PSV telt zegeningen na late 0-1: Ik denk dat elke ploeg het hier moeilijk heeft

PSV telt zegeningen na late 0-1: "Ik denk dat elke ploeg het hier moeilijk heeft"

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 16:03zo 17-03-2019 om 16:03

Pablo Rosario heeft de inhaalwedstrijd tussen Ajax en PEC Zwolle van zondagmiddag niet gezien. De PSV-controleur wil zich liever bezighouden met de wedstrijden die hij namens PSV moet spelen dan met de titelconcurrent uit Amsterdam.

Emile van de Sande
VENLO

De Eindhovenaren boekten op de vroege zondagmiddag een krappe uitoverwinning op VVV-Venlo. "Als je ziet hoe zij spelen... Ik denk dat elke ploeg het hier moeilijk heeft", liet Rosario vlak voor het betreden van de spelersbus weten aan VoetbalPrimeur. "Tien man achter de bal en dan één spits voorin. Gelukkig maakten we nog de 0-1."

Achtervolger Ajax had het onderlinge gat midweeks verkleind tot twee punten, maar dat zorgde niet voor extra druk bij Rosario. "Of ik woensdag gekeken heb? Nee. Ik weet niet hoe zij erover denken, maar wij moeten gewoon zelf onze wedstrijden winnen. Dat is ons gelukt, dus dat is positief."

Bekijk hieronder het volledige interview met Rosario, die ook inging op zijn selectie voor het Nederlands elftal:

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 16:06
T is niet goed voor mn hart... hopelijk doen jullie nieuwe inspiratie op bij Oranje en andere landen.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 17 maart 2019 om 16:07
dat kun je wel zeggen ja
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:08
Eigen kracht opnieuw aanspreken en daarvan uitgaan.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1906
zondag 17 maart 2019 om 16:07
Speelde matig vandaag. Sadilek en rosario is teveel van hetzelfde. Je kan beter met de punt naar achter spelen. Let je op Mark?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:08
Eens, Ihattaren moet je eigenlijk verhuren. Thomas of Guti als controleur naast een middenvelder met diepgang als Sadilek. Daarachter rosario.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:19]
Vind ik leuk
Mosquito +22854
zondag 17 maart 2019 om 17:02
Verhuren?????????
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:18
Als je met een defensieve middenvelder speelt en 2 controleurs heb je niet zoveel aan een aanvallende middenvelder. Ihattaren is te goed om op de bank te belanden. Maar t is dom Om Rosario en Sadilek niet tot hun recht te laten komen terwijl je Thomas en Gutierrez ook nog hebt. PSV heeft flankspelers die iets kunnen dus die zijn gebaat bij een goede pass.
Vind ik leuk
Mosquito +22854
zondag 17 maart 2019 om 17:27
Hij is gewoon basismateriaal.
Helemaal niks verhuren.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:41
Ja want we zagen hoe goed hij was tegen VVV, wil iedereen aub kappen met t overhypen van die gozer?
Hij was letterlijk onzichtbaar en je wilt dat je een middenveld hebt dat óf doelpunten maakt en iets kan creeren zoals met Van Ginkel en Pereiro t geval was of dat t met de punt naar achter speelt em controle heeft als met Guardado en Propper.

Met Rosario in t achterhoofd hebbende is t logisch om voor t laatste te gaan. Sadilek en Rosario zijn niet offensief ingesteld en hebben geen scorend vermogen in huis. Maar met een contoleur als Thomas of Guti kan het wel Gakpo, Lammers en Malen in stelling brengen,
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:58
zijn eerste slechte wedstrijd, beetje snel om conclusies te trekken.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:59
Ook uberhaupt zn 2de wedstrijd in de basis toch? T is basismateriaal? Wat een kul. Wat Ihattaren op dit moment brengt is niet genoeg, Mauro Jr kan dit ook doen. Daarom zou k t ook niet erg vinden om Ihattaren bij Heerenveen ervaring op te laten doen. Mauro kan toch wel zijn plek op de bank opvullen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:37
Ihatarren mag ook naar Ajax komen, maar dan ook meteen kopen dan kunnen jullie lekker met een defensieve middenvelder spelen en 2 controleurs. Iedereen blij! ;)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:56
Tss, en dan zeker als Toptalent schuurs bij Jong Ajax neerzetten?

Nee dankje. K zie Ihattaren liever volgend seizoen bij Heerenveen ervaring opdoen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 21:57]
Vind ik leuk
Ik zlatan +504
zondag 17 maart 2019 om 20:52
Niks geen Thomas, sadilek, Hendrix of guti. Ik denk dat de enige oplossing is om rigo op te stellen. Rigo is namelijk een ras spelverdeler en kan als een van de weinigen van PSV aanvallers weg steken en slimme passies geven. Niet slim van van Bommel om dat niet te zien
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:01
K denk dat als je Guti niet gebruikt je al helemaal niet met rigo moet komen aanzetten. Zowel Gutierrez als Rigo hebben totaal geen kracht. K zou indien fit Thomas een goede kracht voor het middenveld vinden met rosario en sadilek. Dan heb je tenminste volledige controle, het spel wordt grotendeels toch gemaakt door de backs maar Thomas zoals ie voor zn blessure was is gewoon een boost op t middenveld.
Vind ik leuk
Ik zlatan +504
zondag 17 maart 2019 om 22:09
Thomas kan ook wel idd, maar met sadilek en Rosario erbij wordt het wel héél statisch. Doe dan in plaats van Rosario of sadilek. Maar kijk, zou zeggen Rosario voor de kracht, en rigo voor het voetbal want dit kan echt niet zo verder.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:13
K snap je punt. K weet zelf niet of Rigo goed genoeg is, van wat k van Sadilek heb gezien is t een mindere versie van Guardado (qua gif). Rosario moet je vanwege de kracht op t middenveld dr inhouden. En verder zijn we t ongeveer eens dat we met controleurs die een goede pass hebben moeten spelen.
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 17 maart 2019 om 17:38
Welja, verhuur de meest creatieve middenvelder die je hebt haha
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:42
Wat heb je aan hem op de bank? Denk dat Mauro op dit moment hetzelfde kan doen als Ihattaren.
Vind ik leuk
Hazelnoot +200
zondag 17 maart 2019 om 16:07
Klopt, en dat doen ze gewoon. Toppers!
Vind ik leuk
JaJa PSV +572
zondag 17 maart 2019 om 16:07
Ik was in slaap gevallen woensdag.
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 16:12
Mensen met insomnia zijn de afgelopen 10 jaar bij wedstrijden van PSV genezen.
Vind ik leuk
tannat +16771
zondag 17 maart 2019 om 18:07
Je vond de laatste 2 partijen van nationale knuffelclub ajax vond je wel om aan te zien?
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 17 maart 2019 om 16:30
niks gemist
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 16:11
De eerste speler die zegt dat ie wedstrijden van de tegenstander kijkt moet ik nog tegen komen.. paginavulling dus.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 17 maart 2019 om 16:32
die hebben echt wel op de terugweg met een biefstukje in de bus
naar AZ-Ajax gekeken
Vind ik leuk
Jandieze +1255
zondag 17 maart 2019 om 16:16
Klopt. Zelfs Ajax. Maar goed, die hebben dan altijd nog de VAR achter de hand.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Vandaag vernederd door AZ, had wel 6-2 kunnen zijn.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Lekker en op basis van het spel ook verdiend.
Vind ik leuk
Bruurke +1200
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Wat een heerlijk weekend. Slechte wedstrijd naar heb net een team zien spelen dat nog slechter was 😂
Vind ik leuk
JoeyC +4449
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Geen VAR nodig om te winnen in Venlo. Top PSV. 5 punten los.
Vind ik leuk
sundaymanara +1448
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Heracles won er en die gaan ook huishouden in Eindhoven.
Wat een beesten zijn het toch ook.
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Ik hoop dat AZ gewonnen heeft. Ben niet thuis😶
Vind ik leuk
Lucky Kes +8284
zondag 17 maart 2019 om 16:37
1-0
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:42
Proficiat, verdiende winst voor jullie.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Nog een paar keer meer zo winnen. Ajax gaat nog meer punten verliezen zoals vandaag. De CL gaat hun opbreken.
PSV wordt (weer) kampioen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:36
Alle Psv supporters gefeliciteerd.. Goede zaken gedaan en samen met Az de winnaars van het weekend..
Vind ik leuk
Blije +165
zondag 17 maart 2019 om 16:39
Strontzakken zijn het
Vind ik leuk
Axim +909
zondag 17 maart 2019 om 16:45
Ja he ! Om met 1-0 van AZ te verliezen 😂😂
Vind ik leuk
Blije +165
zondag 17 maart 2019 om 16:48
Díe kut ploeg uit Eindhoven stront en stront geluk
Vind ik leuk
Axim +909
zondag 17 maart 2019 om 16:49
Oh ... bedoel je dat ! Kwaliteit van de kampioenen heet dat !!
Vind ik leuk
Blije +165
zondag 17 maart 2019 om 16:54
Achterlijke malloot
Vind ik leuk
Axim +909
zondag 17 maart 2019 om 16:57
😂😂👍🎉🍺
Vind ik leuk
yabba1000 +1339
zondag 17 maart 2019 om 18:03
Precies dat! Proost!!
Vind ik leuk
Ik zlatan +504
zondag 17 maart 2019 om 20:57
Je doet je naam wel eer aan zeg.. jeetje
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:36
Spiegel kijken neusje
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:50
Ben je boos?
Vind ik leuk
Axim +909
zondag 17 maart 2019 om 16:52
Pluk een roos :-)
Vind ik leuk
psv#nr1 +2926
zondag 17 maart 2019 om 21:43
6-0 in Alkmaar was ook gewoon geweest
4 minuten voor tijd tegen PEC 2-1
wat een stront en stront en stront geluk dat Ajax
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:19
Wat je zegt ben je zelf, sliep uut!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:36
Heb je goed zeg het jou clubje maar eens weer geen titel die stumpers
Vind ik leuk
Vak-T +1964
zondag 17 maart 2019 om 16:53
Mooie dag vandaag, begon al om 6 uur met Verstappen.
Daarna een lucky 0-1 en een verdiende 1-0!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:54
Lekker stil hier zitten ze weer onder een Amsterdams paaltje
Vind ik leuk
MG MG +544
zondag 17 maart 2019 om 17:00
VVV is een vervelende ploeg om tegen te spelen. Vooral als die reuzen met de rug tegen de 16 gaan verdedigen.
Vind ik leuk
Alucard +142
zondag 17 maart 2019 om 17:05
PSV was niet goed, en als je dan zo’n taaie tegenstander als VVV treft, mag je niet klagen als je drie punten mee naar huis neemt.
Vind ik leuk
Retweet +854
zondag 17 maart 2019 om 17:10
T was ook heel slecht. Maar wat een drama dat kunstgras.stropende ballen.rare stuiters. Maar wel 3 punten!
Vind ik leuk
kees ee +1093
zondag 17 maart 2019 om 17:41
. . met dank aan ajax, . . uuuhhh az !?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:49
Pffeeww, met hakken over de sloot
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:13
Guti tegen ajax aub.
Bewijs genoeg vandaag.
Vind ik leuk
Ik zlatan +504
zondag 17 maart 2019 om 21:00
Tegen Ajax moet je gewoon Hendrix en Pereiro opstellen. Hendrix verdedigend heel belangrijk en Pereiro en Ajax hoef ik verder niet uit te leggen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:10
Liever hendrix en guti,guti zal vlammen
Vind ik leuk
Ik zlatan +504
zondag 17 maart 2019 om 21:17
Ik vind guti geen aanvallende middenvelder. Heeft minder creativiteit dan Pereiro. Vind Pereiro technisch eigenlijk de beste bij PSV. Maar eigenlijk denk ik dat je met Rosario - Rigo - ihattaren/Pereiro moet spelen. Rigo is de enige spelverdeler bij PSV, en dat is wat ze duidelijk missen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:58
De pep snuif vereniging heeft weer alle geluk van de wereld hoor!!!
Vind ik leuk
Axim +909
zondag 17 maart 2019 om 22:06
Sjonge wat ben jij toch geweldig origineel ...
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 22:09
Hoezo binnen de normale speeltijd gescoord en VVV heeft daar vrijwel niets tegenover gesteld buiten 1 kans in de 1e helft en een kans in blessuretijd. Geluk dwing je af.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws