'Als Mo'tje Afellay om advies vraagt, heeft hij daar misschien een mening over'

'Als Mo'tje Afellay om advies vraagt, heeft hij daar misschien een mening over'

Gepubliceerd: vrijdag 15 maart 2019 om 17:54vr 15-03-2019 om 17:54

Mark van Bommel praat met Mohammed Ihattaren over zijn interlandkeuze. De pas zeventienjarige middenvelder van PSV kan voor zowel Oranje als voor Marokko uitkomen. Die keuze is nog niet gemaakt.

"Ja, daar praat ik wel met hem over, maar niet de afgelopen dagen. Hij staat voor een keuze die hij zelf moet maken. Daar móet en kán ik hem ook niet in beïnvloeden. Dat zou ook slecht zijn, want hij moet zelf de keuze maken", aldus Van Bommel vrijdag op de persconferentie.

Mogelijk dat Ibrahim Afellay een rol speelt in de keuze van Ihattaren. "Ibi traint hier. Dat vind ik heel erg mooi. Als je zo'n grote carrière hebt, hier bent begonnen en blessureleed hebt, moet je hem meteen binnenhalen. Of hij er een rol in speelt om Mo'tje voor het Nederlands elftal te laten kiezen, tja.. Ibi is een grote speler. Als hij daarover in gesprek gaat en Ibi advies vraagt, zal hij daar misschien een mening over hebben."

Lees ook: Van Bommel haalt uit naar deel van PSV-aanhang: 'Ik heb me eraan geërgerd'

Poll

Waar moet Ihattaren voor kiezen?

(1276 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 maart 2019 om 17:59
Hoop dat ie voor Oranje kiest
Vind ik leuk
Rabarber +4082
vrijdag 15 maart 2019 om 18:00
Ibi, Guti, Chucky, Lucy. Het is net of ze een leger chihuahua's hebben bij PSV.
Vind ik leuk
Bertus +7495
vrijdag 15 maart 2019 om 18:04
Nee, dan klinkt Mo, Zakki, Daley en Lassie en Donny een heel stuk mannelijker.
Vind ik leuk
Rabarber +4082
vrijdag 15 maart 2019 om 18:09
Donny en Daley zijn geen koosnaampjes en die andere 3 verzin je ter plekke dus helaas.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:10]
Vind ik leuk
Bertus +7495
vrijdag 15 maart 2019 om 18:10
Ik ken bij PSV ook geen Lucy dus ga mijn niet beschuldigen van verzinnerij als je er zelf ook aan mee doet.
Vind ik leuk
Rabarber +4082
vrijdag 15 maart 2019 om 18:13
Die heb ik toch al heel vaak voorbij zien komen anders 🤔
Vind ik leuk
Boerrigter +344
vrijdag 15 maart 2019 om 18:14
+1 voor het woord 'verzinnerij'
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:05
Wij spreken het anders wel uit als IEBJUHHHHH, GUTIIIII, CHUCKIIIII EN LUUKJUHHHHH
Vind ik leuk
Whatevaa +690
vrijdag 15 maart 2019 om 18:19
Ik ging stuk, wat een dooie humor heb ik 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:02
Dit soort jongens kiezen niet voor Nederland. Laten we dat nou eens goed beseffen. Ze kiezen met hun hart!! Liefde gaat boven alles.
Vind ik leuk
Krav +201
zondag 17 maart 2019 om 09:15
Die kiezen onder druk van familie en vrienden bedoel je?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 18:05
Vooralsnog wat te traag voor een Nationaal team.

Eerst beter worden, kan ie later alsnog kiezen.
Vind ik leuk
JaJa PSV +594
vrijdag 15 maart 2019 om 18:38
Jij post hier ook al, terwijl je eerst beter kan worden, alvorens je hier reageert.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23107
vrijdag 15 maart 2019 om 18:39
Ik ben al goed genoeg ... Mo’tje nog niet.
Vind ik leuk
PvdB +42
vrijdag 15 maart 2019 om 18:06
Ik vind Ibi een geweldige voetballer, maar welke grote carriere heeft van Bommel het over?

Vind ik leuk
LarsNL16 +3608
vrijdag 15 maart 2019 om 18:17
Kampioen met PSV. Gespeeld bij oa Barca. Tweede op het WK met Nederland. Al met al prima CV dus.
Alleen heel veel pech gehad met blessures
Vind ik leuk
PvdB +42
vrijdag 15 maart 2019 om 18:24
edit: dubbel
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:28]
Vind ik leuk
PvdB +42
vrijdag 15 maart 2019 om 18:28
Dat is een manier om er na te kijken. Maar je kan niet ontkennen dat het na Barcelona alleen maar minder is geworden.

Ik hoop, zoals stratumseind hieronder zegt, dat hij bij PSV blijft en weer gaat vlammen.

Zijn carriere is niet wat we er van verwacht hadden tot nu toe.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 18:31]
Vind ik leuk
LarsNL16 +3608
vrijdag 15 maart 2019 om 21:48
Nee helemaal mee eens hoor. Maar ben er echt van overtuigd dat dit door de vele blessures komt. Geweldige voetballer is/was het.
Vind ik leuk
stratumseind +195086
vrijdag 15 maart 2019 om 18:07
Als het ventje slim is kiest ie de komende 4-5 jaar voor psv
Vind ik leuk
NvC +8476
vrijdag 15 maart 2019 om 18:09
Hopelijk NL. Maar we zien wel, het is zijn keuze.
Vind ik leuk
PickNikker +225
vrijdag 15 maart 2019 om 18:09
Die kan alleen advies geven over hoe je je carrière moet verknallen!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:12
Hahahahah inderdaad Appelvlaai faalhaas!!
Vind ik leuk
PickNikker +225
vrijdag 15 maart 2019 om 18:13
Die appevlaai had beter prediker kunnen worden!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:10
Die jongen is zwaar overrated, waar praten we over ……….
Vind ik leuk
PickNikker +225
vrijdag 15 maart 2019 om 18:11
Inderdaad! Nog niks bewezen en nu doet men al alsof de nieuwe Johan Cruijf is opgestaan!
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:13
Hij heeft volgens mij maar 1 eredivisie wedstrijd gespeelt, en daarin viel hij niet eens op !!
Vind ik leuk
PickNikker +225
vrijdag 15 maart 2019 om 18:15
Is straks gewoon weer zo’n knul als El Hamdaoui, Appelvlaai, aissati, amrabat etc. Een keer wissel en zijn ego is gekrenkt.
Vind ik leuk
LarsNL16 +3608
vrijdag 15 maart 2019 om 18:18
Appelvlaai? Die ken ik niet
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 18:11
Krijg je dat gezeik weer voor wie hij moet kiezen.
Vind ik leuk
PickNikker +225
vrijdag 15 maart 2019 om 18:12
Daarom lekker afschaffen die dubbele paspoorten.
Vind ik leuk
Johnnies +1855
vrijdag 15 maart 2019 om 18:14
Zo is dat.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 15 maart 2019 om 18:15
Ibi was een groot talent is uiteindelijk helaas nooit een groot speler geworden Van Bommel.
Vind ik leuk
la galaxy +1032
vrijdag 15 maart 2019 om 18:20
Je weet zelf de mocro broeders onder elkaar.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:32
Een goede speler die zeker moet kiezen voor oranje. Zeker nu er weer mooie tijden aankomen. Hij kan zeker binnen 3 jaar een basis plaats afdwingen. Zeker als ik de Rhoon zie spelen op het middenveld
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 18:40
Ibi een grote speler?
Vind ik leuk
Dommetje +3123
vrijdag 15 maart 2019 om 18:42
Kiezen hij is geboren en getogen Nederlander .
Lijkt mij simpel Oranje .
Klaar.
Vind ik leuk
Garlito +19
vrijdag 15 maart 2019 om 18:55
Wat ik niet begrijp van de jongens die hier in NL geboren zijn hier 24 / 7 leven en wonen en vaak niet eens de marokkanse taal beheersen. En dan voor marokko kiezen. Ik bent het daar absoluut niet mee eens. Als ik voor die keuze stond dan kies ik voor het land die mij gemaakt heeft en dat is NL. Ben in marokko geboren maar leef in NL. Het mooiste land van de wereld.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 20:23
Zo is dat. Zeker gasten met het niveau van Ziyech en Affelay (in zijn PSV tijd) moeten lekker voor hun kansen gaan bij de oranje leeuwen. Maar er zijn er ook bij dat ik denk, je hebt nog gelijk ook, die komen dan tenminste nog in aanmerking voor interlands..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
Garlito +19
vrijdag 15 maart 2019 om 21:53
Helaas denkt niet elke mocro zoals mij. Eerlijk is eerlijk NL is het land van de kansen die je krijgt en die moet je koesteren en zeker wat terug doen voor ons NL.
Vind ik leuk
De kogel +29
vrijdag 15 maart 2019 om 23:38
Je zegt het al mocro, je bent nooit een nl, zelfs de koninig niet. Dan maar geen Deutsche bloed
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 11:45
Kunne wel allemaal Nederland zeggen !!
MAAR hij zou de eerste zijn wie
Deze keuze maakt en een voorbeeld kan worden naar meer spelers in de toekomst. Ze willen allen zelf worden aangesproken met een Nederlandse .. Marokaan Turk Duitser Belg weet ik het ivm discriminerend gedrag van de samenleving..
* WIJ zijn gewoon Nederlanders * zeggen ze dan ..
Nu lijkt mij de keuze dan niet zo moeilijk !!
Ik ga niet Discrimineren !!
Ouders Familieleden Vrienden Kennissen ..... zullen allemaal hun mening hebben.
Ik merk als ze gekozen hebben
Dat 100% Nooit hun eigen ik erin hebben gehad.. je hoort bij allen Ouders Familieleden hebben de doorslag gegeven bij de keuze !!!

Maar goed de keuze zal hopelijk Nederland worden .Maar ik vrees wederom.......
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 maart 2019 om 11:53]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws