Teleurgestelde De Guzman: 'Willems en ik zijn vrienden, maar ik gun het hem wel'

Teleurgestelde De Guzman: 'Willems en ik zijn vrienden, maar ik gun het hem wel'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 11:28vr 15-03-2019 om 11:28

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 11:58vr 15-03-2019 om 11:58

Jetro Willems hield Jonathan De Guzman donderdag uit de basis bij Eintracht Frankfurt, dat in Italië won van Internazionale in de Europa League. Willems speelt tegenwoordig vaker op het middenveld dan als linksback.

Door een schorsing van een van de Frankfurt-middenvelders, hoopte De Guzman juist dat hij mocht spelen. "Dat dacht ik ook heel stiekem, maar deze keer mocht Jetro op het middenveld spelen", vertelt hij aan FOX Sports.

"We zijn goede vrienden, maar dit is voetbal. Ik gun het hem wel. Het is zeker een tegenslag, want je wilt altijd spelen. Het is een teamsport, dus je moet altijd klaarstaan en je team aanmoedigen. Ik weet wat m'n rol is en ben klaar om te spelen. Ik blijf altijd positief, dat moet je altijd zijn."

De Guzman is voorlopig niet van plan om een transfer te maken. "Ik heb het hier naar m'n zin, dus ik hoef niet verder te kijken. Het is een heel mooie competitie, dus ik heb het naar m'n zin."

Plaats een reactie

vierde-ster +4543
vrijdag 15 maart 2019 om 11:31
Achossie
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:32
Van Geel, wakker worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:35
Van Geel out
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:43
Van Geel gaat Lex Immers terughalen!! 😂
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 11:31
Herplaatsing?? VP het is 3 uur geleden eerder geplaatst bijna geen verschil ! Even best blijven doen het is bijna weekend;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 11:41]
Vind ik leuk
Justin Kees +2480
vrijdag 15 maart 2019 om 11:32
Alweer dit stukje, wat nauwelijks verschilt met het eerdere stukje van 08:30 uur.. gaat goed VP, heel scherp ;-)

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/869689/de-guzman-verliest-concurrentiestrijd-van-willems-dit-gun-ik-hem-wel-.html
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
vrijdag 15 maart 2019 om 11:44
Willems verdringt De Guzman naar het tweede plan: "Ik weet wat mijn rol is"
Gepubliceerd: Vrijdag 15 maart 2019 om 08:30
Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook

Eintracht Frankfurt-middenvelder Jonathan de Guzman moest donderdagavond genoegen nemen met een invalbeurt tijdens het Europa League-duel met Internazionale. Uitgerekend Jetro Willems kreeg als controlerende middenvelder de voorkeur boven de oud-Feyenoorder.

De geboren Canadees tilde er echter niet te zwaar aan. "Ik hoopte stiekem dat ik zou spelen, maar Jetro mocht deze keer beginnen. Wij zijn goede vrienden, maar dit is voetbal hè? Dit gun ik hem wel", liet De Guzman na de 0-1 overwinning van zijn ploeg weten aan FOX Sports. De 31-jarige middenvelder stond na de winterstop nog maar drie keer in de basis en heeft een pas op de plaats moeten maken. "Ik weet wat mijn rol is en ik sta altijd klaar om te spelen", haalt hij zijn schouders op.

Een vertrek uit Frankfurt, waar hij nog een contract tot medio 2020 heeft, is dan ook geen optie voor de oud-Feyenoorder. "Nee, ik heb het naar mijn zin hier. Ik hoef ook niet verder te kijken. Ik speel in een hele mooie competitie en ik heb het naar mijn zin."



Lang leve de copy paste.
Vind ik leuk
NvC +8482
vrijdag 15 maart 2019 om 11:46
De Guzman zou een prima aanwinst zijn voor Feyenoord denk ik. Heeft daar dacht ik ook al gespeeld vroeger.
Vind ik leuk
Paul1982 +12070
vrijdag 15 maart 2019 om 11:52
We zijn vrienden, maar ik gun het hem wel?

Want normaal gesproken gun je vrienden niets of wat?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws