Vriendin van Guus Meeuwis 'geschoffeerd' door Gijp: 'Ik heb een kutweek gehad'

Vriendin van Guus Meeuwis 'geschoffeerd' door Gijp: 'Ik heb een kutweek gehad'

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 15:30zo 17-03-2019 om 15:30

Laatste update: zondag 17 maart 2019 om 17:36zo 17-03-2019 om 17:36

Manon Meijers, de vriendin van zanger Guus Meeuwis, heeft vol afschuw gereageerd op de uitlatingen van René van der Gijp tijdens de maandagavonduitzending van Veronica Inside. De analist moest lachen nadat een foto van de twee langskwam en noemde Meijers 'de omgebouwde broer' van Meeuwis.

Meijers greep zondagmiddag naar Instagram en richtte zich rechtstreeks tot 'meneer Gijp'. 'Om meteen maar met de deur in huis te vallen: ik heb een kutweek gehad', laat de partner van Meeuwis weten. 'U achtte het verschrikkelijk grappig om mij in uw voetbalprogramma - werkelijk geen idee wat ik daar precies mee te maken had - finaal te schofferen.'

De 1 meter 84 lange Meijers was met Meeuwis op een gala, droeg hoge hakken en torende boven haar partner uit, tot grote hilariteit van Van der Gijp. 'Nu weet ik dat ontzettend veel mannen zich daar heel erg door geïntimideerd voelen maar mijn man vindt het geweldig en heeft voldoende zelfvertrouwen om zich daar niet minder mans door te voelen.'

'U roept geregeld in de media - u doet niet alleen aan bodyshaming maar vindt het ook heel erg vermakelijk om homo's en transgenders te beledigen - dat niemand eigenlijk iets over uw uitspraken mag roepen', voegt Meijers daaraan toe. 'Maar zo zijn we natuurlijk (gelukkig) niet getrouwd, meneer Gijp.'

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Beste meneer Gijp, Ondanks dat ik alle reden heb om het niet beleefd te houden, doe ik dat toch. Om meteen maar met de deur in huis te vallen: ik heb een kutweek gehad. Afgelopen dinsdag achtte u het verschrikkelijk grappig om mij in uw voetbalprogramma (werkelijk geen idee wat ik daar precies mee te maken had?) finaal te schofferen. U noemde mij, terwijl u bijna stikte van het lachen, ‘de omgebouwde broer van Guus Meeuwis’ en ging he-le-maal stuk om mijn lengte. Toegegeven meneer Gijp: niet mijn meest flatteuze foto. Ik houd niet zo van rode lopers en ondanks dat ik hartstikke leuk op een foto kan staan voel ik me met een leger paparazzifotografen voor m’n neus niet zo op mijn gemak. Vooral in de wetenschap dat met het leger aan internettrollen van tegenwoordig, ‘nieuwssites’ het lekker vinden om je slechtste foto te plaatsen. Dat levert lekker veel haatreacties op waardoor het bijbehorende stukje veel clicks krijgt en de advertentie-inkomsten flink stijgen. Maar goed, mijn man kreeg een geweldige prijs (@Meneer Derksen: Brabant is wel degelijk door Guus geschreven) en dus ging ik, letterlijk in de steigers. Ik draag namelijk, ondanks mijn 1 meter 84 (heeft u gelijk het antwoord) dolgraag stiletto’s. Ik heb niet de gemiddelde lengte maar ben prima zelfverzekerd en dolgelukkig met mijn ellenlange benen die ik niet schroom te accentueren. Dat ik daarmee een flink stuk boven mijn man uit toren, kan me geen bal schelen. Nu weet ik dat ontzettend veel mannen zich daar heel erg door geïntimideerd voelen maar mijn man vindt het geweldig en heeft voldoende zelfvertrouwen om zich daar niet minder mans door te voelen. Nu heb ik altijd geleerd: wie geschoren wordt (yes, maak ‘m maar!) moet stil zitten. Met zo’n stukje als dit geef ik u en uw schofferende uitspraken namelijk weer aandacht, kunnen de nieuwssites weer een stukje typen en blijft het lekker rondgaan. En u roept geregeld in de media (u doet niet alleen aan bodyshaming maar vindt het ook heel erg vermakelijk om homo’s en transgenders te beledigen) dat niemand eigenlijk iets over uw uitspraken mag roepen. Maar zo zijn we natuurlijk (gelukkig) niet getrouwd, meneer Gijp. (...lees hieronder verder)

Een bericht gedeeld door Manon Meijers (@manon.meijers) op

Lees meer over:Eredivisie

Poll

Vind jij dat deze grappen van René van der Gijp door de beugel kunnen?

(5600 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 15:34
Begint een beetje op de Prive te lijken hier
Vind ik leuk
Snapje? +10088
zondag 17 maart 2019 om 15:36
Interesseert toch helemaal geen 1 weldenkend mens wat van der Gijp te vertellen heeft.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1906
zondag 17 maart 2019 om 15:40
Blijkbaar wel dus
Vind ik leuk
Mario 1 +2845
zondag 17 maart 2019 om 15:49
Van der Gijp. ? Die DORPSGEK neemt toch niemand serieus.
Een kop als een asbak , met zijn domme gelach.!!!!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 01:14
Het ge.hele programma voetbalinside is de grootste bagger op tv. v.d.Gijp Genee en Derksen moeten verbannen worden van de tv en moeten nergens meer aan de bak komen. Ze doen uitspraken die je in geen enkele psichairetische kliniek hoort. De snor noemt dit satire maar hij doet daar maar 1 ding en dat is zijn zakken vullen.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:52
Nu weten we het wel Manon.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Beste meneer Gijp? ze is dom en lelijk:)
Vind ik leuk
Baijiu +1696
zondag 17 maart 2019 om 15:36
Gijp = uitzondering op de regel. Kom maar door ermee
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:56
Gijp verbannen, waardeloos invullen van pseudojournalistieke functie.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:35
Ze ziet er wel een beetje omgebouwd uit...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:41
Wie nie ?
Vind ik leuk
Guusman +1324
zondag 17 maart 2019 om 15:50
Veel kerels zijn steeds vrouwelijker aan het worden dus ja het kruipt een beetje naar elkaar toe.

Dus het klinkt best logisch wat je zegt.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:35
Schop die vent naar RTL Boulevard, kan hij zijn dingetje doen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:35
Nie zo gevoelig meid
Vind ik leuk
Nr14always +5578
zondag 17 maart 2019 om 15:35
Dit is wel grappig van Gijp, is ook een paard laten we eerlijk wezen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:42
Gijp out, loser.
Vind ik leuk
Ajax glory +196
zondag 17 maart 2019 om 15:36
Was toch Renate van der Gijp?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:36
...maar ze heeft ergens wel een punt. Gijp was grappig, maar denkt dat hij het heeft uitgevonden nu en raaskalt een eind in het rond, hier en daar mensen schofferend.
Zo was hij de eerste jaren helemaal niet.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:48
Sinds ze naar Veronica zijn gegaan, is het programma erg achteruit gegaan. Het gaat nu allemaal te geforceerd. In het geval van Gijp is het altijd al zo geweest dat hij geen filter had, maar vroeger was het nog wel eens zo dat hij er gewoon niks bij dacht. Het programma hoeft heus niet altijd over voetbal te gaan, maar dit bericht over Guus Meeuwis interesseert ze allemaal waarschijnlijk geen hol.
Maar ja, de redactie heeft het uitgezocht (i.s.m. die 3 + 1 aan tafel), dus dan kan je moeilijk je mond erover houden. En dan komt er soms nog grotere rotzooi dan normaal uit.
Vind ik leuk
Hangelos +213
zondag 17 maart 2019 om 15:38
Is dit niet meer iets voor de rubriek buitenspel? Heeft 0,0 met voetbal te maken..
Vind ik leuk
Dani7 +397
zondag 17 maart 2019 om 15:39
Lekker boeiend weer
Vind ik leuk
Bizzy +22923
zondag 17 maart 2019 om 15:41
Komkommertijd bij Voetbalprimeur.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:41
Zozo... Heeft Gijp dat gezegd joh, in dat oh zo serieuze en journalistieke programma Veronica Inside??? Het is wat..
Vind ik leuk
Jef Stam +94
zondag 17 maart 2019 om 15:42
Is toch ook omgebouwd. Nog los van de lengte wel eens goed naar t gezicht gekeken. Hoog henkie gehalte.
Vind ik leuk
Guusman +1324
zondag 17 maart 2019 om 16:01
En henkie is een half wijf ;)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 15:43
Was ook een misselijkmakende grap van Gijp.
Vind ik leuk
Sonneillon +962
zondag 17 maart 2019 om 15:50
ik ben ook nog steeds helemaal in de war van die grap van gijp, ik heb amper kunnen slapen en krijg geen hap door me keel, wat verschrikkelijk, ik ben al dagen aan het huilen, zo erg vind ik het
Vind ik leuk
HupHolland +4460
zondag 17 maart 2019 om 16:53
Ja, zolang het jou maar niet betreft.

Het is gewoon 'bullyen' en daar is niks goeds aan.
Vind ik leuk
Doby Woby +49
zondag 17 maart 2019 om 15:44
Van der gijp heeft wel meer van die achtelijke grappen.. die mongol moet eerst maar eens naar zijn eigen kijken ipv andere voor gek te zetten..
Vind ik leuk
G.Kopf +5856
zondag 17 maart 2019 om 15:46
En iemand Mongol noemen is wel prima dan?
Ietwat dubbele moraal lees ik.
Vind ik leuk
G.Kopf +5856
zondag 17 maart 2019 om 15:45
Als je de hele week van slag bent om een flauw grapje, heb je wel wat grotere problemen dan slechts dat grapje.
Vind ik leuk
mylife +467
zondag 17 maart 2019 om 22:32
inderdaad, maar blijkbaar is guusje veel weg, dus ik zie dit als een schreeuw om aandacht
Vind ik leuk
Sonneillon +962
zondag 17 maart 2019 om 15:47
sjongejonge zeg, lange teentjes weer, er heeft net een idioot een halve moskee leeg geschoten, ga jij je druk maken om wat Gijp zegt op tv, wees blij dat iemand waar jij niet om geeft zulke dingen over je zegt in plaats van iemand in je familie of vriendenkring
Vind ik leuk
G.Kopf +5856
zondag 17 maart 2019 om 15:50
Als vriendinnetje van een miljonair kan het leven zwaar zijn, onderschat dat niet.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:03
Dus Van Der Gijp mag wel zijn mening én zijn onzin verkondigen op tv, maar zij mag niet haar mening geven op haar eigen mening geven op haar eigen Instagram pagina, waar ze een beperkt aantal volgers heeft, maar omdat de media altijd overal naar op zoek gaat, wordt het uitgelicht en komt het bijvoorbeeld hier terecht.
Mensen zeggen dat het programma een satire is. Satire is een kunstvorm, of het programma een vorm van kunst is, is een kwestie van smaak. Of deze opmerking bij satire hoort kan je ook over twisten.
Wat die Manon doet is in feite gewoon een klaagbrief/klaagschrift, een vorm van kunst
Vind ik leuk
Sonneillon +962
zondag 17 maart 2019 om 16:12
dat mag ze ook, ik vind het alleen echt puur zonde van je tijd om je daar druk over te maken, in de tijd dat ze die hele tekst heeft geschreven heeft, had ze een leuk spelletje met haar kinderen kunnen doen of een heerlijk wandelingetje maken met de hond ofzo
Vind ik leuk
HupHolland +4460
zondag 17 maart 2019 om 16:58
Dan ben je wel een looser, als je alles maar over je heen laat gaan.
Vind ik leuk
G.Kopf +5856
zondag 17 maart 2019 om 20:23
Echte winnaars maken zich idd overal druk om.
Vind ik leuk
HupHolland +4460
zondag 17 maart 2019 om 20:51
Ik maak me helemaal nerkgens druk om.

Ik vind het gewoon ongepast en zou ook van me afbijten.
Van mij mag jij iedereen over je heen laten lopen, dat moet je zelf weten.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 20:51]
Vind ik leuk
G.Kopf +5856
zondag 17 maart 2019 om 20:55
Het is niet zo zwart wit natuurlijk.
Alleen als je ietwat zelfvertrouwen hebt, ga je je niet druk maken om wat de dorpsgek voor mening over je uiterlijk heeft.
Vind ik leuk
HupHolland +4460
zondag 17 maart 2019 om 21:07
Een bericht op Instagram plaatsen dat je van dit soort opmerkingen niet bent gediend, of je er druk om maken vind ik wel twee verschillende dingen.

En ik geef haar groot gelijk dat ze reageert, want wat vd Gijp deed was in ieder opzicht ongepast. En ze is trouwens niet de eerste
Vind ik leuk
G.Kopf +5856
zondag 17 maart 2019 om 21:15
Ze had aardig wat werk in dat artikel van d'r zitten, krijg toch het idee dat ze er mee zat. Anders steek je er toch geen tijd in?
Hoewel, sommige steken tijd in reageren op reacties van vrouwen van zangers hun reactie op een voetbalanalist met een dom grapje... Oké ik ga maar Netflixen :)
Vind ik leuk
Roeptoeter +19359
zondag 17 maart 2019 om 15:48
Ze is nog vergeten hem racist en homofoob te noemen. Misschien de adverteerders benaderen via twitter?
Vind ik leuk
Mad Max +1289
zondag 17 maart 2019 om 15:50
Dit ging ook wel heel ver. Gijp zit hier fout. Pestkop gedrag.
Vind ik leuk
Raziel +142
zondag 17 maart 2019 om 15:52
Van der Gijp is behalve zwak begaafd een bijzonder vervelende kerel. Slechte combo.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2197
zondag 17 maart 2019 om 15:57
Grapjes over uiterlijk kunnen heel leuk zijn als je zeker weet dat de andere persoon het kan incasseren. Deze ging iets te ver in mijn ogen. Arme meid wordt vanuit het niets erbij gehaald. Al moet nu toch wel bij iedereen bekend zijn dat je die 3 niet serieus moet nemen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:15
Moest er wel om lachen
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Is toch de waarheid. Zij lijkt ook op een omgebouwde vent. Je mag gewoon je mening geven punt. Teminste iemand die z'n mening geeft. Of had ie moeten zeggen dat zij beeldschoon is.
Vind ik leuk
HupHolland +4460
zondag 17 maart 2019 om 16:59
De vraag is, waarom van de Gijp dit heeft gezegd?

Daarom slaat het dus helemaal nergens op!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:05
Je weet hoe hij is hé, je kunt het indd ook op een andere manier zeggen maar hij is nu eenmaal zo. Ik kan 'm eigenlijk ook geen ongelijk geven.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Ach het brengt weer kliks op voor VP, maar een voetbal primeur is toch heel iets anders. Het zegt overigens heel veel over de kwaliteit van VP dat ze schijnbaar dit soort nonsens nodig hebben.
Vind ik leuk
Smash +4433
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Kan mij niet schelen hoe lang ze is. Met deze dame wil ik ook wel uit!
Vind ik leuk
HupHolland +4460
zondag 17 maart 2019 om 17:01
https://www.youtube.com/watch?v=gOb-EjyXRPQ
Vind ik leuk
Marco S +7114
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Die Manon neukte toch met hem toen hij nog getrouwd was?.. is dat wel netjes dan?
Vind ik leuk
mylife +467
zondag 17 maart 2019 om 22:29
Das vast heel nornaal volgens manon
Vind ik leuk
Hulsink +608
zondag 17 maart 2019 om 16:41
Ach Manon dit mannetje weet niet beter.
Vind ik leuk
Smithsonian +45294
zondag 17 maart 2019 om 16:41
Ze ziet eruit als een oermens...
Vind ik leuk
Blije +165
zondag 17 maart 2019 om 16:41
Was ook net een kerel
Vind ik leuk
3-0achter +1668
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Veronica Inside is vergane glorie. Hetzelfde geld voor Rene van der Gijp.
Vind ik leuk
Bas Bus +173
zondag 17 maart 2019 om 16:49
Waarom kijken mensen naar dat programma?
Vd Gijp is altijd zo geweest, ook als voetballer.
Altijd grappen (zelf keihard lachen...) ten koste van iemand anders.
Eng mannetje..
Vind ik leuk
Justin Kees +3999
zondag 17 maart 2019 om 16:55
Het wordt tijd dat mensen het leven van Gijp eens belachelijk maken. De man die van 2 uitzendinkjes in de week zwaar overspannen was en die enkel afgeeft op anderen, om zichzelf beter te voelen. Moge hij stikken in zijn eigen lach...
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 17 maart 2019 om 16:58
Belachelijk dat Voetbalprimeur een bericht als dit plaatst. Dit heeft 0,0 met voetbal te maken.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:01
Een wijf om te stelen. Je moet alleen de dief nog zien te vinden.
Vind ik leuk
Merdocs +271
zondag 17 maart 2019 om 17:05
Van der Gijp en Derksen zijn het prototype om naar anderen te wijzen zodat de aandacht niet op hunzelf komt te liggen. Als je ze ziet zitten en je neemt ze goed onder de loep qua uitstraling, gedrag, Intelligentie en uiterlijk voorkomen zouden juist zij zich heel erg moeten schamen. Hebben werkelijk alles tegen. Het is nu eenmaal in deze maatschappij dat personen die normaal gedrag vertonen niet opvallen. Randdebielen als zij krijgen door hun gedrag nou eenmaal een podium.Sensatie zoekers.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:07]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:16
Ze probeert dus over de ruggen van homo's en transgenders te scoren ten koste van Gijp.
Bah wat een mens, of zou Guus stieken een transgender zijn?
Vind ik leuk
Merdocs +271
zondag 17 maart 2019 om 17:24
Door figuren als jij kunnen de hoofdrolspeler van VI hun zakken blijven vullen met dergelijke uitlatingen. Ga je schamen. Verder hoop ik dat niemand aan jou nog aandacht geeft buiten dit bericht. Stumpert dat je bent.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:39
Meissie toch, of homo of transgender, doe relax.
Bel een hulplijn ofzo. Haha.
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 17:17
Brabanders steunen Guus. Gijp is oud 040er maar heeft last van een aandachtstoornis.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:34
Gein maken is prima . Maar mensen beledigen gaat te ver . De Mol moet hierin ingrijpen voor dat het een keer mis gaat !!!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:54
Ga toch weg man.. Dit is toch geweldig!
Vind ik leuk
mylife +467
zondag 17 maart 2019 om 22:27
niks ingrijpen ! vrijheid van meningsuiting !
Vind ik leuk
shovel +189
zondag 17 maart 2019 om 17:37
Tsnonge jonge wat boeit dit nou lekker belangrijk
Vind ik leuk
Vakje15 +88
zondag 17 maart 2019 om 17:55
Och och mevrouwtje soliciteert naar een uitnodiging in dwdd of Jinek deze week zeker?
Vind ik leuk
mylife +467
zondag 17 maart 2019 om 22:26
Dat zou nog best eens zo kunnen zijn ook volgens mij
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:19
Van der Gijp, mijn God zeg. Is hij nog niet naar het Pieter Baan centrum gebracht?
Vind ik leuk
Weisweiler +154
zondag 17 maart 2019 om 19:14
De grapjes van Gijp zijn net zo onschuldig als de mopjes over ome Henk die de buurvrouw in de kont knijpt.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:58
Wat hij doet gaat te ver vind ik. Laat hij naar zijn eigen kop kijken, die eruit ziet als een Edammer kaas, die van de trap is gevallen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:09
Niet chill
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:13
Gijp is gewoon een simpele onzekere gozer met bouwvakkers humor, als je tegen hem zegt dat je hem niet grappig vind dan slaapt hij niet!!!
Vind ik leuk
mylife +467
zondag 17 maart 2019 om 22:25
Tjonge als we ons hier al druk om gaan maken! Als je hem mag lach je er lekker om , als je hem niet mag trek je je er niets van aan, Simpel!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 08:53
Whahahahaaaha
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 14:53
Op de school waar ik werk probeer ik mijn leerlingen wat respect voor een ander bij te brengen. Pesten, andere kwetsen, kan immers keihard aankomen. Pesters proberen over de rug van anderen populair te worden. Derksen en Van der Gijp laten dat elke week weer zien. Iemand kwetsen wordt op die manier heel normaal. Op TV gebeurt het toch ook. En er wordt ook nog om gelachen. Mooi voorbeeld voor onze jeugd en de tactlozen in onze samenleving.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 22:23
Wordt tijd dat Gijp zoals vroeger, zijn pillen weer neemt en op de bank blijft liggen. Toen had niemand last van de leeghoofd.
Vind ik leuk
ritje +794
dinsdag 19 maart 2019 om 08:56
hallo Zij van Veronica maken deze ZGN grappen af met SATIRE! AM mun hoela! GIJP en Derksen moeten dit doen! Voor de kijkcijfers! Dit heeft niets te maken met satire maar ordinair geschreeuw! Maar dat is NED Leedvermaak! BAH BAH . mvg ritje
Vind ik leuk
Donnygo +6089
dinsdag 19 maart 2019 om 14:46
Echt niks meer kun je zeggen of men springt op de fucking social media en zij n heeel boos.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws