'Veel respect' voor Ajax en De Ligt: 'Vergis je niet: hij is een gevestigde naam'

'Veel respect' voor Ajax en De Ligt: 'Vergis je niet: hij is een gevestigde naam'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 19:00vr 15-03-2019 om 19:00

Laatste update: vrijdag 15 maart 2019 om 19:06vr 15-03-2019 om 19:06

Niet alleen voor Matthijs de Ligt, óók voor Cristiano Ronaldo zijn de duels in de kwartfinale van de Champions League een test. Dat stelt David Endt in gesprek met VoetbalPrimeur. Hij denkt dat de aanvoerder van Ajax en de spits van Juventus volgend seizoen wel eens samen kunnen spelen.

"Het is een mooie uitdaging voor De Ligt", stelt Endt over de duels met de Portugese ster. "Misschien wel tegen een toekomstige clubgenoot. Dat speelt ook mee. Nadat De Ligt de Golden Boy Award kreeg als beste jonge speler van Europa, waren er meteen gesprekken. Het was in Turijn, dus Juventus was in de buurt. Er worden gesprekken gevoerd, er wordt geflirt", weet de schrijver en columnist. "Wie weet komt het er wel van."

Endt, voormalig teammanager van Ajax, denkt niet dat Ronaldo de duels met De Ligt licht opneemt. "Ik denk dat Ronaldo zal zeggen: dat is een aardige speler, dat zal een test zijn. Vergis je niet: in Italië, in heel Europa is De Ligt een gevestigde naam geworden. Die naam wordt met respect uitgesproken. Ik denk niet dat Ronaldo bang is voor iemand, maar hij weet wel: ik ga een geduchte tegenstander treffen."

Lees ook: Endt geeft Ajax '35 procent kans': 'Als ze daar de slag winnen, zijn ze heel ver'

Arrogant Juventus
Niet alleen De Ligt, maar heel Ajax wordt gewaardeerd. "Ze kijken met heel veel respect naar Ajax. Zeker de overwinning op Real Madrid en met name de manier waarop, heeft heel veel aandacht gekregen in Italië. Er wordt gezegd dat Ajax 'herrezen' is. Ze hebben gezien waartoe Ajax in staat is. En ze hebben het over de jeugdopleiding die al vijftig jaar resultaten neerzet. Ajax is een tijdje buiten beeld geweest, maar ze zijn er weer."

Van onderschatting zal absoluut geen sprake zijn, stelt Endt. "Al is Juventus dan een van de arrogantste clubs van Italië, het is niet zo dat Ajax in zijn algemeenheid laatdunkend of minderwaardig wordt beschouwd. Ze worden gezien als een vermetele, jonge hond die net als in het verleden grote clubs pijn kan doen."

Volgens Endt telt nog iets anders mee. "In Italië is een natuurlijk respect voor traditie en historie. En Ajax heeft altijd indruk gemaakt in Italië. Het zal nu misschien nog wel sterker zijn, omdat ze beseffen dat de verhoudingen steeds verder worden scheefgetrokken. Ze beseffen wel dat Nederland met beperkte middelen toch zijn resultaten bereikt."

(Teun Buis/VoetbalPrimeur)

Poll

Is Juventus een mooie club voor De Ligt?

(4181 stemmen)

Plaats een reactie

NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 19:04
De Ligt v Ronaldo. Wordt een interessante affiche dit 😄
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10434
vrijdag 15 maart 2019 om 19:05
De Ligt ondanks zijn leeftijd laat zich niet gek maken en gaat 100% vol er tegenaan!!!
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:12
Alles wordt weer uit de kast gehaald om jullie te laten geloven enige kans te maken tegen het almachtige Juventus. Kleutertje de Ligt krijgt les van Chiellini en Bonucci.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10434
vrijdag 15 maart 2019 om 19:18
Je hebt gelijk!
Vind ik leuk
Pimman +10343
vrijdag 15 maart 2019 om 19:34
Precies..gewoon gelijk geven! ;)
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
zaterdag 16 maart 2019 om 00:17
Zo is dat.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Gelijk krijgen telt pas echt. Thx!
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 02:35
Gelukkig heeft psv ons land een geweldige dienst bewezen met 2 punten. En de prijs voor de slechtste club en dan ook de losers van de CL is voor...……….psv!
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
vrijdag 15 maart 2019 om 21:57
Een hond moet je ook af en toe een aai over zijn bol geven.
Vind ik leuk
firewire2 +798
vrijdag 15 maart 2019 om 22:13
honden zijn hartstikke leuk dus das normaal, Holadiejee is geen hond, Holadiejee is rijp voor TBS.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:44
Holadijee is een laffe hond
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
vrijdag 15 maart 2019 om 22:48
Je kan iemand die al TBS heeft dat niet nog een keer opleggen. 😄
Vind ik leuk
ficusje +2899
vrijdag 15 maart 2019 om 23:35
Zal wel een slecht huwelijk hebben gehad,zou wel aan hem gelegen hebben.
Vind ik leuk
Baijiu +1668
zaterdag 16 maart 2019 om 08:14
Dwangverpleginkje er bovenop gooien, zal zijn onzin hier ook matigen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:18
Hahaha, Schwaab en Viergever hebben nog geen 5% van het talent van de Ligt. 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:25
Maar wel minder tegendoelpunten gehad. Dus geniet maar van je 'wonderboytje'. PSV kraamt tenminste niet die arrogante onzin uit.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1199
vrijdag 15 maart 2019 om 19:35
Hoeft de club PSV ook niet te doen daar zorg jij in je uppie wel voor.

#Jaapieout.
Vind ik leuk
Niels92 +36604
vrijdag 15 maart 2019 om 19:35
Dat wonderboytje waar jij het over hebt, daar genieten wij Ajacieden idd van bij Ajax, zolang het nog mag duren :) Je kan wel denigrerend over '' wonderboytje '' beginnen maar die gozer wordt gevolgd door de Europese top en kan overal tekenen, zorg er eerst eens voor dat je eigen club zo'n toptalent weet op te leiden :)
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2192
vrijdag 15 maart 2019 om 22:32
laat je niet kennen man het is maar een psv fan. Geen enkele nederlandse andere club dan ajax kan denigrerend over ons ajacieden praten, lijkt me overduidelijk.
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 02:43
De Ligt is meer waard dan de hele verdediging van psv, Wie is er nou arrogant?
Vind ik leuk
Studentje +667
vrijdag 15 maart 2019 om 19:49
Jaloers dat je zo'n talent niet hebt? PSV-fans zouden hem ook hypen als hij bij jullie club zat, een paar 10000 kokosnoten op je kop en dan denk je wel na.
Vind ik leuk
Emnu +7060
zaterdag 16 maart 2019 om 02:13
Je kan ze beter in z’n reet douwen want ik heb toch n sterk vermoeden dat daar zijn hersens zich bevinden.
Vind ik leuk
ricsta +643
vrijdag 15 maart 2019 om 19:51
Ja dat heeft met het centrum te maken natuurlijk en totaal niet met dat psv vanuit de verdediging speelt en ajax op de helft van de tegenstander.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:02
We hebben het hier over de CL waar die 2 wereldverdigers van PSV giga door het ijs zakten 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:14
Even weer terug op aarde. De twee tegenstanders van psv in de poule zitten wel bij de laatste 8. Dus zo denigrerend hoef je niet over PSV te doen. Hoewel Ajax heel goed speelt en furore maalt hoeft je psv nog niet af te serveren. Support je eigen team maar kraak niet de ander af. Daarmee haal je ons ajax ook een niveau mee naar beneden
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:10
Nu lul je een hoop onzin, de Spurs en Inter waren bar slecht jullie hadden dus moeten winnen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:14
Jullie? Ik ben geen psv supporter maar een voetballiefhebber met een voorkeur voor ajax
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:26
@De twee tegenstanders van psv in de poule zitten wel bij de laatste 8. Dus zo denigrerend hoef je niet over PSV te doen.@

Dit is geen argument en is niet bepalend voor PSV,
Vind ik leuk
Groen +3710
zaterdag 16 maart 2019 om 00:55
Zo denigrerend hoef je niet over PSV te doen - was denk ik de belangrijkste boodschap.

Daarnaast, is het niet zo raar dat je als verdediger van PSV (of welke NLse club dan ook) tegen Inter of Barca een klote avoond hebt.

Edit: En ja, Holadiee is een vervelende trol maar negeer hem gewoon aub ipv mee te gaan in zijn niveau...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 01:06]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:49
Welles.
Vind ik leuk
AFP +2934
zaterdag 16 maart 2019 om 08:55
Goedemorgen Bobby, jij je zin "Welles". Voor mij nietes.
Zo goed ?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 09:16
Nietes.
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 02:53
Inter staat 5e met een achterstand met een kleine achterstand van 25 punten, nu al, een echt subtoppertje. De Spurs hebben slechts een kleine achterstand van 13 punten. En Barca, dat is wel een echte tegenstander, maar ja in de CL moet je weleens een keer opstaan en van je afslaan. Ajax kan dat wel en psv niet gezien de 2 punten die je weet te behalen. Ajax wint gewoon met 1-4 in Bernabeu, En psv?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 02:56]
Vind ik leuk
AjaxSneek +138
zaterdag 16 maart 2019 om 10:47
Haha en Inter?
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:22
En hoe !!! De schaamte voorbij.
Vind ik leuk
VanGoal +1082
vrijdag 15 maart 2019 om 20:32
Omdat ze met een hoop werkertjes op het middenveld spelen. Tsja dat ontlast de verdediging he.

Ach waarom leg ik het jou uit. Je snapt er duidelijk niks van
Vind ik leuk
pietprecies +11732
vrijdag 15 maart 2019 om 20:58
Dat doe jij in je eentje al Japie
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:21
Holadiejee,

@PSV kraamt tenminste niet die arrogante onzin uit@

PSV laat alleen zien hoe je als de nr. 1 laatste in de poule wordt met 2 puntjes en weinig CL-inkomsten met haast geen één begeerde speler. PSV is anoniem gelijk als Rayo Vallecano (zelfs deze is beter dan PSV) net als Standard Luik net als Burnley, dus dat niveau.
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 02:59
Als de nummer 1 laatste worden, dat is knap zeg. Je bent er trots op dat psv laatste wordt met 2 punten?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:34
31 maart.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:34
Wonderboytje..

Wat is dat voor stupide spelling....

Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 02:41
5 doelpunten? Ajax staat voor en ja zelf meer doelpunten maken telt toch wat meer voor met een beter saldo erbij. Ajax kraamt tenminste niet die arrogante onzin uit.
Vind ik leuk
TheManager +719
zaterdag 16 maart 2019 om 08:21
Nee hoor je zet jouw PSV enkel af tegen dat van Ajax, blaat een aantal keer dat jullie kampioen worden, dat de spelers van PSV het zoveel beter doen en dat de andere clubs en spelers overrated zijn... hmm wie klinkt er nu arrogant? Zoals ik wel vaker zeg iets met de pot verwijt de ketel, en dat alles onder het mom van trots, hoop en vertrouwen; hoe verschilt dat dan met Ajax?

Mensen weten vaak helemaal niet meer wat arrogantie is en wat niet. Geloof echt niet dat een Ajacied hier uit de hoogte roept dat het allemaal zo makkelijk is en zij wel even de CL winnen. Het enige wat ze doen is met trots hun club supporten, hoop en vertrouwen hebben zolang er nog een kans is en niet bij voorbaat de handdoek in de ring gooien.

Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:38
Niet overdrijven he
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:49
Wie is hier nou een kleuter
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
zaterdag 16 maart 2019 om 01:18
Wel als je ze samen ooteld.
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 02:37
Haha ja Viergever voor het kopen van hem lulletjes.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:18
Jij bent zo gek als de nete. En je weet het drommels goed.
Ajax behoort tot de absolute top. Ajax was al niet onder de indruk van Real Madrid en zal dit ook niet zijn tegen Juve.
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:24
Ajax de absolute top? Vorig jaar kwamen ze niet eens door de kwalificatie van de EL en al jaren is Ajax het lachertje van Europa. De club voor Ronaldo om zijn doelsaldo eens flink op te vijzelen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:26
Hij heeft in de CL tegen Ajax al 7 keer doel getroffen.
Daarmee moesten alleen Bayern en Juventus er meer incasseren van Ronaldo.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:36]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:42
Wacht eerst maar eens af! Volgens de kenners waar jij er ook 1 van was, zouden we tegen Madrid ook kansloos zijn!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:39
Klopt. Al noem ik hier boven slechts feiten.

Ik had inderdaad een Ajax verwacht zoals het speelde maar ik had wel een beter Madrid verwacht.
Maar "kansloos" heb je mij nooit horen zeggen.

Maar je intentie klopt wel hoor, ik had niet verwacht dat Ajax door zou gaan ten koste van Madrid.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:02
Wel lekker met Ajax bezig zeg. Toch niet jou clubke toch ?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:40
Nee, ik ben geen Ajax-supporter. Dat klopt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:05
Ja maar de laatste keer dat ie dat deed stond er een heel ander elftal .
En resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst .
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:41
Nouja, daar valt zeker wat voor te zeggen.
Al is het wel een open deur.

Ronaldo op stoom is blijkbaar onhoudbaar. Bayern, Juventus, Atletico en PSG kunnen dit beamen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:56
Dan moet de Ligt zorgen dat hij geen stoom heeft, of niet op kan stomen.
Vind ik leuk
Emnu +7060
zaterdag 16 maart 2019 om 02:18
Geen slecht rijtje om tussen te staan, lijkt me.

T illustreert gelijk dat Ajax vaak op dit niveau acteert.

PSV loot één keer tegen Barça en loopt daar n half jaar later nog steeds massaal over te piepen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:26
Ajax absolute top ja. Aan de top blijven kan ook niet altijd. Maar Ajax komt er sowieso altijd terug en behoudt ten alle tijden de eigen identiteit.
2 jaar geleden haalde Ajax de finale van de Europa League. Nu is Ajax weer een stuk verder en behaalt het ook weer de finale en zal de finale dit keer wél winnen.
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:31
Ik vraag mij echt af waar jullie steeds die arrogantie vandaan halen. Waar baseer je op dat Ajax de finale gaat winnen? Lijkt mij toch een geval van pure verstandsverbijstering. Enig realisme vind je nergens terug bij jullie. Is het dan niet gek dat jullie uitgelachen worden?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:31]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:34
Wat is jouw probleem toch mijn beste ? Ik zie je in elk ajax topic gal spuien, is er in het verleden wat vervelends gebeurt ? Je lijkt tamelijk geobsedeerd en dat is vervelend. Als je er rare ideeën van in je hoofd krijgt kijk dan op www.113.nl
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:43
We weten nou inmiddels wel hoe hij over onze club denkt. De boodschap is aangekomen. Maar wij Ajacieden halen onze schouders en kijken reikhalzend vooruit na de kwartfinale tegen Juventus.
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:48
Dat 'wij' is nog het leukste van alles. Wat draag jij bij thuis vanaf de bank? Maar als Ajax verliest dan hebben 'wij' niet verloren maar dan was Lamprou een waardeloze keeper, kan Blind echt niet verdedigen en is Veltman van het niveau PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:53
Ach, zo werkt t toch overal? Als een club verliest lopen supporters overal te mopperen. Ik hoorde in t Philips Stadion ook fluitconcerten verleden week. Maar voorlopig geniet ik van t feit dat we bij de laatste 8 van Europa horen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:05
Heb al tientallen jaren een seizoenskaart ( en niet vanaf '95 ). Wel makkelijk roepen dat iedereen "teletekstsuporter" is. Maar ja, het gaat jou om de reacties. Dus van harte, hier eentje van mij.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:10
Ik roep ook wel eens dat iemand een teletekst supportertje is hoor , maar dat is vooral naar Ajacieden die alleen maar hier zitten om te provoceren .
Want het lijkt mij sterk dat als jij een echte Ajacied bent , je na de wedstrijd tegen bijv Madrid bezig bent met PSV .
Dan ben je geen echte supporter in mijn ogen , echte supporters genieten dagen na van zo'n wedstrijd .
Maar dit is mijn persoonlijke mening .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:17
Mee eens. Na Madrid dacht ik aan niet 1 andere club. Maar zitten hier iets te veel trollen. Denk alleen als PSV wat meer van eigen kracht uit waren gegaan ( jullie hebben echt een goed elftal) jullie wel verder hadden gekomen. Maar goed, volgende seizoen opnieuw kansen. Geen idee wie er kampioen word. Dat de beste mag winnen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:17]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:30
Ik ben niet voor PSV vriend , maar dat is ook niet relevant .
Ik denk dat het duo Schwaab en Viergever te traag is , en dat van Bommel daarom voor een behoudende speelwijze koos .
In de cl op de helft van de tegenstander spelen met deze 2 achterin is waarschijnlijk zelfmoord .
Niemand had verwacht dat PSV door zou kunnen gaan in deze groep , maar ik ben het helemaal met je eens dat PSV meer had moeten laten zien .
Toch heeft PSV het niet zo slecht gedaan als dat het aantal punten laat zien .
Barca uit hebben ze goed meegedaan tot de 70ste min .
Inter thuis hadden ze moeten/kunnen winnen maar de scheids zat niet helemaal mee , maar daar moet je ook niet teveel over zeuren .
Thuis tegen de Spurs waren ze vrij kansloos maar halen ze toch een punt .
Uit bij Tottenham staan ze tot de 78ste minuut gewoon voor .
Thuis Barca vond ik PSV gewoon beter ,en uit bij Inter ook gewoon een punt .

Ik denk dat Ajax kampioen word , PSV gaat ff wat moeizaam en over all verdiend Ajax het ook gewoon want die spelen het leukste voetbal .

Veel succes in de cl tegen Juve en geniet er van .
Dit kan goed jaren niet meer voorkomen , want de verschillen tussen de top en Nederland lijkt steeds groter te worden , daarom is het echt heel erg goed wat Ajax presteerd .

En je doet je naam inderdaad eer aan ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:05
Dat is,wat ik bedoel. PSV kan vaak beter dan ze denken. Wij hebben wel eens last van het tegenovergestelde 😉. Dat kan resultaat opleveren (Madrid) maar je kan ook op je bek gaan ( b.v Kopenhagen).En ik geniet er zeker van, precies om wat jij zegt. Want de spelers die je nodig hebt om structureel aan te haken komen niet in de ED spelen. En dan kan je er ook nog maar 1 of 2 kopen en betalen. Want een compleet elftal wat een super lichting is zoals in 95 komt waarschijnlijk nooit meer voor. Met 3 buitenlanders ( Litmanen, Kanu en George )en de rest eigen jeugd.
Vind ik leuk
Niels92 +36604
vrijdag 15 maart 2019 om 19:55
Precies zoals ik vanmiddag al zei, win je van Juventus zet je een ongelooflijke stunt neer, verlies je dan hoeft Ajax zich ook niet te schamen :)

Gewoon van genieten en hoop houden op die stunt, prachtig voetbal affiche waar veel supporters van dromen om mee te maken.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:01
We zijn al veel verder dan verwacht en er wordt weer met respect over Ajax gesproken. Dit had ik voor t seizoen niet kunnen bedenken. Gewoon ons eigen spel blijven spelen dan kunnen we iedereen verrassen op een goede dag.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:12
Niks is natuurlijk onmogelijk , al acht ik de kans wel zeer klein dat Ajax over 2 wedstrijden Juve verslaat .
Dat heeft niks met Ajax haat te maken , maar er staat gewoon een heel goed elftal daar in Turijn .

Ik wens Ajax wel alle succes toe , en ik hoop dat ik er helemaal naast zit .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:12]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:09
Is ook zo. Juve heeft weinig zwakke plekken. Maar als je thuis een goed resultaat neer kan zetten mowt Juve thuis ook komen. Ajax en Oranje hebben ons in topwedstrijden toch verbaast. Wie van tevoren had gezegd dat we met Oranje de wereldkampioen van 14 en 18 hadden verslagen en Ajax de laatste 8 zou bereiken had ik voor gek verklaard
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:34
Met respect over Ajax gesproken ????
Ik lees hier heel de dag reactie's van jaloerse kinderen die Ajax afbranden .
Waar lees jij die respectvolle berichten dan , want dan ga ik daar eens kijken .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:12
Ik bedoel meer de voetbalfans wereldwijd. Real, de recordhouder met 4 titels in 5 jaar, zo elimineren dwingt respect af.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
zaterdag 16 maart 2019 om 06:32
Stuitend idd, zo zie je maar dat in veel ogen Ajax nooit iets goed kan doen. Ik vond het mooi toen, dat Psv doorkwam naar de 2de ronde en goed partij gaf aan Atletico, baalde oprecht dat ze net niet door gingen.
Vele hier zijn de term voetbalsupporter en voetballiefhebber niet waard. De afgunst naar Ajax heeft voor vele meer waarde dan eerlijk over voetbal praten (want veel menen ze niet, maar ze willen gewoon blijven schoppen tegen Ajax) ze zijn meer bezig met Ajax, dan met hun eigen club. Schoolplein niveau, stelletje kinderen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 10:28
Ja iets onderbouwen zit er voor een hoop niet bij. Triest vindt ik dat.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:09
Denk dat dat respect van Juve niet echt is. Gewoon indekken mocht ze toevallig eruit gaan. Ze gaan echt niet zeggen wij zijn blij met Ajax want dat word een makkie. Maar dat denken ze wel. Kan ze nog wel eens tegenvallen 😉
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:32
Inderdaad Niels , mijn club speelt morgen tegen Sheffield utd , óók een affice waar veel supporters van dromen ;-)
Vind ik leuk
Suck r +311
vrijdag 15 maart 2019 om 19:59
Meneer pastoor zal wel aan hem hebben gezeten of zo. Wat een frustratie. Niet goed hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:31
Elk topic hetzelfde liedje en in feite maakt ie me elke keer opnieuw weer aan het lachen 😂😂
Vind ik leuk
chicken +14774
vrijdag 15 maart 2019 om 20:35
Hij vind het gewoon leuk veel reacties te krijgen hier..

Dus dan zoekende de grootste club met de mooiste supporters op en ga je schijnheilig lopen doen.

Succes verzekerd 🖒
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:45
Wij Ajax zijn heel goed. Telkens met vólle overtuiging wedstrijden ingaan, borst naar voren en kijkend naar mogelijkheden om teams volkomen uit elkaar te spelen. Uitgaan van het zogenaamde ‘onmogelijke’. Wetende dat het kán en zo ook voetballen. Dan is er véél meer mogelijk dan het gros van de mensen denkt. Ajax is Ajax en dat schrikt velen af.
Waar ik op baseer dat Ajax de finale gaat winnen? Ajax overtuigd dit seizoen énorm. In de Eredivisie is dit minder dan in Europa. In Europa is het écht overtuigend. Ajax behaalde een ongelofeloos niveau tegen Real. Mij wekte het overigens geen enkele verbazing. Het zít er wérkelijk in bij Ajax.
Ik geloof dat Ajax, na Real, ook Juventus en ploegen die hierna komen ook kan verslaan.
Zodra Ajax achteruit gaat hangen, is het over en uit. Maar zodra Ajax voetbalt zoals het Ajax hoort te doen met de vrijwel altijd aanwezige kwaliteit kan Ajax van iedereen winnen. Ook uit tegen Bayern Munchen overtuigde Ajax. Ajax bezit heel veel gogme en ‘gebruikt’ dit gogme vaak in wedstrijden. Dan is er vaak geen houden meer aan voor de tegenstander.
Dat velen Ajax uitlachen, is eigenlijk alleen maar een bevestiging dat het goed zit bij Ajax.
Ik kan daar niets mee, of toch wel > mijn schouders erover ophalen en lachend verder lopen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:46]
Vind ik leuk
Studentje +667
vrijdag 15 maart 2019 om 19:50
Ik vraag me af waar je op baseert dat De Ligt overhyped is? Hij heeft in grote wedstrijden gespeeld als een 19-jarige en goed gepresteerd. Niemand van jouw poepteam heeft die ervaring gehad op zijn leeftijd en De Ligt heeft nu al een betere carriëre dan 99% van jouw crap team.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:51]
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:57
Allemaal leuk en aardig maar de realiteit is dat die Wonderboys bij jullie 0 prijzen hebben, méér doelpunten tegen hebben dan Viergever en Schwaab en ook nog steeds achter dat 'waardeloze' PSV staan. Bovendien willen ze niks liever dan weg bij Ajax, naar een fatsoenlijke club dus.
Vind ik leuk
Suck r +311
vrijdag 15 maart 2019 om 20:03
Je hebt helemaal gelijk hoor jongen. Nou je tandjes poetsen.
Vind ik leuk
Studentje +667
vrijdag 15 maart 2019 om 20:07
Nog steeds geen feiten..... Je bewijst weer dat je een retard bent. Ajax is voor alles en iedereen nog steeds de grootste club van Nederland. Als je de beste baseert op het kampioenschap, dan heb je blijkbaar geen beeld van wat mensen in het buitenland van onze competitie vindt. Landskampioen is leuke prestige, maar vierkant uitgelachen worden door Europa vanwege die 'status', PSV dit jaar werd uitgelachen en gemockt. Ook speelden de tegenstanders sommige wedstrijden op nog niet eens 80% van hun kunnen. PSV is ook geen fatsoenlijke club, als dat is wat je vertelt. Bij Ajax speel je tenminste bijna altijd Europees, bij PSV is het nog afwachten soms. Meer doelpunten tegen? 5 meer, en 6 daarvan was tegen Feyenoord een keer, die allang is weggespoeld in de beker. En tegen jullie (3 doelpunten) was onder andere De Ligt er niet. Nu ga je waarschijnlijk lullen zo van 'Hou op met die excuusjes', als je statistieken bijhaalt, is Ajax met De Ligt echt wel wat beter defensief dan als je Frenkie op die positie zet. PSV had ook gewoon 2x achter elkaar kunnen verliezen (Utrecht en Heerenveen), jullie hebben vaker geluk dan Ajax en dat weten jullie. PSV speelt de laatste weken nog steeds inspiratieloos en gaap voetbal. Bijvoorbeeld tegen NAC, gewonnen tegen de hekkensluiter, maar gaap voetbal op zich. Zelfs jullie fans floten jullie uit. Gaat niet lukken in de Arena, tegen een uitgerust Ajax na de interlandperiode. Als PSV belangrijke spelers mist, kunnen jullie ze niet opvangen. Zagen we bijvoorbeeld tegen RKC. En tegen NAC, slechts 2-0, geen Lozano.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:09]
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 20:18
Je hebt last van tunnelsyndroom. Je ziet alleen het geweldige van je clubje. Liefde maakt blind gaat weer op. Ajax fans zijn arrogant als het goed gaat en haken af als het minder gaat. 'Wij' winnen en Lamprou verliest, kenmerkt dat het best.
Vind ik leuk
Studentje +667
vrijdag 15 maart 2019 om 20:30
Wat een retarded hypocriet ben je.... Echt waar... Geen woorden ervoor hoe hypocriet jij wel bent. Leg de feiten op tafel. Wat zeg ik nou echt dat jij denkt dat fout is? Heb jij geen tunnelsyndroom dan? Je loopt Ajax te bashen op elk artikel, allemaal onzin uitkramen dat je gaat genieten als Ajax uitgeschakeld wordt bijvoorbeeld, ik zeg niet dat je per se voor Ajax moet zijn, maar de punten voor de lijst is het Nederland als land slecht. Je denkt alleen aan PSV, niet aan Nederland. Domme, arrogante supertroll. Alle Ajax-spelers zijn slecht/overhyped volgens jou. Maaaar PSV-spelers zijn allemaal 'beter' (laat me niet lachen) volgens jou en een 'fatsoenlijke' club. Als PSV nou gewoon kansen had afgemaakt thuis tegen Inter en zelfs Barca-thuis, waren we in een minder lastig parket. Ik voed mezelf niet per se met leed van PSV, ik zie wat PSV doet en het is niet indrukwekkend de laatste tijd, jullie zijn onder anderen de reden waarom Ajax dit land moet redden. Ik support elke Nederlandse club in Europa, het maakt me niet uit, we mogen niet onder landen zoals Zwitserland, Denemarken, Kroatie en Oostenrijk terecht komen. En we zouden eigenlijk boven onze zuiderburen, Turkije en Oekraine staan. Want zelfs jij zou het mee-eens zijn dat PSV en Ajax van die ploegen uit die landen zou moeten winnen. Al is de Belgische top wat breder. De afgelopen jaren zijn jullie zwaar bagger in Europa. Jullie kunnen alleen nationaal iets doen, maar zelfs dat, wat je zag in de beker, was een afgang. PSV moet beter inderdaad kampioen worden, anders is voor jullie het seizoen een totale afgang. Wanneer er iets gezegd wordt over PSV, ben jij nu butthurt, terwijl jij zo fking vaak, sorry, ALTIJD op Ajax haat voor niks, op elk artikel van Ajax reageer je provocerend, terwijl dat totaal niet nodig is. Wie is hier de hypocriet? Jij bent een totale mislukking, echt een sneu ventje, mensen refereren je zelfs al naar koning troll. Kom op zeg, je brein is zo doorgedraaid dat je bij Ajax alleen rood ziet smh...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:45]
Vind ik leuk
Suck r +311
zaterdag 16 maart 2019 om 07:29
Wij hebben verloren MET Lamprou, en daarna direct een nieuwe keeper gehaald. Zo goed?
Vind ik leuk
Vrolijkje +2077
vrijdag 15 maart 2019 om 20:30
Ik ga toch ff reageren.
Het stadion tegen zwolle zat halfvol ,terwijl hier 90% van de ajacieden schreeuwden dat ze tegen zwolle in een volle arena als helden zouden worden onthaald. En t lachertje van europa wat een onzin,tottenham maakt gehakt van dortmund em barca van lyon.

Volgens mij ook de enige 2 uit dezelfde poule in de kwartfinale.

Gewoon genieten van de prestaties van ajax en niet elke x beginnen met het lachertje etc etc.

Geld ook voor psv supporters..beetje jennen prima .maar doorslaan is treurig.
Vind ik leuk
Iggy +4517
vrijdag 15 maart 2019 om 22:03
Het stadion tegen Zwolle zat halfvol??? Wat een lulkoek!
Vind ik leuk
Vrolijkje +2077
vrijdag 15 maart 2019 om 22:36
Je snapt wat ik bedoel..der waren heel veel lege stoeltjes zichtbaar.
Vind ik leuk
Iggy +4517
vrijdag 15 maart 2019 om 23:07
Ik was er, jij niet.Naar verhouding waren er niet meer lege plekken als bij PSV-NAC afgelopen zaterdag en dat voor een wedstrijd op een ongunstig tijdstip.
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:44
Al zaten er 10 toeschouwers in het stadion, Zwolle is toch geen inspiratie na Real ? In elk geval is de achterstand door notabene Blind tot 2 punten terug gebracht. Ik zag de PSV-ers al te verkneutelen en lachen dat het lang 1-1 was, maar auw al weer een tegenslag. De titel is nu echt binnen handbereik van Ajax.
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:42
Ah hou op Vrolijkje met je ver gezochte excuses en argumentjes. PSV moest als DE nr. 1 van Nederland ten minste 2e in de poule worden en als dat niet kon dan is PSV gewoon veul te licht voor de CL en voor de Nederlandse representatie in Europa gewoonweg waardeloos.
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 03:08
Ja dat is wel gebleken. Beetje meer lef en tactisch vermogen scheelt nogal.
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 03:03
Ze zijn toch echt het lachertje met 2 puntjes, of je dat nou leuk vindt is iets anders
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 03:06
Ik heb ook niet het idee dat psv ook maar enige kans had gehad tegen Real btw. Bayern en Benfica ook niet overigens, dus wat liggen ze te janken?
Vind ik leuk
Jordaan +1007
zaterdag 16 maart 2019 om 06:37
In het weekend tegen Fortuna vol, op Woensdag een rot tijd waar nog veel mensen op het werk waren of net klaar waren, net als ik, verplichtingen thuis met kids die ook naar hun sport bijvb moeten net als bij mij. En het zat ruim meer voller dan de helft, ruim 70% en 23 uitsupporters van PEC;)

Maar zoals genoemde redenen logisch dat het niet helemaal vol zat.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 06:39]
Vind ik leuk
chicken +14774
vrijdag 15 maart 2019 om 20:37
Feit is dat jij een afgunstig lulletje bent..
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:37
Jullie spelers willen weg maar kunnen niet weg, geen enkele club wil jullie afdankertjes hebben.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
vrijdag 15 maart 2019 om 20:11
Bekerfinale is toch gehaald
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:19
Dat is gewoon geloof in je club hebben. We hebben er geen probleem mee dat je in een fictief mannetje in de hemel gelooft , maar als je geloof in je club hebt heet het arrogantie.
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:46
Wel een een warrig verhaal dit.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
zaterdag 16 maart 2019 om 06:40
Dat verhaal volgde ik ook niet haha 😂
Vind ik leuk
Theoasv +86
vrijdag 15 maart 2019 om 22:30
copy : Ik vraag mij echt af waar jullie steeds die arrogantie vandaan halen.
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:31
Ajax een topclub mag enige arrogantie hebben zeker t.o.v. PSV die mag helemaal nooit arrogant zijn, te weinig gepresteerd.
Vind ik leuk
ficusje +2899
vrijdag 15 maart 2019 om 23:39
Maar ga ajax niet met psv vergelijken,daar kun je aan zien dat je in een inrichting zit.
Vind ik leuk
lexy88 +1670
vrijdag 15 maart 2019 om 19:27
Ga lekker je mond spoelen met je loze getrol
Vind ik leuk
Sluisje +1001
vrijdag 15 maart 2019 om 19:32
Frustratie......
Er is maar 1 club het lachertje van Europa en dat is inderdaad Pisvee.........🤣🤣🤣🤣🤣
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:36]
Vind ik leuk
SantiagoErik +1421
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
Nee joh psv doet het goed in Europa👍 Wees er trots op en houdt eens op om deze pagina's steeds te vervuilen met je bespottelijk commentaar😫
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:07]
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 20:06
PSV roept toch niet steeds dat ze de beste van Europa zijn? Die waren tevreden na de zwaarste poule sinds jaren gehad te hebben. Ajax presteert 23 jaar niks en na een mazzelloting zijn ze ineens de beste van Europa?Complete waanzin. Niet eens kampioen van Nederland worden ze, omdat ze de 'slechtste club van Europa' niet eens voorbij komen. Schreeuw lekker verder prutsers.
Vind ik leuk
SantiagoErik +1421
vrijdag 15 maart 2019 om 20:08
Jij bent zelf de grootste prutser😬
Krijg je niet voldoende aandacht van je mammie, verongelijkte kleuter😨
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:09]
Vind ik leuk
chicken +14774
vrijdag 15 maart 2019 om 20:39
Ik vind dat jij je mede supporters ernstige schade toebrengt..

Het schoolvoorbeeld van een calimerootje ben je. Janken janken en janken
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:50
PSV met een beperkte prestatie in Europa kan toch niet roepen de beste van Europa te zijn. Dit wordt dan nog erger voor PSV dan het lachertje van Europa te zijn maar het opvullertje van een poule van de UEFA.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:00
Hahahahaha,de enige die loopt te schreeuwen ben jij, ouwe lullensmuller.. 😂
Vind ik leuk
Sluisje +1001
zaterdag 16 maart 2019 om 18:50
Haha, lees je bericht eens terug en ga je dan eens afvragen wat je leeftijd is......... het is bijna zielig.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:55
Zoals dat jij nu het lachertje van vp wordt XD. En dat is een prestatie met zoveel trollen en domme mensen hier
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:17
Als je heel eerlijk bent (als je dat kunt zijn uberhaupt) weet je dat ajax alles behalve het lachtertje is wat jij beweert. Wees trots dat een nederlandse club weer eens in de kwart finale zit. Dat is goed voor de coefficientie lijst.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:37
Je hebt gelijk, wij kunnen et niets van.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:01
Wij kunnen er inderdaad niets van. Maar dat geeft niets . Ajacied in voor en tegenspoed.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:06
Hoe is het met je moeder?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:23
Al jaren het lachertje van Europa?

Dan vergeet je voor het gemak de finale van 2 jaar gelden even? ; )

Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:54
Ja en wat ? Wel de finale bereikt terwijl andere topclubs de finale niet haalden en waar was PSV toen ? O ja ik weet het al, op het Stadhuis om de steun van 50 miljoen te bespreken.
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:29
Ajax 4-sterren UEFA.
Ajax 33 kampioen van Nederland.
PSV is gewoon een leuke lokale club zonder enig perspectief voor de toekomst om iets in Europa te halen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:35
2 armzalige puntjes in je CL groep. ach ja dan zou ik ook gefrustreerd zijn. dag dag
Vind ik leuk
AZVork +2105
vrijdag 15 maart 2019 om 19:25
Gaat het niet? Last van waanideetjes?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:27
Het gaat prima, maak jij je als Az’er maar geen zorgen gap!
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:55
Hij is geen AZ-er maar een PSV-troll net als McModd.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:02
Thanks voor de info, wist ik nog niet!
Vind ik leuk
Lebowski +489
vrijdag 15 maart 2019 om 19:25
Ach Hollie toch. Maak je niet zo druk om wat journalisten schrijven. Je hebt toch een eigen mening? de Ligt is gevestigde orde. Golden Boy. Tsja, een typisch topic voor jou om je over op te winden.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 15 maart 2019 om 19:30
Kleutertje holadiejee.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:43
AFGUNST bij joladiejee!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 15 maart 2019 om 19:44
Gewoon een enorme stakker.
Vind ik leuk
Sluisje +1001
vrijdag 15 maart 2019 om 19:30
Wat moet jij een triest leven hebben......
Vind ik leuk
Studentje +667
vrijdag 15 maart 2019 om 19:47
Koning troll strikes again, hoe gaat het negeren?
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:51
Ja, hoe meer reacties, des te meer waarheid er stond.
Vind ik leuk
Studentje +667
vrijdag 15 maart 2019 om 19:55
Waar is jouw objectiviteit dan? Ik zie vooral subjectiviteit bij jou, provoceren volgens jouw mening. Waar zijn de feiten? Waar leidt jij van af dat De Ligt hopeloos gaat falen? Ik wacht.
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:59
De Ligt gaat niet falen, die komt er wel. Ik zeg alleen dat ie er nog niet is, wat nogal wat collega's van jou hier wel vinden.
Vind ik leuk
Sluisje +1001
zaterdag 16 maart 2019 om 18:53
Is de andere helft van je enige hersencel spontaan gaan werken ?
Er zit zowaar wat realiteit in deze reactie 🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:57
Respect voor je lieve reactie
Vind ik leuk
Jayjayajax +1326
vrijdag 15 maart 2019 om 20:09
Je hebt gelijk
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:08
Als jij kijkt hoe dat clubje van jou een tik op de kont kreeg omdat Swaab en Viergever aan alle kanten voorbij werden gelopen maak ik mij geen zorgen Matthijs de Ligt. Als Ajax ook nog Juve verslaat zal het wel komen omdat jij last hebt van je maandelijkse periode.
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:57
Niet alleen Schwaab en Viergever maar zag je hoe Dumfries door Son gedold werd en wel zodanig dat hij de tunnel niet meer kon vinden ?
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:16
Holadiejee,
Ah man hou toch een keer op met dit soort op niks gebaseerde conclusies. Je bent structureel Ajax en de spelers aan het neersabelen. Is Ajax al meer dan een obsessie voor je geworden ?
Je lokt echt discussies uit.
Vind ik leuk
ficusje +2899
vrijdag 15 maart 2019 om 23:25
En nou slapen,onderontwikkeld persoon.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:32
Hoogmoed komt voor de val. Allemaal bejaarde spelers bij Juve, ze hebben nog net geen stok of rollator nodig 😂
Vind ik leuk
Nemis07 +113
zaterdag 16 maart 2019 om 01:32
Ik ben niet voor Ajax (wel Europees of) en zelfs ik word er gek van! Holadiejee sneu figuur.
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 02:32
En Ajax zit bij de laatste acht ollee ollee.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 08:04
Wakker worden en heel de dag Ajax haten. Heb je al een plan hoe je het gaat doen? Als Ajax de dubbel pakt?
Vind ik leuk
Cruggax +506
vrijdag 15 maart 2019 om 19:14
De Ligt is samen met van Dijk, 1 van de beste verdedigers ter wereld.
Laat maar komen dat Juve.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:23
Beiden op gepaste afstand van Ramos en Chiellini.
Beide ook nog nooit wat gewonnen. Laat ze eerst hun teams maar eens naar prijzen leiden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 19:24]
Vind ik leuk
Holadiejee +2624
vrijdag 15 maart 2019 om 19:33
De Ligt komt net kijken. Weet helemaal niet wat het is om 2 maal per week onder druk te voetballen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:46
Je moet toch ergens beginnen toch? Geen 1 wereldtopper van nu was op die leeftijd al zo goed als dat ze nu waren.
Vind ik leuk
Studentje +667
vrijdag 15 maart 2019 om 19:53
Wie van jouw team heeft dat gehad dan? Haten op iemand die eigenlijk niet gehaat kan worden, geen arrogante jongen, doet dingen op zijn leeftijd die veel buitenlanders respecteren. Hou je kk bek gewoon. Ajax haten is 1 ding, maar levenloos Ajax-haat initialiseren is niet eens meer trollen, het is gewoon retarded.
Vind ik leuk
AFP +2934
vrijdag 15 maart 2019 om 23:59
Waar maak jij je toch druk om De Ligt, wie ben jij en wat kan het jou nou schelen pik. Wat zal het jou toch een rot gevoel geven om door zoveel posts zo te worden neergesabeld Hola.
Als ik jou was word je liever een supporter van NAC.
Vind ik leuk
NvC +8492
vrijdag 15 maart 2019 om 21:58
Idd 😉
Vind ik leuk
Johnnies +1914
vrijdag 15 maart 2019 om 19:26
Ronaldo ook niet.
Vind ik leuk
JanTa48 +8065
vrijdag 15 maart 2019 om 19:36
Weet je nog het NL elftal tegen Portugal, Ronaldo werd gewisseld. Ach ja het was maar vriendschappelijk en dan wil je niet winnen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10434
vrijdag 15 maart 2019 om 19:39
Ronaldo is ook maar een mens naast een fantastische voetballer! Als het niet lukt dan lukt het niet!
Vind ik leuk
kcim +3103
vrijdag 15 maart 2019 om 19:16
Volgems mij heeft de Ligt samen met van Dijk en Dumfries, CR7 vorig jaar aardig uitgeschakeld tijdens de interland tegen Portugal.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:25
Alleen heeft Ronaldo nu wel wat betere spelers om zich heen dan bij Portugal.
Vind ik leuk
3Bier +14295
vrijdag 15 maart 2019 om 19:56
De Ligt ook ;-)
Vind ik leuk
Lekkerjoh +880
vrijdag 15 maart 2019 om 20:30
Stonden die twee niet al eens tegen over elkaar? Een oefenduel tussen Nederland en Portugal als k t me goed herinner?
Vind ik leuk
Het Brein +4770
vrijdag 15 maart 2019 om 21:53
Die slag heeft hij al gewonnen...
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:08
Nee joh.. Ronaldo 8x zo snel en explosief. En aan alleskunner Veltman heb je ook niks want mazraoui is geschorst.
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 02:30
Ik weet wel wie de winnaar zal zijn. De ouwe tegen de jonge zeg maar.
Vind ik leuk
gerard.. +874
vrijdag 15 maart 2019 om 19:04
Waarom krijgt die endt nou weer ern podium. Is gewoon een elftalleider geweest. Vraag Bas van Noordwijk of De leider van psv
Vind ik leuk
The Iceman +16273
vrijdag 15 maart 2019 om 19:07
Soort van “Italië-expert” die Endt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:38
En dan zegt hij ook nog dat het een test voor Ronaldo is.
Boateng, Chiellini, en Godin kunnen Endt wel even uitleggen hoe dit zit.
Vind ik leuk
Suck r +311
vrijdag 15 maart 2019 om 20:15
Inter expert, serie A-kenner.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:17
Een van de weinigen die stagiair Teun wilt spreken.
Vind ik leuk
AFP +2934
zaterdag 16 maart 2019 om 00:03
Stuur Maddy Janssen maar en Jeroen Toet, want hem vind ik sympathiek, past niet bij PSV eigenlijk. Trouwens valt het mij op dat als de PSV-spelers door PSV TV geïnterviewd worden zij zo dom overkomen ? Kunnen zij geen mediacursus volgen ?
Vind ik leuk
Nr14always +4004
vrijdag 15 maart 2019 om 19:05
Daar wil je niet voetballen sfeerloos stadion en net als psv een fabrieksclub
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:11
Die betonnenbak van jullie is eerder sfeerloos. Lijkt verdacht veel op een bouwplaats van een aannemer. Maar neem maar van mij aan dat Juve de boel daar gaat verbouwen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
vrijdag 15 maart 2019 om 23:37
Is dat dorpshuis van jullie gemaakt van papier mache ofzo....
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:38
Nee maar jullie "kampioensschaal straks wel" hahaha 😂
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
vrijdag 15 maart 2019 om 23:41
Gelukkig vind je je eigen grappen wel leuk, kleuterniveau.
Vind ik leuk
Dommetje +3311
vrijdag 15 maart 2019 om 19:06
Juve zal de Ligt prima liggen , hoe mooi met CR7 spelen .
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:47
Als Ajax niet met Barca eruit komt zou dit een geweldige club voor m zijn.
Vind ik leuk
PSV_024 +9
vrijdag 15 maart 2019 om 20:18
Nee joh! Wat als hij naar Liverpool zou gaan? V. DIJK + De Ligt is meteen Europese top (v. Dijk miss wel wereld top) en als ze jaren centraal achterin spelen bij Liverpool is dat ook ideaal voor NL elftal. Heb je over paar jaar mischien wel beste twee cb's van wereld :D.
De Ligt komt er iig wel, gaan het zien vd zomer..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:19]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:22
Ook een hele mooie optie. Voor NL elftal zou dit ook perfect zijn. Maar bij Barca kan hij weer met de jong blijven spelen. Luxe keuzes komen eraan voor de Ligt.
Vind ik leuk
Nr14always +4004
vrijdag 15 maart 2019 om 20:20
Hou toch op over die Ronaldo dat is weldra passé, die maakt trouwens tegen de Ligt geen schijn van kans.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 00:09]
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:13
Ronaldo 8x sneller en explosiever. Al zat Mathijs de Ligt aan de doping dan zou het nog niet van CR7 kunnen winnen poepert.
Vind ik leuk
Nr14always +4004
vrijdag 15 maart 2019 om 22:16
Dan moeten we Schwaab en Viergever snel halen 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:20
Idd.. word je nog kampioen ook hey!
Vind ik leuk
Linke loe +766
vrijdag 15 maart 2019 om 19:11
1 ding weet ik zeker de ligt is niet onder de indruk van Ronaldo..die knal dr wel op
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:13
Andersom ook niet hahahahahaha.
Vind ik leuk
Zilt +56
vrijdag 15 maart 2019 om 19:13
De Ligt gewoon nog jaartje aanvoerder van Ajax, desnoods als huurling van Barcelona.
Vind ik leuk
PvdB +42
vrijdag 15 maart 2019 om 19:14
Mooie woorden van David, misschien ook wel waar voor dit team.

Lastige is met Frenkie weg, de Ligt weg en meerdere andere namen weg na dit seizoen, dat is niet op te vangen voor een club als Ajax.

Je moet dus eens in de zoveel tijd een gelukkige samenloop van omstandigheden hebben qua talent en gearriveerde spelers die voor Ajax willen spelen om Europees resultaten neer te zetten.

Geld geeft geen garanties. Overmars heeft tot zo ver goed werk verricht en het naar mijn mening dan ook belangrijk dat hij blijft. Arsenal lonkt, maar kan hij daar meer doen dan in Amsterdam tegenover het grote geld in de PL?

Ajax moet knallen. Het zou geweldig zijn als ze verder komen, anders met trots terug kijken op een mooi Europees seizoen.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
zaterdag 16 maart 2019 om 06:57
We zullen een ander elftal krijgen, zelfde niveau halen gaat niet maar hoog niveau voor Ajax halen kan wel, waar je als team op een andere manier ook weer sterk voor de dag kan komen.

Er gaat een gerucht, Aldeweireld gelimiteerde transfersom van 30 miljoen. Overmars heeft al maanden contact met hem, van die 30 kan Overmars misschien een paar miljoen ervan af doen, maar als je 70, 80, of 90 miljoen krijgt voor De Ligt, dan is 30 miljoen voor Aldeweireld die qua leeftijd nog veel te geven heeft, presteert nog goed bij Spurs qua contract mag hij weg hij gaat niet verlengen. Veel ervaring, plus Vertonghen wil Ajax terughalen.
Dan heb je Vertonghen - Aldeweireld als duo Spurs niveau, en dan Blind als vervanger van Frenkie, wat prima is dat kan hij. Klopt De Ligt en Frenkie kwaliteit haal je niet zomaar terug, maar word hier Ajax zoveel slechter van? We halen dan meer ervaring terug. Stel Aldeweireld lukt niet, het geeft maar aan dat Ajax met hun financiële ruimte echt wel goede vervangers kan halen. En in de breedte wellicht weer sterker gaat worden.
Vind ik leuk
FRChamp +1038
vrijdag 15 maart 2019 om 19:16
De Ligt zou perfect passen bij Juve.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3955
vrijdag 15 maart 2019 om 19:20
Endt heeft vandaag z'n momentje hoor.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
vrijdag 15 maart 2019 om 19:21
Ik hoop dat De Ligt naar Juve gaat.
Vind ik leuk
Isakson +148
vrijdag 15 maart 2019 om 19:30
Zal ie zeker heengaan😉
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 maart 2019 om 19:46
nieuw logootje maat?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
vrijdag 15 maart 2019 om 20:17
Ben al in Juve sferen. Zin in de wedstrijd.
Vind ik leuk
Suck r +311
vrijdag 15 maart 2019 om 20:23
Wanneer spelen je derde en vierde club?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
vrijdag 15 maart 2019 om 21:09
Den Haag & Juve is het meest belangrijke. Waarvan Den Haag mijn nummer 1 is! Daar komt niets of niemand tussen!
Vind ik leuk
Jordaan +1007
zaterdag 16 maart 2019 om 06:58
Geweldige affiche!
Oude tijden doen weer herleven, Ajax tegen Juventus op dat podium met de CL hymne, kippenvel!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
zaterdag 16 maart 2019 om 11:34
Zeker Bluf, heb er zin in. ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:52
Ik hoop ook dat hij naar Italië komt.
Vind ik leuk
Jordaan +1007
zaterdag 16 maart 2019 om 07:00
Voor welke club ben jij?
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:22
As Roma
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +172
vrijdag 15 maart 2019 om 22:50
ik ook :D
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15307
vrijdag 15 maart 2019 om 23:40
Ik hoop het niet. Vind Juventus een mooie en leuk voetballende club, maar de Italiaanse competitie vind ik verschrikkelijk.
Zie hem liever naar een mooie Engelse club gaan of anders Frenkie achterna gaan naar Barca.
Vind ik leuk
KCP +737
vrijdag 15 maart 2019 om 19:23
Nou hebben de ADO kneusjes al een vliegticket gehaald? Kunnen we jullie weer later rennen 🤣 4clubs en nog geen ballen om te blijven staan tegen Ajax🤣🤣🤣

Torino de joden komen eraan!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:23
De Ligt is een mooie voor Liverpool naast van Dijk
Vind ik leuk
Isakson +148
vrijdag 15 maart 2019 om 19:31
Duo penotti
Vind ik leuk
Suck r +311
vrijdag 15 maart 2019 om 20:19
Bij Liverpool denk ik gelukkig alleen aan rood.
Vind ik leuk
hoebie60 +215
vrijdag 15 maart 2019 om 19:28
mooie club voor de ligt, daar leert hij helemaal teverdedigen met het mes tussen de tanden. staan achterin een paar beesten
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:29
2 mooie wedstrijden! Is kijken of er kaartjes te krijgen zijn, voor de wedstrijd in Torino.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +172
vrijdag 15 maart 2019 om 22:51
doe geen moeite, niets meer :)
Vind ik leuk
gerard.. +874
vrijdag 15 maart 2019 om 19:44
Ja expert van de toren van Pisa maar toch niet van voetballen
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 19:45
Liverpool is de beste keus of entueel barcelona
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:21
Helemaal mee eens Beer.
Vind ik leuk
Jusa7 +2
vrijdag 15 maart 2019 om 20:08
Weet iemand wie tegen PSV moet in de kwartfinale?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:28
Dat zou je aan stratumseind moeten vragen, die weet het vast wel.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:13
Nog een keertje Juve met een fitte Ronaldo lijkt mij helaas einde CL voor Ajax, “the endt” om on topic te blijven.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1039
vrijdag 15 maart 2019 om 21:15
🔝💪🏼
Vind ik leuk
Gerro +8908
vrijdag 15 maart 2019 om 21:44
Oude truc slijmme met de tegenstander
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 21:45
Wanneer gaan ze samen naar bed dan?
Vind ik leuk
Il Gordo +18365
vrijdag 15 maart 2019 om 21:51
Juve is op Matthijs.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 21:51]
Vind ik leuk
Nar +1119
vrijdag 15 maart 2019 om 21:57
En ja hoor, nog meer vingeren...☺️
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1083
vrijdag 15 maart 2019 om 21:59
Ajax juve 1-1
Juve Ajax 2-2
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:08
90 tot 110 mill. Eens kijkke
Flirten mag...
Vragen ook .en De ligt is samen met Virgel .dijk de beste in europa..
Vind ik leuk
Henk3 +1180
vrijdag 15 maart 2019 om 22:09
Dit is psychologisch spel van Juve.. daar moet De Ligt niet in meegaan.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:11
David Endt, waarom een podium voor die malloot ?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:14
Ajax - Juve 0-2 en Juve - Ajax 1-0
Vind ik leuk
Nr14always +4004
vrijdag 15 maart 2019 om 22:38
Werkelijk Dave Endt?, De Italië expert 🤣🤣🤣, waarom is hij dan niet verder dan elftal begeleider gekomen?, die mocht de thee en de energy drankjes uitdelen.
Omdat ze Atletico hebben uitgeschakeld moeten we gaan bibberen, dat fossiel can Chielini en een spits van 34 die over de top is maar woensdag een topdag had, voor de rest is het catanacio, laat ze maar komen, kan de Ligt die narcist een potje nagellak geven.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +172
vrijdag 15 maart 2019 om 22:54
hier komen we na 2 wedstrijden op terug ;) weer iemand die zonder naar serie a te kijken commentaar geeft ;) hou je maar lekker bezig met ajax ipv ander teams. voddenman
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 23:01]
Vind ik leuk
Nr14always +4004
vrijdag 15 maart 2019 om 22:56
Ik ga niet naar die bagger kijken, veel plezier met trollen
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +172
vrijdag 15 maart 2019 om 23:02
bek houden over de voetbal die ze spelen. als je het niet weet. internetfan
Vind ik leuk
Nr14always +4004
vrijdag 15 maart 2019 om 23:05
Ga terug naar de ZMOK school je grammatica rammelt loser.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +172
vrijdag 15 maart 2019 om 23:12
de ajaxfans die hier in anderlecht komen zien doen niet zo dwaas zoals u. spijtig dat er overal wel mongolen zoals jou hun club belachelijk maken. jy maakt de ajaxreputatie naar de kloten
Vind ik leuk
Nr14always +4004
vrijdag 15 maart 2019 om 23:15
Een Belg dus, 🤣🤣🤣🤣 kom er elke week pik in Antwerpen, je moet echt wat aan de grammatica doen jongen het is desastreus, en ik maak niks naar de kloten, Ajax pakt die macaronivreters simpel.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +172
vrijdag 15 maart 2019 om 23:18
hoop da ge stikt in uwe pasta. dan denkt ge maar aan mij. wa boeit mij da ge in antwerpen komt? kom naar turijn me uwe grote bek. dan kunde gaan lope. zoals ik al zei. internetheld. grammatica boeit me ni. das een teken da ge het ni kunt halen met woorden. want commentaar geven over een ploeg en zelf toegeven ze niet eens zien spelen. maakt u alleen maar dommer.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:40
De ligt pakt hem!!!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:49
300 miljoen en hij is van jullie komende zomer en dat is een absoluut koopje.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:54
Zie hem liever met Van Dijk in de verdediging staan bij Liverpool 😁
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:54]
Vind ik leuk
Iefmeister +7950
vrijdag 15 maart 2019 om 22:58
In de rust kopen die hap.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:00
Beetje oud nieuws toch?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 23:51
Juventus:' ajax is geen lachertje ' ...dan is ajax in hun ogen dus een lachertje. Tuurlijk horen wij uit italiaanse kringen alleen maar lofzang over ajax..allemaal gemaakt respect. Iedereen weet dat de nederlandse competitie als lachertjes competitie wordt gezien...az, twente, psv, Feyenoord en een aantal keer ajax....het was geen reclame voor Nederland, al haalde ajax nog wel netjes de uefa cup finale..verder is niemand bang voor welke Nederlandse club dan ook, maar oh, wat zijn wij ineens weer goed als ze ons geloot hebben..zo werd er zelfs over Twente en az gepraat in hun CL tijd..bullshit...toch weet ik dat het mogelijk is..de arrogantie zal worden afgestraft door deze gouden selectie..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 23:53]
Vind ik leuk
DeNeutrale +216
zaterdag 16 maart 2019 om 00:01
De Ligt een geduchte tegenstander voor Ronaldo? Als David zo gaat raaskallen, is het Endt zoek!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:15
Zal wel andersom zijn ja.
Maar, eindelijk een uitdaging voor Mathijs.
Nu mag hij het laten zien.
Als hij CR7 net zo in zijn zak steekt als Van Dijk deed met Lewandovski... dan belooft het wat
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 00:14
Die de Ligt schopt die Portugees effe in tweeën.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 01:46
Ik zag opeens dit filmpje voorbij schieten op YouTube 00:02:23 en dat deed me denken aan die laatste gouden tijd.De muziek en Louis van Gaal kippenvel. Ik hoop dat tijden gaan herleven. (watch?v=GRZeiPnoZw8) zet er nog wel even (www.youtube.com).

P.S. bepaalde beelden keur ik ook niet goed. Maar die beelden even aan de kant gezet en de mooie beelden met de juiste muzie geven mij een heel mooi Ajax kippenvel moment. Mocht de stoute droom toch uitkomen laat Louis even op het podium staan!!! :D
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 02:19]
Vind ik leuk
Jordaan +1007
zaterdag 16 maart 2019 om 02:17
De Ligt is niet meer te houden, het liefst zie ik hem bij Liverpool of Juventus, daar kan hij als verdediger denk ik het beste ontwikkelen. Bij Barca speel je in de competitie 80% van de wedstrijden bewijs van spreken 70% op de andere helft.
vDijk had denk ik bij Barca niet dezelfde stappen kunnen maken als nu bij Liverpool.

We gaan het zien, nu kunnen we nog van hem en De Jong genieten, op naar mooie maanden!
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 02:18
nee Matthijs de Ligt past het beste bij fc barcelona en niet bij juventus die gaan wij ajax dus gewoon verslaan in de champions leaque wzawzdb
Vind ik leuk
Markus80 +3058
zaterdag 16 maart 2019 om 02:29
Minimaal 80 miljoen dan mogen ze komen praten.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:12
Ik zeg doen.
Als hij in Italië kan leren om net zo'n meedogenloze hond te worden als Ciellini, zou ik die kans zeker niet laten liggen.
Worden we als NL 11tal alleen maar beter van.
Mits speelgarantie natuurlijk.
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 07:35
Ja, de loting als je de loting ziet. Ajax- Juventus, Barcelona- ManU, Tottenham-City, dan heeft Liverpool-Porto het getroffen én RM-McDonald's in de ballenbak
Vind ik leuk
ritje +636
zaterdag 16 maart 2019 om 08:37
hallo Altijd als de grote clubs tegen Ajax spelen? Dan ZGN interesse tonen in de gevaarlijkste speler om de speler, in dit geval de ligt gewoon lekker maken? en dat hij daardoor minder gaat spelen ! bekende taktiek! Hopelijk lukt dat niet! en wordt Mathijs de ster van deze ronde? Ik lees verder dat ene Veltman Ronalda moet gaan afstoppen? Met alle respect ! Ronalda is door niemand af te stoppen! Alleen als hij een zeer zwakke dag heeft? dan maak je een kans. mvg ritje
Vind ik leuk
Cookee +12692
zaterdag 16 maart 2019 om 10:48
Begrijp die fascinatie met Italie niet, ik ben er geen fan van.
Hoe kan Endt fan van Ajax zijn en van Italie... is toch raar?

Ronaldo ontloopt Mathijs wel en Mathijs ontloopt topspitsen altijd.
Alleen niet tegen Real en Bayern, toen was hij geweldig.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws