onder Solksjaer veel beter is gaan voetballen maar als ik moet kiezen dan toch het liefst Man United.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 09:58]
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
vrijdag 15 maart 2019 om 10:01
Er staat letterlijk in mn verhaal dat die stunt van PSG nergens op slaat...
Vind ik leuk
Zultkop +6614
vrijdag 15 maart 2019 om 10:06
Ik hoop dus op Barca, mooi affiche en kan ajax mooi bewijzen dat ze echt heel goed zijn. Barca is op dit moment wel een stukkie beter dan Real.
Hopen op een loting tegen een 'zwakkere' tegenstander is een zwaktebod, als je goed bent (of denkt dat je het bent) moet je voor de moeilijkste tegenstander gaan.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:07]
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
vrijdag 15 maart 2019 om 10:06
Barca is prima te doen zolang je Messi afstopt. Maar dan moet je m wel afstoppen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:27
Mogen we dan tieraps en ducktape gebruiken ? ;-)
Ik snap wat je bedoelt maar dat vervelende ventje zie je 80min amper net als tegen jullie en dan stampt ie er even twee in en dan kan je gaan douchen. Alle mogelijke tegenstanders zijn zwaar maar ik zie tegen United de beste kansen.
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 09:47
Je moet tegen allemaal stunten tegen de 1 meer dan de ander
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:51
Niet stuntelen, maar stunten !!

😏😎
Vind ik leuk
vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 09:52
😎😎
Vind ik leuk
Mari +12442
vrijdag 15 maart 2019 om 09:47
De stunt tegen Real was eenmalig
Ajax was op haar sterkst.
MU miste nogal wat spelers
Vind ik leuk
Sjoeff- +0
vrijdag 15 maart 2019 om 09:49
Mooi revanche nemen
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
vrijdag 15 maart 2019 om 09:50
Spurs vanwege de ploeg, veel spelers van Ajax. Mooi.
ManU omdat het de kan.
Porto niet. 2x winnen... heel moeilijk.
Rest is over 2 wedstrijden gewoon een maatje te groot.
Ook al is de bal rond en blijft het voetbal, realistisch is het niet om te denken dat je door kan komen tegen Juve, ManC, Liverpool en laat staan Barca.
Vind ik leuk
Mo +12879
vrijdag 15 maart 2019 om 10:03
Man United omdat het kan.
Porto niet?
Sinds wanneer is Porto zo'n ongelooflijk gevreesde tegenstander
Vind ik leuk
Buck Worrier +1506
vrijdag 15 maart 2019 om 10:35
Psv op z’n Portugees maar dan nog erger.
Vind ik leuk
Recovery +113
vrijdag 15 maart 2019 om 09:50
Juist niet. ManU kan geen kampioen meer worden en gaan dus vol voor de CL
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 09:51
Ja, ik denk ook dat ManU de minst sterke is van alle overgebleven teams... Maarja, het schijnt dat 'we' tegen Liverpool moeten..... Als dat zo is dan vrees ik niet heel veel kans. Alhoewel niets onmogelijk is natuurlijk...
Vind ik leuk
AllAdIn +24845
vrijdag 15 maart 2019 om 09:51
Mijn interesseert het geen moer tegen wie we spelen, gewoon weer twee mooie potjes en naar de halve finale! ;-D
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:03
En met zoveel blessures is united toch een redelijke ploeg die wonnen van psg. En dan dit voor te doen dat het eenmalig was? Om te stunten? Beetje kortzichtig. Vanaf nu moet je rekening houden met iedereen.

Atletico won ook en niemand verwachten nog dat Juventus zou winnen. Net zoals Ajax zou gaan winnen in Madrid om de verlies partij in de arena goed te maken,dat had ook niemand verwacht.

Elke tegenstander gaat lastig worden zowel porto als een barcelona
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:38
Het gaat nu om de voorkeur, tegen wie loot je het liefst ? Het zijn stuk voor stuk lastige tegenstanders, is normaal ook het zijn de laatste 16 van de CL. Ik ben van mening dat we tegen United de beste kansen hebben, al is United dan natuurlijk de favoriet. Liever niet tegen Portugezen, en City en Barca liefst ook ontlopen daar maak je normaal gesproken over twee wedstrijden geen schijn van kans tegen. Ach ja we gaan het zie, over twee uur weten we het.
Vind ik leuk
Wesje1987 +249
vrijdag 15 maart 2019 om 10:03
Alle tegenstanders hebben zo zijn voors en tegens. Maar Manchester United heeft laten zien dat het moeite heeft met hoge pressie. Laat dat nou net de spelopvatting zijn van Ajax.

Wie Ajax ook loot, ik zal aanwezig zijn tijdens het thuisduel :-D
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:03]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:06
Zou mooi zijn als Ajax tegen een wederom in crisis verkerende tegenstander opnieuw een ronde verder zou kunnen glippen. Man U moet het worden. Op deze manier kan die cup zeker weer naar Amsterdam komen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:31
Als je de beker wilt winnen moet je tegen iedereen kunnen winnen niet alleen tegen een team die een mindere periode kent
Vind ik leuk
Jordaan +1007
vrijdag 15 maart 2019 om 10:07

Ik hoop op Ajax - Porto:

Ajax tegen Porto hoop ik.
Vele zeggen, dat moet je niet willen, ze zijn geslepen, sluw, gebrand om je uit de tent te lokken. Maar tegen Benfica zagen we dat we daar tegen bestand zijn (wel is het zo, dat we qua spel meer moeite hadden tegen Benfica, dan tegen Bayern en Real dus het argument Porto geen makkelijke tegenstander voor Ajax dat blijft wel overeind daardoor staan, Portugese top clubs net als het nationale elftal zijn moeilijk te bespelen)
Maar toch zie ik de meeste kans. Thuis kunnen we echt tegen ze vol pressie spelen, zoals we bijvb ook deden in ons EL jaar, thuis tegen Schalke en Lyon. Porto netzo bij de keel grijpen zoals we thuis ook deden tegen Real.
Met Tadic, Ziyech kwaliteiten zie ik toch een voordeel voor ons, want we kunnen ook knokken buiten de kwaliteiten die we bijvb met een Tadic, Ziyech enz hebben. De Ligt, Tagliafico zijn daar de grote voorbeelden van, heel het team knokt voor elkaar waar zij meestal het voorbeeld in geven, ook een Mazraoui, Blind, iedereen eigenlijk. Dat lieten we ook tegen Benfica zien. Waar we op detail (zoals het dat vaker gaat in de CL op dat niveau) 4 punten haalde tegen ze.
Meteen thuis hoop ik! Bij een uit wedstrijd als Porto een resultaat haalt en de ervaring heeft te spelen tegen Ajax als team, ik denk dat je ze dan minder kan overrompelen, als we meteen eerst thuis tegen ze spelen waar ze nog geen resultaat verdedigen. Meteen met onze bluf uitgaan van eigen krachten en er vol voor gaan (niet kamikaze natuurlijk) maar gewoon zoals tegen Real. Ook om de 11de plek weer te veroveren zie ik gewoon meer kans om die punten te halen tegen Porto.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 10:10]
Vind ik leuk
Joey_S +156
vrijdag 15 maart 2019 om 10:13
Valt niks over te zeggen.. Real Madrid werd ook onmogelijk geacht, dus tja... speculeren van tevoren heeft weinig meerwaarde...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:19
Al die engelse dravertjes zijn te pakken. Alleen city kan echt voetballen.
Vind ik leuk
Downvalley +283
vrijdag 15 maart 2019 om 10:24
Als je van Real Madrid kunt winnen, dan maakt de tegenstander niet veel uit.
Je moet naar je eigen kracht en team kijken.
Voetbal is tegenwoordig niet meer te voorspellen.
Want wie had gedacht dat Ajax zo ver zou komen?
Ik hoop dat ze in ieder geval nog verder komen zowel als supporter dan wel voor het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:30
Kom op joh. Dit real zou iedereen van winnen dus dat zegt ook niet veel. Totaal uit vorm
Vind ik leuk
Reddevil +383
vrijdag 15 maart 2019 om 10:36
Bring it on! Believe!
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5420
vrijdag 15 maart 2019 om 11:14
Waarop is Arman Avsaroglu aangenomen bij de nos?
Kan nooit vanwege verstand van voetbal hebben zijn.
Vind ik leuk
Spitz +19
vrijdag 15 maart 2019 om 11:37
Mocht Liverpool het worden, dan is dit uitstekend te noemen. Beter kan het niet. Manchester United heeft de wereld geblesseerden. Lukaku is een sterke spits tegen de Ligt. Daar is de Ligt tegen Belgie wel achter gekomen. Want het had binnen een kwartier 3-0 kunnen zijn. De Ligt was kansloos.
Tottenham is een mooie ploeg. Al zie je Kane amper. Hij scoort altijd. Tegen Dortmund 1 kans en het was gelijk klaar. Manchester City liever later.
Barcelona kan er ook zomaar uitrollen. Is ook zeker niet verkeerd.
Ajax moet echt de underdog zijn. De Ligt wil ook een sterke ploeg als tegenstander. Porto? Absoluut niet. Een kutploeg.
Liverpool of Barcelona graag!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws