Onherkenbaar Ajax verliest van AZ en incasseert harde tik in titelstrijd

Onherkenbaar Ajax verliest van AZ en incasseert harde tik in titelstrijd

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 16:21zo 17-03-2019 om 16:21

Laatste update: zondag 17 maart 2019 om 17:08zo 17-03-2019 om 17:08

Een slap, onherkenbaar Ajax is zondagmiddag tegen een peperdure nederlaag aangelopen in Alkmaar. AZ was met 1-0 te sterk voor de nummer twee van de Eredivisie. Met de kraker tegen PSV voor de deur is de achterstand op de koploper nu vijf punten. AZ heeft plek drie overgenomen van Feyenoord. 

Ajax, mét de weer fitte Frenkie de Jong en Hakim Ziyech in de basis, bakte er in het AFAS Stadion niets van. Bijna geen enkele speler van de ploeg van trainer Erik ten Hag haalde een voldoende. Ajax wist amper kansen te creëren. Het hielp niet dat Ziyech na een halfuur uitviel met een blessure. Kasper Dolberg verving de spelmaker. 

AZ kreeg in de eerste helft de beste kansen tegen een onherkenbaar, passief Ajax. Onder meer Jonas Svensson, Fredrik Midtsjø, Mats Seuntjens en Ron Vlaar lieten na om de openingstreffer binnen te schieten. 

Ook na de pauze had Ajax weinig in de melk te brokkelen. De 1-0 hing al even in de lucht en de verdiende AZ-treffer viel uiteindelijk na een klein uur spelen. Na een corner en een scrimmage voor de goal van André Onana rondde AZ-captain Guus Til af. 

Ajax móest daarna komen en gaf steeds meer ruimte weg. Oussama Idrissi kwam na een snelle counter oog in te staan met Onana. De goalie uit Kameroen wist het schot met z'n benen te keren. Donny van de Beek was aan de andere kant van het veld even later heel dichtbij de gelijkmaker. Hij miste. Omdat AZ, ondanks zeeën aan ruimte, naliet om de wedstrijd te beslissen, bleef het tot de laatste secondes spannend. Goals vielen er niet meer. 

De nederlaag van Ajax betekent dat PSV, dat zondag met 1-0 won in Venlo, nu vijf punten voorsprong heeft, acht duels voor de eindstreep. Over twee weken staat in de Johan Cruijff Arena de kraker tussen Ajax en PSV op het programma. 

AZ is door de zege over Feyenoord heengeklommen, naar plek drie op de ranglijst. Feyenoord verloor zaterdag in eigen huis met 3-2 van Feyenoord. Beide ploegen hebben 47 punten, het doelsaldo van AZ is iets beter. 

Poll

Wie wordt kampioen?

(6282 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 16:21
Van de Beek die voor de 80ste keer een 100% kans mist, Dolberg die nog steeds niet de oude is, Schone die weer speelde als een natte krant. De enige die voor mij een voldoende haalden waren Onana en Lang
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Tagliafico ook een prima wedstrijd.
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Denzel is beter,stukken beter. En Blind mag die wel blijven staan?
Vind ik leuk
Bud Spencer +2856
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Blind is een trage, niet wendbare speler. Goede instelling maar niet goed genoeg voor internationaal voetbal
Vind ik leuk
Ove +4060
zondag 17 maart 2019 om 16:33
Blind gewoon verhuren aan Volendam
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 16:45
Of Helmond ,trouwens daar is Helmond misschien ook niet blij mee.
Vind ik leuk
Dharmpie +1136
maandag 18 maart 2019 om 10:30
Ik ben geen fan van Blind, voor de wedstrijd tegen Real was ik dat al helemaal niet. Ik vond het onbegrijpelijk dat hij zo negatief belicht werd.Tegen Real was hij erg goed vond ik zelf. De Ajaxspelers lijken zich tegen grote tegenstanders op te kunnen laden. Tegen de kleintjes lijken alle spelers wel middelmatige voetballers.
Jammer voor jullie de supporters.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:23
Mwah ik geef je gelijk maar het is wel iemand die een positie invult hij doet geen gekke dingen en af en toe speelt hij echt top wedstrijden dat mag ook gezegd worden!!
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Denzel komt van rechts dus dat is niet met tagliafico te vergelijken.. rare redenering.
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Of hij nu links of rechts speelt Denzel is verdedigend gewoon een stuk beter.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zondag 17 maart 2019 om 16:34
Niet mee eens maar goed meningen verschillen gelukkig.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:23
Daarom werd ie ook uitgefloten😂 Is drie/vier klassen beter, Tagliafico.
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 21:45
Denzel is gewoon veel beter klaar ,alleen als je bij Ajax voetbald word je omhoog geschreven door de media 90% en dat geloven jullie terwijl je ziet dat hij veel tekort komt de schoppert.
Vind ik leuk
AFP +3569
zondag 17 maart 2019 om 23:30
Leg me dan uit waarom toch als je bij Ajax voetbalt je door de media voor 90 procent omhoog geschreven wordt en als je bij PSV speelt niet ? Leg mij het eens uit. Daar moet toch een plausibele reden aan ten grondslag liggen ?
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 23:31]
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
maandag 18 maart 2019 om 06:24
Simpel als je niks kan of weinig ben je volgens de media bij Ajax toch een van de betere van Nederland. Zie Blind ,Schone,Dolberg,vd Beek.
Vind ik leuk
AFP +3569
maandag 18 maart 2019 om 11:20
Dank voor je mail. Desalniettemin blijft het hoe en het waarom mij onduidelijk. Is het geen aanname van je ? Ook niet eens over Schöne, hij is wel over de houdbaarheidsdatum. Zijn 4e doelpunt tegen Real was magistraal. Dolberg kwam uit een lange blessuretijd, het gaat voor hem belangrijk worden voor worden om snel naar op zijn oude niveau terug te komen, de supporters beginnen nu al om hem te morren. Jammer voor Dolberg, voor zijn blessure liet hij zien superb in het goaltjes maken te zijn. Hoop voor PSV niet dat op 31.3 een wederopstanding van Dolberg komt. Van de beek heeft een op dit moment een mentaal probleem en eigenlijk geldt dat voor de hele ploeg.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
dinsdag 19 maart 2019 om 14:53
Haha! Bedankt voor je bijdrage Kees. Smakelijk om je gelachen. Toch nog iets van vrolijkheid. Kolere, wat ben jij dom :)
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
dinsdag 19 maart 2019 om 17:29
Ik lijk op jou dus bah.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 01:06
😂
Vind ik leuk
AFP +3569
zondag 17 maart 2019 om 23:27
Nee Kees Denzel was vanmiddag zo slecht tegen VVV dat ik vrees voor Oranje. Denzel is de laatste wedstrijden zeer gefrustreerd en opgefokt. Ook Bergwijn was aan het minderen en het lijkt of hij zwaarder is geworden. Verder feliciteer ik je met deze huidige situatie wat nog niet betekent dat de titel al voor PSV binnen is. Er kunnen nog verrassingen komen en vanmiddag is het verlies van Ajax zo'n verrassing.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Mha, die leed ook veel te veel balverlies
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:03
Prima wedstrijd gespeeld, beetje jammer van het natrappen. Dat is nergens voor nodig.
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Van Beek is het lievenlingentje van ten Hag zie hier het resultaat.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Van beek speelt bij feyenoord, je bedoeld natuurlijk van de beek. AZ was veel beter ajax erg zwak in balbezit en een terechte uitslag.
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
zondag 17 maart 2019 om 16:52
Niet van Ten Hag, maar van Sjaak en de 5de kolonne en ik denk dat die 5de kolonne echt invloed heeft bij Ajax.

Ooit komt er wel een documentaire over dit Ajax seizoen
Vind ik leuk
Always PSV +17362
zondag 17 maart 2019 om 16:23
AZ bedankt voor jullie sportieve overwinning😚
Vind ik leuk
AZ14 +603
zondag 17 maart 2019 om 22:10
en komt nog jullie beurt ook !! dan gaan we jullie de hele zomer laten huilen ! haha
Vind ik leuk
Always PSV +17362
zondag 17 maart 2019 om 22:17
Vandaag hebben jullie het netjes gedaan. AZ-PSV is de laatste speelronde. Misschien zijn we dan kampioen, dan gun ik jullie de overwinning wel!
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5579
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Lang? Oo basis van zn leeftijd denk ik dan want ik vond het helemaal niets.
Vind ik leuk
Bud Spencer +2856
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Veel te druk en geforceerd in zijn acties.
Vind ik leuk
PickNikker +369
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Die lang kan beter tolk worden voor nieuwkomers uit Marokko!
Vind ik leuk
Ginovanni +21649
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Dikverdende nederlaag van Ajax.,
Niks op af te dingen.
Kampioenschap nu echt ver weg.
Proficiat AZ!
Vind ik leuk
PickNikker +369
zondag 17 maart 2019 om 16:40
Overdreven. Winnen van PSV en het is weer 2 punten.
Vind ik leuk
munkikiii +670
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Dolberg is wel zo gigantisch zwak ! Huntelaar was goed op dreef in het begin van het seizoen die had ie gewoon moeten laten staan
Vind ik leuk
PickNikker +369
zondag 17 maart 2019 om 16:40
Dolberg kan het niveau van Willem 2 nog niet aan. Ik snap niet wat Ajax met zo’n prutser moet.
Vind ik leuk
munkikiii +670
zondag 17 maart 2019 om 17:55
Vond hem voor zijn blessure wel echt goed maar daarna niks meer van gezien
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Enige voordeel is dat Juve nu nog makkelijker gaat denken over Ajax! Het was gewoon slecht helaas het is te veel voor dit Ajax! Ziyech en nog een aantal lopen op hun tandvlees dat blijft niet goed gaan helaas!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:26
Mijn reactie op jouw post ligt in jouw accountnaam
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:22
Die Lang vind ik wel een groot talent !!
Vind ik leuk
Ajax.nl +1033
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Wat een klote wedstrijd, niet normaal specht vandaag. Je hebt de kans om kampioen te worden in eigenhand en dan kom je zo het veld op?! Schaam je kapot!!! Beste man van ons was onana en dat zegt ook genoeg. Az gefeliciteerd met overwinning gewoon verdient en niets op aan te merken. Nu nog kampioen worden wordt super lastig. Nu is 31-3 helemaal cruciaal want verlies je die is het over en uit. Ik ben er even klaar mee vandaag want dit is gewoon slecht en voel me net als vele in de steek gelaten door het team! Fijn weekend nog iedereen.
Vind ik leuk
Toerie +525
zondag 17 maart 2019 om 16:22
In eigen hand? Wat lul jij nou
Vind ik leuk
tim1234 +501
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Als ze alles hadden gewonnen waren ze gewoon kampioen. Nu ben je afhankelijk van dat PSV - ook buiten de Arena - punten laat liggen. Dus hij heeft gewoon gelijk met dat ze het in eigen hand hadden
Vind ik leuk
DeanJayden +13617
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Nu niet meer zegt hij toch! Als je het in de ED niet kunt brengen word je geen kampioen! AZ doet zichzelf te kort met een 1-0 en was voor hun fans leuker als ze er voor waren blijven gaan! Ajax was geen schim van wat het hoort te zijn. Nog kan de titelstrijd niet beslist zijn want ook PSV is de weg kwijt! Maar 31ste zal beslissend zijn. Verlies je die is het einde verhaal! En dat is logisch met verlies op psv az en feyenoord.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Bizar hoe alles zo slecht en slap was.. ze zijn weer niet wakker geworden na PEC.. keer op keer hetzelfde verhaal word er misselijk van..
Vind ik leuk
JaJa PSV +572
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Je krijgt zowaar.een duimpje.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:25
Want daar gaat het jou ook om, trieste gloryhunter😂 Gelukkig ben jij je duimpjes kwijt en terecht geband laatst.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Tja Ajax.nl dan weet jij nu ook hoe Feyenoord supporters zich voelen. Je voelt je zo onmachtig terwijl je zit te kijken. Maar ik denk niet dat de titel al gespeeld is. Ik zet mijn geld nog steeds op Ajax. PSV speelde ook beroerd en kwam goed weg.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:27]
Vind ik leuk
FRChamp +2414
zondag 17 maart 2019 om 17:20
😂😂
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
PSV gaat spelen voor een gelijkspel daar zijn ze tevreden mee. En hopen op een counter waardooir ze kunnen winnen. Ajax zal uit een heel ander vaatje moeten tappen en fel in de duels en met lef en durf spelen. Hopelijk komt iedereen fit terug van de interlandperiode.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:51
PSV gaat idd voor een gelijk spel spelen tegen ajax maar Ajax zal zeker er boven op gaan zitten dat denk ik zo maar hey er zijn nog genoeg wedstrijden te gaan dus er kan nog van alles gebeuren en idd vandaag hebben ze echt niet echt iets laten zien dus terecht dat AZ gewonnen heeft feliciteert AZ met de verdienden over winnen ik denk dat Ten Hag weer even harde woorden gaat spreken tegen zijn jongens dat is een ding zeker en denk dat tadic ook wel wat gaat zeggen wat de captain van Ajax zal niet veel zeggen ik denk dat ze tadic beter captain kan zijn
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 06:25
Laten we het hopen. Ze mogen nu echt helemaal niks meer laten liggen. En dan nog zijn ze afhankelijk van wat PSV doet. Ik hoop dat AZ in de laatste speelronde PSV ook dwars zit.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 01:44
@Reëele gast ja laten we het hopen
Vind ik leuk
Doby Woby +42
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Onana was zeer goed heeft een afstraffing gered
Vind ik leuk
Cazzy +1967
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Dankje wel AZ!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Heerlijk.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Mooie overwinning voor AZ, het is natuurlijk ook de ploeg die het meest aanspraak maakt op de derde plaats in De Eredivisie.
Vind ik leuk
Bud Spencer +2856
zondag 17 maart 2019 om 16:23
En PSV op de 1e.. dat is een interessantere conclusie na vandaag
Vind ik leuk
Nilsinno +942
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Ja helaas wel alleen Europees heb je daar niets aan dan heb je veel meer aan Ajax maar goed degene die kampioen word verdiend het uiteindelijk
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:54
@Nilsinno het lijk mij ook wel logische die geen die kampioen word wie het ook mag zijn heeft het altijd wel verdiend anders word je geen kampioen natuurlijk ;-)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Zelfs ik ben het met je eens! Spelen super leuk en aanvallend voetbal!

Ik hoop natuurlijk anders he haha.....
Vind ik leuk
Plattekar bv +35818
zondag 17 maart 2019 om 16:21
was ik
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Zuuuuuuur
Vind ik leuk
Rabarber +8202
zondag 17 maart 2019 om 16:21
over 2 weken is het verschil weer 2 puntjes
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Tussen az en feyenoord?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Klopt, in doelsaldo.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Ga toch weg man.
Het laatste wat we weer moeten gaan zeggen is dat we wel even inlopen op psv.
Zij spelen altijd gegarandeert slechtt maar pakken mininimaal 1 puntje.
De europese successen beginnen langzamerhand hun tol te eisen.
Ik zie ons echt niet met alles erop en eraan een gat slaan...

Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 18:13
De Europese successen welgeteld 1 overwinning man man overdrijf niet zo
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:28


W= Gewonnen
G= Gelijkspel
V= Verloren

Sturm Graz (W/W), Standard Luik (G/W), Dynamo Kiev(W/G), Bayern (G/V)Benfica (W/G) AEK(W/W), Real Madrid (V/W)

Vannuit de Groepsfase helemaal opgewerkt naar de kwart finale!
Kunnen jullie wel piepen met jullie glijpartijtjes in de poul ‘des doods’?



[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:45]
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 18:31
Ok maar enige succes vind ik dan real de rest is logisch
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:44
Ieder potje kan je nagenoeg een succesje van het grote succes noemen.
😜
Vind ik leuk
Bruurke +1186
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Wat een nooi weekend
Vind ik leuk
Patrickj3 +4200
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Kut
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Kutzooi
Vind ik leuk
Bruurke +1186
zondag 17 maart 2019 om 16:24
😂😂😂😂😂👋
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Waarom het is toch terecht.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
De haat naar de Voetbalhoofdstad kan weer beginnen.............................doei, doei...........5.........
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:47]
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Waarom? Mooie uitslag toch? Je bedoelt de haat aan Eindhoven?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Calimero gehalte gaat weer naar ongekende hoogte stijgen bedoel je
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Hoe laat verschijnt Sjakie met zijn commentaar want AZ zal gestraft worden hoe durven ze.
Vind ik leuk
Mineola +632
zondag 17 maart 2019 om 16:39
Precies , hij zal van zijn leven geen kaas meer eten. (Alleen Old Amsterdam dan).
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 16:43
SJAKIE,SJAKIE,SJAKIE AZ zal uit de competitie genomen worden hoe dan ook.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:58
Pas maar op, want Sjakie kan het nog voor elkaar krijgen ook 😂
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 16:59
Dat denk ik ook wel.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:37
https://www.youtube.com/watch?v=Ish_BwyjOso
Vind ik leuk
isnake +2835
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Haha, ik zag anders nergens zoveel haat als tegen PSV van al die ajax fans in de PSV wedstrijd topics.
En dan met zo een reactie komen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:33]
Vind ik leuk
TerrorPep +422
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Arrogantie afgestraft!
Vind ik leuk
Hookiepoki +275
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Terecht
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Terecht! Zwak ajax. Gefeliciteerd AZ.
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 17 maart 2019 om 16:34
Tks!
Vind ik leuk
Lachuh +945
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Lachwekkend!!!!
Vind ik leuk
munkikiii +670
zondag 17 maart 2019 om 16:21
VERSPEELD !
Vind ik leuk
R94 +2026
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Ten Hag kan er niks van in 3..2..1..
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Wel grappig dat hij perse PSV eerste helft wilde afkijken
Vind ik leuk
Ricky030 +565
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Doeidoei Ajax
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Haha, WTF. Jaapie had gelijk. PSV gaat gewoon kampioen worden!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Ik ben daar echt niet zo zeker van, Ron. Ik vind Psv ook niet zo goed spelen.
Vind ik leuk
Nilsinno +942
zondag 17 maart 2019 om 16:34
Zou wel normaal zijn als je al het hele seizoen je kan focussen op een prijs
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 16:55
Calimero
Vind ik leuk
RGB +1931
zondag 17 maart 2019 om 16:41
Heb je dat doorkregen van een intergalactische entiteit?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
RETTEKETETTEKETET AZ 💪💪💪
Vind ik leuk
Pietje2015 +17867
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Gefeliciteerd AZ.
Jammer had zeker 1 punt ingezeten.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Az had met minimaal 3-0 moeten winnen.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1808
zondag 17 maart 2019 om 16:28
1 punt? Weet niet naar welke wedstrijd jij hebt zitten kijken. Maar Az had minimaal 5-0 voor moeten staan.
Vind ik leuk
Rodajc +19261
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Vervelend resultaat voor Ajax.
Vind ik leuk
Deck010 +10178
zondag 17 maart 2019 om 16:27
En voor Feyenoord🙈
Vind ik leuk
rexxo +15940
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Van Madrid naar Alkmaar is een groot verschil
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 17 maart 2019 om 16:26
1950 km.
Vind ik leuk
rexxo +15940
zondag 17 maart 2019 om 16:29
En een paar kilo lood in de schoenen en op de rug
Vind ik leuk
RGB +1931
zondag 17 maart 2019 om 16:44
1809 volgens Google Maps.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 17 maart 2019 om 16:48
OK RGB, ik vind het nog redelijk gegeokt. Ik reed naar mijn vader in Benidorm precies 2200. Die 140 km geef ik je graag vadeau.
Vind ik leuk
Janzijnvader +17416
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Was dit nou zo moeilijk, Real Madrid?

Heeeeerlijke wedstrijd en sfeer :)
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:22]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Schandalig.. hoe we hier te kijk zijn gezetm. Bah bah bah
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Gefeliciteerd AZ 😒
Vind ik leuk
Zomaarwat +263
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Mokerslag in Mokum!
Vind ik leuk
MojoRisin +16175
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Nou, heeft PSV genoeg aan een gelijkspel in Amsterdam..
Gefeliciteerd AZ'ers..
Vind ik leuk
Itsese +6191
zondag 17 maart 2019 om 16:56
Absoluut niet.. De genade klap komt pas in Amsterdam.
Vind ik leuk
MojoRisin +16175
zondag 17 maart 2019 om 17:01
Dat zie ik PSV niet winnen, maar ze kunnen vrij relaxt die wedstrijd in gaan, dat bedoel ik..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:27
Nou nee.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 09:06
Hey kerel, hoe staat het mijn standbeeld?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Verdiende zege voor AZ. Ik kan niets anders zeggen.
Vind ik leuk
Fc hamkel +1559
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Yessssssss bammmmm!!!!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:21
Ik ben echt klaar met Ajax! continu dat ongeïntresseerde houding op het veld Ten Hag die blijft zitten i.p.v Coachen. Ajax verpest het zelf. Komt gewoon niks in Amsterdam met dit instelling
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Positief blijven. Anders gewoon een andere club steunen? We hebben de bekerfinale nog te spelen en zitten nog in de CL.. overigens moet psv ook nog tegen zowel ajax als AZ spelen. De bal is rond!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Dit is al de 4e nederlaag, mensen worden op een gegeven moment zat. Ik ben voor 2 clubs; Ado mijn trouwe club en Ajax als meer vrienden steun maar ben Ajax wel zat geraakt
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zondag 17 maart 2019 om 16:33
Wauw..
Vind ik leuk
Kees Bman +5210
zondag 17 maart 2019 om 17:17
Je kunt beter een ronde bal hebben dan een vierkanten ,maakt voor Ajax niks uit.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4518
zondag 17 maart 2019 om 17:20
Vind ik indd ook.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:05
Precies, we hebben nog wat wedstrijden te gaan, ook PSV...
Vind ik leuk
Connie Veren +5762
zondag 17 maart 2019 om 16:22
toch wel komisch dit.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Gefeliciteerd AZ, dik verdiend gewonnen!
Vind ik leuk
Gazza +584
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Prachtige wedstrijd met een dik verdiende overwinning. Beter lelijk winnen dan lelijk verliezen!
Vind ik leuk
Bud Spencer +2856
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Terechte overwinning! Gun ik AZ wel na zoveel nederlagen tegen de traditionele top 3
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
5 punten wohoo
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5991
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed! AZ!
Vind ik leuk
RGB +1931
zondag 17 maart 2019 om 16:47
Dat mag hoor, als je in bent voor groepssex met 11 kerels. ... be my guest.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Lamzakken
Vind ik leuk
Quareck +7565
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Wat een verschil met het ongenaakbare psv
Vind ik leuk
voetbalkneus +2343
zondag 17 maart 2019 om 16:22
5 punten, boeruhhh boeruhhh
Vind ik leuk
Ale Carrus +216
zondag 17 maart 2019 om 16:22
hahahahahaa. Jongens, laten we lekker genieten vandaag. En voor alle zure ajacieden hier. Volgens mij is er een actie bij de AH. 2 flessen azijn voor de prijs van 1. Kunnen jullie nog zuurder zijn.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Er is ook een actie vandaag goor trollen; Gratis callimero gedrag vertonen in Nederland....Oh wacht
Vind ik leuk
Ale Carrus +216
zondag 17 maart 2019 om 16:51
Het is Calimero met 1 L. Die andere L hebben jullie vandaag gepakt dus niet proberen aan ons te geven, die mogen jullie zelf houden
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:02
Die andere L is voor de wedstrijd van vandaag tegen vvv, had wel meer verwacht van PSV en dan met zoveel kansen en balbezit met maar 1 - 0 winnen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Yes yes 5 punten los nu kunne we met een gerust hart naar Amsterdam.toe
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1781
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Zwak Ajax verliest titel bij az echt wat een slechte wedstrijd van Ajax az Gefelciteert hoop dat die over de top schreeuwers nu ook ff hun mond houden met dat Ajax alles wel ff wint we zijn nog helemaal nergens al 5 jaar niet
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Reale reactie. Netjea van blijkbaar een echte ajacied.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1781
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Weet je wat het is de meeste hier doen al alsof we kampioen zijn de knvb beker hebben gewonnen en de champions leauge op ons naam hebben geschreven maar we hebben nog helemaal niks en daar word ik gewoon leip van je ziet het maat weer aan vandaag az speelt Ajax gewoon van de mat net zoals Zwolle afgelopen woensdag maar daar ga je met een gelukje door
Dus ik baal gewoon echt als eens stekker Jah van dit resultaat
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1781
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Weet je wat het is de meeste hier doen al alsof we kampioen zijn de knvb beker hebben gewonnen en de champions leauge op ons naam hebben geschreven maar we hebben nog helemaal niks en daar word ik gewoon leip van je ziet het maat weer aan vandaag az speelt Ajax gewoon van de mat net zoals Zwolle afgelopen woensdag maar daar ga je met een gelukje door
Dus ik baal gewoon echt als eens stekker Jah van dit resultaat
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 17 maart 2019 om 16:35
Ook maar twee duimpjes gegeven, tot troost zullen we maar zeggen. Toch kan alles nog kantelen AFCA-1324. Geef nooit op, de spelers hebben je nu nodig.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1781
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Zal ze ook nooit laten vallen maar ben hier wel ff goed ziek van maar nogmaals az verdient gewonnen
Vind ik leuk
Harrie82 +4346
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Heerlijk dit. Wedstrijd verzetten voor CL. En dan uitgeput voetballen tegen Az.
Ik denk een terechte uitslag.
Het beste team na de winterstop heeft gewonnen. Als Az zo blijft spelen halen ze plek 3 wel binnen.
Vind ik leuk
Basik013 +928
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Terecht verloren , gefeli AZ
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Toch nog een lekker weekend achteraf. 😎
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Ja jongens, dit AZ heeft te weinig doelpunten gemaakt, maar wint wel fantastisch. Van harte AZ, nu doordouwen, Feyenoord voorbij.
Vind ik leuk
yabba1000 +1335
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Lekker weekend zo hoor
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Als je het zelfs minder dan PSV gaat spelen dan gaat t weer mis dit seizoen.. gelukkig over 2 weken weer 2 punten maar je had dan op 1 kunnen komen, zeer jammer weer!
Vind ik leuk
nulzeven2 +598
zondag 17 maart 2019 om 16:22
En die Conehead kon niet even feliciteren na deze zeer terechte nederlaag?
Vind ik leuk
Roodbergen +10192
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Weg kampioenschap, ajax moet nog naar de Vijverberg.....
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:35
PSV moet nog naar Ajax & Willem II.. 3-0 & 5-0 weet je nog?
En verliezen of gelijk tegen een Graafschappie gaat natuurlijk geen 2e x gebeuren, zelfs niet als ze t niveau van vandaag halen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:36]
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 18:18
Tuurlijk
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:20
Gelukkig ben je het met me eens
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 18:31
In de zin dat de hoogmoed er weer vanaf spat inderdaad
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:32]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:52
Ach zie jou vaak zat arrogante opmerkingen maken kerel, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet..
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:52]
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 19:28
Raar
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:36
Ja vind ik dus ook raar van je
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 19:38
Ok raar
Vind ik leuk
psv#nr1 +2628
zondag 17 maart 2019 om 16:22
5 punten
Vind ik leuk
Choppa +553
zondag 17 maart 2019 om 16:22
afgebluft
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Platte kar!!!!!!
Vind ik leuk
Gerro +9510
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Duidelijk vermoeidheid de ploeg heeft verruit de meeste wedstrijden in de benen. Als ik ten Hag was zou ik alle internationals verbieden deze week bij oranje aan te sluiten zodat ze de accu kunnen opladen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:25]
Vind ik leuk
Doby Woby +42
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Juist... sterk excuse... is het de scheids niet dan zijn de jongetjes moe van die paar wedstrijden tegen zwakke tegenstanders.. az was gewoon beter klaar
Vind ik leuk
Gerro +9510
zondag 17 maart 2019 om 16:37
Lul niet man dit Az word door een fit Ajax compleet overklast.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 19:38
Whahaha
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:38]
Vind ik leuk
LaPulga +557
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Wie zeggen dat dan? Ik heb meer reacties gezien van Ajacieden die deze wedstrijd als erg lastig bestempelden.
Volgens mij lul je een beetje uit je nek.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Ik zag reacties van psv verspelen punten bij vvv en wij pakken de drie punten bij az dus moet jij eens wat beter op letten.
Vind ik leuk
LaPulga +557
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:01]
Vind ik leuk
De Liefhebber +12875
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Doe even normaal joh!
Vind ik leuk
Gerro +9510
zondag 17 maart 2019 om 16:40
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:02]
Vind ik leuk
Itsese +6191
zondag 17 maart 2019 om 17:00
Moet je nagaan, een betere loting en je had gewoon niks meer te vertellen...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Slecht spelen en toch winnen is ook alleen voor echt grote clubs weggelegd
Vind ik leuk
Gamewonder26 +1803
zondag 17 maart 2019 om 16:22
A surprise, to be sure, but a welcome one
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Dik verdiend gewonnen .
Vind ik leuk
FRChamp +2414
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Zeker.
Vind ik leuk
Settler11 +306
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Mm.. ik vreesde hier al eigenlijk voor als je terugkijkt naar PEC-Ajax..
Vind ik leuk
FRChamp +2414
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Ik ook.
Vind ik leuk
PickNikker +369
zondag 17 maart 2019 om 16:22
Prutsers.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
AZ terecht gewonnen! Speelden erg goed! Gefeliciteerd AZ!

Ajax was gewoon heel slecht! Niemand was goed! Hopelijk tegen PSV en Juventus een beter Ajax.
Vind ik leuk
013Tilburg +783
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Heerlijk! Goed gedaan AZ. Gefeliciteerd.
Ik heb mijn perfecte voetbal weekend: wij gewonnen, rivaal verloren en ajax verloren. Beter wordt het niet!
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Heel slap, geen inzet, geen drive, geen power, slappe hap was het. En zo loop je weer verder achterop terwijl de concurrent geen 1 fatsoenlijke pot heeft gespeeld na de winter.

PSV-ers veel plezier op dit forum de komende dagen, hier moeten jullie het van hebben, want van de wedstrijden van jullie club kun je moeilijk vrolijk worden, zeker aangezien je slechts 1x per week naar ze kunt kijken.
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Zuur is niet fijn hè?!
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Totaal niet zuur, maar als jij daar blij van wordt beweer dan maar lekker dat ik zuur ben, vind ik prima hoor.
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
zondag 17 maart 2019 om 17:06
Kom op man lees je eerste reactie nog maar eens na, zelden zo zuur gelezen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 17:13
Dat is jouw interpretatie, mag van mij, maar jij bepaald niet hoe ik me voel en hoe ik iets bedoel, behoorlijk arrogant en misplaatst om te beweren dat dat wel aan jou zou zijn.
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
zondag 17 maart 2019 om 17:16
Wat een onzin, maar het is natuurlijk ook wel een teleurstelling dat begrijp ik.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 17:22
Dat is geen onzin, maar succes er mee, geniet van deze mooie zondag.
Vind ik leuk
Doby Woby +42
zondag 17 maart 2019 om 16:33
Die van je clubhe stelde ook niks voor... Madrid dat niks voorstelde..die won een eerste divisie club nog wel.....
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 16:37
Wil je een serieuze reactie van mij? Dan moet je wel iets serieus te melden hebben ipv domme shit roepen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:47
''Madrid dat niks voorstelde'' Hahaha, komiek.
Vind ik leuk
LaPulga +557
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Tot zover de strijd om het kampioenschap.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Volgende week is het gat weer twee punten, dus reken jezelf vooral rijk.
Vind ik leuk
LaPulga +557
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Ik ben voor Ajax.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 16:36
Nou dan snap ik je al helemaal niet. Heb je PSV gekeken? Bakken er al de hele tweede seizoenshelft helemaal niks van, van Bommel begint zich iedere wedstrijd opnieuw zotter te gedragen.

Daarbij moet PSV nog naar Amsterdam, Arnhem en Alkmaar (de laatste speeldag), dus die titel is totaal niet gestreden, Ajax heeft geen enkele echt moeilijke uitwedstrijd meer voor de boeg, zeker niet allemaal gegarandeerd 3 punten, maar PSV zie ik niet winnen in Alkmaar, Amsterdam en Arnhem.
Vind ik leuk
isnake +2835
zondag 17 maart 2019 om 16:40
Als het gat volgende week weer twee punten is, dan is er wel iets heel aparts gebeurd.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 16:42
Je vind het heel apart dat Ajax thuis van PSV wint? Of ben je gewoon even de weg kwijt en denk je dat het gat niet 5 punten is momenteel?
Vind ik leuk
LaPulga +557
zondag 17 maart 2019 om 16:46
Interland weekend volgende week.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 16:47
Godsamme wat onzinnig. Alsof men niet snapt dat ik doel op de volgende speelronde, voegt natuurlijk helemaal niks toe zo'n opmerking.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Maar chef voetbal, hoe weet je dat nu al? Uitgaande van vandaag zit Ajax echt in een dip, dat zal volgende week niet anders zijn en, naar ik vermoed, over twee weken ook niet. Wees reëel, wacht nu rustig af. Geen paniek.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 16:46
Grappig dat mensen altijd zo duidelijk hun aversie richting Ajax wil laten blijken.

Hoezo zit Ajax volgens jou duidelijk in een dip? Is echt nergens op gebaseerd, AZ uit is gewoon een loodzware wedstrijd en PSV moet daar ook nog naartoe op de laatste speeldag, PSV speelt al heel de tweede seizoenshelft slecht, als er iemand in een dip zit voetballend gezien dan zijn zij het wel en dat terwijl ze maar 1x per week spelen.

Er is geen paniek, PSV krijgt nog een zwaarder programma, Ajax heeft het alleen zwaarder fysiek gezien vanwege die CL wedstrijden en de Bekerfinale.

Het wordt op de laatste dag bepaald als Ajax Utrecht op bezoek krijgt en AZ PSV op bezoek krijgt en tussentijds moet PSV nog 2 zware uitwedstrijden spelen bij Ajax en Vitesse.

Nee, totaal geen paniek hoor.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 17 maart 2019 om 16:51
Chef, je kent me niet. Ik heb totaal geen aversie tegen Ajax, daarvoor heb ik in mijn leven teveel van Ajax mogen genieten. En als ze vermoeid zijn reken ik dat net zo goed als een dip. Maar er is nog niks verloren, de bal is rond en er zijn nog 24 punten te winnen.
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
zondag 17 maart 2019 om 16:55
Vermoeid zijn is geen dip, dan wordt het wel erg verwarrend McModd.

Ajax is een beetje moe van die vele wedstrijden (vooral steeds hoge concentratie brengen en veel strijd moeten leveren), dat kost nu punten, maar PSV zit echt in een dip en dat zie je af aan de houding van van Bommel, gaat inmiddels gebaren maken naar het publiek als PSV met de hakken over de sloot na de zoveelste slechte wedstrijd net aan wint van VVV.

PSV is niet moe, PSV kan er gewoon niet zo heel veel van.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
maandag 18 maart 2019 om 07:16
Weet je chef, op grond van de wedstrijd AZ-Ajax zouden mensen, die Ajax niet kennen, kunnen concluderen dat Ajax er niks van kan. Ook die mensen zou ik zeggen dat ze ernaast zitten. Net zo goed als dat je van PSV kunt zeggen dat ze nu in een dip zitten. Dan is het nóg knap zoals PSV zich desondanks toch bovenin handhaven.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2749
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Slechte verliezer ten Hag.. loopt zo de catacombe binnen na het fluitsignaal zonder van de Brom te feliciteren of z'n spelers bij te staan.. hij kiest er zelf voor om zo laf te wisselen.. en hoe kan het dat een speler als Lang bij Ajax speelt? Dacht dat ze toch wel een bepaald niveau moeten hebben ?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Ja ja wat vallen ze weer door de mand met die wereld sterren
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
AZ heeft dit verdiend. Wat was Ajax slecht. Ik durf bijna wel te stellen dat het de slechtste wedstrijd van dit seizoen was. Niet te geloven dit. Zoveel balverlies, zo weinig inzet. Enige positieve is dat ik PSV ook nog wel punten zie verliezen...
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Klopt, de laatste wedstrijd waar het nergens meer om gaat.
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
zondag 17 maart 2019 om 17:35
Met dit spel Ajax toch ook?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:11
Tja, denk dat het op deze spannend blijft tot aan het einde. Het spel van Ajax en PSV is allebei nou niet bepaald om over naar huis te schrijven...
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
zondag 17 maart 2019 om 18:33
Dus ook Ajax zie je nog punten verspelen en dan is titelstrijd wel gespeeld lijkt mij dan?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:29
Nee hoor, PSV gaat nog wel meer punten verspelen dan Ajax.
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
zondag 17 maart 2019 om 21:33
Eerst nog maar eens 5 punten wegpoetsen dan verder praten. Ziet er niet al te rooskleurig uit voor je clubje.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 21:33]
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 01:05
Jij vraagt me of ik er vertrouwen in heb. Ik zeg toch nergens dat het wel even gaat gebeuren?

Dat het er niet al te rooskleurig uitziet zal jij herkennen met jouw clubje😉
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
maandag 18 maart 2019 om 05:25
Wij moeten niet kampioen worden en dit is al het 5e jaar op rij geen schaal in Abcoude-Nood😉 ongekend man!
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 10:59
Nee, maar lijkt me ook niet dat jullie willen degraderen😉 Nog maar drie punten boven de streep, nog even en je speelt misschien wel weer in Maastricht en Dordrecht.

En wij hebben nog steeds een prima kans op de titel hoor, dat jij zo snel opgeeft zegt veel over jouw doorzettingsvermogen.

Winnen in de Arena en wij zijn weer de favoriet. PSV gaat niet winnen in Arnhem en Alkmaar.
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
maandag 18 maart 2019 om 11:09
We gaan het meemaken😏
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:12
Klopt, comptitie gaat nog spannend worden, want ik zie ons ook nog wel punten verspelen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
maandag 18 maart 2019 om 11:18
Eerlijk gezegd zie ik PSV wel winnen van Vitesse en Az Vitesse vind ik maar een matige ploeg hebben die heel wisselvallig presteert.
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 11:26
Klopt, maar tegen mindere clubs als Heerenveen en Emmen werden er ook punten gemorst. Tegen Groningen en VVV had men het ook erg lastig.

Maar we gaan het zien.
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
maandag 18 maart 2019 om 12:24
Het is een heel gekke competitie waar iedereen van elkaar kan winnen of verliezen. We Shall see:p
[Reactie gewijzigd op maandag 18 maart 2019 om 12:24]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
PSV gefeliciteerd met het verdiende kampioenschap!
Vind ik leuk
Mad Max +1289
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Dankjewel
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Wat een prutsers bij ons. Spelen alsof ze zomaar even winnen! Heel goed zo een straf. Van mij mag psv kampioen worden, want ons team verdient het niet! We winnen in de arena ook niet van PSV.
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1808
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Psv speelt ook niet zo geweldig. Dus niks is nog gespeeld. Ik juich pas als psv zeker kampioen is.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:44
Ik verzeker jou dat PSV kampioen wordt!
Vind ik leuk
M Ait Aicha +1808
zondag 17 maart 2019 om 16:47
Dat kun je niet. Bal is rond. Psv moet zelf nog uit naar Vitesse en AZ. Ik denk dat het op de laatste speeldag beslist wordt.
Vind ik leuk
mcmodd +28569
zondag 17 maart 2019 om 17:42
Nineteenseventyseven, je moet nu even dat b’tje weghalen. Als de kansen keren zet je hem er weer tussen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Volgende wedstrijd tegen PSV moet je winnen. Dan sta je er 2 achter. PSV moet ook nog naar AZ. We houden de moed erin!
Vind ik leuk
Caddy +125
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Ach ajax is gewoon moet.strakjes lekker bedje in en gezond weer op
Vind ik leuk
Nr14always +5100
zondag 17 maart 2019 om 16:23
En dus wederom niet dit seizoen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Wij zijn ajax wij zijn de beste.
Vind ik leuk
Paulhuynh +1935
zondag 17 maart 2019 om 19:42
De beste nummer 2
Vind ik leuk
Mad Max +1289
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Titel suggestie, zwak Ajax verliest van AZ.
Vind ik leuk
JoeyC +4369
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Gahahahaha. 5 punten. PSV mag nog 3 keer gelijk spelen om de landstitel alsnog te pakken.

Dikverdiende overwinning voor AZ. 1-0 is nog magertjes gezien de kansenverhoudingen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Wat een geslaagde dag zeg. Klasse gedaan AZ!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:30
Hahahaha ADO😂
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
zondag 17 maart 2019 om 21:31
Ajax🤣 weer geen kampioen? Heb je nog hoop dan?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 21:33
Sowieso, in de Arena hebben we de laatste keer wel laten zien wie de baas daar is. En de afgelopen wedstrijden is Ajax toch echt beter in vorm, alleen deze wedstrijd was matig tegen een goed AZ.

Overwinning in de Arena voor Ajax en daarna moet PSV nog uit tegen Vitesse en AZ, terwijl Ajax alleen nog een lastige uitwedstrijd heeft tegen Groningen.

Ik zie het zeker nog zitten, al zijn we absoluut niet meer de favoriet natuurlijk.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Misschien kan de kn*b nog wat extra wedstrijdjes verplaatsen voor de nasen..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Netjes AZ! Dik verdiend gewonnen!
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2315
zondag 17 maart 2019 om 16:23
zo dit is top gewoon kampioenschap zo goed als verspeeld, willen ze wel kampioen worden vraag je je dan af
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Kut ajax
Vind ik leuk
Mineola +632
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Jaaaaaa eindelijk!!
Vind ik leuk
Bontscoach +512
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Kansloos Ajax. De benen te zwaar.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:59
Het ontbrak gewoon en scherpte! Heeft niks met de CL te maken. Zoals Ten Hag zelf ook aangaf, is dat ajax de laatste minuten van de wedstrijd er nog vol voor konden gaan. Dat de benen te zwaar waren is gewoon een excuus om de wanprestatie van Ajax goed te praten!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Dat was een hele slechte voorstelling van Ajax zeg, wat een balverlies... ongelofelijk eigenlijk. Terechte overwinning van AZ helaas....
Vind ik leuk
JT5142 +682
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Gefeliciteerd AZ, terechte overwinning.
PSV lijkt het geluk nog niet kwijt te zijn en Ajax lijkt er geen zin meer in te hebben.
Top weekend dit......
Blijkt maar weer dat ze allemaal voor hun eigen transferwaarde spelen, tering lijers.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
1 April staat PSV nog steeds bovenaan. AMAZING Ajax😂
Vind ik leuk
Isakson +582
zondag 17 maart 2019 om 16:33
En das geen grapje🚜
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:36
Dat is nou het mooie van voetbal.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:05]
Vind ik leuk
JWK +843
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Ja precies, al een hele week niet gehoord die strontzakken!
Ook mijn felicitaties naar AZ👍🏻
Vind ik leuk
Johnnies +2769
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Wat een heerlijk weekend.😂😂😂😂
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
zondag 17 maart 2019 om 17:12
Dus jij hebt ook zo'n heerlijk weekend beleefd? Geniet er van maat!
Vind ik leuk
Johnnies +2769
zondag 17 maart 2019 om 18:26
Jazeker maat, geweldig.👍👍
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Tijd om de heren eens flink te straffen. En ook overmars die er niet in slaagt 22 volwaardige 1e elftal spelers te regelen. Boetes opzouten.
Vind ik leuk
Romarioo +872
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Ziyech is toch heeeeeeeeeel belangrijk voor ajax
Deed frenkie mee???
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Wij zijn ajax wij zijn de beste. Hahahahah
Vind ik leuk
langeGek +1778
zondag 17 maart 2019 om 16:23
Gefeliciteerd PSV. Dit gaan ze niet meer weggeven. Gewoon klasse van die ploeg, geven niks weg. Ajax wordt dit jaar wederom geen kampioen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Gefeliciteerd PSV
Vind ik leuk
Beste PSV +369
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Dank u
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Maar ajax tot 31 maart dan zouden jullie wel even boven psv staan? Of nu opeens nu niet meer😉😜
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:24]
Vind ik leuk
Mdg +3
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Of nee toch niet😂😂
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Lekker dit zeg:)
Vind ik leuk
Smithsonian +45021
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Nou kom maar op juve!
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7110
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Fijn weekend allemaal! Proooost!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Dat is mooi vervelend. Van mee doen op 3 fronten naar alleen de troostprijs nog in handen. Maar eigen schuld, snap niet wat ze nog in dolberg zien, ongemotiveerde zak aardappelen.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3569
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Ook in de CL doen ze nog mee ;)
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Ja, ze maken ook echt een grote kans tegen Juventus. Maar ik laat me graag verrassen, hoop natuurlijk dat ze stunten, maar zoals vandaag is dat eerder stuntelen.
Vind ik leuk
isnake +2835
zondag 17 maart 2019 om 16:46
Geen grote maar wel kans..
Net als tegen Real.
Vind ik leuk
Watzijnwij +280
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Ok dat kan gebeuren, ook in Amsterdam. Voeten terug in de schoenen graag. PSV op titelkoers met dank aan AZ.
Vind ik leuk
Jandieze +971
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:13]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:28
PSV moet er ook nog naar toe. Dus wij moeten ook alvast niet te vroeg juichen.
Vind ik leuk
Alucard +142
zondag 17 maart 2019 om 16:24
De wedstrijd zo beschouwende, denk ik dat AZ ook Real Madrid had uitgeschakeld.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Klasse AZ! Niet meer dan terecht. Eigenlijk had AZ al veel eerder op voorsprong moeten staan, gelukkig belonen ze zichzelf alsnog. Ajax maakte vandaag nou niet bepaald de indruk, dat het voor plek 1 wou gaan
Vind ik leuk
Studentje +724
zondag 17 maart 2019 om 16:24
AZ heeft verdiend gewonnen, Ajax was gewoon zwaar bagger. We kunnen wel allemaal zeggen dat de spelers moe zijn na zoveel wedstrijden, wat ook wel een factor is, maar nog steeds, een paar dagen rust moest eigenlijk wel genoeg zijn. Niet dus. Het leek gewoon op prijzenschieten van AZ.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Tel na, slechts 4 wedstrijden meer ! Ze doen net of ze 108 wedstrijden gespeeld hebben dit seizoen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:13]
Vind ik leuk
Studentje +724
zondag 17 maart 2019 om 16:33
Gaan we schelden? Ajax speelde die wedstrijden wel allemaal achter elkaar. Ik heb PSV dat nog nooit zien doen hoor. Als je om de 3/4 dagen moet spelen, speelt dat wel een factor, zeker als je daar niet aan gewend bent. Het is gewoon logisch dat vermoeidheid een rol speelt, ook moet dat voor Ajax niet zo zijn. Zelfs in de PL spelen ze ook vaak 1 wedstrijd per week, maar ja jij doet wss niet aan sport, gewoon achter je laptop thee drinken en lekker de keyboard warrior uit te hangen. Tuurlijk moeten spelers veel wedstrijden spelen, zorgt voor weerstand voor grote competities, maar spelers zijn geen robots, kom op zeg. Mensen doen alsof spelers eeuwige stamina hebben smh...
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:43]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:38
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:14]
Vind ik leuk
Studentje +724
zondag 17 maart 2019 om 16:42
Ik zei dat het inderdaad niet zou kunnen, want spelers moeten daar tegen kunnen. Maar ik zeg dat dat een factor kan zijn, ik spreek mezelf niet tegen. LEES GOED. Ik VIND dat dat geen factor moet zijn, maar KAN ME DAT VOORSTELLEN. Lezen jongen, stout taalgebruik wordt niet getolereerd :)
Vind ik leuk
Pietje2015 +17867
zondag 17 maart 2019 om 16:39
Je vergeet de voorrondes CL en de KNVB beker mee te lellen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Ik heb t over na de winterstop. Dan start je toch fris ?
Vind ik leuk
Shelbourne +6170
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Lekker AZ, bedankt. Ideaal weekend
Vind ik leuk
De Liefhebber +12875
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Gefeliciteerd PSV en AZ. Kampioenschap is verkeken waarschijnlijk. Of AZ moet tegen PSV ook nog wat doen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Je hebt nog altijd kans hoor. Ligt eraan wat wij bij jullie gaan doen. En zo goed gaat en nog niet met psv. Al moet ik zeggen dat als je 1-0 wint in zo een wedstrijd, toch wel sterk in je schoenen staat.
Vind ik leuk
FRChamp +2414
zondag 17 maart 2019 om 17:22
Op naar de CL.
Vind ik leuk
FRChamp +2414
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Ooh, niemand die ons stoppen kan, ooh. Wij winnen van Az, Wij worden kampioenen, niemand die ons stoppen kan. Oohh, Wij gaan winnen van Juventus, niemand die ons stoppen kan, ooh. Wij gaan de CL winnen, oohh, ooh, oohh, niemand die ons stoppen kan.
Vind ik leuk
14forever +9224
zondag 17 maart 2019 om 16:24
Gefeliciteerd AZ......
Nu op naar psv thuis en de drie punten.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Ja, en toen werd het weer aangenaam voor ons psv. Maar Dan moeten we wel minstens één punt over houden in de volgende topper. Dan kunnen we minstens 2 fouten permitteren.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Lekker man 2e plekkie. De eeuwige 2e.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Eerst veel ajax supporters die lachen om het slechte spel van PSV. Denk dat ze nu allemaal hadden gewild dat ajax het niveau van PSV vandaag gehaald had. Over 2 weken kan PSV onbevreesd afreizen naar Amsterdam
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Zo, iedereen in xxx weer klaar met uitlachen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Tja, als Ajax supporter moet je dan toch toegeven dat AZ beter speelde.
Gefeliciteerd en op naar de volgende ❌❌❌
Vind ik leuk
Pelemaradona +1796
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Wat een kansen zeg..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Ajax was vast niet uitgerust...misschien 1x per 2 weken spelen? hahahaha
Vind ik leuk
Busk +2145
zondag 17 maart 2019 om 16:46
Ja lachen he.

Nu had die wedstrijd in Alkmaar eigenlijk ook verplaatst moeten worden.

Straks willen ze 'm nog over laten spelen.
Vind ik leuk
FCG050 +49
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Wie was ook alweer de beste??
Vind ik leuk
Beste PSV +369
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Top weekend en eventjes rust heerlijk geen praatjes meer
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Ha ha ha ha
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Leuk account naampje
Vind ik leuk
DeNelis +203
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Blijkbaar gaat de vermoeidheid tellen bij Ajax, want wat waren ze ontzettend slecht zeg! Die boeren worden over 2 weken helemaal scheel gespeeld, maar hebben we het geluk dat wij punten laten liggen op de domste momenten. Wisselbeleid is ook bagger trouwens!
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 16:26]
Vind ik leuk
B H +457
zondag 17 maart 2019 om 16:25
Lucky Ajax! Had 5-1 moeten zijn
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
AZ was zeer slecht in de afronding. Het had inderdaad 5-1 moeten staan.
Vind ik leuk
Athena +17
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Misschien kan de KNVB alle AJA spelers vrijaf geven voor de komende interland periode, dan kunnen ze zich goed voorbereiden op de wedstrijd tegen PSV .. alles voor het Nederlandse voetbal!
Vind ik leuk
Caddy +125
zondag 17 maart 2019 om 16:43
Maar goed dat de knvb geen interland weekend kan verzetten,ze hadden het anders nog gedaan ook
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Wat een dagje, PSV dat laatste minuten wint, AJAX dat verliest, no hate indented, maar wat ben ik blij!👍🏼
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Goh, zou AZ ook van Real gewonnen hebben ?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Drama
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Zonder Ziyech is Ajax dus nul creatief. De Jong op tijd verkocht en PSV geen druk meer volgend weekend.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:47
Heeft PSV geen internationals 😉
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:20
Hofleverancier en met Unnerstal zes contractspeler van PSV bij het NL elftal. 🤪
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:27
Dus toch wel druk het volgende weekend... interlanddruk 😉
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:34
Yup ;)
Vind ik leuk
Jozef +44995
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Tis kut.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Alsjeblieft AZ. De derde plek is voor jullie.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Wat een ontstellend slecht Ajax.
Onvoorstelbaar dat een ploeg zo ver onder zijn niveau kan spelen. Complimenten aan AZ maar op deze manier worden ze weer geen kampioen. Schandalig!
Vind ik leuk
elmagico070 +23638
zondag 17 maart 2019 om 17:18
Zonder Ziyech is dit Ajax gewoon een heel matig team hoor.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 16:26
AZ heeft het zichzelf lastig gemaakt. Wedstrijd had na de eerste helft al gespeeld kunnen zijn. Maar winnen van de nr. 2 is natuurlijk een groot compliment waard. Chapeau Alkmaar
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Het niveau vsn de eredivisie is bij vlagen gewoon triest blijkt maar weer
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:13
Ik vond AZ juist zeer sterk en niet bedroevend slecht. De wrdstrijd had in 5-1 kunnen eindigen. Er werd van twee kanten keihard gestreden maar AZ was technisch beter en dus verdiend gewonnen.
Vind ik leuk
JWK +843
zondag 17 maart 2019 om 16:26
AZ de europacup gewonnen ofzo😂
Vind ik leuk
Arbee +2608
zondag 17 maart 2019 om 16:26
Volkomen kansloos verloren, en terecht ook. Wat was Ajax in hemelsnaam aan het doen? Geen scherpte, continu balverlies, dan kun je het een goed spelend AZ ook nooit echt lastig maken.
Voor Ajax rest nu nog maar één ding: kop en schouders eronder steken, PSV thuis oprollen en dan hopen dat PSV nog ergens tegen puntverlies aanloopt
Vind ik leuk
Mdg +3
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Wzawwdb 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
debacle +561
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Weer een jaar niks... prutsers
Vind ik leuk
yuuup +11135
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Top AZ! Prima afgestraft dat laffe Ajax.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Competitie is nog niet gespeeld
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
PSV moet nog naar Ajax, Vitesse en AZ. Daar gaat PSV punten verliezen. Toegegeven, 5 punten zou genoeg moeten zijn, maar een zekerheid is het nog lang niet
Vind ik leuk
Caddy +125
zondag 17 maart 2019 om 16:46
Dat klopt inderdaad.maar het zijn geen ploegen die de bus parkeren
Vind ik leuk
Nr14always +5100
zondag 17 maart 2019 om 16:27
PSV moet de laatste wedstrijd naar Alkmaar, tel je zegeningen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 17:16
Ja inderdaad heeft PSV dat geluk. Als het op de laatste speeldag aankomt geeft PSV dat nooit meer weg en gaan ze winnen. Historisch nog nooit een titel vergooid op de laatste dag in tegenstelling tot Ajax.
Vind ik leuk
Nr14always +5100
zondag 17 maart 2019 om 17:49
We gaan het zien it ain't over till the fat lady sings.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:07
Je klinkt al helemaal als Ten Hag :)
Vind ik leuk
Nr14always +5100
zondag 17 maart 2019 om 18:09
Alsjeblieft niet, maar zo is het wel.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:12
Wel lekker dat de druk er volgende week bij PSV af is. Dat scheelt iig al een heleboel. Ajax moet en PSV mag.
Vind ik leuk
Nr14always +5100
zondag 17 maart 2019 om 18:14
2 weken, interland voetbal, en maar goed ook dan komen jullie, revenge is a dish best served cold, fijne avond nog.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:21
Ik snap dat jullie revenge willen na de 3-0 nederlaag in Eindje. We shall see... jij ook een fijne avond nog but something tells me mine will be better :).
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
proficiat AZ maar is nog ver punten verlies je vooral tegen de kleinere clubs
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:20]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Hakim, waar ben je??????
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:27
Het is moeilijk bescheiden te blijven als je zo goed bent als Ajax ha ha ha
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Sterk AZ, veel te slap Ajax. Zuur dit.
Vind ik leuk
wil +1368
zondag 17 maart 2019 om 16:28
Ten Hag heeft zich belachelijk gemaakt.
Vind ik leuk
isnake +2835
zondag 17 maart 2019 om 16:53
Als hij van Real wint is hij een held. Als hij van az verliest maakt hij zich belachelijk? Zoits kan gewoon gebeuren.
Winnen doe je samen, verliezen ook.
Altijd gelijk maar afreageren op de coach... zo jammer.
Vind ik leuk
BRAM046 +817
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Wat een dagje , heeeeeeeeeerlijk !
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Nou we hebben weer wat lucht, maar even nog vingertje bij de pols en niet te snel van stapel lopen. AZ heeft wellicht een hele spannende inbreng op de slotdag. En ik kan me zo maar voorstellen dat ze een kwartier voor tijd de 1-0 maken tegen ons. Dat zou pas een ramp senario zijn. Nog erger dan de gelijkmaker van de Graafschap.
Vind ik leuk
Jayjayajax +1449
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Gefeliciteerd PSV met de kampioenschap. Jullie blijven slechte wedstrijden winnen.
Waar Ajax te arrogant blijft.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95381
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Dat meen je niet, wat een verassing zeg. Heb niets tussendoor van de uitslag meegekregen.
Vind ik leuk
Beukenbv +398
zondag 17 maart 2019 om 16:29
Gewoon ff 1x van Willem2 winnen er er is gewoon sinds jaren weer een prijs binnen chapeau.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Nou ten Hag zit vanavond bij studio voetbal als hij nu nog komt dan he .
Hij heeft wat uit te leggen
Vind ik leuk
JanTa48 +9207
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Hieruit blijk maar weer eens dat Ajax een te kleine hoogwaardige selectie heeft om voor 3 prijzen te gaan. Ze ogen niet fris meer.
Vind ik leuk
DEWEE +2919
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Het was niet best vandaag maar er is nog niets aan de hand. Al zal je in de Arena moeten winnen.

De concurrent speelt zelf ook te slecht om nog maar iets te kunnen zeggen. Alleen een voorsprong van 5.
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1646
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Niets aan de hand?🤣🤣
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:26
Niets aan de hand? Ajax MOET winnen van PSV en als dat gebeurt, ook nog hopen op misstappen van PSV. Je bedoelt denk ik: niets meer in eigen hand
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1646
zondag 17 maart 2019 om 16:30
5 punten achterstand🤣
Vind ik leuk
Marco S +6935
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Az deed het goed en Ajax speelde slap. Beetje wind en weerstand en de drie punten gaan maar Eindhoven...
Vind ik leuk
Argento8523 +7442
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Terechte winnaar van vandaag is AZ natuurlijk
Ajax speelde als een stelletje prutsers

Slappe hap
Huntelaar laat in 20 minuten meer zien dan Dolberg in een hele wedstrijd zo ongeveer

En dat geblunder van Onana
Vind ik leuk
Lebowski +685
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Gefeliciteerd AZ, slappe hap bij Ajax afgestraft. Ze leren het ook nooit. Zonder Hakim nu 2 keer heel slecht.
Vind ik leuk
Hazelnoot +177
zondag 17 maart 2019 om 16:30
En wie gaan ze de schuld geven? PSV, vraag niet hoe, die winnen gewoon.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:28
Als PSV supporter zijnde dacht ik om 14uur vandaag dat ajax na ruim 1000 dagen weer de leiding zou nemen. Als ik toen in slaap was gevallen en nu wakker was geworden, had ik mijn ogen niet geloofd. Verliezen van AZ kan natuurlijk, maar de manier waarop... veel werk aan de winkel in Amsterdam.
Vind ik leuk
pinkelman +4473
zondag 17 maart 2019 om 16:30
Dit groepje bij elkaar houden, en het grote talent Boadu nog terug in de ploeg en het kan volgend seizoen gewoon mee doen.
We wisten allemaal al dat AZ kon ballen alleen tegen de traditionele ging het altijd mis.

Overigens PSVers niet te vroeg juichen, PSV moet namelijk nog naar Alkmaar en daar zie ik de Eindhovenaren ook niet zo makkelijk winnen.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:22]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:44
VdBrom gaat deze selectie nog missen. Ben benieuwd of AZ deze selectie bij elkaar kan houden Verwacht het niet 😎
Vind ik leuk
pinkelman +4473
zondag 17 maart 2019 om 17:20
Verwacht het wel, heb je Huiberts niet gehoord tegen van Gangele waar hij met AZ naar toe wil en hoe hij dit denkt te doen: vast houden van deze selectie en daar waar nodig aanvullen met een enkele versterking.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:26
Heb ik gehoord, maar eerst zien !
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:29
Ik hoop stiekem dat de wedstrijd in Alkmaar er niet meer toe doet. Mocht het wel op de laatste dag beslist worden, dan hoop ik dat AZ in mindere doen is dan dat ze vandaag waren 😉
Vind ik leuk
voetbal@com +1020
zondag 17 maart 2019 om 16:31
AZ AZ AZ AZ...

Hoor de wind waaien door het stadion...

Makkers staak u wild geraars...

Bewijs vandaag dat het dak om natuurlijke elementen te voorkomen wel degelijk ook competitievervalsing is.

Zonder wind was de 1-0 ook niet gevallen eerlijk is eerlijk maar als je kijkt naar de verkeerde passes van Ajax in deze wedstrijd door oa de wind dan heeft Ajax thuis altijd een voordeel.

Ons PSV is er natuurlijk nog lang niet, ik mag geen bier door mijn ziekte maar dan maar een extra bakkie koffie & in Spanje zal er wel een krat San Miquel geopend worden in het bubbelbakse...

Off topic...leuke mevrouw bij AZ op de bank...goede 2de naast Hélène

En complimenten voor Matthijs de Ligt zijn reactie, beste en eerlijkste Ajax aanvoerder ooit.

Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:40
Juist ,niks aan toe te voegen .
Vind ik leuk
Binkie +198
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Had ook 3-0 kunnen zijn. Huntelaar was trouwens veel scherper dan Dolberg. Gebruik dat toch!
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:31
Dolberg straalt helemaal niets uit. 2 jaar geleden konden ze hem verkopen voor 50 miljoen. Nu moet er geld bij. Inderdaad onbegrijpelijk dat Huntelaar niet als eerste gebracht wordt
Vind ik leuk
Mozes24 +1162
zondag 17 maart 2019 om 16:31
De mondjes zijn nu hopelijk weer gesnoerd😉. Die blaaskaken staan al jaren droog!
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1646
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Zonder Ziyech stelt dit Ajax geen reet voor.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:38
Helemaal waar , die kut boer stelde hem op,maar je kon zien dat hij niet fit was ,veelste matige voetballers hebben wij , nadit jaar 350 miljoen op de bank ,en een elftal van jan lul volgend jaar .
Vind ik leuk
VAKKIE-L +1646
zondag 17 maart 2019 om 16:49
Nu ben je hem misschien nog langer kwijt. Zonder Ziyech is Ajax maar een doorsnee clubje.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
zondag 17 maart 2019 om 16:31
Waar was Kespertje? Lach nog even door Trollekes. Terechte overwinning voor AZ.
Vind ik leuk
mchollie +3690
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Wij zijnbeter dan realmadrid en niemand gaat naar huis
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:32
En dan moeten ze ook nog veel wedstrijden spelen. Gelukkig hoeven ze volgende week tegen PSV. Mazzelaars!
Vind ik leuk
isnake +2835
zondag 17 maart 2019 om 16:56
Ik denk het niet.
Vind ik leuk
Hoeness +834
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Wat waren ze goed.. de godenzonen... tja AZ is geen Real
Vind ik leuk
Nar +1161
zondag 17 maart 2019 om 16:33
Ja...wereld van verschil
Vind ik leuk
Tebannet +206
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Waardeloos wat een vertoning. Spelers snappe het niet. Brengt ie Dolberg maar die loopt zichzelf alleen maar in de weg pfffff. Hulde aan PSV als zij een slechte pot voetballen winnen ze tenminste nog.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:35
Nou, ik ben PSV’er, en inderdaad hulde dat ze 3 punten weten te pakken in zo’n slechte wedstrijd, maar het is het aangluren niet waard na de winterstop. Waar in de winterstop iedereen dacht dat ajax en psv amper punten zouden verspelen is het tegenovergestelde gebleken. Beide ploegen zitten in een enorme winterdip. Ajax presteert op momenten dat het moet wel goed (CL en beker), maar is het in de competitie helemaal kwijt. PSV verspeelt punten en de punten die het pakt zijn zonder enige overtuiging. Ben benieuwd hoe dit gaat eindigen
Vind ik leuk
Tebannet +206
zondag 17 maart 2019 om 18:40
Gelijk heb je.
Vind ik leuk
Nar +1161
zondag 17 maart 2019 om 16:32
Ajax verdiende ook helemaal niets....
Vind ik leuk
Champ +573
zondag 17 maart 2019 om 16:33
Wat een toestand, loop je gewoon alle uefapunten bij elkaar te voetballen voor die gloeilampen.
Vind ik leuk
Nar +1161
zondag 17 maart 2019 om 16:34
Frustrerend he???
Vind ik leuk
Champ +573
zondag 17 maart 2019 om 16:35
Ja , zeker.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2315
zondag 17 maart 2019 om 16:45
en die gaan alles weer verprutsen wat Ajax heeft opgebouwd via de rankings dit seizoen. Nederlands voetbal weer voorschut....
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:36
Je kunt nu wel zo gaan praten over anderen, maar is het niet tijd om eens bij jezelf achter de oren te krabben? Ajax laat het continu zelf liggen in de competitie.
Vind ik leuk
Hoeness +834
zondag 17 maart 2019 om 16:37
Nog 1 gelijkspelletje graag..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:33
heerlijk deze zege van az !
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
zondag 17 maart 2019 om 16:33
Dit is geen verrassing. Ajax speelt heel de week al K.U.T. De trainer doet er niets aan. Waardeloos! Kampioenschap is weg, na 31 maart is het verschil 8 punten, let maar op
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:36
Juist ,vele miljoenen op de bank , maar in de kast staat al 5 jaar geen klote ,ook die beker winnen ze zo niet van willem 2 .
Vind ik leuk
ajaksiet +1310
zondag 17 maart 2019 om 16:58
Beker is geen prijs.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:38
De beker is wel degelijk een prijs, maar niet voor een club zoals Ajax. Willem II zal het vieren als de CL. Voor Ajax een schrale troost en enorme deceptie als dat het enige is wat ze pakken dit seizone
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:39
@KvhZ De bekker is idd een prijs maar niet voor Willem II de beker gaan wij wel halen maar de CL niet Juventus is op dat punt toch wel te sterk voor ons denk ik zo maar de Beker ben ik zeker van die gaan we pakken
Vind ik leuk
Alaaf +418
zondag 17 maart 2019 om 16:34
5 jaar niks 🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2315
zondag 17 maart 2019 om 16:43
beetje voorbarig aangezien er een finale 5 mei is
Vind ik leuk
Alaaf +418
zondag 17 maart 2019 om 17:24
Ze roepen al jaren tegen feyenoord dat dat een troostprijs is, maar wiilem ii is beter
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:39
Zou je oprecht blij zijn als ajax de beker wint en verder niets dit seizoen?
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2315
zondag 17 maart 2019 om 18:23
word nu wel een ritueel dat Ajax het kampioenschap zelf uit handen geeft aangezien de mentaliteit zwak is zo nu en dan, ik zie enenige troost omdat Ajax het wel Fantastisch heeft gedaan in CL, in combinatie met knvb beker als prijsje erbij
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:34
Hahahahahaha dat Ajax van menig provincialen !!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:35
Landstitel op het spel ?
Die is nu verloren , dit elftal van psv geeft dat echt niet meer weg , ajax is gewoon te slecht voor woorden , en dat levert volgend jaar heel veel geld op .
Je snapt er geen reet meer van , zo winnen we ook geen beker ,dat is het hoogst haalbare dit jaar .
Die klote boer van een trainer kan er ook weinig van ,hij brengt wissels waarvan je denkt ,meen je dat nou .
PSVERS proficiat met de tiitel ,die is binnen ,moet je niet vragen hoe .
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:24]
Vind ik leuk
MeAgain +7147
zondag 17 maart 2019 om 16:38
Hoe dan?
Psv heeft nog steeds maar één wedstrijd verloren en de concurentie???
Vind ik leuk
Alaaf +418
zondag 17 maart 2019 om 17:25
Ajax is hiermee het superschijtbakkenvoetbal
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:45
Nou, als PSV’er ben ik nog helemaal niet zeker van die titel. Sterker nog: in de 85e minuut van VVV - PSV dacht ik dat ajax de koppositie zou overnemen vandaag.

PSV speelt sinds de winterstop ruk, maar ze hebben wel altijd de wil om te winnen of het nog laat te beslissen en dat is zeker de hand van Van Bommel. Die durft in te grijpen qua wissels. Hij doet wat nodig is. M.i. Komt Ten Hag daar tekort. Pak alleen al de wedstrijd vandaag tegen AZ. Noa Lang moet het tij keren tegen de nr4? Die jongen heeft afgelopen woensdag pas zijn eerste minuten gemaakt. Huntelaar had erin gemoeten. Dat is tenminste een strijder. Onbegrijpelijk dat Dolberg eerste keus is bij Ten Hag. Tadic was onzichtbaar. Waarom niet Labyad brengen?
Vind ik leuk
cornelisse +258
zondag 17 maart 2019 om 16:35
Zwaar onvoldoende van Ajax, goed van AZ maar is nog lang niet over, PSV gaat ook nog punten verspelen
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:41
Droom maar lekker verder cornelisse
Vind ik leuk
Mike2018 +132
zondag 17 maart 2019 om 16:44
Lekker pakkie van AZ, had 6-0 kunnen zijn
Vind ik leuk
Isakson +582
zondag 17 maart 2019 om 16:35
Is t al afgelopen?
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:35
Kan hierdoor een hele leuke wedstrijd worden ajax psv. Psv moet winnen om ajax definitief uit te schakelen en ajax moet winnen om aan te haken. Kan hele open wedstrijd worden met veel kansen voor beide
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:40
Zie je verkeerd, PSV kan zijn favoriete spelletje spelen en rustig afwachten Die zullen ook met een gelijkspel tevreden zijn
Vind ik leuk
isnake +2835
zondag 17 maart 2019 om 17:01
Ze weten hoe Ajax bespeeld moet worden. Dat is nu al een paar keer voor gedaan. En de manier waarop PSV moet worden bestreden is de manier die Ajax niet ligt.
Met het voordeel dat Ajax moet....
Het is voor Ajax te hopen dat Ziyech er weer bij is dan.
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:46
Precies
Vind ik leuk
Bvv +110
zondag 17 maart 2019 om 16:35
Dag kampioenschap!! De spelers laten Ten Hag zwaar in de steek! Weer een kampioenschap naar Eindhoven😔 waar kan Ajax het heel misschien mee doen....met die rot beker....nou nou wat leuk zeg!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 16:38
Of is het misschien andersom😥
Vind ik leuk
Bvv +110
zondag 17 maart 2019 om 16:47
Nee Ten Hag laat zijn spelers niet in de steek. Ik verwacht niet dat hij zegt: “doe maar rustig aan en maak maar veel fouten”. De spelers doen dat wel! Als coach word je toch gek als je spelers mentaal zo beroerd zijn
Vind ik leuk
KvhZ +2759
zondag 17 maart 2019 om 17:46
Ja wat moet je nog meer doen om die gasten te motiveren
Vind ik leuk
isnake +2835
zondag 17 maart 2019 om 17:02
Die CL beker is toch geen rotbeker?
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 17:02]
Vind ik leuk