Ehizibue en Namli bezorgen PEC en Stam eerste zege sinds 3 februari

Ehizibue en Namli bezorgen PEC en Stam eerste zege sinds 3 februari

Gepubliceerd: zondag 17 maart 2019 om 18:34zo 17-03-2019 om 18:34

Na vijf opeenvolgende competitieduels zonder overwinning heeft PEC Zwolle eindelijk weer een zege geboekt. Op bezoek bij Excelsior won de ploeg van trainer Jaap Stam zondag met 2-0. Kingsley Ehizibue en Younes Namli scoorden in de slotfase. 

Dat Excelsior er niet in slaagde om te scoren tegen PEC, was niet enorm verrassend. De formatie van trainer Adrie Poldervaart stond bij aanvang al drie Eredivisie-duels op rij droog. Ook tegen het PEC van Stam was het aantal kansen dat Excelsior creëerde op één hand te tellen.

Daarentegen mocht het een klein wonder heten dat PEC niet al in de eerste helft van de onderlinge clash in het Van Donge & De Roo Stadion afstand had genomen van de thuisclub. Mike van Duinen, Younes Namli en Lennart Thy kregen goede kansen. Het vizier stond niet op scherp óf Excelsior-doelman Alessandro Damen lag in  de weg. 

Late goals
Na de pauze deed Excelsior het iets beter. Mickey van der Hart, sluitpost van PEC, moest in actie komen bij pogingen van Mikael Anderson en Elías Már Ómarsson. Aan de andere kant van het veld hadden Pelle Clement en Stanley Elbers de 0-1 op de schoen. 

Toen haast iedereen rekening hield met een bloedeloze 0-0, sloeg PEC toe. Damen léék een kopbal van Kingsley Ehizibue te keren, maar de grensrechter van dienst gaf aan dat de bal de doellijn in z'n geheel had gepasseerd. Vrijwel direct na de hervatting werd het 0-2. Namli scoorde fraai na een solo. 

PEC heeft nu 29 punten en staat daarmee op een gedeelde twaalfde plaats met Fortuna Sittard. Excelsior (26 punten) staat maar één punt boven nummer zestien De Graafschap. 

Plaats een reactie

zondag 17 maart 2019 om 18:37
Lekker bezig Japie.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:37
Klasse! Zou toch erg zijn als PEC zonder punten weg zou gaan uit Rotterdam. Al met al, tevreden met de 3 punten!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:50
Heerlijk hiermee heeft Pec niet alleen zichzelf maar ook de Graafschap een dienst bewezen. Maakt de overwinning wat mij betreft nóg beter dan dat deze al was.
[Reactie gewijzigd op zondag 17 maart 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 20:24
Juist! Nu zorgen dat ze in deze flow blijven!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:38
Japie doet het nu al goed in Rotterdam😂
Vind ik leuk
rpaulp50 +14522
maandag 18 maart 2019 om 02:59
Promoveren heeft Jaap wat problemen mee, maar spelen tegen degradatie is hij een meester in, Feyenoord heeft met het oog op de korte termijn niet voor niets aangetrokken.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:38
Shit zeg, 0 punten dit weekend in Rotterdam het moet toch niet gekker gaan worden.
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 18:44
In zuid is dat toch een gewoonte.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:53
Dan reageert hij met zelfspot en dan schop je hem nog na. Triest hoor. Gefustreerd door AZ?
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 18:58
Nee hoor, mooi weekend gehad!
Vind ik leuk
Futre +5381
zondag 17 maart 2019 om 18:59
Fuck it. Volgend jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:04
Dan moet die van Geel toch wel pleitte zijn.
Vind ik leuk
Futre +5381
zondag 17 maart 2019 om 19:07
Ik gun het je. Maar ik vrees dat hij lekker blijft zitten.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:20
Vrijdag gewoon 3 punten bij de club van Rotterdam
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:27
Als jij nou lekker een vrijdag naar Het Kasteel gaat dan kan je lekker ruim zitten want een zondag tegen NEC zal het wel drukker zijn.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:41
Ik ben deze vrijdag lekker naar Almere geweest. Maar zal zondag weer naar het kasteel gaan om te kijken naar de wedstrijd die nooit gespeeld had mogen worden
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2287
zondag 17 maart 2019 om 18:38
Wat een geweldige speler is Namli toch.. Heerlijke driepunter, gelukkig maar...
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 19:06
Gefeliciteerd kerel deze 3 punten hadden jullie brood nodig.
Vind ik leuk
Zwollenaar1 +2287
zondag 17 maart 2019 om 19:07
Bedankt! Ja deze 3 punten waren van groot belang..
Vind ik leuk
Dordmund +2144
zondag 17 maart 2019 om 19:14
Mooi en nu doorpakken en afscheid nemen van de play-offs.
Vind ik leuk
S - SIDE +292
zondag 17 maart 2019 om 18:42
mooi 3 punten
Vind ik leuk
Aihlre +449
zondag 17 maart 2019 om 18:42
Yes, eindelijk gerechtigheid!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:42
Stam?
Rot op met stam!!!!!
De spelers hebben het gedaan ja.
En dat zal tijd worden!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:44
Moet jij niet moeders mishandelen?
Vind ik leuk
Tossa +3143
zondag 17 maart 2019 om 20:00
Ach, nog zo'n aanwinst op VP. Zal ook wel niet heel lang duren voordat er een bam op komt.
Vind ik leuk
PickNikker +368
zondag 17 maart 2019 om 18:44
6 weken gewacht op een overwinning, nou die Stam is echt de verlosser straks in Rotterdam!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:50
Die Stam is echt een succes coach !!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:44
Drie wedstrijden in acht dagen in het belang van het Nederlands voetbal.

PEC Zwolle. Noblesse oblige.
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 21:45
VP weet toch weer aan een overwinning een negatieve draai te geven.
Ze hadden ook kunnen zeggen PEC na de winterstop op een play-off-plaats speelt. Maar twee punten na de winterstop minder dan Ajax.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4119
zondag 17 maart 2019 om 18:45
Eindelijk weer beetje lucht... Bliede mee 💪 lekker goaltje van namli
Vind ik leuk
Het Brein +4970
zondag 17 maart 2019 om 18:46
Mooi, PEC hoort er wel in (zonder kunstgras)..
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 18:53
He he, eindelijk weer eens de volle buit, maar tjonge jonge wat ergerlijk soms weer. Dat het niet altijd lukt, is tot daar aan toe, maar je mag toch op zijn minst verwachten dat alle spelers zich het snot voor de ogen lopen a la v. Duinen, iedere wedstrijd weer. Ik vind dat sommige spelers bij Pec Zwolle hun centen wel heel makkelijk verdienen elke week. shame on them.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6172
zondag 17 maart 2019 om 19:00
Yessss! Opluchting is groot! Nu twee weken lang trainen op afwerken en dan Emmen thuis pakken.
Vind ik leuk
HanV +5736
zondag 17 maart 2019 om 21:47
Alles een metertje lager scheelt al veel.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:00
Heerlijk dit. 3 dik verdiende punten.
Vind ik leuk
Rapoe +133
zondag 17 maart 2019 om 19:01
Gelukkig zijn de drie punten binnen. Maar hoe krijg je het voor elkaar een bal 1 op 1 niet te scoren en vervolgens dribbelt namli er 3 voorbij en verschalkt de keeper. Hadden er meer moeten zijn. Een en al vreugd voor de 3 punten.
Vind ik leuk
kees ee +1092
zondag 17 maart 2019 om 19:05
. . kan japie de rotterdammers van zuid, ook pijn doen ?? zien we volgend jaar hé !?
Vind ik leuk
sundaymanara +1448
zondag 17 maart 2019 om 19:09
Mag hopen dat Excelsior eruit vliegt. Scheelt weer een reis naar afgelegen onherbergzaam gebied.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:13
Oef!! Hier komen we goed weg. Eigenlijk zijn we te goed om te degraderen maar dat moeten onze spelers zich ook nog realiseren! Forza Zwolluuhh!!
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 19:16
En misschien ook wel een cruciaal verlies voor Excelsior?
Waren er vorig seizoen nog drie Rotterdamse club in de ED, dit jaar nog maar 2 en wie weet volgend seizoen nog maar 1 en als van Geel aanblijft in het seizoen erna.........???
Vind ik leuk
mazu +4069
zondag 17 maart 2019 om 19:41
Hele fijne en belangrijke 3 punten. Erg blij en opgelucht!!
Vind ik leuk
Mari +13664
zondag 17 maart 2019 om 19:45
Zeer sterk verdedigd van Koolwijk en de nummer 4 van Excelsior bij de tweede goal.
Vind ik leuk
Eppie3 +16
zondag 17 maart 2019 om 21:52
Nou ja tegen Ajax thuis heeft Namli ook ongeveer elke ajacied twee keer gepoort. Die kan wel wat.
Vind ik leuk
Tossa +3143
zondag 17 maart 2019 om 20:08
Het was weer billenknijpen maar eindelijk de volle buit binnengetrokken. Nu nog Emmen aan de zegekar binden en er is lucht.
Vind ik leuk
zondag 17 maart 2019 om 22:08
Nu is t alleen nog wachten op een reactie van die ene zwolse beroeps azijnzeiker .

Oh wacht die hoor je alleen als we verliezen.
Vind ik leuk
Tossa +3143
zondag 17 maart 2019 om 22:18
Yep... Jammer want ik denk echt dat hij vaak wel aardig goed zit. Maar hij is zooooo negatief...
Vind ik leuk
FRChamp +2548
zondag 17 maart 2019 om 20:25
Topprestatie, Jaap!
Vind ik leuk
Isakson +761
zondag 17 maart 2019 om 20:36
Wat een speler die Namli 👍
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws