'Mannetje' Drommel: 'Vind ik niet. Wat is dat eigenlijk, een mannetje?'

'Mannetje' Drommel: 'Vind ik niet. Wat is dat eigenlijk, een mannetje?'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 09:59vr 15-03-2019 om 09:59

De degradatie uit de Eredivisie heeft voor FC Twente-doelman Joël Drommel goed uitgepakt. De sluitpost van Jong Oranje werd na zijn Eredivisie-optredens vaak bekritiseerd, maar is nu aan een uitstekend seizoen bezig.

Drommel heeft in 27 Keuken Kampioen Divisie-wedstrijden slechts 23 doelpunten om zijn oren gekregen en koerst met FC Twente rechtstreeks af op het kampioenschap. De doelman merkt dat de hele club hunkert naar een terugkeer op het hoogste niveau. "De supporters verdienen de Eredivisie", vertelt hij aan TC/Tubantia. "In de thuiswedstrijden heb ik nog geen enkele keer het gevoel gehad dat we in de Eerste Divisie spelen. De sfeer in het stadion is uniek. Onze uitwedstrijden zijn net thuisduels."

Drommel maakte tijdens zijn debuutseizoenen in de Eredivisie nog een onzekere indruk, maar staat inmiddels vol bravoure onder de lat. "Tegenstanders moeten bang voor je zijn. Als keeper moet je iets uitstralen, dat een speler bij een hoge bal denkt: dat duel ga ik niet aan." Een 'mannetje' wil hij zichzelf echter niet noemen. "Ik vind mezelf geen mannetje. Wat is dat eigenlijk, een mannetje? Met een beetje bravoure is niks mis."

Lees ook: "René van der Gijp heeft me ooit eens 'dolfijntje' genoemd op televisie"

Plaats een reactie

Red de Kuip +2509
vrijdag 15 maart 2019 om 10:07
Ja Jezus in de KKD krijg zelfs mijn opa zo weinig doelpunten tegen, met zo'n begroting als fc twente.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6958
vrijdag 15 maart 2019 om 10:46
Wat heeft de begroting er mee te maken?
Wel eens gehoord dat Twente te veel uitgaven heeft om een KKD te kunnen overleven?
Vandaar dat externe sponsers en zo 14 milj in de club willen steken.

Belachelijk dat Feyenoord met zo'n begroting geen straatlengte voor op AZ staat.
Vind ik leuk
#Keizerout +45595
vrijdag 15 maart 2019 om 11:02
Met zijn opa op doel had Feyenoord bovenaan gestaan.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2509
vrijdag 15 maart 2019 om 13:05
Ajax ook.
Vind ik leuk
Red de Kuip +2509
vrijdag 15 maart 2019 om 13:06
Ik bedoel meer dat twente door dat ze externe geldschieters hebben even een stuk of 20 andere spelers kan halen. En door zulke spelers maak je even je selectie sterk. Dan mag je wel weinig doelpunten tegen krijgen. Blijf natuurlijk een waardeloze keeper. komende 10 jaar blijven verhuizen van ED naar KKD.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 13:13]
Vind ik leuk
Lucky Kes +6958
vrijdag 15 maart 2019 om 14:19
20 andere spelers?
Jij vergist je.
Er waren ong 20 selectie spelers vertrokken en tussendoor zo'n 16 voor teruggekomen.
Nog altijd min 4 dus.

En halen is een groot woord.
Als je vanaf het begin van de competitie het gevolgt had
kwam je tot dfe conclussie dat Twente bijna geen speler kon halen die ze graag wilden (te duur).
Ook konden ze bepaalde spelers (Holla, Ter Avest, broers Jensen) niet houden vanwege hun te hoge salaris.
Vertrokken onder meer naar andere KKD clubs als Sparta Veldwijk), Roda (1 van de Jensens), NEC en Den Bosch (Holla).
Dus zat Twente niet eens in de top qua salarissen.
De meeste spelers (90%) zaten er al, waren huur of transfervrij.
Met al die buitenlanders was het gewoon gokken hoe ze zouden ontwikkelen.
Alleen Brama (oudje) was een zekerheidje.

Maar ja, jij zult denk ik ook alleen maar negatief nieuws van Twente volgen en zo de werkelijkheid totaal uit het oog verliezen.
Ik kan je het niet eens kwalijk nemen omdat VP hier ook groot aan meedoet.

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:07
Charmante foto ook.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:34
Een echte vent ! ;-)
Vind ik leuk
Esther +211
vrijdag 15 maart 2019 om 10:07
Zodra ze weer terug zijn in de eredivisie mag deze beroepsgrabbelaar weer veel ballen uit het net halen.
Vind ik leuk
TheRock11 +1577
vrijdag 15 maart 2019 om 10:36
Of hij gaat veel clubs frustreren doordat hij dit seizoen als keeper geweldig is gegroeid en zijn doel veel vaker schoon gaat houden dan jij voor mogelijk houdt.

1 maar overigens. Zijn contract loopt af. Hij moet wel eerst bijtekenen, anders gaan onze beide verwachtingen in rook op.
Vind ik leuk
Mineola +46
vrijdag 15 maart 2019 om 11:03
Inderdaad, de helft van alle voorhoede spelers in de kkd kan niet eens fatsoenlijk een bal op het doel schieten.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1602
vrijdag 15 maart 2019 om 12:00
Hey Esther! Ook zo'n zin in vanavond? Ik zie je straks!

xoxo

Joe
Vind ik leuk
Esther +211
vrijdag 15 maart 2019 om 12:03
Je weet meer dan ik in dit geval.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1602
vrijdag 15 maart 2019 om 12:08
Je vraagt of ik zin heb in sigaret
Het is twee uur 's nachts, we liggen op bed
In een hotel in een stad, waar niemand ons hoort
Waar niemand ons kent en niemand ons stoort
Op de vloer ligt een lege fles wijn
En kledingstukken die van jou of mij kunnen zijn
Een schemering, de radio zacht en deze nacht heeft alles
Wat ik van een nacht verwacht

Het is een nacht, die je normaal alleen in films ziet
Het is een nacht, die wordt bezongen in het mooiste lied
Het is een nacht waarvan ik dacht dat ik hem nooit beleven zou
Maar vannacht beleef ik hem met jou

Ik ben nog wakker en staar naar het plafond
En denk aan hoe de dag lang geleden begon
Het zomaar er vandoor gaan met jou
Niet wetend waar de reis eindigen zou
Nu lig ik hier in een wildvreemde stad
En heb ik net de nacht van mijn leven gehad
Maar helaas er komt weer licht door de ramen
Hoewel voor ons de wereld vannacht heeft stilgestaan

Het is een nacht, die je normaal alleen in films ziet
Het is een nacht, die wordt bezongen in het mooiste lied
Het is een nacht waarvan ik dacht dat ik hem nooit beleven zou
Maar vannacht beleef ik hem met jou

Maar een lied blijft slechts bij woorden
De film is in scene gezet
Maar deze nacht met jou is levensecht
Het is een nacht, die je normaal alleen in films ziet
Het is een nacht, die wordt bezongen in het mooiste lied
Het is een nacht waarvan ik dacht dat ik hem nooit beleven zou
Maar vannacht beleef ik hem met jou
En ik hou alleen nog maar van jou
En ik hou alleen nog maar van jou
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 15 maart 2019 om 17:34
Jij kunt beter wat anders gaan grabbelen is een grabbelton niets voor je?
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
vrijdag 15 maart 2019 om 10:09
"Wat is dat eigenlijk, een mannetje?"


Dat is een doorgaans onzeker iemand die, door te acteren, heel zelfverzekerd wil overkomen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:37
Juist ! We zullen zien, enorm gegroeid 🤔, zal hij waarschijnlijk volgend jaar wel weer krimpen 😉
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 12:30]
Vind ik leuk
Joe Benchama +1602
vrijdag 15 maart 2019 om 12:06
Gatverdamme. Smeerlap.
Vind ik leuk
gerard.. +874
vrijdag 15 maart 2019 om 10:13
Hij blijft een matige keeper die volgend seizoen veel meer werk krijgt in de goal en veeeeeel meer weer de blunders.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6958
vrijdag 15 maart 2019 om 10:48
We zullen zien........mits hij bijtekent
Vind ik leuk
gerard.. +874
vrijdag 15 maart 2019 om 11:19
Mits hij bijtekent ha ha waar moet hij heen Dordrecht Almere ?
Vind ik leuk
Lucky Kes +6958
vrijdag 15 maart 2019 om 12:16
Volgens mij ken je m helemaal niet
Vind ik leuk
gerard.. +874
vrijdag 15 maart 2019 om 12:19
Gaat hoe hij overkomt en elke week kon en kun je zijn prestatie en gedrag zien
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:24
Als je een leuter hebt
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 10:50
Gelukkig word hij niet meer opgeroepen voor jong Oranje nadat hij zich de vorige keer heeft afgemeld. Kan hij mooi in het doel staan bij FC Twente.
Vind ik leuk
harryheck +1549
vrijdag 15 maart 2019 om 11:56
HELD !!!
Vind ik leuk
bert +554
vrijdag 15 maart 2019 om 14:56
Nooit meer oproepen voor ned. Elftal.heeft zijn land laten stikken
Vind ik leuk
L'Aigle +23
vrijdag 15 maart 2019 om 14:58
Weten we zeker dat hij niet Youel Drömel heet en binnenkort zal kiezen voor het nationale elftal van Marokko? Heb je hem wel eens horen praten...
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +21059
vrijdag 15 maart 2019 om 16:38
Hij wordt steeds beter, hebben we straks ook nodig mochten we promoveren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws