Opnieuw contractnieuws uit Tilburg: 'Ontzettend groot talent' tekent tot 2022

Opnieuw contractnieuws uit Tilburg: 'Ontzettend groot talent' tekent tot 2022

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 14:43vr 15-03-2019 om 14:43

Willem II en doelman Michael Woud gaan langer met elkaar door. De in Nieuw-Zeeland geboren sluitpost kwam afgelopen zomer over van Sunderland, tekende toen voor twee seizoenen en heeft zijn contract nu verlengd tot de zomer van 2022.

Woud moet zijn officiële debuut voor Willem II nog maken, maar de Tilburgers zijn tevreden over de ontwikkeling van de enkelvoudig international van Nieuw-Zeeland. 'Op trainingen en wedstrijden bij het tweede elftal laat hij zijn kwaliteiten zien', schrijven de Tricolores op de clubsite. Technisch directeur Joris Mathijsen noemt Woud 'een ontzettend groot talent met veel potentie'.

De sluitpost zelf is ook blij met de beslissing van de Tilburgers. "Ik voel het vertrouwen van de club. Dat is uiteraard erg fijn", vertelt hij aan de Willem II-site. "Afgelopen zomer kwam ik naar de club om me door te ontwikkelen en mijn kans te pakken als die zich voordoet. Hopelijk ga ik die komend seizoen krijgen."

Woud is de tweede Willem II-keeper in twee weken tijd die een nieuwe verbintenis ondertekent. Timon Wellenreuther verlengde op vrijdag 1 maart, één dag na de halve bekerfinale tegen AZ, zijn contract.

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 14:48
Ben benieuwd hebben vaker goed gescout;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:49
Ze hebben ze daar ook wel vaker veel te makkelijk weg laten lopen..
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 14:50
Gelukkig voor Willem II hebben ze er goed van geleerd! En het betaald zich goed uit in Tilburg deze keer
Vind ik leuk
leozao +939
vrijdag 15 maart 2019 om 14:49
Ontzettende grote talenten van Willem II ... Je weet waar je naar toe moet.. En anders vraag je het maar aan Frenkie!
Vind ik leuk
YC93 +860
vrijdag 15 maart 2019 om 14:52
Ze zijn echt lekker bezig daar in Tilburg! Hoop dat ze een leuke selectie kunnen neerzetten met de miljoenen die ze krijgen, begreep dat nagenoeg alle spelers vertekken dus mathijsen kan aan de bak
Vind ik leuk
Sooike1208 +5536
vrijdag 15 maart 2019 om 15:02
Verkeerd begrepen... van de huidige basi vertrekken er slechts 3. Isak, tapia en palacios. Voor de eerste 2 hebben we met pavlidis en akkaynak al 2 vervangers in huis. Verder heb ik begrepen dat ze proberen om tapia te kopen en isak nog een jaar te huren. Het geraamte blijft dus gewoon staan
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5470
vrijdag 15 maart 2019 om 14:55
Naar die foto kijkend zou ik het ook geloven als het de keeperstrainer zou zijn.
Leeftijdsloos hoofd. Hij kan 18 zijn, kan ook 45 zijn
Vind ik leuk
3Bier +14327
vrijdag 15 maart 2019 om 14:59
Die Wood kan er geen hout van
Vind ik leuk
3Bier +14327
vrijdag 15 maart 2019 om 15:00
Kut hij heet Woud
Vind ik leuk
JanvdLisme +1058
vrijdag 15 maart 2019 om 16:00
Een woud bestaat ook goeddeels uit hout, dus geen probleem.
Vind ik leuk
Hotboy99 +621
vrijdag 15 maart 2019 om 15:01
Leuk nieuws zo op de vrijdagmiddag, helaas moet hij nog Wellenreuther en Branderhorst voor zich dulden, als hij zich blijft ontwikkelen zoals hij het laatste tijd heeft gedaan kan Willem ll hier in de toekomst nog veel plezier aan beleven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 15:02]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:17
Deze hoeft denk ik branderhorst niet meer voorbij dit is echt een hele goede keeper en potentieel kan hij ook nog echt ver komen
Vind ik leuk
Hotboy99 +621
vrijdag 15 maart 2019 om 15:29
Klopt, maar vooralsnog is hij wel 3e keeper achter Timon en Matthijs.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 16:16
Ik denk niet dat Branderhorst nog bij Willem II blijft. Contract loopt af en hij is minder dan Wellenreuther en in Woud hebben ze heel veel vertrouwen in. Die wordt op zn minst tweede keeper volgend jaar. Dus denk echt dat Branderhorst weg gaat.
Vind ik leuk
Koenbres +2012
vrijdag 15 maart 2019 om 17:08
2e keerper Branderhorst is verhuurd weet je nog ;) nee maar zonder dollen deze jongen die zit al wel aan het niveau van Branderhorst denk ik dit is echt een goed talent
Vind ik leuk
Hotboy99 +621
zaterdag 16 maart 2019 om 10:02
Jezus christus, zoveel weet ik dus van m'n cluppie, was er even niet bij met de gedachte.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5536
vrijdag 15 maart 2019 om 18:05
Nee hoor, is nu de vaste 2e keeper. Dit betekend gewoon het einde voor branderhorst bij willem II. Jammer voor die leuke gast maar hij komt gewoon flink tekort voor de eredivisie
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:11
Wel een beetje onhandig om nou net vandaag het contract van een Nieuw-Zeelander te verlengen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:49
Ja idd.

Ik maak mij elke dag ook zo'n zorgen over Nieuw Zeeland.

En om Engeland, Amerika, Peru, Mozambiek, Senegal ... en vast nog wel 150 landen.

Ook over NL trouwens.
Vind ik leuk
Vooruit +228
vrijdag 15 maart 2019 om 15:27
Haha. Gelijk doorverkopen aan Ajax. Zeker 100 miljoen euro waard.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 15:47
Het gaat goed in Tilburg.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:32
Net zo’n groot talent als Urbanski? Die Mathijssen snapt er echt helemaal niets van. Als voetballer al een drama en nu weer. Dat al die clubs erin trappen zulke gasten aan het roer te zetten zonder enige ervaring. Dit geldt voor alle clubs in betaald voetbal.
Vind ik leuk
Sarto +17
vrijdag 15 maart 2019 om 21:01
Zolang ze het in Breda nog minder snappen, is het prima
Vind ik leuk
Koenbres +2012
zaterdag 16 maart 2019 om 10:11
Hahaha heb je hem ooit zien keepen
Vind ik leuk
013TLB +188
zaterdag 16 maart 2019 om 15:06
Als je puur naar zijn keepende kwaliteiten kijkt is hij al veel verder dan Timon en Branderhorst, moet alleen nog voetballend en coachend wat beter worden.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5536
zaterdag 16 maart 2019 om 18:09
Neem je jezelf uberhaupt wel serieus? Wat weet jij van woud? Ooit zien keepen. Je weet dus ook niet dat de knvb hem al had uitgenodigd voor nederland onder 19? Maar dat hij voor nieuw zeeland koos?

Dit is over 2 jaar de vaste keeper en gewoon een groot talent.

Joris doet het juist harstikke goed.
Maar goed, knap dat je jezelf WEER voor lul zet
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws